|
ОблікДата публикации: 08.09.2018 06:57
РОЗДІЛ ІІІ. МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ
3.2. Програма, методичне забезпечення Виробнича (переддипломна) практика є продовження навчального процесу підготовки магістрів з обліку і оподаткування, а також невід’ємною частиною якісної підготовки спеціалістів у вищих навчальних закладах. Практика проводиться на підприємствах, в установах і організаціях різних галузей народного господарства України. Дидактичною метою практичної підготовки студентів є закріплення знань, одержаних в процесі навчання, оволодіння навичками, вміннями та засобами організації майбутньої професійної діяльності, формування професійного вміння приймати самостійні рішення у певних виробничих умовах. Практика використовується також для збирання фактичних матеріалів для виконання магістерської дипломної роботи.
Мета, зміст та завдання практики Головною метою переддипломної (виробничої) практики є оволодіння студентами сучасними методами та формами організації обліку та аудиту, формування у них на базі одержаних у вищому навчальному закладі знань професійних навичок, вмінь та компетенцій необхідних для прийняття самостійних рішень, виховання потреби систематичного поповнення знань та їх творчого застосування в практичній діяльності. Навчальним планом передбачена практика тривалістю 15 тижнів, у період з вересня по грудень, у тому числі міжпредметний тренінг. Згідно з навчальним планом виробнича практика студентів зі спеціальності «Облік і оподаткування» проводиться у десятому семестрі. Під час практики студенти вивчають організацію діяльності підприємства, структуру управління, побудову і ведення первинного обліку, складання облікових регістрів та форм звітності. Переддипломну (виробничу) практику студенти проходять на підприємствах і в організаціях, з якими уклав договір університет. Керує практикою головний бухгалтер або фінансовий директор підприємства. Навчально-методичне керівництво практикою здійснює кафедра обліку і оподаткування. Керівники практики від кафедри контролюють хід практики та надають студентам необхідні консультації. Студент-практикант працює за індивідуальним календарним графіком. Керівник практики від підприємства разом з викладачем кафедри згідно з програмою та тематичним планом складають робочий план для кожного студента. Практикант повинен вести щоденник виробничої практики, де занотовувати інформацію про виконану роботу. Напрямок діяльності студента на підприємстві – виконання посадових функцій згідно зі своєю спеціальністю. Програма практики спрямована на те, щоб підготувати студентів до відповідальної роботи на підприємствах та в організаціях різних форм власності з обраної професії, а також зібрати необхідний фактичний матеріал для написання магістерської дипломної роботи. Головними завданнями переддипломної (виробничої) практики є: — ознайомлення з виробничою діяльністю суб’єктів підприємництва; — здобуття навичок самостійної практичної діяльності з обраної спеціальності; — самостійне виконання завдань керівника практики з відповідних питань; — отримання нових знань, умінь і навичок при виконанні конкретних практичних завдань на штатних посадах; — закріплення теоретичних знань, отриманих студентами при вивченні дисциплін «Бухгалтерський облік (загальна теорія)», «Фінансовий облік-1», «Фінансовий облік-2», «Управлінський облік», «Облік і звітність в оподаткуванні», «Організація обліку», «Облік і звітність за МСФЗ», «Аудит», «Внутрішній аудит», «Аналіз господарської діяльності», «Фінансовий аналіз», «Управлінський контроль»; — збір матеріалів для написання дипломної роботи та їх опрацювання. Студенту необхідно ознайомитись з: — підприємством (базою практики), з його призначенням, статутом суб’єкта господарювання, організаційно-правовою формою та основними напрямками його діяльності. Визначити його організаційно-управлінську структуру та штатний розклад; — організацією внутрішньовиробничих взаємовідносин, складом та функціями окремих служб, поділом обов’язків, посадовими інструкціями. Вивчити порядок взаємодії відділів та структурних підрозділів; — документами, які регламентують внутрішньовиробничі взаємовідносини, з матеріально-технічною базою підприємства, на якому проводиться практика; — господарськими зв’язками підприємства, з асортиментом послуг та виконуваних робіт. Вивчити, як на підприємстві здійснюється контроль виконання договорів, які застосовуються санкції до партнерів, їх ефективність. Як реалізується майнова відповідальність за виконання договірних зобов’язань. Практичне ознайомлення студента з умовами безпосередньої праці за фахом сприяє і допомагає формуванню у нього впевненості в своїй фаховій придатності, закріплює вже почасти набуті навички та компетенції з обраної спеціальності. Студенти виконують програму практики, яка затверджується кафедрою.
Організація та етапи проведення практики Переддипломна (виробнича) практика студентів регламентується «Положенням КНЕУ про виробничу практику студентів» з урахуванням навчального плану та «Програми підготовки студентів КНЕУ» з відповідної спеціальності. Робочий день практиканта визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку та режимом роботи підприємства, установи або організації, яка є базою практики. Кожний студент працює за Індивідуальним планом-графіком, який складається на основі програми практики з урахуванням завдань і планів роботи базової установи або організації. Практиканту щодня відводиться одна година для оформлення документації, заповнення «Щоденника практики» і чотири години на тиждень для збирання і вивчення матеріалів по темі магістерської дипломної роботи. До початку практики:
Після завершення практики проводиться захист Звіту про переддипломну (виробничу) практику. Загальне організаційне, навчально-методичне та наукове керівництво здійснюється завідуючим кафедри обліку підприємницької діяльності. Керівництво і контроль за роботою студентів під час практики покладається на призначених керівників від університету та бази практики.
