|
Маркетинг КНЕУДата публикации: 20.05.2020 10:51
Варіант №1 (ММ-т.1-5)
а) торговців у період середньовіччя; б) буржуазії після Великої промислової революції; в) американських міжнародних компаній після Другої світової війни; г) всі відповіді можна вважати вірними.
2. Словосполучення «міжнародний маркетинг» виникло а) на початку ХХ століття; б) з другої половини 60-х років ХХ століття; в) з початку 80-років ХХ століття; г) на початку ХХІ століття.
3. З точки зору міжнародного маркетингу глобальна компанія – це а) ТНК; б) компанія, що працює у більшості країн світу; в) компанія, що використовує концепцію глобального маркетингу; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
4. Основними спільними рисами внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) складність розуміння дії соціально-культурних факторів; б) багатовекторність маркетингових цілей; в) спільність маркетингових технологій; г) вірними є відповіді а) та б).; д) вірними є відповіді б) та в).
5. Дочірня компанія ТНК як одна з форм закордонних філій є а) інкорпорованим підприємством; б) неінкорпорованим підприємством; в) можливі обидва варіанти.
6. Індекс інтернаціоналізації являє собою а) питому вагу зарубіжних філій у загальній кількості філій, що має ТНК; б) питому вагу обсягу закордонного виробництва у загальному виробництві компанії; в) питому вагу ПІІ у загальному обсязі інвестицій компанії; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
7. Глобальна компанія, зокрема, має такі особливості маркетингової діяльності: а) здійснюється стандартизація розподілення; б) створюється глобальний імідж товару; в) в різних країнах товари знаходяться на різних етапах життєвого циклу ; г) вірними є відповіді а) та б); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
8. Економію на масштабах діяльності забезпечує а) глобальний підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності; б) диференційований підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності; в) можливі обидва варіанти залежно від обставин.
9. С Гареллі виділяє такі ідентифікаційні ознаки «глобальної економіки»: а) орієнтованість на кінцевого національного споживача; б) більша питома вага глобальної економіки у ВНП; в) націленість на розв’язання проблем зайнятості та розв’язання соціальних проблем; г) вірними є відповіді а) та в).; д) вірними є відповіді б) та в).
10. Якщо компанія має виробничі потужності на території власної країни, експортує свою продукцію за кордон і не має там своїх представництв, то вона в своїй діяльності використовує а) експортний маркетинг; б) зовнішньоекономічний маркетинг; в) внутрішній маркетинг; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
11. Для ведення міжнародного бізнесу статичне маркетингове середовище є а) небезпечним; б) безперспективним; в) перспективним.
12. Якщо статистичні дані за три роки свідчили, що ринковий потенціал певної країни змінювався наступним чином 20013 р.- 15 млн.дол., 2014 р.- 20 млн.дол., 2015 р.- 26 млн.дол., то таке економічне середовище можна вважати а) статичним; б) динамічним; в) турбулентним.
13. Галузева структура економіки країни визначає а) ринковий потенціал країни; б) товарну структуру попиту; в) економічний стан країни
14. До чинників міжнародного економічного середовища відносяться а) ВВП та темпи його змін; інфляція, курс валют, обсяги попиту і пропозиції; сальдо платіжного балансу; б) товарна і географічна структура експорту та імпорту; інструменти регулювання міжнародної торгівлі; в) обсяги і напрямки інвестиційної діяльності; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є лише а) і в).
15. На формування маркетингової товарної політики міжнародної фірми не впливає а) культура приймаючої країни; б) політична ситуація в країні; в) рівень доходів споживачів; г) розподільча інфраструктура; д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
16. Який елемент з перерахованих нижче відноситься до мікро середовища компанії? а) посередники; б) політика; в) культура; г) демографія.
17. SLEPT - аналіз міжнародного маркетингового середовища рекомендується використовувати при дослідженні а) країн політично стабільних; б) країн політично нестабільних; в) будь-яких країн незалежно від рівня їх політичної стабільності.
18. Для визначення політичного ризику міжнародної маркетингової діяльності необхідно вивчити: а) політичні фактори приймаючої та власної країн; б) економічну ситуацію у приймаючій та власній країнах; в) міжнародні політичні фактори; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і в).
19. Матеріальна культура країни не впливає а) на маркетингову товарну політику іноземної компанії; б) на збутову політику іноземної компанії; в) на комунікаційну політику іноземної компанії; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) серед зазначених вище відсутня вірна відповідь.
20. За класифікацією Світового банку, якщо країна має дохід на душу населення 1 тис.дол., то вона відноситься до країн з а) високим доходом; б) доходом середнього рівня; в) низьким доходом.
Варіант №2 (ММ-т.1-5)
а) браком знань у міжнародних компаній щодо особливостей зарубіжних ринків; б) потребами компаній, що виконували функції міжнародних посередників; в) появою товарного виробництва по всіх країнах і регіонах світу; г) всі відповіді можна вважати вірними; д) вірними є відповіді а) та б).
2. Транснаціональний і глобальний маркетинг базуються на однакових принципових засадах а) так; б) ні.
3. Перетворення підприємства «місцевої економіки» на компанію «глобальної економіки» відбувається у такій послідовності стадій інтернаціоналізації діяльності підприємства: а) імпорт - експорт - транснаціоналізація - глобалізація; б) спорадичний експорт – експортна експансія - розвиток зарубіжних філій - транснаціоналізація- глобалізація; в) спорадичний експорт- нестаб.експорт – експортна експансія - розвиток зарубіжних філій – консолідація із закордонним ринком - транснаціоналізація- глобалізація; г) спорадичний експорт- нестаб.експорт – експортна експансія - розвиток зарубіжних філій - транснаціоналізація- глобалізація.
4. Основними відмінностями внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) відмінність наукових концепцій ринку; б) багатовекторність маркетингових цілей; в) відмінність основних засад маркетингових технологій; г) вірними є відповіді а) та б).; д) вірними є відповіді а) та в).
5. Асоційована компанія ТНК як одна з форм закордонних філій є а) інкорпорованим підприємством; б) неінкорпорованим підприємством; в) можливі обидва варіанти.
6. Індекс інтернаціоналізації ТНК розраховується як середнє значення з а) обсягів ПІІ, зарубіжних продажів, зарубіжних активів; б) питомої ваги зарубіжних продажів, зарубіжних активів, чисельності закордонного персоналу; в) питомої ваги зарубіжних продажів, зарубіжних активів, ПІІ; г) вірними є відповіді а) та в); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
7. Глобальна компанія, зокрема, має такі особливості маркетингу: а) налагоджується стандартизоване виробництво; б) потреби та вимоги споживачів відрізняються по країнах та регіонах світу; в) в різних країнах товари знаходяться на різних етапах життєвого циклу ; г) вірними є відповіді б) та в); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
8. Виникнення наукової концепції міжнародного маркетингу відбувалося на основі узагальнення досвіду міжнародної маркетингової діяльності а) експортерів; б) ТНК; в) глобальних компаній.
