|
МаркетингДата публикации: 13.08.2017 16:42
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ПРИКАРПАТСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА» ЕКОНОМІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ
РОБОЧА ПРОГРАМА проходження переддипломної практики для студентів денної та заочної форм навчання зі спеціальності 8.03050701 «Маркетинг»
Укладачі: к.е.н., доц. Гречаник Н.Ю. к.е.н., доц. Шурпа С.Я.
Затверджено на засіданні кафедри менеджменту і маркетингу Протокол № 7 від 10 лютого 2015року
Івано-Франківськ – 2015
Гречаник Н.Ю, Шурпа С.Я. Робоча програма щодо проходження переддипломної практики студентів денної та заочної форм навчання з спеціальності 8.03050701 «Маркетинг». – Івано–Франківськ, 2015. – 34с.
Затверджено на засіданні кафедри менеджменту і маркетингу (протокол № 7 від 10 лютого року)
Схвалено науково-методичною радою (протокол № 5 від 16 лютого 2015 року)
Методичні рекомендації схвалені Вченою радою економічного факультету ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (Протокол №7 від17 лютого року)
Рецензенти: Зварич І.Т – д.п.н., к.е.н, професор кафедри менеджменту і маркетингу ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» Михайлів Г.В. – к.е.н., доцент кафедри менеджменту і маркетингу ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Дані методичні рекомендації щодо проходження переддипломної практики (далі – МРПП) складені на базі Положення про організацію та проведення практики студентів у Державному вищому навчальному закладі «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», що розроблено у відповідності до Закону України «Про вищу освіту», Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93, Указу Президента України від 04.07.2005 № 1013/2005 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», Рекомендацій про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, ухвалених рішенням Вченої ради Державної наукової установи «Інститут інноваційних технологій і змісту освіти» від 24 квітня 2013 року (протокол № 5) та комплексної (наскрізної) програми практики для студентів спеціальності 8.03050701 "Маркетинг" (протокол № 6 від 29.01.2013р. Вченої ради економічного факультету). Практика студентів, які набувають кваліфікаційний рівень спеціаліста та магістра за напрямом підготовки «Маркетинг», є невід’ємною складовою освітньо-професійної програми (ОПП) підготовки фахівців з вищою освітою і галузевих стандартів вищої освіти. Вона спрямована на закріплення теоретичних знань, отриманих студентами за час навчання, набуття і удосконалення практичних навичок і умінь для розв’язання прикладних завдань, формування та розвиток у студентів професійного вміння приймати самостійні рішення в умовах конкретної ситуації, оволодіння сучасними методами, формами організації праці, визначених освітньо-кваліфікаційною характеристикою (ОКХ) підготовки фахівців відповідного напряму підготовки.
МеТА І ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ
Переддипломна практика є логічним продовженням усіх видів практики і завершує практичну підготовку фахівця маркетолога. Це підсумковий етап підготовки студента до виконання дипломного проекту (роботи) та наступної самостійної діяльності з фаху. Метоюпереддипломної практики є завершення вивчення студентами проблеми, що пов’язана з темою дипломного наукового дослідження. Практика спрямована на набуття студентами практичних умінь щодо ефективної організації маркетингової діяльності підприємства, діагностування її стану та визначення напрямів її подальшого розвитку з урахуванням реальних економічних задач, що вирішуються підприємством. Під час проходження даного виду практики студенти повинні поглибити та закріпити теоретичні та практичні знання, отримані ними в процесі вивчення повного циклу теоретичних дисциплін, підготовки курсових та бакалаврських робіт; відпрацювання вмінь і навичок з спеціальності, а також збір фактичного матеріалу для виконання магістерської роботи; виховання у студентів мотивації постійно поповнювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності. Основні завдання під час переддипломної практики - студент повинен опанувати систему умінь і набути знання щодо вирішення конкретних прикладних завдань відповідно до посад, які може обіймати випускник