1 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
ТА ЇЇ ТЕОРЕТИЧНОЇ ЧАСТИНИ
Курсова робота є самостійною письмовою роботою. Метою виконання курсової роботи з дисципліни «Бухгалтерський облік» є поглиблення і закріплення теоретичних і практичних знань студентів з даної дисципліни, розвиток навичок самостійної творчої роботи, досягнення вміння аргументувати власну точку зору, проводити розрахунки, узагальнювати, систематизувати й аналізувати фінансові та економічні показники тощо.
У результаті підготовки до написання курсової роботи студенти повинні:
- ЗНАТИ основи теорії та організації бухгалтерського обліку на підприємствах; законодавчі та нормативні акти, що регулюють ведення бухгалтерського обліку; системи та форми бухгалтерського обліку; методику складання та подання фінансової звітності підприємств різної організаційної форми та форми власності; методологію та методику ведення обліку: оплати праці та виплат працівникам, найважливіших господарських процесів (постачання, виробництва, реалізації), фінансових результатів діяльності підприємства.
- ВМІТИ використовувати Міжнародні та Національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, відображати господарські операції на рахунках бухгалтерського обліку, правильно і грамотно оформляти документацію бухгалтерської звітності підприємств, складати фінансову, податкову та статистичну звітність, орієнтуватися в процесі організації ведення бухгалтерського обліку на підприємствах різної організаційної форми та форми власності.
Курсова робота характеризується єдністю цілей і задач. У процесі виконання курсової роботи студент повинен показати високий рівень знань, виявити уміння і навички у виконанні планово-економічних розрахунків, уміння грамотно і системно розв’язувати задачі.
Курсова робота складається з теоретичної та практичної частин. У теоретичній частині необхідно висвітлити теоретичний аспект запропонованої теми, відмітити все нове, що є в науковій літературі, провести аналіз податкового і бухгалтерського законодавств, визначити існуючі проблеми і позначити шляхи їх вирішення.
Практична частина курсової роботи полягає у розв’язанні наскрізної задачі за всім курсом бухгалтерського обліку. Курсова робота виконується на стандартних аркушах формату А4. Робота оформляється згідно з методичними вказівками кафедри фінансів і кредиту, а також з урахуванням діючого стандарту ДСТУ 3008-95. Курсова робота повинна містити такі основні структурні елементи, розміщені в такій послідовності:
1) титульний аркуш;
2) зміст;
3) вступ;
4) основна (теоретична) частина;
5) практична (розрахункова) частина;
6) висновки;
7) перелік посилань;
8) додатки (у разі необхідності).
Виконання курсової роботи складається з таких етапів:
1) ознайомлення з темою теоретичної частини курсової роботи;
2) добору та аналізу літератури за запропонованою темою, складання попереднього плану курсової роботи;
3) написання тексту теоретичної частини роботи згідно з вимогами до її оформлення;
4) розв’язання наскрізної задачі практичної частини роботи;
5) подання роботи для перевірки викладачу;
6) ознайомлення із зауваженнями викладача, виправлення помилок (за їх наявності), повторного подання курсової роботи;
7) захист курсової роботи.
Титульний аркуш є першою сторінкою курсової роботи і містить основні дані про роботу та її автора. Титульний аркуш заповнюється за встановленою формою за допомогою ЕОМ. Приклад оформлення титульного аркуша наведено в додатку А.
Тематика теоретичної частини курсової роботи наведена в додатку Б. Вибір теми здійснюється згідно із двома останніми цифрами залікової книжки студента. Студент може вибирати і іншу тему роботи, погодивши її з викладачем.
Теоретична частина роботи обов’язково має містити огляд літератури із запропонованого питання. В огляді літератури студент повинен відмітити основні етапи розвитку наукової думки за проблемою, систематизувати інформаційні джерела, критично їх оцінити, відокремити найбільш суттєві положення, визначити головне в сучасному стані проблеми. Матеріали теоретичної частини слід систематизувати в певній логічній послідовності. Критично висвітлюючи роботи попередників автор, повинен назвати ті питання, що залишаються невирішеними. Доцільно закінчити цей розділ висновками щодо необхідності проведення досліджень в даній галузі та запропонувати своє бачення вирішення існуючих проблем.