9. Змістом експортної маркетингової діяльності є: а) вибір адекватного зарубіжного ринку; б) пристосування товару до вимог цільових ринків; в) розвиток експортних каналів; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
10. Особливістю імпортного маркетингу є а) двостороння маркетингова діяльність; б) відсутність необхідності вивчення закордонних ринків; в) потреба у власних закордонних філіях.
11. В статичному маркетинговому середовищі для міжнародної фірми а) є потенціал зростання; б) відсутній потенціал зростання; в) є перспектива розвитку; г) вірними є відповіді а) і в); д) серед наведених вище вірна відповідь відсутня.
12. Сукупність економічних, політичних, соціально-культурних, технологічних факторів, що впливають на ведення міжнародного бізнесу відносяться до а) макромаркетингового середовища; б) мікро маркетингового середовища; в) глобального середовища; г) економічного маркетингового середовища.
13. Привабливість зарубіжного ринку для ведення міжнародного бізнесу визначається факторами а) мікро середовища; б) макросередовища; в) вірними є всі вищенаведені відповіді.
14. Референтні групи є елементом а) економічного середовища; б) соціально-культурного середовища; в) політико-правового середовища.
15. Який підхід використовується у міжнародному маркетингу для класифікації країн – потенційних партнерів для міжнародного бізнесу за ступенем політичної стабільності та відкритості економіки а) критеріальний; б) порівняльний; в) ідентифікаційний, г) матричний
16. До культурних факторів міжнародного маркетингового середовища відноситься фактор а) демографічних змін; б) ставлення до власності; в) протекціонізму; г) рівень бідності.
17. Якщо Вам необхідно дослідити маркетингове макросередовище Іраку, то який підхід буде більш адекватним? а) PEST - аналіз; б) SLEPT - аналіз; в) SWOT – аналіз.
18. Для розробки стратегії зменшення політичного ризику при здійсненні міжнародної маркетингової діяльності необхідно знати: а) фактори, що зумовлюють політичний ризик; б) рівень втрат при використанні тієї чи іншої стратегії виходу на ринок; в) можливі засоби зовнішньої підтримки міжнародної діяльності; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і б).
19. За класифікацією Світового банку країни, що мають доход на душу населення на рівні $ 10000 дол. відносяться до категорії країн а) з високим доходом; б) доходом середнього рівня; в) низьким доходом.
20. Рівень грамотності та освіти в приймаючій країни не має суттєвого значення для міжнародної компанії при розробці а) товарної політики; б) збутової політики; в) комунікаційної політики; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) серед зазначених вище відсутня вірна відповідь.
Варіант №3 (ММ-т.1-5)
1. Компанію називають глобальною, якщо вона а) присутня в переважній більшості країн світу; б) використовує стандартизований комплекс маркетингу; в) питома вага зарубіжних активів компанії наближується до 100%; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
2. Послідовність стадій інтернаціоналізації діяльності компанії – а) експортна-зарубіжна-транснаціональна-глобальна; б) початкова-експортна-зарубіжна-транснаціональна-глобальна ; в) латентна- початкова-експортна-зарубіжна-транснаціональна-глобальна;
3. Розвиток наукової концепції міжнародного маркетингу відбувався на основі узагальнення досвіду міжнародної маркетингової діяльності а) експортерів; б) ТНК; в) глобальних компаній. г) вірними є відповіді а) та б); д) вірними є відповіді б) та в).
4. Основними відмінностями внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) відмінність наукових концепцій ринку; б) багатовекторність маркетингових цілей; в) більші інформаційні потреби міжнародного менеджменту при міжнародному маркетингу; г) вірними є відповіді а) та б).; д) вірними є відповіді б) та в).
5. Які показники використовуються для оцінки масштабів міжнародної діяльності ТНК? а) обсяг ПІІ та питома вага ПІІ в загальних інвестиціях компанії; б) обсяг зарубіжних активів та їх питома вага у сукупних активах компанії; в) чисельність закордонного персоналу; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
6. Глобальна компанія має такі особливості маркетингу: а) виділяються багато ринків і багато сегментів; б) потреби та вимоги споживачів подібні по країнах та регіонах світу; в) в різних країнах товари знаходяться на різних етапах життєвого циклу ; г) вірними є відповіді а) та в); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
7. Емпірично-інтуітивний етап розвитку міжнародного маркетингу - це етап а) із сформованою науковою концепцією; б) без сформованої наукової концепції ; в) наукового оформлення міжнародного маркетингу.
8. Найвагомішою ознакою глобальної компанії є а) стандартизація міжнародного маркетингового комплексу; б) широта охоплення країн світу маркетинговою діяльністю; в) наближення індексу транс націоналізації до 100%.
9. Інформаційно-аналітичне забезпечення маркетингової діяльності при експорті включає: а) інформацію щодо макро- та мікросередоща на цільових зарубіжних ринках; б) аналіз прибутковості по товарах і цільових ринках; в) аналіз виробництва, продажу, дистрибуції; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
10. Міжнародна маркетингова діяльність імпортерів подібна до міжнародної маркетингової діяльності експортерів а) так; б) ні.
11. В динамічному маркетинговому середовищі міжнародна фірма а) може легко передбачити свій майбутній розвиток; б) не може оцінити перспективи зростання; в) з великою ймовірністю зіштовхнеться з непередбаченими обставинами.
12. До чинників іноземного мікро середовища не відноситься а) конкуренція; б) стан економіки країни; в) закони, прийняті вищим органом державної влади країни; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є лише б) і в).
13. Регіональне міжнародне маркетингове середовище складається з чинників, що діють у сукупності країн а) певного географічного регіону; б) що знаходяться на різних континентах, але подібних за низкою ознак; в) вірними є всі вищенаведені відповіді.
14. Розподіл ділових культур на моно активні, полі активні та реактивні здійснюється за критерієм а) мови; б) організації часу; в) системи цінностей; г) сприйняття змін.
15. До матеріальної культури відносяться а) система цінностей та релігія; б) мова та освіта; в) звичаї та правила поведінки; г) всі вищезазначені елементи; д) жодний із вищезазначених елементів.
16. а) макросередовища ; б) мікро середовища; в) глобального середовища.
17. Фактор можливості терактів в країні відноситься до а) економічного середовища; б) політичного середовища; в) соціально-культурного.
18. Міжнародний маркетолог має знати культуру приймаючої країни для того, щоб а) ідентифікувати культурні фактори, що є специфічними для приймаючої країни; б) виявити подібність у культурах приймаючої і власної країни; в) розробити адаптовану маркетингову програму для приймаючої країни; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і в).
