|
Прикладна статистикаДата публикации: 21.07.2017 14:58
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5,6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 11. Теоретична частина [30]1.1. Розташуйте фондові ринки п’яти країн за їхньою значимістю у світі (5): 1.2. Чи вірні такі твердження (5): 1.2.1. На повністю сегментованому ринку інвестор однієї країни може інвестувати кошти в цінні папери іншої країни. 1.2.2. Найбільшим ринком акцій у Європі є німецький. 1.2.3. Найбільший ринок облігацій функціонує в Німеччині. 1.2.4. Онкольний ринок має місце тоді, коли концентрація попиту та пропозиції не забезпечує рівень високої ліквідності цінних паперів. 1.2.5. Посередників, які поєднують виконання як брокерських, так і дилерських функцій на фондовому ринку, називають трейдерами. 1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Заповніть таблицю, навівши приклади (5).
1.5. Заповніть схему каналів рівнів збуту, використовуючи такі позначення: В – виробник; С – споживач; 1 – оптовий торговець; 2 – дрібнооптовий торговець; 3 – роздрібний торговець (5).
1.6. Запишіть формули (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [15]Визначить нарощену суму та суму відсотків за 3,5 роки за умови, що на суму 15000 грн нараховують відсотки. Першій рік – 10 % щоквартально, протягом наступного року – 12 % щомісячно і останні півтора роки – 13 %. Розрахунки зробити для простої та складної схем нарахування відсотків. Визначити середню ставку нарахування відсотків, а також ефективну ставку для простої і складної схем. Зробіть висновки. Задача 2.2 [20] На підставі даних про рівень доходності двох активів А і В визначити середню доходність, середнє квадратичне відхилення, а також кореляцію між активами. Побудуйте портфель, що складається на 25% з активу А і на 75% активу В, а також розрахуйте доходність і рівень ризику цього портфелю. Зробіть висновки.
Задача 2.3 [15] Львівська кондитерська фірма “Світоч” продала на внутрішньому ринку в 2010 р. печива на суму Q1= 700 тис. грн. На ринку печива за той самий період конкуренти продали аналогічної продукції на суму Qk = 5000 тис. грн. Обсяг найпотужнішого з конкурентів Q2 =1050 тис. грн. Служба маркетингу фірми “Світоч” після ринкових досліджень зробила висновок, що при активній маркетинговій діяльності ємність ринку в 2011 році можна збільшити до Є= 8500 тис. грн. Визначить: 1. Яку частину ринку печива захопила фірма “Світоч” в 2010 році? 2. Знайдіть відносну частину ринку підприємства стосовно основного конкурента в 2010 році. 3. Наскільки використано маркетинговий потенціал фірми з продажу печива? Задача 2.4 [20] Є такі дані по області, тис. грн:
Визначить: 1) товарооборот виробників або обсяг товарної маси, що вперше надійшла до сфери обертання; 2) торгово-посередницький товарооборот; 3) оптовий, роздрібний і валовий товарооборот; 4) зміну товарних запасів у сфері обертання; 5) коефіцієнт ланковості для торгових організацій колективної й приватної власності. Зробіть висновки. Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 рокуЕкзаменатор Іваненко О.І. Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5,6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 21. Теоретична частина [30]1.1. Що не є професійною діяльністю на фондовому ринку:(5):
1.2. Знайдіть відповідність сутності суб’єктів фондового ринку (5).
1.3. Запишіть формули (5):
1.4. В МП “ТЕМП” за останній рік значно скоротилися обсяги збуту взуття, яке воно виробляє. За браком досвіду керівництво не має чітко розробленої маркетингової програми, а найголовніше – не визначилось із вибором цільового сегмента. Допоможіть керівництву підприємства провести сегментацію ринку взуття за найпоширенішими ознаками (демографія, психологія, соціально-економічні умови) (5). 1.5. Система показників статистики товароруху та товарообігу (5). 1.6. Запишіть формули (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [15]Облігація номінальною вартістю 10000 грн терміном 5 років продається на ринку за курсом 102. Облігація приносить 10 % щорічного доходу із сплатою відсотків по півріччях. Об’явлена норма доходності облігації – 9 %. Визначте недооцінена чи переоцінена облігація, розрахувавши її реальний ринковий курс, а також оцініть реальну доходність облігації. Зробіть висновки. Задача 2.2 [20] За даними про ціни та обсяги цінних паперів розрахувати фондові індекси на основі динаміки цін, використовуючи ціновий принцип зважування. Зробити висновки щодо динаміки цін на акції представлених компаній.