Загальний обсяг теоретичної частини роботи повинен складати не менше 20 сторінок формату А4.
Перелік посилань становить одну із суттєвих частин курсової роботи і відбиває самостійну творчу роботу студента. Перелік посилань складається з такої послідовності:
1 Закони України.
2 Укази Президента України.
3 Декрети і Постанови Кабінету Міністрів України.
4 Положення, накази, інструкції, а також інші нормативні документи.
5 Спеціальна література і статті в періодичних виданнях.
Перелік посилань повинен містити не менше, ніж 10 джерел, з обов’язковим використанням нормативно-правових джерел, що стосуються вибраної теми. Якщо автор робить посилання на будь-які запозичені факти або цитує роботи інших авторів, то він обов’язково повинен дати посилання на те, звідки взято наведені матеріали.
2 ВИМОГИ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ ЧАСТИНИ КУРСОВОЇ РОБОТИ
2.1 Загальні вказівки до виконання практичної частини
Виконання практичної частини курсової роботи здійснюється в такій послідовності:
1) записується умова наскрізної задачі згідно з варіантом. Варіант обирається відповідно із остатньою цифрою залікової книжки студента ;
2) на підставі початкових даних складається баланс підприємства на початок звітного періоду;
3) заповнюється журнал реєстрації господарських операцій;
4) проставляється кореспонденція рахунків у журналі реєстрації господарських операцій;
5) складаються розрахункові відомості заробітної плати: працівників, зайнятих виробництвом продукції; працівників управління цехом; адміністративного персоналу;
6) після визначення розмірів всіх нарахувань та відрахувань із заробітної плати працівників підприємства ці суми проставляють у журнал реєстрації господарських операцій;
7) відкриваються схеми рахунків і записуються у них початкові сальдо. Кожну господарську операцію із журналу господарських операцій розносять у схеми рахунків. Розраховують обороти і кінцеві сальдо з кожного рахунка, визначаючи та заповнюючи невідомі суми в журналі господарських операцій із закриття звітного періоду та визначення фінансових результатів діяльності підприємства;
8) складається оборотна відомість за звітний період;
9) складається баланс на кінець періоду за формою 1.
2.2 Умови наскрізної задачі для виконання практичної частини курсової роботи
Станом на 01.10.20N року підприємство має залишки господарських засобів та джерел їх формування, зазначені у таблиці 1.
Підприємством за жовтень 20N року здійснені господарські операції, наведені у таблиці 2.
Таблиця 1 – Залишки на рахунках на початок періоду
Господарські засоби і джерела їх утворення
Варіант
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1 Основні засоби
32423,19
10974,40
10807,73
16211,59
32923,20
16461,60
48634,78
49384,80
24317,39
24692,40
2 Знос основних засобів
3000,00
1209,49
1000,00
1500,00
3628,47
1814,24
4500,00
5442,70
2250,00
2721,35
3 Сировина і матеріали
1625,88
346,40
541,96
812,94
1039,20
519,60
2438,82
1558,80
1219,41
779,40
4 Паливо
13,08
4,36
4,36
6,54
13,08
6,54
19,62
19,62
9,81
9,81
5 Запасні частини
2873,94
1,19
957,98
1436,97
3,57
1,78
4310,91
5,34
2155,46
2,67
6 Незавершене виробництво
32852,67
4079,75
10950,89
16426,34
12239,25
6119,62
49279,00
18358,88
24639,50
9179,44
7 Витрати майбутніх періодів
1132,29
579,51
377,43
566,14
1738,53
869,26
1698,42
2607,83
849,21
1303,89
8 Каса
11,34
0,11
3,78
5,67
0,33
0,16
17,01
0,48
8,50
0,24
9 Розрахунковий рахунок
41235,27
10557,56
