|
ДЕРЖАВНИЙ КРЕДИТДата публикации: 03.07.2019 06:25
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА»
ФАКУЛЬТЕТ ФІНАНСІВ
КАФЕДРА ФІНАНСІВ
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ З ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ДЕРЖАВНИЙ КРЕДИТ»
Київ 2018
Розробник: Бенч Лілія Ярославівна – к.е.н., доцент Навчальний план 2016 р.
© Л.Я. Бенч 2018 © КНЕУ, 2018
ЗМІСТ
ВСТУП
Навчальна дисципліна «Державний кредит» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування». Анотація навчальної дисципліни. Курс має теоретико-прикладний характер: у теоретичному плані поглиблює фундаментальні знання з макрофінансів — публічних фінансів; у прикладному плані — закладає базові знання з методики бюджетної роботи та формує аналітичні навички проведення розрахунків й пояснення показників державного кредиту та боргу. Міждисциплінарні зв’язки вивчення курсу «Державний кредит» ґрунтуються на оволодінні загальною теорією фінансів та опануванні таких дисциплін бакалаврської підготовки як: «Макрофінансовий аналіз», «Фіскальна політика», «Податкова система», «Фінансова думка України», «Державний кредит», «Фінансова інфраструктура». Мета вивчення дисципліни — формування знань з організації і функціонування бюджетної системи та проведення бюджетної політики, оволодіння навичками і прийомами, пов'язаними з використанням інформації щодо державного кредиту та боргу, а також: 1) надання студентам теоретичних знань і розуміння засад курсу, як основи для набуття ними професійних умінь і навичок; 2) розроблення комплексу практичних завдань, вирішення яких забезпечує набуття студентами цілісної системи умінь виконувати типові завдання професійної діяльності економіста у бюджетній сфері; 3) розроблення методичних рекомендацій і завдань для самостійної роботи над вивченням курсу, що слугує засобом формування у студентів здібностей до проведення науково-практичних досліджень і презентації їх результатів. Завдання курсу: вивчення теоретичних та прагматичних засад функціонування інституту державного кредиту, переваг та недоліків позикового фінансування видатків держави, методів управління державним боргом, спрямованих на забезпечення боргової стійкості. Зміст навчальної дисципліни розкривається в таких темах: -сутність і необхідність державного кредиту; державний борг як результативний показник функціонування системи державного кредиту; - еволюція наукових концепцій державного кредиту і боргу; - внутрішній та зовнішній кредит; -управління державним боргом; -особливості формування внутрішнього державного боргу та управління ним; - особливості формування зовнішнього державного боргу та управління ним; -управління ризиками боргового портфеля держави. Предмет: економічні відносини, що виникають у процесі використання інституту державного кредиту та державного боргу як наслідку функціонування системи державних позик. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання: 1. знання: законодавства з державного кредиту та боргу на загальнодержавному та місцевому рівнях. Формування знань щодо методів запозичення державою коштів, напрямів їх використання та повернення; обслуговування державного боргу. 2. Уміння: складати плани залучення державою коштів, визначати напрями їх використання та повернення; розраховувати вартість обслуговування державного боргу. 3. Комунікація: здатність працювати у міжнародному просторі, застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи та страхування, притомне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців. 4. Автономність та відповідальність: продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на діяльність держави в цілому чи окремі її складові.
1. ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ ТЕМА 1. СУТНІСТЬ І НЕОБХІДНІСТЬ ДЕРЖАВНОГО КРЕДИТУ. ДЕРЖАВНИЙ БОРГ ЯК РЕЗУЛЬТАТИВНИЙ ПОКАЗНИТК ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНОГО КРЕДИТУ. Сутність, роль та значення державного кредиту. Необхідність і доцільність кредитного фінансування державних видатків. Державний кредит як форма руху позикового капіталу. Функції державного кредиту. Категорія державного кредиту у наукових концепціях. Види державного кредиту. Форми державного кредиту. Позики як основна форма державного кредиту. Класифікація державних позик. Державний кредит як інструмент регулювання соціально-економічних процесів. Державний кредит як категорія з ознаками фінансової послуги. Державний борг як результативний показник функціонування системи державного кредиту. Сутність державного боргу. Види та форми державного боргу. Державний борг як макроекономічний індикатор. Державний борг як інструмент фіскально-бюджетної політики. Державний борг як інструмент грошово-кредитної політики. ТЕМА 2 . ЕВОЛЮЦІЯ НАУКОВИХ КОНЦЕПЦІЙ ДЕРЖАВНОГО КРЕДИТУ І ДЕРЖАВНОГО БОРГУ. Державний кредит і державний борг у концепціях меркантилістів і фізіократів. Трактування державного кредиту та боргу класичною школою політекономії. Марксистська теорія державного кредиту. Державний кредит і державний борг у концепціях вчених-економістів Російської імперії XIX - початку XX ст. Трактування державного кредиту та боргу українськими вченими-економістами XIX - початку XX ст. Кейнс та «нова ортодоксія». Теорія циклічних бюджетів у вченні посткейнсіанців. Державний кредит і державний борг у контексті неокласичних теорій. Рікардіанська еквівалентність. Проблема державного боргу у контексті теорії суспільного вибору. Концепція боргової стійкості. ТЕМА 3. ВНУТРІШНІЙ ТА ЗОВНІШНІЙ ДЕРЖАВНИЙ КРЕДИТ. Поняття та форми внутрішнього державного кредиту. Внутрішні державні позики як основна форма державного кредиту. Види та класифікація державних позик. Характеристика інструментів державних внутрішніх позик. Види державних цінних паперів, що обертаються на внутрішньому ринку. Становлення та розвиток ринку державних внутрішніх позик в Україні. Державні та муніципальні внутрішні позики. Види державних цінних паперів, що обертаються на внутрішньому ринку України. Державні і муніципальні гарантовані позики. Особливості механізму надання державних гарантій. Особливості функціонування первинного та вторинного ринків внутрішніх державних та муніципальних запозичень. Роль НБУ в проведенні операцій з емісії та розміщення ОВДП. Проблеми та перспективи розвитку ринку ОВДП та казначейських зобов’язань. Проблеми та перспективи розвитку ринку муніципальних позик. Напрями розвитку внутрішнього державного кредиту у контексті забезпечення макрофінансової стабілізації. Поняття та форми зовнішнього державного кредиту. Зовнішні державні позики, їх класифікація. Характеристика інструментів державних зовнішніх позик. Види зовнішніх державних боргових зобов’язань. Визначення порядку