Задача 2.3 [15] Необхідно дослідити доцільність збільшення обсягів продажу товарів на певному сегменті, виходячи з таких умов:
Визначить: 1. Частку ринку, що утримувало підприємство у звітному році (Ч1), та частку ринку, яку планується захопити наступного року (Ч2). 2. Фактично отриманий балансовий прибуток (П1) та очікуваний прибуток у наступному році (П2). 3. Зробіть висновок щодо доцільності збільшення частки ринку, враховуючи, що першочерговою метою підприємства є максимізація поточних прибутків. Задача 2.4 [20] Є такі дані по торговому підприємству:
Примітка: грошова виручка або сума товарообороту складала 300 тис. грн. Визначити: 1) роздрібний товарооборот з кожної товарної групи; 2) не документовані витрати з кожної товарної групи.
Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 року
Екзаменатор Іваненко О.І. Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5,6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 31. Теоретична частина [30]1.1. Знайдіть відповідність між поточними рахунками секторів економіки та їхніми складовими (4):
1.2. Заповніть таблицю, що характеризує брокерську та дилерську діяльність (6):
1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Виберіть відповідно до виду попиту певний вид маркетингу і заповнити блок-схему (5):
1.5. Система показників статистики ринку (5).
1.6. Чи вірні такі твердження (5): 1.6.1. При ринковій економіці більше товарів може придбати той, у кого більше грошей. 1.6.2. Ринок – це категорія економічного механізму, що заснована на обміні продуктами суспільної праці. 1.6.3. Ярмарок – це ринок товарів масового виробництва для реалізації великими партіями за зразками. 1.6.4 Ємність ринку – це обсяг товару, що реалізується протягом певного часу. 1.6.5. Ринкове вікно – це сегмент ринку, для якого оптимальним є товар вашої фірми.
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [10]Оцініть абсолютну та відносну доходність купівлі зобов’язання терміном 2 роки за 300 днів до терміну погашення, якщо його номінал 5000 грн, зобов’язання приносить 5 % річного доходу зі сплатою відсотків по півріччях. Ефективна ставка доходності – 10 %. Зробіть висновки. Задача 2.2 [25] Облігація номіналом 20000 грн терміном погашення 4 роки і купонною доходністю 12% (купонний доход сплачується один раз наприкінці року) куплена за ціною 19500. Знайти прогнозний рівень ціни, використовуючи дюрацію та опуклість, якщо прогнозується зростання доходності на 0,5 п.п. Зробіть висновки. Задача 2.3 [15] Підприємство «Дельта», виробник ізоляційних матеріалів, продало в 2010 р скловати на 700004 грн. На ринку матеріалів за той же період конкуренти продали товарів на суму 5000000 грн., Обсяг продажів лідера = 1050000 грн. Представники служби маркетингу підприємства «Дельта» після ринкових досліджень виявили, що при використанні активної маркетингової програми місткість ринку в 2011 р. можна збільшити до 8500000 грн. 1. Яку частку ринку захопило підприємство «Дельта» в 2010 р.? 2. Знайдіть відносну частку ринку фірми щодо основного конкурента в 2010 р.? 3. Наскільки вже використаний маркетинговий потенціал ринку скловати? Задача 2.4 [20] У звітному періоді товарні потоки між регіонами характеризуються такими даними, тис. т:
Побудувати і проаналізувати шаховий баланс міжрегіональних товарних потоків, визначити по окремих регіонах: 1) обсяг товарної пропозиції; 2) обсяг товарного споживання (попит); 3) питому вагу кожного регіону у загальному обсязі товарної пропозиції; 4) питому вагу кожного регіону у загальному обсязі товарного споживання; 5) обсяг вивезення та обсяг увезення товарів; 6) сальдо вивезення - увезення товарів, тип регіону за ознакою товарних зв’язків; 7) співвідношення вивезення та увезення товарів; 8) частку власного виробництва у загальному обсязі регіонального споживання; 9) коефіцієнти вивезення та увезення товарів; 10) зустрічні товарні потоки. Зробити висновки.
Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографії
Протокол № 8 від “29” квітня 2015 року
Екзаменатор Іваненко О.І. Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5,6 Навчальний предмет Статистика ринків
Екзаменаційний Білет № 41. Теоретична частина [30]1.1. Чи вірні такі твердження (4): 1.1.1. Найбільшим ринком акцій у Європі є німецький. 1.2.2. Найбільший ринок облігацій функціонує в Німеччині. 1.2.3. Онкольний ринок має місце тоді, коли концентрація попиту та пропозиції не забезпечує рівень високої ліквідності цінних паперів. 1.2.4. Посередників, які поєднують виконання як брокерських, так і дилерських функцій на фондовому ринку, називають трейдерами. 1.2. Знайдіть відповідність між основними операціями на фондовому ринку та їхнім змістом (6):
1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Заповніть схему каналів рівнів збуту, використовуючи такі позначення: В – виробник; С – споживач; 1 – оптовий торговець; 2 – дрібнооптовий торговець; 3 – роздрібний торговець (5).
1.5. Система показників статистики ринкової інфраструктури (5).
1.6. Запишіть формули (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [20]За даними про рівень доходності активів і ринку порівняти рівень ризику двох активів на основі бета-коефіцієнту:
Задача 2.2 [10]Розрахуйте доходність операції купівлі векселя за 200 днів до погашення (облікова ставка 10 %) і наступного продажу через 50 днів (облікова ставка 11 %) у вигляді річної облікової ставки. Визначити ефективну ставку. Зробіть висновки. Задача 2.3 [15] Електротехнічна фірма “Ватра” виробляє побутові електрообігрівачі і успішно конкурує з вітчизняними та закордонними виробниками. Для встановлення ціни на нову модель обігрівача фірма вирішила застосувати конкурентну модель ціноутворення, беручи за основу продукцію свого основного конкурента. При цьому вона хоче отримувати прибуток у розмірі не меншому 25% від собівартості продукції, яка становить 62,2 грн/один. Маркетологи фірми провели аналіз конкурентоспроможності нового товару відносно базового виробу конкурента. Аналіз показав, що за технічними параметрами новий виріб поступається базовому (ІТ.М.=0,86), але за економічними параметрами має кращу позицію (ІЕП=0,94). Ціна базового виробу конкурентів – 86 грн. Визначить: 1. Інтегральний показник конкурентоспроможності нового обігрівача. 2. Ціну нового обігрівача за рівнем конкурентоспроможності. 3. Умову виконання граничного рівня прибутковості, встановленого фірмою. Задача 2.4 [20] Товарооборот району у звітному періоді характеризується такими даними, тис. грн:
Визначити: 1) оптовий, роздрібний, валовий товарооборот району в цілому; 2) оптовий, роздрібний, валовий та чистий товарооборот для системи споживчої кооперації; 3) коефіцієнти ланковості для системи споживчої кооперації та приватної торгівлі. Зробити висновки.
Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 року
Екзаменатор Іваненко О.І.
Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5,6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 51. Теоретична частина [30]1.1. Знайдіть відповідність між поточними рахунками секторів економіки та їхніми складовими (4):
1.2. Заповніть таблицю, що характеризує брокерську та дилерську діяльність (6):
1.3. Запишіть формули (5):
1.4. В МП “Чобіток” за останній рік значно скоротилися обсяги збуту взуття, яке воно виробляє. За браком досвіду керівництво не має чітко розробленої маркетингової програми, а найголовніше – не визначилось із вибором цільового сегмента. Допоможіть керівництву підприємства провести сегментацію ринку взуття за найпоширенішими ознаками (демографія, психологія, соціально-економічні умови) (5).
1.5. Система показників статистики ринкових послуг (5).
1.6. Запишіть формули (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [10] Визначить нарощену суму і суму відсотків за умов, що протягом трьох років на депозит здійснюються внески на початку кожного року в сумі 2000 грн, на внески нараховують відсотки на рівні 18% річних щомісяця. Зробіть висновки. Задача 2.2 [20] За даними про ціни та обсяги цінних паперів розрахувати фондові індекси на основі динаміки цін, використовуючи капіталізаційний принцип зважування. Зробити висновки щодо динаміки цін на акції представлених компаній.
