|
Кредитний менеджментДата публикации: 17.11.2017 18:10
Кафедра фінансів та кредиту
Методичні вказівки до написання контрольної роботи з дисципліни «Кредитний менеджмент»
для студентів галузі знань 0305 «Åêîíîì³êà ³ ï³äïðèºìíèöòâî» спеціальностей 8.03050801 «Фінанси і кредит», 8.03050802 «Банківська справа»
Київ 2015 1. ВИМОГИ ДО ЗМІСТУ ТА ОФОРМЛЕННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
Контрольна робота є однією із форм перевірки знань студентів заочної та дистанційної форм навчання, які були отримані ними шляхом самостійного вивчення дисципліни «Кредитний менеджмент». Кожне завдання контрольної роботи включає в себе два теоретично-аналітичних питання за вибором студента відповідно до його варіанту та практичні завдання (три задачі). Варіант контрольної роботи студент обирає залежно від номера логіну студента у Віртуальному МУФ. Контрольна робота, виконана не за своїм варіантом, не зараховується. Контрольна робота повинна бути належним чином оформлена. На титульному листі необхідно вказати дисципліну, з якої виконана контрольна робота; курс, групу, прізвище та ініціали студента. У тексті контрольної роботи три питання плану повинні бути обов'язково виділені. Відповіді на питання повинні мати посилання на відповідні літературні джерела або матеріали практичного характеру, а також містити чітке розмежування параграфів, що допомагає студентові розділити матеріал на логічні частини, бачити зв'язок між ними, не допустити повторів, краще засвоїти матеріал теми. Теоретичні питання контрольної роботи слід висвітлювати лаконічно, чітко і зрозуміло. Не зараховуються відповіді на питання, які повністю цитують відповідні теми з підручників або навчальних посібників, електронного конспекту лекцій з дисципліни. У кінці контрольної роботи студент повинен надати список використаної літератури, якою він користувався для написання даної контрольної роботи. Список використаної літератури обов'язковий і повинен містити не менше семи використаних джерел. Оформлення списку літературних джерел повинно відповідати вимогам вищої школи. Обсяг контрольної роботи не повинен перевищувати 20-25 сторінок формату А4. Своєчасно виконану контрольну роботу студент надсилає на перевірку до дистанційної системи Віртуальний МУФ. Уразі негативної рецензії вона повертається на доопрацювання, після чого виконується повторно і знову подається на перевірку. До здачі заліку з дисципліни «Кредитний менеджмент» студент допускається лише за умови зарахування контрольної роботи.
Вимоги до оформлення контрольної роботи
Текстовий матеріал контрольної роботи друкується комп’ютерним способом на одному боці білого аркуша паперу формату А4 через 1,5 інтервал з розрахунку не більше 40 рядків на сторінці за умови рівномірного її заповнення. Текст розміщується на сторінці, яка обмежується полями: лівим – 30 мм, правим – 10 мм, верхнім – 20 мм, нижнім – 20 мм. Відстань між заголовком і текстом має бути в межах 15-20 мм. Шрифт – Times New Roman, 14 кегль, через 1,5 інтервал, масштаб 100%, звичайний, абзац 1,0 – 1,25 см. Текст вирівнюється «по ширині». Зміст має включати всі заголовки, які є у роботі, починаючи із вступу і закінчуючи додатками та номери початкових сторінок усіх розділів і підрозділів. Текст основної частини роботи поділяється на розділи і підрозділи (якщо необхідно). Заголовки структурних частин контрольної роботи «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ» пишуться великими літерами симетрично до тексту. Заголовки підрозділів пишуться маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. Крапка в кінці заголовка не ставиться. Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом має дорівнювати 1-2 інтервалам основного тексту. Нумерація, ілюстрації, таблиці, формули, посилання, додатки
Нумерація сторінок. Першою сторінкою контрольної роботи є титульна сторінка, другою – зміст, третьою – вступ і т.д., але номери сторінок починають проставляти тільки із вступу. Нумерація сторінок курсової роботи здійснюється арабськими цифрами в правому верхньому кутку без крапки в кінці, зі збереженням наскрізної нумерації усього тексту, але на титульному аркуші номер не проставляють. Таблиці, графічний матеріал, формули. Рисунки, таблиці розташовують після першого посилання на них у тексті, або не далі як на наступній сторінці. На рисунки та таблиці у тексті роблять посилання скороченням слів та порядковим номером – табл. 1.2 (друга таблиця першого розділу), рис. 1.2 (другий рисунок першого розділу). На всі таблиці та рисунки повинні бути посилання в тексті. У разі повторного посилання вказують у скороченому вигляді – «див. табл. 1.3». Таблиці. Цифровий матеріал, як правило, оформлюють у вигляді таблиць для уточнення та зручності порівняння показників. Таблицю слід розташовувати безпосередньо після тексту, у якому вона згадується вперше, або на наступній сторінці. Кожна таблиця повинна мати назву, яку розміщують над нею і друкують симетрично до тексту, як показано на рис. 2. Назву і слово «Таблиця» починають з великої літери. Слово «Таблиця» вказують один раз зліва над першою частиною таблиці, над іншими частинами таблиці пишуть: «Продовження таблиці ___» із зазначенням номера таблиці. Назва таблиці розміщується по центру. Заголовки граф таблиці починають з великої літери, а підзаголовки – з малої, якщо вони складають одне речення з заголовком. Назва таблиці має точно і стисло відображати її зміст, а також умови часу (роки, півріччя, квартали, місяці) та місця (конкретна організація, галузь, економічна сфера тощо).