Керівник практики магістра від університету зобов'язаний:
Керівники практики від підприємства зобов'язані:
Студенти, які проходять практику зобов'язані:
Під час практики студенти ведуть пошукову роботу з вибору теми магістерської дипломної роботи, що може бути підготовлена на матеріалах підприємства, що є базою практики. За час проходження практики необхідно зібрати необхідний фактичний матеріал для написання магістерської дипломної роботи. При цьому студенти: — укладають картотеки з питань обраної спеціальності, оформлюють бібліографію; — критично аналізують статті, монографії з конкретної проблематики; — вивчають нормативні документи, які пов’язані з напрямком діяльності з обраної спеціальності; — проводять розрахунки, які необхідні у виконанні професійних функцій; — збирають статистичні дані для написання дипломної магістерської роботи; — опрацювання матеріалів для дипломної роботи. Матеріали науково-дослідницької роботи під час проходження практики фіксуються у окремому розділі звіту студента-практиканта. Оформлення звіту про проходження практики магістра Звіт про переддипломну практику повинен бути акуратно оформлений, написаний (надрукований) на аркушах формату А4 (210 х 297) чорними, синіми або фіолетовими чорнилами та мати структуру згідно з вимогами ДСТУ3008-95. Поле - ліве повинно мати 30 мм, верхнє і нижнє – 20 мм, праве – 10 мм, шрифт - Times New Roman, кегль – 14, міжрядковий інтервал – 1,5. Заголовки структурних елементів звіту і розділів його головної частини розташовується по центру сторінки і пишуться прописними (великими) буквами. Заголовки підрозділів, пунктів і підпунктів звіту пишуться строчними (малими) літерами з абзацу і виділяються інтервалом від тексту зверху і знизу. Звіт складається у письмовій формі за окремими розділами тематичного плану, дотримуючись послідовності у висвітленні питань, які зазначені у його змісті. Виклад повинен бути оригінальним, самостійним, – не відтворювати текст навчальних посібників та підручників. Додані до звіту документи, облікові регістри, таблиці повинні бути заповнені фактичними даними. Звіт і додатки мають бути пронумеровані, підшиті та підписані студентом.
Звіт про проходження практики повинен включати такі структурні елементи: 1. Титульна сторінка (зразок оформлення - Додаток 1). 2. Вступ (мета і завдання практики, загальна характеристика підприємства – бази практики та організації обліку: організаційно-правова форма підприємства та основні напрямки його діяльності, господарські зв’язки підприємства, асортимент продукції, послуг та виконуваних робіт, його організаційно-технологічні особливості діяльності та їх вплив на побудову обліку). 3. Основна частина (розділи відповідно до програми проходження практики, наведеної в табл. 1). 4. Висновки про стан та напрямки удосконалення організації і методики облікової роботи на підприємстві - базі практики. 5. Додатки (перелік матеріалів, зібраних під час проходження практики – наказ про облікову політику підприємства, заповнені первинні документи, розроблені таблиці, відомості, таблиці аналітичного обліку, форми звітності).
Таблиця 1 ПРОГРАМА ПРАКТИКИ
Разом із звітом про практику подається щоденник практики. Звіт про проходження практики орієнтовно має бути обсягом 40-50 сторінок тексту з конкретним описом роботи, виконаної особисто студентом. В основній частині звіту необхідно: - висвітлити питання документування, синтетичного та аналітичного обліку з кожного об’єкту згідно програми практики в розрізі структурних підрозділів, в яких здійснюються облікові процеси. - дати критичну оцінку стану документообороту та організації обліку на підприємстві. При висвітленні питань обліку з відповідної теми практики необхідно посилатись на первинні документи, регістри, нормативні документи, аналітичні таблиці та інші види документів, копії яких мають бути додані до звіту. Звіт про проходження практики подається на рецензування керівнику практики від університету.
Критерії оцінювання виробничої практики студентів
Оцінка результатів проходження практики складається з: 1) якісної оцінки керівником від бази практики набутих на продемонстрованих практикантом професійних навичок та умінь (у формі письмового відгуку без балової оцінки); 2) оцінки керівником від Університету результатів виконання програми практики (у формі письмового відгуку із обов’язковою баловою оцінкою); 3) оцінки презентації студентом результатів проходження практики (у формі рішення комісії із захисту результатів проходження практики із обов’язковою баловою оцінкою) (табл.2). Таблиця 2 ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ (ВИРОБНИЧОЇ) ПРАКТИКИ ТА ЗАХИСТУ ЗВІТУ
Оцінка якості проходження практики і захисту Звітів з практики здійснюється за 100-бальною шкалою з подальшим переведенням її в 4-бальну та шкалу ECTS. Підсумкову оцінку визначає комісія по захисту звітів з практики. Оцінка результатів проходження практики у балах і за 4-бальною шкалою зазначається у відомості за підписами керівника практики від кафедри і членів комісії, створеної для проведення захисту практики. Переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-бальну та шкалу за системою ECTS здійснюється в наступному порядку:
Додаток 1 Зразок титульної сторінки звіту
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ОБЛІКОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ
КАФЕДРА ОБЛІКУ І ОПОДАТКУВАННЯ
ПЕТРЕНКО ПЕТРО ПЕТРОВИЧ
З В І Т
про проходження переддипломної практики студента 6-го курсу спеціальність 071 «Облік і оподаткування» спеціалізація (освітня програма) «Облік, аудит та оподаткування» магістерська програма «Оподаткування підприємницької діяльності» денної форми навчання
КИЇВ 201_
3.4. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ
Програма «Оподаткування підприємницької діяльності» спрямована на підготовку магістрів для підприємств, організацій і установ України. Сучасний магістр повинен володіти комплексом знань із гуманітарних, фундаментальних та фахових дисциплін, мати добру практичну підготовку для виконання функціональних обов’язків на підприємстві, у науково-дослідних установах, міністерствах, відомствах. Магістерська дипломна робота (надалі — МДР) — найважливіша форма самостійної роботи студента, в процесі якої він набуває уміння і навички організації та здійснення наукових досліджень. Вона визначає загальноосвітню та фахову зрілість випускника, вміння діалектично мислити, творчо застосовувати набуті знання при розв’язанні тих чи інших практичних завдань у сфері оподаткування та управлінської діяльності. Успішне виконання студентом дипломної роботи значною мірою залежить від того, наскільки він чітко уявляє собі основні вимоги щодо теоретичного рівня, змісту, структури, обсягу, форми викладення матеріалу та оформлення роботи. Теми магістерських дипломних робіт пропонуються студентам у відповідності з напрямками науково-дослідної роботи випускних кафедр з урахуванням науково-практичних інтересів студентів. Магістерська дипломна робота покликана показати, наскільки студент уміє аналізувати, узагальнювати і формулювати висновки із результатів дослідження, самостійно працювати з літературними джерелами. При оцінці дипломної роботи враховуються не лише якість самої роботи, характер викладу основних її положень при публічному захисті, але й її оформлення. Методичні рекомендації щодо підготовки МДР з обліку, аудиту та оподаткування складені згідно з «Положенням про підготовку і захист магістерської дипломної роботи», яке є внутрішнім нормативним документом університету, що регламентує організацію навчального процесу на завершальному етапі професійної підготовки фахівців освітнього ступеня «магістр». Положення розроблено відповідно до Закону України «Про вищу освіту» від 17.01.2002 р. № 2984, інших нормативно-правових актів, галузевих стандартів вищої освіти, вимог Болонського процесу, «Положення про організацію навчального процесу в умовах індивідуалізації та впровадження кредитно-модульної системи», затвердженого Вченою радою університету (протокол № 9 від 30.03.2006 р.), «Положення про магістерську програму», затвердженого Вченою радою університету (протокол № 10 від 29.03.2007 р.). Положення є документом рамкового характеру, який регламентує загальні та найбільш принципові питання підготовки та захисту магістерських дипломних робіт.