вищого навчального закладу – магістр з маркетингу. Результатом проходження практики є формування низки професійних і особистісних компетенцій: - вміння відбирати, систематизувати й обробляти інформацію відповідно до цілей дослідження; - вміння виявляти причинно-наслідкові зв'язки процесів та явищ у конкретній галузі; - характеристика організації маркетингової діяльності підприємства (положення про функціональний підрозділ, розподіл обов’язків, посадові інструкції працівників, які здійснюють маркетингову діяльність); - характеристика забезпеченості підприємства інструктивними, нормативними, методичними документами; - рівень організації та методичного забезпечення маркетингової та комерційної діяльності підприємства. - вміння обґрунтовувати наукові висновки та конкретні власні пропозиції щодо вдосконалення управління реальним досліджуваним об’єктом; - вміння, використовуючи дані наукових досліджень, розробляти методики та методичні рекомендації щодо впровадження результатів наукових досліджень; - вміння дотримуватися професійної етики у процесі здійснення наукових досліджень на об'єкті практики, формування плідних партнерських відносин тощо. Основними завданнями практики, що слугують основою для підготовки звіту є :
Ефективність виконання індивідуального завдання значною мірою залежить від того, наскільки правильно зорієнтований студент на зміст практичного завдання, на його пріоритетні питання, а також на раціональний розподіл часу, відведеного на проходження практики. Завдання можуть бути пов'язані не тільки із написанням магістерської роботи, а й з науково-дослідною роботою кафедри з держбюджетної та господарської тематики, підготовкою доповідей на студентську наукову конференцію та написанням наукових статей. Наукова робота у період практики має бути спрямована на підвищення фахового рівня підготовки студентів.
Для виконання індивідуального наукового завдання студенту необхідно:
Після закінчення переддипломної практики студент має підготувати пропозиції науковому керівникові щодо змісту першого варіанта теоретичного та аналітичного розділів дипломного проекту (роботи), комплексу завдань для дослідження. Пропозиції щодо змісту теоретичного та аналітичного розділів дипломного проекту (роботи) повинні мати логічний, доказовий, аргументований характер і відповідати таким вимогам: - містити поглиблений всебічний аналіз досліджуваної проблеми; - містити елементи самостійного дослідження; - містити аналіз досліджуваної проблеми, достатній для обгрунтування пропозицій у межах підприємства. Після закінчення переддипломної практики студент подає на кафедру науковому керівнику звіт про проходження практики, де містяться ґрунтовні пропозиції щодо вдосконалення маркетингової діяльності підприємства в контексті цілісної системи управління підприємством.
ОРГАНІЗАЦІЯ І ПОРЯДОК ПРОХОДЖЕННЯ ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ
Тривалість практики, яка передбачена в ОПП – 6 тижнів, проте вона може бути збільшена за рахунок вибіркової частини ОПП. Тривалість робочого часу студентів при проходженні практики — 40 годин на тиждень. Відповідальність за організацію, проведення і контроль практики покладається на ректора університету. Навчально-методичне керівництво і виконання програм практик забезпечують відповідні кафедри університету. Загальну організацію практики та контроль за її проведенням в університеті здійснює керівник практики університету. Безпосереднє навчально-методичне керівництво і виконання програми практики забезпечують відповідні кафедри факультетів разом з керівниками від баз практики. Місце проходження виробничої практики вибирається кафедрою спільно з відділом практики університету відповідно до основних вимог підготовки спеціалістів. Місце проведення практики студенти можуть підбирати і самостійно, з дозволу кафедри та відділу практики університету. Організаційними заходами, що забезпечують підготовку та порядок проведення практики, є: - розробка МРПП студентів зі спеціальності ; - визначення баз практики; - призначення керівників практики; - укладання угоди на проведення практики між ВНЗ та підприємством, організацією, установою; - направлення студентів на бази практики; - підготовка форм звітної документації за результатами проведення практики. Керівник