Таблиця ____ – _______________________________ (номер) (назва таблиці)
Рисунок 2. – Макет таблиці
Заголовки стовпців і рядків таблиці слід друкувати з великої літери, підзаголовки стовпців – з малої, якщо вони є продовженням заголовка, або з великої, якщо вони мають самостійне значення. У кінці заголовків і підзаголовків таблиць крапки не ставлять, заголовки і підзаголовки стовпців друкують в однині. У заголовках стовпців і рядків обв’язково зазначаються одиниці вимірювання, у яких наведено відповідну до них цифрову інформацію. Для одиниць вимірювання може бути окремо передбачений рядок (стовпчик), який розміщується безпосередньо поряд з рядком (стовпчиком) із заголовками. Якщо всі дані таблиці мають одну одиницю вимірювання, її вказують один раз, відокремлюючи комою після назви, або праворуч, над верхньою обмежувальною лінією в дужках чи без них. Одиниці вимірювання слід зазначати, дотримуюючись загальноприйнятих правил скорочення слів. Заголовки стовпців, як правило, друкують паралельно рядкам таблиці. Але за необхідності допускається їх перпендикулярне щодо рядків розміщення. Допускається розміщення таблиці вздовж довгого боку аркуша, тобто використовувати функцію альбомного комп’ютерного друку. За таких умов, назва таблиці повинні розміщуватись з боку брошурування сторінки. Якщо рядки або стовпці таблиці виходять за формат сторінки, то таблицю ділять на частини, які розміщують на наступних сторінках, позначають як «Продовження таблиці __», повторюючи при цьому її форму. У разі поділу таблиці на частини допускається її боковик заміняти відповідно номерами стовпців і рядків. При цьому, обв’язково нумерують арабськими цифрами стовпці і (або) рядки першої частини таблиці. Таблиці (за винятком таблиць у додатках) слід нумерувати арабськими цифрами в межах розділу. При цьому номер таблиці складається з номеру розділу і порядкового номера таблиці, відокремлених крапкою, наприклад, «Таблиця 2.1» – перша таблиця другого розділу. Таблиці кожного додатка позначають окремою нумерацією арабськими цифрами з додаванням перед цифрою літери позначення додатка. Наприклад, «Таблиця В.1» – перша таблиця у додатку В. На всі таблиці мають бути посилання в тексті, які містять слово «таблиця» із зазначенням її номера. Наприклад, «За даними, наведеними у табл. 3.2». В таблиці використовують шрифт Times New Roman, 12 кегль, міжрядковий інтервал – 1. Зразок оформлення таблиці, наведено у додатку В. У разі необхідності по тексту чи до таблиць оформлюють примітки, в яких наводять довідкові та пояснювальні дані. Примітки нумерують послідовно в межах однієї сторінки. Якщо приміток декілька на одному аркуші, то після слова «Примітки» ставлять двокрапку, наприклад: Примітки: 1. ... 2. ... Якщо примітка одна, її не нумерують і після слова «Примітка» ставлять крапку. Графічний матеріал. Графічний матеріал – рисунки (схеми, діаграми і т. ін.) розміщують у курсової роботі з метою ілюстрації властивостей або характеристик об’єкта, а також для ліпшого розуміння змісту тектовового викладення того чи іншого питання. На графічний матеріал обов’язково мають бути посилання в тексті роботи. Розміщувати графічний матеріал треба безпосередньо після тексту, в якому про нього згадується вперше, або на наступній сторінці, а за необхідності – у додатку. За наявності у роботі таблиць, які доповнюють графічний матеріал, їх слід розміщувати одразу (або на наступній сторінці) після графічного матеріалу. Графічний матеріал повинен мати тематичну назву, яку розміщують під ним. За необхідності під графічним матеріалом розміщують пояснювальні дані (примітки, посилання на джерела інформації тощо). Графічний матеріал позначають словом «Рисунок ___». Наприклад, «Рисунок 1.2. – Структура кредитного портфелю банку. Рисунок (діаграму, схему і т. ін.), як правило, слід виконувати на одній сторінці. Якщо ілюстрація не вміщується на одній сторінці, можна переносити її на інші сторінки з зазначенням пояснювальних даних на кожній сторінці: «Рисунок ___, аркуш ___». Графічний матеріал (за винятком графічного матеріалу додатків) слід нумерувати арабськими цифрами порядковою нумерацією в межах розділу. Номер рисунка складається з номерів розділу та порядкового номера рисунка, відокремлених крапкою, наприклад, «Рисунок 3.2.» – другий рисунок третього розділу. Приклад оформлення графічного матеріалу представлено у додатку В. Графічний матеріал кожного додатка позначають окремою нумерацією арабськими цифрами з додаванням перед цифрою позначення додатка. Наприклад, «Рисунок В.3» – третій графічний матеріал у додатку Б. Допускається виконання великих рисунків на аркушах формату А3, відповідно згорнувши їх для брошурування роботи. Але звичайно такі рисунки виносять у додатки. Формули. Формули та рівняння розташовують безпосередньо після тексту, в якому вони згадуються вперше, посередині сторінки. Формули за винятком тих, які є в додатках, мають нумеруватися арабськими цифрами в межах розділу. Номер формули складається з номера розділу і порядкового номера формули, відокремлених крапкою: (2.3) означає, що це 3-тя формула 2-го розділу. Номер зазначають на рівні формули або рівняння в круглих дужках, у крайньому правому положенні на рівні відповідної формули. Формули в додатках нумерують окремо арабськими цифрами в межах кожного додатка з додаванням перед цифрою літери позначення додатка. Наприклад: «…відповідно до формули (В.1) додатка В ...». Символи (умовні позначення) величин, які є складовими формул, слід використовувати відповідно