19. За класифікацією Світового банку країни, що мають доход на душу населення більше 14000 дол. відносяться до категорії країн з а) високим доходом; б) доходом середнього рівня; в) низьким доходом.
20. За шкалою лінійної активності арабські країни відносяться до категорії а) моно активних; б) полі активних; в) реактивних.
Варіант №4 (ММ-т.1-5)
1. Сутність порівняльного маркетингу полягала у а) вивченні особливостей бізнес-середовищ різних країн; б) розробці рекомендацій щодо пристосування маркетингової діяльності компаній до особливостей країн; в) порівнянні бізнес-середовищ різних країн між собою; г) всі відповіді можна вважати вірними; д) вірними є відповіді а) та б).
2. Транснаціональний маркетинг базується на а) відмінностях поведінки зарубіжних споживачів та бізнес-середовищ в різних країнах; б) подібності поведінки зарубіжних споживачів та бізнес-середовищ в різних країнах; в) порівняльному маркетингу; г) вірними є відповіді а) та в); д) вірними є відповіді б) та в).
3. В умовах глобальної конкуренції об’єктами міжнародного маркетингового впливу є: а) споживачі; б) конкуренти; в) макромаркетингове середовище; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
4. Основними відмінностями внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) відмінність наукових концепцій бізнес-середовища; б) різні інструменти маркетингу; в) більші інформаційні потреби міжнародного менеджменту при міжнародному маркетингу; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
5. При розрахунках індексу транс націоналізації до уваги беруться а) питома вага зарубіжних продажів у сукупних продажах компанії; б) питома вага зарубіжних активів у сукупних активах компанії; в) питома вага зарубіжного персоналу в загальній кількості працівників компанії; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
6. ТНК має такі особливості маркетингової діяльності: а) виділяються багато ринків і багато сегментів; б) потреби та вимоги споживачів подібні по країнах та регіонах світу; в) в різних країнах товари знаходяться на різних етапах життєвого циклу ; г) вірними є відповіді а) та в); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
7. Диференційований підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності передбачає а) пристосування міжн. маркетингового комплексу до потреб кожного національного ринку; б) стандартизацію просування продукції компанії; в) врахування спільних потреб різних ринків; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та в).
8. Для латентної стадії інтернаціоналізації діяльності компанії характерним є: а) відсутність будь-яких форм зовнішньоекономічної діяльності; б) налагодження нерегулярного експорту; в) міжнародна конкуренція на національному ринку; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та в).
9. Стратегія фірми –експортера ґрунтується на : а) виділенні однорідних країн з подібними мовними, комерційними, інфраструктурними умовами; б) виділенні багатьох сегментів в кожній цільовій країні ; в) відсутності стандартизації комплексу маркетингу; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
10. В той час, коли компанії виробляють і продають свою продукцію тільки на внутрішньому ринку, вони не можуть бути суб’єктами міжнародного маркетингу а) так; б) ні.
11. Турбулентне маркетингове середовище створює для міжнародної фірми а) сприятливі умови ведення міжнародного бізнесу; б) небезпечні умови для ведення міжнародного бізнесу; в) забезпечує довготривалий стабільний розвиток.
12. Інструменти зовнішньоторговельної політики держави відносяться до а) макромаркетингового середовища; б) мікро маркетингового середовища; в) глобального середовища; г) множинно-національного середовища.
13. Наразі для ведення міжнародного бізнесу найбільш привабливими вважаються ринки а) розвинутих країн; б) країн з високими темпами економічного зростання; в) країн з перехідною економікою; г) країн, що розвиваються.
14. При вивченні політико-правового середовища звертають увагу на а) політичну ситуацію; б) законодавчу базу; в) рівень економічного розвитку країни; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і б).
15. Основною метою вивчення політико-правового середовища є а) вибір оптимальної стратегії виходу на зарубіжний ринок; б) розробка адекватного комплексу маркетингу; в) визначення рівня політичного ризику; г) розробка стратегії зменшення політичного ризику; д) вірними є всі вищезазначені варіанти; е) вірними є лише в) і г).
16. а) країн політично стабільних; б) країн політично нестабільних; в) будь-яких країн незалежно від рівня їх політичної стабільності.
17. Маркетингове мікросередовище приймаючої країни це а) сукупність економічних, політичних, соціально-культурних факторів, що впливають на маркетингову діяльність компанії в країні; б) сукупність споживачів, конкурентів, посередників, постачальників тощо в даній країні; в) сукупність глобальних чинників впливу.
18. Розвинуті країни та країни, що розвиваються мають а) однакові матеріальні культури; б) мають різні матеріальні культури; в) вірними можуть бути обидві зазначені вище відповіді.
19. За темпами економічного зростання наразі більш привабливими для започаткування зарубіжного бізнесу є країни а) розвинуті країни; б) країни, що розвиваються з азійського регіону; в) країни, що розвиваються з регіону Південної Америки.
20. За шкалою лінійної активності США відносяться до категорії а) моно активних; б) полі активних; в) реактивних.
Варіант №5 (ММ-т.1-5)
1. Регіональний напрямок порівняльного маркетингу полягає у дослідженні а) особливостей бізнес-середовищ різних країн світу; б) систем розподілення та просування продукції в цільових країнах; в) особливостей поведінки споживачів та сегментації ринку в країнах світу.
2. Глобальний підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності базується на таких гіпотезах: а) потреби споживачів в різних країнах стають все одноріднішими; б) споживачі в різних країнах готові відмовитися від специфічних характеристик товарів заради нижчої ціни; в) стандартизація обумовлює економію на масштабах; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та в).
3. Маркетингову діяльність фірми за межами національних кордонів власної країни незалежно від форми прийнято називати а) міжнародним маркетингом; б) зовнішньоекономічним маркетингом; в) транснаціональним маркетингом; г) глобальним маркетингом.
4. Основними відмінностями внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) необхідність вивчення бізнес - середовища при міжнародному маркетингу; б) використання різних підходів при сегментації ринку; в) більша складність утримання частки ринку при міжнародному маркетингу; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
5. Індекс транс націоналізації розраховується як середнє значення з а) обсягів ПІІ, зарубіжних продажів, зарубіжних активів; б) питомої ваги зарубіжних продажів, зарубіжних активів, чисельності закордонного персоналу; в) питомої ваги зарубіжних продажів, зарубіжних активів, ПІІ; г) вірними є відповіді а) та в).; д) вірними є відповіді б) та в).
6. Глобальна компанія має такі особливості маркетингової діяльності: а) виділяються багато ринків і багато сегментів; б) потреби та вимоги споживачів подібні по країнах та регіонах світу; в) здійснюється стандартизація життєвого циклу товарів ; г) вірними є відповіді б) та в); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
7. Диференційований підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності передбачає а) пристосування міжн. маркетингового комплексу до потреб кожного національного ринку; б) стандартизацію просування продукції компанії; в) врахування відмінності потреб різних ринків; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та в).