практики від кафедри (що закріплений за студентом), у тісному контакті з керівником практики від бази практики забезпечує високу якість її проходження згідно з МРПП, а також: - контролює виконання студентами-практикантами правил внутрішнього трудового розпорядку; - веде або організовує ведення табеля відвідування студентами бази практики. - здійснює контроль за виконанням програми практики та строками її проведення; - проводить обов’язкові консультації щодо обробки зібраного матеріалу та його використання для звіту про виробничу практику, а також у випускній роботі згідно встановленого графіку; - інформує студентів про порядок надання звітів про практику; - приймає захист звітів студентів про практику у складі комісії, на підставі чого оцінює результати практики студентів, атестує їх і виставляє оцінки в залікові книжки; - здає звіти студентів про практику на кафедру. Об’єктами переддипломної практики повинні виступати державні установи та організації, підприємства різних форм власності та організаційно-правових форм, які є юридичними особами та здійснюють один чи декілька видів економічної діяльності за Державним класифікатором видів економічної діяльності ДК 003-2005. Це мають бути підприємства, які застосовують новітні форми та методи ведення господарства та управління. Високий рівень професіоналізму фахівців базових підприємств повинен забезпечувати можливість сприяння студентам у здобутті професійних умінь та навичок. З такими підприємствами університет повинен укласти відповідні договори на проведення переддипломної практики. Крім того, студенти можуть самостійно підібрати для себе відповідне місце проходження переддипломної практики, але при цьому мають бути витримані умови, які висуває університет до підприємств, що є базами практики. Підприємство, де студент проходить переддипломну практику, стає об'єктом проведення самостійного прикладного дослідження та виконання магістерської роботи на матеріалах реального підприємства. Співпраця навчального закладу, студента та підприємства, що є базою практики, дозволяє сформулювати тему реального дипломного проекту (роботи), яка повинна бути корисною для підприємства і виконуватись на його замовлення відповідно до вимог проведення державної атестації випускника.
Права та обов’язки студентів
Студенти-практиканти мають право: - за наявності вакантних місць студенти можуть бути зарахованими на штатні посади; - на проходження практики за майбутнім місцем працевлаштування, якщо вони навчаються в університеті за цільовим направленням; - отримувати консультації керівника практики від університету згідно встановленого кафедрою графіку. Студенти-практиканти університету зобов'язані: - вивчити і суворо дотримуватись правил охорони праці, техніки безпеки і виробничої санітарії; - до початку практики одержати від керівника практики методичні матеріали (методичні вказівки, щоденник, індивідуальне завдання), консультації щодо оформлення всіх необхідних документів; - своєчасно прибути на базу практики; - у повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою практики і вказівками її керівників; - нести відповідальність за виконану роботу; - вести щоденник практики, в якому фіксувати виконання завдань практики; - своєчасно оформити відповідно методичних вимог звіт практики та подати його на кафедру у зазначені терміни, а також за умови позитивного відгуку керівника практики захистити звіт на комісії з практики.
ОБОВ’ЯЗКИ КЕРІВНИКА ПРАКТИКИ ВІД КАФЕДРИ
Керівником переддипломної практики студента призначається досвідчений викладач кафедри. Його завдання зазначені нижче: - консультує студентів з питань програми практики; - забезпечує якісне проходження практики у відповідності з робочим навчальним планом і даною програмою; - формулює конкретні завдання щодо проведення наукових досліджень згідно з вибраною темою магістерської роботи; - погоджує (схвалює) індивідуальний план-графік практики студента; - спрямовує науково-дослідну діяльність студентів, пов'язану з підготовкою магістерської роботи ; - контролює виконання програми практики і дотримання студентами правил внутрішнього розпорядку; - перевіряє звіти про проходження переддипломної практики, готує рецензію і бере участь у складі комісії кафедри під час захисту звіту.