встановленим стандартам або загально прийнятним скороченням. Пояснення символів і числових коефіцієнтів, що входять до формули, якщо вони не пояснювалися в тексті, мають бути наведені безпосередньо під формулою. Пояснення кожного символу слід давати з нового рядка в тій послідовності, в якій символи наведено у формулі. Перший рядок пояснення має починатися словом «де» без двокрапки після нього. Формули, що подаються одна за одною і не розділені текстом, відокремлюють комою. Підставляти чисельні значення в початковий аналітичний вираз категорично забороняється. Переносити формули на наступний рядок допускається тільки на знаках виконуваних операцій, причому знак на початку наступного рядка повторюють. При перенесенні формули на знаку множення застосовують знак «х». Рівняння і формули треба виділяти з тексту вільними рядками. Вище і нижче кожної формули потрібно залишити не менше одного вільного рядка. Приклад: Чиста теперішня вартість розраховується за формулою (2.3): , (2.3) де Bt – валовий дохід за рік t; Ct – повні витрати за рік t; t – відповідний рік дії проекту; n – загальна кількість років реалізації проекту; і – ставка дисконту [7, с. 121]. Посилання в тексті на порядкові номери формули дають у дужках. Наприклад: «Розрахуємо чисту теперішню вартість проекту згідно формули (2.3)». Додатки. Матеріал, що доповнює положення роботи, допускається розміщувати в додатках. Додатками можуть бути: графічний матеріал, таблиці великого розміру, розрахунки, опис алгоритмів і програм задач, що розв’язуються на ПК і т. ін. Додатки необхідно вказувати в порядку появи посилань на них у тексті. Додатки позначають великими літерами української абетки, починаючи з А, за винятком літер Г, Є, З, И, І, Ї, Й, О, Ч, Ь. Після слова «Додаток» друкують літеру, що позначає його послідовність. Допускається позначення додатків літерами латинської абетки, за винятком літер І, О. Кожний додаток слід починати з нової сторінки із зазначенням вгорі посередині сторінки слова «Додаток» і його позначенням. Додаток повинен мати заголовок, який друкують симетрично відносно тексту з великої літери окремим рядком. У разі потреби текст додатка можна поділити на розділи, підрозділи і пункти (наприклад, А 4.1. – пункт 4.1. додатка А). Ілюстрації, таблиці, формули і рівняння необхідно нумерувати в межах кожного додатка (наприклад, рисунок Е.3, таблиця Б, формула А.1). Правила цитування та посилання на використані джерела. При написанні курсової роботи студент повинен давати посилання на джерела, матеріали з яких наводяться у роботі. Такі посилання дають змогу, за необхідності, відшукати ті чи інші документи і перевірити як достовірність наведених у роботі відомостей, так і отримати необхідну інформацію щодо змісту і обсягу опрацьованого автором першоджерела. Посилатися слід переважно на останні (свіжі) видання публікацій. На більш ранні видання можна посилатися лише в тому разі, коли в них є матеріал, який не включено до останнього видання. З метою підтвердження власних аргументів посиланням на авторитетне джерело або для критичного аналізу того чи іншого друкованого твору доцільно наводити цитати. Загальні вимоги до цитування наступні: а) текст цитати варто починати і закінчувати лапками та наводити в тій граматичній формі, в якій він поданий у джерелі, зберігаючи особливості авторського написання. Наукова термінологія, що вживається іншими авторами, не виділяється лапками, крім тієї, яка викликала загальну дискусію. У цих випадках використовується вираз «так званий»; б) цитування повинно бути повним, без довільного скорочення авторського тексту та без перекручень думок автора; в) після кожної цитати обов’язково необхідно вказати посилання на джерело; г) у разі непрямого цитування (переказі, викладі думок інших авторів своїми словами), варто точно викладати думки автора, бути коректним щодо оцінювання його результатів і давати відповідні посилання на джерело; д) у разі необхідності виявлення ставлення автора праці до окремих слів або думок з цитованого тексту варто після них у круглих дужках ставити знак оклику або знак питання. Посилання даються одразу після закінчення цитати у квадратних дужках, де вказується порядковий номер джерела у списку використаних джерел та відповідна сторінка джерела (наприклад, [3, с.18]) – означає, що використано інформацію з джерела під номером 3 у списку використаних джерел, яка знаходиться на сторінці 18). Список використаних джерел. Приклади оформлення літературних джерел для оформлення переліку посилань представлені в додатку Г. Завершену контрольну роботу студенти здають згідно із встановленим терміном. Студент, який отримав незадовільну оцінку, не допускається до заліку з даної дисципліни. Роботи, які не відповідають встановленим нормативам, повертаються на до опрацювання. Оцінювання контрольної роботи: за правильну відповідь на теоретичне питання студент отримує мах 20 балів, за правильно розраховану задачу – 20 балів. Також бали знімаються за неякісно оформлену роботу.
2. ЗАВДАННЯ НА КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ
Студенти заочно-дистанційної форми навчання виконують контрольну роботу з дисципліни «Кредитний менеджмент», яка дає змогу підсумувати отримані знання під час вивчення дисципліни. Варіант контрольної роботи студент обирає залежно від номера логіну студента у Віртуальному МУФ. Кожний варіант контрольної роботи включає 2 теоретично-аналітичних питання за вибором студента відповідно до його варіанту, 3 практичних завдання.
