Написание контрольных, курсовых, дипломных работ, выполнение задач, тестов, бизнес-планов

Бізнес-етика

Контрольна робота складається блоків.

Загальний обсяг контрольної роботи повинен становити не більше 10 сторінок формату А4, шрифт 12, інтервал 1,5.

Робота має складатися з:

- Титульного аркуша (див. додаток).

- Змісту з перерахуванням пунктів викладу роботи.

- Основної частини.

- Списку використаної літератури.

При цитуванні підручникиів, кодексів, законів і т.д. необхідно виділяти текст у лапки і робити посилання, в якому вказувати порядковий номер використаного джерела у списку літератури та номер сторінки. При цитуванні матеріалів з Інтернету, так само необхідно виділяти їх в лапки і вказувати номер у списку літератури, в якому має бути зазначено повну електронну адресу, за якою знаходиться процитований текст.

Контрольні роботи, які не відповідатимуть даним вимогам будуть відправлятися на доопрацювання.

 

Блок «А»

 

Питання 1.

У якому з варіантів наведено приклад базового рівня соціальної відповідальності бізнесу?

1) у Київській області проводився конкурс соціальних та культурних проектів ТОВ "Ергентурбо". Конкурс соціальних і культурних проектів організовано ТОВ "Ергентурбо" і некомерційною благодійною організацією "Благодійний фонд "Ергентурбо"з метою підтримки ініціатив громадських організацій і населення у вирішенні актуальних соціальних проблем;

2) організація «Успіх» безкоштовно передала хокейному клубу автобуси. За це рішенням керівництва на светрах хокеїстів клубу було  розміщено фірмовий логотип даної організації;

3) ПАТ "Нойзидлер Сиктивкар" укладає з співробітниками угоди про пайову участь у будівництві житлових будинків. Компанія повністю покриває витрати на підготовчі роботи. Зведення житлового будинку відбувається за рахунок підприємства, працівник згодом відшкодовує витрати зі своїх доходів;

4) працівнику аптеки ТОВ "Будьмо здорові" виділена путівка на лікування. При цьому 70% її вартості оплачує організація, решта – самим працівником;

5) заробітна плата всіх працівників компанії «GRАвто» перебуває в певній залежності від кваліфікації працівника, складності, кількості, якості та умов виконуваної роботи. «GRАвто» своєчасно оплачує податки, також здійснює відрахування у недержавні соціальні фонди за своєю ініціативою. Адміністрація даної компанії ставить за мету вихід на нові ринки, поліпшення якісних характеристик за допомогою матеріального стимулювання працівників і розширення робочого штату у найближчій перспективі. За таких умов праці співробітники компанії цінують  свої робочі місця.

 

Питання 2.

Міжнародний благодійний Фонд "Діти Світу" і компанія "Кімберлі Кларк" провели спільну благодійну акцію "З добрих рук з любов'ю - Кімберлі Кларк дітям-сиротам" у рамках широкомасштабного національного проекту "Не відштовхуйте  мене!" ("Антибайдужість"). Було здійснено безоплатну передачу необхідних гігієнічних засобів дітям з дитячих будинків, шкіл-інтернатів, притулків і лікарень міста-обласного центру і області.

Вкажіть напрямок соціальної програми Компанії "Кімберлі Кларк":

 

1) розвиток місцевої громади;

2) розвиток персоналу;

3) соціально відповідальне інвестування;

4) природоохоронна діяльність і ресурсозбереження;

5) добросовісна ділова практика.

 

Питання 3.

У якому з варіантів наведено приклад, який вказує на те, що організація використовує технологію масового виду соціального інвестування:

1) спеціально до свят фірма Puma випустила спеціальну серію велосипедів. До кожного велосипеду додається відповідне по дизайну взуття, сумка й інші аксесуари (ремінь, гаманець і т.д.). Така підприємницька ідея сприяла різкому збільшенню попиту на продукцію фірми Puma;

2) транспортна компанія ТОВ «Автокомфорт-3000» здійснює за низькими тарифами обслуговування інвалідів за допомогою  служби «Соціальне таксі». Люди з обмеженими фізичними можливостями  сплачують 50% діючих тарифів. Інша частина компенсується за рахунок коштів бюджету міста;

3) організація «Добро» здійснює роздрібний продаж продуктів харчування та супутніх товарів через магазин, який акредитований  відповідними органами влади як соціальний. Більше половини обороту магазину припадає на пільгові категорії громадян - ветеранів Великої Вітчизняної війни, пенсіонерів, інвалідів та багатодітні сім'ї;

4) «Рада ветеранів спорту» виділила кошти на видання та розповсюдження спеціального журналу і навчально- методичної літератури про ветеранський  спорті, а також на розробку та підтримку сайту "Ветеран спорту";

5) компанія «А» планує розширення мережі магазинів із забезпечення населення товарами повсякденної  необхідності за низькими цінами. У магазинах мережі діє соціальна карта жителя столиці, що надає соціально незахищеним категоріям громадян 5% знижку на весь асортимент товарів.

 

Питання 4.

