|
Ділова граДата публикации: 06.02.2019 12:23
Міністерство ОСВІТИ І НАУКИ України
бухгалтерський облік Ділова гра Для студентів вищих навчальних закладів
Дніпропетровськ – 2013
Міністерство освіти і науки України Дніпропетровська державна фінансова академія
Бухгалтерський облік Ділова гра
для студентів денної форми навчання, які навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавр за галуззю знань 0305 «Економіка та підприємництво» з напрямів підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці», 6.030504 «Економіка підприємства»
Дніпропетровськ – 2013
Розглянуто та схвалено науково-методичною комісією фінансового факультету Протокол № 4 від 12.12.2013 р.
Розглянуто та схвалено на засіданні кафедри обліку та економічного аналізу Протокол № 4 від 11.11.2013 р. зміст
ВСТУП
Побудова національної системи освіти в Україні передбачає новий підхід до професійної підготовки майбутніх кадрів, спрямований на подолання кризи в країні, яка виявляється, передусім, у невідповідності знань студентів запитам особистості, суспільним потребам і світовим стандартам, у знецінення соціального престижу освіченості та інтелектуальної діяльності. Пасивні форми навчання відводять студентові роль імітатора або коментатора практичної діяльності, а не її організатора, конструктора. Серйозним недоліком професійної підготовки в сучасних умовах є те, що мало уваги приділяється колективній роботі. В умовах конкуренції на ринку праці випускник вищої школи потребує не лише високого кваліфікаційного рівня, а повинен творчо використовувати здобуті знання в роботі, повсякчас збагачувати їх, уміти самостійно розв’язувати будь-яку проблему. Конкурентоспроможність випускників значною мірою залежить від якості оволодіння сучасними економічними знаннями, ступеня економічної культури, уміння мислити й діяти в категоріальній системі ринкової економіки. Сучасному економісту недостатньо формальних знань, умінь та навичок. Йому необхідні якості керівника колективу, соціальна компетентність. Уміння працювати з людьми, домагатись здійснення запропонованих соціально-економічних заходів є однією з найцінніших якостей економіста. На формування саме цих умінь мають бути спрямовані ігри. Ділова гра має такі основні ознаки: < >наявність учасників гри, загальним завданням яких є аналіз ситуацій та прийняття рішень відповідно до призначеної ролі-посади;наявність керівника гри;створення умов для досягнення цілей гри;обов’язкова наявність невизначеності, а подекуди і конфлікту;неможливість цілковитої формалізації ситуації;динамічність зміни ситуації та залежність її від попередніх рішень учасників гри;існування проблеми чи об’єкта управління;наявність системи стимулювання або мотивів, що спонукають учасників гри діяти «як у житті».1. Методичні рекомендації до ділової гри
Мета ділової гри: закріплення знань з обліку запасів, забезпечення активізації аудиторних занять і самостійної роботи студентів, придбання навичок з прийняття рішень в умовах наближених до виробничих. Завдання ділової гри: формування ділової активності, творчого відношення до справи, формування відповідальності при рішенні господарських ситуацій щодо дотримання вимог законодавчо-нормативних актів.
Компетенції, які формуються в процесі ділової гри
1. Законодавчі, нормативні та інструктивні матеріали:
< >Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.1999 р. №996 - Х1У зі змінами та доповненнями. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 9 “Запаси”. Наказ Мінфіну України від 20.10.1999 р. № 246. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 11 “Зобов'язання”. Наказ Мінфіну України від 31.01.2000 р. № 20. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 “Витрати”. Наказ Мінфіну України від 31.12.1999 р. № 318.План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій. Наказ МФУ від 30.11.1999 р. №291 зі змінами і доповненнямиМетодичні рекомендації з бухгалтерського обліку запасів. Наказ МФУ від 10.01.2007р. № 2Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини і матеріалів. Наказ Міністерства статистики України від 21.06. 1996 р. № 193 Обладнання:Етапи проведення ділової гри
1. Етап Організатор гри проводить інструктаж: < >ставить мету, цілі і завдання гри; розкриває зміст гри, її правила;визначає склад учасників;визначає їх роль у досягненні поставлених цілей і рішенні завдань;роз’яснює систему заохочень і штрафів;встановлює регламент гри та час на проведення кожного етапу;призначає учасників на певні посади;пояснює місце, роль і обов’язки кожного учасника; наводить перелік довідкової та учбової літератури, нормативних та інструктивних матеріалів, необхідних для забезпечення роботи учасників групи. На даному етапі перевіряється ступінь теоретичної підготовки учасників гри шляхом обговорення підготовлених кожною підгрупою проблемних питань за темою ділової гри:
< >основних положень законодавчих, нормативних і інструктивних матеріалів з обліку запасів шляхом обговорення проблемних питань;порядку оформлення операцій з надходження та видачі запасів, оформлення розпорядчих документів; заповнення первинних документів з руху запасів; порядок формування інформації в регістрах аналітичного і синтетичного обліку, відображення інформації у фінансовій звітності;розуміння завдань визначених посадовими інструкціями для кожного учасника групи.