8. Змістом початкової стадії інтернаціоналізації діяльності компанії є: а) відсутність будь-яких форм зовнішньоекономічної діяльності; б) налагодження нерегулярного експорту; в) імпортування сировини, матеріалів; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
9. Зовнішньоекономічний маркетинг передбачає: а) відомість бренду компанії; б) виділення універсальних сегментів в цільових країнах ; в) стандартизацію комплексу маркетингу; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
10. Концепція міжнародного маркетингу виникла ще за часів середньовіччя а) так; б) ні.
11. Який елемент з перерахованих нижче відноситься до мікро середовища компанії? а) посередники; б) політика; в) культура; г) демографія.
12. SLEPT - аналіз міжнародного маркетингового середовища рекомендується використовувати при дослідженні а) країн політично стабільних; б) країн політично нестабільних; в) будь-яких країн незалежно від рівня їх політичної стабільності.
13. Для визначення політичного ризику міжнародної маркетингової діяльності необхідно вивчити: а) політичні фактори приймаючої та власної країн; б) економічну ситуацію у приймаючій та власній країнах; в) міжнародні політичні фактори; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і в).
14. Рівень грамотності та освіти в приймаючій країни не має суттєвого значення для міжнародної компанії при розробці а) товарної політики; б) збутової політики; в) комунікаційної політики; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) серед зазначених вище відсутня вірна відповідь.
15. За критерієм економічного зростання наразі найбільш привабливими є ринки а) розвинутих країн; б) країн, що розвиваються; в) найменш розвинутих країн; г) країн СНД.
16. Для ведення міжнародного бізнесу статичне маркетингове середовище є а) небезпечним; б) безперспективним; в) перспективним.
17. Якщо статистичні дані за три роки свідчили, що ринковий потенціал певної країни змінювався наступним чином 2005р.- 15 млн.дол., 2006р.- 20 млн.дол., 2007р.- 26 млн.дол., то таке економічне середовище можна вважати а) статичним; б) динамічним; в) турбулентним.
18. Галузева структура економіки країни визначає а) ринковий потенціал країни; б) товарну структуру попиту; в) економічний стан країни
19. До чинників міжнародного економічного середовища відносяться а) ВВП та темпи його змін; інфляція, курс валют, обсяги попиту і пропозиції; сальдо платіжного балансу; б) товарна і географічна структура експорту та імпорту; інструменти регулювання міжнародної торгівлі; в) обсяги і напрямки інвестиційної діяльності; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є лише а) і в).
20. На формування маркетингової товарної політики міжнародної фірми не впливає а) культура приймаючої країни; б) політична ситуація в країні; в) рівень доходів споживачів; г) розподільча інфраструктура; д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
Варіант №6 (ММ-т.1-5)
1. Функціональний напрямок порівняльного маркетингу полягає у дослідженні а) особливостей бізнес-середовищ різних країн світу; б) систем розподілення та просування продукції в цільових країнах; в) управлінських функцій міжнародного менеджменту.
2. До зовнішньоекономічних правил конкурентного суспільства, сформульованих С.Гареллі, відносяться: а) соціально-економічні правила; б) управлінські правила;; в) інвестиційні правила; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) жодна з вищенаведених відповідей не є правильною.
3. Важливим фактором успіху маркетингової діяльності фірми в зарубіжному середовищі є а) позитивний досвід маркетингової діяльності у власній країні; б) інтенсивна конкуренція за зарубіжних ринках; в) сприятливий інвестиційний клімат; г) вірними є відповіді а) та в).; д) вірними є відповіді б) та в).
4. Основними спільними рисами внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) однакова ступінь необхідності дослідження соціально-культурних і політичних факторів; б) однакові підходи до сегментації ринку; в) однаковість сутності попиту на продукцію; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
5. При розрахунках індексу транс націоналізації до уваги не беруться а) питома вага зарубіжних продажів у сукупних продажах компанії; б) питома вага ПІІ у сукупних інвестиціях компанії; в) питома вага зарубіжного персоналу в загальній кількості працівників компанії; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
6. ТНК має такі особливості маркетингової діяльності: а) виділяються багато ринків і багато сегментів; б) товари мають глобальну природу; в) розробляються конкурентні стратегії для кожного зарубіжного ринку ; г) вірними є відповіді а) та в); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
7. Диференційований підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності передбачає а) пристосування міжн. маркетингового комплексу до потреб кожного національного ринку; б) адаптацію управлінської діяльності компанії до особливостей зарубіжних ринків; в) врахування розбіжності потреб різних ринків; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та в).
8. Змістом експортної стадії інтернаціоналізації діяльності компанії є: а) створення спільних підприємств на зарубіжних ринках; б) налагодження регулярного експорту; в) відкриття на зарубіжних ринках збутових філій; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
9. Транснаціональний маркетинг передбачає: а) відомість бренду компанії; б) виділення багатьох сегментів в цільових країнах ; в) стандартизацію комплексу маркетингу; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
10. Чи мають глобальну природу маркетингові послуги? а) так; б) ні.
11. До культурних факторів міжнародного маркетингового середовища відноситься фактор а) демографічних змін; б) ставлення до власності; в) протекціонізму; г) рівень бідності.
12. Якщо Вам необхідно дослідити маркетингове макросередовище Іраку, то який підхід буде більш адекватним? а) PEST - аналіз; б) SLEPT - аналіз; в) SWOT – аналіз.
13. Для розробки стратегії зменшення політичного ризику при здійсненні міжнародної маркетингової діяльності необхідно знати: а) фактори, що зумовлюють політичний ризик; б) рівень втрат при використанні тієї чи іншої стратегії виходу на ринок; в) можливі засоби зовнішньої підтримки міжнародної діяльності; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і б).
14. Які фактори належать до міжнародного економічного середовища? а) мова, релігія, освіта; б) політична ситуація, законодавство;; в) тарифне регулювання міжнародної торгівлі; г) матеріальна культура.
15. Матеріальна культура країни не впливає а) на маркетингову товарну політику іноземної компанії; б) на збутову політику іноземної компанії; в) на комунікаційну політику іноземної компанії; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) серед зазначених вище відсутня вірна відповідь.
16. В статичному маркетинговому середовищі для міжнародної фірми а) є потенціал зростання; б) відсутній потенціал зростання; в) є перспектива розвитку; г) вірними є відповіді а) і в); д) серед наведених вище вірна відповідь відсутня.
17. Сукупність економічних, політичних, соціально-культурних, технологічних факторів, що впливають на ведення міжнародного бізнесу відносяться до а)макромаркетингового середовища; б) мікро маркетингового середовища; в) глобального середовища; г) економічного маркетингового середовища.
