|
ПОДАТКОВА СИСТЕМАДата публикации: 11.07.2019 08:22
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДВНЗ «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА»
ФАКУЛЬТЕТ ФІНАНСІВ КАФЕДРА ФІНАНСІВ
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ щодо виконання курсових робіт з дисципліни «ПОДАТКОВА СИСТЕМА» для студентів IV курсу напрям підготовки «Фінанси і кредит» спеціалізація 6508 «Фінанси»
Київ 2018
ЗМІСТ
1. МЕТА І ЗАВДАННЯ вИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 2. ВИБІР ТЕМИ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 3 3. СКЛАДАННЯ ПЛАНУ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 6 4. ПІДГОТОВКА ДО ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 8 4.2СТРУКТУРА, ОБСЯГ, ЗМІСТ ТА АЛГОРИТМ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ 8 4.3ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ 5. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 7 6. ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ.. 21
МЕТА І ЗАВДАННЯВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
Метою курсової роботи є поглиблення та закріплення теоретичних знань студентів за конкретними темами курсу “Податкова система”, проведення самостійних наукових досліджень, формування професійних умінь і навичок в процесі осмислення тієї чи іншої проблеми з становлення та реформування податкової системи, обґрунтування висновків та пропозицій при прийнятті управлінських рішень з питань оподаткування. Завданням курсової роботи з дисципліни “Податкова система” є:
Курсова робота повинна виявити ступінь підготовки студента до самостійної роботи. Він має правильно використовувати теоретичні положення економічної науки, вміти користуватися науковим апаратом, законодавчими матеріалами та спеціальною літературою, аналізувати фактичні дані та робити ґрунтовні висновки щодо проведеного дослідження. Курсова робота за змістом є комплексною, ії виконання вимагає від студента глибоких знань з дисциплін професійної підготовки майбутніх фінансистів.
ВИБІР ТЕМИ КУРСОВОЇ РОБОТИ Підготовка до написання курсової роботи розпочинається з вибору теми. Одним із важливих критеріїв при виборі теми має бути інтерес студента в проблемі дослідження, що обирається. Для цього, студент повинен заздалегідь ознайомитися з навчальною та науковою літературою, з об’єктом дослідження, а також можливостями формування інформаційної бази статистичних та практичних матеріалів. При виборі теми студентами заочної (вечірньої) форми навчання додатково слід враховувати можливість збору необхідного матеріалу за місцем основної роботи. Після ознайомлення з необхідними джерелами щодо обраного напряму дослідження студент самостійно вибирає тему із рекомендованою кафедрою фінансів тематикою курсових робіт. Орієнтовну тематику курсових робіт наведено вище.
При виборі теми слід врахувати, що студентові надається правозмінити назву теми курсової роботи (розширити, звузити її) по узгодженню з керівником курсової роботи чи запропонувати для дослідження іншу тему, не зазначену в переліку тем курсових робіт з курсу „Податкова система”. Запропонована студентом власна тема дослідження повинна відповідати критеріям актуальності, мати практичне значення та має бути узгоджена з керівником курсової роботи. У разі необхідності, студентові надається право змінити тему курсової роботи на нову тему. Зміна теми курсової роботи на нову тему здійснюється за погодженням керівника курсової роботи в строки, що визначені керівником, але не пізніше двох місяців до закінчення строку подачі курсової роботи (ДОДАТОК Б - Регламент підготовки та виконання курсової роботи з дисципліни“Податкова система” для студентів денної та вечірньої форм навчання). Для остаточного вибору теми курсової роботи студентові надаються наступні права: Роботи, виконані на теми, не вказані в тематиці кафедри та не узгоджені з керівником курсової роботи, до захисту не допускаються! Обрана тема дослідження виконується самостійно одним студентом! При цьому студент вибирає тільки одну тему з рекомендованих тематикою курсових робіт, яка не повторюється в кожній академічній групі. При виборі теми та при виконанні курсової роботи студент має право отримувати консультації в усній формі під час призначених консультацій чи електронній формі по узгодженню з керівником курсової роботи через ресурси електронної пошти щодо плану, змісту, напряму дослідження, використання літературних джерел та будь-якими питаннями, що виникають у студента. Консультації надаються в компетенції управління податковими платежами Україні (що контролюються органами державної податкової служби та митними органами в межах України) та в зарубіжних країнах світу. При виборі теми доцільно врахувати напрям майбутніх досліджень при написанні магістерської дипломної роботи, підготовці наукових доповідей для участі у конференціях та наукових гуртках. Тематика курсових робіт
СКЛАДАННЯ ПЛАНУ КУРСОВОЇ РОБОТИ Після остаточного вибору теми студентом самостійно складається план курсової роботи. Зразок проекту плану наведено на рисунку 1.