випуску і розміщення зовнішніх боргових зобов’язань в Україні. Роль зовнішніх позик у розвитку реального сектора і фінансової системи України. Взаємовідносини України з міжнародними фінансовими організаціями. Характеристика кредитів, наданих міжнародними фінансовими організаціями. Співпраця України з МВФ. Співпраця України зі Світовим банком. Співпраця України з регіональними фінансовими організаціями. Зовнішні запозичення місцевих органів влади. Проблеми та перспективи розвитку ринку ОЗДП. Напрями розвитку зовнішнього державного кредиту в умовах глобалізації фінансових ринків. ТЕМА 4. УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМ БОРГОМ. Сутність та мета управління державним боргом. Управління державним боргом як складова системи макрофінансового управління. Складові елементи системи управління держаним боргом. Об’єкти управління державним боргом. Суб’єкти управління державним боргом. Функції та обов’язки органів управління державним боргом та їх агентів. Характеристика етапів управління державним боргом. Обслуговування державного боргу. Погашення державного боргу. Стратегія і тактика управління державним боргом. Координація фіскальної та монетарної політик у контексті управління державним боргом. Боргова безпека держави. Показники боргової безпеки держави. Методи управління державним боргом. ТЕМА 5. ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ЗОВНІШНЬОГО ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ ТА УПРАВЛІННЯ НИМ. Поняття зовнішнього державного боргу та його структура. Мета та завдання управління зовнішнім державним боргом. Основні тенденції та етапи формування зовнішнього державного боргу України. Характеристика складових зовнішнього державного боргу України. Мета та завдання управління зовнішнім державним боргом. Обслуговування державного зовнішнього боргу. Погашення державного зовнішнього боргу. Взаємозв’язок зовнішнього боргу і валютно-курсової політики. Методи реструктуризації зовнішнього боргу та їх використання в Україні. Зовнішній державний борг і платіжний баланс. Проблеми управління зовнішнім державним боргом України та напрями їх вирішення. Удосконалення механізму управління зовнішнім державним боргом. ТЕМА 6.ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ВНУТРІШНЬОГО ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ ТА УПРАВЛІННЯ НИМ Поняття внутрішнього державного боргу та його структура. Основні тенденції та етапи формування внутрішнього державного боргу України. Характеристика складових внутрішнього державного боргу України. Необхідність та проблеми оцінки умовних зобов’язань держави. Мета та завдання управління внутрішнім державним боргом. Обслуговування внутрішнього державного боргу. Погашення внутрішнього державного боргу. Внутрішній державний борг та грошово-кредитна політика: особливості взаємозв’язку. Методи управління внутрішнім боргом та їх використання у вітчизняній практиці. Проблеми управління внутрішнім державним боргом України та напрями їх вирішення. Напрями вдосконалення механізму управління внутрішнім державним боргом у контексті макрофінансової стабілізації. ТЕМА7. УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ БОРГОВОГО ПОРТФЕЛЮ ДЕРЖАВИ. Борговий портфель держави як об‘єкт управління, сутність та характеристики. Класифікація ризиків боргового портфеля держави. Відсотковий, валютний, ціновий ризики; ризик рефінансування, кредитний ризики, ризик ліквідності, а також управлінський, судовий і операційний ризики. Оцінка рівня ризиків боргового портфеля держави. Показники для оцінки рівня боргового портфеля держави. Сутність управління ризиками боргового портфеля. Борговий ризик-менеджмент, завдання та складові. Оцінка стану боргу за обсягом, структурою, за ознаками валюти, відсоткової ставки, термінів виконання зобов’язань, а також умови їх виконання для формування боргового ризик-менеджменту. Операції з активного управління ризиками боргового портфелю держави. Види операцій з активного управління ризиками боргового портфелю держави: зворотний викуп зобов’язань за державним боргом, обмін державних цінних паперів на державні цінні папери з більшим строком обігу, дострокове погашення державних цінних паперів, розміщення тимчасово вільних коштів єдиного казначейського рахунку та коштів валютних рахунків шляхом придбання державних цінних паперів з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду, операції з деривативами. Умови застосування операцій з активного управління ризиками боргового портфелю держави.
2. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
2.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни (вибіркової) «Державний кредит» для студентів спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» спеціалізації: 6Ф01 «Фінанси та страхування», 6Ф02 «Банківська справа» Очна форма навчання
2.2. ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ (ПРАКТИЧНИХ, ЛАБОРАТОРНИХ) ЗАНЯТЬ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ. Заняття 1. Тема: Сутність і необхідність державного кредиту. Державний борг як результативний показник функціонування системи державного кредиту (2 год.) Компетентності:
План: Сутність, роль та значення державного кредиту 2. Функції державного кредиту 3. Види та форми державного кредиту 4. Характеристика позик як основної форми державного кредиту Література: [ 1;2; 5; 12; 18; 24 ] Види робіт:
Заняття 2 Тема: Сутність і необхідність державного кредиту. Державний борг як результативний показник функціонування системи державного кредиту (2 год.) Компетентності: здатність до аналізу і синтезу; навики управління інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел); дослідницькі навики і уміння. План 1. Сутність державного боргу 2. Види та форми державного боргу 3. Державний борг як макроекономічний індикатор 4. Державний борг як інструмент фіскально-бюджетної політики 5. Державний борг як інструмент грошово-кредитної політики Література: [1;2; 5; 12; 18; 24 ] Види робіт:
Заняття 3 Тема: Еволюція наукових концепцій державного кредиту та державного боргу (2 год.) Компетентності:
План Трактування державного кредиту та боргу класичною школою політекономії Марксистська теорія державного кредиту Державний кредит і державний борг у концепціях вчених-економістів Російської імперії XIX - початку XX ст.. Державний кредит та борг у фінансовій думці українських вчених-економістів XIX - початку XX ст Література: [1; 3; 18; 38; 16 ] Види робіт:
Заняття 4. Тема: Еволюція наукових концепцій державного кредиту та державного боргу (2 год.) Компетентності:
План 1. Трактування державного кредиту та боргу кейнсіанською теорією 2. Державний кредит і державний борг у контексті неокласичних теорій 3. Сучасні концепції державного кредиту та державного боргу 4. Концепція боргової стійкості Література: [ 3; 10; 16; 22; 30 ] Види робіт:
Заняття 5. Тема: Внутрішній та зовнішній державний кредит (2 год.) Компетентності:
План: 1. Поняття та форми внутрішнього державного кредиту 2. Характеристика інструментів державних внутрішніх позик 3. Розвиток ринку державних внутрішніх позик в Україні 4. Види державних цінних паперів, що обертаються на внутрішньому ринку України 5. Особливості функціонування вторинного ринку внутрішніх державних і муніципальних запозичень Література: [ 12; 20; 23; 34 ] Види робіт:
Заняття 6 Тема: Внутрішній та зовнішній державний кредит (2 год.) Компетентності:
План: 1. Поняття та форми зовнішнього державного кредиту 2. Зовнішні державні позики, їх класифікація 3. Види зовнішніх державних боргових зобов’язань 4. Порядок випуску і розміщення зовнішніх боргових зобов’язань в Україні 5. Взаємовідносини України з міжнародними фінансовими організаціями 6. Зовнішні запозичення місцевих органів влади Література: [ 17; 26; 28; 33 ] Види робіт:
Заняття 7. Тема: Управління державним боргом (2 год.) Компетентності:
План: 1. Сутність та мета управління державним боргом 2. Складові елементи системи управління державним боргом 3. Функції органів управління державним боргом 4. Стратегія і тактика управління державним боргом України Література: [ 10; 17; 21;25; 37 ] Види робіт:
Заняття 8. Тема: Управління державним боргом (2 год.) Компетентності:
План: 1. Проблеми координації фіскальної та монетарної політик у контексті управління державним боргом 2. Поняття боргової безпеки держави 3. Показники боргової безпеки держави 4. Характеристика методів управління державним боргом Література: [ 10; 17; 21;25; 37 ]
Види робіт:
Заняття 9. Тема: Особливості формування зовнішнього державного боргу України та управління ним (2 год.) Компетентності:
План: 1. Поняття зовнішнього державного боргу та його структура 2. Етапи формування зовнішнього державного боргу України 3. Характеристика складових зовнішнього державного боргу України Література: [1; 12; 18; 27; 30; 32 ] Види робіт:
Заняття 10 Тема: Особливості формування зовнішнього державного боргу України та управління ним (2 год.) Компетентності:
План 1. Управління зовнішнім державним боргом України: мета та завдання 2. Взаємозв’язок зовнішнього боргу і валютно-курсової політики 3. Методи реструктуризації зовнішнього боргу та їх використання в Україні 4. Проблеми управління зовнішнім державним боргом України та напрями їх вирішення. Література: [ 1; 12; 27; 30 ] Види робіт:
Заняття 11 Тема: Особливості формування внутрішнього державного боргу України та управління ним ( 2 год.) Компетентності:
План Поняття внутрішнього державного боргу та його структура Основні тенденції та етапи формування внутрішнього державного боргу України Характеристика складових внутрішнього державного боргу України
Література: [1; 12; 27; 30 ] Види робіт:
Заняття 12 Тема: Особливості формування внутрішнього державного боргу України та управління ним ( 2 год.) Компетентності:
1.Мета та завдання управління внутрішнім державним боргом України 2.Внутрішній державний борг та грошово-кредитна політика 3.Методи управління внутрішнім боргом та їх використання у вітчизняній практиці Проблеми управління внутрішнім державним боргом України та напрями їх вирішення Література: [1; 12; 27; 30 ] Види робіт: 1.Семінар-розгорнута бесіда 2. Фронтальний контроль (оперативний письмовий контроль,схематичний контроль, бліц-опитування тощо). Заняття 13 Тема: Управління ризиками боргового портфелю держави (4 год.) Компетентності:
План
Література: [4; 24;3; 12; 18 ] Види робіт:
Заняття 14 Тема: Управління ризиками боргового портфелю держави (4 год.) Компетентності:
План 1.Сутність, завдання та складові боргового ризик-менеджменту 2.Види операцій з активного управління ризиками боргового портфелю держави
Література: [4; 24;3; 12; 44; 45 ] Види робіт: 1.Семінар-конференція 2. Контрольна (модульна) робота 2.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ Оцінювання знань студентів здійснюється за результатами поточного контролю в діапазоні від 0 до 100 балів проводиться за такою схемою:
Критерії оцінювання поточної систематичності та активності роботи студента:
3. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
3.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА Карта самостійної роботи студента з дисципліни (вибіркової) «Державний кредит» для студентів спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» спеціалізації: 6Ф01 «Фінанси та страхування», 6Ф02 «Банківська справа» Заочна форма навчання
3.2. ПЛАНИ КОНТАКТНИХ ЗАНЯТЬ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ Заняття 1. (2 год)
Тема 1: Сутність та необхідність державного кредиту. Державний борг як результативний показник функціонування системи державного кредиту Компетентності:
Міні-лекція План: 1. Сутність, роль та значення державного кредиту 2. Функції державного кредиту 3. Види та форми державного кредиту.
Міні-семінар План: 1.Сутність, роль та значення державного кредиту 2. Функції державного кредиту 3. Види та форми державного кредиту 4. Характеристика позик як основної форми державного кредиту
Тема 2: Еволюція наукових концепцій державного кредиту та державного боргу
Міні-лекція План: 1. Трактування державного кредиту та боргу класичною школою політекономії 2. Державний кредит та борг у концепціях українських вчених-економістів XIX - початку XX ст.. 3. Державний кредит та борг у кейнсіанській теорії та концепціях посткейнсіанців та неокласиків. 4. Сучасні концепції державного кредиту та боргу. Література: [ 1;2; 5; 12; 18; 24]
Міні-семінар План: 1.Тратування державного кредиту та боргу класичною школою політекономії 2.Марксистська теорія державного кредиту 3. Державний кредит і державний борг у концепціях вчених-економістів Російської імперії XIX - початку XX ст.. 4.Державний кредит та борг у фінансовій думці українських вчених-економістів XIX - початку XX ст 5. Трактування державного кредиту та боргу класичною школою політекономії 6.Марксистська теорія державного кредиту 7.Державний кредит і державний борг у концепціях вчених-економістів Російської імперії XIX - початку XX ст.. 8.Державний кредит та борг у фінансовій думці українських вчених-економістів XIX - початку XX ст 9. Трактування державного кредиту та боргу кейнсіанською теорією 10. Державний кредит і державний борг у контексті неокласичних теорій 11. Сучасні концепції державного кредиту та державного боргу. Концепція боргової стійкості Література: [1; 3;10; 18; 22; 30; 38; 16 ] Види робіт: 1.Семінар-розгорнута бесіда 2.Фронтальний контроль (оперативний письмовий контроль,схематичний контроль, бліц-опитування тощо).