3.4.1. Магістерська дипломна робота, її мета і завдання Магістерська дипломна робота — це самостійне теоретико-прикладне дослідження, що виконується студентом на завершальному етапі здобуття повної вищої освіти за освітнім ступенем «магістр». МДР є кваліфікаційною роботою, на підставі захисту якої Екзаменаційна комісія визначає рівень теоретичної та практичної підготовки випускника, його здатність до самостійної роботи за фахом і приймає рішення про присвоєння відповідної кваліфікації та видачу диплома. Метою підготовки МДР є закріплення та демонстрація сформованих упродовж навчання в університеті професійних компетенцій за спеціальністю «Облік і оподаткування». Це досягається шляхом виконання студентом в процесі підготовки МДР професійних завдань, притаманних первинним посадам, які займають працівники обліку. Професійні завдання можуть стосуватися питань документування господарських процесів, ведення обліку, оподаткування підприємницької діяльності, аналіз отриманих результатів та надання рекомендацій практичного характеру з метою підвищення ефективності функціонування окремих підрозділів, підприємств та організацій тощо. Узагальнені професійні завдання зі спеціальності «Облік і оподаткування» галузі знань «Управління і адміністрування»:
Особливості професійних завдань стосовно спеціальності «Облік і оподаткування» студент відображає у відповідній частині МДР шляхом:
3.4.2. Етапи підготовки та захисту магістерської дипломної роботи Формування напрямів досліджень для підготовки магістерських дипломних робіт Визначення напрямів наукових досліджень й рекомендованої тематики МДР спрямоване на розкриття і конкретизацію узагальненого об’єкта спеціальності та спеціалізованого об’єкту діяльності за освітньою програмою «Оподаткування підприємницької діяльності». Визначення напряму дослідження та формулювання теми МДР здійснюється студентом самостійно протягом двох тижнів з початку проходження практики за узгодженням з науковим керівником. Ключовими вимогами при формулюванні теми МДР є орієнтація на проблеми, розв’язанню яких можуть бути присвячені дипломні роботи, їх зв’язок з узагальненим об’єктом спеціальності, спеціалізованим об’єктом освітньої програми та базовим підприємством. Напрями науково-практичних досліджень у формі МДР можуть оновлюватися з урахуванням змін, що відбуваються в економічному житті суспільства. При формулюванні теми МДР застосовується лаконічність та однозначність формулювань; відображення в них професійних завдань, що передбачені спеціальністю «Облік і оподаткування» та освітньою програмою «Оподаткування підприємницької діяльності»; можливість її розкриття на різних базах практики (тобто, можливість одержання відповідних матеріалів — планових, звітних, статистичних). Напрями досліджень для написання МДР є доступними для ознайомлення студентів.
Наукове керівництво магістерськими дипломними роботами Наукове керівництво виконання студентами МДР складається з методологічного та організаційного його забезпечення. Методологічні засади, якими керуються студенти при підготовці МДР, створюються кафедрою. Вони представлені монографіями, дисертаціями, дослідженнями, підручниками, посібниками, методичними розробками, іншими науково-методичними матеріалами, розробленими вітчизняною та світовою наукою і колективом кафедри. Консультативну допомогу з їх використання у магістерських дипломних роботах студентів надають наукові керівники та автори праць, виконаних на кафедрі. Організаційно керівництво процесом підготовки студентами МДР забезпечується системою заходів, до якої входять:
Персональне керівництво роботою окремих студентів здійснюють призначені наказом ректора наукові керівники. Науковими керівниками МДР можуть бути як штатні викладачі, так і сумісники, які мають наукові ступені, вчені звання, наукові публікації у галузях знань, що відповідають спрямованості і змісту магістерської програми. Одному керівникові кафедра може доручати керівництво не більш, ніж п’ятьма МДР.
Обов’язки наукового керівника МДР:
Вибір і затвердження теми магістерської дипломної роботи Вибір напряму дослідження та теми МДР є прерогативою студента. При цьому йому необхідно керуватися наступним:
Теми МДР вибираються із розроблених напрямів дослідження і за погодженням з науковим керівником та керівником магістерської програми можуть бути сформулювані у відповідності з умовами проходження практики або місця постійної роботи студента. Обрана тема закріплюється за випускником на підставі його письмової заяви на ім'я завідувача кафедри. Теми МДР мають відповідати обраному студентом спрямуванню магістерської програми. В окремих випадках теми дипломних робіт та їх розкриття можуть відображати функціонування віртуальних об’єктів або процесів. При цьому вихідні матеріали, необхідні для підготовки МДР, задаються науковим керівником та відображаються в індивідуальному завданні на підготовку МДР. Студент має право запропонувати власний напрям дослідження та формулювання теми, яке відповідає узагальненому об’єкту спеціальності або спеціалізованому об’єкту магістерської програми. У такому випадку студент подає на ім’я керівника магістерської програми окрему заяву, в якій обґрунтовує вибір теми і погоджує її з науковим керівником та завідувачем кафедри. Не дозволяється виконувати МДР роботу кільком студентам з однієї і тієї самої теми на базі одного й того самого підприємства. Закріплення за студентами тем магістерських дипломних робіт та призначення наукових керівників оформляється наказом ректора ДВНЗ «КНЕУ імені Вадима Гетьмана» за поданням випускової кафедри.