Задача 2.3 [15] Львівська кондитерська фірма “Світоч” планує вийти з новою маркою карамелі на певний географічний регіон. Необхідно визначити ємність ринку карамелі в цьому географічному регіоні, якщо відомі такі дані: - чисельність населення регіону п = 28700 осіб; - середньомісячний дохід на душу населення Д= 159 грн; - питома вага коштів, що витрачаються з отриманого доходу на продукти харчування К1=32%; - питома вага коштів, що витрачаються на кондитерські вироби складає К2=5% від суми К1. - питома вага коштів, що витрачаються на цукерки складає К3=47% від суми К2; - питома вага коштів, що витрачаються на карамель складає К4=25% від суми К3. Задача 2.4 [20] У звітному періоді товарні потоки між регіонами характеризуються такими даними, тис. т:
Побудувати і проаналізувати шаховий баланс міжрегіональних товарних потоків, визначити по окремих регіонах: 1) обсяг товарної пропозиції; 2) обсяг товарного споживання (попит); 3) питому вагу кожного регіону у загальному обсязі товарної пропозиції; 4) питому вагу кожного регіону у загальному обсязі товарного споживання; 5) обсяг вивезення та обсяг увезення товарів; 6) сальдо вивезення - увезення товарів; 7) співвідношення вивезення та увезення товарів; 8) частку власного виробництва у загальному обсязі регіонального споживання; 9) коефіцієнти вивезення та увезення товарів; 10) зустрічні товарні потоки. Зробити висновки. Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 року
Екзаменатор Іваненко О.І.
Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5,6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 61. Теоретична частина [30]1.1. Розташуйте фондові ринки п’яти країн за їхньою значимістю у світі (5): 1.2. Чи вірні такі твердження (5): 1.2.1. На повністю сегментованому ринку інвестор однієї країни може інвестувати кошти в цінні папери іншої країни. 1.2.2. Найбільшим ринком акцій у Європі є німецький. 1.2.3. Найбільший ринок облігацій функціонує в Німеччині. 1.2.4. Онкольний ринок має місце тоді, коли концентрація попиту та пропозиції не забезпечує рівень високої ліквідності цінних паперів. 1.2.5. Посередників, які поєднують виконання як брокерських, так і дилерських функцій на фондовому ринку, називають трейдерами. 1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Заповніть таблицю, навівши приклади (5).
1.5. Система показників ефективності ринкових процесів (5).
1.6. Виберіть відповідно до виду попиту певний вид маркетингу і заповнити блок-схему (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [10]Інвестор має пропозицію вкласти капітал в акції нового підприємства (ризик 15 %). Прогнозується, що через три роки капітал збільшиться в 3 раза. Чи вигідна ця пропозиція, якщо процент по депозитах складає 20 %? Висновки обґрунтуйте розрахунками. Задача 2.2 [25] На підставі даних про рівень доходності двох активів А і В визначити структуру оптимального портфелю і розрахувати його показники ризику і доходності. Зробіть висновки.
Задача 2.3 [15] Товарооборот регіону у звітному періоді характеризується такими даними, тис. грн.
Визначити: 1) товарну масу, що вперше поступила в сферу обертання; 2) валовий, оптовий, роздрібний товарооборот регіону; 3) зміну товарних запасів в каналах торгівлі регіону; 4) коефіцієнти ланковості товарообороту у торгових організаціях державної, колективної і приватної власності та системи споживчої кооперації. Зробити висновки. Задача 2.4 [20] ВАТ “Норд”, відомий вітчизняний виробник побутових холодильників, планує вийти на ринок однієї з країн Далекого Сходу. Основним конкурентом на цьому ринку є холодильники фірми “Лехел”, яка контролює 20% досліджуваного ринку. ВАТ “Норд” розглядає можливість виходу на ринок даної країни з холодильниками марок “Фріз” та “Сіріус”. Параметри якості холодильників наведено в табл.1, а їх вартісні характеристики – у табл.2. Визначіть: 1. Технічні та економічні параметри конкурентоспроможності холодильників. 2. Інтегральні показники конкурентоспроможності холодильників фірми “Норд” стосовно холодильника фірми “Лехел”. 3. Доцільність виходу на досліджуваний ринок. Таблиця 1 Основні параметри якості холодильників
Таблиця 2 Вартісні характеристики холодильників
Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 рокуЕкзаменатор Іваненко О.І. Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5, 6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 71. Теоретична частина [30]1.1. Що не є професійною діяльністю на фондовому ринку:(5):
1.2. Знайдіть відповідність сутності суб’єктів фондового ринку (5).
