|
Місцеві фінансиДата публикации: 13.08.2017 19:05
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ПРИКАРПАТСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА» ЕКОНОМІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ Кафедра фінансів
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ для виконання контрольної роботи з дисципліни «Місцеві фінанси» для студентів денної і заочної форм навчання ОКР – «спеціаліст», «магістр» спеціальності «Фінанси і кредит»
Івано-Франківськ – 2014 Місцеві фінанси: Методичні вказівки для виконання контрольної роботи для студентів денної і заочної форм навчання ОКР – «спеціаліст», «магістр» спеціальності «Фінанси і кредит» // Укл. І.Г. Ткачук, І.І. Плець – Івано-Франківськ, 2014. – 37 с.
Методичні вказівки для виконання контрольної роботи з дисципліни «Місцеві фінанси» для студентів денної і заочної форм навчання ОКР – «спеціаліст»,«магістр» спеціальності «Фінанси і кредит» обговорено та схвалено на засіданні кафедри фінансів (протокол № 2 від 11 вересня 2014 року)
Рецензенти: Пилипів Н.І. – доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри теоретичної і прикладної економіки Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника; Перевозова І.В. – кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку і аудиту Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. ЗМІСТ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Метою вивчення навчальної дисципліни «Місцеві фінанси» є ґрунтовне узагальнення і доступне викладання теоретичних надбань фінансової думки у місцевих фінансах навчальної та методичної літератури задля підготовки висококваліфікованих працівників, які глибоко розуміють функціонування місцевих фінансів, здатні на практиці творчо застосовувати інструментарій управління фінансовими ресурсами місцевого самоврядування. Основними завданнями вивчення дисципліни «Місцеві фінанси» є вміння застосовувати в практичній діяльності, науково-дослідній роботі, у навчальному процесі набуті теоретичні знання, практичні навики з місцевих фінансів, обізнаність їх функціонування в умовах ринку. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні: знати: 1) структуру місцевих бюджетів і принципи їх формування; 2) організаційну основу складання проектів місцевих бюджетів, їх взаємозв'язок з проектом Державного бюджету України; 3) джерела формування і основних напрямів використання місцевих бюджетів; 4) інструменти міжбюджетного регулювання; 5) систему управління фінансами і фінансового контролю на регіональному рівні; 6) організацію казначейської системи виконання місцевих бюджетів; 7) особливості організації фінансів підприємств комунальної форми власності. 8) принципи формування економічних відносин, які забезпечували б умови вільного розвитку всіх регіонів України, так як важлива роль належить місцевому самоврядуванню, як вагомому чиннику політичного й економічного розвитку суспільства; 9) що повноцінне функціонування інституту місцевого самоврядування можливе лише за умови створення необхідного економічного підґрунтя для діяльності органів місцевого самоврядування, забезпечення їх фінансової незалежності; 10) логіку дотримання вивчення дисципліни «Місцеві фінанси», що об’єктивно випливає із зв’язку галузей фінансової науки: теорії фінансів як базису знань, державних фінансів як науки про доктрину держави у фінансовій політиці, державне регулювання як науки про прикладні механізми реалізації економічної політики держави. вміти: 1) проводити планування величини, складу і структури доходів місцевих бюджетів всіх рівнів; 2) складати розрахунки за витратами бюджетів, забезпечити цільовий напрям бюджетних коштів, проводити нормування витрат бюджету, забезпечити необхідний склад витрат, збалансувало бюджетів; 3) розробляти і застосовувати в практичній роботі кошториси доходів і витрат бюджетних установ, планувати бюджетних коштів; 4) розкривати шляхи раціонального використання бюджетних коштів, економії витрат бюджет всіх рівнів, ефективного використання матеріальних фінансових ресурсів в бюджетних установах. 