|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ Навчально-методичні матеріали до семінарських та практичних занять з дисципліни "Застосування адміністративно-деліктного законодавства" (денна форма навчання)
Навчально-методичні матеріали до семінарських та практичних занять з дисципліни "Застосування адміністративно-деліктного законодавства" (денна форма навчання)Дата публикации: 02.03.2019 14:53
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ВНУТРІШНІХ СПРАВ Кафедра адміністративного права і процесу факультету №3
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
навчальної дисципліни «Застосування адміністративно-деліктного законодавства» вибіркових компонент освітньої програми другого (магістерського) рівня вищої освіти
262 Правоохоронна діяльність (поліцейські)
Форма навчання - денна
2018 рік
Розглянуто на засіданні кафедри адміністративного права і процесу (протокол від 27.08.2018 № 15)
Розробники: 1. доцент кафедри, к.ю.н. Коломоєць Н.В.
Рецензенти: 1. декан факультету №1 ХНУВС д.ю.н., професор Музичук О.М. 2. заступник начальника УОС ГУНП в Харківській області, к.ю.н. Коптєв П.Б. 1. Загальні методичні вказівки Аудиторні заняття проводяться у формі практичних занять, на яких слухачі повинні вміти формулювати визначення основних понять адміністративно-деліктного законодавства; тлумачити адміністративно-правові норми; застосовувати норми адміністративно-деліктного законодавства України до конкретних правових ситуацій. Під час вивчення навчальної дисципліни з метою визначення ступеню засвоєння матеріалу слухач повинен отримати максимально можливу кількість оцінок (за аудиторну та самостійну роботу, тестування, вирішення конкретних фабул задач), яка б дозволяла викладачеві об’єктивно оцінити рівень знань слухача. 2. Розподіл часу навчальної дисципліни за темами (денна форма навчання)
3. Методичні вказівки до семінарських та практичних занять
Тема № 1: Система адміністративно-деліктного законодавства.
Практичне заняття: Система адміністративно-деліктного законодавства
Навчальна мета заняття: ознайомитися зі становленням та розвитком адміністративно-деліктного законодавства; знати завдання адміністративно-деліктного законодавства; дати загальну характеристику адміністративно-деліктному законодавству.
Час проведення 2 год.
Навчальні питання:
План проведення заняття: І. Порядок проведення вступу до заняття. На початку практичного заняття викладач вітає здобувачів вищої освіти, називає тему, мету, план та структуру заняття, повторює матеріал лекції: система адміністративно-деліктного законодавства.
ІІ. Порядок проведення основної частини заняття.
Контрольні питання: 1. Сформулюйте поняття адміністративної деліктології. 2. Дайте загальну характеристику системі адміністративно-деліктного законодавства 3. Визначте основні положення формування теорії адміністративної деліктології. 4. Визначте предмет, метод та завдання деліктології як науки
Теми рефератів:
Література: Ошибка! Источник ссылки не найден.
Інструментарій ручка, зошит, КУпАП, . ІІІ. Порядок проведення заключної частини заняття. Наприкінці заняття викладач запитує у здобувачів, який досвід вони придбали впродовж заняття.
Тема № 2: Адміністративний делікт та його склад, їх значення для застосування адміністративно-деліктного законодавства.
Практичне заняття: Адміністративний делікт та його склад, їх значення для застосування адміністративно-деліктного законодавства
Навчальна мета заняття: визначити поняття адміністративного делікту (проступку) та сформулювати його ознаки; проаналізувати склад адміністративного делікту та визначити види складів адміністративних деліктів; сформулювати особливості адміністративної відповідальності спеціальних суб’єктів.
Час проведення 2 год.
Навчальні питання: 1. Поняття адміністративного делікту (проступку), його ознаки. 2. Склад адміністративного делікту та його види. 3. Особливості застосування адміністративно-деліктного законодавства до спеціальних суб’єктів адміністративного делікту.
