Кейс «Повітряні склади Amazon» (10 балів)
Оформлення відповіді для кейсу:
Обсяг – до 2 сторінок, шрифт – TimesNewRoman, 14 пт., міжрядковий інтервал - 1,5.
У квітні 2016 року компанія інтернет-торгівлі Amazon запатентувала повітряні склади (airbornefulfillmentcenter, AFC) для доставки вантажів за допомогою безпілотних літальних апаратів - UnitedStatesPatent № 9305280.
AFC є дирижаблем, який знаходиться на великій висоті (до 14 кілометрів). Спеціальні дрони, включаючи моделі з контейнерами, що підтримують задану температуру, будуть доставляти товари з дирижаблів на землю за розкладом або при виконанні конкретного замовлення.
Крім центральних дирижаблів та дронів, Amazon пропонує використовувати порівняно невеликі дирижаблі-шатли, які зможуть доставляти товари, персонал і дронів з землі на дирижаблі-склади і назад. Використання цих шатлів для завантаження складів дозволить заощадити енергію дронів і використовувати останніх тільки для доставки.
Шатли також планується обладнати дронами, які, в свою чергу, можуть доставляти товари безпосередньо споживачам. Зрозуміло, всі елементи цієї розгалуженої мережі повинні бути підключені до систем управління запасами і регулюватися централізовано.
Так виглядає загальна схема циклу поставок з неба на землю:

Дирижаблі та дрони можуть утворювати інформаційну мережу, передаючи один одному дані про погоду або відправляючи контент (наприклад, електронні книги) користувачам на землі.
За задумом, такий величезний повітряний склад, обладнаний флотом безпілотників, буде прилітати до місць, де, згідно з прогнозами Amazon, очікується підвищений попит. Як приклад застосування такої системи в патенті наводиться спортивний захід. Наприклад, якщо внизу проходить будь-яке значне спортивне змагання, дирижабль Amazon може бути завантажений снекамита тематичними сувенірами. До того ж AFC може спуститися ближче до публіки, щоб забезпечити аудіопідтримку або відобразити рекламу на величезному екрані.
Зазначена ідея спрямована на зменшення споживання енергії і скорочення часу очікування товару. Патент робить акцент на тому, що потужність, необхідна для успішного транспортування вантажів, за рахунок подібної системи істотно знижується. Дрони будуть просто спускатися з неба в конкретну точку. За рахунок гравітації на це буде витрачатися менше енергії, ніж на політ. Самі склади буде утримувати в повітрі резервуар з газом, легшим за повітря (наприклад, гелієм або воднем).
1. Запропонуйте можливі сфери застосування даної системи.
2. Опишіть ризики та слабкі місця системи.
3. Якщо дана система буде впроваджена, як це змінить логістичну та маркетингову діяльність підприємств?
4. Уявіть, що Ваш конкурент використовує дану систему, а ви – традиційну систему наземних складів. Запропонуйте рішення для забезпечення конкурентоспроможності своєї системи розподільчої логістики.
Кейс «Новий шовковий шлях» (10 балів)
Оформлення відповіді для кейсу:
Обсяг – до 2 сторінок, шрифт – TimesNewRoman, 14 пт., міжрядковий інтервал - 1,5.
Новий «шовковий шлях» (Євразійський сухопутний міст) — транспортний маршрут для переміщення залізничних вантажів і пасажирів суходолом від промислових центрів Китаю до Європи.
Передумови проекту
Китай щорічно експортує до Європи товарів на $600-$800 млрд (з яких понад 90% припадають на країни Західної Європи). Ці товари доправляються до Європи здебільшого морем, при цьому термін перевезення становить 36-40 днів. Значний термін перевезення призводить до значних транспортних та фінансових витрат, які роблять китайську продукцію на європейському ринку менш конкурентоспроможною. Перевезення суходолом — залізницею або автомобільним транспортом через СереднюАзію, Росію та Білорусь — могло б здійснюватись за 16 днів, але для цього необхідно узгодити митні правила оформлення вантажів. Станом на листопад 2007року, близько 1% від $ 600 млрд товарів, доставлених з Азії до Європи, доставлялися наземним транспортом.
Альтернативні концепції проекту
Одна з ідей проекту передбачає формування транспортного коридору з Китаю до Європи через територію Росії на основі наявни шляхів сполучення (рис. 1).

Рис.1. Варіант «Нового шовкового шляху» за участю Росії
Також існують ідеї створення транспортного коридору з КНР до Європи оминаючи Росію, так, ще 1998 було укладено угоду про розвиток коридору Європа — Кавказ — Азія, який мав об'єднати 13 країн (рис. 2).