13745,09
20617,63
31672,68
15836,34
61852,90
47509,05
30926,45
23754,51
10 Короткострокові депозити в банку
27000,00
10500,00
9000,00
13500,00
31500,00
15750,00
40500,00
47250,00
20250,00
23625,00
11 Розрахунки з покупцями і замовниками
20318,07
15280,47
6772,69
10159,06
45841,41
22920,73
30477,14
68762,12
15238,56
34381,09
12 Розрахунки з виданих авансів
785,82
261,94
261,94
392,91
785,82
392,91
1178,73
1178,73
589,36
589,36
13 Розрахунки зі страхування (ЄСВ) (зобов’язання/переплата)
(1,68)
0,91
(0,56)
(0,84)
2,73
1,36
(2,52)
4,08
(1,26)
2,04
14 Розрахунки з ПДВ (переплата)
2406,45
205,91
802,15
1203,22
617,73
308,86
3609,68
926,60
1804,84
463,30
15 Розрахунки з податку на прибуток (переплата)
1853,22
237,95
617,74
926,61
713,85
356,92
2779,83
1070,76
1389,92
535,38
16 Розрахунки з підзвітними особами (кредиторська заборгованість)
65,16
-
21,72
32,58
-
-
97,74
-
48,87
-
17 Розрахунки з персоналом за іншими операціями (видані позички працівникам)
24900,00
3761,00
8300,00
12450,00
11283,00
5641,50
37350,00
16924,50
18675,00
8462,25
18 Статутний фонд
31878,39
10626,13
10626,13
15939,20
31878,39
15939,18
47817,58
47817,58
23908,79
23908,79
19 Нерозподілений прибуток
155151,00
44955,84
51717,00
77575,50
134867,52
67433,76
232726,5
202301,28
116363,25
101150,64
20 Відстрочені податкові активи
665,01
-
221,67
332,50
-
-
997,50
-
498,76
-
Таблиця 2 – Господарські операції, здійсненні підприємством за звітний період.
Зміст господарської операції
ВАРІАНТ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Сума, грн..
Сума, грн..
Сума, грн..
Сума, грн..
Сума, грн..
Сума, грн..
Сума, грн..
Сума, грн..
Сума, грн..
Сума, грн..
1. Отримані від постачальника основні засоби
3150,00
1120,00
1050,00
1575,00
3360,00
1680,00
4725,00
5040,00
2362,50
2520,00
2.Відображено суму податкового кредиту з ПДВ
630,00
224,00
210,00
315,00
672,00
336,00
945,00
1008,00
472,50
504,00
3.Відображено вартість посередницьких послуг, пов'язаних із придбанням основних засобів
345,00
230,00
115,00
172,50
690,00
345,00
517,50
1035,00
258,75
517,50
4.Відображено суму податкового кредиту з ПДВ
69,00
46,00
23,00
34,50
138,00
69,00
103,50
207,00
51,75
103,50
5.Оплачено придбані основні засоби із
розрахункового рахунка
3780,00
1344,00
1260,00
1890,00
4032,00
2016,00
5670,00
6048,00
2835,00
3024,00
6.Нарахована амортизація основних засобів виробничого призначення
354,00
170,10
118,00
177,00
510,30
255,15
531,00
765,45
265,50
382,72
7.Оприбутковані матеріали від постачальників
159,3
81,20
53,10
79,65
243,60
121,80
238,95
365,4
119,48
182,70
8.Відображено суму податкового кредиту по ПДВ
31,86
16,24
10,62
15,93
48,72
24,36
47,79
73,08
23,90
36,54
9.Оприбутковані МШП від постачальників
1350,00
300,00
450,00
675,00
900,00
450,00
2025,00
1350,00
1012,50
675,00
10.Відображено суму податкового кредиту з ПДВ
270,00
60,00
90,00
135,00
180,00
90,00
405,00
270,00
202,50
135,00
11.Оплачено придбані виробничі матеріали і МШП із розрахункового рахунка
1811,16
457,44
603,72
905,58
1372,32
686,16
2716,74
2058,48
1358,37
1029,24
Нарахована заробітна плата:
12. Працівникам, зайнятим виробництвом продукції, а саме:
20. Отримано гроші з банку за чеком для виплати заробітної плати
Визна-чити
Визна-чити
визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
21. Виплачена з каси заробітна плата
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
22. Депоновано суми вчасно невиплаченої заробітної плати директора
Кравченко М.О.