Формування і затвердження індивідуального завдання Після затвердження теми науковий керівник разом зі студентом формують Індивідуальне завдання на підготовку МДР. Індивідуальне завдання має бути погоджене завідувачем випускової кафедри і затверджене керівником освітньої програми. Формування і затвердження індивідуального завдання спрямоване на досягнення таких цілей:
Після формування, погодження і затвердження Індивідуального завдання студент повинен здати на випускову кафедру його копію. Оригінал Індивідуального завдання студент розміщує у дипломній роботі після титульного аркуша. Індивідуальне завдання є нормативним документом і суттєвих відступів у МДР від зафіксованої в ньому структурі не допускається.
Графік виконання магістерських дипломних
Календарний графік підготовки та захисту МДР спрямований на забезпечення високої якості виконання робіт. Він покликаний вирішити такі завдання:
Календарний графік складається випусковою кафедрою на основі типового графіку, затвердженого ректором університету та уточнюється щорічно згідно з графіком навчального процесу студентів спеціальності «Облік і оподаткування» на відповідний навчальний рік (додаток А). Контроль за дотриманням графіку виконання МДР покладається на наукового керівника. Кафедра періодично розглядає на своїх засіданнях хід підготовки студентами МДР за інформацією наукового керівника або матеріалами перевірки завідувачем кафедри.
Попередній захист МДР Попередній захист МДР є складовою частиною модуля практичної підготовки, який входить до навчального плану підготовки магістрів з обліку і оподаткування. Метою попереднього розгляду (захисту) МДР є експертна оцінка фахівцями кафедри рівня готовності роботи відповідно до затверджених кафедрою критеріїв. Така оцінка розглядається, перш за все, як форма допомоги студенту у доведенні роботи до встановлених вимог. Вона супроводжується конкретними рекомендаціями щодо доопрацювання МДР. Негативна експертна оцінка стану справ з підготовкою роботи не тягне за собою адміністративних рішень стосовно студента та наукового керівника. Магістерська дипломна робота не допускається до захисту, якщо попередня оцінка наукового керівника за змістовну частину дослідження складає менше 40 балів. Звіт комісії заслуховується на засіданні кафедри і передбачає оцінку ступеня готовності студентів до захисту дипломних робіт перед Екзаменаційною комісією; виявлення осіб, успішне завершення робіт якими знаходиться під загрозою, виявлення типових проблем у ході підготовки МДР та аналіз причин, що призвели до їх появи; пропозиції щодо прийняття заходів з успішного завершення МДР та їх захисту перед Екзаменаційною комісією. Комісію створює завідувач кафедри у складі 2-3-х викладачів, які мають науковий ступінь та/або вчене звання і досвід керівництва дипломними роботами. Очолює комісію завідувач кафедри або його заступник, чи науковий керівник магістерської програми. Порядок роботи комісії та форму матеріалів, що подають студенти для розгляду комісією, визначає кафедра. На попередній розгляд, як правило, виноситься робота у повному обсязі, доповідь студента та презентація результатів дослідження. Допуск студента і його МДР до захисту перед Екзаменаційною комісією оформляється у такому порядку:
Зовнішнє рецензування МДР
Зовнішнє рецензування МДР проводиться з метою надання Екзаменаційною комісією незалежної експертної оцінки професійних компетенцій студентів, продемонстрованих при підготовці магістерської дипломної роботи. Його проводять фахівці з обліку, аудиту та оподаткування. Зовнішніх рецензентів призначає випускова кафедра. Зовнішніми рецензентами МДР можуть бути: висококваліфіковані працівники відповідних структурних підрозділів бази практики чи підприємств, де працює студент; наукові працівники науково-дослідних установ; працівники міністерств і відомств, викладачі з науковими ступенями та вченими званнями інших вищих навчальних закладів ІІІ—ІV рівня акредитації. Зовнішній рецензент у своїй рецензії повинен чітко окреслити позитивні сторони і недоліки МДР, зробити висновок: рекомендує він її до захисту, чи не рекомендує. Орієнтовну форму зовнішньої рецензії наведено у додатку Б.
Критерії оцінювання магістерської дипломної роботи
Оцінка якості виконання і захисту студентами магістерської дипломної роботи (МДР) здійснюється за 100-бальною шкалою з подальшим переведенням її в 4-бальну та шкалу ECTS. Підсумкову оцінку МДР визначає Екзаменаційна комісія. ЇЇ рішення є остаточним і оскарженню не підлягає. Магістерська дипломна робота не допускається до захисту, якщо попередня оцінка наукового керівника за змістовну частину дослідження складає менше 40 балів. Об’єктами оцінювання є три складові: зміст, оформлення та захист МДР (табл.1). Таблиця 1 Оцінювання магістерської дипломної роботи
Переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-бальну та шкалу за системою ECТS здійснюється в такому порядку:
Повторний захист магістерської дипломної роботи з метою підвищення позитивної оцінки не дозволяється.
3.4.3. Вимоги до змісту магістерської дипломної роботи Структура магістерської дипломної роботи МДР як оригінальне теоретично-прикладне дослідження повинна мати певну логіку побудови, послідовність і завершеність. МДР повинна містити:
Зміст Зміст подається на початку магістерської дипломної роботи. Він містить початкові номери сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків, списку використаних джерел та додатків.
Вимоги до вступу Вступ розкриває сутність і стан наукової проблеми та її значущість. У вступі до МДР студент повинен чітко і лаконічно висвітлити такі позиції:
Об’єкт дослідження – це процес або явище, що породжує проблемну ситуацію й обране для вивчення. Предмет дослідження міститься в межах об’єкту.
Кожне наукове положення має бути чітко сформульовано, не мітити двозначності, вказавши на виокремлення особливостей наукових та практичних результатів (в чому вони полягають), а також їх результативність. Визначення наукових результатів не допускається у формі анотацій проведених робіт та вказівок на виконання окремих видів робіт.
Орієнтовний обсяг вступу – 3-5 сторінок.