Рис. 2. Ближньосхідний варіант «Нового шовкового шляху»
В червні 2015 посол КНР Чжан Сіюнь на зустрічі з міністром інфраструктури України Андрієм Пивоварським заявив, що китайські банки готові вкладати в об'єкти інфраструктури в Україні в рамках ініціативи «Новий шовковий шлях».
В кінці листопада 2015 року транспортні компанії Китаю, Казахстану, Грузії, Азербайджану і Туреччини підписали в Стамбулі Угоду про створення консорціуму для перевезення вантажів з Китаю до Європи в обхід російської території — Транскаспійський транспортний маршрут. 14 січня до проекту долучилась Україна (рис. 3).

Рис. 3. Варіант проекту «Новий шовковий шлях» за участю України
15 січня2016 р. в Іллічівську відбулось урочисте відправлення першого демонстраційного рейсу контейнерного поїзда за маршрутом Україна - Грузія - Азербайджан - Казахстан – Китай.
У складі поїзда відправлено 10 вагонів та 20 сорокафутових контейнерів парку ПАТ «Українська залізниця». В подальшому вантажі мали бути перевезені до крупних промислових міст КНР (Чженжоу, Чунцин, Лянюнгань). Тестовий рейс відправлено спеціально для відпрацювання маршруту та налагодження спільної роботи операторів поїзда в кожній з країн-учасниць.
Загалом технологічні характеристики дозволяють відправляти до 40 вагонів з 80-ю 20-футовими або з 40-ка 40-футовими контейнерами. Поїзд може перевозити всі без винятк вантажі. Таким маршрутом зацікавились вітчизняні відправники картону, каменю, керамічної плитки, гумово-технічних виробів, металоконструкцій, меблів, продуктів харчування та сільськогосподарської продукції.
Щоб організувати курсування поїзда Міністерство інфраструктури, ПАТ «Українська залізниця» та Координаційний Комітет Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту провели значну роботу ще у 2015 році. Для запуску контейнерного поїзда були узгоджені технологія, прискорені терміни доставки, тарифні умови, визначені оператори. Включення Україниу Великий Шовковий шлях було вперше зафіксовано в українсько-китайському міжвідомчому протоколі.
В ніч на 31 січня 2016 р. перший демонстраційний поїзд по маршруту «Нового шовкового шляху» прибув у пункт призначення на станцію Достик Казахської дороги, що на кордоні з Китайською Народною Республікою.
Загалом тривалість маршруту склала 15,5 діб амість 11-12 анонсованих раніше. Затримки виникли у Чорному морі та на території Казахстану. Так, тривалість руху збільшилась через затримку порому на Чорному морі, спричинену штормом, та простій на станції Жанаарка через неузгодженість дій по оплаті казахській стороні.
Деморейс допоміг виявити можливі «вузькімісця» і зрозуміти, як уникати їх у майбутньому. Це стане основою для удосконалення логістики перевезень після запуску поїзда «Новим шовковим шляхом» на регулярній основі.
- Які економічні та географічні особливості України визначають перспективність відповідного проекту «Новий шовковий шлях»?
- Проведіть SWOT-аналіз варіанту проекту «Новий шовковий шлях» за участю України.
- Як вплине на логістичну інфраструктуру України успішна реалізація проекту?
- Як вплине успішна реалізація проекту на вітчизняний ринок логістичних послуг?
Кейс «Логістичний ринок України: нові горизонти для Meest Express» (10 балів)
Оформлення відповіді для кейсу:
Обсяг – до 2 сторінок, шрифт – TimesNewRoman, 14 пт., міжрядковий інтервал - 1,5.
На початку 2015 рокукомпаніяМістЕкспресоголосила провключення досвогологістичного портфелю брендівPGKGroup, включаючи іоператора кур'єрської доставки Postman.
Віктор Кучма, який в той періодзаймав посаду генерального директора MeestGroup, прокоментував, як булоприйняторішення прозлиття, зчимдовелосязіткнутися менеджменту, якіпроблемивиникали вадаптаційнийперіод іяк вони вирішилися.
Влогістиціслідрозрізняти два принциповіаспекти, які вона включає:магістральну доставку і«останню милю».Перший- ценалагодженевантажнесполученняміжрегіональними, обласними, міськими складами: є маршрути, якізавантажуються іїдуть зачіткимрозкладом.Другий аспект більшрізноманітний ідинамічний- власнекомунікація зпокупцем ідоставка посилки конкретному отримувачу.
Так склалося, щоМістЕкспрес при побудовісвоєїкур'єрськоїслужби ставив акцент на перший аспект- національнеохоплення, доступністьпослугкомпанії внайвіддаленішихкуточкахкраїни.Ізцимзавданнямвпоравсяуспішно.Postmanж робив ставку напотужнукур'єрськуорганізацію доставки, працюючи при цьому невсюди інез усіма.
