|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ОБЛІКОВИХ ДИСЦИПЛІН
МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ОБЛІКОВИХ ДИСЦИПЛІНДата публикации: 08.12.2018 14:29
ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З ДИСЦИПЛІНИ МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ОБЛІКОВИХ ДИСЦИПЛІН (РЕФЕРАТУ) Контрольна робота (реферат) – це короткий специфічний для цього навчального курсу виклад змісту організації та методики викладання фахових фінансово-економічних дисциплін, з урахуванням психолого-педагогічних явищ проблемної або навчальної теми. Основні вимоги до роботи: • повнота та об’єктивність інформації про досліджувані явища; • повнота відображення основних компонентів її змісту; • доступність сприйняття тексту як за змістом, так і за логікою визначення основних проблем; • доступність мови викладу; • авторське ставлення, особиста думка щодо питання роботи. Структура контрольної роботи (реферату): титульна сторінка; зміст (вступ (1 – 3 питання), висновки, літературні джерела: 10 – 12; додатки за необхідності). Технологічні етапи організації та методики підготовки роботи: визначення теми та змісту; аналіз одержаної інформації (ґрунтовне, всебічне вивчення фактів, положень і висновків з проблеми; теоретична та аналітико-синтетична обробка результатів дослідження); оформлення роботи (загальні та вузівські вимоги, обсяг – 0,5 друк. арк.). Студенти заочної форми навчання, за вказівкою викладача, можуть виконувати контрольні роботи у двох видах: або ґрунтовне теоретичне дослідження на підставі практики, або практично-теоретичне виконання роботи за варіантам. Номер контрольної роботи за загальною технологією дослідження студент вибирає за номером свого прізвища в журналі або заліковій відомості. ТЕМИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ (РЕФЕРАТІВ) I варіант 1. Методологія дидактики вищої школи. 2. Сучасні методологічні закономірності дидактики. 3. Основні методологічні категорії дидактики. 4. Україна і Болонський процес. 5. Основні зарубіжні дидактичні концепції. 6. Організаційна технологія навчання у вищих школах Західної Європи. 7. Дидактичні основи сучасної вищої освіти в США. 8. Дидактичний аспект навчально-пізнавальної діяльності у вищій школі України. 9. Педагогічна технологія навчального процесу у ВНЗ України. 10. Облік результатів підготовки спеціаліста у вищій школі. 11. Вузівське пояснювально-ілюстративне навчання. 12. Організація, методика проблемного навчання у ВНЗ. 13. Модульне навчання у вищій школі. 14. Структура вузівського навчального процесу. 15. Загальні дидактичні закономірності та принципи навчання. 16. Об’єктивні та суб’єктивні аспекти інтенсифікації процесу навчання в вузах України. 17. Гуманістична спрямованість методики викладання. 18. Професійно-методична компетентність викладача. 19. Педагогічні здібності викладача. 20. Педагогічна техніка викладача. 21. Педагогічна ситуація у викладацькій діяльності. 22. Самовдосконалення викладача ВНЗ. 23. Лекція – основна форма організації навчання у ВНЗ. 24. Семінар у системі вузівських форм навчання. 25. Лабораторна робота, консультація, залік, іспит у навчальному процесі ВНЗ України. 26. Тезаурус дидактичних методів і засобів. 27. Методи організації та самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності у ВНЗ. 28. Методи організації і самоорганізації вузівського навчання. 29. Внутрішня педагогічна техніка викладача. 30. Зовнішня педагогічна техніка викладача. 31. Мовлення – показник загальної культури особистості викладача. 32. Умови ефективності, шляхи вдосконалення професійного мовлення викладача. 33. Педагогічне спілкування у ВНЗ: сутність, основні чинники ефективності. 34. Професійно-педагогічний стиль спілкування викладача. 35. Управлінський стиль спілкування викладача. 36. Інноваційні технології викладання фахових дисциплін. 37. Методичні підходи до змісту та характеру викладання фінансово-економічних дисциплін. 38. Формування понятійного апарату викладання фінансово-економічних дисциплін. 39. Система відбору та обробки інформації для викладання фундаментальних фінансово-економічних дисциплін. 40. Організація роботи викладача спеціальних дисциплін. 41. Сучасна методика проведення семінарських і практичних занять з фінансово-економічних дисциплін. 42. Форми організації контролю знань і особливості їх застосування для викладання фінансово-економічних дисциплін. II варіант Щодо варіанту теоретичної частини контрольної роботи, то студент обирає його за останньою цифрою залікової книжки студента.
Варіант 1
Варіант 2
Варіант 3
Варіант 4
Варіант 5
Варіант 6
Варіант 7
Варіант 8
Варіант 9
Варіант 0
Рекомендована література Базова література 1. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII– [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. 2. Аксьонова О.В. Методика викладання економічних дисциплін: Навч. посіб. – К.: КНЕУ, 2015. – 708 с 3. Економічна освіта в класичному університеті. / За ред. В.Д. Базилевича // Вища школа. – 2013. - № 6. 4. Лекції з педагогіки вищої школи: Навчальний посібник /За ред. В.І. Лозової. – Харкiв, 2015. 5. Сучасна економічна освіта: Україна і Болонський процес. / За ред. В.Д.Базилевича. – К.: Знання, 2015.
Допоміжна література 6. Педагогіка вищої школи: Навч. пос. /З.Н.Курлянд, Р.І.Хмелюк, А.В.Семенова та ін.; За ред. З.Н.Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2013. 7. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: «Академвидав», 2012. 8. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі. – К.: Центр учбової літератури.- 2013.- 232 с.
Інформаційні ресурси в Інтернеті 2.3.1. http:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17 2.3.2. http:// sfs.gov.ua
|