|
Кодекс етикиДата публикации: 20.11.2019 08:10
Кодекс етики Члени CFA Institute (у тому числі носії відзнаки CFA) та кандидати на отримання відзнаки CFA («Члени та кандидати») зобов’язані:
Стандарти професійної поведінки
LOS 1.c: Поясніть етичні зобов’язання, які вимагаються кодексом і стандартами, включаючи підпункти кожного стандарту СТАНДАРТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПОВЕДІНКИ I. ПРОФЕСІОНАЛІЗМ A. Знання законодавства. Члени та кандидати повинні розуміти та дотримуватись усіх діючих законів, правил та норм (у тому числі «Кодексу етики та стандартів професійної поведінки CFA Institute») будь-якого уряду, регуляторного органу, органу ліцензування чи професійної асоціації, які регулюють їх професійну діяльність. У разі розбіжностей між положеннями, члени та кандидати зобов’язані дотримуватися більш суворих положень закону, правил чи норм. Члени та кандидати не повинні свідомо брати участь або сприяти будь-яким порушенням законів, правил чи норм, а також повинні відмежовуватись від таких дій. B. Незалежність та об’єктивність. Члени та кандидати повинні проявляти належну старанність та розсудливість для досягнення та підтримки незалежності та об’єктивності у своїй професійній діяльності. Членам і кандидатам заборонено пропонувати, вимагати чи приймати будь-які подарунки, побічні прибутки, плату за свої послуги чи винагороду, які відповідно до обґрунтованих очікувань можуть призвести до компроментації незалежності та об’єктивності рішень, які приймаються ними або іншими. C. Навмисне спотворення фактів. Членам і кандидатам заборонено свідомо спотворювати будь-які факти стосовно інвестиційного аналізу, рекомендацій, дій чи іншої професійної діяльності. D. Неправомірна поведінка. Членам і кандидатам заборонено вдаватися до будь-яких професійних дій, які є нечесними, шахрайськими чи обманними, а також вчиняти будь-яку дію, яка спричинятиме негативний вплив на їх професійну репутацію, добропорядність або компетенцію. II. ЦІЛІСНІСТЬ РИНКУ КАПІТАЛУ
Члени та кандидати, яким відома матеріальна не оприлюднена інформація (інсайдерська інформація), що може вплинути на оцінку вартості інвестицій, повинні утримуватись від дій та попереджувати дії інших щодо використання такої інформації. B. Маніпулювання ринком. Членам і кандидатам заборонено брати участь у діях, які призводять до спотворення цінової інформації або до штучного збільшення об’єму торгівлі з метою введення в оману учасників ринку. III. ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ПЕРЕД КЛІЄНТАМИ A. Лояльність, розсудливість та належна увага. Члени та кандидати повинні проявляти лояльність по відношенню до своїх клієнтів, діяти з належною увагою та приймати розсудливі рішення. Члени та кандидати зобов’язані діяти в інтересах своїх клієнтів і ставити інтереси клієнтів понад інтереси працедавця чи власні інтереси. B. Забезпечення чесності. Члени та кандидати повинні діяти чесно та об’єктивно по відношенню до всіх клієнтів при проведенні інвестиційного аналізу, надання рекомендацій щодо інвестування, здійснення інвестиційних або інших професійних дії. C. Забезпечення відповідності. 1. Виступаючи радником клієнта, члени та кандидати зобов’язані:
2. У разі, якщо члени та кандидати несуть відповідальність за управління інвестиційним портфелем відповідно до певних повноважень, стратегії чи стилю, вони повинні надавати лише ті інвестиційні рекомендації і здійснювати лише ті інвестиційні дії, які відповідають визначеним цілям та обмеженням інвестиційного портфелю.
IV. ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ПЕРЕД РОБОТОДАВЦЯМИ A. Лояльність. Члени та кандидати повинні діяти в інтересах свого роботодавця, застосовуючи свої професійні вміння та навички, утримуватись від розголошення конфіденційної інформації та завдання працедавцю будь-якої іншої шкоди.
V. ІНВЕСТИЦІЙНИЙ АНАЛІЗ, РЕКОМЕНДАЦІЇ ТА ДІЇ A. Старанність та обґрунтованість. Члени та кандидати зобов’язані:
B. Спілкування з клієнтами та потенційними клієнтами. Члени та кандидати зобов’язані:
VI. КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ A. Повідомлення про наявність конфлікту інтересів. Члени та кандидати повинні надавати повну та достовірну інформацію про всі факти, які можуть негативно вплинути на незалежність та об’єктивність їх рішень, а також перешкоджати виконанню зобов’язань перед клієнтами, потенційними клієнтами та роботодавцем. Члени та кандидати повинні забезпечити чіткість та зрозумілість такої інформації, а також повідомляти таку інформацію у належний спосіб. B. Пріоритетність операцій. Інвестиційні операції, які здійснюються в інтересах клієнтів та/або роботодавця, мають пріоритет перед інвестиційними операціями, в яких зацікавлений член або кандидат. C. Винагороди за рекомендації. Члени та кандидати повинні повідомляти свого роботодавця, клієнтів або потенційних клієнтів про будь-яку плату за послуги, винагороду або побічний прибуток, отримані від інших осіб або сплачені іншими особами за рекомендації щодо продуктів або послуг. VII. ОБОВ’ЯЗКИ ЧЛЕНА CFA INSTITUTE ТА КАНДИДАТА CFA A. Поведінка членів та кандидатів щодо програми CFA. Членам та кандидатам заборонено здійснювати будь-які дії, які компрометують репутацію та чесне ім’я CFA Institute чи відзнаки CFA; або об’єктивність, чинність та надійність екзаменів програми CFA. B. Посилання на CFA Institute, відзнаку CFA і програму CFA. Посилаючись на CFA Institute, членство в CFA Institute, відзнаку CFA чи статус кандидата програми CFA, членам та кандидатам заборонено спотворювати чи перебільшувати значення членства в CFA Institute, наявність відзнаки CFA чи статус кандидата програми CFA. LOS 2.a: Продемонструйте як застосовувати кодекс етики та стандарти професійної поведінки до ситуацій, які включають питання професійної чесності. LOS 2.b: Виявіть, що відповідає кодексу та стандартам, а, що порушує кодекс та стандарти LOS 2.c: Рекомендовані завдання та процедури розроблені для попередження порушення кодексу етики та стандартів професійної поведінки |