1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Чи вірні такі твердження (5): 1.4.1. При ринковій економіці більше товарів може придбати той, у кого більше грошей. 1.4.2. Ринок – це категорія економічного механізму, що заснована на обміні продуктами суспільної праці. 1.6.4. Ярмарок – це ринок товарів масового виробництва для реалізації великими партіями за зразками. 1.6.5. Ємність ринку – це обсяг товару, що реалізується протягом певного часу. 1.6.6. Ринкове вікно – це сегмент ринку, для якого оптимальним є товар вашої фірми. 1.5. Система показників статистики ринку (5). 1.6. Запишіть формули (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [15]Облігація терміном чотири роки, номіналом 5000 грн та сплатою відсотків два рази на рік за ставкою 8% продається на ринку за курсом 95. Ставка розміщення облігації на ринку 10%. Визначте, недооцінена чи переоцінена облігація. Оцініть реальну доходність цієї облігації. Задача 2.2 [20] За даними про ціни та обсяги цінних паперів розрахувати фондові індекси на основі цін, використовуючи ціновий принцип зважування. Зробити висновки щодо динаміки цін на акції представлених компаній.
Задача 2.3 [15] ЧП «Інтерпром» виготовляє декоративні грати, металеві двері, сейфи та ін. Металоконструкції для реалізації на ринку міста. На ринку діють три фірми. Перед підприємством стоїть питання вибору стратегії поведінки. Підприємство є фінансово стійким і тому не прагне переслідувати лідера, а для його атаки невідомі обсяги реалізації та ємність ринку. Відомо, що за 2012 рік ЧП «Інтерпром» було реалізовано продукції на 133000 грн.; фірмою, яка є другою на ринку - на 140000 грн; частка ринку, яку контролює лідер, становить 45%. Визначити ємність ринку металовиробів, частки ринку фірм, а також обсяги реалізації продукції фірми-лідера. Задача 2.4 [20] Регіональні потоки товару Х характеризуються такими даними, тис. шт.:
Побудувати і проаналізувати шаховий баланс міжрегіональних товарних потоків, визначити по окремих регіонах: 1) обсяг виробництва (пропозиції) товару; 2) обсяг споживання товару (попит); 3) питома вага кожного регіону у загальному обсязі товарної продукції; 4) питому вагу кожного регіону у загальному обсязі споживання товару; 5) обсяг вивезення та обсяг увезення товару; 6) сальдо вивезення - увезення товару; 7) співвідношення вивезення та увезення товару; 8) коефіцієнти вивезення та увезення товару; 9) зустрічні товарні потоки. Визначити тип кожного регіону. Зробити висновки.
Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 року
Екзаменатор Іваненко О.І. Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5, 6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 81. Теоретична частина [30]1.1. Знайдіть відповідність між поточними рахунками секторів економіки та їхніми складовими (4):
1.2. Заповніть таблицю, що характеризує брокерську та дилерську діяльність (6):
1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Виберіть відповідно до виду попиту певний вид маркетингу і заповнити блок-схему(5):
1.5. Система показників кон’юнктури ринку товарів і послуг (5).
1.6. Чи вірні такі твердження (5): 1.6.1. Спеціаліст із маркетингу в торгівлі (мерчендайзер) повинен добре знати ринок, товар, питання рентабельності, прибутку, управління, викладки товару в торгівельному залі. 1.6.2. Якщо товар відповідає стандартним потребам і не потребує реалізації по прямих каналах збуту доцільно використовувати незалежних оптових посередників. 1.6.3. Посилення конкуренції в певній системі руху товарів спричиняє погіршення сервісу. 1.6.4. Франчайзинг – форма торгівлі, що швидко розвивається у останні роки. 1.6.5. До обов’язків маркетолога входить аналіз організації гуртової торгівлі, збутової мережі, вибір найбільш оптимальних по тривалості, вартості та технічній забезпеченості каналів реалізації продукції підприємства.