3. Етап Третій етап передбачає безпосереднє виконання усіма учасниками ділової гри функціональних обов’язків посадових осіб імітованого підприємства: < >складання первинних документів;реєстрацію документів; обробку, систематизацію та накопичення інформації в облікових регістрах. дотримання послідовності заповнення первинних документів: обробки, достовірного і повного відображення в них основних реквізитів, кількісних та якісних показників обліку; дотримання вимог до виправлення помилок;послідовності формування інформації в регістрах аналітичного і синтетичного облікуперевірка вміння застосовувати основні положення законодавчих, нормативних та інструктивних матеріалів;наявності та відповідності вимогам оформлення первинних документів;дотримання вимог щодо формування первісної вартості запасів та собівартості їх списання у відповідності з обліковою політикою;наявності та відповідності вимогам оформлених матеріального звіту завідувачем складу;достовірності і повноти записів в реєстрах аналітичного і синтетичного обліку;дотримання вимог щодо заповнення журналу 5 взаємозв’язку записів в реєстрах аналітичного і синтетичного обліку;дотримання правил виправлення помилок.
5. Етап. П’ятий етап є заключним при проведенні ділової гри. На цьому етапі проводяться підсумки роботи всіх учасників гри. Підсумки гри підводяться колегіально організатором та головним бухгалтерам імітованого підприємства.
На кожний етап відведено аудиторного часу: І етап – 15 хв. ІІ етап – 20 хв. ІІІ етап – 80 хв. ІV етап – 20 хв. V етап – 30 хв.
Ділова гра є складовою наскрізного завдання для навчальної практики з дисципліни «Бухгалтерський облік» та імітує діяльність працівників, які здійснюють організацію документообороту з надходження та вибуття виробничих запасів. Виконуючи завдання студенти застосовують отримані теоретичні знання і набувають вмінь та навичок з оформлення первинних документів з руху виробничих запасів, систематизації та узагальнення інформації про їх надходження і вибуття, застосування методів та методології з обліку запасів у відповідності із національними положеннями ( стандартами) бухгалтерського обліку. Учасники гри імітують взаємовідносини між покупцем (ТОВ «Рівас») і постачальниками запасів і послуг (рис. 1).
Рис. 1. Схема взаємозв’язку структурних підрозділів за операціями придбання та відпустку комплектуючих
2. Індивідуальні завдання для учасників гри
Завдання для працівників ТОВ «Рівас»
Для забезпечення документообороту з руху виробничих запасів формуються первинні документи і покупцем, і постачальниками. При виконанні завдань з оформлення документів за операціями з комплектуючими, необхідно дотримуватись послідовності руху запасів наведеному на рисунку 2.
Рис.2. Документообіг за операціями із комплектуючими
1. Завдання головному бухгалтеру
< >Організовувати роботу відділів бухгалтерії.Надавати методичну допомогу в роботі структурних підрозділів.Здійснювати поточний контроль за - достовірним відображенням руху грошових коштів у касі;
- сум відшкодування витрат на відрядження; - дотриманням строків надання звітів про використання коштів; - строками повернення невикористаних грошових коштів підзвітними особами. 4. Разом з керівником підприємства визначає та обґрунтовує критерії оцінювання роботи кожного учасника ділової гри.