18. Привабливість зарубіжного ринку для ведення міжнародного бізнесу визначається факторами а) мікро середовища; б) макросередовища; в) вірними є всі вищенаведені відповіді.
19. Референтні групи є елементом а) економічного середовища; б) соціально-культурного середовища; в) політико-правового середовища.
20. Який підхід використовується у міжнародному маркетингу для класифікації країн – потенційних партнерів для міжнародного бізнесу за ступенем політичної активності та відкритості економіки а) критеріальний; б) порівняльний; в) ідентифікаційний, г) матричний
Варіант №7 (ММ-т.1-5)
1. В порівняльному маркетингу виділяються такі напрямки: а) функціональний; б) методологічний; в) регіональний; г) всі відповіді вірні; д) вірними є відповіді а) та в).
2. С.Гареллі конкурентним називає суспільство, в якому а) досягнуто динамічної рівноваги між створенням багатства та соціальною злагодою; б) доходи на душу населення перевищують прожитковий мінімум; в) економіка країни є висококонкурентною; г) вірними є відповіді а) та в).; д) вірними є відповіді б) та в).
3. Основними спільними рисами внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) універсальність наукової концепції ринку; б) універсальність наукової концепції бізнес-середовища; в) можливість вибору ринку та виходу з нього; г) вірними є відповіді а) та б).; д) вірними є відповіді б) та в).
4. Основною відмінною рисою ТНК від експортерів і імпортерів є а) багатонаціональний капітал компаній; б) здійснення ПІІ та закордонне виробництво; в) наявність у ТНК багатьох закордонних філій; г) вірними є відповіді а) та б); д) вірними є відповіді б) та в).
5. При розрахунках індексу транс націоналізації до уваги не беруться а) питома вага зарубіжних продажів у сукупних продажах компанії; б) питома вага ПІІ у сукупних інвестиціях компанії; в) питома вага обсягів прибутку від міжнародної діяльності компанії; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
6. ТНК має такі особливості маркетингової діяльності: а) стандартизація розподілення; б) розробляється стандартизований товар за меншою ціною; в) в різних країнах товари знаходяться на різних етапах життєвого циклу ; г) вірними є відповіді а) та б); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
7. Глобальний підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності передбачає а) стандартизацію міжн. маркетингового комплексу для різних зарубіжних ринків; б) стандартизацію просування продукції компанії; в) врахування спільних потреб різних ринків; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та в).
8. Змістом зовнішньоекономічної стадії інтернаціоналізації діяльності компанії є: а) створення виробничих потужностей на зарубіжних ринках; б) налагодження регулярного експорту; в) відкриття на зарубіжних ринках збутових філій; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
9. Глобальний маркетинг передбачає: а) відомість бренду компанії; б) виділення багатьох сегментів в цільових країнах ; в) глобальну стандартизацію комплексу маркетингу; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та в).
10. Чи мають глобальну природу банківські послуги? а) так; б) ні.
11. а) макросередовища ; б) мікро середовища; в) глобального середовища.
12. Фактор можливості терактів в країні відноситься до а) економічного середовища; б) політичного середовища; в) соціально-культурного.
13. Міжнародний маркетолог має знати культуру приймаючої країни для того, щоб а) ідентифікувати культурні фактори, що є специфічними для приймаючої країни; б) виявити подібність у культурах приймаючої і власної країни; в) розробити адаптовану маркетингову програму для приймаючої країни; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і в).
14. За критерієм темпів економічного зростання наразі більш привабливими для міжнародної маркетингової діяльності є а) розвинуті країни; б) країни, що розвиваються; в) країни з перехідною економікою.
15. За шкалою лінійної активності арабські країни відносяться до категорії а) моно активних; б) полі активних; в) реактивних.
16. В динамічному маркетинговому середовищі міжнародна фірма а) може легко передбачити свій майбутній розвиток; б) не може оцінити перспективи зростання; в) з великою ймовірністю зіштовхнеться з непередбаченими обставинами.
17. До чинників іноземного мікро середовища не відноситься а) конкуренція; б) стан економіки країни; в) закони, прийняті вищим органом державної влади країни; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є лише б) і в).
18. Регіональне міжнародне маркетингове середовище складається з чинників, що діють у сукупності країн а) певного географічного регіону; б) що знаходяться на різних континентах, але подібних за низкою ознак; в) вірними є всі вищенаведені відповіді.
19. Розподіл ділових культур на моно активні, полі активні та реактивні здійснюється за критерієм а) мови; б) організації часу; в) системи цінностей; г) сприйняття змін.
20. До матеріальної культури відносяться а) система цінностей та релігія; б) мова та освіта; в) звичаї та правила поведінки; г) всі вищезазначені елементи; д) жодний із вищезазначених елементів.
Варіант №8 (ММ-т.1-5)
1. Сутності порівняльного маркетингу та міжнародного маркетингу а) співпадають; б) різняться за регіональним охопленням світу; в) різняться за повнотою охоплення функцій маркетингу.
2. С Гареллі виділяє такі ідентифікаційні ознаки «місцевої економіки»: а) орієнтованість на кінцевого національного споживача; б) більша питома вага глобальної економіки у ВНП; в) націленість на розв’язання проблем зайнятості та розв’язання соціальних проблем; г) вірними є відповіді а) та в).; д) вірними є відповіді б) та в).
3. Основними спільними рисами внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) універсальність наукової концепції ринку; б) багатовекторність маркетингових цілей; в) спільність маркетингових технологій; г) вірними є відповіді а) та б).; д) вірними є відповіді а) та в).
4. Відділення ТНК як одна з форм закордонної філії є а) інкорпорованим підприємством; б) неінкорпорованим підприємством; в) можливі обидва варіанти.
5. При розрахунках індексу транснаціоналізації до уваги не беруться а) питома вага обсягу закордонного виробництва у загальному виробництві компанії; б) питома вага ПІІ у сукупних інвестиціях компанії; в) питома вага обсягів прибутку від міжнародної діяльності компанії; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
6. Глобальна компанія має такі особливості маркетингової діяльності: а) здійснюється пристосування до національних каналів розподілу; б) потреби та вимоги споживачів відрізняються по країнах та регіонах світу; в) в різних країнах товари знаходяться на різних етапах життєвого циклу ; г) вірними є відповіді а) та в); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
7. Якщо маркетингова діяльність компанії спрямована на внутрішній ринок власної країни, а у випадку надходження замовлення з-за кордону ця компанія експортує свою продукцію, то вона використовує а) експортний маркетинг; б) зовнішньоекономічний маркетинг; в) внутрішній маркетинг; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
8. Змістом транснаціоналізації діяльності компанії є: а) створення виробничих підрозділів на зарубіжних ринках; б) експортна діяльність; в) глибока інтеграція із зарубіжними ринками; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
9. Глобальний підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності не передбачає а) стандартизацію міжн. маркетингового комплексу для різних зарубіжних ринків; б) адаптацію управлінської діяльності компанії до особливостей зарубіжних ринків; в) врахування розбіжності потреб різних ринків; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
10. Чи вплинула вартість розробки високотехнологічного обладнання на виникнення глобального маркетингу? а) так; б) ні.