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [10]Вексель номіналом 15000 і терміном 2 роки розміщений на ринку за ціною 13000. Оцініть доходність векселя у вигляді річної облікової ставки та еквівалентної ставки відсотку. Зробіть висновки. Задача 2.2 [25] Портфель облігацій був придбаний за 104 тис. грн і містить облігації з такими характеристиками:
Розрахуйте повну доходність портфелю облігацій. Задача 2.3 [15] Підприємство «Дельта», виробник ізоляційних матеріалів, продало в 2010 р. скловати на 700004 грн, На ринку матеріалів за той же період конкуренти продали товарів на суму 5000000 грн, Обсяг продажів лідера = 1050000 грн. Представники служби маркетингу підприємства «Дельта» після ринкових досліджень виявили, що при використанні активної маркетингової програми ємність ринку в 2011 р можна збільшити до 8500000 грн. 1. Яку частку ринку захопило підприємство «Дельта» в 2010 р.? 2. Знайдіть відносну частку ринку фірми щодо основного конкурента в 2010р.? 3. Наскільки вже використаний маркетинговий потенціал ринку скловати? Задача 2.4 [20] Є такі дані про товарооборот і товарні запаси торговельної організації :
Визначити: 1) швидкість товарообороту по кожній товарній групі у базисному та звітному періодах; 2) індекси швидкості товарообороту по кожній товарній групі; 3) індекс середньої швидкості товарообороту по торговій організації; 4) індекс впливу зміни швидкості товарообороту по окремих товарних групах на динаміку середньої швидкості товарообороту; 5) індекс впливу структури товарних запасів на динаміку середньої швидкості товарообороту; 6) абсолютну зміну товарообороту по торговій організації, у тому числі за рахунок зміни: а)швидкість товарного обертання; б)структури середніх товарних запасів; в)динаміки середніх товарних запасів. Зробити висновки. Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографії
Протокол № 8 від “29” квітня 2015 року
Екзаменатор Іваненко О.І. Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5, 6 Навчальний предмет Статистика ринків
Екзаменаційний Білет № 91. Теоретична частина [30]1.1. Чи вірні такі твердження (4): 1.1.1. Найбільшим ринком акцій у Європі є німецький. 1.2.2. Найбільший ринок облігацій функціонує в Німеччині. 1.2.3. Онкольний ринок має місце тоді, коли концентрація попиту та пропозиції не забезпечує рівень високої ліквідності цінних паперів. 1.2.4. Посередників, які поєднують виконання як брокерських, так і дилерських функцій на фондовому ринку, називають трейдерами. 1.2. Знайдіть відповідність між основними операціями на фондовому ринку та їхнім змістом (6):
1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Система показників статистики товароруху та товарообігу (5). 1.5. Заповніть схему каналів рівнів збуту, використовуючи такі позначення: В – виробник; С – споживач; 1 – оптовий торговець; 2 – дрібнооптовий торговець; 3 – роздрібний торговець (5). 1.6. Запишіть формули (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [10]Депозитний сертифікат номіналом 1500 грн і терміном 300 днів був куплений за 1250 грн. За 140 днів до його викупу і проданий через 100 днів за 1350 грн. Визначить доходність операції купівлі-продажу, а також зробіть висновки про її доцільність, розрахувавши доходність на дату погашення з моменту покупки. Задача 2.2 [25]На підставі даних про рівень доходності трьох активів визначити які з активів можуть увійти до портфелю, який складається з двох активів. Визначте структуру оптимального портфелю і розрахувати його показники. Зробіть висновки.
Задача 2.3 [15] Львівська кондитерська фірма “Світоч” продала на внутрішньому ринку в 2010 р. печива на суму Q1= 700 тис. грн. На ринку печива за той самий період конкуренти продали аналогічної продукції на суму Qk = 5000 тис. грн. Обсяг найпотужнішого з конкурентів Q2 =1050 тис. грн. Служба маркетингу фірми “Світоч” після ринкових досліджень зробила висновок, що при активній маркетинговій діяльності ємність ринку в 2011 році можна збільшити до Є= 8500 тис. грн. Визначить: 1. Яку частину ринку печива захопила фірма “Світоч” в 2010 році? 2. Знайдіть відносну частину ринку підприємства стосовно основного конкурента в 2010 році. 3. Наскільки використано маркетинговий потенціал фірми з продажу печива? Задача 2.4 [20] Є такі дані по області, тис. грн:
Визначити: 6) товарооборот виробників або обсяг товарної маси, що вперше надійшла до сфери обертання; 7) торгово-посередницький товарооборот; 8) оптовий, роздрібний і валовий товарооборот; 9) зміну товарних запасів у сфері обертання; 10) коефіцієнт ланковості для торгових організацій колективної й приватної власності. Зробіть висновки. Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 рокуЕкзаменатор Іваненко О.І. Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5, 6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 101. Теоретична частина [30]1.1. Знайдіть відповідність між поточними рахунками секторів економіки та їхніми складовими (4):
1.2. Заповніть таблицю, що характеризує брокерську та дилерську діяльність (6):
1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Заповніть таблицю, навівши приклади (5).
