|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ Правове регулювання страхової діяльності
Правове регулювання страхової діяльностіДата публикации: 11.07.2019 11:00
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА»
Навчально-науковий інститут «Юридичний інститут ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Кафедра цивільного та трудового права
ЗАТВЕРДЖУЮ: Проректор з науково-педагогічної роботи
«28» грудня 2018 р.
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ
«Правове регулювання страхової діяльності» назва навчальної дисципліни
Київ – 2018
Розробники:Майданик Наталія Іванівна, кандидатюридичних наук, доцент кафедри цивільного та трудового права, доцент. email: natalimaydanyk@ukr.net
© Н. І. Майданик, 2018 © КНЕУ, 2018
За рішенням кафедри структура й зміст «Методичних матеріалів з вивчення навчальної дисципліни» можуть бути розширені та/чи доповнені.
ВСТУП Навчальна дисципліна «Правове регулювання страхової діяльності» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузі знань 08 «Право» спеціальності 081 «Право». Анотація навчальної дисципліни: Правове регулювання страхової діяльності – це дисципліна побудована за системою цивільного законодавства України, в основі якого лежить Цивільний кодекс України, цивільно-правові (а також комплексні) закони України та інші нормативно-правові акти. Міждисциплінарні зв’язки робочої програми навчальної дисципліни: правове регулювання страхової діяльності у навчальному процесі визначається інтегральним характером, міждисциплінарним дискурсом: тісний зв’язок з комплексом базових та гуманітарних, а також фахових спеціальних економічних дисциплін.Cлід особливу увагу приділити синтетичній єдності всієї системи права України, проявом чого є міжпредметні зв’язки. Вивчення дисципліни «Правове регулювання страхової діяльності» передбачає всебічне оволодіння як теоретичними так і методологічними документами в галузі страхового, банківського, цивільного, фінансового, господарського та адміністративного права. У сферу правового регулювання залучені деякі інститути цивільного, а також інших галузей права, наприклад конституційного, фінансового, адміністративного. Саме за допомогою страхування обмежуються і компенсуються матеріальні й нематеріальні збитки, пов’язані з погіршенням кон’юнктури ринку, неповерненням кредитів, невиконанням договірних зобов’язань та іншими негативними явищами та ризиками.Таким чином, можна сказати, що правове регулювання страхової діяльності – це комплексна дисципліна, що поєднує в собі норми публічного та приватного права. Мета вивчення дисципліни – опанування дисципліни «Правове регулювання страхової діяльності»: є опанування майбутніми працівниками сфери правового регулювання економіки основних правових засад регулювання страхової діяльності; формування самостійного мислення та власної оцінки норм нормативно-правових актів, здатності застосовувати їх до конкретних ситуацій майбутньої професійної діяльності. Завдання (навчальні цілі) дисципліниполягає у засвоєні студентами комплексу знань з правового регулювання майнових і особистих немайнових відносин, які виникають внаслідок страхування. Оволодіння нормативним матеріалом передбачає набуття вмінь і навичок в застосуванні норм законодавства, яке регулює страхову діяльність. Предметом дисципліни є сукупність страхових правовідносин. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання:
засвоївши зміст основних тем курсу, студенти повинні знати поняття страхування, функції страхування, правове регулювання майнових та особистих немайнових відносин, які виникають внаслідок страхування, джерела правового регулювання страхової діяльності, основні страхові поняття, об’єкти, форми і види страхування, зміст договору страхування, правила страхування, окремі види договорів страхування, забезпечення платоспроможності страховиків, юридичний статус та повноваження органів, що здійснюють державний нагляд за страховою діяльністю, загальні положення правового регулювання страхової діяльності в зарубіжних.
оволодівши зазначеним комплексом знань студенти повинні орієнтуватись в системі чинного законодавства України, яке регулює відносини в сфері страхової діяльності; вміти користуватись офіційними правовими виданнями, джерелами права; застосовувати набуті знання в своїй практичній діяльності; самостійно вирішувати окремі питання правового характеру по реалізації страхових правовідносин. 3. Комунікація: Здатність працювати в умовах глобалізації і диверсифікації страхового ринку, застосовувати навички врегулювання правових колізій у сфері страхування, зрозуміле і недвозначне та аргументоване формулювання власних висновків, а також знань та автономного застосування правових норм до фахівців і нефахівців. 4. Автономність та відповідальність: Продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на діяльність надавачів та отримувачів страхових послуг загалом чи окремі її складові.
1. ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ПРО СТРАХУВАННЯ
Тема 1.Загально-правова характеристика страхування.
Історичні аспекти виникнення і розвитку страхування. Виникнення і розвиток страхування в епоху Античності. Страхування в епоху Середньовіччя. Створення гільдій і цехів як організації середньовічного страхування. Угода бодмерею. Зародження і розвиток страхування в епоху економічного лібералізму. Державне страхування в колишніх соціалістичних країнах. Розвиток страхування в незалежній Україні. Поняття страхування. Форми страхування. Види страхування. Добровільне страхування. Види добровільного страхування. Види обов'язкового страхування. Об’єкти страхування. Функції страхування. Поняття співстрахування і взаємного страхування. Фінансові послуги. Джерела правового регулювання страхової діяльності.
Тема 2. Страхові правовідносини.
Поняття страхових правовідносин. Ознаки страхових правовідносин. Страховики, фінансові установи. Правове становище страхових посередників. Страхові брокери, перестрахові брокери. Страхові агенти. Страхувальники. Застраховані особи. Правове становище страхових компаній. Порядок створення та припинення діяльності страхових компаній. Правове становище відокремлених підрозділів страхових компаній. Правове становище товариств взаємного страхування. Правове становище об’єднань страховиків. Добровільні об’єднання. Обов’язкові об’єднання. Основні страхові терміни: страховий ризик, страховий випадок, страхова сума, страхове відшкодування, франшиза, страховий платіж, страховий тариф, страхова оцінка.
Тема 3.Державне регулювання страхової діяльності.
Реалізація державної політики у сфері страхування. Засоби державного нагляду за страховою діяльністю. Державний нагляд за страховою діяльністю. Функції спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах нагляду за страховою діяльністю. Права спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах нагляду за страховою діяльністю. Набуття статусу фінансової установи страховиками (перестраховиками). Ліцензування страхової діяльності. Державний реєстр фінансових установ. Єдиний державний реєстр страховиків (перестраховиків) України.
Тема 4. Договір страхування.
Поняття та ознаки договору страхування. Форма і зміст договору страхування. Укладання і початок дії договору страхування. Правила страхування. Валюта страхування. Обов’язки страховика. Обов’язки страхувальника. Зміна страхувальника фізичної особи в договорі страхування. Наслідки втрати страхувальником прав юридичної особи. Наслідки втрати страхувальником фізичною особою дієздатності. Порядок і умови виплати страхових сум і страхового відшкодування. Перехід до страховика прав страхувальника щодо особи, відповідальної за заподіяні збитки. Укладення і початок дії договору страхування. Набрання чинності договору страхування. Припинення дії договору страхування. Недійсність договору страхування.
Тема 5. Правове регулювання особистого страхування.
Загальні засади правового регулювання особистого страхування. Види особистого страхування. Страхування життя та його основні види. Довічне страхування. Строкове страхування життя. Змішане страхування життя. Страхування від нещасних випадків. Медичне страхування.Страховий ризик і страховий інтерес при особистому страхуванні. Державне обов’язкове особисте страхування окремих категорій громадян.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. ФОРМИ СТРАХУВАННЯ
Тема 6. Правове регулювання майнового страхування і страхування відповідальності.
Правове регулювання майнового страхування. Поняття та види обов’язкового майнового страхування. Інші види обов’язкового майнового страхування. Види добровільного страхування майна. Правове регулювання страхування відповідальності. Страховий ризик і страховий інтерес при майновому страхуванні і при страхуванні відповідальності.
Тема 7. Правове регулювання окремих видів страхування.
Правове регулювання морського страхування. Правове регулювання авіаційного страхування. Авіаційне страхування цивільної авіації. Правове регулювання страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів. Обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів. Основні завдання Моторно (транспортного) страхового бюро. Договір обов’язкого страхування цивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів та його зміст. Обов’язкове страхування водного транспорту. Страхування сільськогосподарських культур і багаторічних насаджень.
Тема 8.Правове регулювання перестрахування.