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
23. Повернення грошей на розрахунковий рахунок з каси
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
Визна-чити
24. Видано позичку працівникові підприємства з каси
1500,00
300,00
500,00
750,00
900,00
450,00
2250,00
1350,00
1125,00
675,00
25. Отримана на розрахунковий рахунок дебіторська заборгованість від покупців
18000,00
15000,00
6000,00
9000,00
45000,00
22500,00
27000,00
67500,00
13500,00
33750,00
26. Отримано грошові кошти на відрядження з каси підприємства
900,00
100,00
300,00
450,00
300,00
150,00
1350,00
450,00
675,00
225,00
27. Затверджено авансовий звіт з відрядження директора підприємства
900,00
100,00
300,00
450,00
300,00
150,00
1350,00
450,00
675,00
225,00
28. Отримано готову продукцію на склад з цеху
30000,00
20000,00
10000,00
15000,00
60000,00
30000,00
45000,00
90000,00
22500,00
45000,00
29. Реалізовано продукцію покупцям
75000,00
25000,00
25000,00
37500,00
75000,00
37500,00
112500,00
112500,00
56250,00
56250,00
30. Нараховане податкове зобов'язання з ПДВ
7500,00
2500,00
2500,00
3750,00
7500,00
3750,00
11250,00
11250,00
5625,00
5625,00
31. Списано собівартість реалізованої продукції
21000,00
10000,00
7000,00
10500,00
30000,00
15000,00
31500,00
45000,00
15750,00
22500,00
32. Отримані грошові кошти за відвантажену продукцію
75000,00
25000,00
25000,00
37500,00
75000,00
37500,00
112500,00
112500,00
56250,00
56250,00
33.Закриваємо рахунок 90
34. Закриваємо рахунок 91
35. Закриваємо рахунок 92
36. Закриваємо рахунок 70
37. Закриваємо рахунок 79 –
2.3 Методичні вказівки до виконання практичної частини курсової роботи
1. На підставі початкових даних складаємо баланс підприємства на початок звітного періоду. Форма Балансу надана у додатку В.
Складаємо журнал господарських операцій (таблиця 3) та проставляємо кореспонденцію рахунків.
Таблиця 3 – Журнал господарських операцій
Зміст господарської операції
Сума, грн..
Кореспонденція рахунків
Дебет
Кредит
1. Продана готова продукція з відстрочкою платежу
2…..
3….
…..
…..
N…..
Складаємо розрахункові відомості заробітної плати (таблиця 4):
- Працівників, зайнятих виробництвом продукції;
- Працівників управління цехом;
- Адміністративного персоналу.
Після визначення розмірів всіх нарахувань та відрахувань із заробітної плати працівників підприємства ці суми проставляємо у журналі реєстрації господарських операцій (табл.. 3).
Відкриваємо схеми рахунків і записуємо у них початкові сальдо (рис. 1). Кожну господарську операцію із журналу господарських операцій розносимо у схеми рахунків. Розраховуємо обороти і кінцеві сальдо з кожного рахунка, визначаємо та заповнюємо невідомі суми в журналі господарських операцій (табл.. 3) із закриття звітного періоду та визначаємо фінансовий результат діяльності підприємства.
Складаємо оборотну відомість. (таблиця 5)
Складаємо баланс підприємства на кінець періоду (додаток В).
Таблиця 4 – Форма розрахунково-платіжної відомості
Абрамчук М. Ю. Бухгалтерський облік [Текст] : конспект лекцій для студ. спец. 0305 "Економіка і підприємництво" напрямів підготовки 6.030508 "Фінанси і кредит", 6.030504 "Економіка підприємства", 6.030507 "Маркетинг" усіх форм навчання та слухачів ЦПО / М. Ю. Абрамчук, В. І. Лисиця, Ю. Г. Гуменна. – Суми : СумДУ, 2016. – 356 с.
Садовська І. Б. Бухгалтерський облік [Електронний ресурс]: навч. посіб. / І. Б. Садовська, Т.В. Божидарнік, К. Є. Нагірська. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 688 с.