План проведення заняття: І. Порядок проведення вступу до заняття. На початку практичного заняття викладач вітає здобувачів вищої освіти, називає тему, мету, план та структуру заняття, повторює матеріал лекції: адміністративний делікт та його склад, їх значення для застосування адміністративно-деліктного законодавства.
ІІ. Порядок проведення основної частини заняття.
Контрольні питання: 1. Визначте поняття адміністративного правопорушення (делікту), сформулюйте його ознаки. 2. Визначте поняття складу адміністративного делікту. 3. Визначте види складів адміністративних проступків. 4. Сформулюйте поняття та види об’єкта проступку. 5. Сформулюйте поняття та структуру об’єктивної сторони проступку. 6. Сформулюйте поняття та ознаки суб’єктивної сторони проступку. 7. Сформулюйте поняття та види суб’єктів адміністративних проступків.
Вирішення ситуативних завдань:
Ситуація: наряд патрульної служби зупинив автомобіль, водій якого не мав документів на право керування транспортним засобом. Для з’ясування обставин водієві було запропоновано вийти із автомобіля. Водій замість цього зачинив дверцята і зателефонував кудись. Через 10 хвилин до місця події під’їхав автомобіль із якого вийшла особа, яка пред’явила патрульним посвідчення керівника міського підрозділу Служби безпеки України, полковника С. Полковник С. надав вказівку патрульним відпустити автомобіль. В разі невиконання цієї вимоги він погрожував кримінальним переслідування патрульним за невиконання його наказу. Як мають діяти патрульні?
Теми рефератів: 1. Основні причини та умови виникнення адміністративного делікту. 2. Особливості адміністративної відповідальності юридичних осіб. 3. Особливості адміністративної відповідальності посадових осіб. 4. Особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх, віком від 16-ті до 18-ті років. 5. Обставини, за якими адміністративне провадження не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю. Література: Ошибка! Источник ссылки не найден.
Інструментарій ручка, зошит, бланки протоколів і постанов, КУпАП, . ІІІ. Порядок проведення заключної частини заняття. Наприкінці заняття викладач запитує у здобувачів, який досвід вони придбали впродовж заняття.
Тема № 3: Адміністративні стягнення: особливості їх застосування та загальні правила накладення.
Практичне заняття: Адміністративні стягнення: особливості їх застосування та загальні правила накладення.
Навчальна мета заняття: сформувати поняття, мету та визначити систему адміністративних стягнень; виокремити види адміністративних стягнень; охарактеризувати основні та додаткові стягнення; визначити строки обчислення, накладення та погашення адміністративних стягнень; сформувати загальні правила накладення адміністративних стягнень; визначити обставини, що пом’якшують та обтяжують адміністративну відповідальність; ознайомитися з правилами накладення адміністративних стягнень при вчиненні кількох адміністративних деліктів; знати порядок відшкодування шкоди, заподіяної адміністративним деліктом
Час проведення 4 год.
Навчальні питання:
План проведення заняття: І. Порядок проведення вступу до заняття. На початку практичного заняття викладач вітає здобувачів вищої освіти, називає тему, мету, план та структуру заняття, повторює матеріал лекції: адміністративні стягнення: особливості їх застосування та загальні правила накладення.
ІІ. Порядок проведення основної частини заняття.
Контрольні питання: 1. Сформулюйте мету та зміст адміністративних стягнень. 2. Визначте які є види адміністративних стягнень. 3. Визначте які строки обчислення, накладення та погашення адміністративних стягнень. 4. Сформулюйте загальні правила накладення адміністративних стягнень. 5. Назвіть обставини, що пом’якшують і обтяжують адміністративну відповідальність. 6. Сформулюйте порядок накладення адміністративних стягнень при вчиненні кількох адміністративних правопорушень. 7. Назвіть порядок обчислення строків адміністративних стягнень.
Вирішення ситуативних завдань:
Ситуація: патрульні поліцейські побачили під час патрулювання групу осіб, які розпивали на вулиці пиво. Під час з’ясування обставин, було встановлено, що 2-м особам, які вчинили правопорушення по 17 років, а одному – 16 років. Завдання:
Теми рефератів:
Література: Ошибка! Источник ссылки не найден.
