|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ Методологія й організація обліку основних засобів
Методологія й організація обліку основних засобівДата публикации: 21.11.2019 18:05
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
Підлягає поверненню на кафедру
КУРСОВА РОБОТА з фінансового обліку (частина І)
методичні вказівки
Чернівці Чернівецький національний університет 2011 УДК 657(07) ББК 65.052. К 32
Друкується за ухвалою редакційно-видавничої ради Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
К-32 Курсова робота з фінансового обліку (частина І): методичні вказівки. / укл. проф. Т.М.Ковальчук, асист. О.З.Зеленська – Чернівці: Чернівецький національний університет, 2011. – 73 с.
УДК 657(07) ББК 65.052.
© Чернівецький національний університет, 2011 ВступКурсова робота – це самостійно виконане завдання, в якому студент демонструє своє вміння авторитетно аргументувати теоретичні положення, систематизувати й узагальнювати матеріал і розробляти конкретні пропозиції. Курсова робота показує рівень підготовки студента з даної спеціальності, вміння використовувати нормативні документи з досліджуваної теми (інструкції, положення (стандарти) бухгалтерського обліку, вказівки, методики тощо) – літературні джерела (праці українських і зарубіжних учених-економістів, підручники тощо); практичні матеріали; володіння методикою наукового дослідження. У результаті підготовки до написання курсової роботи студенти повинні: - знати основи теорії й організації бухгалтерського обліку на підприємствах; законодавчі та нормативні акти, що регулюють ведення бухгалтерського обліку, системи та форми бухгалтерського обліку, методологію та методику ведення обліку власного капіталу, необоротних активів підприємства, запасів і зобов’язань; доходів, витрат і фінансових результатів; документи фінансової звітності підприємств різних організаційних форм і форм власності. - уміти використовувати Міжнародні та Національні стандарти бухгалтерського обліку, відображати господарські операції на рахунках бухгалтерського обліку, правильно і грамотно оформляти документацію бухгалтерської звітності підприємств, складати фінансову, податкову та статистичну звітність, орієнтуватися у процесі організації фінансового обліку на підприємствах різних організаційних форм та форм власності. Курсова робота характеризується єдністю цілей і задач. У процесі виконання курсової роботи студент повинен показати високий рівень знань, виявити уміння і навички у виконанні розрахунків, уміння грамотно і системно розв’язувати задачі. Курсова робота складається з теоретичної та практичної частин. У теоретичній частині необхідно висвітлити теоретичний аспект вибраної теми, відмітити все нове, що є в науковій літературі, провести аналіз податкового і бухгалтерського законодавств, визначити існуючі проблеми і позначити шляхи їх вирішення. Практична частина курсової роботи полягає у розв’язанні наскрізної задачі за всім курсом бухгалтерського обліку.
Мета і вимоги до написання курсової роботиКурсова робота виконується студентами самостійно під керівництвом наукового керівника відповідно до тематики, затвердженої кафедрою, яка засвідчує вміння студента працювати з літературою, узагальнювати і аналізувати матеріал, використовуючи теоретичні знання та практичні навики, які одержані при освоєнні дисципліни фінансовий облік та містить елементи наукового дослідження. Курсова робота узагальнює підсумки роботи студента над вибраною темою. Вона відображає ступінь засвоєння навиків науково-дослідної роботи і уміннь використовувати їх на практиці, знання вітчизняної та зарубіжної літератури по темі дослідження, а також уміння коротко та рагументовано висвітлювати результати своєї роботи. Метою курсової роботи є творче, цілісне, системне у логічній послідовності вісвітлення всіх питань плану, систематизація, поглиблення та закріплення теоретичних знань і практичних навичок у галузі фінансового обліку та внесення рекомендацій щодо його вдосконалення. До курсової роботи висуваються такі вимоги: 1. Курсова робота повинна мати достатній теоретичний рівень. Завдання студента – розкрити вибрану тему на сучасному рівні розвитку фінансового обліку, використовуючи різні підходи, теорії, концепції, думки провідних вчених та наукових шкіл (за останні 2-3 роки), що достатньо висвітлюють сутність теорії, методології й організації фінансового обліку за темою дослідження; охарактеризувати основні поняття і терміни з проблем курсової роботи. 2. Курсова рота повинна мати дослідницький характер і містити елементи дослідження:
3. Дослідження теоретичних проблем потрібно обгрунтувати науковими теоріями провідних вчених і наукових шкіл, які становлять основу наукового знання. 4. Творче, цілісне, системне у логічній послідовності висвітлення всіх питань плану. 5. Усі висновки та рекомендації у курсові роботі повиння бути науково обгрунтовані. 6. У курсовій роботі не повинно бути граматичних і стилистичних помилок. Необхідно дотримуватися правил цитування, оформлення приміток, схем, рисунків, списку використаних джерел. 7. Курсова робота повиння бути правильно оформлена. 8. Структура, обсяг і оформлення курсової роботи повинні відповідати цим методичним рекомендаціям. 9. Своєчасність написання і здачі на кафедру. Дотримання всіх вимог до написання курсової роботи засвідчує високий рівень підготовки студента. Курсова робота повинна носити теоретико-прикладний характер і бути написаною на матеріалах самостійно обраного студентом суб’єкта (організаційно-правова форма господарювання) й об’єкта (виробництво продукції, надання послуг тощо) підприємницької діяльності виробничого характеру. При написанні курсової роботи студент повинен використовувати документи реально діючого підприємства. У курсовій роботі студент повинен дати теоретичне обґрунтування досліджуваної теми, критично оцінити й узагальнити діючу практику обліку, наукові та літературні джерела. Не допускається переписування, копіювання, пряме відтворення цитат без посилань на першоджерела. Курсова робота складається з двох частин:
Послідовність виконання курсової роботиВиконання курсової роботи складається з таких етапів:
При виборі теми курсової роботи студент враховує коло своїх інтересів у вивченні певної проблеми, її актуальність, можливість одержання конкретних облікових і звітних даних, наявність спеціальної наукової літератури. Разом із затвердженням теми кафедра призначає за кожною курсовою роботою наукового керівника. Курсова робота виконується на практичних матеріалах підприємств і спрямовуються на розв'язання актуальних проблем. Кафедра заохочує виконання тем на прохання підприємств за замовленнями. При виборі теми курсової роботи студент зобов’язаний оцінити її зв’язок з питаннями сучасного етапу розвитку економіки, врахувати вимоги, які висуваються на сьогодні до працівників обліку. Зупинившись на обраній темі, студент узгоджує її з науковим керівником. За згодою керівника студент подає на ім’я завідуючого кафедрою заяву із проханням затвердити тему. Заява (додаток Б) повинна містити точне формулювання теми курсової роботи із зазначенням підприємства, на базі якого буде виконуватись робота. Перелік тем курсових робіт розробляється й затверджується кафедрою (додаток А). За студентом залишається право клопотання про уточнення або зміну назви теми курсової роботи протягом перших 10 днів, але тільки за погодженням з науковим керівником. Будь-яка зміна затвердженої назви теми курсової роботи можлива тільки з дозволу завідуючого кафедрою. Протягом поетапного виконання курсової роботи студент періодично консультується з керівником, звітує про роботу, надає керівникові початкові варіанти частин роботи (згідно з планом-графіком виконання курсової роботи).