Вимоги до основної частини МДР Основна частина МДР складається з розділів, підрозділів. Кожний розділ починають з нової сторінки. В межах розділу підрозділи продовжують через 3 інтервали (при міжрядковому інтервалі 1,0), з нової сторінки підрозділи не починають. У розділах основної частини подають: - критичий огляд наукової та спеціальної літератури за темою та вибір напрямів досліджень; - виклад загальної методики й основних методів досліджень; - експериментальну частину та методику досліджень; - відомості про проведені теоретичні та практичні дослідження; - аналіз і узагальнення результатів досліджень. В огляді літератури студент окреслює основні етапи розвитку наукової думки за своєю проблемою. Загальний обсяг огляду та цитування літератури не повинен перевищувати 20% обсягу основної частини МДР. Перший розділ (орієнтовно 25-30 с.) структурно складається з 3-4 підрозділів. У ньому слід розкрити стнан теоретичних напрацювань з обраної теми, проаналізувати існуючі різноманітні погляди на ті чи інші аспекти, виявити питання, які потребують розв’язання в теоретичному, методичному та прикладному плані. У другому розділі (орієнтовно 25-30 с.) має бути викладена загальна методика проведення дослідження, наводитися методи вирішення завдань і їх порівняльні оцінки. У разі, якщо тема магістерської роботи передбачає удосконалення обліку об’єкта дослідження, то у другому розділі (орієнтовно 25-30 с.) на основі вивчення і критичної оцінки діючих законодавчих, нормативних документів, спеціалізованої літератури повинно бути обгрунтовано діючий стан та розроблено напрями удосконалення методики і організації обліку (оподаткування) досліджуваного об’єкта. Третій розділ (орієнтовно 20-25 с.) структурно вміщує 3-4 підрозділи. Важливе місце в даному розділі посідає викладення методики аналізу або аудиту визначених об’єктів. Автор має продемонструвати свою обізнаність з методами аналізу, контролю/аудиту і на основі їх критичного огляду обґрунтувати вибір найпридатнішого для обраного напряму дослідження. Студент повинен провести ґрунтовний аналіз фактичного стану досліджуваного об’єкта виключно на матеріалах конкретного підприємства. Розділ повинен бути максимально насиченим фактичною інформацією (таблиці, графіки, діаграми, схеми), що відображають відповідні результати діяльності підприємств за останніх 3-5 років. Слід чітко розмежувати джерела походження використаної при аналізі інформації: що запозичене з літератури, що одержано з документів підприємства, а які дані здобуті шляхом власних спостережень, експериментів, розрахунків, опитувань тощо. В розділі мають міститися обґрунтовані пропозиції студента, спрямовані на досягнення мети, поставленої у вступі. Особлива увага приділяється конкретизації аналізу або аудиту щодо об’єкта дослідження. Визначаються напрями підвищення ефективності діяльності підприємства або варіанти запобігання помилок та шахрайства. В разі, якщо третій розділ МДР присвячений аудиту тематичного дослідження, обов’язково має розглядатися аналітичний підхід до оцінки основних економічних показників за темою дослідження. Якщо тема магістерської дипломної роботи не передбачає поєднання двох складових з обліку та аудиту (або контролю чи аналізу), то третій розділ МДР є конструктивним і присвячується вичерпному викладенню результатів власних досліджень автора з висвітленням того нового, що він вносить у розроблення проблеми. Магістрант повинен давати оцінку повноти вирішення поставлених завдань, оцінку достовірності одержаних результатів (характеристик, параметрів), їх порівняння з аналогічними результатами вітчизняних і зарубіжних праць, обґрунтування потреби додаткових досліджень, негативні результати, які обумовлюють необхідність припинення подальших досліджень. Виклад матеріалу підпорядковують одній провідній меті, чітко визначеній автором. У кінці кожного розділу формулюються висновки до розділу зі стислим викладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів. Можуть бути передбачені інші розділи дипломної роботи, які визначаються навчальним закладом (наприклад, з охорони праці). Зміст таких розділів визначається завданнями дослідження. Однією з ознак високої якості дипломної магістерської роботи є застосування економіко-математичних методів та інформаційних систем в обліку, оподаткуванні, аналізі та аудиті, інформаційних технологій як під час аналізу, так і при обґрунтуванні запропонованих заходів. Усі частини МДР необхідно органічно пов’язати між собою: теоретичні та методичні положення мають бути відправними моментами для аналізу (аудиту). При підготовці кожного розділу МДР студент має застосувати і довести свої професійні компетенції. За результати розрахунків і зроблені на цій основі висновки відповідальність несе студент — автор магістерської дипломної роботи. Вимоги до висновків У висновках викладають найважливіші наукові та практичні результати, що отримані при написанні МДР. Загальний обсяг висновків до МДР близько 3-5 сторінок. Висновки до розділу - не більше 3 сторінок. Текст висновків має підтвердити здатність автора дипломної роботи успішно реалізувати поставлену мету і завдання. Загальні висновки не можуть відтворювати текст висновків до розділу, вони лаконічно узагальнюють результати дослідження всієї МДР. Висновки подаються у формі нумерованого списку. Рекомендовано починати висновки реченням: «На основі дослідження, проведеного в магістерській дипломній роботі, можна зробити такі висновки: 1. 2. 3. і т.д.» або «Дослідження, проведені в магістерській дипломній роботі, дають змогу зробити такі висновки: 1. 2. і т.д.» Студент повинен стисло охарактеризувати проведений аналіз діяльності підприємства, узагальнити власні пропозиції, оцінити їх практичне значення та ефективність, виокремити власний внесок в економічну теорію та практику господарювання. 3.4.4. Вимоги до оформлення магістерської дипломної роботи Загальні вимоги Магістерська дипломна робота має бути виконана комп’ютерним набором на одній стороні аркушів стандартного білого паперу формату А4 (210 × 297 мм) через 1,5 міжрядкових інтервали з використанням шрифту Times New Roman, розмір – 14 пт. Абзацний відступ – 1,25 см. Текст розміщується на сторінці з дотриманням розмірів полів: верхнє і нижнє – 20 мм, ліве – 30 мм, праве – 10 мм. Магістерська дипломна робота починається з титульного аркуша, який оформляється за зразком, наведеним у додатку Б.