Поняття перестрахування. Правове регулювання перестрахувальних відносин у Україні. Договір пере6страхування. Сторони в договорі перестрахування. Види договорів перестрахування. Пропорційне і непропорційне перестрахування. Види пропорційного страхування. Види непропорційного перестрахування. Вимоги щодо здійснення перестрахування у страховика (перестраховика) нерезидента. Вимоги до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів.
Тема 9. Умови забезпечення платоспроможності страховиків.
Забезпечення платоспроможності страховиків. Статутний фонд страховика. Гарантійний фонд страховика. Запас платоспроможності страховика. Страхові резерви. Страхові технічні резерви. Резерви із страхування життя. Активи страхових резервів. Прибуток страховика. Доходи від страхової діяльності. Фонд страхових гарантій.
Тема 10.Правове регулювання страхової діяльності в зарубіжних країнах.
Поняття та види страхування. Джерела правового регулювання страхової діяльності. Елементи страхових правовідносин. Страховий інтерес. Страховий ризик. Страхова премія. Характеристика договору страхування. Права і обов’язки сторін у договорі страхування. Принцип суброгації. Перестрахування. Правове регулювання страхування в країнах Європейського Союзу.
2. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
2.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА
з дисципліни (вибіркової)«Правове регулювання страхової діяльності» для студентів освітньої програми / спеціалізації «Приватне право» денна форма навчання
2.2. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Поточний контроль знань студента є невід’ємною частиною всього навчального процесу і засобом виявлення ступеню засвоєння студентом програмного матеріалу. Поточний контроль роботи студента на протязі семестру повинен:
Оцінювання поточної роботи студента в семестрі проводиться за двома основними напрямками (об'єктами контролю):
Оцінювання поточної роботи студента здійснюється в межах 50 балів.
Максимальна кількість балів, яку студент може набрати на одному семінарському занятті, визначається виходячи з максимальної кількості балів за роботу під час семінарських (практичних) занять з дисципліни за семестр, визначених в Положенні про порядок оцінювання результатів навчальної діяльності студентів, затв. Ухвалою Вченої ради університету від 25.05.2017 р., а також реальної кількості занять, відведених згідно з навчальним планом на даний вид робіт (до 30 балів).
ПОРЯДОК ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ за результатами вивчення дисципліни для денної форми навчання
Порядок і критерії оцінювання знань студентів при проведенні змістовного модулю для студентів денноїформи навчання: Кожне модульне завдання оцінюється в 5 або 0 балів відповідно до приведених нижче критеріїв.
Результати виконання контрольних (модульних) робіт – до 5 балів (1 контрольна (модульна) робота складається з одного або двох завдань). При виконанні контрольної (модульної) роботи оцінці підлягають теоретичні знання та практичні навички, яких набули студенти після опанування навчального матеріалу за дисципліною. Контрольна (модульна) робота може проводитись усно або письмово за вибором викладача у формі відповідей на теоретичні питання або розв’язання практичних завдань, виконання тестів тощо. За результатами виконання зазначених завдань студент набирає відповідну кількість балів, які зараховуються при підведенні підсумків з дисципліни (додаються до результатів екзамену). Підсумкове оцінювання знань студентів здійснюється з урахуванням результатів оцінювання поточної роботи в семестрі та результатів письмового екзамену (не більше 50 і 100 балів відповідно) за 100-бальною системою з подальшим переведенням у 4-бальну та систему ECTS за наступною шкалою:
3. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
3.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА
з дисципліни (вибіркової)«Правове регулювання страхової діяльності» для студентів освітньої програми / спеціалізації «Приватне право» заочна форма навчання
3.2. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Поточний контроль знань студента є невід’ємною частиною всього навчального процесу і засобом виявлення ступеню засвоєння студентом програмного матеріалу. Поточний контроль роботи студента на протязі семестру повинен:
Оцінювання поточної роботи студента в семестрі проводиться за двома основними напрямками (об'єктами контролю):
Оцінювання поточної роботи студента здійснюється в межах 50 балів.
Максимальна кількість балів, яку студент може набрати на одному контактному занятті, визначається виходячи з максимальної кількості балів за роботу під час семінарських (практичних) занять з дисципліни за семестр, визначених в Положенні про порядок оцінювання результатів навчальної діяльності студентів, затв. Ухвалою Вченої ради університету від 25.05.2017 р., а також реальної кількості занять, відведених згідно з навчальним планом на даний вид робіт (до 30 балів).