Студент зобов’язаний врахувати в роботі зауваження та пропозиції керівника. Підбір наукової літературиВажливим етапом у підготовці до написання курсової роботи є підбір і ознайомлення з науковою літературою. Ознайомтеся з постановами Уряду України, законодавчими та інструктивними матеріалами й основними теоретичними працями (монографіями, статтями в наукових збірниках тощо) з досліджуваної проблеми, попередньо проконсультувавшись з науковим керівником. Підбір наукової літератури студент здійснює самостійно. При ознайомленні з науковою літературою доцільно завести власну картотеку, аналогічну бібліотечній. Прочитавши книгу чи журнальну статтю й переконавшись, що вона безпосередньо стосується теми Вашої роботи, заведіть на неї картку, де запишіть прізвище та ініціали автора, назву, видавництво, рік і місце видання, номери використаних сторінок і коротку анотацію. Якщо книга чи журнал не власні, то доцільно на картці зробити помітку, де це видання знаходиться , або відразу в окремому зошиті законспектувати найбільш цікаві розділи. Особливу увагу зверніть на ознайомлення з нормативно-правовими актами, стандартами бухгалтерського обліку, законами, постановами, інструкціями, вказівками міністерств (відомств), які стосуються досліджуваної теми. Попереднє ознайомлення з основною літературою, а також з нормативно - правовими актами повинно передувати вивченню стану обліку та звітності. Потрібно мати знання про сучасний стан проблеми, досліджуваної у Вашій роботі. Попереднє ознайомлення з науковою літературою за темою курсової роботи допоможе раціонально використовувати практичний матеріал: безпосередньо на підприємстві варто виписувати тільки необхідні відомості, не опускаючи при цьому важливі та цікаві факти і не втрачаючи часу на копіювання непотрібних даних. У курсовій роботі потрібно використовувати досягнення класичної та особливо сучасної науки бухгалтерський облік, провідних учених і наукових шкіл (за останні 2-3 роки). Показниками якості виконаної роботи є достатня кількість використаних джерел і посилання на них у тексті. Орієнтовна кількість літературних джерел для виконання роботи – 35-50 найменувань, а практичні джерела використовуються без обмежень.
Збір інформаціїПісля вибору теми курсової роботи необхідно з перших днів перебування на підприємстві орієнтувати себе на поглиблене вивчення всіх питань, пов'язаних з обраною темою. Насамперед ґрунтовно познайомитися з обсягом і специфікою виробництва, обліковою політикою підприємств, структурою обліковою апарату, документообігом, системою обліку, звітності та внутрішньогосподарського контролю, ступенем централізації й автоматизації облікових і обчислювальних робіт. Одночасно з вивченням стану обліку й звітності на підприємстві з'ясуйте питання про ступінь їх прогресивності, а також можливості удосконалення. Адже вдосконалення методології й організації бухгалтерського обліку – процес безперервний, бо в протилежному разі він буде відставати від зростаючих вимог виробництва. Причому вдосконалення форм і методів обліку, складання періодичної та річної звітності повинно обов'язково супроводжуватись їх спрощенням. При вивченні цих питань ознайомтеся також із положеннями про відділи та служби підприємства та посадовими інструкціями працівників облікового апарату. Одночасно вивчіть місячні, квартальні та річні звіти й пояснення до них. Деякі матеріали аналітичних записів з дозволу керівництва підприємства можна використати в курсовій роботі, але з обов'язковим посиланням на джерело. Крім того, особливу увагу зверніть на такі основні питання, як ознайомлення з організаційною структурою підприємства, організацією роботи бухгалтерії. Перед складанням плану курсової роботи визначте об’єкт дослідження, встановіть межі досліджуваного матеріалу в часі, покажіть його розвиток у динаміці. Перед поглибленим вивченням сучасного стану доцільно зробити невеликий історичний екскурс і коротко викласти розвиток досліджуваного явища за більш або менш тривалий період. Установивши наявність необхідної та достатньої інформації, корисно накреслити макети таблиць для копіювання необхідних даних.
Складання плану курсової роботиПлан курсової роботи визначає основні напрямки роботи, архітектоніку, послідовність викладу, розкриття змісту, логіку передачі знань, тому до його складання потрібно підходити творчо. Для складання плану курсової роботи рекомендується спочатку ознайомитися з матеріалами за конспектом, підручниками, потім вивчити офіційні матеріали, нормативні документи, монографії, статті. Це дозволить визначити межі досліджуваної проблеми і скласти попередній план. Приклади планів курсової роботи наведено в додатку Ж.
Вимоги до змістуКурсова робота повинна містити:
вихідні дані журнал реєстрації господарських операцій синтетичні рахунки та відомості аналітичні рахунки розрахункові таблиці оборотні відомості по рахунках баланс звіт про фінансові результати
Обсяг курсової роботи
Курсова робота починається з титульної сторінки. На титульній сторінці для студентів денної та заочної форм навчання (додаток Е), міститься назва відомчого органу, вузу, факультету, кафедри, тема та підприємство, за матеріалами якого виконувалася робота, характер роботи (курсова). Нижче вказується група, курс, прізвище, ім’я та по батькові виконавця, керівник теми (науковий ступінь, посада, прізвище, ім’я, по батькові), місто і рік виконання роботи. Обрані студентами теми курсових робіт повинні бути узгоджені з керівником, розглянуті й затверджені рішенням кафедри. Науковий керівник видає студенту завдання на виконання курсової роботи (додаток В) і погоджує календарний графік його виконання. Завдання на виконання курсової роботи повинно міститись у курсовій роботі після титульної сторінки. За титульною сторінкою та завданням вказується зміст роботи (додаток З). Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів, пунктів якщо вони мають заголовки), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаної літератури та ін. Перелік умовних позначень, символів, одиниць, скорочень і термінів (за необхідністю). Якщо в курсовій роботі вжита специфічна термінологія, а також використано маловідомі скорочення, нові символи, позначення і таке інше, то їх перелік може бути поданий у курсовій роботі у вигляді окремого списку, який розташовують перед вступом. Перелік треба друкувати двома колонками, в яких зліва за абеткою наводять, наприклад, скорочення, справа - їх детальну розшифровку. Якщо в курсовій роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, позначення і таке інше повторюються менше трьох разів, перелік не складають, а їх розшифровку наводять у тексті при першому згадуванні. Вступ розкриває сутність і стан досліджуваної проблеми (завдання) та її значущість, обґрунтування необхідності проведення дослідження. Актуальність теми – шляхом критичного аналізу та порівняння з відомими розв'язками проблеми обґрунтовують актуальність та доцільність роботи. Висвітлення актуальності не повинно бути багатослівним. Досить кількома реченнями висвітлити головне - суть проблеми. Мета і завдання дослідження – формулюють мету роботи і завдання, які необхідно виконати для досягнення поставленої мети. Не варто формулювати мету як "Дослідження ....", "Вивчення ...", тому що ці слова вказують на засіб досягнення мети, а не на саму мету. Конкретні завдання, що будуть виконуватися відповідно до визначеної мети, подаються так: установити..., виявити..., дослідити... тощо. Формулювання завдання треба робити дуже точно і чітко, оскільки опис їх виконання повинен складати зміст розділів роботи. Заголовки розділів роботи постають саме при формулюванні завдань дослідження. Обов'язковим елементом вступу є визначення об'єкта і предмета дослідження. Об'єкт дослідження - це процес або явище, що породжує проблемну ситуацію і обране для вивчення. Предмет