Рис 1. Зразок проекту плану в текстовому повідомленні студента для подальшого узгодження з керівником змісту розділів плану курсової роботи
Складений проект плану направляється керівнику курсової роботи на електрону адресу на погодження. Після узгодження перевірений проект плану повертається студенту для виконання курсової роботи протягом 10 календарних днів з дня його отримання на електронну пошту керівника (фактом підтвердження отримання проекту плану керівником є дата отримання текстового повідомлення “проект плану отримано” від керівника на електрону адресу студента протягом 2 робочих днів). При цьому план окремим файлом не прикріплюється до листа керівнику, а всі питання розділів проекту плану пишуться в текстовому повідомленні. В темі відправлення через інтернет ресурси обов’язково вказати тему повідомлення: наприклад, проект плану з курсової роботи Коваленко Н.М., група 1, як це представлено наочно на рисунку 1 зразка проекту плану курсової роботи в текстовому повідомленні студента для подальшого узгодження з керівником змісту розділів плану курсової роботи. План повинен включати питання, які дозволяють розкрити зміст теми, досягти мету та виконати поставлені завдання курсової роботи, давати головні напрями дослідження обраної теми, відображати логічний зв’язок між її окремими складовими частинами. Для складання плану курсової роботи студенту рекомендується ознайомитися з проблематикою обраної теми дослідження. Вирішення питань передбачених темою дослідження здійснюється через опрацювання законодавчо-нормативних документів, спеціальної наукової літератури, статистичних матеріалів, які послідовно і логічно розкривають визначену тему. План курсової роботи повинен мати таку структуру: вступ, 3 розділи (без розбиття на підрозділи), висновки, списоквикористаних джерел, додатки (див. розділ 2, розділ 3). В процесі дослідження визначених питань в проекті плану курсової роботи, до плану за необхідності його уточнення можна вносити зміни та правки за погодженням керівника. В цьому випадку процедура погодження буде наступною. Студент направляє на електрону адресу керівника уточнений проект плану. Після узгодження перевірений уточнений проект плану повертається студенту для виконання курсової роботи протягом 5 робочих днів з дня його отримання на електронну пошту керівника. В темі відправлення через інтернет ресурси вказати тему повідомлення: наприклад, уточнений проект плану з курсової роботи Коваленко Н.М., група 01. ВИБІР ОБ’ЄКТА ТА ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ І ЗАВДАНЬ КУРСОВОЇ РОБОТИ Обґрунтування вибору об'єкта та предметів дослідження курсової роботи є вихідною і важливою процедурою, від результату виконання якої залежать подальші логіка та якість реалізації основних етапів курсової роботи: постановки мети, завдань і питань дослідження, розробки його теоретичних передумов, аналізу результатів і формулювання висновків та рекомендацій. Варто звернути увагу на те, що об’єкт дослідження визначається виходячи з вибраної теми курсової роботи. Об’єктами дослідження можуть бути:
Щоб зрозуміти, що саме необхідно визначити об’єктом дослідження з вибраної теми, необхідно звернути увагу на визначення змісту об’єкту та предмету дослідження: Метою курсової роботи повинна бути орієнтація на пізнання і практичне вирішення проблем, що досліджуються. Формулювання мети задають назви розділів курсової роботи. Визначення завдань дослідження конкретизує дослідницький процес і являє собою результат розкладу мети на прості складові. Структура роботи випливає з логіки дослідження.
Підготовка до ВИКОНАННЯ курсової роботи Для того, щоб підготувати курсову роботу в повному обсязі студент має опрацювати широке коло джерел: навчальної літератури, монографій, наукових періодичних видань, нормативно-правових актів, статистичних і звітних матеріалів, які широко представлені в статистичних збірниках, на офіційних сайтах органів державного управління тощо. Тільки після цього студент може приступати до безпосереднього виконання роботи.