Перед виконанням контрольної роботи необхідно опрацювати відповідну наукову та навчальну літературу, а також законодавчо-нормативні документи, що регламентують діяльність на кредитному ринку Україні. Теоретично-аналітичні питання контрольної роботи слід висвітлювати лаконічно, чітко і зрозуміло з обов’язковим використанням відповідної статистичної інформації. Виконуючи практичні завдання та аналітичну ситуацію, необхідно показати хід розрахунків, навести необхідні роз'яснення до них, за результатами розв’язання обов'язково зробити висновки. \ ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНО-АНАЛІТИЧНИХ ПИТАНЬ
ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ Задача 1.Банк надав короткостроковий споживчий кредит у сумі 35 тис. грн строком на 7 міс. під 24 % річних. Погашення кредиту проводиться рівними строковими внесками наприкінці кожного місяця. Відсотки нараховуються на фактичну заборгованість за кредитом і погашаються щомісячно. Розрахувати суму строкових внесків і загальну суму відсотків, отриманих банком. Задача 2. Підприємство має гостру потребу в оборотних коштах. У процесі експертизи кредитний відділ банку з'ясував, що підприємство зможе погасити кредит з виручки від реалізації в сумі 260 тис. грн, яку воно одержить через 4 міс. Розрахувати максимальну суму кредиту підприємства, якщо ставка з кредитування становить 22 % річних. Задача 3. З січня 2013 р. підприємство «Альфа» отримало кредит у банку в сумі 1,5 млн. грн під 22 % річних строком на 8 міс., а спільне підприємство «Гама» – у сумі 600 тис. грн строком на 10 міс. під 22 % річних. У перший місяць після отримання кредиту підприємство «Альфа» поглинуло підприємство «Гама», взявши на себе всі його зобов'язання. В банку для зручності обліку було прийнято рішення об'єднати зобов'язання за кредитами та встановити строк погашення заборгованості на 1 листопада за умови, що 1 серпня підприємство «Альфа» сплатить третину заборгованості. Розрахувати суму боргу підприємства «Альфа» перед банком та суму доходу банку від кредитної операції (база нарахування відсотків – 365 днів). Задача 4. Підприємство одержало кредит у банку в сумі 250 тис. грн строком на 4 міс. під 22 % річних. Однак після закінчення цього строку підприємство не змогло погасити кредит і банк погодився пролонгувати заборгованість ще на 2 міс., при цьому збільшивши відсоткову ставку до 26 % річних. Розрахувати суму заборгованості підприємства перед банком на момент погашення заборгованості. Відсотки погашаються після закінчення строку дії кредитного договору. Задача 5. Нарахувати відсоток за користування кредитом у 1, 2, 3 та 4-й місяці, якщо: а) підприємство одержало позику на закупівлю обладнання 19 січня 2013 р. строком до 3 міс. на суму 120 тис. грн під 22 % річних (база нарахування відсотків – 365 днів); б) 10 березня клієнт достроково погасив частину позики у розмірі 45 тис. грн; в) повністю кредит було погашено 18 квітня 2013 р. Задача 6. Банк видав кредит підприємству на поповнення оборотних коштів 1 вересня 2013 р. Підприємству була відкрита кредитна лінія з лімітом кредитування 500 тис. грн строком на 2 міс. Відсоткова ставка за кредитом становить 20 % річних. 2 вересня 2013 р. було видано перший транш у сумі 200 тис. грн. 15 вересня 2013 р. було видано другий транш у сумі 250 тис. грн. 25 жовтня 2013 р. було погашено частину кредиту в і 300 тис. грн. Повністю кредит було погашено 2 листопада 2013 р. Визначити суму заборгованості підприємства перед банком за умови, що відсотки погашаються наприкінці строку дії кредитного договору (база нарахування відсотків – 365 днів). Задача 7. Клієнт звернувся до банку із заявою на отримання кредиту в гривнях строком на 9 міс. для фінансування поточної діяльності у сумі 270 тис. грн. Банк запропонував клієнту такі умови: а) щомісячне нарахування і сплата відсотків у розмірі 23 % річних; б) одноразове нарахування відсотків у розмірі 20 % річних за умови, що відсотки будуть сплачені одночасно з отриманням кредиту; в) одноразове нарахування відсотків у розмірі 24 % річних за умови, що відсотки будуть сплачені одноразовим платежем після закінчення строку кредитування. Вибрати більш вигідний варіант для позичальника. Обґрунтувати вибір клієнта. Задача 8. Для обґрунтування вибору банком інвестиційного проекту розрахувати показники ефективності інвестиційного проекту: чистий приведений дохід, норма рентабельності інвестицій, індекс рентабельності інвестицій і строк окупності інвестицій на підставі даних таблиці. Рух грошових потоків інвестиційного проекту
Задача 9. Підприємство продало товар на умовах комерційного кредиту з оформленням простого векселя. Номінальна вартість векселя – 200 тис. грн, строк – 60 днів. Через 40 днів з моменту оформлення векселя підприємство передало його банку для врахування. Відсоткова ставка за кредитом становить 25 % річних. Розрахувати суму, отриману банком, і суму, отриману підприємством. Задача 10. Розрахувати суму лізингових платежів і дохід банку від лізингової операції, якщо вартість обладнання, що надається в лізинг, становить 450 тис. грн, строк лізингової угоди – 2 роки, лізинговий платіж – 20 % річних. Лізингові платежі нараховуються рівними частинами щоквартально протягом усього строку лізингової угоди. Задача 11.Проаналізувати рівень відсоткового ризику банку за даними, наведеними у таблиці. Граничний рівень відсоткового ризику встановлено на рівні 5 %. Визначити, як зміниться розмір прибутку банку, якщо відсоткові ставки протягом року знизяться на 2 пункти. Чутливі активи і зобов'язання банку, тис. грн
Задача 12. Розрахувати розмір прибутків або збитків банку у випадку зниження відсоткової ставки на 1,5 пункти протягом першого місяця. Проаналізувати відповідність рівня відсоткового ризику банку граничному за даними таблиці, якщо граничний рівень відсоткового ризику встановлено у розмірі 6 %. Чутливі активи і зобов'язання банку, тис. грн