5) розвивати і закріплювати навички комплексного асоціативного мислення на основі знань набутих, так як деякі завдання мають наскрізний характер і виконання кожного наступного з них ґрунтується на виконанні попередніх; 6) спрямувати практичні, семінарські заняття у студентських групах на інтенсифікацію засвоєння матеріалу, набуття знань з місцевих фінансів; 7) навчити самостійно оцінювати систему формування дохідної бази і напрямку витрачання бюджетних коштів, принципи місцевого оподаткування, створення ефективної системи між бюджетних відносин; 8) застосувати набуті теоретичні знання на практиці, самостійно оцінювати систему регулятивних заходів порівнювати її із зарубіжною практикою; 9) проводити індивідуальний вибір із багатоваріантних рішень завдань, обґрунтувати власну позицію щодо розв’язання тої чи іншої проблеми. Процес навчання у вищому закладі освіти передбачає здобуття студентами знань під час аудиторних лекційних і семінарських занять у комплексному поєднанні їх з самостійною та індивідуальною роботою на навчальній базі університету та поза її межами. Контрольна робота студентів формує вміння навчатися, сприяє активізації засвоєння студентами знань. Дисципліна поглиблює знання, отримані студентами при вивченні курсів «Фінанси», «Бюджетна система», «Податкова система» та ін. Контрольна робота студентів має бути систематичною, послідовною, здійснюватися з використанням методико-технологічних прийомів та принципів, що дасть можливість студенту досконало опанувати предмет курсу. Передусім студент має усвідомити теоретичну та практичну значимість дисципліни; детально ознайомитися із найважливішими розділами курсу; усвідомити, що всі теми курсу взаємопов’язані між собою.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Контрольна робота студента з дисципліни «Місцеві фінанси» містить три основних завдання: - теоретичне завдання, в якому розкривається сутність запропонованого теоретичного питання; - чотири тестових питання за основними темами дисципліни, кожне з яких може мати одну або декілька вірних відповідей; - практичне завдання, в якому студент проводить розрахунки шести типових задач.
2 ЗАВДАННЯ І МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
Нижче наводяться завдання, які повинні бути вирішені в процесі виконання контрольної роботи. Задачі формулюються інваріантно стосовно числових даних, що в них використовуються. Студент обирає варіант контрольної роботи згідно з двома останніми цифрами своєї залікової книжки. Перелік вихідних даних наведений у додатку А. Приклади вирішення задач наведені у додатку Б.
Розділ 1. Теоретичні питання
Розділ 2. Тестові питання
1. Причиною виникнення місцевих фінансів є: а) наявність місцевих бюджетів; б) бажання місцевих органів самоврядування мати самостійну доходну базу; в) наявність територіальних колективів, відокремлення функцій і завдань, які покладаються на їхні органи влади; г) поява різних ідеологічних та політико-економічних систем державного розвитку. 2. Основні складові ролі місцевих фінансів: а) сприяння міжнародному співробітництву; б)забезпечення фінансової незалежності органів місцевого самоврядування; в) реалізація завдань державної регіональної політики; г) вирішення соціальних, демографічних, екологічних, національних та інших проблем регіонів; д) забезпечення обороноздатності країни. 3. Категорія «місцеві фінанси» - це: а) сукупність фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування; б) місцеве господарство адміністративно-територіальних одиниць; в) система економічних відносин, пов»язаних із фомуванням, розподілом та використанням фінансових ресурсів, необхідних органам місцевого самоврядування для виконання покладених на них завдань; г) сукупність матеріальних засобів, які надаються в розпорядження адміністративно-територіальних одиниць.
а) обласні бюджети; б) районні бюджети; в) державний бюджет; г) зведений бюджет України; д) бюджети місцевого самоврядування.
а) унітарного та федерального; б) загального та спеціального; в) економічного та соціального; г) амортизаційного та інвестиційного. 6. Особливості місцевих бюджетів: а) забезпечують матеріальну незалежність місцевих органів самоврядування; б) важливе джерело зростання добробуту населення регіону; в) безпосередня підпорядкованість місцевим органам самоврядування; г) забезпечують фінансовими ресурсами всі підприємства, які функціонують на території регіону; д) усі ланки місцевих бюджетів безпосередньо й органічно зв»язані не тільки між собою, а й з установами та підприємствами, які функціонують на території регіону. 7. Фінансова незалежність місцевого самоврядування - це: а)незалежність органів місцевого самоврядування від загальнодержавних органів влади у прийнятті певних рішень щодо місцевих проблем при наявності забезпечення їх вирішення відповідними коштами; б)незалежність органів місцевого самоврядування від рішень загальнодержавних органів влади; в) право органів місцевого самоврядування самостійно приймати рішення в сфері місцевих фінансів; д) залежність органів місцевого самоврядування від загальнодержавних органів влади у прийнятті певних рішень щодо місцевих проблем при наявності забезпечення їх вирішення відповідними коштами.