Однакбізнес-модель Міст впідсумкувиявиласябільшжиттєздатною.Основнаідея при злиттіполягалавтому, щобоб'єднатикращі практики двохкомпаній інадаватиклієнтам іспоживачампослуги вформаті «єдиноговікна».
Об'єднаннякомпаній дозволило вирівнятифінансовуситуацію іотриматиконсолідований результат встандартах обслуговування івфінансовихпоказниках. Однак, зберезня поквітень 2015 року воб'єднанійструктурібулидуженепростіумови.Труднощівиникали через різніпідходи дообслуговуванняклієнтів: втехнічнихпитанняхтрекінгу іоблікупосилок, внутришньоскладского імагістрального контролюі т.д.Нестиковкивдалосявирішитиприблизно замісяць.
ДмитроЛатанський, директор магазинуRepka.UA, розповідає: «Мидовгий час немогли початипрацювати зМістЕкспрес.Одна зпричин- триваладоставкаперевізникомпосилок поКиєву: мінімум 2 дні змоменту відвантаженнявіднас товару.Цяпропозиція сильно програвалаіснуючимнаринку.При цьомуPostmanмаврепутаціюперевізника, який доставку поКиєвуздійснюєшвидко іякісно.Внаслідокзлиття (хочавонобільше схоже напоглинання) МістЕкспреснавчивсядоставлятитовари поКиєвунаступного дня, більш того- навіть день вдень, тобто нарівнікомпанійлідерів при співставнихцінах напослуги».
Об'єднаннякомпанійдопомоглобагато вчомузберегтиобличчякур'єрської доставки відPostman, доякогозвикликлієнти, посилитипозиціїMeest налогістичному ринку країни іочевидно поліпшитифінансовіпоказникиоб'єднаноїкомпанії увидатковійчастині.Вціломуж, коли інтегруєтьсялогістика таких компаній, як Міст іPostman, уякихбулисвоїбезперечніплюси, виграєзрештоюклієнт: вінотримуєбільший спектр послуг, поліпшуютьсятарифнісітки, знаходятьсябільшгнучкірішеннящодотермінів доставки.
Таким чином, МістЕкспрес став, зазапевненнямисамоїкомпанії, максимально гнучкимпоштово-логістичним оператором знаціональнимохопленням.Основнамісіяйого- пропонуватиклієнтамнайбільшзручнийспосібвідправки таотриманнявантажів іпосилок.Клієнтможевибирати, як отримати товар- ввідділенніМіст, найближчомувідділенніПриватБанку, вцілодобовомупоштаматіабож зкур'єром впотрібномумісці вобумовлений час.
Опишіть можливі проблеми при налагодженні роботи об’єднаної компанії, згрупуйте їх за функціональними підрозділами компанії (логістика, маркетинг, управління персоналом тощо). Запропонуйте рішення для вказаних проблем.
Завдання на вибір (20 балів): Реферат абоДослідження діяльності логістичних провайдерів в Україні
Реферат
Теми:
1. Характеристика системи MRP II
2. Характеристика системи OPT – OptimizedProductionTechnology
3. Характеристика логістичної концепції DDT - Demand-drivenTechniques / Logistics
4. Характеристика логістичної концепції JIT - JustInTime
5. Характеристика системи KANBAN
6. Характеристика логістичної концепції LP - LeanProduction
7. Характеристика логістичної концепції SCM - SupplyChainManagement
8. Характеристика систем ERP – EnterpriseResourcePlanning
9. Характеристика систем CSRP – CustomerSynchronizedResourcePlanning
10. Види та зміст логістичних стратегій
11. Сутність, види та порядок проведення логістичного аудиту
12. Сутність та складові логістичної інфраструктури
13. Система показників логістичної діяльності
14. Організаційні структури управління логістичною діяльністю
15. Проектування логістичних систем
Обсяг реферату: до 10-ти сторінок основного тексту. Шрифт – TimesNewRoman, 14 пт., міжрядковий інтервал - 1,5.
Теми в групі можуть повторюватись.
Дослідження діяльності логістичних провайдерів в Україні
Оберіть будь-якого логістичного провайдера в Україні та охарактеризуйте:
- сферу діяльності (спеціалізацію) провайдера
- комплекс послуг
- основних конкурентів
- маркетингову діяльність
- історію роботи в Україні
- конкурентні переваги
- слабкі місця / напрями розвитку (удосконалення) логістичної та маркетингової діяльності.
Вимоги до оформлення:
обсяг – до 10 сторінок, шрифт – TimesNewRoman, 14 пт., міжрядковий інтервал - 1,5.