дослідження - міститься в межах об'єкта. Об'єкт і предмет дослідження як категорії наукового процесу співвідносяться між собою як загальне і часткове. В об'єкті виділяється та його частина, яка є предметом дослідження. Саме на нього спрямована основна увага автора, оскільки предмет дослідження визначає тему роботи. Методи дослідження. Подають перелік використаних методів дослідження для досягнення поставленої в роботі мети. Перераховувати їх треба не відірвано від змісту роботи, а коротко та змістовно визначаючи, що саме досліджувалось тим чи тим методом. Це дасть змогу пересвідчитись у логістичності та прийнятності вибору саме цих методів. Методи дослідження як інструмент добування фактичного матеріалу, — обов'язкові елементи вступу до курсової роботи і необхідна умова досягнення поставленої мети. Серед найпоширеніших можна назвати такі методи: порівняння, абстрагування, аналіз і синтез, аналогії тощо. У вступі описуються й інші елементи наукового процесу. До них, зокрема, відносять посилання, на якому саме фактичному матеріалі виконано курсову роботу. Тут дається характеристика основних джерел отриманої інформації (офіційних, наукових, літературних, бібліографічних) і зазначаються методологічні засади проведеного дослідження. На завершення вступу необхідно подати структуру курсової роботи, тобто навести перелік її структурних елементів і обґрунтувати послідовність їх розміщення. Обсяг вступу становить 5% від загального обсягу роботи. Основна частина роботи. У цій частині курсової роботи детально розкривається зміст питань теми. Вона ділиться на теоретичну та практичну частини. Кожна з них складається з розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів. У розділах основної частини роботи детально розглядаються методика і техніка дослідження, а також узагальнюються результати (кожний розділ роботи закінчують короткими висновками). Усі несуттєві для виконання наукового завдання матеріали виносяться в додатки. Зміст розділів основної частини має точно відповідати темі роботи і повністю її розкривати. На початку кожного підрозділу необхідно вказати, які питання в ньому будуть розглянуті, а в кінці підрозділу – викласти основні висновки. Між двома суміжними підрозділами повинен бути взаємозв’язок. У першому розділі курсової роботи потрібно висвітлити теоретичні, методологічні й організаційні основи обліку, його завдання і нормативну базу (інструкції, положення, закони) за темою дослідження. За обсягом перший розділ становить 20%, від роботи. У першому параграфі повинні висвітлюватися загальні теоретичні питання (суть і економічний зміст понять, дослідженню яких присвячена курсова робота). Наприклад, суть і зміст поняття “основні засоби” або “прибуток”. Крім того, необхідно описати класифікацію досліджуваних об’єктів обліку, подану вітчизняними та зарубіжними вченими-економістами; показати роль і значення досліджуваного питання в різні періоди розвитку економіки. Розкриваючи питання теорії, методології та організації обліку, студент повинен демонструвати володіння навчальним матеріалом і сучасними науковими дослідженнями на підгрунті всього комплексу вивченої спеціальної та наукової літератури, нормативно-правового забезпечення До літературного огляду висуваються такі вимоги: а) висвітлити стан вивчення питання на основі обліково-економічних журналів та інших літературних джерел; б) здійснити критичний аналіз існуючих у літературних джерелах поглядів на питання, яке вивчається; в) узагальнити рекомендації вчених і практиків з питання, що досліджується. План огляду літератури за темою І. Розкриття поняття об'єкта дослідження в літературних джерелах (не менше 10 джерел). Огляд джерел оформити у вигляді таблиці 1. На підставі проведеного огляду здійснити аналіз наведених значень (табл.2). Таблиця 1. Розкриття терміна “основні засоби” в літературних джерелах
Вивчаючи основний зміст праць окремих вчених, студент повинен відмітити їх внесок у вивченні проблеми, а також допущені ними принципові помилки; об’єктивно оцінити застосовану методику, повноту, правильність, значимість зроблених висновків і ефективність висунених пропозицій. Таблиця 2. Аналіз дефініцій поняття “основні засоби ”
II. Питання щодо обліку об'єкта дослідження, розглянені в навчальній літературі (10 джерел). Огляд здійснювати з використанням неперіодичної літератури (підручників, навчальних посібників, навчально-методичних і практичних посібників). Огляд оформити у вигляді таблиці 3. На підставі проведеного огляду здійснити аналіз та оформити його у вигляді таблиці 4. Таблиця 3. Питання щодо обліку основних засобів, розглянені в навчально-практичній літературі
Таблиця 4. Узагальнені дані про питання обліку основних засобів, що розглядалися в навчально-практичні літературі з бухгалтерського обліку
III. Питання щодо обліку об'єкта дослідження, розглянуті в періодичних виданнях (не менше 15 джерел за два останні роки). Потрібно здійснити огляд періодичних джерел практичного характеру, результати оформити використовуючи таблицю 5. На підставі проведеного огляду здійснити аналіз практичних проблем обліку об’єкта дослідження (табл. 6). Таблиця 5. Питання щодо обліку основних засобів, які розглядалися в періодичних виданнях *
*Примітка: необхідно опрацьовувати мінімум 15 періодичних видань за останні 2-3 роки.
Таблиця 6. Питання, які розглядалися в періодичних виданнях з обліку основних засобів
IV. Питання щодо обліку об'єкта дослідження, розглянені в науковій літературі (10 джерел). Потрібно здійснити огляд джерел наукового характеру: монографій, наукових статей, матеріалів конференцій (табл. 7). Таблиця 7. Стан висвітлення обліку основних засобів у матеріалах науково-практичних конференцій
На підставі проведеного огляду здійснити аналіз проблем обліку об'єкту дослідження, що висуваються та розв’язуються науковцями. V. Нормативні акти, що регулюють питання обліку об'єкта дослідження. Огляд нормативних актів належить проводити в порядку їх значимості (Закони, Укази Президента, Постанови Кабміну, П(С)БО ти План рахунків з Інструкцією до нього (табл. 8). Накази інших міністерств і відомств тощо). При підведенні підсумків потрібно зробити висновок про ступінь регулювання питань обліку об'єкта дослідження. Таблиця 8. Нормативні акти, які регулюють питання обліку основних засобів
Характеризуючи рівень наукової розробки досліджуваної теми, не можна обмежуватись тільки переліком назв використаної літератури. Необхідно дати її змістовний узагальнений аналіз, показати ступінь розкриття обраної теми, вказати на найбільш принципові положення, з якими автор не може погодитись. В огляді літератури необхідно відобразити різні погляди з питання, що вивчається, з тим, щоб більш чітко визначити позицію самого пошукувача і місце майбутнього дослідження в науковій літературі. Тут студент повинен демонстувати здатність аналітичного міркування, уміння робити порівняльний аналіз, переконливо аргументувати власний погляд. Якщо досліджується проблема, яка вже досить розроблена у вітчизняній і зарубіжній науковій літературі, необхідно переконливо обґрунтувати, чому вона все ж потребує подальшого вивчення. Якщо ж обрана для аналізу тема абсолютно нова, в роботі потрібно навести роз'яснення щодо того, чому вона заслуговує на увагу. В огляді літератури студент окреслює основні етапи розвитку наукової думки за своєю проблемою. Стисло, критично висвітлюючи роботи попередників, потрібно назвати ті питання, що залишились невирішеними і, отже, визначити своє місце у розв'язанні проблеми. Рекомендується закінчити огляд літератури коротким резюме стосовно необхідності проведення досліджень у даній галузі. У другому розділі викладаються результати досліджень з обраної проблеми на прикладі базового підприємства; дається оцінка роботи базового підприємства за звітний період, наводяться необхідні