Задача 13. Для оцінки фінансового стану позичальника на підставі даних балансу таблиці розрахувати коефіцієнти платоспроможності (коефіцієнти миттєвої, поточної та загальної ліквідності) і фінансової стійкості (коефіцієнти маневреності власних коштів, фінансової незалежності й коефіцієнт забезпечення власними оборотними коштами) та визначити їхню відповідність оптимальним теоретичним значенням. Показники балансу підприємства-позичальника, тис. грн
Задача 14. Для оцінки фінансового стану позичальника на підставі даних балансу розрахувати коефіцієнти рентабельності (рентабельність продажу, рентабельність капіталу), ділової активності (коефіцієнт оборотності активів та оборотності власного капіталу) і визначити їхню відповідність оптимальним теоретичним значенням. Показники балансу підприємства-позичальника, тис. грн
Задача 15. З метою оцінки кредитоспроможності позичальника-банку проаналізувати структуру і динаміку (абсолютний приріст, темпи зростання та приросту) активних операцій і зробити обґрунтовані висновки щодо тенденцій зміни розрахованих показників. Результати аналізу представити у вигляді аналітичної таблиці. Активи банку, млн. грн
Задача 16. З метою оцінки кредитоспроможності позичальника-банку проаналізувати пасивні операції (абсолютний приріст, темпи зростання та приросту), частку зобов'язань і власного капіталу в загальних пасивах банку і зробити обґрунтовані висновки щодо тенденцій зміни розрахованих показників. Результати аналізу представити у вигляді аналітичної таблиці. Пасиви банку, млн. грн
Задача 17. З метою оцінки кредитоспроможності позичальника-банку проаналізувати структуру та динаміку (абсолютний приріст, темпи зростання та приросту) доходів і зробити обґрунтовані висновки щодо тенденцій зміни розрахованих показників. Результати аналізу представити у вигляді аналітичної таблиці. Доходи банку, млн. грн
Задача 18. З метою оцінки кредитоспроможності позичальника-банку проаналізувати структуру та динаміку (абсолютний приріст, темпи зростання та приросту) витрат і зробити обґрунтовані висновки щодо тенденцій зміни розрахованих показників. Результати аналізу представити у вигляді аналітичної таблиці. Витрати банку, млн. грн
Задача 19. З метою оцінки кредитоспроможності позичальника-банку на підставі даних таблиці розрахувати нормативи кредитного ризику та визначити їх відповідність нормативним значенням Окремі дані щодо заборгованості позичальників за кредитами, млн грн
Задача 20. Розрахувати показники оцінки кредитоспроможності позичальника – фізичної особи на підставі наведених даних: – позичальник має намір отримати споживчий кредит у сумі 5 тис. грн строком на 8 міс. під 17 % річних; – погашення кредиту відбувається рівними строковими внесками наприкінці кожного місяця; – розмір заробітної плати позичальника – 2,2 тис. грн; – сума щомісячних платежів позичальника – 950 грн. Зробити обґрунтований висновок щодо доцільності видачі кредиту.
Задача 21. На основі даних таблиці проаналізувати структуру і динаміку (абсолютний приріст, темпи зростання та приросту) кредитного портфеля банку за галузями економіки. Результати аналізу представити у вигляді аналітичної таблиці. Кредитний портфель банку за галузями економіки, млн. грн
Задача 22. Проаналізувати структуру і динаміку кредитного портфеля за видами кредитів. Результати аналізу представити у вигляді аналітичної таблиці. Кредитний портфель банку за видами кредитів, млн. грн
Задача 23. Проаналізувати структуру і динаміку кредитного портфеля за рівнем ризику. Результати аналізу представити у вигляді аналітичної таблиці. Кредитний портфель банку за рівнем ризику, млн. грн
Задача 24. Використовуючи дані таблиці, проаналізувати структуру та динаміку (абсолютний приріст, темпи зростання та приросту) кредитного портфеля банку та розрахувати показники якості кредитних операцій банку (коефіцієнт проблемних кредитів, коефіцієнт дохідності кредитного портфеля, коефіцієнт якості кредитного портфеля, коефіцієнт прибутковості кредитного портфеля, коефіцієнт співвідношення відсоткових доходів і відсоткових витрат, пов'язаних із залученням ресурсів). За результатами аналізу зробити обґрунтовані висновки щодо динаміки розрахованих показників. Кредитний портфель банку, млн. грн
Задача 25. Визначити суму резерву для покриття можливих втрат за кредитними операціями банку станом на 1 квітня 2013 р., на основі таких даних: 1) кредит у сумі 125 тис. грн виданий без забезпечення. Банком кредит класифікований як «стандартний»; 2) кредит у сумі 500 тис. грн виданий під гарантію Кабінету Міністрів України на суму 500 тис. грн. Банком кредит класифікований як «субстандартний»; 3) кредит у сумі 550 тис. грн виданий під заставу нерухомості в сумі 500 тис. грн і банківських металів у сумі 200 тис. грн. Банком кредит класифікований як «стандартний»; 4) кредит у сумі 350 тис. грн виданий під заставу державних цінних паперів у сумі 235 тис. грн і недержавних цінних паперів у сумі 125 тис. грн. Кредит класифікований банком як «під контролем». Задача 26.Визначити суму резерву для покриття можливих втрат за кредитними операціями банку станом на 1 липня 2013 р., на основі таких даних: 1) кредит у сумі 100 тис. грн виданий під гарантію Кабінету Міністрів України на суму 100 тис. грн. Банком кредит класифікований як «стандартний»; 2) кредит у сумі 250 тис. грн виданий під заставу майнових прав на грошові депозити в сумі 250 тис. грн. Банком кредит класифікований як «субстандартний»; 3) кредит у сумі 400 тис. грн виданий під заставу нерухомості в сумі 600 тис. грн. Банком кредит класифікований як «стандартний»; 4) кредит у сумі 50 тис. грн виданий під заставу автотранспорту в сумі 100 тис. грн. Банком кредит класифікований як «субстандартний». Задача 27.До банку звернувся позичальник із заявкою про отримання кредиту в сумі 500 000 грн на строк 12 місяців за ставкою 30 % річних. В заявці наведені такі дані: Сума власного оборотного капіталу – 150 000. Прогнозований грошовий потік – 650 000. Коефіцієнт покриття балансу – 2,0. Коефіцієнт миттєвої ліквідності – 0,25. Коефіцієнт незалежності – 0,6. Сукупна заборгованість – 100 000. Застава – готова продукція на суму 700 000 грн. Визначити можливість надання кредиту цьому позичальнику, якщо капітал банку становить 5 000 000 грн., а сума наданих ним великих кредитів – 35 700 000.