Заняття 2.(2 год.)
Тема 3. Внутрішній та зовнішній державний кредит Компетентності:
Міні-лекція План: 1. Поняття та форми внутрішнього державного кредиту 2. Характеристика інструментів державних внутрішніх позик 3. Становлення та розвиток ринку державних внутрішніх позик в Україні 4. Поняття та форми зовнішнього державного кредиту 5. Характеристика інструментів державних зовнішніх позик 6. Взаємовідносини України з міжнародними фінансовими організаціями та характеристика кредитів, наданих міжнародними фінансовими організаціями
Міні-семінар План: 1. Поняття та форми внутрішнього державного кредиту 2. Характеристика інструментів державних внутрішніх позик 3. Розвиток ринку державних зовнішніх позик в Україні 4. Поняття та форми зовнішнього державного кредиту
5. Взаємовідносини України з міжнародними фінансовими організаціями 6. Співпраця України з МВФ та Світовим банком. 7. Співпраця України з регіональними фінансовими організаціями 7. Зовнішні запозичення місцевих органів влади Література: [3; 10;12; 16;17; 20; 22; 23;26; 28; 34] Види робіт: 1.Семінар-конференція 2.Фронтальний контроль (оперативний письмовий контроль,схематичний контроль, бліц-опитування тощо).
Заняття 3. (2 год) Тема 4: Управління державним боргом
Компетентності:
Міні-лекція План: 1. Управління державним боргом як складова системи макрофінансового управління 2. Складові елементи системи управління держаним боргом 3. Функції та обов’язки органів управління державним боргом та їх агентів 4. Стратегія і тактика управління державним боргом
Міні-семінар План: 1. Сутність та мета управління державним боргом 2. Складові елементи системи управління державним боргом 3. Функції органів управління державним боргом 4. Стратегія і тактика управління державним боргом України Література: [ 10; 17;18; 21; 23; 25; 29;34; 37 ] Види робіт: 1.Семінар-«мозковий штурм» 2.Фронтальний контроль (оперативний письмовий контроль,схематичний контроль, бліц-опитування тощо).
Заняття 4. (2 год) Тема 5: Особливості формування зовнішнього державного боргу України та управління ним.
Компетентності:
Міні-лекція План 1. Поняття зовнішнього державного боргу та його структура 2. Основні тенденції та етапи формування зовнішнього державного боргу України 3. Характеристика складових зовнішнього державного боргу України 4. Мета та завдання управління зовнішнім державним боргом України 5. Проблеми управління зовнішнім державним боргом України та напрями їх вирішення
Міні-семінар План: 1. Поняття зовнішнього державного боргу та його структура 2. Етапи формування зовнішнього державного боргу України 3. Характеристика складових зовнішнього державного боргу України 4. Управління зовнішнім державним боргом України: мета та завдання 5. Взаємозв’язок зовнішнього боргу і валютно-курсової політики 6. Методи реструктуризації зовнішнього боргу та їх використання в Україні 7. Проблеми управління зовнішнім державним боргом України та напрями їх вирішення.
Тема 6: Особливості формування внутрішнього державного боргу України та управління ним Компетентності:
Міні-лекція План: 1. Поняття внутрішнього державного боргу та його структура 2. Основні тенденції та етапи формування внутрішнього державного боргу України 3. Характеристика складових внутрішнього державного боргу України 4. Мета та завдання управління внутрішнім державним боргом України 5. Проблеми управління внутрішнім державним боргом України та напрями їх вирішення
Міні-семінар План: 1.Поняття внутрішнього державного боргу та його структура 2.Основні тенденції та етапи формування внутрішнього державного боргу України 3.Характеристика складових внутрішнього державного боргу України 4.Мета та завдання управління внутрішнім державним боргом України 5.Внутрішній державний борг та грошово-кредитна політика 6.Методи управління внутрішнім боргом та їх використання у вітчизняній практиці 7.Проблеми управління внутрішнім державним боргом України та напрями їх вирішення. Література: [1;10; 12;17; 18; 21; 25; 27; 30; 32; 37 ] Види робіт: 1.Робота в малих творчих групах. 2.Фронтальний контроль (оперативний письмовий контроль,схематичний контроль, бліц-опитування тощо).
Занняття 5.(2 год) Тема 7: Управління ризиками боргового портфелю України Компетентності:
Міні-лекція План:
Міні-семінар План: 1.Сутність та характеристики боргового портфел держави 2.Класифікація ризиків боргового портфеля держави 3.Оцінка рівня ризиків боргового портфеля держави 4.Сутність, завдання та складові боргового ризик-менеджменту 5.Види операцій з активного управління ризиками боргового портфелю держави 6.Проблеми використання операцій з активного управління ризиками боргового портфелю держави в Україні Література: [4; 24;3; 12; 18 ] Види робіт: 1.Семінар-вирішення ситуаційних завдань 2.Фронтальний контроль (оперативний письмовий контроль,схематичний контроль, бліц-опитування тощо).
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ Оцінювання знань студентів здійснюється за результатами поточного контролю в діапазоні від 0 до 100 балів (включно). Максимальна сума балів поточного контролю – 100, які розподіляються: üобов’язкові завдання – максимум 80 балів, ü вибіркові завдання – максимум 20 балів. Об’єктами поточного контролю знань студентів є: — аудиторна робота під час контактних занять; — виконання контрольної роботи (письмової домашньої роботи); — проведення комп’ютерного тестового контролю; — виконання одного індивідуального завдання на вибір студента.