розрахунки та бухгалтерські записи, причини виявлених недоліків та реальні можливості реалізації позитивного досвіду. Наводиться схема структури апарату управління і функціональні обов’язки окремих підрозділів. Розкриваються особливості облікової політики, організації фінансового, управлінського та податкового обліку, ступінь комп’ютеризації обліково-аналітичних робіт. Тут необхідно продемонструвати уміння пов’язувати теорію з практикою (дослідження практичних пролем обґрунтувати науковими теоріями провідних вчених і наукових шкіл, які становлять основу наукового знання, відображають об’єктивні властивості об’єктів дослідження) Кожне питання курсової роботи потрібно висвітлювати за такою схемою: спочатку описати діючу методику ведення бухгалтерського обліку, дати її критичну оцінки (якщо в цьому є потреба), а потім викласти методику організації та застосування її на практиці базового підприємства. При цьому студент повинен показати вміння правильно використовувати нормативно-правові акти, проводити їх аналіз. При написанні курсової роботи, крім навчального матеріалу, потрібно використовувати діючий інструктивний матеріал, а також практичні облікові та звітні матеріали, які належить узяти на підприємстві. У цьому розділі передбачається послідовний розгляд складових елементів методу бухгалтерського обліку: первинний облік, поточний облік (хронологічний та системний, синтетичний та аналітичний, робочий план рахунків), узагальнення поточного обліку. У цьому ж розділі мають біти розглянені питання організації бухгалтерського обліку ділянки обліку, що визначена темою. При виконанні роботи висвітлюється обробка первинних документів, якими оформлюються господарські операції з обраної теми з обов’язковим їх поданням у додатках до курсової роботи. Складається номенклатура первинного обліку з досліджуваної проблеми. При вивченні первинної документації визначається склад документів, які можуть бути застосовані за обраною темою. Питання про порядок обліку того чи іншого об’єкта повинно бути висвітлено за допомогою таблиць 8,9. Таблиця 8 Первинний облік
Після вивчення документального забезпечення бухгалтерських записів слід перейти до розгляду синтетичного й аналітичного обліку об’єкта з обраної теми. Необхідно дати характеристику рахунків, що застосовуються для обліку досліджуваної проблеми. Таблиця 9 Характеристика рахунку
Обов’язково потрібно навести приклади обробки господарських операцій, кореспонденції рахунків з посиланням на первинні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції. У цьому ж розділі мають бути розглянені питання інвентаризації об’єктів обліку ділянки, що визначена темою, та питання узагальнення інформації у формах звітності. При викладі матеріалу з питань курсової роботи необхідно пов’язувати ведення обліку з використанням обчислювальної техніки, яка є на підприємстві. Оскільки виклад методики ведення бухгалтерського обліку проводиться на практичному цифровому матеріалі, до курсової роботи потрібно додати заповнені первинні документи, зведені та накопичувальні, журнали та відомості до них, машинограмми, інші реєстри і на основі їх даних показати методику ведення обліку. При викладі матеріалу з кожного питання необхідно пов’язувати методику обліку з використанням комп’ютерної техніки, що є на підприємстві. У третьому розділі студент вносить дві і більше пропозиції по вдосконаленню обліку. Пропозиції мають бути чітко сформульовані, обґрунтовані та випливати з проведеного дослідження. Пропозиції можуть бути щодо вдосконалення як методології, методики, так і організації первинного, синтетичного й аналітичного обліку. Необхідно приділити увагу порівняльному аналізу вітчизняної практики обліку та зарубіжного з метою використання прогресивного досвіду для підприємства бази дослідження обліку (табл.10). Таблиця 10. Порівняльна характеристика П(С)БО та МСБО
При розгляді питання автоматизації обліку необхідно висвітлити огляд програмного забезпечення з автоматизації об’єкта обліку щодо обраної теми. При цьому рекомендується така послідовність викладу матеріалу:
У висновках викладають найбільш важливі результати, одержані в курсовій роботи. У першому пункті висновків (констатуюча частина) коротко оцінюють стан питання. Далі у висновках (конструктивна частина) розкривають методи розв'язування поставленої в роботі проблеми, їх практичний аналіз, порівняння з відомими розв'язками. Висновки повинні являти собою короткий підсумок проведеного дослідження, мають бути чітко та ясно сформульовані. Особливу цінність являють собою рекомендації та пропозиції щодо теоретичних і методологічних аспектів бухгалтерського обліку, якщо вони одержані студентом у результаті дослідження самостійно та можуть бути використані надалі у роботі суб’єктів господарювання. Список використаних джерел треба розташовувати одним із таких способів: у порядку посилань у тексті (найбільш зручний для користування і рекомендований при написанні роботи), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку. Приклад оформлення списку використаних джерел наведено в додатку К. За необхідністю до додатків доцільно відносити допоміжний матеріал, необхідний для повноти сприйняття курсової роботи:
Для розв’язування практичного завдання необхідно:
Варіанти практичного завдання встановлюються по останнім двом цифрам залікової книжки згідно з таблицею 11. Таблиця 11 Таблиця для вибору варіанта завдання до курсової роботи
Кожна господарська операція фіксується у відповідному первинному документі. Студент повинен заповнити на свій вибір 25 форм первинних документів, що наведені нижче (кожний в одному примірнику), або інші. Первинні документи заповнюються тільки за даними господарських операцій, які відбувалися у звітному кварталі. Необхідно заповнити такі форми первинних документів: ПКО, ВКО, звіт касира, платіжна відомість, платіжне доручення, заява на акредитив, розрахунково-платіжна відомість, табель обліку використаного робочого часу, особовий рахунок працівника підприємства, інвентарна картка основних засобів, акт приймання-передачі основних засобів, акт введення в експлуатацію основних засобів, акт на списання основних засобів, податкова накладна, рахунок-фактура, довіреність, прибутковий ордер, накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів, лімітно-забірна карта, карта складського обліку матеріалів, довідки та розрахунки бухгалтерії. Журнал реєстрації господарських операцій має бути такої форми:
Усі господарські операції за звітний період необхідно рознести у відповідні реєстри обліку (Журнали ). Розрахунок фактичної собівартості випущеної підприємством продукції здійснюється у відповідних таблицях .