Задача 28. Станом на 01.10.2014 резерв для відшкодування можливих втрат за кредитними операціями банку був сформований по кредитах: – стандартних 3500 грн; – під контролем 8000 грн; – субстандартних 5000 грн; – сумнівних 9000 грн; – безнадійних 10000 грн; Усього 35500 грн. Провести коригування суми резерву, враховуючи стан кредитного портфеля станом на 01.11.2014.
Задача 29. До банку звернувся позичальник із заявкою про отримання кредиту в сумі 200 000 грн на строк 9 місяців за ставкою 30 % річних. В заявці наведені такі дані: Сума власного оборотного капіталу – 50 000. Прогнозований грошовий потік – 250 000. Коефіцієнт покриття балансу – 2,0. Коефіцієнт миттєвої ліквідності – 0,25. Коефіцієнт незалежності – 0,6. Сукупна заборгованість – 30 000. Застава – готова продукція на суму 300 000 грн. Визначити можливість надання кредиту цьому позичальнику, якщо капітал банку становить 3 000 000 грн. Задача 30. За нижченаведеним кредитним портфелем розрахувати суму резерву для відшкодування можливих збитків по кредитних операціях, враховуючи, що резерв за даним кредитним портфелем раніше не формувався. (у тис. грн)
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Конституція України // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – С. 381–481. 2. Господарський кодекс України від 16 січня 2003 р. № 436-ІV // http: //www.rada.gov.ua. 3. Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 р. № 435-ІV // http: //www.rada.gov.ua. 4. Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ // http: //www.rada.gov.ua. 5. Закон України «Про банки і банківську діяльність» від 7 грудня 2000 р. № 2121-ІII (зі змін. і доп.) // http: //www.rada.gov.ua. 6. Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» від 28 листопада 2002 р. № 249-ІV (зі змін. і доп.) // http: //www.rada.gov.ua. 7. Закон України «Про заставу» від 4 жовтня 2005 р. № 2654-V (зі змін. і доп.) // http: //www.rada.gov.ua. 8. Закон України «Про зерно та ринок зерна в Україні» (зі змін. і доп.) від 25 червня 2005 р. № 37-ІV // http: //www.rada.gov.ua. 9. Закон України «Про іпотеку» від 24 січня 2006 р. № 898-ІV (зі змін. і доп.) // http: //www.rada.gov.ua. 10. Закон України «Про іпотечне кредитування, операції з консолідованим іпотечним боргом та іпотечні сертифікати» від 19 червня 2003 р. № 979-ІV // http: //www.rada.gov.ua. 11. Закон України «Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні» від 21 грудня 2000 р. № 2157-ІІІ // http: //www.rada.gov.ua. 12. Закон України «Про фінансовий лізинг» від 16 січня 2004 р. № 723/97-ВР (зі змін. і доп.) // http: //www.rada.gov.ua. 13. Постанова Кабінету Міністрів України «Про додаткові заходи щодо кредитування комплексу сільськогосподарських робіт» від 25 лютого 2000 року № 398 // http: //www.rada.gov.ua. 14. «Положення про здійснення банками фінансового моніторингу»: Затверджено постановою Правління Національного банку України від 14 травня 2003 року № 189 // http: //www.rada.gov.ua. 15. Положення «Про порядок визначення рейтингових оцінок за рейтинговою системою САМЕLS»: Затверджено постановою Правління Національного банку України від 8 травня 2002 р. № 171 // http: //www.rada.gov.ua. 16. «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій з векселями в національній валюті на території України»: Затверджено постановою Правління Національного банку України від 16 грудня 2002 року № 508 // http: //www.rada.gov.ua. 17. «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах»: Затверджено постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 // http: //www.rada.gov.ua. 18. «Про затвердження Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні»: Затверджено постановою Правління Національного банку України від 28 серпня 2001 року № 368 // http: //www.rada.gov.ua. 19. «Положення про порядок формування та використання банками України резервів для відшкодування можливих втрат за активними банківськими операціями»: Затверджено постановою Правління Національного банку України від 25 січня 2012 р. № 23 // http: //www.rada.gov.ua. 20. Методичні вказівки з інспектування банків «Система оцінки ризиків»: Схвалено постановою Правління Національного банку України від 15 березня 2004 р. № 104 // http: //www.rada.gov.ua. 21. Методика розрахунку економічних нормативів регулювання діяльності банків в Україні : Схвалено постановою Правління Національного банку України від 2 червня 2009 року № 315 // http: //www.rada.gov.ua. 22. Вовк В.