2. Завдання для комірника складу, виробничих запасів
1. Відкрити картки складського обліку для комплектуючих (з 01.10.20_р. картки складського обліку оновлюються і залишки на кінець минулого місяця переносяться на початок жовтня) (додаток В, таблиця 1). Таблиця 1 Залишки комплектуючих на складі №1 на 30.09.20_р.
2. Здійснити реєстрацію первинних документів, за якими надійшли та вибули запаси зі складу 3. На підставі первинних документів заповнити картки складського обліку запасів та визначити залишок після кожної операції (таблиця 2).
Таблиця 2 Вихідні дані для заповнення карток складського обліку (типова форма М-12) у складі виробничих запасів № 1 ТОВ « Рівас»
3. Завдання для завідуючого складом виробничих запасів
1. Контролювати правильність оформлення складських документів 2. Скласти відомість обліку залишків виробничих запасів на складі (додаток К) 3. Скласти матеріальний звіт на кінець місяця (додаток Д)
3. Завдання для бухгалтера з обліку розрахункових операцій
< >Відкрити відомість аналітичного обліку 3.3 Розрахунків з постачальниками підрядниками на жовтень 20__р. та записати залишки по рахунку 631 (додаток Ж, таблиця 3)Записати у відомість на підставі первинних документів з надходження виробничих запасів інформацію про збільшення заборгованості постачальникам.Записати у відомість сплачені суми боргу постачальникам (табл.4)Закрити відомість на кінець місяця.Таблиця 3
Заборгованість по розрахунках з постачальниками підприємству ТОВ «Рівас» станом на 01.10.20__р.
Таблиця 4
Інформація про розрахунки з постачальниками підприємства ТОВ «Рівас» у жовтні 20__р.
2. Завдання бухгалтеру з обліку матеріальних цінностей
< >Відкрити відомість аналітичного обліку комплектуючих по складу виробничих запасів № 1 на жовтень 2013р. (завідувач складу Краснюк Т.С.) за даними залишків комплектуючих на складі з відомості аналітичного обліку комплектуючих на кінець минулого місяця (додаток З).Зафіксувати інформацію про надходження і вибуття комплектуючих по складу виробничих запасів № 1 на підставі прибуткових та видаткових первинних документів наданих завідувачем складу виробничих запасів № 1 у відомості аналітичного обліку виробничих запасів (таблиці 5,6) .Записати інформацію про надані послуги автотранспортними підприємствами щодо перевезення комплектуючих від місця їх знаходження (постачальники) до місця призначення (покупця).Сформувати первісну вартість комплектуючих та визначає їх собівартість при вибутті зі складу для господарської діяльності у відповідності із положеннями наказу про облікову політику підприємства.Визначити залишок комплектуючих на складі виробничих запасів № 1 станом на кінець місяця (31.10.2013 р.) та проводить звірку із відомості обліку залишків комплектуючих на складі № 1, яку надає завідувач складу.
Таблиця 5 Вихідні дані для складання первісних документів на відпуск комплектуючих зі складу №1 у жовтні 20_р.
Таблиця 6
Вихідні дані для складання первинних документів на відпуск матеріалів зі складу № 1 по ТОВ «Рівас» у жовтні 20__р.
Таблиця 7
Вихідні дані для заповнення первинних документів на відпуск виробничих запасів підприємства ТОВ «Рівас» у жовтні 20__р.
Завдання для працівників бухгалтерії постачальників запасів і послуг
ТОВ «Рівас» (таблиця 7,8): а) товарно-транспортні накладні №№ 048214, 62590 і накладні до них на відпуск матеріалів на сторону №№ 120, 98; б) накладну № 112; в) рахунки №№ 126, 95
Таблиця 8
Вихідні дані для заповнення первинних документів на відпуск виробничих запасів та послуг ТОВ « Рівас» у жовтні 20__р.