Номер сторінки проставляється внизу, по центру сторінки (починаючи зі Вступу з 3-ї (або 4-ї) сторінки). Текст основної частини поділяють на розділи. Заголовки основних структурних частин роботи «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ...», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ» друкують великими літерами симетрично до тексту (по центру) напівжирним. Заголовки підрозділів друкують маленькими літерами (крім першої великої) напівжирним (з абзацу по ширині). Крапку в кінці заголовка не ставлять. Кожну структурну частину дипломної роботи: «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ» починають з нової сторінки. Розділи позначаються однією арабською цифрою (наприклад, РОЗДІЛ 1), після номера крапку не ставлять, потім з нового рядка друкують заголовок розділу великими літерами. Наприклад, РОЗДІЛ 1 ДЕБІТОРСЬКА ЗАБОРГОВАНІСТЬ ЯК ОБ’ЄКТ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА АНАЛІЗУ Підрозділи нумерують у межах кожного розділу. Номер підрозділу складається з номера розділу і порядкового номера підрозділу, між якими ставлять крапку. В кінці номера підрозділу повинна стояти крапка, наприклад: 1.1.; 1.2. або 2.1.; 2.2. і т.д. Потім у тому ж рядку наводять заголовок підрозділу. Усі заголовки формулюються лаконічно. Вони повинні розкривати зміст відповідної структурної частини роботи. У заголовках не можна робити переноси слів. Відстань між двома заголовками робиться такою, як у тексті. Відстань між заголовком і текстом - 2 інтервали (при міжрядковому інтервалі 1,0). У кінці заголовків крапок не ставлять. Для тих випадків, коли кінець одного і початок іншого підрозділу розміщуються на одній сторінці відстань між текстом і заголовком наступного підрозділу - 3 інтервали (при міжрядковому інтервалі 1,0). У змісті дипломної роботи зазначають початкові сторінки кожного розділу і підрозділу. Назви розділів і підрозділів у змісті та тексті мають бути тотожними. Перелік скорочень символів і спеціальних термінів включається до дипломної роботи тоді, коли застосовуються не загальновживані (вузькоспеціальні) скорочення, символи і терміни, якщо загальна їх кількість – понад 20 і кожне із них повторюється у тексті не менше, як 3-5 разів. Скорочення, символи і терміни розміщуються у переліку стовпчиком, у якому ліворуч приводять символ або спеціальний термін, а праворуч – його деталізоване розшифрування. Якщо у роботі кількість скорочень, символів, термінів менше за 20 і кожне із них повторюється не більше 3–5 разів, перелік окремо не складається. Детальне розшифрування їх наводиться у вигляді примітки при першому згадуванні у роботі або безпосередньо у тексті (в дужках). Наприкінці роботи після списку використаних джерел студент проставляє особистий підпис та дату завершення виконання дипломної роботи.
Текст Важливим етапом виконання МДР є оформлення її тексту. Від того, наскільки вимогливо поставиться автор до форми своєї роботи, суттєво залежатиме її якість, а отже, і підсумкова оцінка. Магістерська дипломна робота має бути виконана з додержанням усіх вимог, що висуваються до наукових публікацій. МДР виконується українською мовою. Використовується науковий стиль викладення матеріалу, особливостями якого є:
Слід уважно підходити до вживання наукових термінів та визначень, посилаючись при цьому на авторитетні джерела (довідкові та нормативні видання, монографії, наукові статті). Щоб уникнути суб’єктивних суджень і закцентувати увагу на предметі висловлювання, в тексті слід застосовувати виклад від третьої особи («автор рекомендує…») або від першої особи множини («на нашу думку…», «зазначимо, що…»), часто використовують безіменну форму подачі інформації («як було сказано…», «слід зазначити, що…»). Текст дипломної роботи слід старанно вичитати та перевірити на наявність помилок.
Таблиці Цифровий матеріал, як правило, подається в табличній формі. Кожна таблиця повинна мати тематичний заголовок, що відображає її зміст і розміщується по центру. Усі таблиці слід нумерувати. Праворуч і вище від назви таблиці пишуть курсивом слово «Таблиця» та її порядковий номер. Знак № перед цифрою не ставиться. Назву таблиці наводять жирним шрифтом. Номер таблиці складається з номера розділу і порядкового номера таблиці в даному розділі (наприклад: Таблиця 1.3 — третя таблиця першого розділу). У разі перенесення частини таблиці на іншу сторінку правруч над перенесеною частиною пишуть слова «Продовження табл.» і вказують її номер (наприклад: «Продовження табл. 1.2»). Оформлюючи таблицю, слід дотримуватися певного співвідношення її частин. Ширина боковика має бути не більше 1/3 загальної ширини таблиці, а висота шапки таблиці — не більше 1/3 висоти таблиці. Графи (колонки) нумеруються тільки в тих випадках, коли у тексті на них є посилання або таблицю розташовують на кількох сторінках. Висота рядків має бути не менше 8 мм. Якщо рядки або графи (колонки) таблиці виходять за межі формату сторінки, таблицю поділяють на частини, розміщуючи одну частину під одною, або поруч, чи переносячи частину таблиці на наступну сторінку, повторюючи в кожній частині таблиці її шапку та боковик. При поділі таблиці на частини допускається її шапку заміняти відповідними номерами граф (колонок). Заголовки граф повинні починатися з великих літер, підзаголовки - з маленьких, якщо вони складають одне речення із заголовком, і з великих, якщо вони є самостійними. Заголовок кожної графи в шапці таблиці має бути по можливості коротким. Слід уникати повторів тематичного заголовка в заголовках граф, одиниці виміру зазначати у тематичному заголовку, виносити до узагальнюючих заголовків слова, що повторюються. Тип шрифту — Times New Roman, розмір кеглю – 8-14 пт залежно від прозміщення та обсягу інформаії, міжрядковий інтервал — 1,0. Якщо всі показники таблиці мають однакові одиниці виміру, їх вносять у заголовок таблиці, якщо різні — вказують у боковику. Позначення одиниць виміру має відповідати вимогам стандартів. Усі таблиці, в яких наведено облік (кореспонденцію рахунків) тих чи інших операцій, повинні мати однакову початкову назву (наприклад, Відображення в обліку операцій з … або Кореспонденція рахунків з обліку …) Назви аналітичних таблиць повинні бути стислими і відображати зміст інформації у таблиці, назву суб’єкта дослідження, період за який наводиться інформації. Не рекомендується назву аналітичних таблиць розпочинати словами «Аналіз показників…». Таблицю розміщують після першого згадування про неї в тексті, так, щоб її можна було читати без повороту переплетеного блоку МДР або з поворотом за стрілкою годинника. Таблицю з великою кількістю рядків можна переносити на наступну сторінку. Таблицю з великою кількістю граф можна ділити на частини і розміщувати одну частину під іншою в межах однієї сторінки. Якщо рядки або графи таблиці виходять за формат сторінки, то в першому випадку в кожній частині таблиці повторюють її шапку, в другому – боковик, або проставляється нумерація назв боковика і граф (колонок) таблиці. В тексті магістерської дипломної роботи мають бути посилання на всі таблиці. Таблицею підрозділ не завершується, а робиться загальний висновок до підрозділу.