ОБОВ’ЯЗКИ КЕРІВНИКА ПРАКТИКИ ВІД БАЗИ ПРАКТИКИ
Керівництво практикою здійснюють заступники особи, що займають керівні посади на підприємстві (завідувач відділом, головний, /старший/ економіст чи інша службова особа), де відбувається практика. Для ефективного проходження виробничої практики на підприємстві необхідно: - створити умови для безперешкодного та якісного виконання студентами завдань практики; - ознайомити студентів з виробничою структурою підприємства, підрозділу, технікою, технологією, організацією виробництва, праці і керування, загальними техніко-економічними показниками; - організувати для практикантів екскурсії на підприємстві, зустрічі та бесіди зі спеціалістами і керівниками; - здійснювати методичне керівництво і надавати допомогу студентам в одержанні необхідних матеріалів як для виконання програми практики, так і для підготовки бакалаврської роботи; - контролювати роботу студентів і додержання ними трудової дисципліни, вести облік виходів на практику; - контролювати виконання календарного графіка практики, її програми, надавати допомогу у виконанні індивідуального завдання; - забезпечувати студентів необхідною нормативною документацією; - забезпечувати інструктаж і контроль за дотриманням студентами правил техніки безпеки; - готувати письмові характеристики на студентів з оцінкою їх ставлення до роботи, дотримання ними трудової дисципліни, рівня теоретичної та практичної підготовки.
ВИМОГИ ДО ЗМІСТУ ТА ОФОРМЛЕННЯ ЗВІТУ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ
Після закінчення практики студент подає на кафедру письмовий звіт, складений відповідно до завдань МРПП та щоденник практики. Звіт повинен давати уявлення про виконану роботу, показати обізнаність студентів у питаннях щодо змісту практики. Звіт – результат самостійної творчої роботи студента. Він повинен відповідати таким вимогам: стислість і чіткість побудови, переконливість аргументації, обґрунтованість висновків і рекомендацій. Звіт у друкованому та електронному вигляді разом з іншими документами, встановленими навчальним закладом (щоденник, характеристика та ін.), подається на рецензування керівнику практики від навчального закладу. За результатами перевірки звіту керівник приймає рішення про допуск до захисту або повертає його студенту на доопрацювання у відповідності з означеними зауваженнями . Після доопрацювання та остаточного погодження з керівником практики звіт в друкованому вигляді разом з іншими документами, передбаченими МРПП, подається на захист. Звіт з практики захищається студентом в комісії, призначеній завідувачем кафедрою. Звіт має містити відомості про виконання студентом завдань програми практики та індивідуального завдання, мати розділи з питання охорони праці, висновки і пропозиції, список використаної літератури та інші. Оформляється звіт за вимогами, які передбачені МРПП. Основними вимогами щодо оформлення звіту про проходження виробничої практики є наступні. Звіт складається з двох частин: текстової та документальної. Структура текстової частини звіту повинна відобразити завдання проходження практики. У кінці текстової частини звіту подаються висновки. Документальна частина звіту оформляється окремо додатками в кінці звіту. Звіт повинен містити: титульний аркуш, зміст, вступ, основну частину, індивідуальні завдання, висновки, список використаної літератури. Звіт друкують за допомогою комп'ютера на одній стороні аркуша білого паперу формату А4 з використанням шрифту Times New Roman розміру 14 через півтора міжрядкових інтервали. Текст роботи необхідно друкувати, залишаючи береги таких розмірів: лівий – 30 мм, правий – 10 мм, верхній – 20 мм, нижній – 20 мм. Текст кожного структурного елементу звіту починається з нової сторінки. Розділи та підрозділи звіту з практики нумеруються арабськими цифрами послідовно по всьому тексту. Заголовки розділів друкуються великими літерами симетрично до тексту звіту. Заголовки підрозділів друкуються з абзацного відступу, з великої літери, без крапки в кінці, без підкреслювання. Об'ємні таблиці оформлюються у вигляді додатка до звіту. Рекомендований обсяг основного