11. а) країн політично стабільних; б) країн політично нестабільних; в) будь-яких країн незалежно від рівня їх політичної стабільності.
12. Маркетингове мікросередовище приймаючої країни це а) сукупність економічних, політичних, соціально-культурних факторів, що впливають на маркетингову діяльність компанії в країні; б) сукупність споживачів, конкурентів, посередників, постачальників тощо в даній країні; в) сукупність глобальних чинників впливу.
13. Розвинуті країни та країни, що розвиваються мають а) однакові матеріальні культури; б) мають різні матеріальні культури; в) вірними можуть бути обидві зазначені вище відповіді.
14. Міжнародна торгівля є складовою а) економічного середовища; б) політико-правового середовища; в) соціально-культурного середовища.
15. За шкалою лінійної активності скандинавські країни відносяться до категорії а) моно активних; б) полі активних; в) реактивних.
16. Турбулентне маркетингове середовище створює для міжнародної фірми а) сприятливі умови ведення міжнародного бізнесу; б) небезпечні умови для ведення міжнародного бізнесу; в) забезпечує довготривалий стабільний розвиток.
17. Інструменти зовнішньоторговельної політики держави відносяться до а) макромаркетингового середовища; б) мікро маркетингового середовища; в) глобального середовища; г) множинно-національного середовища.
18. Наразі для ведення міжнародного бізнесу найбільш привабливими вважаються ринки а) розвинутих країн; б) країн з високими темпами економічного зростання; в) країн з перехідною економікою; г) країн, що розвиваються.
19. При вивченні політико-правового середовища звертають увагу на а) політичну ситуацію; б) законодавчу базу; в) рівень економічного розвитку країни; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і б).
20. Основною метою вивчення політико-правового середовища є а) вибір оптимальної стратегії виходу на зарубіжний ринок; б) розробка адекватного комплексу маркетингу; в) визначення рівня політичного ризику; г) розробка стратегії зменшення політичного ризику; д) вірними є всі вищезазначені варіанти; е) вірними є лише в) і г).
Варіант №9 (ММ-т.1-5)
1. Індекс інтернаціоналізації являє собою а) питому вагу зарубіжних філій у загальній кількості філій, що має ТНК; б) питому вагу обсягу закордонного виробництва у загальному виробництві компанії; в) питому вагу ПІІ у загальному обсязі інвестицій компанії; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді б) та в).
2. Глобальна компанія, зокрема, має такі особливості маркетингової діяльності: а) здійснюється стандартизація розподілення; б) створюється глобальний імідж товару; в) в різних країнах товари знаходяться на різних етапах життєвого циклу ; г) вірними є відповіді а) та б); д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
3. Економію на масштабах діяльності забезпечує а) глобальний підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності; б) диференційований підхід до організації міжнародної маркетингової діяльності; в) можливі обидва варіанти залежно від обставин.
4. С Гареллі виділяє такі ідентифікаційні ознаки «глобальної економіки»: а) орієнтованість на кінцевого національного споживача; б) більша питома вага глобальної економіки у ВНП; в) націленість на розв’язання проблем зайнятості та розв’язання соціальних проблем; г) вірними є відповіді а) та в).; д) вірними є відповіді б) та в).
5. Якщо компанія має виробничі потужності на території власної країни, експортує свою продукцію за кордон і не має там своїх представництв, то вона в своїй діяльності використовує а) експортний маркетинг; б) зовнішньоекономічний маркетинг; в) внутрішній маркетинг; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
6. Поява концепції міжнародного маркетингу була зумовлена а) браком знань у міжнародних компаній щодо особливостей зарубіжних ринків; б) потребами компаній, що виконували функції міжнародних посередників; в) появою товарного виробництва по всіх країнах і регіонах світу; г) всі відповіді можна вважати вірними; д) вірними є відповіді а) та б).
7. Транснаціональний і глобальний маркетинг базуються на однакових принципових засадах а) так; б) ні.
8. Перетворення підприємства «місцевої економіки» на компанію «глобальної економіки» відбувається у такій послідовності стадій інтернаціоналізації діяльності підприємства: а) імпорт - експорт - транснаціоналізація - глобалізація; б) спорадичний експорт – експортна експансія - розвиток зарубіжних філій - транснаціоналізація- глобалізація; в) спорадичний експорт- нестаб.експорт – експортна експансія - розвиток зарубіжних філій – консолідація із закордонним ринком - транснаціоналізація- глобалізація; г) спорадичний експорт- нестаб.експорт – експортна експансія - розвиток зарубіжних філій - транснаціоналізація- глобалізація.
9. Основними відмінностями внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) відмінність наукових концепцій ринку; б) багатовекторність маркетингових цілей; в) відмінність основних засад маркетингових технологій; г) вірними є відповіді а) та б).; д) вірними є відповіді а) та в).
10. Асоційована компанія ТНК як одна з форм закордонних філій є а) інкорпорованим підприємством; б) неінкорпорованим підприємством; в) можливі обидва варіанти.
11. а) макросередовища ; б) мікро середовища; в) глобального середовища.
12. Фактор можливості терактів в країні відноситься до а) економічного середовища; б) політичного середовища; в) соціально-культурного.
13. Міжнародний маркетолог має знати культуру приймаючої країни для того, щоб а) ідентифікувати культурні фактори, що є специфічними для приймаючої країни; б) виявити подібність у культурах приймаючої і власної країни; в) розробити адаптовану маркетингову програму для приймаючої країни; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і в).
14. За класифікацією Світового банку країни, що мають доход на душу населення більше 14000 дол. відносяться до категорії країн з а) високим доходом; б) доходом середнього рівня; в) низьким доходом.
15. За шкалою лінійної активності арабські країни відносяться до категорії а) моно активних; б) полі активних; в) реактивних.
16. В статичному маркетинговому середовищі для міжнародної фірми а) є потенціал зростання; б) відсутній потенціал зростання; в) є перспектива розвитку; г) вірними є відповіді а) і в); д) серед наведених вище вірна відповідь відсутня.
17. Сукупність економічних, політичних, соціально-культурних, технологічних факторів, що впливають на ведення міжнародного бізнесу відносяться до а) макромаркетингового середовища; б) мікро маркетингового середовища; в) глобального середовища; г) економічного маркетингового середовища.