3. Посадові інструкції
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ГОЛОВНОГО БУХГАЛТЕРА (витяг)
1. Загальні положення Головний бухгалтер належить до професійної групи "Керівники". Призначення на посаду головного бухгалтера та звільнення з неї здійснюється наказом керівника підприємства з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України та чинного законодавства про працю. Головний бухгалтер безпосередньо підпорядковується керівнику підприємства. Головний бухгалтер здійснює керівництво працівниками бухгалтерії підприємства.
2. Завдання та обов'язки Головний бухгалтер: Забезпечує ведення бухгалтерського обліку, дотримуючись єдиних методологічних засад, встановлених Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", з урахуванням особливостей діяльності підприємства і технології оброблення облікових даних. Організує роботу бухгалтерської служби, контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій. Вимагає від підрозділів, служб та працівників забезпечення неухильного дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів. Вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну. Забезпечує складання на основі даних бухгалтерського обліку фінансової звітності підприємства, підписання її та подання в установлені строки користувачам. Здійснює заходи щодо надання повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух коштів підприємства. Бере участь у підготовці та поданні інших видів періодичної звітності, які передбачають підпис головного бухгалтера, до органів вищого рівня у відповідності з нормативними актами, затвердженими формами та інструкціями. Здійснює контроль за веденням касових операцій, раціональним та ефективним використанням матеріальних, трудових та фінансових ресурсів. Керує працівниками бухгалтерського обліку підприємства та розподіляє між ними посадові завдання та обов'язки. Знайомить цих працівників із нормативно-методичними документами та інформаційними матеріалами, які стосуються їх діяльності, а також із змінами в чинному законодавстві. 3. Права Головний бухгалтер має право: Діяти від імені бухгалтерії підприємства, представляти інтереси підприємства у взаємовідносинах зі структурними підрозділами та іншими організаціями з господарсько-фінансових та інших питань. В межах своєї компетенції підписувати та візувати документи. Вносити на розгляд керівника підприємства пропозиції по вдосконаленню роботи, пов'язаної з обов'язками, що передбачені цією інструкцією. Вносити пропозиції керівнику підприємства: про притягнення до матеріальної та дисциплінарної відповідальності посадових осіб за результатами перевірок; про заохочення працівників, що відзначилися. В межах своєї компетенції повідомляти керівнику підприємства про всі виявлені недоліки в діяльності підприємства та вносити пропозиції щодо їх усунення. Вимагати та отримувати у керівників структурних підрозділів та фахівців інформацію та документи, необхідні для виконання його посадових обов'язків. Залучати фахівців усіх структурних підрозділів до виконання покладених на нього завдань. Вимагати від керівника підприємства (інших керівників) сприяння у виконанні обов'язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.
4. Відповідальність Головний бухгалтер несе відповідальність: За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах, визначених чинним законодавством України про працю. За правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України. За завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.
5. Головний бухгалтер повинен знати: Закони України, Укази Президента України, Постанови, розпорядження, рішення Кабінету Міністрів України, Національного банку України, Державної податкової адміністрації України з питань правових засад регулювання господарської діяльності підприємства. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку та інші нормативно-правові акти Міністерства фінансів України щодо порядку ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, а також методичні документи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особливостей застосування положень (стандартів) бухгалтерського обліку. ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ БУХГАЛТЕРА (витяг)
1. Загальні положення Бухгалтер належить до професійної групи «Професіонали». Призначення на посаду бухгалтера та звільнення з неї здійснюється наказом директора підприємства за поданням головного бухгалтера з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України. Бухгалтер підпорядковується безпосередньо головному бухгалтеру підприємства або керівнику відповідного структурного підрозділу головної бухгалтерії. За відсутності бухгалтера його обов'язки виконує особа, призначена у встановленому порядку), яка набуває відповідних прав та несе відповідальність за належне виконання покладених на неї обов'язків.