а) загальнодержавні і місцеві; б) податкові, неподаткові, доходи від операцій з капіталом, трансферти; в) власні і закріплені; г) постійні і тимчасові.
а) доходи місцевих бюджетів; б) фінансові ресурси підприємств комунальної власності; в) видатки місцевих бюджетів; г) благодійні, спонсорські внески, пожертвування. 10. Які видатки не фінансуються за рахунок коштів місцевих бюджетів: а) видатки, які визначаються функціями держави (освіта, охорона здоров»я, соціальний захист і соціальне забезпечення тощо); б)видатки для забезпечення конституційного ладу держави, державної цілосностіта суверенітету, незалежного судочинства; в) видатки на реалізацію прав та обов»язків місцевого самоврядування; г) всі відповіді вірні. 11. Переваги програмно-цільового методу планування бюджету: а) сприяє ефективнішому використанню бюджетних коштів; б) дає можливість встановити безпосередній зв»язок між виділенням бюджетних коштів та результатами їх використання; в) сприяє дієвому контролю за витрачанням бюджетних коштів. 12. Кошторис видатків – це: а) фінансові нормативи бюджетної забезпеченості та коригувальні коефіцієнти до них і прогнозний обсяг кошика доходів місцевих бюджетів; б) показник, що дорівнює обсягу коштів, необхідних місцевому самоврядуванню для збалансування бюджету; в) загальний плановий документ, який визначає обсяг, цільове спрямування та поквартальний розподіл коштів, які виділяються з бюджету на проведення соціально-культурних заходів, господарського та культурного будівництва; г) гарантований державою в межах наявних бюджетних ресурсів рівень фінансового забезпечення повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів місцевого самоврядування, що використовується для визначення обсягу міжбюджетних трансфертів. 13. Міжбюджетні відносини – це: а) сукупність міжбюджетних трансфертів, що здійснюються протягом бюджетного року; б) відносини між державою, Автономною Республікою Крим та місцевим самоврядуванням щодо забезпечення відповідних бюджетів фінансовими ресурсами, необхідними для виконання функцій, передбачених Конституцією та законами України; в) відносини між органами місцевого самоврядування, метою яких є збалансування місцевих бюджетів відповідно до Конституції та законів України; г) надання коштів з державного бюджету місцевим для збалансування доходів і видатків усіх бюджетів. 14. Формула розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів між державним та місцевими бюджетами враховує: а) фінансові нормативи бюджетної забезпеченості та коригувальні коефіцієнти до них і прогнозний обсяг кошика доходів місцевих бюджетів; б) коефіцієнт вирівнювання й індекс відносної податкоспроможності адміністративно-територіальної одиниці; в) кількість муніципальних закладів; г) кількість мешканців та кількість споживачів соціальних послуг. 15. Методи бюджетного регулювання: а) балансовий; б) відсоткових відрахувань від загальнодержавних податків і доходів; в) моделювання; г) встановлення надбавок до загальнодержавних податків; д) надання бюджетних трансфертів. 16. Місцевий фінансовий орган - це: а) установа (організація), що фінансується з місцевого бюджету; б) установа, яка відповідно до законодавства України організовує та здійснює функції зі складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів; в) установа, яка здійснює функції з фінансування місцевих бюджетів; г) усі відповіді правильні. 17. Казначейське обслуговування місцевих бюджетів здійснюється: а) територіальними органами Державного казначейства України; б) Державною податковою адміністрацією; в) Кабінетом Міністрів України; г) в Україні виконання місцевих бюджетів не переведене на казначейське обслуговування. 18. На місцевому рівні є такі методи фінансового контролю: а) попередній, поточний і наступний; б) ревізії і перевірки; в) самоаналіз; г) аудит; д) ревізії, перевірки і обстеження. 19. До повноважень органів місцевого самоврядування в галузі управління комунальною власністю відноситься: а) управління майном комунальної власності; б) випуск загальнодержавних лотерей; в) установлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств комунальної власності; г) заслуховування звітів керівників підприємств комунальної власності; д) підготовка пропозицій про відчуження комунального майна, місцевих програм приватизації та переліку об»єктів, які не підлягають приватизації. 20. До підприємств комунальної власності, які знаходяться на повному утриманні з місцевих бюджетів, належать: а) заклади освіти, охорони здоров»я, соціального забезпечення, спорту, фізичної культури, туризму; б) житлово-комунальне і транспортне господарство, заклади культури; в) ремонтні, ремонтно-будівельні підприємства, проектні організації; г) правильної відповіді серед наведених немає. 21. Мета реформи житлово-комунального господарства в Україні: а)встановлення державної монополії в сфері житловокомунального господарства; б) приватизація державних житловокомунальних підприємств; в)створення ефективного ринкового механізму функціонування житловокомунального господарства; г)поліпшення контролю за функціонуванням підприємств житловокомунального господарства. 22. Сучасні способи розмежування бюджетних доходів у світовій практиці: а) розподіл доходів між бюджетами різних рівнів; б) розщеплення надходжень від податків за кожним рівнем бюджетної системи; в) встановлення територіальних надбавок до місцевих податків на користь центрального уряду; г) встановлення територіальних надбавок до загальнодержавних податків на користь місцевої влади.