Я., Хмеленко О.В. Кредитування і контроль: Навч. посіб. – К.: Знання, 2008. – 463 с. 23. Дмитренко М.Г., Потплагпюк В.С. Кредитування і контроль: Навч.-метод. посіб. (у схемах і коментарях). – К.: Кондор, 2005. – 296 с. 24. Кредитування і контроль: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./ Т.С. Смовженко, Р.Р. Коцовська, В.М. Крупський, В.С. Хім'як; Нац. банк України. Львівськ. банківськ. ін-т. – Л.: ЛБІ НБУ, 2004. – 135 с. 25. Кредитування і контроль [Текст] : навч. посіб / О.О. Папаіка, А.Ф. Кононенко, В.О. Орлова [та ін.] ; Донецьк. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. - Донецьк : [ДонНУЕТ], 2008. – 291 с. 26. Кредитування і контроль [Текст] : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / [Т. С. Смовженко, Р. А. Слав'юк, Р. Р. Коцовська та ін.] ; за заг. ред. Т. С. Смовженко, Р. А. Слав'юка ; Нац. банк України, У-т банківської справи. – К. : УБС НБУ, 2012. – 375 с. 27. Кузнецова Л.В. Кредитний менеджмент: Навч. підруч. – Одеса: ОРІДУ НАДУ , 2007. – 332 с. 28. Мороз А. М. Кредитний менеджмент [Текст] : навч. посібник / А. М. Мороз, Р. І. Шевченко, І. В. Дубик. - К. : КНЕУ, 2009. - 399 с. 29. http://www.kmu.gov.ua 30. http://www.rada.gov.ua 31. http://www.me.gov.ua 32. http://www.minfint.gov.ua 33. http://www.ssmsc.gov.ua 34. http://www.ukrstat.gov.ua 35. http://www.worldbank.org.ua 37. http: //www.ebrd.com/ru/index.htm. 38. http: //microcredit.com.ua 39. http: //www.bank.gov.ua.
Додаток А ПВНЗ «Міжнародний університет фінансів»
Кафедра фінансів та кредиту
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
з дисципліни: „ Кредитний менеджмент ”
ВАРІАНТ № ___
м. Київ - 20 __рік
Додаток Б Приклад оформлення рисунків у контрольній роботі
е Валютний курс, D S гривня/долар надлишок
8,0
7,91
7,5
дефіцит S D
кількість іноземної валюти, доларів
Рисунок 1.2. – Регулювання рівноважного курсу національної валюти шляхом валютної інтервенції
Додаток В Приклад оформлення таблиці в контрольній роботі Таблиця 1.2. – Визначення показника ризику цінного папера з урахуванням рейтингу емітента або цінних паперів емітента
Додаток Г Зразки оформлення бібліографічних описів у списку використаних джерел відповідно до ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання»
Книги Однотомний документ Один автор 1. Сорокіна Л. В. Моделі і технології управління ринковою вартістю будівельних підприємств : [монографія] / Л. В. Сорокіна. – К. : [Лазурит-Поліграф], 2011. – 541 с. : іл., табл. – Бібліогр.: с. 511–529. – Загол. обкл. : Моделі і технології в управлінні ринковою вартістю будівельних підриємств. – ISBN 978-966-1543-18-7. Два автори 2. Фесенко І. А. Фінанси : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / І. А. Фесенко, І. Є. Алфьорова ; М-во освіти і науки України, Донбас. держ. техн. ун-т. – Алчевськ : [ДонДТУ], 2012. – 334 с. : іл., табл. – Бібліогр.: с. 331-334. – ISBN 978-966-310-277-1. Три автори 3. Докієнко Л. М. Інвестиційний менеджмент: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Докієнко Л. М., Клименко В. В., Акімова Л. М. – К. : Академвидав, 2011. – 408 с. : іл., табл. – Бібліогр.: с. 401–405. – (Серія “Альма-матер”) – ISBN 978-617-572-013-4. Чотири автори 4. Фінансова санація та банкрутство підприємств : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / А. М. Штангрет, В. В. Шляхетко, О. Б. Волович, І. В. Зубрей. – К. : Знання, 2012. – 374, [1] с. : іл., табл. – Бібліогр.: с. 288-294. – ISBN 978-966-346-715-3. П’ять і більше авторів 5. Фінансове забезпечення розвитку підприємств : монографія / [І. О. Бланк, Л. О. Лігоненко, Н. М. Гуляєва та ін.] ; за ред. І. О. Бланка ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. – К. : [КНТЕУ], 2011. – 344 с. – Бібліогр.: с. 329-343. – ISBN 978-966-629-518-0. Без автора 6. Видатні фінансисти та сучасна практика : енциклопед. довід. / [за ред. В. Фещенка]. – К. : Українське агентство фінансового розвитку, 2011. – 392 с. – ("Фінансові операції". Бібліотека фахівця). – 1000 (1-й з-д 500) экз. – ISBN 978-966-96819-8-0.