18. Привабливість зарубіжного ринку для ведення міжнародного бізнесу визначається факторами а) мікро середовища; б) макросередовища; в) вірними є всі вищенаведені відповіді.
19. Референтні групи є елементом а) економічного середовища; б) соціально-культурного середовища; в) політико-правового середовища.
20. Який підхід використовується у міжнародному маркетингу для класифікації країн – потенційних партнерів для міжнародного бізнесу за ступенем політичної стабільності та відкритості економіки а) критеріальний; б) порівняльний; в) ідентифікаційний, г) матричний
Варіант №10 (ММ-т.1-5)
1. Для ведення міжнародного бізнесу статичне маркетингове середовище є а) небезпечним; б) безперспективним; в) перспективним.
2. Якщо статистичні дані за три роки свідчили, що ринковий потенціал певної країни змінювався наступним чином 2005р.- 15 млн.дол., 2006р.- 20 млн.дол., 2007р.- 26 млн.дол., то таке економічне середовище можна вважати а) статичним; б) динамічним; в) турбулентним.
3. Галузева структура економіки країни визначає а) ринковий потенціал країни; б) товарну структуру попиту; в) економічний стан країни
4. До чинників міжнародного економічного середовища відносяться а) ВВП та темпи його змін; інфляція, курс валют, обсяги попиту і пропозиції; сальдо платіжного балансу; б) товарна і географічна структура експорту та імпорту; інструменти регулювання міжнародної торгівлі; в) обсяги і напрямки інвестиційної діяльності; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є лише а) і в).
5. На формування маркетингової товарної політики міжнародної фірми не впливає а) культура приймаючої країни; б) політична ситуація в країні; в) рівень доходів споживачів; г) розподільча інфраструктура; д) серед наведених вище відсутня вірна відповідь.
6. Компанію називають глобальною, якщо вона а) присутня в переважній більшості країн світу; б) використовує стандартизований комплекс маркетингу; в) питома вага зарубіжних активів компанії наближується до 100%; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
7. Послідовність стадій інтернаціоналізації діяльності компанії – а) експортна-зарубіжна-транснаціональна-глобальна; б) початкова-експортна-зарубіжна-транснаціональна-глобальна ; в) латентна- початкова-експортна-зарубіжна-транснаціональна-глобальна;
8. Розвиток наукової концепції міжнародного маркетингу відбувався на основі узагальнення досвіду міжнародної маркетингової діяльності а) експортерів; б) ТНК; в) глобальних компаній. г) вірними є відповіді а) та б); д) вірними є відповіді б) та в).
9. Основними відмінностями внутрішнього і міжнародного маркетингу є а) відмінність наукових концепцій ринку; б) багатовекторність маркетингових цілей; в) більші інформаційні потреби міжнародного менеджменту при міжнародному маркетингу; г) вірними є відповіді а) та б).; д) вірними є відповіді б) та в).
10. Які показники використовуються для оцінки масштабів міжнародної діяльності ТНК? а) обсяг ПІІ та питома вага ПІІ в загальних інвестиціях компанії; б) обсяг зарубіжних активів та їх питома вага у сукупних активах компанії; в) чисельність закордонного персоналу; г) вірними є всі вищенаведені відповіді; д) вірними є відповіді а) та б).
11. а) країн політично стабільних; б) країн політично нестабільних; в) будь-яких країн незалежно від рівня їх політичної стабільності.
12. Маркетингове мікросередовище приймаючої країни це а) сукупність економічних, політичних, соціально-культурних факторів, що впливають на маркетингову діяльність компанії в країні; б) сукупність споживачів, конкурентів, посередників, постачальників тощо в даній країні; в) сукупність глобальних чинників впливу.
13. Розвинуті країни та країни, що розвиваються мають а) однакові матеріальні культури; б) мають різні матеріальні культури; в) вірними можуть бути обидві зазначені вище відповіді.
14. За темпами економічного зростання наразі більш привабливими для започаткування зарубіжного бізнесу є країни а) розвинуті країни; б) країни, що розвиваються з азійського регіону; в) країни, що розвиваються з регіону Південної Америки.
15. За шкалою лінійної активності США відносяться до категорії а) моно активних; б) полі активних; в) реактивних.
16. До культурних факторів міжнародного маркетингового середовища відноситься фактор а) демографічних змін; б) ставлення до власності; в) протекціонізму; г) рівень бідності.
17. Фактор можливості терактів в країні відноситься до а) економічного середовища; б) політичного середовища; в) соціально-культурного.
18. Для розробки стратегії зменшення політичного ризику при здійсненні міжнародної маркетингової діяльності необхідно знати: а) фактори, що зумовлюють політичний ризик; б) рівень втрат при використанні тієї чи іншої стратегії виходу на ринок; в) можливі засоби зовнішньої підтримки міжнародної діяльності; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) вірними є лише а) і б).
19. Які фактори належать до міжнародного економічного середовища? а) мова, релігія, освіта; б) політична ситуація, законодавство;; в) тарифне регулювання міжнародної торгівлі; г) матеріальна культура.
20. Матеріальна культура країни не впливає а) на маркетингову товарну політику іноземної компанії; б) на збутову політику іноземної компанії; в) на комунікаційну політику іноземної компанії; г) вірними є всі вищезазначені варіанти; д) серед зазначених вище відсутня вірна відповідь.
Варіант 1 Задача 1 Норми споживання хлібних продуктів, визначені споживчим кошиком, для працездатного населення країни – 133,7 кг на рік на одну особу, для пенсіонерів – 103,7 кг на рік на одну особу, для дітей – 84 кг на одну дитину. У країні Х машкає 30 млн.осіб, з яких 40 % - пенсіонери, 20 % - діти до 18 лет. Розрахувати потенційну місткість ринку хлібних виробів у країні Х у натуральному виразі.
Задача 2 Розрахуйте фактичну річну місткість ринку автомобілів в країні Х, якщо: - національне виробництво автомобілів становить 6 тис. шт. - імпорт автомобілів – 120 тис. шт. - експорт автомобілів – 1 тис. шт. - на початок року були відсутні запаси автомобілів. - обсяги нереалізованого товару на кінець року становили 10 тис. шт.
Варіант 2 Задача 1 Визначити річну місткість ринку зубної пасти «Колгейт» в місті Х, якщо чисельність населення 2600 тис.осіб. В результаті опитування визначено, що 25% населення користуються даною маркою зубної пасти, 40% з них чистять зуби 1 раз на добу, 45% - два рази на добу і 15% - тричі на добу. Стандартна разова норма використання – 5г.
Задача 2 Річна місткість ринку холодильників в країні становить 200 тис.шт. Відомо, що у поточному році у країні вироблено 25 тис.холодильників. Експортовано 5 тис. На початок року у торгівельній мережі було 2 тис. холодильників, а на кінець року залишилося нереалізованими 10 тис. холодильників. Скільки холодильників було імпортовано у країну.