Бухгалтерський облік і звітність підприємств у системі оподаткування [Текст] : навч. посіб. / М. І. Бондар, Л. Г. Ловінська, Н. М. Лисенко та ін. ; За заг. ред.: М. І. Бондар і Н. М. Лисенко. — 2-ге вид., перероб. і доп. — 2014. — 585 с.
Національні положення бухгалтерського обліку [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua
Кирсанова Т. А. Финансы в системе бухгалтерского учета : Учеб. пособие / Т. А. Кирсанова, Л. Б. Рябушка - Под ред. В. Н. Бороноса. - Суми : Университетская книга, 2006. - 183 с.
Стельмащук А. М. Бухгалтерський облік: теорія, практика, тренінг [Текст] : навч. посіб. / А. М. Стельмащук. — Львів : Новий Світ-2000, 2010. — 679 с.
Додаткова література
Бухгалтерський облік у виробничих та агросервісних кооперативах [Електронний ресурс] : підручник / За заг. ред. В. Я.Плаксієнка; В. Я. Плаксієнко, Л. О. Мармуль, Т. Г. Маренич та ін. — К. : ЦУЛ, 2014. — 448 с.
Даньків Й. Я. Бухгалтерський облік : Підручник. / Й. Я. Даньків, М. Я. Остап'юк.- К. : Знання, 2007. - 469 с.
Кім Ю. Г. Бухгалтерський та податковий облік: первинні документи та порядок їх заповнення [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Ю. Г. Кім. — К. : ЦУЛ, 2014. — 600 с.
Бухгалтерський облік : Навчальний посібник. – Тернопіль : Астон, 2005. - 496 с.
Бухгалтерський облік [Текст]: навч. посіб. / За ред. І. І. Сахарцевої. — К. : Кондор, 2010. — 554 с.
Плиса В. Й. Бухгалтерський облік [Текст] : навч. посіб. / В. Й. Плиса, З. П. Плиса. — К.: Каравела, 2010. — 480 с.
Просянюк Н. О. Бухгалтерський облік. Теоретичні основи [Текст] : навч. посіб. / Н. О. Просянюк, В. В. Кірсанова, М. О. Ананська. — Х.: Бурун Книга, 2010. — 204 с.
Бухгалтерський облік (теорія) : Навчальний посібник / Михайлов М. Г., Глушаченко А. І, Гончар В. П., Болмат Г. А. – К. : ЦУЛ, 2007. – 248 с.
Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16 липня 1999 року № 996-XIV (Витяги) // Все про бухгалтерський облік. – 2007. – № 66.
Азаренкова Г. М. Бухгалтерський облік : Збірник ситуаційних задач і завдань для самостійної роботи студентів. / Г. М. Азаренкова, Н. М. Самородова. – К. : Знання, 2005. – 243 с.
Азаренкова Г. М. Бухгалтерський облік : Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни / Г. М. Азаренкова, Н. М. Самородова. – К. : Знання, 2004. – 415 с.
Шара Є. Ю. Бухгалтерський фінансовий та податковий облік [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Є. Ю. Шара, О. М. Андрієнко, Л. І. Жидеєва. – К. : ЦУЛ, 2011. – 424 с.
Атамас П. Й. Бухгалтерський облік у галузях економіки [Електронний ресурс] : навч. посіб. / П. Й. Атамас. – 2-ге вид., перероб. та доп. – К. : ЦУЛ, 2010. – 392 с.
Блакита Г. В. Бухгалтерський облік. Практикум [Текст] : навч. посіб. / Г. В. Блакита, Н. О. Ромашевська. – К. : ЦУЛ, 2010. – 152 с.
Додаток А
(обов’язковий)
Приклад оформлення титульного аркуша курсової роботи
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
СУМСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
КАФЕДРА ФІНАНСІВ І КРЕДИТУ
КУРСОВА РОБОТА
з дисципліни „Бухгалтерський облік”
НА ТЕМУ
„Облік запасів”
Викладач ____________________ В.М. Петрова
(підпис)
Студент ____________________ М.О. Миронов
(підпис)
Група Ф32
Останні цифри залікової книжки 23
Суми 2017
Додаток Б
(обов’язковий)
Перелік тем теоретичної частини курсової роботи
(тема обирається згідно з двома останніми цифрами залікової книжки студента)
Система бухгалтерського обліку в Україні.