Правила оформлення роботиКурсову роботу пишуть від руки, друкують машинописним способом або за допомогою комп'ютера на одній стороні аркуша білого паперу формату А4 (210 х 297 мм) через 1,5-міжрядковий інтервал, 28-29 рядків на сторінці. Мінімальна висота шрифту 1,8 мм. Обсяг основного тексту - 2,5 авт. аркушів (45 рукописних сторінок) Текст курсової роботи необхідно друкувати, залишаючи поля таких розмірів: ліве – 25 мм, праве – не менше 10 мм, верхнє – не менше 20 мм, нижнє – не менше 20 мм. Шрифт друку повинен бути чітким, стрічка – чорного кольору середньої жирності. Щільність тексту роботи повинна бути однаковою. Вписувати в текст роботи окремі іншомовні слова, формули, умовні знаки можна чорнилом, тушшю, пастою тільки чорного кольору, при цьому щільність вписаного тексту повинна бути наближеною до щільності основного тексту. Друкарські помилки, описки і графічні неточності, які виявилися в процесі написання курсової роботи, можна виправляти підчищенням або зафарбовуванням білою фарбою і нанесенням на тому ж місці або між рядками виправленого тексту (фрагменту малюнка, машинописним способом). Допускається наявність не більше 2-х виправлень на одній сторінці. Роздруковані на ЕОМ програмні документи повинні відповідати формату А4 (мають бути розрізаними), їх враховують при загальній нумерації сторінок, розміщають, як правило, в додатках. Текст основної частини курсової роботи поділяють на розділи, підрозділи, пункти та підпункти. Заголовки структурних частин курсової роботи "ЗМІСТ", "ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ", "ВСТУП", "РОЗДІЛ", "ВИСНОВКИ", "СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ", "ДОДАТКИ" друкують великими літерами симетрично до тексту. Заголовки підрозділів друкують маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного вступу. Крапку в кінці заголовка не ставлять. Якщо заголовок складається з двох або більше речень, їх розділяють крапкою. Заголовки пунктів друкують маленькими літерами (крім першої великої), з абзацного відступу в розрядці в підбір до тексту. В кінці заголовка, надрукованого в підбір до тексту, ставиться крапка. Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом повинна дорівнювати 3-4 інтервалам. Кожну структурну частину курсової роботи потрібно починати з нової сторінки. До загального обсягу курсової роботи, визначеного порядком, не входять додатки, список використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займають площу сторінки. Але всі сторінки зазначених елементів курсової роботи підлягають нумерації на загальних засадах. Нумерацію сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, малюнків, таблиць, формул подають арабськими цифрами без знака №. Перша сторінка роботи – титульна сторінка, яка входить до загальної нумерації сторінок. На титульній сторінці номер не ставлять, на наступних сторінках номер проставляють у правому верхньому куті сторінки без крапки в кінці. Такі структурні компоненти роботи, як зміст, перелік умовних позначень, вступ, висновки, список використаних джерел не мають порядкового номера. Номер розділу ставлять після слова "РОЗДІЛ", після номера крапку не ставлять, потім з нового рядка друкують заголовок розділу. Підрозділи нумерують у межах кожного розділу. Номер підрозділу складається з номера розділу і порядкового номера підрозділу, між якими ставлять крапку. В кінці номера підрозділу повинна стояти крапка, наприклад: "1.2." (другий підрозділ першого розділу). Потім у тому ж рядку йде заголовок підрозділу. Пункти нумерують у межах кожного підрозділу. Номер пункту складається з порядкових номерів розділу, підрозділу, пункту, між якими ставлять крапку. У кінці номера повинна стояти крапка, наприклад: "1.2.3" (третій пункт, другого підрозділу, першого розділу). Потім у тому ж рядку йде заголовок пункту. Пункт може не мати заголовка. Підпункти нумерують у межах кожного пункту за такими ж правилами, як пункти. Ілюстрації (фотографії, креслення, схеми, графіки, карти) і таблиці необхідно подавати в курсовій роботі безпосередньо після тексту, де вони згадані вперше, або на наступній сторінці. Ілюстрації і таблиці, які розміщенні на окремих сторінках роботи, включають до загальної нумерації сторінок. Таблицю, малюнок або креслення, розміри якого більші від формату А4, враховують як одну сторінку і розміщають у відповідних місцях після згадування в тексті або у додатках. Ілюстрації позначають словом "Рис." і нумерують послідовно в межах розділу, за винятком ілюстрацій, поданих у додатках. Номер ілюстрації повинен складатися з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, між якими ставиться крапка. Наприклад: Рис.2.1. (перший рисунок, другого розділу). Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщують послідовно під ілюстрацією. Якщо в курсовій роботі подано одну ілюстрацію, то її нумерують за загальними правилами. Таблиці нумерують послідовно (за винятком таблиць, поданих у додатках) в межах розділу. В правому верхньому куті над відповідним заголовком таблиці розміщують надпис "Таблиця" із зазначенням її номера. Номер таблиці повинен складатися з номера розділу і порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад : "Таблиця 1.1" (перша таблиця першого розділу). При перенесенні таблиці на інший аркуш (сторінку) слово "Таблиця" і номер її вказують один раз справа над першою частиною таблиці, над іншими частинами таблиці пишуть слова "Продовження таблиці" і вказують номер таблиці, наприклад: "Продовження табл. I.I". Кожна таблиця повинна мати назву, яку розміщають над таблицею і друкують симетрично до тексту. Назву і слово "Таблиця" починають з великої літери. Назву не підкреслюють. Заголовки граф повинні починатися з великих літер, підзаголовки з маленьких, якщо вони складають одне речення із заголовком, і з великих, якщо вони самостійні. Висота рядків повинна бути не меншою 8 мм. Графу з порядковими номерами рядків до таблиці включати не треба. Таблиці з великою кількістю граф можна ділити на частини і розміщувати одну частину під іншою в межах однієї сторінки. Приклад побудови таблиці Таблиця № Назва таблиці
Формули в курсовій роботі (якщо їх більше одної) нумерують у межах розділу. Номер формули складається з номера розділу і порядкового номера формули в розділі, між якими ставлять крапку. Номер формул пишуть біля правого поля аркуша на рівні відповідної формули в круглих дужках, наприклад: (1.1) (перша формула першого розділу). Нумеруються лише ті формули, на які є посилання у наступному тексті. Інші нумерувати не рекомендується. Порядкові номери позначаються арабськими цифрами у круглих дужках біля правого поля сторінки без крапок від формули до її номера. Номер, який не вміщається в рядку з формулою, переноситься у наступний, нижче формули. При використанні формул необхідно дотримуватися певних техніко-орфографічних правил. Найбільші, а також довгі і громіздкі формули, котрі мають у складі знаки суми, добутку, диференціювання, інтегрування, розміщають на окремих листках. Це стосується і всіх нумерованих формул. Для економії місця кілька коротких однотипних формул, відокремлених від тексту, можна подати в одному рядку, що не мають самостійного значення, вписують всередині рядків тексту. Пояснення значень символів і числових коефіцієнтів треба подавати безпосередньо під формулою в тій послідовності, в якій вони дані у формулі. Значення кожного символу і числового коефіцієнта треба подавати з нового рядка. Перший рядок пояснення починається зі слова "де" без двокрапки. Рівняння і формули треба виділяти з тексту вільними рядками. Вище і нижче кожної формули потрібно залишити не менше одного вільного рядка. Примітки до тексту і таблиць, в яких указують довідкові та пояснювальні дані, нумерують послідовно в межах однієї сторінки. Якщо приміток на одному аркуші декілька, то після слова "Примітки" ставлять двокрапку, наприклад: Примітки: 1.____ 2.____