Інструментарій ручка, зошит, бланки протоколів і постанов, КУпАП, . ІІІ. Порядок проведення заключної частини заняття. Наприкінці заняття викладач запитує у здобувачів, який досвід вони придбали впродовж заняття.
Тема № 4: Застосування адміністративно-деліктного законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Практичне заняття: Застосування адміністративно-деліктного законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху
Навчальна мета заняття: дати загальну характеристику адміністративно-деліктного законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху; охарактеризувати адміністративні правопорушення віднесені до сфери забезпечення безпеки дорожнього руху та компетенцію Національної поліції; визначити особливості провадження в справах про адміністративні правопорушення в сфері безпеки дорожнього руху.
Час проведення 4 год.
Навчальні питання:
План проведення заняття: І. Порядок проведення вступу до заняття. На початку практичного заняття викладач вітає здобувачів вищої освіти, називає тему, мету, план та структуру заняття, повторює матеріал лекції: застосування адміністративно-деліктного законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
ІІ. Порядок проведення основної частини заняття.
Контрольні питання:
Вирішення ситуативних завдань: Ситуація1: Патрульні поліцейські зупинили гр.Петренка П.П., який керував транспортним засобом (автомобіль Шкода-Октавія, держ.номер АА1234СН) за порушення порядку проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах. Петренко П.П. заперечував факт правопорушення. Завдання:
Ситуація 2: патрульні поліцейські о 23 годині по вул. Космічній, 5 зупинили автомобіль Мазда-3, водій якого – Момот В.В. знаходився в стані алкогольного сп’яніння. Завдання:
Література: Ошибка! Источник ссылки не найден.
Інструментарій ручка, зошит, бланки протоколів і постанов, КУпАП, . ІІІ. Порядок проведення заключної частини заняття. Наприкінці заняття викладач запитує у здобувачів, який досвід вони придбали впродовж заняття.
ТЕМА № 5: «Застосування антикорупційного адміністративно-деліктного законодавства».
Практичне заняття: Застосування антикорупційного адміністративно-деліктного законодавства
Навчальна мета заняття: назвати особливості антикорупційного адміністративно-деліктного законодавства; дати загальну характеристику корупційних правопорушень.
Час проведення 4 год.
Навчальні питання:
План проведення заняття: І. Порядок проведення вступу до заняття. На початку практичного заняття викладач вітає здобувачів вищої освіти, називає тему, мету, план та структуру заняття, повторює матеріал лекції: застосування антикорупційного адміністративно-деліктного законодавства.
ІІ. Порядок проведення основної частини заняття.
Контрольні питання: 1. Назвіть особливості застосування антикорупційного адміністративно-деліктного законодавства. 2. Дайте загальну характеристику корупційних правопорушень. 3. Кому підвідомчі корупційні правопорушення.
Теми рефератів:
Література: Ошибка! Источник ссылки не найден.
Інструментарій ручка, зошит, бланки протоколів і постанов, КУпАП, . ІІІ. Порядок проведення заключної частини заняття. Наприкінці заняття викладач запитує у здобувачів, який досвід вони придбали впродовж заняття.
Тема № 6: Застосування адміністративно-деліктного законодавства у сферах охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки та встановленого порядку управління
Практичне заняття: Застосування адміністративно-деліктного законодавства у сферах охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки та встановленого порядку управління
Навчальна мета заняття: ознайомитися із загальною характеристикою адміністративних деліктів, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку; сформувати особливості кваліфікації окремих адміністративних деліктів, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку; дати загальну характеристику адміністративним деліктам, що посягають на встановлений порядок управління
Час проведення 4 год.
Навчальні питання:
План проведення заняття: І. Порядок проведення вступу до заняття. На початку практичного заняття викладач вітає здобувачів вищої освіти, називає тему, мету, план та структуру заняття, повторює матеріал лекції: застосування адміністративно-деліктного законодавства у сферах охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки та встановленого порядку управління.