Основні принципи та вимоги до бухгалтерського обліку та фінансової звітності.
Бухгалтерський облік, його суть і значення.
Визнання, класифікація та оцінка необоротних активів.
Облік надходження необоротних активів та витрат на їх утримання.
Амортизація основних засобів.
Облік оренди необоротних активів.
Організація та особливості обліку фінансових інвестицій.
Загальні принципи обліку доходів, витрат та фінансових результатів.
Облік вибуття необоротних активів.
Правові засади регулювання бухгалтерського обліку в Україні.
Облік доходів, витрат та результатів операційної діяльності.
Облік доходів, витрат та результатів фінансових операцій та іншої звичайної діяльності.
Облік доходів, витрат і результатів від надзвичайних подій та за будівельними контрактами.
Облік розрахунків за податками і платежами.
Облік податку на прибуток.
Облік податку на додану вартість.
Організація підготовки і подання фінансових звітів.
Баланс як форма фінансової звітності.
Організація підготовки та подання звіту про фінансові результати.
Методика складання звіту про власний капітал.
Визначення, класифікація та визнання запасів.
Облік запасів.
Облік грошових коштів та їх еквівалентів.
Облік фінансових інвестицій.
Облік дебіторської заборгованості.
Облік власного капіталу.
Визнання, оцінка, класифікація та облік зобов’язань.
Облік поточних зобов’язань.
Облік довгострокових зобов’язань.
Облік наявносі та руху нематеріальних активів.
Облік зносу та нарахування амортизації основних фондів.
Облік ремонту основних фондів.
Інвентаризація та переоцінка основних засобів.
Економічний характер, методика та техніка складання фінансової звітності.
Облік придбання запасів та формування їх собівартості.
Порядок розрахунків з постачальниками.
Облік наявності та руху запасів на складах і в бухгалтерії
Інвентаризація запасів.
Облік МШП на складах і в бухгалтерії
Методика розрахунку зносу МШП та порядок їх списання.
Документальне оформлення та облік використання відпрацьованого часу.
Документальне оформлення та облік використання основної заробітної плати.
Документальне оформлення та облік використання додаткової заробітної плати.
Документальне оформлення та облік невикористаного робочого часу.
Облік розрахунків із робітниками.
Склад та класифікація витрат на виробництво.
Облік матеріальних витрат для виробництва продукції.
Склад та облік прямих витрат.
Склад, облік та розподіл непрямих витрат.
Облік та оцінка незавершеного виробництва.
Методи обліку витрат на виробництво та калькулювання собівартості продукції.
Нормативний метод обліку витрат на виробництво.
Облік наявності та руху напівфабрикатів у виробництві.
Облік витрат на допоміжному виробництві.
Документальне оформлення та облік наявності та руху готової продукції.
Облік відвантаженої продукції, зроблених робіт, послуг.
Облік реалізації продукції.
Облік реалізації робіт, послуг.
Облік розрахунків із підзвітними особами.
Облік нематеріальних активів.
Облік капітальних інвестицій.
Облік поточної та довгострокової дебіторської заборгованості.
Облік оборотних активів.
Облік наявності та руху грошових коштів у касі.
Облік наявності та руху грошових коштів на рахунках у банку.
Облік витрат і доходів майбутніх періодів.
Облік валютних коштів та розрахункових операцій.
Облік вексельних операцій.
Облік цінних паперів.
Порядок формування та облік уставного капіталу на підприємствах різної форми власності.
Порядок формування та облік пайового капіталу.
Порядок формування та облік додаткового капіталу
Склад та порядок формування власного капіталу підприємства.
Порядок розрахунку фінансових результатів та використання прибутку.
Принципи побудови фінансового обліку на підприємстві.
Принципи побудови управлінського обліку на підприємстві.
Принципи побудови податкового обліку на підприємстві.