Якщо є одна примітка, то її нумерують і після слова "Примітка" ставлять крапку. При написанні курсової роботи автор повинен давати посилання на джерела, матеріали або окремі результати з яких наводяться в роботі. Посилатися потрібно на найновіші видання публікацій. На більш ранні видання можна посилатися лише в тих випадках, коли в них наявний матеріал, який не увійшов до останнього видання. Якщо використовують відомості, матеріали з монографій, оглядових статей, інших джерел з великою кількістю сторінок, тоді в посиланні необхідно точно вказати номери сторінок ілюстрацій, таблиць, формул з джерела, на яке дано посилання в роботі. Посилання в тексті курсової роботи на джерела потрібно зазначати порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, "..... у працях [1-3]...-. Якщо в тексті роботи необхідно зробити посилання на складову частину або на конкретні сторінки відповідного джерела, можна наводити посилання у висновках, при цьому номер посилання має відповідати його бібліографічному опису за переліком посилань. Для підтвердження власних аргументів посиланням на авторитетне джерело або для критичного аналізу того або іншого друкованого твору необхідно наводити цитати. Науковий елемент вимагає точно відтворювати цитований текст, бо найменше скорочення наведеного витягу може спотворити зміст, закладений автором. Загальні вимоги до цитування такі: а) текст цитати починається і закінчується ланками і наводиться в такій граматичній формі, в якій він поданий у джерелі з збереженням особливостей авторського написання. Наукові терміни, запропоновані іншими авторами, не виділяються лапками, за винятком тих, що викликали загальну полеміку. У цих випадках використовується вираз "так званий"; б) цитування повинно бути повним, без довільного скорочення авторського тексту і без перекручень думок автора. Пропуск слів, речень, абзаців при цитуванні допускається без перекручень авторського тексту і позначається трьома крапками. Вони ставляться у будь-якому місці цитати (на початку, всередині, в кінці). Якщо перед пропущеним текстом або за ним стояв розділовий знак, то він не зберігається; в) кожна цитата обов'язково супроводжується посиланням на джерело; г) при непрямому цитуванні (переказі, викладі думок інших авторів своїми словами), що дає значну економію тексту, доречно бути гранично точним у викладенні думок автора, коректним щодо оцінювання його результатів і давати відповідні посилання на джерело; д) якщо необхідно виявити ставлення автора роботи до окремих слів або думок з цитованого тексту, то після них у круглих дужках ставлять знак оклику або знак питання. Список використаних джерел - елемент бібліографічного апарату, котрий містить бібліографічний опис використаних джерел і розміщується після висновків. Бібліографічний опис складають безпосередньо за працями або виписують з каталогів і бібліографічних показників повністю без пропусків будь-яких елементів, скорочення назв і т. ін. Завдяки цьому можна уникнути повторних перевірок, вставок пропущених відомостей. Джерела можна розміщати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (найбільш зручний для користування і рекомендований при написанні курсової роботи), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку. Відомості про джерела, включені до списку, необхідно давати відповідно до вимог державного стандарту з обов'язковим наведенням назв праць. Додатки оформляють як продовження курсової роботи на наступних її сторінках або у вигляді окремої частини (книги), розміщуючи їх у порядку появи посилань у тексті курсової роботи. Якщо додатки оформляють на наступних сторінках роботи, кожний такий додаток повинен починатися з нової сторінки. Додаток повинен мати заголовок, надрукований угорі малими літерами з першої великої симетрично відносно тексту сторінки. Посередині рядка над заголовком малими літерами з першої великої друкується слово "Додаток _" і велика літера, що позначає додаток. Додатки потрібно позначати послідовно великими літерами української абетки, за винятком літер Г,Є,І,Ї,Й,0,Ч,Ь, наприклад, додаток А, додаток Б і т.д. Один додаток позначається як додаток А. При оформленні додатків окремою частиною (книгою) на титульній сторінці під назвою роботи друкують великими літерами слово “Додатки”. Матеріали курсової роботи повинні підшиватись у такому порядку: Титульна сторінка завдання на виконання курсової роботи Розділ А: Зміст перелік умовних позначень (у разі потреби) Вступ Основна частина Висновки Список використаних джерел Додатки Розділ Б. Практична частина: Вихідні дані Журнал реєстрації господарських операцій Первинні документи Синтетичні рахунки та відомості Аналітичні рахунки Розрахункові таблиці Розрахунок фактичної собівартості випущеної підприємством продукції Реєстри обліку Оборотно-сальдова відомість Головна книга Форми звітності (Баланс, Звіт про фінансові результати) Типові недоліки підготовки курсових робітАналіз практики підготовки курсових робіт показує, що трапляються такі типові недоліки: а) щодо обґрунтування дослідницької проблеми:
б) щодо огляду літератури:
в) щодо основних положень дослідження:
г) щодо методології дослідження:
д) щодо висновків і пропозицій:
У цілому найбільш істотними недоліками курсової роботи є: компілятивність, поверхове осмислення та висвітлення питань, дефіцит авторства, тобто самостійного творчого осмислення явищ, процесів. Написавши курсову роботу в чорновому варіанті, можна приступити до її остаточного редагування. Передусім необхідно вдумливо прочитати роботу і внести редакційні правки, далі - знову перечитати роботу і самокритично проаналізувати її з погляду розкриття теми в цілому, логічності та послідовності змісту розділів і параграфів, глибини і ґрунтовності розкриття в них основних питань теми, переконливості, аргументованості, доказовості позиції автора з тих чи інших питань дослідження, конкретність висновків і пропозицій, відсутність повторів. Доцільно звернути увагу на оформлення науково-довідкового апарату, а також переліку використаної літератури, на змістові аспекти додатків – чи допомагають вони поглибити основну частину, чи сприяють аргументованості і переконливості курсової роботи. Під час редагування роботи доцільно користуватися тлумачними та орфографічними словниками, словниками синонімів. Спочатку потрібно уважно переглянути чернетку курсової роботи, потім - звірити цитати з першоджерелами, а також перевірити достовірність фактологічного, статистичного та іншого матеріалу, запозиченого з літератури. Далі приступають до остаточного редагування тексту. На цьому етапі потрібно вилучити з тексту несуттєвий матеріал, занадто довгі висловлювання, замінивши їх на короткі, лаконічні речення. Критерій успіху правки - стислість, конкретність, простота викладу і разом з тим збереження попереднього смислового значення абзацу (речення) та його змістового навантаження. Керівництво курсовою роботоюКурсові роботи виконуються у термін, вказаний у навчальному плані. При виконанні курсової роботи студент повинен одержувати індивідуальні консультації у наукового керівника. Наукове керівництво курсовою роботою передбачає:
Захист курсової роботиВиконана студентом курсова робота реєструється на кафедрі. Роботу повинен прорецензувати керівник. На курсові роботи за ухвалою ЧНУ дається рецензія, яка оформлюється на спеціальному бланку викладачем (рецензентом від кафедри), виставляється оцінка курсової роботи. Рецензент відзначає її позитивні сторони та недоліки, а у випадку необхідності вказує, що необхідно доопрацювати. Рецензія закінчується висновком, чи може бути робота допущена до захисту, а також можуть бути сформовані пропозиції, в якому напрямку студенту продовжити дослідження. Як заохочення кращі курсові роботи можуть рекомендуватися до друку, а також до участі в накових конференціях, конкурсах і дослідницьких грантах. У випадку незадовільної оцінки курсова робота до захисту не допускається та повертається на доопрацювання. Студент повинен усунути вказані у рецензії недоліки і повернути роботу для повторного рецензування. При цьому попередня рецензія обов'язково додається. Якщо роботу допущено до захисту, студент повинен ознайомитися з рецензією та підготуватися до захисту. При цьому він повинен підготувати відповіді на зауваження, згадані у рецензії, та показати виправлені у роботі недоліки, зазначені рецензентом. Захист курсової роботи проводиться перед початком сесії. Захист приймає комісія у складі двох-трьох викладачів кафедри за участю наукового керівника. За 10-15 хв. студент повинен коротко викласти мету, зміст і висновки з теми проведеного дослідження. Потім відповісти на запитання комісії. При оцінці курсової роботи береться до уваги :
Оцінка курсової роботи виставляється у заліковій книжці та реєструється на спеціальному бланку відомості. Студент, який одержав на захисті незадовільну оцінку, до іспиту з курсу “Бухгалтерський фінансовий облік” не допускається.