РЕЗУЛЬТАТИ СИСТЕМАТИЧНОСТІ ТА АКТИВНОСТІ АУДИТОРНОЇ РОБОТИ ПІД ЧАС КОНТАКТНИХ ЗАНЯТЬ Оцінка знань студентів за контролем систематичності та активності аудиторної роботи під час контактних занять включає такі складові: активність та рівень знань при обговоренні питань контактних занять; результати виконання індивідуальних завдань для самостійного опрацювання; участь у студентських наукових конференціях, гуртках, конкурсах, олімпіадах з питань даного курсу. При контролі активності та рівня знань при обговоренні питань контактних занять оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах на контактних заняттях; активність при обговоренні питань, що винесені на контактні заняття, правильність написання письмового контролю на контактному занятті; результати пілотного опитування. Протягом сесії кожен студент з групи на контактних заняттях повинен приймати активну участь в обговоренні проблем, які винесені на заняття. Оцінювання активності роботи відбувається з градацією в 1 бал:
4. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
4.2. ПЛАНИ ЗАНЯТЬ В ДИСТАНЦІЙНОМУ РЕЖИМІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ До усіх тем дисципліни "Державний кредит" пропонуються в дистанційному навчанні контрольні питання для закріплення засвоєного матеріалу і самоперевірки знань, які потрібно виконуватидистанційно. Заняття 1. (2 год) Сутність та необхідність державного кредиту. Державний борг як результативний показник функціонування системи державного кредиту Компетентності:
План: 1.Сутність, роль та значення державного кредиту 2. Функції державного кредиту 3. Види та форми державного кредиту 4. Характеристика позик як основної форми державного кредиту
Заняття 2. Еволюція наукових концепцій державного кредиту та державного боргу (2 год.) Компетентності:
План: 1.Тратування державного кредиту та боргу класичною школою політекономії 2.Марксистська теорія державного кредиту 3. Державний кредит і державний борг у концепціях вчених-економістів Російської імперії XIX - початку XX ст.. 4.Державний кредит та борг у фінансовій думці українських вчених-економістів XIX - початку XX ст 5. Трактування державного кредиту та боргу класичною школою політекономії 6.Марксистська теорія державного кредиту 7.Державний кредит і державний борг у концепціях вчених-економістів Російської імперії XIX - початку XX ст.. 8.Державний кредит та борг у фінансовій думці українських вчених-економістів XIX - початку XX ст 9. Трактування державного кредиту та боргу кейнсіанською теорією 10. Державний кредит і державний борг у контексті неокласичних теорій 11. Сучасні концепції державного кредиту та державного боргу. Концепція боргової стійкості Література: [1; 3;10; 18; 22; 30; 38; 16 ]
Заняття 3. Внутрішній та зовнішній державний кредит (4 год.)
Компетентності:
План: 1. Поняття та форми внутрішнього державного кредиту 2. Характеристика інструментів державних внутрішніх позик 3. Розвиток ринку державних зовнішніх позик в Україні 4. Поняття та форми зовнішнього державного кредиту 5. Взаємовідносини України з міжнародними фінансовими організаціями 6. Співпраця України з МВФ та Світовим банком. 7. Співпраця України з регіональними фінансовими організаціями 7. Зовнішні запозичення місцевих органів влади Література: [3; 10;12; 16;17; 20; 22; 23;26; 28; 34]
Заняття 4. Управління державним боргом (4 год)
Компетентності:
План: 1. Сутність та мета управління державним боргом 2. Складові елементи системи управління державним боргом 3. Функції органів управління державним боргом 4. Стратегія і тактика управління державним боргом України Література: [ 10; 17;18; 21; 23; 25; 29;34; 37 ]
Заняття 5. Особливості формування зовнішнього державного боргу України та управління ним. (4 год) Компетентності:
План: 1. Поняття зовнішнього державного боргу та його структура 2. Етапи формування зовнішнього державного боргу України 3. Характеристика складових зовнішнього державного боргу України 4. Управління зовнішнім державним боргом України: мета та завдання 5. Взаємозв’язок зовнішнього боргу і валютно-курсової політики 6. Методи реструктуризації зовнішнього боргу та їх використання в Україні 7. Проблеми управління зовнішнім державним боргом України та напрями їх вирішення.
Заняття 6: Особливості формування внутрішнього державного боргу України та управління ним (4 год) Компетентності:
План: 1.Поняття внутрішнього державного боргу та його структура 2.Основні тенденції та етапи формування внутрішнього державного боргу України 3.Характеристика складових внутрішнього державного боргу України 4.Мета та завдання управління внутрішнім державним боргом України 5.Внутрішній державний борг та грошово-кредитна політика 6.Методи управління внутрішнім боргом та їх використання у вітчизняній практиці 7.Проблеми управління внутрішнім державним боргом України та напрями їх вирішення. Література: [1;10; 12;17; 18; 21; 25; 27; 30; 32; 37 ] Занняття 7. Управління ризиками боргового портфелю України (4 год)
Компетентності:
План: 1.Сутність та характеристики боргового портфел держави 2.Класифікація ризиків боргового портфеля держави 3.Оцінка рівня ризиків боргового портфеля держави 4.Сутність, завдання та складові боргового ризик-менеджменту 5.Види операцій з активного управління ризиками боргового портфелю держави 6.Проблеми використання операцій з активного управління ризиками боргового портфелю держави в Україні Література: [4; 24;3; 12; 18 ] 4.3. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ Оцінювання знань студентів з вибіркової дисципліни “ Державний кредит” здійснюється за результатами поточного контролю в діапазоні від 0 до 100 балів (включно). Максимальна сума балів поточного контролю – 100, які розподіляються: üобов’язкові завдання – максимум 80 балів, ü вибіркові завдання – максимум 20 балів. Об’єктами поточного контролю знань студентів є: — активну роботу в дистанційному режимі на форумах, в чатах тощо; — виконання домашніх індивідуальних завдань; — виконаннята захист навчальних робіт (тестових завдань, розрахункових робіт, есе, рефератів та інших завдань); — виконання двох індивідуальних завдань на вибір студента. Поточне оцінювання знань студента дистанційної форми навчання включає бали, отримані студентом в міжсесійний період за виконання та захист навчальних робіт (тестових завдань, розрахункових робіт, есе, рефератів та інших завдань) та за активну роботу на форумах, в чатах тощо. При контролі активності та рівня знань при обговоренні питань дистанційних занять оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах на дистанційних заняттях; активність при обговоренні питань, що винесені на дистанційні заняття, правильність написання письмового контролю на контактному занятті; результати опитування. Протягом сесії кожен студент з групи на дистанційних заняттях повинен приймати активну участь в обговоренні проблем, які винесені на заняття. Оцінювання активності роботи відбувається з градацією в 1 бал:
Специфіка роботи системи управління дистанційним навчанням Moodle передбачає можливість поетапного вивчення тем з науки (дисципліни), тому поточне оцінювання студентів дистанційної форми навчання включає бали за кожне відпрацьоване заняття у дистанційному режимі (або за тему чи теми з курсу). Конкретна кількість балів за кожне відпрацьоване заняття (або за тему чи теми з курсу) визначається викладачем у карті СРС. Результати поточного контролю фіксуються в електронному журналі обліку поточної успішності академічної групи та записуються в екзаменаційну відомість, яка зберігається в Інституті дистанційних технологій навчання в установленому порядку.