викладу матеріалу – до 30 сторінок (за виключенням додатків). Всі матеріали повинні бути зброшуровані. Основна частина визначається особливостями бази практики та основними завдання практики відповідно цієї МРПП. У висновку студент перелічує виконану на базі практики роботу, чому новому навчився, якими методиками і практичними навичками опанував, підсумовує власне бачення щодо досліджуваного підприємства та його перспектив. На всі таблиці, які наведені в тексті звіту, мають бути посилання. Заголовки граф і рядків таблиці слід друкувати з великої літери, підзаголовки граф — з малої літери, якщо вони складають одне речення із заголовком, і з великої літери, якщо вони мають самостійне значення. В кінці заголовків і підзаголовків крапки не ставляться. Таблицю залежно від розміру розміщують під текстом, у якому вперше на неї посилаються, або на наступній сторінці. Допускається розміщувати таблиці вздовж довгого боку аркуша паперу. Графічний матеріал нумерується арабськими цифрами наскрізну за текстом звіту за виключенням додатків і супроводжується підписом «Рис.» Матеріали, що доповнюють положення тексту звіту, можна розміщувати у додатках. Додатки слід позначати послідовно великими літерами української абетки, за винятком літер Г, Є, І, Ї, Й, О, Ч, Ь, наприклад, додаток А, додаток Б і т.д. Єдиний додаток позначається як додаток А. Після наведення у тексті запозиченої зі спеціальної літератури, відповідних інструкцій, стандартів, нормативних актів, статистичних матеріалів (положення, таблиці, схеми, графіки, висновки і т. ін.) обов’язково робити посилання (у квадратних дужках) на порядковий номер джерела в списку використаної літератури та номери сторінок, з яких узято інформацію. Наприклад: [6, с.11-12], де 6 — порядковий номер джерела; 11, 12 — сторінки джерела. Література наводиться у один з таких способів: 1. У порядку подання посилань у тексті. 2. В алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків. 3. У хронологічному порядку. Кожне джерело наводиться згідно його бібліографічних даних. До звіту обов’язково додається щоденник - основний документ студента під час проходження виробничої практики. Коли студент проходить практику за межами міста, у якому знаходиться ВНЗ, щоденник для нього є також посвідченням про відрядження, що підтверджує тривалість перебування студента на практиці. Під час практики, студент щодня коротко повинен записувати в щоденник усе, що він зробив за день для виконання календарного графіка проходження практики. Докладні записи веде в робочих зошитах, які можуть бути продовженням щоденника.. Без заповненого щоденника практика не зараховується. Практика студента оцінюється за 100-бальною системою та зараховується нарівні з іншими дисциплінами навчального плану. Оцінка за практику вноситься в заліково-екзаменаційну відомість та в індивідуальний навчальний план (залікову книжку) студента за підписами членів комісії . Підсумки практики обговорюються на засіданні кафедри та заслуховуються Вченою радою факультету не менше одного разу протягом навчального року.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ПРОХОДЖЕННЯ ПРАКТИКИ За результатами захисту виставляється диференційована оцінка (за 5-бальною системою), яка фіксується на титульному аркуші звіту, у відомості і заліковій книжці. Підсумкова оцінка з практики визначається у стобальній шкалі за результатами її проведення та захистом у комісії за таким співвідношенням: 50 балів - за написання та допуск звіту до захисту, 50 балів - за його успішний захист. Критерії оцінювання результатів проходження і захисту практики наведено у табл. 1.
Таблиця 1. Критерії оцінювання практики
Підсумкова оцінка за звіт у стобальній шкалі переводиться у національну шкалу та шкалу ЄКТС за схемою:
Студент, який не виконав програму практики, отримав незадовільний відгук на базі практики, незадовільну оцінку за практику, відраховується з університету. Якщо програма практики не виконана студентом з поважної причини, то навчальним закладом надається можливість студенту проходження практики повторно у пізніший термін (в межах графіку навчального процесу).