Зразок конструкції таблиціТаблиця_______ (номер)Назва таблиці
Боковик Графи (колонки)
Ілюстрації Ілюстрації (рисунки, схеми, графіки, карти, креслення тощо) слід розміщувати безпосередньо після тексту, де вони згадуються вперше. На всі ілюстрації мають бути посилання. Якщо ілюстрація створена не автором МДР, необхідно дотримуватися вимог чинного законодавства про авторські права. Креслення, рисунки, графіки, схеми, діаграми повинні відповідати вимогам стандартів «Єдиної системи конструкторської документації» та «Єдиної системи програмної документації». Ілюстрації повинні мати назву, яку розміщують під ілюстрацією з абзацу. За необхідності під ілюстрацією розміщують пояснювальні дані (підрисунковий текст). Ілюстрації позначаються словом «Рис.» і нумеруються послідовно в межах розділу, за винятком ілюстрацій, поданих у додатках. Номер ілюстрації складається з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, між якими ставиться крапка. Наприклад: «Рис. 3.1.» (перший рисунок третього розділу). Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщують послідовно під ілюстрацією. Наприклад:
8 12 13 17 традиційний графік роботи
7 9 11 12 13 14 17 19 гнучкий графік роботи
Рис. 3.1. Варіанти традиційного та гнучкого графіка роботи
Графічний матеріал МДР виконується у текстовому редакторі Microsoft Word. Використовувати скановані об’єкти в МДР не дозволяється.
Формули Формули створюються за допомогою «Редактора формул» і розташовуються безпосередньо після тексту, в якому вони згадуються, посередині рядка. Вище і нижче кожної формули має бути залишено не менше одного вільного рядка. Формули слід нумерувати порядковою нумерацією у межах розділу. Номер формули складається з номера розділу і порядкового номера формули, відокремлених крапкою, наприклад, формула (1.3) — третя формула першого розділу. Номер формули слід зазначати у круглих дужках на рівні формули в крайньому правому положенні на рядку. Пояснення значень символів і числових коефіцієнтів, що входять до формули, слід наводити безпосередньо під формулою у тій послідовності, в якій вони наведені у формулі. Пояснення значення кожного символу слід давати з нового рядка. Перший рядок починають без абзацу словом «де» без двокрапки. Наприклад: (1.3) де Км — коефіцієнт монотонності праці; Тпр — час, витрачений на повторювані рухи; Тз — загальний час тривалості операції (роботи).
Переносити формули на наступний рядок допускається тільки на знаках виконуваних операцій, повторюючи знак на початку наступного рядка. Коли переносять формулу на знакові операції множення, використовують знак «х». Формули, що йдуть одна за одною й не розділені текстом, відокремлюють комою.
Цитування та посилання на використані джерела У процесі підготовки МДР, для підтвердження власних аргументів посиланням на авторитетне джерело або для критичного аналізу того чи іншого друкованого твору, слід наводити цитати. Науковий етикет вимагає точно відтворювати цитований текст, бо найменше скорочення наведеного витягу може спотворити зміст, закладений автором. Загальні вимоги до цитування такі: а) текст цитати починається і закінчується лапками і наводиться в тій граматичній формі, в якій він поданий у джерелі, зі збереженням особливостей авторського написання; б) цитування повинно бути повним, без довільного скорочення авторського тексту та без перекручень думок автора Пропуск слів, речень, абзаців при цитуванні допускається без перекручення авторського тексту і позначається трьома крапками. Вони ставляться у будь-якому місці цитати (на початку, всередині, наприкінці). Якщо перед випущеним текстом або за ним стояв розділовий знак, то він не зберігається; в) кожна цитата обов'язково супроводжується посиланням на джерело; г) при непрямому цитуванні (переказі, викладі думок інших авторів своїми словами), що дає значну економію тексту, слід бути гранично точним у викладенні думок автора, коректним щодо оцінювання його результатів і давати відповідні посилання на джерело. Посилання дають змогу відшукати документи і перевірити достовірність відомостей з цитованого документа, дають необхідну інформацію щодо нього, допомагають з’ясувати зміст, мову тексту тощо. Посилатися слід на останні видання публікацій. На більш ранні видання можна посилатися лише в тих випадках, коли в них є матеріал, який не включено до останнього видання. Якщо використовують відомості, матеріали з монографій, оглядових статей, інших джерел з великою кількістю сторінок, у посиланні необхідно точно вказати номери сторінок, ілюстрацій, таблиць, формул із джерела, на яке посилаються. На запозичену з літературних, періодичних і статистичних джерел інформацію (формули, таблиці, схеми, графіки, узагальнення, висновки тощо) обов’язково слід робити посилання у тексті, наводячи у квадратних дужках порядковий номер джерела у списку використаних джерел та номери сторінок, з яких узято інформацію (наприклад, [23, с. 153]).
Додатки У додатки виносяться громіздкі таблиці, схеми, діаграми, форми документів, ксерокопії форм звітів підприємств тощо. Додатки оформлюються як продовження дипломної роботи на наступних сторінках у порядку появи посилань у тексті роботи. Додаток повинен мати заголовок, надрукований угорі симетрично відносно тексту сторінки (по центру). Текст кожного додатка, за необхідності, може бути поділений на розділи і підрозділи, які нумеруються у межах кожного додатка. Ілюстрації, таблиці та формули, розміщені в додатках, нумерують у межах кожного додатка. Додатки слід позначати послідовно великими літерами української абетки, за винятком літер Г, Ґ, Є, І, Ї, Й, О, Ч, Ь (наприклад, Додаток А, Додаток Б і т. д.) Єдиний додаток позначається як додаток А. Ілюстрації, таблиці і формули, розміщені в додатках, нумеруються у межах кожного додатка, наприклад: Рис. Д. 1.2. — другий рисунок першого розділу додатка Д; формула (А. 1) — перша формула додатка А. Джерела, які цитуються тільки в додатках, мають розглядатися незалежно від тих, які цитуються в основній частині роботи, і мають бути перелічені наприкінці кожного додатка в переліку посилань.