5. ВИМОГИ ДО ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
Самостійна робота студента (надалі — СРС) — це форма організації навчального процесу, при якій заплановані завдання виконуються студентом під методичним керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі. СРС є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом під час позааудиторної навчальної роботи. Метою СРС є засвоєння в повному обсязі навчальної програми та послідовне формування у студентів самостійності як риси характеру, що відіграє суттєву роль у формуванні сучасного фахівця вищої кваліфікації. Самостійне опанування навчального матеріалу з дисципліни студентом дистанційної форми навчання передбачає виконання ним запланованих завдань під методичним керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі. Усі матеріали для самостійної роботи студента містяться у дистанційному курсі. Перелік завдань для СРС, форми її організації та звітності, терміни виконання та кількість балів, які можна отримати за виконання завдань з СРС, визначаються кафедрою в робочій програмі навчальної дисципліни і включаються до Карти самостійної роботи студента. Карта самостійної роботи студента є основою організації СРС з дисципліни і відображає перелік конкретних форм самостійної роботи, які необхідно виконати студенту відповідно до робочої програмі навчальної дисципліни, планові терміни її складання та кількість балів, які можна отримати за виконання цих робіт. Самостійна робота студентів з дисципліни охоплює чотири види робіт: І вид — підготовка до поточних аудиторних занять; ІІ вид — пошуково-аналітична робота; ІІІ вид — науково-дослідна робота; ІV вид — практичні тренінги, виробнича практика. Для самостійної роботи студентів використовуються такі форми:
5.1. Опрацювання теоретичних основ прослуханого лекційного матеріалу. Ця робота проводиться студентами самостійно у позааудиторний час і передбачає вивчення лекцій, рекомендованої літератури тощо. Вона здійснюється студентами регулярно і підлягає контролю з боку викладача під час проведення семінарських занять у формі усного опитування та виконання завдань і модулів. 5.2. Підготовка до семінарських, лабораторних і практичних, контактних занять. Проводиться студентами самостійно згідно з розкладом занять відповідно до планів семінарських, лабораторних і практичних занять, контактних занять, питаннями колоквіумів на основі опрацювання матеріалів та джерел. 5.3. Проведення колоквіуму передбачає самостійну підготовку студентів до визначеної теми, виходячи з переліку питань для самостійного вивчення програмного матеріалу. Для підготовки до усного обговорення запропонованих тем студент повинен використовувати спеціальну літературу, яка стосується теми, періодичні видання (газети, журнали), наукові статті. Статистичну інформацію можна знайти в спеціальних виданнях Мінстату України, Мінекономіки України, Мінфіну України, Національного банку України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, періодичних виданнях та звітах про фінансово-господарську діяльність підприємств і фінансово-кредитних установ.
5.4. Виконання індивідуальних навчальних завдань Індивідуальна робота студентів охоплює обов’язкові завдання і завдання на вибір студента. Індивідуальні завдання виконуються у наступних формах:
Виступ на студентському науковому семінарі Кафедра фінансів організовує наукову роботу студентів фінансово-економічного факультету у формі проведення наукового семінару з проблематики державного кредиту. Участь у роботі наукового семінару є добровільною і передбачає наступні форми робіт: підготовку і представлення доповіді, участь у дискусії, обговорення проблемних питань, вислуховування доповідей та їх обговорення, отримання нової інформації та формування на цій основі своєї думки, власних висновків. Участь у роботі наукового семінару дає можливість сформувати низку важливих навичок: навчитися виступати перед аудиторією, навчитися викладати свою думку з тих питань, що обговорюються, аргументувати її, обґрунтовувати і відстоювати свою позицію, вислуховувати думку інших людей, розширити свій професійний світогляд, отримати досвід проведення наукових досліджень і участі в наукових дискусіях. У роботі наукового семінару діє принцип студентського самоврядування: для проведення засідань серед студентів обирається організатор (або кілька), який реєструє учасників, теми їх доповідей, проводить засідання, визначає регламент виступу і обговорення, стежить за його дотриманням, регулює активність обговорення. Роль викладача полягає у визначенні загальної тематики роботи наукового семінару, а також надання консультацій з приводу підготовки студентами тем доповідей. Виступ на науковій студентській конференції КНЕУ (секція кафедри фінансів) Для виступу на щорічній науковій студентській конференції студент самостійно обирає проблему і досліджує її під керівництвом наукового керівника (викладача, який проводить лекції або проводить семінари). 5.5. Підготовка міні-лекції, експертної оцінки, огляду наукових публікацій Тематика для аналітичного звіту(міні-лекції)
СТРУКТУРА МІНІ-ЛЕКЦІЇ ТА АНАЛІТИЧНОГО (КРИТИЧНОГО) ОГЛЯДУ НАУКОВИХ ПУБЛІКАЦІЙ Вибір теми міні-лекції, а також термінів її представлення узгоджується з викладачем, який проводить семінари. Міні-лекція триває протягом 7 хвилин. Вона складається з наступних структурних частин: 1. Постановка проблеми на основі опрацювання підручників, монографій, періодичних публікацій і законодавства, 2. Аналіз проблеми, явища, процесу чи дискусійного питання. Аналіз проблеми включає: — розкриття та оцінку поточної ситуації, виявлення суперечливих моментів, протиріч; — визначення причин, наслідків; — аргументація власної позиції. Аналіз проблеми займає до 4 хвилин міні-лекції. 3. Заключення Заключення містить пропозиції доповідача щодо вирішення проблеми та висновки, які ґрунтуються як на власних аргументах, так і на думку фахівців. У міні-лекції не наводиться учбовий матеріал (визначення термінів, переліки функцій, класифікацій чи принципів тощо), за виключенням випадків, коли він є предметом дискусії. Обов’язково: представлення міні-лекції є основою для проведення дискусії. У ході представлення міні-лекції можна користуватися зібраними матеріалами. Критеріями оцінки міні-лекції є змістовність її структурних частин, зрозумілість і лаконічність. РАЗОМ ІЗ МІНІ-ЛЕКЦІЄЮ ЗА ЦІЄЮ Ж ТЕМОЮ студент укладає аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій. Метою є критично-аналітичний огляд літературних джерел (монографій, підручників, навчальних посібників тощо) за обраною вище темою. Готуючи огляд наукових публікацій, студент: — обирає тему і консультується з викладачем; — систематизує різні погляди і підходи до вивчення досліджуваного питання (фінансові категорії, поняття і терміни, принципи, ознаки, класифікації тощо). Джерела добираються самостійно; — оформлює його у друкованому вигляді (обсяг – до 5 сторінок тексту набраного на комп’ютері, Times New Roman, шрифт 14, інтервал 1,5). Структура огляду наукових публікацій: титульна сторінка, основний текст, висновки, список опрацьованої літератури. Критеріями оцінки огляду наукових публікацій є кількість опрацьованих літературних джерел (не менше семи джерел) і якість систематизації матеріалу. Міні-лекція разом із оглядом наукових публікацій готується на той семінар, на якому розглядається відповідна тема. Якщо тема на семінарських заняттях не розглядається, тоді студент має їх здати викладачу, який проводить семінари, не пізніше ніж за 2 тижні до закінчення семестру.