а) єдності й самостійності; б) бюджетного федералізму; в) соціального федералізму; г) федерального соціалізму. 24. Критерії фінансового вирівнювання в зарубіжних країнах: а) чисельність, щільність і склад населення; б) клімат; в) кількість учнів у системі дошкільної і обов’язкової шкільної освіти; г) рівномірність надходження власних доходів місцевої влади; д) чисельність студентів; е) податковий потенціал територій.
Розділ 3. Практичні завдання
Задача 1. Розрахувати суму дефіциту бюджету міста та розмір субвенції за наступними показниками: - сума власних доходів бюджету – Д тис. грн. - сума закріплених доходів бюджету – З тис. грн. - сума видаткової частини бюджету – В тис. грн. - сума субвенції – 45 % суми дефіциту бюджету. Задача 2. Розрахувати окремо суми власних і закріплених доходів місцевого бюджету та частку доходів від місцевих податків та зборів, якщо відомі наступні обсяги надходжень доходів до бюджету: - єдиний податок - Є тис. грн. - податок на доходи фізичних осіб - Ф тис. грн. - збір за місця для паркування транспортних засобів - Тр тис. грн. - плата за землю – Зм тис. грн. - туристичний збір - Т тис. грн. - державне мито - М тис. грн. - збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності – П тис. грн. - плата за ліцензії та сертифікати - Л тис. грн. - адміністративні штрафи та інші санкції - Ш тис. грн. - реєстраційний збір за проведення державної реєстрації суб»єктів підприємницької діяльності – Р тис. грн. - фіксований сільськогосподарський податок – С тис. грн. - інші власні доходи – 1006,4 тис. грн. - інші закріплені доходи – 735,8 тис. грн. Задача 3. Розрахувати коефіцієнт фінансової автономії бюджету міста та зробити висновки про фінансову незалежність органів місцевого самоврядування міста за наступними показниками: Видатки міського бюджету складають: - державне управління – 10041,7 тис. грн. - правоохоронна діяльність – 10678 тис. грн. - освіта – 9390,6 тис. грн. - охорона здоров’я – 9873,4 тис. грн. - житлово-комунальне господарство – 35150 тис. грн. - цільові фонди – 1000 тис. грн. - резервний фонд – 800 тис. грн. Дефіцит бюджету складає Б % суми видаткової частини бюджету. Закріплені доходи бюджету складають - З тис. грн. Задача 4. Визначити окремо суму поточних видатків та видатків розвитку міського бюджету за такими напрямами використання коштів бюджету: - соціальний захист і соціальне забезпечення – Н тис. грн. - соціально-культурна сфера – К тис. грн. - інвестиційна діяльність – І тис. грн. - сплата основної частини боргу органів місцевого самоврядування – Бм тис. грн. - охорона здоров’я – О тис. грн. - державне управління – У тис. грн. - придбання обладнання, транспортних засобів та іншої техніки – Оз тис. грн. - реалізація програми соціально-економічного розвитку міста – Пр тис. грн. - фізична культура і спорт - Кф тис. грн. Задача 5. Розрахувати загальну потребу району у лікарняних ліжках враховуючи, що в районі проживає Ч тис. осіб, кількість хворих, які госпіталізовані за рік складає Г осіб, одне лікарняне ліжко використовується 300 днів на рік, а середня тривалість перебування хворого у лікарні становить 12 днів. Розрахувати середньорічну кількість ліжок, якщо з 1 