Задача 1 Визначити річну місткість ринку цигарок «ZZZ» в країні Х у фізичному і грошовому вимірах, якщо чисельність населення 45 млн.осіб, частка міського населення складає 62%, сільського - 38%. Серед міського населення частка таких, що не палять, складає 47%, серед сільського – 56%. Середньодобова норма споживання на одну особу - 1 пачка. Вартість однієї пачки цигарок – 2 дол.
Задача 2 Визначте, якою буде річна місткість ринку кукурудзи в країні А у 2017 році, якщо відомі такі дані за 2016 рік: - валовий збір у країні А становив 25 млн.т; - імпортних поставок не було; - за рік було експортовано кукурудзи в інші країни 17 млн.т; - на початок 2016 року залишався з попереднього року 1 млн.т; - залишки нереалізованої кукурудзи на кінець року становили 500 тис.т. Крім того, за прогнозами експертів відомо, що місткість ринку у 2017 р. у країні А може зрости на 2 % у порівнянні з 2016 роком.
Варіант 4 Задача 1 Розрахувати річну місткість ринку бензину у країні Х, якщо на обліку состоять 20 млн. автомобілів, кожний з яких у середньому споживає бензину марки А-95 220 л на місяць за период с травня до жовтня, і по 100 л на месяць у решту шість місяців. Згідно даним статистики, кількість автомобілів на дорогах країни у період з жовтня до квітня зменьшується на 20 %.
Задача 2 Визначте, якою буде річна місткість ринку молока в країні А у 2017 році, якщо відомі такі дані за 2016 рік: - вироблено молока 3 млн.т; - імпортні поставки становили 500 тис.т; - за рік було експортовано в інші країни 1 млн.т; - на початок 2016 року залишки товару з попереднього року були відсутні; - залишки нереалізованого товару на складах на кінець року становили 1 тис.т. Крім того, за прогнозами експертів відомо, що місткість ринку у 2017 р. може зменшитись на 4 % у порівнянні з 2016 роком.
Варіант 5 Задача 1 Група засновників фірми планує виробляти жіноче та чоловіче взуття великих розмірів. Загальна кількість дорослих споживачів взуття складає 20 млн.осіб, серед яких 45% - чоловіки. Проведені дослідження свідчать, що взуття великих розмірів потребують 20% жінок та 25% чоловіків. Визначити місткість ринку взуття великих розмірів у фізичному і грошовому вимірах, зважаючи на те, що кожна жінка купує на рік дві пари взуття, а кожен чоловік – одну пару. Середня вартість пари жіночого взуття складає 900 гр.од., а чоловічого – 800 гр.од.
Задача 2 Розрахуйте фактичну місткість ринку автомобільних шин у поточному році в країні Х, якщо: - національне виробництво шин становить 30 тис. шт. - імпорт шин – 50 тис. шт. - експорт шин – 40 тис. шт. - обсяги нереалізованого товару (шин) за минулий рік становлять 4 тис. шт. - на кінець року на складах і торговельній мережі залишків не очікується.
Варіант 6 Задача 1 Розрахуйте потенційну місткість ринку твердого сиру в країні К, якщо відомо, що чисельність населення становить 25 млн. осіб, а фізіологічні норми споживання сиру на одну особу по групах представників різних вікових категорій представлені у таблиці. Таблиця Фізіологічні норми споживання сиру у розрахунку на одну особу
Задача 2 Визначте, якою буде річна місткість ринку цукру в країні А у 2014 році, якщо відомі такі дані за 2013 рік:
Крім того, за прогнозами експертів відомо, що місткість ринку у 2014 р. може зменшитись на 5 % у порівнянні з 2013 роком.
Варіант 7 Задача 1 Визначити річну місткість ринку зубної пасти «Колгейт» в місті Х, якщо чисельність населення 26 млн.осіб. В результаті опитування визначено, що 40% населення користуються даною маркою зубної пасти, 50% з них чистять зуби 1 раз на добу, 40% - два рази на добу і 10% - тричі на добу. Стандартна разова норма використання – 5г.
Задача 2 Відомо, що у поточному році у країні вироблено 15 тис. пральних машин. Імпортовано у країну 100 тис. пральних машин. Реекспортовано 5 тис. На початок року у торгівельній мережі було 2 тис. пральних машин, а на кінець року залишилося нереалізованими 10 тис. пральних машин. Розрахувати річну місткість ринку.
Варіант 8 Задача 1 Визначити річну місткість ринку цигарок «ZZZ» в країні Х у фізичному і грошовому вимірах, якщо чисельність населення 65 млн.осіб, частка міського населення складає 60%, сільського - 40%. Серед міського населення частка таких, що не палять, складає 60%, серед сільського – 45%. Середньодобова норма споживання на одну особу - 1 пачка. Вартість однієї пачки цигарок – 2 дол.
Задача 2 Розрахуйте фактичну місткість ринку автомобільних шин у поточному році в країні Х, якщо: - в країні шині не виробляються; - імпорт шин – 100 тис. шт. - реекспорт шин – 20 тис. шт. - обсяги нереалізованого товару (шин) за минулий рік становлять 4 тис. шт. - на кінець року на складах і торговельній мережі залишків не очікується.
Варіант 9 Задача 1 Норми споживання хлібних продуктів, визначені споживчим кошиком, для працездатного населення країни – 150 кг на рік на одну особу, для пенсіонерів – 90 кг на рік на одну особу, для дітей – 80 кг на одну дитину. У країні Х машкає 40 млн.осіб, з яких 45 % - пенсіонери, 25 % - діти до 18 лет. Розрахувати потенційну місткість ринку хлібних виробів у країні Х у натуральному виразі.
Задача 2 Розрахуйте фактичну річну місткість ринку автомобілів в країні Х, якщо: - національне виробництво автомобілів становить 10 тис. шт. - імпорт автомобілів –200 тис. шт. - автомобілі не експортуються - на початок року були відсутні запаси автомобілів. - обсяги нереалізованого товару на кінець року становили 20 тис. шт.
Варіант 10 Задача 1 Визначити річну місткість ринку зубної пасти «Колгейт» в місті Х, якщо чисельність населення 30 млн.осіб. В результаті опитування визначено, що 30% населення користуються даною маркою зубної пасти, 50% з них чистять зуби 1 раз на добу, 30% - два рази на добу і 20% - тричі на добу. Стандартна разова норма використання – 3г.
Задача 2 Річна місткість ринку холодильників в країні становить 100 тис.шт. Відомо, що у поточному році у країні вироблено 25 тис.холодильників. Експортовано 10 тис. На початок року у торгівельній мережі не було холодильників, а на кінець року залишилося нереалізованими 1 тис. холодильників. Скільки холодильників було імпортовано у країну.
|