5.2. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
5.2.1. Денна форма навчання Під час контролю виконання індивідуальних завдань для самостійного опрацювання оцінці підлягають: підготовка і презентація міні-лекцій з проблемних питань, експертної оцінки, перекладу, укладання огляду наукових публікацій, а також участь у роботі наукового семінару і науковій студентській конференції КНЕУ (секція кафедри фінансів). Під час контролю виконання індивідуальних завдань для самостійного опрацювання оцінці підлягають: підготовка і презентація міні-лекцій з проблемних питань, експертної оцінки, перекладу, укладання огляду наукових публікацій, а також участь у роботі наукового семінару і науковій студентській конференції КНЕУ (секція кафедри фінансів). Оцінювання індивідуальних завдань відбувається з градацією в 1 бал:
Контроль може здійснюватись шляхом виконання модуля у письмовій формі, який проводиться в аудиторії під час практичних занять під контролем викладача; Розподіл балів відповідно до рівня знань студента:
На останньому семінарі виводиться загальна сума балів поточного контролю. Порядок переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-бальну та шкалу ECTS:
Студенти, які за результатами підсумкового контролю у формі заліку набрали від 0 до 59 балів (включно), після належної підготовки мають право повторно скласти залік у формі виконання індивідуальної контрольної роботи. Індивідуальна контрольна робота складається з 10 завдань, кожне з яких оцінюється за вимогами, що є аналогічними вимогам до екзаменаційного білета.
5.2.2. Для заочної форми навчання Під час контролю виконання індивідуальних завдань для самостійного опрацювання оцінці підлягають: аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій з бюджетних питань за тематикою експертних оцінок з презентацією, аналітичний звіт власних наукових досліджень з презентацією, підготовка презентації з проблемних питань за тематикою рефератів, а також виконання завдань в рамках дослідницьких проектів кафедри (факультету) і участь в науковій студентській конференції КНЕУ (секція кафедри фінансів). Оцінювання індивідуальних завдань відбувається з градацією в 1 бал:
(3) Під час контролю участі у студентських конференціях, гуртках, конкурсах, олімпіадах з питань даного курсу протягом семестру оцінюється викладачем з градацією в 1 бал:
РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ (ПИСЬМОВОЇ ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ) Оцінка знань студентів при контролі за виконанням контрольної (письмової домашньої) роботи проводиться у формі написання її студентом та захисту у встановленому порядку (згідно з підрозділом 6.7 поданим вище). Результати виконання і захисту контрольної (письмової домашньої) роботи разом з роботою за вибором студента оцінюється за європейською семибальною системою, які переводяться в бали поточного контролю за такою шкалою: якщо студент отримав оцінку A семибальної системи — 18 - 20 балів поточного контролю; якщо студент отримав оцінку B семибальної системи — 15 - 17 балів поточного контролю; якщо студент отримав оцінку C семибальної системи — 12 - 14 балів поточного контролю; якщо студент отримав оцінку D семибальної системи — 9 - 11 балів поточного контролю; якщо студент отримав оцінку E семибальної системи — 6 - 8 балів поточного контролю; якщо студент отримав оцінку FX семибальної системи — 3 - 5 балів поточного контролю; якщо студент отримав оцінку F семибальної системи або не отримав ніяких оцінок чотирибальної системи за невиконання і/або незахист контрольної (письмової домашньої) роботи — 0 - 2 балів поточного контролю. Письмові роботи зберігаються на кафедрі до закінчення семестру.
6. ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (форма підсумкового контролю — залік)
6.1. СТРУКТУРА ІНДИВІДУАЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
Студенти, які за результатами підсумкового контролю у формі заліку набрали від 0 до 59 балів (включно), після належної підготовки мають право повторно скласти залік у формі виконання індивідуальної контрольної роботи. Індивідуальна контрольна робота складається з 10 завдань, кожне з яких оцінюється за вимогами, що є аналогічними вимогам до екзаменаційного білета. Зразок індивідуальної контрольної роботи:
А) процентний ризик; Б) валютний ризик; В) ризик рефінансування; Г) кредитний ризик;
А) внутрішній державний борг; Б) зовнішній державний борг; В) інвестиційний кредит; Г) державний кредит на розвиток підприємництва
6.2. КРИТЕРІЇ ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ СТУДЕНТА
Оцінка знань студентів за контролем систематичності та активності роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу включає такі складові: (1) активність та рівень знань при обговоренні питань семінарів; (2) результати виконання індивідуальних завдань для самостійного опрацювання; (3) участь у студентських наукових конференціях, гуртках, конкурсах, олімпіадах з питань даної дисципліни. При контролі активності та рівня знань при обговоренні питань семінарів оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах на семінарських заняттях; активність при обговоренні питань, що винесені на семінарські заняття, правильність написання письмового контролю на семінарському занятті; результати пілотного опитування. Протягом семестру кожен студент з групи на семінарських і практичних заняттях повинен приймати активну участь в обговоренні проблем, які винесені на заняття. Оцінювання активності роботи відбувається з градацією в 1 бал:
За використання недозволених джерел і підказок студент отримує 0 балів (без права повторного виконання модуля) Оцінки поточної успішності студента виставляються до журналу з кратністю з кратністю до 1 бала . Кількість балів, отриманих студентами на кожному семінарському занятті, сумується і включається в загальну суму балів поточної успішності разом з балами за контрольні (модульні) роботи. У разі невиконання завдань поточного контролю з об’єктивних причин, студент має право, за дозволом декана, скласти їх до останнього семінарського заняття. Час та порядок складання визначає викладач, який проводить семінари. Результати поточного контролю вносяться до відомості, яка зберігається в деканаті до кінця наступного семестру. Підсумковий контроль з дисципліни «Державний кредит» проводиться у формі заліку. Викладач виставляє залік за результатами набраних студентом балів за семестр. Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною шкалою. Бали переводяться в 4-бальну шкалу та шкалу за системою ЕСТS у такому порядку:
Результати фіксуються у відомості та при позитивній оцінці – в заліковій книжці студента. ЗАОЧНА ФОРМА НАВЧАННЯ: Оцінювання поточної успішності студентів проводиться в балах, які виставляються до журналу. Оцінювання знань студентів здійснюється за результатами поточного контролю в діапазоні від 0 до 100 балів (включно). Максимальна сума балів поточного контролю – 100, які розподіляються: üобов’язкові завдання – максимум 80 балів, ü вибіркові завдання – максимум 20 балів.