Вивчення літератури Студент підбирає і вивчає літературу самостійно, орієнтуючись при цьому на рекомендований список літератури та користуючись систематичними каталогами наукової, навчальної, довідкової літератури, каталогом періодичних видань читального залу бібліотеки КНЕУ, залом іноземної літератури та каталогами інших бібліотек, які розташовані за адресами: американська бібліотека (вул. Волоська 8/5, НаУКМА, корпус 4 кімната 116), бібліотека Гьоте-інституту (вул. Волоська, 12 / 4), бібліотека французького культурного центру (вул. Гончара, 84),НацiональнабiблiотекаiменiВ.І.Вернадського (проспект 40-рiччя Жовтня, 3)Нацiональна парламентська бібліотека (вул. Грушевського, 1) та інші. При складанні списку літератури варто дотримуватися вимог до оформлення списку використаних джерел, в якому вказується (прізвище й ініціали автора, назва роботи, місце видання, видавництво, рік видання і кількість сторінок). Список використаних джерел повинен включати тільки ті літературні джерела, на які є посилання у основній частині курсової роботи. Підбираючи літературу за обраною темою курсової роботи, студент повинен дотримуватися певної послідовності в опрацюванні широкого кола джерел:
Вимогою до використання джерел нормативно-правового характеру є їх чинність на момент використання в останній редакції, а тому закони, постанови, кодекси, накази краще отримувати з офіційних джерел – сайтів органів державної влади та управління. Періодичні видання мають бути науковими, фаховими та актуальними (за останні 3-5 років). Для повного розкриття теми на належному рівні студент має опрацювати значну кількість з кожної з вищезазначених групи джерел. Курсові роботи, в яких поверхово та неякісно опрацьовані літературні джерела, засновані лише на двох-трьох джерелах не можуть презентувати на високу позитивну оцінку як такі, що не розкрили обрану тему дослідження.
Структура, обсяг, зміст та алгоритм виконання курсової роботи Структура роботи складається з титульного аркушу, змісту, вступу, трьох розділів (основної частини роботи), висновків, списку використаних джерел. Курсова робота оформлюється за добровільним вибором студента у формі презентації або у формі ТЕКСТОВОГО ДОКУМЕНТУ за допомогою Microsoft PowerPoint або Microsoft WORD. Студенти денної та вечірньої форм навчання зобов’язані відповідно до встановленого регламенту підготовки та виконання курсової роботи з дисципліни “Податкова система” для студентів денної та вечірньої форм навчання надіслати керівнику через електронну пошту оформлену завершену курсову роботу у вигляді презентації або текстового документу. При цьому, файл (виконаний у Microsoft PowerPoint) має наступну структуру: Обсяг курсової роботи у формі презентації має бути в межах 17 - 20слайдів, при цьому:
Обсяг текстової частини роботи (від вступу – до висновків включно, без урахування списку літератури) має бути в межах 17-22 сторінок стандартного формату А (210 х 297 мм), при цьому:
Виконання курсової роботи в формі презентації або текстового документу передбачає кілька етапів роботи. Алгоритм виконання курсової роботи представлено на рис.1:
Рис 2. Алгоритм виконання курсової роботи у формах презентації або текстового документу Завершена курсова робота виконана відповідно до вимог направляється для перевірки керівнику з курсових робіт через електрону пошту на адресу керівника. При цьому в темівідправлення через інтернет ресурси обов’язково вказати всі реквізити, які вимагаються до назви файлу:
Курсова робота направляється для перевірки керівнику в завершеному вигляді та має бути обов’язково заархівована в форматі “rar”, як це представлено наочно на прикладі ( рис. 3):
Рис.3. Фрагмент прикладу відправлення файлу курсової роботи Коваленко Н.М. у форматі “rar” з вимогами до назви файлу
Після отримання керівником курсової роботи вона підлягає перевірці (детальніше дивиться критерії оцінювання якості курсової роботи в розділі 4 – критерії оцінювання курсової роботи). Після перевірки курсової роботи, керівник направляє на електрону адресу студента рецензію керівника курсової роботи з оцінками рівня дослідження від 30 до 60 балів. Отримана рецензія керівника курсової роботи студентом з оцінками за якість виконання курсової роботи роздруковується та представляється комісії під час прилюдного захисту курсової роботи (детальніше дивиться розділ 5 – захист курсової роботи).