Бібліографічний опис використаних джерел До списку використаних джерел слід включати тільки ті джерела, на які є посилання у тексті. Джерела можна розміщувати в списку одним із таких способів: 1) у порядку появи посилань у тексті; 2) в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків. Відомості про джерела, включені до списку, необхідно давати згідно з вимогами таких стандартів: ГОСТ 7.1-84 «Библиографическое описание документа. Общие требования и правила составления», ДСТУ 3582-97 «Інформація та документація. Скорочення слів в українській мові і бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила», ГОСТ 7.12-93 «Библиографическая запись. Сокращение слов на русском языке. Общие требования и правила». Для нормативно-правових документів необхідно посилатися на джерела, які є офіційними виданнями.
Приклади оформлення бібліографічного опису у списку джерел до магістерської дипломної роботи
Зовнішнє оформлення Магістерська дипломна робота повинна бути переплетена у тверду обкладинку в такий спосіб, щоб листи не випадали і їх не можна було виймати без пошкодження. На внутрішньому боці обкладинки вклеюється конверт для компакт-диску. На компакт-диск записується остаточний варіант магістерської дипломної роботи. Диск повинен бути підписаний: Пізвище, ініціали автора МДР; тема МДР; прізвище та ініціали наукового керівника МДР.
Додаток А ЗАТВЕРДЖЕНО:Кафедрою обліку і оподаткування Протокол № 2 від 19 вересня 2017 р.
ОРІЄНТОВНИЙ ГРАФІК підготовки та захисту магістерських дипломних робіт для студентів освітньої програми 8О04 «Оподаткування підприємницької діяльності» на 2017-2018 н.р. на кафедрі обліку і оподаткування ( для всіх форм навчання)
Додаток БОрієнтовна форма зовнішньої рецензії
|
1. Актуальність і практичне значення МДР |
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
2. Позитивні сторони у роботі, які бажає підкреслити рецензент |
|
||
|
|||
|
|||
3. Недоліки або дискусійні питання у роботі |
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
4. Оцінка якості запропонованих студентом заходів і пропозицій, їх практична цінність |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Загальний висновок рецензента (рекомендувати чи не рекомендувати магістерську |
|||
дипломну роботу студента до захисту в ЕК) |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Посада і місце роботи рецензента____________________________
(підпис) (ініціали, прізвище)
М П
Міністерство освіти і науки України
ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
імені Вадима Гетьмана»
ОБЛІКОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ
КАФЕДРА ОБЛІКУ І ОПОДАТКУВАННЯ
Програма
«Оподаткування підприємницької діяльності»
ПЕТРОВ Іван Петрович
МАГІСТЕРСЬКА ДИПЛОМНА РОБОТА
«ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ, ЇХ ОПОДАТКУВАННЯ, ОБЛІК ТА КОНТРОЛЬ»
на здобуття освітнього ступеня «магістр»
Керівник магістерської програми, д.е.н., професор ____________Остап’юк Н.А. «___» __________20___р.
Робота допущена до захисту рішенням кафедри «___»______________20__ р. Протокол №________
Зав. кафедри обліку і оподаткування, д.е.н., професор ___________М.М. Шигун
|
Науковий керівник канд.екон.наук, доцент Федорченко О.Є. (науковий ступінь, вчене звання, ПІБ)
«___»_________20____р. _____________________ (підпис)
Магістр здав роботу на кафедру
«___»__________20___р. _____________________ (підпис)
|
КИЇВ 201___
Додаток Д
Приклад оформлення Реферату
РЕФЕРАТ
Магістерська дипломна робота містить 108 сторінок, 22 таблиці, 4 рисунки, список використаних джерел з 85 найменувань, 7 додатків.
«Доходи фізичних осіб, їх оподаткування, облік та контроль»
Ключові поняття роботи – доходи фізичних осіб, заробітна плата, облік, оподаткування, ставка оподаткування, база оподаткування, об’єкт оподаткування, податок на доходи фізичних осіб, податковий агент, контроль
Метою дипломної роботи є дослідження особливостей теоретичних та практичних аспектів методики і організації обліку та оподаткування доходів фізичних осіб та розробити шляхи удосконалення контролю повноти їх нарахування та оплати.
Об’єктом дослідження є доходи фізичних осіб, порядок їх оподаткування.
Предметом дослідження є комплекс теоретичних та практичних питань методики і організації обліку та контролю доходів фізичних осіб.
Завданнями дипломної роботи є: дослідити економічну сутність поняття доходів фізичних осіб, розглянути їх місце у формуванні доходів бюджету, розкрити особливості визнання, класифікації та оцінки доходів фізичних осіб підприємства в обліку, дослідити нормативно-правове регулювання обліку податку на доходи фізичних осіб, розкрити сутність організації обліку доходів фізичних осіб на досліджуваному підприємстві, надати загальну характеристику підприємства його організаційну структуру, визначити особливості синтетичного та аналітичного обліку доходів фізичних осіб, а також розглянути особливості застосування сучасних інформаційних систем для обліку податку з доходів фізичних осіб на підприємстві, дослідити особливості організації і методики контролю розрахунків з бюджетом з податку на доходи фізичних осіб на досліджуваному підприємстві та запропонувати шляхи їх досконалення.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в удосконаленні форм первинних документів з обліку доходів фізичних осіб шляхом введення додаткових граф у вигляді блоку оперативної бухгалтерської інформації для надання обліковим даним оперативності.
За результатами дослідження сформульовані висновки та надані пропозиції щодо вдосконалення обліку та контролю доходів фізичних осіб та податку на доходи фізичних осіб на підприємстві.
Рік виконання дипломної роботи – 2017 – 2018 рр.
Рік захисту роботи – 2018 р.