Критерії оцінювання поточної систематичності та активності роботи студента:
Презентація індивідуальних завдань – 0-10 балів Розподіл балів відповідно до рівня знань студента:
Оцінювання активності роботи відбувається з градацією в 1 бал:
Під час контролю виконання індивідуальних завдань для самостійного опрацювання оцінці підлягають: підготовка і презентація міні-лекцій з проблемних питань, експертної оцінки, перекладу, укладання огляду наукових публікацій, а також участь у роботі наукового семінару і науковій студентській конференції КНЕУ (секція кафедри фінансів). Під час контролю виконання індивідуальних завдань для самостійного опрацювання оцінці підлягають: підготовка і презентація міні-лекцій з проблемних питань, експертної оцінки, перекладу, укладання огляду наукових публікацій, а також участь у роботі наукового семінару і науковій студентській конференції КНЕУ (секція кафедри фінансів). Оцінювання індивідуальних завдань відбувається з градацією в 1 бал:
Контрольна (модульна) робота може здійснюватись у письмовій формі, в аудиторії під час практичних занять під контролем викладача; Розподіл балів відповідно до рівня знань студента:
За використання недозволених джерел і підказок студент отримує 0 балів (без права повторного виконання модуля) Студенти, які за результатами підсумкового контролю у формі заліку набрали від 0 до 59 балів (включно), після належної підготовки мають право повторно скласти залік у формі виконання індивідуальної контрольної роботи. Індивідуальна контрольна робота складається з 10 завдань, кожне з яких оцінюється за вимогами, що є аналогічними вимогам до екзаменаційного білета. Види (теоретичні, практичні, тестові) завдань індивідуальної контрольної роботи визначаються робочою програмою навчальної дисципліни. Результат підсумкового контролю у формі заліку фіксується в заліковій відомості. Порядок переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-бальну та шкалу ECTS:
ДИСТАНЦІЙНА ФОРМА НАВЧАННЯ:
Оцінювання знань студентів здійснюється за результатами поточного контролю в діапазоні від 0 до 100 балів (включно). Максимальна сума балів поточного контролю – 100, які розподіляються: üобов’язкові завдання – максимум 80 балів, ü вибіркові завдання – максимум 20 балів. Об’єктами поточного контролю знань студентів є: — активну роботу в дистанційному режимі на форумах, в чатах тощо; — виконання домашніх індивідуальних завдань; — виконання та захист навчальних робіт (тестових завдань, розрахункових робіт, есе, рефератів та інших завдань); — виконання двох індивідуальних завдань на вибір студента. Поточне оцінювання знань студента дистанційної форми навчання включає бали, отримані студентом в міжсесійний період за виконання та захист навчальних робіт (тестових завдань, розрахункових робіт, есе, рефератів та інших завдань) та за активну роботу на форумах, в чатах тощо. При контролі активності та рівня знань при обговоренні питань дистанційних занять оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах на дистанційних заняттях; активність при обговоренні питань, що винесені на дистанційні заняття, правильність написання письмового контролю на контактному занятті; результати опитування. Протягом сесії кожен студент з групи на дистанційних заняттях повинен приймати активну участь в обговоренні проблем, які винесені на заняття. Оцінювання активності роботи відбувається з градацією в 1 бал:
Специфіка роботи системи управління дистанційним навчанням Moodle передбачає можливість поетапного вивчення тем з науки (дисципліни), тому поточне оцінювання студентів дистанційної форми навчання включає бали за кожне відпрацьоване заняття у дистанційному режимі (або за тему чи теми з курсу). Конкретна кількість балів за кожне відпрацьоване заняття (або за тему чи теми з курсу) визначається викладачем у карті СРС. Результати поточного контролю фіксуються в електронному журналі обліку поточної успішності академічної групи та записуються в екзаменаційну відомість, яка зберігається в Інституті дистанційних технологій навчання в установленому порядку. Під час контролю виконання індивідуальних завдань для самостійного опрацювання оцінці підлягають: аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій за тематикою експертних оцінок з презентацією, підготовка власних досліджень як тез конференцій або статей, аналітичний звіт власних наукових досліджень з презентацією за тематикою міні-лекцій, підготовка презентації з проблемних питань за тематикою рефератів, а також виконання завдань в рамках дослідницьких проектів кафедри за погодженням з викладачем і участь в науковій студентській роботі кафедри фінансів. Оцінювання індивідуальних завдань відбувається з градацією в 1 бал:
(3) Під час контролю участі у студентських конференціях, гуртках, конкурсах, олімпіадах з питань даного курсу протягом семестру оцінюється викладачем з градацією в 1 бал:
Студенти, які за результатами підсумкового контролю у формі заліку набрали від 0 до 59 балів (включно), після належної підготовки мають право повторно скласти залік у формі виконання індивідуальної контрольної роботи. Індивідуальна контрольна робота складається з 10 завдань, кожне з яких оцінюється за вимогами, що є аналогічними вимогам до екзаменаційного білета. Види (теоретичні, практичні, тестові) завдань індивідуальної контрольної роботи визначаються робочою програмою навчальної дисципліни. Результат підсумкового контролю у формі заліку фіксується в заліковій відомості.
Приклади типових завдань, що виносяться на модуль
Зразок модульного завдання
МОДУЛЬНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА.
7.РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА
7.1. Основна література
7.2. Додаткова література
7.3. Дистанційні курси та інформаційні ресурси
|