травня планується додатково ввести в експлуатацію Х ліжок. Задача 6. Обчислити суму доходів житлово-експлуатаційного підприємства від квартирної плати у плановому році на основі наступних даних: - середньорічна ставка квартплати у попередньому році – 6,1 грн./кв. м; - оплачувана житлова площа на початок планового року – S кв. м; - з 25 t1 планується ввести в дію житлову площу у розмірі 1500 кв. м, а з 27 t2 – у розмірі 460 кв. м; - з 20 n1 буде виведено з експлуатації 360 кв. м житлової площі, а з 26 n2 – 240 кв. м; РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Базова 1. Податковий кодекс України від 2011, № 13-14, № 15-16, N 17, ст.112 ); Із змінами, внесеними згідно із Законами N 5180-VI ( 5180-17 ) від 06.07.2012, N 5211-VI ( 5211-17 ) від 06.09.2012, N 5412-VI ( 5412-17 ) від 02.10.2012, N 5413-VI ( 5413-17 ) від 02.10.2012, N 5414-VI ( 5414-17 ) від 02.10.2012, N 5471-VI ( 5471-17 ) від 06.11.2012, N 5503-VI ( 5503-17 ) від 20.11.2012, N 5519-VI (5519-17 ) від 06.12.2012. [Електронний ресурс] : сайт Верховної ради України. – Режим доступу – http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2755-17.
2. Бюджетний кодекс України: Закон України від 10 черв. 2010 р. . Верховна Рада України [Електронний ресурс]. Режим доступу: http//rada@ gov.ua.
Допоміжна
Інформаційні ресурси
Додаток А Вихідні дані для виконання тестових завдань Таблиця А.1
Таблиця А.2 Вихідні дані для виконання розрахункової частини (задачі 1-2)
Продовження таблиці А.2
Продовження таблиці А.2
Таблиця А.3 Вихідні дані для виконання розрахункової частини (задачі 3-5)
Продовження таблиці А.3
Продовження таблиці А.3
Таблиця А.4 Вихідні дані для виконання розрахункової частини (задача 6)
Продовження таблиці А.4
Додаток Б Приклади рішення задач контрольної роботи
Задача 1. Розрахувати суму дефіциту бюджету міста та розмір субвенції за наступними показниками: - сума власних доходів бюджету – 2 300 тис. грн. - сума закріплених доходів бюджету – 2 800 тис. грн. - сума видаткової частини бюджету – 5 900 тис. грн. - сума субвенції – 45 % суми дефіціту бюджету. Рішення: Бюджетний дефіцит = Витрати – Надходження Надходження = Власні доходи + Закріплені доходи Бюджетний дефіцит = 5 900 – (2 300 + 2 800) = 800 тис. грн. Сума субвенції = 0,45 * 800 = 360 тис. грн.
Задача 2. Розрахувати окремо суми власних і закріплених доходів місцевого бюджету та частку доходів від місцевих податків та зборів, якщо відомі наступні обсяги надходжень доходів до бюджету: - єдиний податок - 26,6 тис. грн. - податок на доходи фізичних осіб - 27322,5 тис. грн. - збір за місця для паркування транспортних засобів - 158,0 тис. грн. - плата за землю – 346,1 тис. грн. - туристичний збір - 2771,9 тис. грн. - державне мито - 1960,5 тис. грн. - збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності – 342,9 тис. грн. - плата за ліцензії та сертифікати - 388,6 тис. грн. - адміністративні штрафи та інші санкції - 65,8 тис. грн. - реєстраційний збір за проведення державної реєстрації суб»єктів підприємницької діяльності – 148 тис. грн. - фіксований сільськогосподарський податок – 231,7 тис. грн. - інші власні доходи – 1006,4 тис. грн. - інші закріплені доходи – 735,8 тис. грн.