Змістовні вимоги до розкриття розділів курсової роботи У курсовій роботі студент повинен глибоко і всебічно розкрити зміст обраної теми. Особливу увагу слід приділити дискусійним питанням теорії і практики податкових відносин, реформуванню податкової системи, чинникам, що впливають на формування бюджету податковими платежами, тощо. Якщо в економічній літературі відсутня єдина точка зору з питань, які досліджуються, слід навести думки кількох авторів, дати їх критичну оцінку та висловити свої міркування з даного приводу.
Розділ 1 Розділ 1присвячується розкриттю сутності об’єкта дослідження, характеристиці основ організації управління ним. Він виконується на основі критичного аналізу навчальної, наукової літератури, монографій, наукових статей, а також положень чинного податкового законодавства.
До слайдів або текстової частини курсової роботи ОБОВ’ЯЗКОВО мають увійти наступні таблиці і рисунки, які узагальнюють опрацьований студентом та проаналізований для розділу 1 матеріал: < >Таблиця, яка містить ключові поняття і терміни, які розкривають об’єкт дослідження, за такою формою:Таблиця
Ключові поняття і терміни
< >Основні дискусійні питання щодо характеристики сутності та функцій об’єкта дослідження, наприклад, у такій формі: Дискусійніпитаннящодо…
Розділ 2 Розділ 2 присвячується аналізу сучасного стану об’єкта дослідження та податкової практики. Він виконується на основі вивчення статистичних та звітних даних, публікацій в періодичних виданнях, даних, оприлюднених на офіційних сайтах органів державного управління, міжнародних організацій, в аналітичних оглядах тощо.
АНАЛІЗ МАЄ ОХОПЛЮВАТИ НЕ МЕНШЕ 5 ОСТАННІХ РОКІВ і проводитися у розрізі усього досліджуваного періоду. По-перше, студент має визначити показники, що характеризують об’єкт дослідження курсової роботи. По-друге,
Для аналізу фінансових показників потрібно провести розрахунки економіко-статистичних показників та дослідити їх.
До слайдів або текстової частини курсової роботи ОБОВ’ЯЗКОВО мають увійти наступні таблиці і рисунки, які узагальнюють опрацьований студентом та проаналізований для ІІ розділу матеріал: < >Таблиця, де подається перелік показників, які характеризують об’єкт дослідження. При цьому, якщо це потрібно, вказується формула розрахунку.Таблиця
Показники, які характеризують об’єкт дослідження
ВАЖЛИВО ЗВЕРНУТИ УВАГУ!
НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ включення до слайдів або текстової частини курсової роботи тих таблиць і рисунків, які виступили першоджерелом (наприклад, Звіт про виконання Державного бюджету тощо). < >Результати проведеного аналізу.Таблиця
Результати проведеного аналізу
Розділ 3 Розділ 3 присвячується дослідженню проблем бюджетно-податкової практики та можливим шляхам їх вирішення. Він виконується на основі критичного аналізу монографій та наукових статей.
До слайдів або текстової частини курсової роботи ОБОВ’ЯЗКОВО мають увійти наступні таблиці і рисунки, які узагальнюють опрацьований студентом та проаналізований для ІІІ розділу матеріал: < >Перелік ключових проблем, виявлених у ході дослідження, які можуть бути систематизовані в таблиці чи представлені на рисунку. Наприклад:Таблиця
Ключові проблеми у сфері…
Пропозиції щодо вирішення проблем
* Джерело (автор, назва джерела, реквізити видання, номер сторінки)
Загальні вимоги щодо оформлення курсової роботи Оформлення курсової роботи та звіту демонстраційних матеріалів для захисту здійснюється у формі презентації за допомогою Microsoft PowerPoint. Створення слайдів здійснюється з застосуванням кольорових схем “світлий текст на темному фоні” або “темний текст на білому фоні”. Припустимий розмір шрифтадля текстового слайда, набраного ARIAL – не менше ≥18 пунктів. Розмір шрифту і міжрядковий інтервал розміщуваного тексту автоматично міняються так, щоб текст помістився в призначений для нього простір слайду. Оформлення курсової роботи у формі текстового документу за допомогою Microsoft WORD здійснюється за такими параметрами : < >TimesNewRoman 14;інтервал між рядками 1,5;поля –з усіх боків 2 см, з правого боку – 1,5 см;нумерація сторінок – у правому верхньому куті.ВАЖЛИВО ЗВЕРНУТИ УВАГУ!