ПОРЯДОК ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ за результатами вивчення дисципліни для заочної форми навчання
Порядок і критерії оцінювання знань студентів при проведенні змістовного модулю для студентів заочноїформи навчання: Кожне модульне завдання оцінюється в 5 або 0 балів відповідно до приведених нижче критеріїв.
Поточний контроль здійснюється шляхом оцінювання роботи студента на контактних заняттях (в тому числі виконання контрольних(модульних) робіт та виконання індивідуальних завдань, результати виконання яких включаються до підсумкової оцінки разом з результатами письмового іспиту. При виконанні контрольної (модульної) роботи оцінці підлягають теоретичні знання та практичні навички, яких набули студенти після опанування навчального матеріалу за дисципліною. Контрольна (модульна) робота може проводитись усно або письмово за вибором викладача у формі відповідей на теоретичні питання або розв’язання практичних завдань, виконання тестів тощо. За результатами виконання зазначених завдань студент набирає відповідну кількість балів, які зараховуються при підведенні підсумків з дисципліни (додаються до результатів екзамену). Підсумкове оцінювання знань студентів здійснюється з урахуванням результатів оцінювання поточної роботи в семестрі та результатів письмового екзамену (не більше 50 і 100 балів відповідно) за 100-бальною системою з подальшим переведенням у 4-бальну та систему ECTS за наступною шкалою:
4. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
4.1.Вимоги до виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи Виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи студентів є спланована, пізнавальна, організаційно та методично направлена діяльність, що здійснюється без безпосередньої допомоги викладача, та яка спрямована на досягнення конкретного результату – засвоєння навчального матеріалу самостійно, у час, вільний від обов‘язкових навчальних занять. Самостійна робота спрямована на вироблення у студентів навичок роботи з нормативно-правовоими актами, науковою літературою та іншими джерелами, формування таких рис майбутнього юриста, як самостійність, активність, ініціативність та інші. Навчальний час, що відводиться для самостійної роботи студента, регламентується навчальним планом і становить в середньому 47% загального обсягу навчального часу, відведеного для даної дисципліни. Самостійна робота студентів проводиться в бібліотеці, методичному кабінеті, в аудиторії, комп‘ютерному класі або в домашніх умовах. Видами індивідуальної самостійної роботи студентів є:репродуктивна, творча, комбінована. Самостійна робота репродуктивного типу являє собою процес ознайомлення з навчальним матеріалом за питаннями (темами), що винесені на самостійне вивчення, повторення матеріалу, який вивчався на аудиторних (лекційних, семінарських) заняттях, опрацювання нормативно-правових актів з метою вивчення їх змісту, ознайомлення з матеріалами правозастосовчої практики тощо, а також виконання самостійних робіт по вивченому матеріалу в аудиторії. Індивідуальна самостійна робота творчого характеру включає виконання індивідуальних завдань, які мають науковий або практичний характер і передбачають роботу з додатковими джерелами, підбірку матеріалів за заданими темами, їх аналіз, творче опрацювання з професійної точки зору, аналіз та оцінка правових норм, виявлення прогалин та суперечностей в законодавстві, вироблення пропозицій щодо їх усунення, спроби нормотворчої діяльності і т.ін. (Підготовка рефератів, курсових робіт, доповідей на аудиторні конференції, виступів на науково-практичні конференції тощо). Індивідуальна самостійна робота як вид навчальної діяльності поділяється на кілька рівнів: доаудиторна, аудиторна та післяаудиторна. Індивідуальна самостійна робота студентів включає: опрацювання прослуханого лекційного матеріалу; вивчення окремих тем та питань, що винесені на самостійне опрацювання; підготовку конспектів навчальних текстів; підготовку до семінарських занять; вирішення практичних завдань (в т.