Рішення: За економічною природою доходи місцевих органів влади поділяються на: - власні доходи: доходи, які формуються внаслідок дій і рішень, прийнятих місцевими органами самоврядування на підвідомчій їм території. До власних доходів належать місцеві податки і збори; платежі, які запроваджуються органами місцевого самоврядування; доходи від комунального майна та підприємств комунальної власності та інші. - закріплені доходи: доходи, які на довготривалій основі передаються до місцевих бюджетів у повному обсязі або у визначеній, єдиній для усіх бюджетів частині. До закріплених належать загальнодержавні податки, збори або доходи, які традиційно формують дохідну частину місцевих бюджетів (податок з доходів фізичних осіб, державне мито, плата за ліцензії та торгові патенти тощо). Згідно з положеннями Бюджетного кодексу України, дохідна частина місцевих бюджетів складається з доходів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів (закріплені доходи), та доходів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів (власні доходи). Перелік власних та закріплених доходів регламентується Бюджетним кодексом України (Розділ ІІІ «Місцеві бюджети» Глава 2, статті 64 – 69,71). Перелік місцевих та загальнодержавних податків і зборів регламентується Податковим кодексом України (Розділ І, стаття 9). Власні доходи: - єдиний податок - 26,6 тис. грн. - збір за місця для паркування транспортних засобів - 158,0 тис. грн. - плата за землю – 346,1 тис. грн. - туристичний збір - 2771,9 тис. грн. - збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності – 342,9 тис. грн. - адміністративні штрафи та інші санкції – 65,8 тис. грн. - фіксований сільськогосподарський податок – 231,7 тис. грн. - інші власні доходи – 1006,4 тис. грн. Загальна сума власних доходів: 4949,4 тис. грн. Закріплені доходи: - податок на доходи фізичних осіб - 27322,5 тис. грн. - державне мито - 1960,5 тис. грн. - плата за ліцензії та сертифікати - 388,6 тис. грн. - реєстраційний збір за проведення державної реєстрації суб»єктів підприємницької діяльності – 148 тис. грн. - інші закріплені доходи – 735,8 тис. грн. Загальна сума закріплених доходів: 30555,4 тис. грн. Загальна сума доходів: Власні доходи + Закріплені доходи = 35504,8 тис. грн. Місцеві податки та збори: - єдиний податок - 26,6 тис. грн. - збір за місця для паркування транспортних засобів - 158,0 тис. грн. - туристичний збір - 2771,9 тис. грн. - збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності – 342,9 тис. грн. Загальна сума місцевих податків та зборів: 3299,4 тис. грн. Частка доходів від місцевих податків та зборів: Загальна сума місцевих податків та зборів / Загальна сума доходів = (3299,4 тис. грн. / 35504,8 тис. грн.) * 100 = 9,29%.
Задача 3. Розрахувати коефіцієнт фінансової автономії бюджету міста та зробити висновки про фінансову незалежність органів місцевого самоврядування міста за наступними показниками: Видатки міського бюджету складають: - державне управління – 10041,7 тис. грн. - правоохоронна діяльність – 10678 тис. грн. - освіта – 9390,6 тис. грн. - охорона здоров»я – 9873,4 тис. грн. - житлово-комунальне господарство – 35150 тис. грн. - цільові фонди – 1000 тис. грн. - резервний фонд – 800 тис. грн. Дефіцит бюджету складає 17% суми видаткової частини бюджету. Закріплені доходи бюджету складають - 51300 тис. грн.