Критерії оцінювання курсової роботиУ цілому якісно виконанана курсова робота оцінюється маскимально 100 балами. Оцінювання курсової роботи проводиться рецензентом у листку оцінювання курсових робіт (додаток М ) за такими критеріями (додаток Л). Оцінка курсової роботи здійснюється за 100-бальною шкалою, яка складається з двох частин:
Він виставляє оцінку в межах 70 балів. Кількість балів, яка знімається за порушення вимог: 1. Невідповідне оформлення (значне перевищення обсягу текстової частини роботи – більше 5 сторінок; шрифт та інтервал не відповідає встановленим нормам; відсутня або неправильна нумерація сторінок; неправильне оформлення графічного матеріалу тощо) – 5 балів 2. Несвоєчасне затвердження плану, несвоєчасна реєстрація курсової роботи, несвоєчасне подання до захисту – 5- 10 балів 3. Вступ не відповідає стандарту (відсутнє обгрунтування актуальності теми, її значущості, невизначена мета і завдання курсової роботи, предмет і об'єкт дослідження, не наведена характеристика структури роботи тощо) – 5 балів 4. Відсутня логічна послідовність і науковий стиль викладення – 5-10 балів 5. Виклад теоретичної частини не відповідає вимогам (відсутність глибини, всебічності, повноти викладення, визначення дискутивних питань тощо) – 5-10 балів 6. Відсутність табличного та ілюстративного матеріалу, його аналізу та прив'язки до змісту тексту – 5- 10 балів. 7. Відсутність визначених проблем у вивченні теми, шляхів їх вирішення, відсутність власної точки зору та аргументації – 5-10 балів. 8. Невідповідність висновків вимогам (відсутність зв”язку з результатами дослідження, підсумків з розглядуваних питань) – 5 балів. 9. Неправильно оформлений список використаних джерел – 5 балів. Кількість балів за виконання курсової роботи визначається науковим керівником у процесі перевірки. При захисті курсової роботи студентом кількість балів може бути змінено. Курсова робота допускається до захисту за умови отримання студентом не менше 35 балів. У процесі визначення оцінки враховується низка важливих показників якості курсової роботи: Змістові аспекти роботи: - актуальність обраної теми дослідження; -спрямованість роботи на розробку реальних практичних рекомендацій; -відповідність логічної побудови роботи поставленим цілям і завданням; - рівень обґрунтування запропонованих рішень; - ступінь самостійності проведення дослідження; - розвиненість мови викладу роботи та її загальне оформлення. Якість захисту роботи: - уміння стисло, послідовно й чітко викласти сутність і результати дослідження; - здатність аргументовано захищати свої пропозиції, думки, погляди; - загальний рівень підготовки студента. Курсова роботи до захисту не допускається, якщо вона: – подана науковому керівникові на перевірку з порушенням строків, установлених календарним планом; – написана на тему, яка своєчасно не була затверджена по кафедрі; – виконана несамостійно; – побудова структури не відповідає вимогам; –не містить економічного обґрунтування запропонованих рекомендацій. Остаточне оцінювання рівня виконання, презентації та захисту курсової роботи здійснюється за 100-бальною шкалою, що враховує: 1) попереднє оцінювання якості курсової роботи науковим керівником – 0-70 балів; 2) оцінювання захисту курсової роботи – 0-30 балів. Після чого дані 100-бальної шкали оцінювання переводяться в 4-бальну та шкалу за системою ECTS за критеріями, наведеними в табл. 12. Ухвала щодо оцінки курсової роботи оголошується в той самий день, після чого оцінка записується в екзаменаційну відомість і проставляється в залікову книжку студента. Таблиця 12 Критерії оцінювання знань студентів
Додаток АТематика курсових робіт
Додаток Б
Завідувачу кафедри ________________ (П.І.Б. завідувача) __________________________________ __________________________________ (від кого - П. І. Б. Студента, група)
З А Я В А Прошу затвердити мені тему курсової роботи ___________________________ ___________________________________________________________________Робота буде пов’язана з ______________________________________________ ___________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________ (надаються об’єкт і предмет дослідження, основні задачі, які будуть розв’язані у роботі ) Підстави для вибору теми __________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________ (тема запропонована підприємством, кафедрою, обрана за власною ініціативою )
Тема узгоджена з керівником курсової роботи _____________ ___________________________________________________________________ (П. І. Б. , науковий ступінь, учене звання, посада керівника роботи)
(підпис студента) (дата) Додаток В
Завідувач кафедри __________ д.т.н., професор Ковальчук Т.М. “__” ________ 201_ р.
ЗАВДАННЯ НА ВИКОНАННЯ курсовОЇ РОБОТИ
Студент ___________________________________________ Група_______________
1. Тема курсової роботи ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ Затверджена на засіданні кафедри обліку й аудиту “___”______201__ р.
2. Строк подання студентом готової роботи - “___”_______ 201___ р.
3. Цільова установка та вихідні дані до роботи _______________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4. Зміст роботи _____________________________________________________________________________ (перелік питань, що підлягають розробці) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 5. Перелік графічного матеріалу ______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ 6. Консультанти по роботі:
7. Календарний план виконання роботи:
Дата видачі завдання “____” _________________ 201__ р.
Керівник роботи _______________________________________________ (посада, прізвище, ім’я, по батькові) _____________________________ (підпис)
Завдання прийняв до виконання студент групи _____ ________________________________________________ (прізвище, ім’я, по батькові) ____________________________ (підпис)
Додаток ДЗразок оформленнякалендарного плану-графіка виконання курсової роботи
Додаток ЕЗразок титульної сторінки курсової роботи
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИЧЕРНІВЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧАЕКОНОМІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ
КАФЕДРА ОБЛІКУ Й АУДИТУ
Методологія й організація обліку основних засобів
(на матеріалах ………………….)
КУРСОВА РОБОТА
Робота допущена до захисту
«___» ____________201__р. Завідувач кафедри обліку й аудитуД.е.н., проф. Ковальчук Т.М. ______________________ (підпис)
Студента (ки) _________ курсуденної (заочної) форми навчанняза спеціальністю 6.050106 «Облік і аудит» _____________________________ (прізвище, ім’я по батькові) _______________________(підпис) Науковий керівник:______________________________ (прізвище, ім’я по батькові) ______________________________ (науковий ступінь, звання) ________________________(підпис) ______________________________ (дата виконання роботи)
Чернівці – 201_ рік Додаток Ж Орієнтовний план курсової роботи
Додаток Ж.1 Облік наявності та використання виробничих запасів Вступ Розділ 1. Теоретико-методологічні основи обліку операцій з руху запасів 1.1. Еволюція поняття "запаси'' та основні тенденції розвитку їх обліку на сучасному етапі 1.2. Класифікація й оцінка запасів 1.3. Огляд літературних джерел і нормативної бази з обліку запасів 1.4. Облікова політика Розділ 2. Стан обліку наявності та використання виробничих запасів 2.1. Економічна характеристика діяльності та загальні аспекти організації обліку на підприємстві 2.2. Документування руху виробничих запасів 2.3. Організація синтетичного й аналітичного обліку виробничих запасів 2.4. Методика проведення інвентаризації виробничих запасів 2.5. Відображення інформації про виробничі запаси в облікових реєстрах та звітності підприємства Розділ 3. Удосконалення обліку виробничих запасів на підприємстві 3.1. Удосконалення первинного, синтетичного й аналітичного обліку виробничих запасів 3.2. Порівняльний аналіз організації вітчизняного обліку запасів з іншими країнами світу 3.3. Облік виробничих запасів в умовах комп’ютерної обробки даних Висновки та пропозиції Список використаних джерел
Додаток Ж.2 Бухгалтерський облік валютних операцій Вступ Розділ 1. Теоретико-методологічні засади обліку валютних операцій.
Розділ 2. Оцінка валютних операцій та їх відображення в обліку 2.1. Економічна характеристика підприємства й аналіз його облікової політики 2.2. Методика оцінки окремих видів активів і пасивів, виражених в іноземній валюті при здійсненні експортно-імпортних операцій. 2.3. Облік валютних операцій. 2.4. Порядок відображення в бухгалтерському обліку різниць. Розділ 3. Удосконалення обліку валютних операцій 3.1. Методичні підходи до організації й ведення обліку на базі комп’ютерних технологій. 3.2. Можливості використання в обліку валютних операцій зарубіжного досвіду Висновки Список використаної літератури Додатки
Додаток ЗЗразок оформлення змісту курсової роботиЗМІСТ стор.