Основні вимоги до оформлення таблиць, рисунків, цитат: ТАБЛИЦІ Заголовок таблиці розміщують над нею, він має відображати основний її зміст та вказувати на об’єкт і період, до якого відносяться дані. Справа над тематичним заголовком з великої літери пишуть слово «Таблиця», її порядковий номер. Знак «№» перед цифрою не ставиться. Номер таблиці складається з номера розділу та порядкового номера таблиці. Наприклад: Таблиця 2.3 (третя таблиця в другому розділі). Наприклад:
Таблиця 2.3 Назва таблиці
Кожна таблиця повинна, як правило, розміщуватися на одному слайді. При необхідності переносу таблиці у правому верхньому кутку наступного слайду слід писати: «Продовження (або закінчення) таблиці...». Якщо всі показники таблиці мають однакові одиниці виміру, їх виносять у заголовок, якщо різні — вказують у боковику (заголовках рядків). Позначення одиниць виміру повинно відповідати стандартам. Якщо текст у таблиці повторюється і складається з двох або більше слів, при першому повторенні його замінюють словосполученням «те саме», а далі — лапками. Не дозволяється ставити лапки замість повторюваних цифр, знаків, математичних символів. Якщо цифрові дані відсутні, то ставлять пропуск «—». Цифри в колонках належить проставляти таким чином, щоб відповідні розряди чисел по всій колонці були розміщені один під одним. Потрібно дотримуватись однакової кількості десяткових знаків для всіх значень цифрових величин в одній колонці. Об’єкти у вигляді таблиць в презентації курсової роботи можна створювати у середовищі PowerPoint, так і імпортовані з інших додатків.
РИСУНКИ Наявність у роботі ілюстрацій, які називаються «рисунками» (структурно-логічні схеми, діаграми, графіки), дає змогу викласти матеріал більш доказово, полегшує його сприйняття. Заголовки рисунків розміщують під ними. Знизу під графіком, схемою діаграмою тощо з великої літери пишуть слово «Рис.» і його порядковий номер. Знак «№» перед цифрою не ставиться. Номер рисунку складається з номера розділу та порядкового номера рисунку. Наприклад: Рис. 1.2. (другий рисунок у першому розділі). Наприклад:
Рис. 1.2. Назва рисунку У графіках обов’язково вказується масштаб. Об’єкти у вигляді рисунків в презентації курсової роботи можна створювати у середовищі PowerPoint, так і імпортовані з інших додатків.
ЦИТАТИ Цитати у роботі, які наведені дослівно, беруться в лапки. Після закінчення цитати або цифрової інформації у квадратних дужках зазначається порядковий номер джерела, який міститься у списку використаної літератури; далі через кому сторінка, звідки взята цитата чи цифра. Наприклад, посилання [5, с.10] означає, що цитату взято з джерела на сторінці 10, зазначеного у списку літератури під номером 5. При цитуванні текстів з газет, поточної та річної звітності підприємства або організації, невеликих за обсягом нормативних документів вказувати сторінки не обов’язково. Наприклад: [23]. При посиланні на непряме цитування у квадратних дужках додатково зазначається «див». Наприклад: [див. 7, с.25].
Оформлення ВСТУПу І ВИСНОВКів
Вступ і висновки оформлюються у вигляді текстових слайдів, або текстової частини курсової роботи. ВСТУП Робота над вступом до курсової роботи відіграє винятково важливу роль в дослідженні. Вступ виконує функцію програми дослідження і дає обґрунтування структури роботи. Вступ повинен давати можливість розуміння суті роботи. Вступ до курсової роботи має наступні складові. По-перше, мають бути сформульований об’єкт дослідження та визначена актуальність дослідження (див. р.1.5) По-друге, потрібно визначити мету і завдання роботи (див. р.1.5). По-третє, доцільно вказати методи дослідження, а також зазначити, при розкритті яких саме питань вони застосовувалися. До основних методів дослідження належать: абстрагування, аналіз, синтез, індукція, дедукція, спостереження, узагальнення, порівняння, моделювання, формалізація, статистичні методи. Вступ оформлюються на 1 слайді презентації або на 1-2 сторінках текстової частини роботи.