ч. їх письмове оформлення); виконання індивідуальних завдань; роботу з додатковими джерелами для поглибленого вивчення матеріалу; систематизацію навчального матеріалу перед іспитом тощо. Змістіндивідуальної самостійної роботи студентів та її обсяг визначається викладачем, який організує та контролю самостійну роботу студентів над дисципліною. Викладач визначає частину матеріалу, яка відводиться на самостійне вивчення, повідомляє студентам, рекомендує використання конкретних джерел та форми роботи з ними, видає індивідуальні завдання студентам, а також контролює їх виконання. Контроль за самостійною роботою студентів здійснюється на семінарських заняттях, в процесі індивідуально-консультативної роботи та при підсумковому контролі знань. Індивідуальна самостійна робота студентів забезпечується системою навчально-методичних засобів: підручниками, начально-методичними посібниками, конспектами студентів, інформаційними базами даних тощо. В процесі опрацювання навчальної програми студенти використовують додаткову літературу навчального та наукового характеру, яка рекомендована до ознайомлення і наведена в даній робочій програмі. Перелік питань і тем, що виносяться на самостійне вивчення студентів складає керівник курсу – лектор навчальної дисципліни на денній формі навчання – відповідно до навчальної програми та годи, що передбачені для самостійної роботи студента. Перелік питань і тем, що винесені на самостійне вивчення, а також рекомендації щодо джерел надає студентам лектор курсу під час лекційних занять. Консультативна допомога щодо організації вивчення конкретних питань надається викладачами лекцій та семінарських занять в години семінарських занять та індивідуальної роботи зі студентами. Контроль результатів самостійної роботи здійснює викладач семінарських занять та в процесі модульного контролю знань, а також на письмовому іспиті. Навчальний матеріал, що передбачений для засвоєння студентами в процесі самостійної роботи, виноситься на підсумковий контроль знань, поряд з матеріалом, який опрацьовувався на лекційних та семінарських заняттях. Оцінки, отримані студентами за виконання завдань самостійної роботи, враховуються при підсумковому контролі знань.
Теми індивідуальних завдань для студентів денної та заочної форми навчання:
Індивідуальні завдання для студентів денної та заочної форми навчання: 1.Скласти договір страхування транспортних засобів що знаходяться в заставі. 2.Скласти договір страхування ризику неповернення кредиту. 3.Скласти договір довгострокового страхування життя. 4.Скласти договір добровільного страхування життя на випадок смерті. 5.Скласти договір добровільного страхування життя на користь дитини ( з можливістю додаткового страхування на випадок інвалідності в разі несчасного випадку. 6.Скласти договір добровільного страхування фінансового ризику. 7.Скласти договір обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи попжежовибуховонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідемічного характеру. 8.Скласти договір страхування майна. 9.Скласти договір страхування наземного транспорту. 10.Скласти договір обов’язкового страхування тварин на випадок загибелі, знищення, вимушеного забою, від хвороб, стихійних лих та нещасних випадків. 11.Скласти договір перестрахування. 12.Скласти заяву на страхування майна. 13.Скласти договір страхування кредиту.
4.2. Критерії оцінювання результатів виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи
Результати виконання і захисту завдань самостійної роботи студента – до 10 балів – два індивідуальних завдання, кожне з яких оцінюється до 5 балів (або одне індивідуальних завдання, яке оцінюється до 10 балів), зокрема: - виконання індивідуального завдання теоретичного характеру (підготовка есе, аналітичного звіту, доповіді на конференції тощо); - виконання індивідуального завдання практичного характеру (підготовка проектів юридичних документів, розробка та вирішення кейсів тощо).