Рішення: Одним з основних показників самостійності місцевих бюджетів від доходної бази Державного бюджету є співвідношення власних доходів до загального обсягу місцевих бюджетів, яке виражається коефіцієнтом фінансової автономії (Кфа): Кфа = (Власні доходи / Загальна сума доходів) * 100 Загальна сума видатків місцевого бюджету: 76933,7 тис. грн. Дефіцит бюджету: 0,17 * 76933,7 тис. грн. = 13078,7 тис. грн. Доходи бюджету: Загальна сума видатків - Дефіцит бюджету = 63855 тис. грн. Власні доходи: Доходи бюджету - Закріплені доходи = 12555 тис. грн. Кфа = 19,7%
Задача 4. Визначити окремо суму поточних видатків та видатків розвитку міського бюджету за такими напрямами використання коштів бюджету: - соціальний захист і соціальне забезпечення – 2844 тис. грн. - соціально-культурна сфера – 493 тис. грн. - інвестиційна діяльність – 43 тис. грн. - сплата основної частини боргу органів місцевого самоврядування – 12 тис. грн. - охорона здоров»я – 6170 тис. грн. - державне управління – 628 тис. грн. - придбання обладнання, транспортних засобів та іншої техніки – 252 тис. грн. - реалізація програми соціально-економічного розвитку міста – 351 тис. грн. - фізична культура і спорт - 146 тис. грн. Рішення: Видатки всіх бюджетів поділяються окремо на поточні видатки і видатки розвитку. Поточні видатки — це витрати бюджету на фінансування мережі підприємств, установ, організацій та органів, які діють на початок бюджетного періоду, а також на фінансування заходів щодо соціального захисту населення, утримання апарату управління та служб органів місцевого самоврядування, соціального обслуговування та інших заходів. Видатки розвитку – витрати бюджету на фінансування інвестиційної та інноваційної діяльності, кошти на реалізацію програми соціально-економічного розвитку міста, капітальне будівництво, придбання обладнання, транспортних засобів та іншої техніки, інші видатки на розширене відтворення, а також на фінансування субвенцій та на сплату основної частини боргу органів місцевого самоврядування. Поточні видатки: - соціальний захист і соціальне забезпечення – 2844 тис. грн. - соціально-культурна сфера – 493 тис. грн. - охорона здоров»я – 6170 тис. грн. - державне управління – 628 тис. грн. - фізична культура і спорт - 146 тис. грн. Загальна сума поточних видатків: 10281 тис. грн. Видатки розвитку: - інвестиційна діяльність – 43 тис. грн. - сплата основної частини боргу органів місцевого самоврядування – 12 тис. грн. - придбання обладнання, транспортних засобів та іншої техніки – 252 тис. грн. - реалізація програми соціально-економічного розвитку міста – 351 тис. грн. Загальна суму видатків розвитку: 658 тис. грн.
Задача 5. Розрахувати загальну потребу району у лікарняних ліжках враховуючи, що в районі проживає 170 тис. осіб, кількість хворих, які госпіталізовані за рік складає 32300 осіб, одне лікарняне ліжко використовується 300 днів на рік, а середня тривалість перебування хворого у лікарні становить 12 днів. Розрахувати середньорічну кількість ліжок, якщо з 1 травня планується додатково ввести в експлуатацію 75 ліжок. Рішення: Загальна потреба у ліжковому фонді району здійснююється за формулою: К = (В * Н) / (О * 100), де К – середньорічна кількість ліжок; В – відсоток госпіталізації; Н – чисельність населення; О – оборот одного ліжка. Відсоток госпіталізації = (32300 / 170000) * 100 = 19% Оборот одного ліжка = 300 / 12 = 25 днів К = (19 *170000) / (25 * 100) = 1292 ліжка При плановому збільшенні ліжок протягом року середньорічна кількість ліжок К1 буде складати: К1 = К + (Д * М /12), де Д – плановий приріст ліжок; М – час функціонування додаткової кількості ліжок. К1 = 1292 + (75*8/12) = 1342 ліжка
Задача 6. Обчислити суму доходів житлово-експлуатаційного підприємства від квартирної плати у плановому році на основі наступних даних: - середньорічна ставка квартплати у попередньому році – 6,1 грн./кв. м; - оплачувана житлова площа на початок планового року – 125400 кв. м; - з 25 квітня планується ввести в дію житлову площу у розмірі 1500 кв. м, а з 27 червня – у розмірі 460 кв. м; - з 20 липня буде виведено з експлуатації 360 кв. м житлової площі, а з 26 серпня – 240 кв. м; Рішення: Розмір середньорічної оплачуваної житлової площі (Ж) у плановому році обчислюється за формулою: Ж = П + В * М : 12 – Н * (12 – М) : 12, де П – розмір житлової площі на початок року; В – розмір житлової площі, яка вводиться в дію; Н – розмір житлової площі, яка вибуває з експлуатації; М – кількість місяців функціонування житлової площі за рік, яка обчислюється починаючи з 1 числа місяца, наступного за місяцем її введення (виведення) в експлуатацію. Ж = 125400 + 1500 * 8:12+460*6:12-360*(12-7):12-240*(12-8):12 = 126400 кв. м Доходи від квартирної плати = 126400 кв. м * 6,1 = 771040 грн.
|