(Розділи за обсягом мають бути приблизно однаковими) Додаток КЗразок оформлення списку використаних джерел
(згідно з ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання»)
Примітки: 1. Бібліографічний опис оформлюється згідно з ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання». 2. Опис складається з елементів, які поділяються на обов'язкові та факультативні. У бібліографічному описі можуть бути тільки обов'язкові чи обов'язкові та факультативні елементи. Обов'язкові елементи містять бібліографічні відомості, які забезпечують ідентифікацію документа. Їх наводять у будь-якому описі. Проміжки між знаками та елементами опису є обов'язковими і використовуються для розрізнення знаків граматичної і приписаної пунктуації. 3. У списку опублікованих праць здобувача, який наводять в авторефераті, необхідно вказати прізвища та ініціали всіх його співавторів незалежно від виду публікації. Додаток ЛКритерії оцінювання курсових робіт
Додаток МЛисток оцінювання курсових робітвідповідно до вимог кредитно-модульної системи
Рецензент ________________________
Комісія _________________________ _________________________ _________________________ _________________________ Додаток НРекомендована література
П(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності». Затверджено наказом Мінфіну України від 31.03.99 р. № 87 П(С)БО 2 «Баланс». Затверджено наказом Мінфіну України від 31.03.99 р. № 87 П(С)БО 3 «Звіт про фінансові результати». Затверджено наказом Мінфіну України від 31.03.99 р. № 87 П(С)БО 4 «Звіт про рух грошових коштів». Затверджено наказом Мінфіну України від 31.03.99 р. № 87 П(С)БО 5 «Звіт про власний капітал». Затверджено наказом Мінфіну України від 31.03.99 р. № 87 П(С)БО 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах». Затверджено наказом Мінфіну України від 28.05.99 р. № 137 П(С)БО 7 «Основні засоби». Затверджено наказом Мінфіну України від 27.04.2000 р. № 92 П(С)БО 8 «Нематеріальні активи». Затверджено наказом Мінфіну України від 18.10.99 р. № 24 П(С)БО 9 «Запаси». Затверджено наказом Мінфіну України від 20.10.99 р. № 246 П(С)БО 10 «Дебіторська заборгованість». Затверджено наказом Мінфіну України від 08.10.99 р. № 237 П(С)БО 11 «Зобов’язання». Затверджено наказом Мінфіну України від 31.01.2000 р. № 20 П(С)БО 12 «Фінансові інвестиції». Затверджено наказом Мінфіну України від 26.04.2000 р. № 91 П(С)БО 13 «Фінансові інструменти». Затверджено наказом Мінфіну України від 30.11.2001 р. № 559 П(С)БО 14 «Оренда». Затверджено наказом Мінфіну України від 28.07.2000 р. № 181 П(С)БО 15 «Дохід». Затверджено наказом Мінфіну України від 29.11.99 р. № 290 П(С)БО 16 «Витрати». Затверджено наказом Мінфіну України від 31.12.99 р. № 318 П(С)БО 17 «Податок на прибуток». Затверджено наказом Мінфіну України від 28.12.2000 р. № 353 П(С)БО 18 «Будівельні контракти». Затверджено наказом Мінфіну України від 28.04.2001 р. № 205 П(С)БО 19 «Об’єднання підприємств». Затверджено наказом Мінфіну України від 07.07.99 р. № 163 П(С)БО 20 «Консолідована фінансова звітність». Затверджено наказом Мінфіну України від 30.06.99 р. № 176 П(С)БО 21 «Вплив змін валютних курсів». Затверджено наказом Мінфіну України від 10.08.2000 р. № 193 П(С)БО 22 «Вплив інфляції». Затверджено наказом Мінфіну України від 28.02.2002 р. № 147 П(С)БО 23 «Розкриття інформації щодо пов’язаних сторін». Затверджено наказом Мінфіну України від 18.06.2001 р. № 303 П(С)БО 24 «Прибуток на акцію». Затверджено наказом Мінфіну України від 16.07.2001 р. № 344 П(С)БО 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва». Затверджено наказом Мінфіну України від 25.02.2000 р. № 39 П(С)БО 26 «Виплати працівникам». Затверджено наказом Мінфіну України від 28.10.2003 р. № 601 П(С)БО 27 «Діяльність, що припиняється». Затверджено наказом Мінфіну України від 07.11.2003 р. № 617 П(С)БО 28 «Зменшення корисності активів». Затверджено наказом Мінфіну України від 24.12.2004 р. № 817 П(С)БО 29 «Фінансова звітність за сегментами». Затверджено наказом Мінфіну України від 19.05.2005 р. № 412 П(С)БО 30 «Біологічні активи». Затверджено наказом Мінфіну України від 18.11.2005 р. № 790 П(С)БО 31 «Фінансові витрати». Затверджено наказом Мінфіну України від 28.04.2006 р. № 415 П(С)БО 32 "Інвестиційна нерухомість", затверджене наказом Мінфіну України від 02.07.07 р. № 779 П(С)БО 33 "Витрати на розвідку запасів корисних копалин", затверджене наказом Мінфіну України від 26.08.08 р. № 1090 П(С)БО 34 "Платіж на основі акцій", затверджене наказом Мінфіну України від 30.12.08 р. № 1577
Електронні адреси сайтів
ww.kmu.gov.ua – урядовий портал Кабінету Міністрів України. www.me.gov.ua – Міністерство економіки України www.minfin.gov.ua – офіційний сайт Міністерства фінансів України. www.rada.gov.ua – офіційний сайт Верховної Ради України. www.sta.gov.ua – офіційний сайт Державної податкової адміністрації України. www.ukrstat.gov.ua – офіційний сайт Державного комітету статистики України. www.bank.gov.ua – офіційний сайт Національного банку України. www.bucoda.cv.ua - Офіційний сайт Чернівецької області. www.alpha.rada.kiev.ua – Національна парламентська бібліотека www.dev.lac.lviv.ua/lib - Електронна бібліотека Львівської комерційної академії www.kmu.gov.ua – офіційний сайт Кабінету міністрів України. www.lawukraine.com – База українського законодавства в Інтернет www.lib.com.ua – Електронна бібліотека www.lib-gw.univ.kiev.ua – Наукова бібліотека ім. Максимовича www.libr.dp.ua – Дніпропетровська обласна наукова бібліотека www.library.dongu.donetsk.ua – Наукова бібліотека Донецького університету www.lsl.lviv.ua – Львівська електронна бібліотека ім. В. Стефаника www.nbuv.gov.ua – Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського www.ognb.odessa.ua – Одеська державна наукова бібліотека ім. М. Горького www.visnuk.com.ua – офіційний сайт Вісника податкової служби України.
Зміст
Вступ--------------------------------------------------------------------------------------------- 3 Мета і вимоги до написання курсової роботи------------------------------------------------ 4 Послідовність виконання курсової роботи---------------------------------------------------- 7 Підбір наукової літератури--------------------------------------------------------------------- 9 Збір інформації--------------------------------------------------------------------------------- 10 Складання плану курсової роботи------------------------------------------------------------ 11 Вимоги до змісту------------------------------------------------------------------------------- 11 Правила оформлення роботи----------------------------------------------------------------- 28 Типові недоліки підготовки курсових робіт------------------------------------------------- 36 Керівництво курсовою роботою-------------------------------------------------------------- 38 Захист курсової роботи------------------------------------------------------------------------ 39 Критерії оцінювання курсової роботи------------------------------------------------------- 40 Додаток А. Тематика курсових робіт--------------------------------------------------------- 44 Додаток Б. Заява------------------------------------------------------------------------------- 47 Додаток В. завдання на виконання курсової роботи---------------------------------------- 48 Додаток Д. Зразок оформлення календарного плану-графіка виконання курсової роботи 50 Додаток Е. Зразок титульної сторінки курсової роботи------------------------------------ 51 Додаток Ж. Орієнтовний план курсової роботи-------------------------------------------- 52 Додаток З. Зразок оформлення змісту курсової роботи------------------------------------- 54 Додаток К. Зразок оформлення списку використаних джерел----------------------------- 55 Додаток Л. Критерії оцінювання курсових робіт------------------------------------------- 61 Додаток М. Листок оцінювання курсових робіт відповідно до вимог кредитно-модульної системи 64 Додаток Н. Рекомендована література------------------------------------------------------- 65
Навчально-методичне видання
Курсова робота з фінансового обліку (частина І) Методичні вказівки
Укладачі: Ковальчук Тетяна Миколаївна Зеленська Олена Зінов’ївна
Відповідальний за випуск Ковальчук Т.М. Літературний редактор Лупул О.В. Технічний редактор .
Свідоцтво про державну реєстрацію ДК № 891 від 08.04.2002 р.
Підписано до друку 08.09.2011 р.….Формат 60х84/16 Папір офсетний. Друк офсетний. Ум. Друк. арк.……… Обл.-вид. арк. ………Зам. …………Тираж………….… Видавництво та друкарня Чернівецького національного університету 58012, Чернівці, вул.Коцюбинського,2 Свідоцтво субєкта видавничої справи ДК №891 від 08.04.2002 р. |