бібліотеки Прикарпатського національного університету (економічний факультет)
Місця збереження документів (умовні позначення): КХ - Загальне книгосховище ЕК - Чит. зал екон. мат. та фіз. ЗагЧЗ - Загальний читальний зал Туризм - Чит.зал туризму МВ - Чит. зал міжнародних відн. Гурт№5 - Чит. зал гуртожитку №5 Іст - Історичний читальний зал
Додаток А
Міністерство освіти і науки України Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» Економічний факультет
ЩОДЕННИК ПРОХОДЖЕННЯ ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ на___________________________________________________________________ (назва підприємства, установи, організації) студента ___________________________________________________________ (прізвище, ім’я, по батькові) Факультет ________________________________________
Кафедра _____________________________________________
освітньо-кваліфікаційний рівень_______________________________________
спеціальність_______________________________________________________ (назва) _________ курс, група _______________
Студент______________________________________________________ (прізвище, ім’я, по батькові)
прибув на підприємство, організацію, установу
Печатка підприємства, організації, установи „___” ____________________ 20___ року
____________ ________________________________________________ (підпис) (посада, прізвище та ініціали відповідальної особи)
Вибув з підприємства, організації, установи
Печатка Підприємства, організації, установи “___” ____________________ 20___ року
_____________ ________________________________________________ (підпис) (посада, прізвище та ініціали відповідальної особи)
Календарний графік проходження практики
Керівники практики: від вищого навчального закладу ______ _____________ (підпис) (прізвище та ініціали)
від підприємства, організації, установи ______ _____________ (підпис) (прізвище та ініціали)
Робочі записи під час практики
Відгук і оцінка роботи студента на практиці _______________________________________________________ (назва підприємства, організації, установи)
Керівник практики від підприємства, організації, установи ___________ ______________ _____________________ (підпис) (прізвище та ініціали) Печатка «______» __________________ 20 __ року
Відгук осіб, які перевіряли проходження практики
Дата захисту „____”_______________20____року Оцінка: за національною шкалою____________________ (словами) університетською шкалою _________________________________ (цифрами і словами) за шкалою ECTS __________________________ Керівник практики від вищого навчального закладу ____________ ______________________ (підпис) (прізвище та ініціали)
Додаток Б ЗРАЗОК
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» Кафедра менеджменту і маркетингу
ЗВІТ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ у ТЗОВ «Мрія - Прикарпаття»
Студента 5 курсу, групи МК-51 (денна форма навчання) Спеціальності 8.03050701 «Маркетинг» Попадюка Андрія
Керівники практики: від підприємства: Чорний Я.В. від університету: к.е.н., доц. Гречаник Н.Ю.
Національна шкала: ______________ Університетська шкала: ___________ Оцінка ECTS: ____
Члени комісії: _________ __________________ (підпис) (прізвище та ініціали) _________ ________________ (підпис) (прізвище та ініціали) _________ _________________ (підпис) (прізвище та ініціали)
м. Івано-Франківськ - 2015 рік
Додаток В
УГОДА № _____ на проведення практики студентів вищих навчальних закладів
м. Івано-Франківськ «______» _________________ 20___ р.
Ми, що нижче підписалися, з однієї сторони ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (далі – вищий навчальний заклад), в особі ректора Цепенди І.Є., що діє на підставі Статуту і, з другої сторони, ____________________________________________________________ (назва підприємства, організації, установи) (далі – база практики), в особі _________________________________________________ (посада, прізвище та ініціали) _____________________________________________________________, що діє на підставі
________________________________________________________________________________ (статут підприємства, розпорядження, доручення) уклали між собою цю угоду на проведення практики студентів:
1.1. Прийняти студента (-тів) на практику згідно з календарним планом:
1.2. Надіслати до вищого навчального закладу повідомлення встановленого зразка про прибуття на практику студента (ів). 1.3. Призначити наказом кваліфікованих спеціалістів для безпосереднього керівництва практикою. 1.4. Створити необхідні умови для використання студентами програм практики, не допускати використання їх на посадах та роботах, що не відповідають програмі практики та майбутній спеціальності. 1.5. Забезпечити студентам умови безпечної роботи на кожному робочому місці. Проводити обов‘язкові інструктажі з охорони праці: ввідний та на робочому місці. У разі потреби навчати студентів-практикантів безпечних методів праці. 1.6. Надати студентам-практикантам і керівникам практики від навчального закладу можливість користуватись лабораторіями, кабінетами, майстернями, бібліотеками, технічною та іншою документацією, необхідною для виконання програми практики. 1.7. Забезпечити облік виходу на роботу студентів-практикантів. Про всі порушення трудової дисципліни, внутрішнього розпорядку та про інші порушення повідомляти вищий навчальний заклад. 1.8. Після закінчення практики дати характеристику на кожного студента-практиканта, в котрій відобразити якості підготовленого ним звіту. 1.9. Додаткові умови ______________________________________________________ _____________________________________________________________________________
2.1. Призначити керівниками практики кваліфікованих викладачів. 2.2. Забезпечити додержання студентами трудової дисципліни і правил внутрішнього розпорядку. Брати участь у розслідуванні комісією бази практики нещасних випадків, якщо вони сталися з студентами під час проходження практики.