ВИСНОВКИ Висновки до курсової роботи повинні випливати з проведеного дослідження і мати безпосередній зв’язок з результатами трьох розділів роботи. У висновках підводяться підсумки щодо всіх висвітлених у курсовій роботі питань. Основна вимога до висновків - не повторювати змісту вступу, розділів роботи. Висновки оформлюються на 1 слайді презентації або на 1-2 сторінках текстової частини роботи.
ОФОРМЛЕННЯ СПИСКУ ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Список використаної літератури оформляють відповідно вимог ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 "Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання" та Наказу ВАК № 63 від 26.01.2008р. у такій послідовності: < >закони України,укази Президента,постанови і декрети уряду України,інструктивні матеріали (у хронологічному порядку),спеціальна економічна література (підручники, навчальні посібники, монографії) і публікації в періодичних виданнях в алфавітному порядку із зазначенням прізвища та ініціалів автора,статистичні та інші збірники,матеріали, які були зібрані на підприємствах і в організаціях та використані при написанні роботи,інтернет-ресурси.ВАЖЛИВО ЗВЕРНУТИ УВАГУ! Приклад оформлення: Список використаних джерел:
Список літератури за всією курсовою роботою повинен складати не менше 15 - 20 джерел (включаючи законодавчу та нормативну базу).
Критерії оцінювання курсової роботи Головними критеріями оцінки ступеня досягнення поставленої мети курсової роботи є змістовність розроблених студентом слайдів презентації відповідно до завдання, стислий виклад доповіді, що супроводжує презентацію. Курсова робота оцінюється науковим керівником у балах. Підсумкова оцінка за курсову роботу складається з трьох елементів і виставляється за 100-бальною шкалою з подальшим переведенням у чотирьохбальну. Елементи оцінки складаються з: своєчасності відправлення курсової роботи (0 або 10 балів), якості виконання курсової роботи (від 30 до 60 балів), якості презентації результатів дослідження в процесі прилюдного захисту (до 30 балів). Критерії визначення підсумкової оцінки за курсову роботу (за 100-бальною шкалою) наведено в таблиці:
Критерії Бальна шкала оцінки за критеріями 1. Структура, логіка, послідовність викладу та базові характеристики: відповідність логіки побудови роботи затвердженим темі, плану, поставленим меті та завданням, взаємоузгодженість формулювання актуальності, об’єкта, предмета, мети, завдань 0 – побудова курсової роботи не відповідає меті та завданням дослідження, текст розділів не відповідає змісту; 6 – побудова і текст роботи частково відповідає змісту, поставленим меті та завданням, але є нелогічною. 8 – побудова і текст роботи частково відповідає змісту, поставленим меті та завданням, відповідає логіці, та не повністю розкриває тему; 10 – побудова і текст повністю відповідає змісту, поставленим меті та завданням, зміст розділів логічно розкривається, результати та висновки відповідають поставленій меті. 2.Науково-теоретичний рівень, його повнота та фінансова грамотність: наявність аналізу понятійно-категоріального апарату досліджуваної проблеми; критичні зіставлення та узагальнення різних авторів та наукових шкіл щодо постановки та вирішення досліджуваної проблеми, аргументованість та обґрунтованість запропонованих рішень
0 – критичні зіставлення та узагальнення різних авторів та наукових шкіл щодо досліджуваної проблеми не визначені, позиція автора не проголошена, запропоновані рішення не обґрунтовані; 6 – обмежений аналіз понятійного апарату, критичні зіставлення та узагальнення різних авторів та наукових шкіл щодо досліджуваної проблеми наявні, але узагальнення некоректні, запропоновані рішення не обґрунтовані; 8 – визначено сутність об’єкта дослідження, наявність критичних зіставлень та узагальнення різних поглядів щодо досліджуваного об’єкта, але запропоновані рішення не обґрунтовані; 10 – визначено сутність об’єкта дослідження, наявність критичних зіставлень та узагальнення різних поглядів щодо досліджуваного об’єкта, запропонована авторська позиція, обґрунтовані пропозиції 3.Науково-практичний рівень Критичний аналіз функціонування об’єкта дослідження, статистична оцінка закономірностей і тенденцій розвитку на основі рядів динаміки, використання сучасних даних, наявність аналізу фактичних даних, динаміки, структури, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, адекватність висновків