ІІ. Порядок проведення основної частини заняття.
Контрольні питання: 1. Надайте загальну характеристику адміністративним деліктам, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку. 2. Назвіть особливості кваліфікації окремих адміністративних деліктів, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку. 3. Дайте загальну характеристику адміністративним деліктам, що посягають на встановлений порядок управління.
Вирішення ситуативних завдань:
Ситуація 1: на вимогу поліцейського припинити нецензурну лайку в громадському місці та образливе чіпляння до громадян, гр. К. заявив, що йому байдуже щодо усіх, поліції в тому числі, обізвав поліцейського нецензурними словами та схопив за жетон з намаганням відірвати його. Дії правопорушника привернули увагу громадян. Один з них почав підтримувати гр. К. На вимогу поліцейських розійтись, перехожий почав закликати громадян до невиконання їх вимог, називаючи дії поліцейських незаконними та висловлюючи негативні відгуки про їх діяльність. Завдання:
Ситуація 2: 26 серпня 2017 року 0 13.40 у м. Харкові на площі Конституції гр. Коваленко у стані алкогольного сп’яніння, у мокрому брудному, розщепленому одязі, стояв на колінах в калюжі та намагався піднятися. Перехожі намагалися не дивитись на нього. При появі поліцейських, почав сваритися, вимагаючи свободи у рідному місті. Свідками правопорушення стали: гр. Максимів Семен Тарасович, 1978 р.н., прож. м. Харків вул. Гоголя 4 кв. 17.; гр. Петрикіна Тетяна Петрівна, 1967 р.н., прож. м. Харків вул. Лісна 74 кв. 5. Завдання:
Теми рефератів:
Література: Ошибка! Источник ссылки не найден.
Інструментарій ручка, зошит, бланки протоколів і постанов, КУпАП, . ІІІ. Порядок проведення заключної частини заняття. Наприкінці заняття викладач запитує у здобувачів, який досвід вони придбали впродовж заняття.
Тема № 7: Компетенція та повноваження суб’єктів адміністративної юрисдикції щодо застосування адміністративно-деліктного законодавства.
Практичне заняття: Компетенція та повноваження суб’єктів адміністративної юрисдикції щодо застосування адміністративно-деліктного законодавства
Навчальна мета заняття: дати загальну характеристику суб’єктів, уповноважених застосовувати адміністративно-деліктне законодавство; розглянути повноваження Національної поліції у сфері застосування адміністративно-деліктного законодавства.
Час проведення 4 год.
Навчальні питання:
План проведення заняття: І. Порядок проведення вступу до заняття. На початку практичного заняття викладач вітає здобувачів вищої освіти, називає тему, мету, план та структуру заняття, повторює матеріал лекції: компетенція та повноваження суб’єктів адміністративної юрисдикції щодо застосування адміністративно-деліктного законодавства.
ІІ. Порядок проведення основної частини заняття.
Контрольні питання: 1. Назвати що є підвідомчістю справ про адміністративні правопорушення. 2.Дати загальну характеристику суб’єктів, уповноважених застосовувати адміністративно-деліктне законодавство. 3. Сформулювати повноваження Національної поліції у сфері застосування адміністративно-деліктного законодавства.
Теми рефератів:
Література: Ошибка! Источник ссылки не найден.
Інструментарій ручка, зошит, бланки протоколів і постанов, КУпАП, . ІІІ. Порядок проведення заключної частини заняття. Наприкінці заняття викладач запитує у здобувачів, який досвід вони придбали впродовж заняття.
Тема № 8: Застосування адміністративно-деліктного законодавства на стадії порушення справи про адміністративний проступок
Практичне заняття: Застосування адміністративно-деліктного законодавства на стадії порушення справи про адміністративний проступок
Навчальна мета заняття: визначити стадії провадження в справах про адміністративні правопорушення; визначити що є підставами порушення справи про адміністративне правопорушення; охарактеризувати правові підстави застосування заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення.