Кодекс компанії «Кока-Кола» складається з п'яти розділів. Перший регулює виконання зобов'язань по бухгалтерських рахунках і звітам компанії. У другому описані потенційні конфлікти, які можуть виникнути в результаті зіткнення інтересів службовців компанії. Третій регулює взаємодії компанії з державними установами, офіційними особами, клієнтами і постачальниками. У четвертій частині регламентується участь службовця в діяльності політичних партій та інших компаній. П'ятий розділ містить вказівки з реалізації правил кодексу

Вкажіть причину, чому даний кодекс не можна вважати соціально-орієнтованим:

1). він не орієнтований на потреби самої компанії;

2). у ньому багато говориться про відповідальність перед компанією і лояльність до неї службовців і вкрай мало - про зобов'язання фірми перед своїми співробітниками і всім суспільством;

3). у ньому нічого не говориться про екологічну складову діяльності компанії;

4). у ньому багато говориться про зобов'язання фірми перед своїми співробітниками і всім суспільством;

5). він не регулює взаємодії компанії з державними установами, офіційними особами, клієнтами і постачальниками.

 

Питання 5.

У сучасному суспільстві поступово змінюється підхід до благодійності від простого фінансування громадських і благодійних організацій, які самостійно розподіляють кошти між різними проектами, до партнерської участі всіх сторін. Результатом активної взаємодії всіх учасників стає поява довгострокових соціальних програм, у яких зацікавлене суспільство і які вирішують конкретні соціальні завдання.

Така модель сьогодні отримала назву:

1) «потрійний союз»;

2) «соціальна відповідальність бізнесу»;

3) «соціальні інвестиції»;

4) «соціальне партнерство»;

5) «триєдиний підсумок».

 

Питання  6.

Програма корпорації Avon «Разом проти раку грудей» реалізується на території декількох країн світу. Частина коштів від продажу косметики та парфумерії Avon перераховується у фонд, який фінансує медичні дослідження раку грудей, а також його діагностику.

Який із принципів впровадження корпоративної соціальної відповідальності в маркетингові стратегії простежується у вищеописаному прикладі?

 

 

1) «Робіть те, що говорите» - базовий принцип відповідальності та демонстрація поваги до споживача;

2) реклама має бути чесною і не перебільшувати властивості товарів або послуг;

3) маркетингові матеріали повинні бути прозорі і правдиві;

4) пропонуйте спеціальні етичні продукти або послуги;

5) освоюйте виробництво «зелених» продуктів.

 

 Питання 7.

Мережа ресторанів швидкого харчування McDonalds перейшла на пакувальні матеріали з паперу вторинного виробництва і тим самим на 30% знизила обсяг своїх твердих відходів.

Якому з напрямків корпоративної соціальної відповідальності бізнесу найбільш повно відповідає вищеописаний приклад?

1) милосердя;

2) екологія;

3) економіка;

4) соціальна сфера;

5) благодійність.

 

 

Питання 8

Мілтон Фрідман стверджував: "На даний час тільки деякі тенденції в бізнес-середовищі можуть спричинити настільки велику шкоду діяльності компанії, як реалізація стратегії соціальної відповідальності всупереч інтересам акціонерів".

Запропонуйте два аргументи «за» і два аргументи «проти» такої позиції.

 

 

Блок «В»

 


Варіант 18

Розкрийте теоретичне питання:

Яким чином здійснити перевірку дотримання компанією проголошених нею принципів? Форми і види аудиту.

Напишіть есе на тему

Корпоративна філантропія. Особливості корпоративної філантропії в Україні.

 

 Блок «С»

 

 Завдання «Аналіз морального кодексу»

Об’єкт дослідження: моральний кодекс організації, у якій ви працюєте або моральний кодекс будь-якої реально існуючої бізнес-організації.

 Оберіть моральний кодекс та проаналізуйте його за такими критеріями:

 1.        З яких основних розділів складається кодекс?

2.        Чи інформує вказаний кодекс про заявлені принципи організації?

3.        Чи визначає кодекс, які норми діяльності є прийнятними для організації?

4.        Наскільки чітко та повно окреслені у кодексі бажані і неприйнятні зразки поведінки співробітників?

5.        Подумайте, в яких ситуаціях у організаціях такого типу найчастіше можуть виникати моральні проблеми. Чи згадуються вони у кодексі і наскільки повно? Якщо є потреба, запропонуйте власні варіанти.

6.        Наскільки чітко і зрозуміло у кожній тезі кодексу викладено основні думки? Якщо є нечіткі висловлювання, запропонуйте власний варіант.

7.        Чи не містить кодекс майже тотожних тез?

8.        Що варто було б скоротити?

9.        Чи є досліджуваний вами документ моральним кодексом не лише за назвою, але й за змістом (тобто формальним викладом етичних і соціальних цінностей організації, покликаний донести до співробітників принципи, яких дотримується компанія)?

 10.     За результатами дослідження складіть порівняльну таблицю.

 

 

Оригінальні положення морального кодексу

Зауваження, пропозиції,

запропоновані зміни та доповнення

1.

 

 

 

11.      Результати аналізу за критеріями 1-4 та 9 висвітліть окремо.