0 – аналіз проведено без встановлення причинно-наслідкових зв’язків, дані не пов’язані з змістом, не виявлено тенденції розвитку об’єкта дослідження; 6 – проведена статистична оцінка закономірностей і тенденцій розвитку на основі рядів динаміки, але не зроблено аналіз взаємозв’язків між явищами і процесами; 8 – проведена статистична оцінка закономірностей і тенденцій розвитку на основі рядів динаміки, зроблено аналіз взаємозв’язків між явищами і процесами, але не дана їм якісна оцінка; 10 – проведено аналіз показників складу і структури, виявлено тенденції розвитку об’єкта дослідження, встановлено причини виявлених тенденцій, явищ, процесів, дана їм якісна оцінка щодо розвитку суспільно-економічних процесів, висновки адекватні проведеному аналізу роботи
Чіткість постановки проблеми та аналіз причин її виникнення, визначення шляхів вирішення проблем та вдосконалення фінансової практики; адекватність розроблених управлінських рішень меті та завданням роботи, глибина структуризації запропонованих заходів, наявність обґрунтованої власної точки зору автора, підбиття підсумків з усіх висвітлених розділів відповідно до плану роботи, безпосередній зв’язок висновків з результатами дослідження. 0 – актуальність проблеми чітко не визначена, простий перелік пропонованих управлінських рішень; 6 – актуальність проблеми визначена, але не має аналізу причин проблеми, управлінські рішення структуровані, але відсутній зв’язок висновків з результатами дослідження 8 – актуальність проблеми визначена, зроблено аналіз причин проблеми, управлінські рішення структуровані, але не обґрунтована доцільність їх реалізації відповідно до методичного інструментарію роботи, кожний розділ логічно завершено з підбиттям підсумків 10 – проблема чітко поставлена, зроблено аналіз проблем, визначено шляхи вирішення, запропоновані управлінські рішення детально розроблені, обґрунтована доцільність їх реалізації відповідно до методичного інструментарію роботи, визначено їх вплив на результати об’єкту дослідження та динаміку їх змін, підсумки логічно завершують кожний розділ роботи, висновки пов’язані безпосередньо з результатами дослідження. 5.Методичний інструментарій: Адекватність використаного методичного апарату меті та завданням роботи, наявність нестандартних елементів аналізу та діагностики, в т.ч. застосування економіко-математичних та статистичних моделей, різноманітність використання способів зіставлення інформації, комбінування та рекомбінування вихідної інформації 0 – простий переказ відомостей, інформацію подано хаотично, без будь-якого опрацювання та на застарілих даних; 6 – аналіз проведено частково, використані тільки кількісні методи аналізу, статистичні та літературні джерела даних застарілі; 8 – матеріал систематизовано, згруповано за відповідними оцінками кількісного та якісного аналізу, але не в повній мірі використано різноманітні способи зіставлення інформації; 10 – наявні нестандартні методи аналізу та діагностики, використані різноманітні способи зіставлення інформації, матеріал систематизовано, згруповано за відповідними оцінками кількісного та якісного аналізу рядів динаміки
0 – текст курсової роботи не відповідає вимогам, відсутні посилання, стиль не науковий, допущені стилістичні та граматичні помилки; використано до 8 джерел лише навчальної літератури, робота базується на застарілих даних; 6 – текст оформлено з незначними порушеннями вимог, використано до 15 джерел, в тому числі законодавчих актів та навчальної літератури; 8 – текст оформлено з незначними порушеннями вимог, використано понад 15 джерел навчальної, наукової (монографії, періодичні видання); 10 – текст відповідає вимогам повністю, використано понад 20 джерел навчальної, наукової (монографії, періодичні видання), довідкової літератури (енциклопедії, словники, статистичні збірники, спеціальні довідники). Додатково використані іноземні джерела. Мінімальна оцінка 30 балів Максимальна оцінка 60 балів
Для презентації на захисті результатів дослідження, викладених у курсовій роботі, студент готує доповідь. Якість презентації результатів роботи оцінюється за критеріями, що наведені з деталізацією бальних оцінок в таблиці:
Критерії оцінювання якості усного докладу результатів дослідження курсової роботи з використанням презентації
Оцінюванню підлягає: (А) дотримання календарного плану виконання курсової роботи; (Б) виконана курсова робота, у тому числі: < >вступ,зміст кожного з розділів,висновки,дотримання вимог до оформлення курсової роботи;ВАЖЛИВО ЗВЕРНУТИ УВАГУ!