Критеріїоцінювання індивідуального завдання:
Критеріїоцінювання вибіркового індивідуального завдання:
5. ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (форма підсумкового контролю – екзамен)
5.1. Структура екзаменаційного білету
Для денної та заочної форм навчання ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА»
Освітній ступінь магістр Спеціальність ПРАВО Семестр другий Дисципліна: Правове регулювання страхової діяльності
ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № А
1.Інвестори в цінні папери: поняття, мета здійснення інвестицій в цінні папери, види інвесторів в цінні папери, особливості інституційних інвесторів, правові основи здійснення інвестицій в цінні папери. 2. Цінні папери: поняття, ознаки, вимоги, групи, основи правового регулювання. 3. Професійні діяльність на фондовому ринку: поняття, особливості, основні ліцензійні вимоги, види, основи правового регулювання. 4. Тестові завдання: 4.1. До пайових цінних паперів належать: а) _______________________________; б) _______________________________; в) _______________________________; г) _______________________________. 4.2. Діяльність з торгівлі цінними паперами включає в себе такі підвиди: а) ________________________________; б) ________________________________; в) ________________________________; г) ________________________________. 4.3. До системи органів, що здійснюють регулювання фондового ринку в Україні, належать: а) ________________________________; б) ________________________________; в) ________________________________ 4.4. До іпотечних облігацій належать: а) ________________________________; б) ________________________________. 4.5. До об’єктів інвестиційної діяльності з-поміж цінних паперів не належать: а ) _______________________________. 5. В поточному році здійснено чергову емісію казначейських зобов’язань України. За умовами розміщення виплата доходу за казначейськими зобов’язаннями передбачена у товарній формі. 1. Який орган державної влади виступає емітентом казначейських зобов’язань? 2. Хто може бути потенційним інвестором у даному випадку? 3. У якій формі передбачено виплату доходу за такими цінними паперами? 4. Який щорічний макроекономічний показник впливає на обсяг емісії казначейських зобов’язань? 5. Назвіть основні нормативно-правові акти, які регулюють зазначені питання. Затверджено на засіданні кафедри цивільного та трудового права протокол № __ від ___ 20__ р.
Екзаменатор ______________ Зав. кафедрою ______________ 5.2. Критерії оцінювання екзаменаційної роботи студента
Екзаменаційний білет містить 5 завдань (теоретичні питання та/або завдання (ситуації) практичного характеру та/або тестові завдання закритого та відкритого типів), кожне з яких оцінюється за шкалою від 0 до 10 балів залежно від рівня знань.
Шкала оцінювання екзаменаційних завдань:
Критеріями оцінювання кожного із завдань, які виносяться на екзамен, є:
5.3. Приклади типових завдань, що виносяться на екзамен.
На екзамен з дисципліни «Правове регулювання страхової діяльності» виносяться наступні типові завдання:
а) Теоретичні питання: Приклади. 1.Інвестори в цінні папери: поняття, мета здійснення інвестицій в цінні папери, види інвесторів в цінні папери, особливості інституційних інвесторів, правові основи здійснення інвестицій в цінні папери. 2. Цінні папери: поняття, ознаки, вимоги, групи, основи правового регулювання. 3. Професійні діяльність на фондовому ринку: поняття, особливості, основні ліцензійні вимоги, види, основи правового регулювання.
б) Тестові завдання: Приклади. 1. До пайових цінних паперів належать: а) _______________________________; б) _______________________________; в) _______________________________; г) _______________________________. 2. Діяльність з торгівлі цінними паперами включає в себе такі підвиди: а) ________________________________; б) ________________________________; в) ________________________________; г) ________________________________. 3. Мінімальний розмір статутного капіталу фондової біржі складає: а) 25 млн. грн.; б) 15 млн. грн.; в) 10 млн. євро; г) інша відповідь.
в) Практичні завдання (ситуаційні вправи): Приклади. 1. Фондова біржа ПАТ «Вексель» набула статусу юридичної особи з моменту державної реєстрації, яку здійснила Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, одночасно видавши фондовій біржі ліцензію на здійснення діяльності на фондовому ринку. 1. Який вид реєстрації здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку щодо фондової біржі? 2. Як називається вид професійної діяльності на фондовому ринку, яку зможе здійснювати фондова біржа, отримавши ліцензію? 3. Чи може фондова біржа поєднувати здійснення цього виду професійної діяльності на фондовому ринку з іншими видами професійної діяльності на фондовому ринку? 4. На які цілі використовується прибуток фондової біржі? 5. Назвіть основні нормативно-правові акти, які регулюють зазначені питання. 2. В поточному році здійснено чергову емісію казначейських зобов’язань України. За умовами розміщення виплата доходу за казначейськими зобов’язаннями передбачена у товарній формі. 1. Який орган державної влади виступає емітентом казначейських зобов’язань? 2. Хто може бути потенційним інвестором у даному випадку? 3. У якій формі передбачено виплату доходу за такими цінними паперами? 4. Який щорічний макроекономічний показник впливає на обсяг емісії казначейських зобов’язань? 5. Назвіть основні нормативно-правові акти, які регулюють зазначені питання.
7. РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА
7.1. Основна література
7.2. Додаткова література
|