Багатотомний документ 7. Докиенко Л. Н. Финансы предприятия : учеб. пос. [курс подготовки магистров учебной спец. «Финансы»] : в 2 т. / Л. Н. Докиенко. – К. : Банковский институт «Высокая школа», 2009 – (Навчально-методична серія «Європейська освіта). – ISBN 978-80-7265-167-2. Т. 2. – 2009. – 240 с. – Бібліогр.: с. 78-83. – ІSBN 978-80-7265-167-Х. 8. Кучерявенко Н. П. Курс налогового права : Особенная часть : в 6 т. / Н. П. Кучерявенко. – Х. : Право, 2002 – ISBN 966-95754-6-Х. Т. 4 : Косвенные налоги. – 2007. – 534 с. – Библиогр. в подстроч. примеч. – ІSBN 966-8467-91-4.
Матеріали конференцій, з’їздів 9. Менеджмент ХХІ сторіччя: фінансові, економічні та інноваційні аспекти : матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. конф. молодих вчених та студентів, (Київ, 20 квіт. 2012 р.) / ПВНЗ «Міжнародний університет фінансів ; редкол.: Л. Г. Смоляр [та ін.]. – К. : УВОІ «Допомога» УСІ», 2012. – 192 с. : іл., табл. – Бібліогр. в кінці доп. 10. Фінансово-економічні та інноваційні аспекти управління підприємством в умовах глобалізації світової економіки : матеріали ІІ наук.-практ. конф. студентів, аспірантів і молодих учених, (Київ, 27 трав. 2010 р.) / ПВНЗ «Міжнародний університет фінансів ; редкол.: К. А. Андрющенко (голов. ред.) [та ін.]. – К. : УВОІ «Допомога» УСІ», 2010. – 295 с. : іл., табл. – Бібліогр. в кінці доп.
Препринти 11. Школьник І. О. Фінансовий стан підприємств України: аналітичний статистичний огляд / Школьник І. О., Лєонов С. В. – Суми : ДВНЗ «УАБС НБУ», 2012. – 69 с. : іл., табл. (Препринт / Національний банк України, Держ. вищ. навч. заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України» ; ДВНЗ «УАБС НБУ» 2012-002). – Библиогр.: с. 68 (6 назв.).
Словники 12. Видатні фінансисти та сучасна практика : енциклопед. довідник / [за ред. В. Фещенка]. – [К.] : Українське агентство фінансового розвитку, 2011. – 392 с. : порт. – ("Фінансові операції") (Бібліотека фахівця). – ISBN 978-966-96819-8-0. 13. Європейський Союз : словник-довідник / [ред.-упоряд. М. Марченко]. – 2-ге вид. – К. : К.І.С., 2006. – 138 с. : іл., табл. – ISBN 966-8039-97-1.
Законодавчі та нормативні документи 14. Податковий кодекс України / Держ. податк. адмін. України, Держ. п-во "Інформ.-вид. центр ДПА України". – Офіц. вид. – К. : ІВЦ ДПА України, 2010. – 336 с. – ISBN 978-966-1609-21-0. 15. Про цінні папери та фондовий ринок : Закон № 3480-15 від 23 лютого 2006 року / Україна. Закон // Офіційний вісник України. – 2006. – № 13. – C. 61-84.
Стандарти 16. Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення : ДСТУ 3008-95. – Чинний з 1996-01-01. – К. : Держстандарт України, 1996. – 38 с. : іл. – (Державний стандарт України). 17. Природне і штучне освітлення : Інженерне обладнання будинків і споруд : ДБН В.2.5-28.2006. – Чинний з 2006-10-01. – К. : Мінбуд України, 2006. – 76 с. : іл. – (Державні будівельні норми України).
Каталоги 18. Межгосударственные стандарты : каталог : в 6 т. / [сост. Ковалева И. В., Павлюкова В. А. ; ред. Иванов В. Л.]. – Львов : НТЦ «Леонорм-стандарт», 2006 –. – (Серия «Нормативная база предприятия»). – ISBN 966-7961-77-Х. Т. 5. – 2007. – 264 с. – ІSBN 966-7961-75-3. Т. 6. – 2007. – 277 с. : табл. – Библиогр.: с. 277 (6 назв.). – ІSBN 966-7961-76-1.
Бібліографічні покажчики 19. Фінансово-економічна криза: рекомендаційний бібліографічний покажчик (2000-2011 рр.) / [упоряд.: Боровенська К. О., Українцева О. А.] ; Наукова бібліотека ДонДТУ, Довідково-бібліографічний відділ. – Алчевськ : ДонДТУ, 2011. – 20 с.
Автореферати дисертацій 20. Овчар О. С. Інноваційно-інвестиційне забезпечення стійкого розвитку промислових підприємств : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)" / Овчар Олена Сергіївна ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, НТУУ "КПІ ". – К., 2012. – 20, [1] с., включ. обкл. : іл., табл. – Бібліогр.: с. 17–18.
Частина книги, періодичного, продовжуваного видання 21. Щербина О. В. Облігаційні позики: сутність, види, особливості емісії та розміщення облігацій // Управління фінансовою діяльністю суб’єктів підприємництва / О. В. Щербина. – К. : МУФ, 2009. – С. 233-246. – Бібліогр.: с. 269. 22. Савкова О. М. Ринок офісної нерухомості: інвестиційно-фінансові аспекти функціонування // Формування ринкових відносин в Україні – 2011. – Вип. 9 (124). – С. 94-99. – Бібліогр.: с. 99.
Електронні ресурси 23. Овчар О. С. Концептуальні засади реалізації організаційно-економічного механізму активізації інноваційно-інвестиційного забезпечення стратегії розвитку промислових підприємств [Електронний ресурс] / О. С. Овчар // Проблеми системного підходу в економіці. – 2011. – Вип. 4. – Режим доступу до журн.: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/PSPE/2011_4/Ovchar_411.htm. – Назва з екрану.
|