СТРОК ДАТИ відправлення на перевірку (електрону адресу керівника) якості виконання курсової роботи встановлюється в ТЕРМІН з 18 квітня по 23 квітня 2018 року, якийвизначений регламентом підготовки та виконання курсової роботи з дисципліни “Податкова система” для студентів денної та вечірньої форм навчання!
Після отримання балів за якість виконання курсової роботи ДООПРАЦЮВАННЮ КУРСОВА РОБОТА НЕ ПІДЛЯГАЄ!
НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯНАПРАВЛЯТИ НА ЕЛЕКТРОНУ ПОШТУ КУРСОВУ РОБОТУ НА ПЕРЕВІРКУ В ТЕРМІН, ЯКИЙ СТАНОВИТЬ МЕНШ НІЖ 10 РОБОЧИХ ДНІВ ДО ДАТИ ПРИЛЮДНОГО ЗАХИСТУ (ПІСЛЯ 30 КВІТНЯ 2018р.)! Усі питання студенти мають вирішувати на консультаціях наукового керівника в процесі проведення дослідження. Остаточна оцінка за курсову роботу виставляється за результатами обов’язкового виконання двох позицій: (а) здачі завершеного варіанту курсової роботи для студентів денної і вечірньої форми навчання – керівнику курсової роботи в електронному вигляді; для студентів заочної форми навчання – на кафедру фінансів в надрукованому вигляді; (б) захисту курсової роботи. Умови, за яких студент НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ до захисту курсової роботи: < > план курсової роботи не погоджено з керівником курсової роботи;кількість балів за курсову роботу, виставлена науковим керівником до захисту, знаходиться в діапазоні від 0 до 39 балів;студент здав повний варіант курсової роботи менше, ніж за 10 робочих днів до залікового тижня
ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ Для студентів денної форми навчання дату захисту призначає науковий керівник. Для студентів заочної форми навчання захист проводиться відповідно до розкладу, визначеного навчальною частиною. Студенти денної форми навчання готують на захист ілюстративний матеріал в формі демонстраційних матеріалів презентації в електронній формі в PowerPoint; а студенти вечірньої і заочної форми – в надрукованій формі (на папері формату А4). Захист курсової роботи передбачає ознайомлення членів комісії з результатами проведеної роботи з обраного напряму дослідження. Демонстрація презентаційних матеріалів, підготовлених засобами MS PowerPointє обов’язковою для захисту курсової роботи. Для захистукурсової роботи необхідно підготувати звіт роздрукованих презентаційних матеріалів. Демонстрація презентаційних матеріалів, яка розміщена на 7–8 слайдах, повинна мати наступні складові інформації: < >титульна сторінка, де вказано назва теми, прізвище студента, номер групи –1 слайд;вступ, де визначено об’єкт, предмет, мету, завдання напряму дослідження– 1 слайд;стислий виклад доповіді з основної частини дослідження (висновки за результатами роботи за кожним розділом) – 4-5 слайда; пропозиції щодо виявлених проблем – 1 слайд.виступ студента за змістом роботи, що не повинен перевищувати 5-6 хвилин;запитання членів комісії авторові роботи;відповіді автора роботи на запитання членів комісії;висновок комісії з приводу оцінки презентації роботи;оголошення студентові отриманої ним оцінки.ВАЖЛИВО ЗВЕРНУТИ УВАГУ! На захисті студенти денної форми навчання захищають результати курсової роботи у формі ПРЕЗЕНТАЦІЇ! СТРУКТУРА ДОПОВІДІ: 1). Вступ 2). Основна частина 3). Висновок 4). Відповіді на запитання РЕГЛАМЕНТ ДОПОВІДІ –5-6 ХВИЛИН У Доповіді, з якою виступає студент потрібно показати вміння грамотно і лаконічно викладати результати дослідження, а також обґрунтовувати їх. На захисті потрібно продемонструвати не лише рівень знань і фінансову грамотність, але й вміння логічно мислити, встановлювати зв’язки, бачити закономірності. |