2. Завдання та обов'язки Бухгалтер: Забезпечує повне та достовірне відображення інформації, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, на рахунках бухгалтерського обліку. За погодженням з власником (керівником) підприємства та керівником підрозділу бухгалтерського обліку, подає в банківські установи документи для перерахування коштів згідно з визначеними податками й платежами, а також для розрахунків з іншими кредиторами відповідно до договірних зобов'язань. Готує дані для включення їх до фінансової звітності, здійснює складання окремих її форм, а також форм іншої періодичної звітності, яка ґрунтується на даних бухгалтерського обліку. Забезпечує підготовку оброблених документів, реєстрів і звітності для зберігання їх протягом установленого терміну. Постійно знайомиться та вивчає нові нормативно-методичні ти довідкові документи з питань організації та ведення бухгалтерського обліку та вносить пропозиції щодо їх впровадження на підприємстві. Виконує окремі службові доручення свого безпосереднього керівника.
3. Права Бухгалтер має право: Ознайомлюватися з проектами рішень керівництва підприємства, що стосуються його діяльності. Вносити на розгляд головного бухгалтера пропозиції по вдосконалення роботи, пов'язаної з обов'язками, що передбачені цією інструкцією. В межах своєї компетенції повідомляти безпосередньому керівнику про всі виявлені недоліки в діяльності підприємства та вносити пропозиції щодо їх усунення. Вимагати та отримувати особисто або за дорученням головного бухгалтера у керівників структурних підрозділів та фахівців інформацію та документи, необхідні для виконання його посадових обов'язків. 4. Відповідальність Бухгалтер несе відповідальність: За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, — в межах, визначених чинним законодавством України про працю. За правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, — в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України. За завдання матеріальної шкоди — в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України
5. Бухгалтер повинен знати: Нормативні, методичні та інші керівні матеріали з організації та ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Облікову політику, систему регістрів обліку, правила документообігу й технологію оброблення облікової інформації на підприємстві. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій. Систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності й контролю. Основи трудового законодавства. Правила та норми охорони праці.
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ БУХГАЛТЕРА З ОБЛІКУ ЗАПАСІВ
Дана посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права і відповідальність Бухгалтера з обліку матеріалів. Бухгалтер з обліку матеріалів призначається на посаду і звільняється з посади в установленому чинним трудовим законодавством порядку наказом директора підприємства. Бухгалтер з обліку матеріалів підпорядковується безпосередньо головному бухгалтеру. На посаду Бухгалтера по даній ділянці призначається особа, яка має середню професійну (економічну) освіту без пред'явлення вимог до стажу роботи або спеціальну підготовку за встановленою програмою і стаж роботи з обліку і контролю не менше 3 років. Бухгалтер з обліку матеріалів повинен знати: - Законодавчі акти, постанови, розпорядження, накази, керівні, методичні та нормативні матеріали з організації бухгалтерського обліку майна, зобов'язань і господарських операцій та складання звітності; - Форми і методи бухгалтерського обліку на підприємстві; - План і кореспонденцію рахунків, зокрема, з обліку матеріалів; - Організацію документообігу на даній ділянці бухгалтерського обліку; Порядок документального оформлення і відображення на рахунках бухгалтерського обліку надходження та відпуску матеріалів;
Виконує роботу з ведення бухгалтерського обліку відповідно до вимог чинного законодавства в частині, що стосується обліку належать організації матеріалів, оприбуткування матеріалів, розрахунку фактичної собівартості матеріалів і т.п. Бере участь у розробці та здійсненні заходів, спрямованих на дотримання фінансової дисципліни та раціональне використання ресурсів. Здійснює прийом і контроль первинної документації на даній ділянці бухгалтерського обліку і готує їх до рахункової обробки. Відбиває на рахунках бухгалтерського обліку операції з обліку матеріалів. Складає звітні калькуляції за фактичною собівартістю матеріалів з урахуванням всіх витрат. Проводить нарахування податків, що виникають на даній ділянці. Забезпечує керівників , кредиторів, інвесторів, аудиторів та інших користувачів бухгалтерської звітності порівнянною і достовірною бухгалтерською інформацією по відповідній ділянці обліку. Розробляє робочий план рахунків, форми первинних документів, що застосовуються для оформлення господарських операцій, по яких не передбачені типові форми, а також форми документів для внутрішньої бухгалтерської звітності, бере участь у визначенні змісту основних прийомів і методів ведення обліку і технології обробки бухгалтерської інформації. Готує дані по відповідній ділянці бухгалтерського обліку для складання звітності, стежить за збереженням бухгалтерських документів, оформляє їх відповідно до встановленого порядку для передачі в архів. Виконує роботи з формування, ведення і зберігання бази даних бухгалтерської інформації, вносить зміни до довідкової та нормативної інформації, що використовується при обробці даних.