Час проведення 4 год.
Навчальні питання:
План проведення заняття: І. Порядок проведення вступу до заняття. На початку практичного заняття викладач вітає здобувачів вищої освіти, називає тему, мету, план та структуру заняття, повторює матеріал лекції: застосування адміністративно-деліктного законодавства на стадії порушення справи про адміністративний проступок.
ІІ. Порядок проведення основної частини заняття.
Контрольні питання: 1. Які є стадії провадження в справах про адміністративні правопорушення? 2. Охарактеризуйте стадію порушення справи про адміністративне правопорушення. 3. Назвіть правові підстави застосування заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення.
Вирішення ситуативних завдань:
Ситуація: В частині першій статті 122 КУпАП зазначено: перевищення водіями транспортних засобів встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками, -тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятнадцяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Особа вчинила таке правопорушення 15 березня 2017 р. Завдання: 1. Визначити нормативні, фактичні та документальні підстави адміністративної відповідальності. 2. Дати характеристику об’єктивної сторони правопорушення. 3. Визначити строки притягнення особи до адміністративної відповідальності 4. Які обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення, можуть виникнути в цій ситуації? 5. Який вид провадження буде в цій ситуації – звичайний чи спрощений? Пояснити. 6. В який спосіб поліцейський має забезпечити реалізацію завдань провадження в цій ситуації? 7. Визначити алгоритм дій поліцейського на першій стадії провадження в цій справі. Література: Ошибка! Источник ссылки не найден.
Інструментарій ручка, зошит, бланки протоколів і постанов, КУпАП, . ІІІ. Порядок проведення заключної частини заняття. Наприкінці заняття викладач запитує у здобувачів, який досвід вони придбали впродовж заняття.
Тема № 9: Застосування адміністративно-деліктного законодавства на стадії розгляду справи про адміністративні проступок
Практичне заняття: Застосування адміністративно-деліктного законодавства на стадії розгляду справи про адміністративні проступок
Навчальна мета заняття: розглянути загальний порядок розгляду справи про адміністративне правопорушення; визначити зміст та порядок винесення постанови про накладення адміністративного стягнення; розглянути порядок оголошення постанов у справах про адміністративні правопорушення та набуття їх чинності.
Час проведення 4 год.
Навчальні питання:
План проведення заняття: І. Порядок проведення вступу до заняття. На початку практичного заняття викладач вітає здобувачів вищої освіти, називає тему, мету, план та структуру заняття, повторює матеріал лекції: застосування адміністративно-деліктного законодавства на стадії розгляду справи про адміністративні проступок.
ІІ. Порядок проведення основної частини заняття.
Контрольні питання: 1. Охарактеризуйте загальний порядок розгляду справи про адміністративне правопорушення. 2. Назвіть порядок оголошення постанов у справах про адміністративні правопорушення та набуття їх чинності.
Вирішення ситуативних завдань:
Ситуація: патрульними поліції було затримано гр. К, на вигляд17-18 років, який курив сигарети «Прима» в центрі міста, сидячи на сходах біля фонтану. Документів, що встановлюють особу, він не мав. На вимогу поліцейського припинити правопорушення не реагував, заявив, що має 18 років і тому має повне право палити. Під час документування було встановлено, що гр. К. має виповнитися 16 років. На підставі п.2 статті 247 КУпАП поліцейськими прийнято рішення про закриття справи про адміністративне правопорушення. Завдання: На підставі фабули навчальної ситуації скласти постанову про закриття справи про адміністративне правопорушення. Література: Ошибка! Источник ссылки не найден.
Інструментарій ручка, зошит, бланки протоколів і постанов, КУпАП, . ІІІ. Порядок проведення заключної частини заняття. Наприкінці заняття викладач запитує у здобувачів, який досвід вони придбали впродовж заняття.
4. Рекомендована література (основна, допоміжна), інформаційні ресурси в ІнтернетіНормативно-правові акти:
Підручники, посібники, монографії:
Допоміжна література:
Інформаційні ресурси
|