3.1. Сторони відповідають за невиконання покладених на них обов‘язків щодо організації і проведення практики згідно з законодавством про працю України. 3.2. Всі суперечки, що виникають між сторонами за цією угодою, вирішуються у встановленому порядку. 3.3. Угода набуває сили після її підписання сторонами і діє до кінця практики згідно з календарним планом. 3.4. Угода складена у двох примірниках: по одному – базі практики і вищому навчальному закладу. 4. Місцезнаходження сторін: Навчального закладу: 76018, м. Івано-Франківськ, вул. Шевченка, 57 Бази практики: ____________________________________________________ __________________________________________________________________
Підписи та печатки:
Додаток Д
Приклад оформлення рисунків
Рис. 1.1. Життєвий цикл товару.
Примітка: Побудовано автором
Рис. 1.2. Розподіл споживачів за віковими групами.
Примітка: Складено автором на основі проведеного дослідження
Додаток Е
Приклад оформлення таблиць
Провівши аналіз діяльності дев’яти таких компаній в світлі показників наведених нижче (табл. 3.9), автор приходить до висновку про насиченість їх брендових портфелів. Таблиця 3.9 Результати досліджень брендових портфелів спеціалізованих чайних дистриб’юторів в Україні
Додаток Ж
Приклад оформлення формул
Ес = Р (Ц – Цс), (1.1), де Ес – економія при закупівлі сировини в період сезонної пропозиції; Р – річна потреба в сировині (одиниць); Ц і Цс – ціна однієї одиниці сировини відповідно в період сезонної та не сезонної пропозиції. При закупівлі збільшеними партіями виробник отримує значні гуртові знижки, що є стимулом формування значних запасів. Наприклад, в окремих гуртових чайних реалізаторів така знижка сягає до 18-20%. Егурт = Р (Ц – Ц2), (1.2) де Егурт – економія при закупівлі сировини збільшеними партіями; Ц і Ц2 – ціна однієї одиниці сировини відповідно при звичайній і збільшеній партії. Варто зауважити, що дію даного ефекту можливо підсилити першим, тобто закупляти продукцію збільшеними партіями в період сезонної пропозиції, тоді: Егурт/с = Р (Ц – Цс2), (1.3) де Егурт/с – економія при закупівлі сировини збільшеними партіями в період сезонної пропозиції; Ц і Цс2 – ціна однієї одиниці сировини відповідно при звичайній партії в період не сезонної пропозиції та збільшеній в період сезонної пропозиції. Здійснюючи закупівлю збільшеними партіями виробник може досягти економії транспортних витрат за рахунок використання нижчих транспортних ставок. Наприклад, при перевезенні до 5 тон вантажу транспортна ставка становить 0,4 грн/т/км., від 5 до 10т - 0,3 грн/т/км., понад 10 т - 0,2 грн/т/км. Етр = Р (Ст1 – Ст2), (1.4) де Етр – економія на транспортних витратах при закупівлі сировини збільшеними партіями; Ст1 і Ст2 – транспортна ставка перевезення однієї одиниці сировини відповідно при звичайній та збільшеній партії.
Додаток З
Приклади оформлення бібліографічного опису у списку літературних джерел, який наводять у курсовій роботі
|