Бухгалтер з обліку матеріалів має право: Приймати участь в обговоренні питань, що входять до його функціональні обов'язки. Вносити пропозиції і зауваження з питань поліпшення діяльності на дорученій ділянці роботи.
IV. Відповідальність
Бухгалтер з обліку матеріалів несе відповідальність за: Невиконання своїх функціональних обов'язків. Недостовірну інформацію про стан виконання отриманих завдань і доручень, порушення термінів їх виконання. Невиконання наказів, розпоряджень директора підприємства, доручень та завдань від головного бухгалтера.
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ЗАВІДУЮЧОГО СКЛАДОМ
I. Загальні положення
- положення, інструкції та інші керівні матеріали і нормативні документи з організації та ведення складського господарства; номенклатуру, сортамент матеріальних цінностей, що зберігаються, їх властивості і призначення; - стандарти і технічні умови на товарно-матеріальні цінності; - види, розмір, марки, сортність та інші якісні характеристики товарно-матеріальних цінностей і норм їх витрат; - організацію вантажно-розвантажувальних робіт; - правила і порядок зберігання і складування товарно-матеріальних цінностей, положення та інструкції про їх облік, правила комплектування партій різних матеріальних цінностей за технологічними документами; - способи зберігання речей, продукції і сировини від псування під час розвантаження, навантаження і утримання на складі; - правила застосування складського вимірювального інструменту, пристроїв, механізмів і способи перевірки їх на придатність до роботи; - правила проведення інвентаризацій; - правила безпечного зберігання і переміщення токсичних, пожежно- і вибухонебезпечних матеріалів; - правила експлуатації обчислювальної техніки; - правила внутрішнього трудового розпорядку; - основи трудового законодавства. - правила і норми охорони праці та протипожежного захисту під час зберігання і переміщення матеріалів та утримання службових приміщень. - документообіг: акти прийому товару, його якості, оформлення придбання товару по безготівковому розрахунку, оформлення товару на доставку, умови та процедуру повернення товару постачальнику та його рівноцінного обміну, відповідальне зберігання. - права, обов'язки, режим роботи. - правила внутрішнього трудового розпорядку, правила і норми охорони праці, правила техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни, протипожежної безпеки, цивільної оборони.
II. Завдання та обов'язки
III. Права
Завідуючий складом має право:
IV. Відповідальність
Завідуючий складом несе відповідальність:
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ КОМІРНИКА
I. Загальні положення
- Правила ведення складського господарства; номенклатуру, сортамент матеріальних цінностей, що зберігаються, їх властивості і призначення; - Правила обліку, зберігання, руху матеріальних цінностей на складі, правила оформлення супровідних документів на них та проведення інвентаризацій; - Правила застосування складського вимірювального інструменту, пристроїв, механізмів і способи перевірки їх на придатність до роботи; - Способи зберігання речей, продукції і сировини від псування під час розвантаження, навантаження і утримання на складі; - Правила організації вантажно-розвантажувальних робіт; - Правила безпечного зберігання і переміщення токсичних, пожежно- і вибухонебезпечних матеріалів; - Правила і норми охорони праці та протипожежного захисту під час зберігання і переміщення матеріалів та утримання службових приміщень. - Права, обов'язки, режим роботи. - Правила внутрішнього трудового розпорядку, правила і норми охорони праці, правила техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни, протипожежної безпеки, цивільної оборони.
II. Завдання та обов'язки
III. Права Комірник має право:
IV. Відповідальність
4. Критерії оцінювання
Кількість отриманих балів залежить від якості, обсягу та складності виконаної роботи передбаченої завданням для кожного учасника ділової гри.
Таблиця 9 Заохочення і штрафи за виконання завдань по етапах в балах
Таблиця 10 Критерії оцінки порушень і консультацій
Оцінювання роботи учасників гри імітованих підприємств визначають та обґрунтовують організатор та головний бухгалтер підприємства ТОВ «Рівас» з врахуванням зауважень працівників, які приймають документи в роботу. Результати оцінювання роботи учасника за кожним етапом заносяться в таблицю по визначенню підсумку балів за участь в роботі.
5. ЛІТЕРАТУРА
Періодичні часописи
Спеціалізовані періодичні видання: «Баланс», «Все про бухгалтерський облік», «Бухгалтерская неделя», «Бізнес- бухгалтерія», «Бухгалтерський облік і аудит»
ДОДАТКИ
Додаток А
Додаток Б
НАКЛАДНА-ВИМОГА
Підстава________________________________________________________________________
Кому _________________________ Через кого ____________________________
Всього відпущено __________________________ найменувань, на суму _________________________ (прописом) ___________________________________________________________________________________ крб. (прописом)
Відпуск дозволив _________________________________ Головний бухгалтер
Здав (відпустив) __________________________________ Прийняв (одержав)
Доддаток В
КАРТКА N ____ СКЛАДСЬКОГО ОБЛІКУ МАТЕРІАЛІВ
Додаток Д
МАТЕРІАЛЬНИЙ ЗВІТ
за ___________________ 199_ р.
По будівельній дільниці _______________________________________________________________
Матеріально підзвітна особа ____________________________________________________________
Перелік додатків до звіту
Документи здав Документи прийняв
"___" _______________ 199_ р.
Додаток Ж
Відомість 3.3 аналітичного обліку розрахунків з постачальниками і підрядниками (до рах. 63) за ____________20_р.
“____”______________200_р. Виконавець
Додаток ЗВідомість аналітичного обліку комплектуючих ( рах. № 202) за жовтень 20_ р.
Додаток К
Додаток Л
Товариство з обмеженою відповідальністю"Рівас"
Витяг з наказу
04 січня 20 __р. м. Дніпропетровськ № 1
Про облікову політику підприємства
З метою дотримання підприємством єдиної методики відображення в бухгалтерському обліку і звітності господарських операцій та порядку оцінки об'єктів обліку НАКАЗУЮ:
2.9 Товарно-матеріальні цінності визнавати, оцінювати та обліковувати згідно з вимогами П (с) БО 9 "Запаси". Одиницею запасів вважати кожне найменування цінностей та встановити систему періодичного обліку запасів. 2.10 Транспортно-заготівельні витрати (ТЗВ) включати до первісної вартості придбаних запасів шляхом віднесення їх на рахунки запасів. 2.11 Предмети строком використання менше одного року, що супроводжують виробничий процес протягом звітного періоду, обліковувати на рахунку 22 "Малоцінні швидкозношувані предмети" (далі - МШП). У момент видачі таких активів в експлуатацію списувати їх з балансу з одночасною організацією їх оперативного кількісного обліку за місцями експлуатації і відповідальних особах протягом строку фактичного використання таких предметів. 2.13 Оцінку вибуття сировини, матеріалів, запасних частин, будівельних матеріалів, МШП, інших запасів, що відносяться до виробничих, здійснювати методом середньозваженої собівартості одиниці запасів. 2.14 Переоцінку запасів здійснювати один раз на рік на підставі рішення постійно діючої інвентаризаційної комісії . 2.15 Звітним періодом для перегляду чистої вартості реалізації запасів і порівнянням її з первісною вартістю з метою проведення переоцінки вважати звітний рік.
Директор ТОВ «Рівас» Григоренко Л.О.
Навчальне видання
Олійник Людмила Шарифівна Жадько Константин Степанович Семенюта Валентина Василівна
БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК Ділова гра
ББК 65.052.2
Підп. до друку ________ Формат _84x108 1/32_Папір друк. Ум. друк. арк. 6,8 Обл.-вид. арк 9,4 Тираж ___ Замовлення № ___ __________________________________________________________ Дільниця оперативного друку ДДФА. Св. Держкомітету інформ. політики, телебачення та радіомовлення сер. ДК 2126 від 17.03.2005р. Видавець і виготівник: Дніпропетровська державна фінансова академія, вул. Аржанова, 12, м. Дніпропетровськ, 49083
|