1.5. Заповніть схему каналів рівнів збуту, використовуючи такі позначення: В – виробник; С – споживач; 1 – оптовий торговець; 2 – дрібнооптовий торговець; 3 – роздрібний торговець (5).
1.6. Запишіть формули (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [15] Облігація терміном 2 роки, номіналом 10000 грн, терміном погашення 1 жовтня 2016 року і купонною доходністю 8% (купонний доход сплачується два рази на рік) куплена 1 грудня 2014. Об’явлена норма доходності 12%. Знайти повну та чисту ціни, а також величину накопичених відсотків. Зробіть висновки. Задача 2.2 [20] Є дані про ціни угод за три біржових дні одного емітента. Розрахувати котировку акцій емітента і зробити висновки про її динаміку. Що вплинуло на динаміку котировок більшою мірою?
Задача 2.3 [15] Львівська кондитерська фірма “Світоч” планує вийти з новою маркою карамелі на певний географічний регіон. Необхідно визначити ємність ринку карамелі в цьому географічному регіоні, якщо відомі такі дані: - чисельність населення регіону п = 28700 осіб; - середньомісячний дохід на душу населення Д= 159 грн; - питома вага коштів, що витрачаються з отриманого доходу на продукти харчування К1=32%; - питома вага коштів, що витрачаються на кондитерські вироби складає К2=5% від суми К1. - питома вага коштів, що витрачаються на цукерки складає К3=47% від суми К2; - питома вага коштів, що витрачаються на карамель складає К4=25% від суми К3. Задача 2.4 [20] У звітному періоді товарні потоки між регіонами характеризуються такими даними, тис. т:
Побудувати і проаналізувати шаховий баланс міжрегіональних товарних потоків, визначити по окремих регіонах: 1) обсяг товарної пропозиції; 2) обсяг товарного споживання (попит); 3) питому вагу кожного регіону у загальному обсязі товарної пропозиції; 4) питому вагу кожного регіону у загальному обсязі товарного споживання; 5) обсяг вивезення та обсяг увезення товарів; 6) сальдо вивезення - увезення товарів; 7) співвідношення вивезення та увезення товарів; 8) частку власного виробництва у загальному обсязі регіонального споживання; 9) коефіцієнти вивезення та увезення товарів; 10) зустрічні товарні потоки. Зробити висновки. Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 року
Екзаменатор Іваненко О.І.
Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5, 6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 111. Теоретична частина [30]1.1. Розташуйте фондові ринки п’яти країн за їхньою значимістю у світі (5): 1.2. Чи вірні такі твердження (5): 1.2.1. На повністю сегментованому ринку інвестор однієї країни може інвестувати кошти в цінні папери іншої країни. 1.2.2. Найбільшим ринком акцій у Європі є німецький. 1.2.3. Найбільший ринок облігацій функціонує в Німеччині. 1.2.4. Онкольний ринок має місце тоді, коли концентрація попиту та пропозиції не забезпечує рівень високої ліквідності цінних паперів. 1.2.5. Посередників, які поєднують виконання як брокерських, так і дилерських функцій на фондовому ринку, називають трейдерами. 1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Заповніть таблицю, навівши приклади (5).
1.5. Заповніть схему каналів рівнів збуту, використовуючи такі позначення: В – виробник; С – споживач; 1 – оптовий торговець; 2 – дрібнооптовий торговець; 3 – роздрібний торговець (5).
1.6. Запишіть формули (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [10]На створення резервного фонду розміром 150 тис. грн протягом 5-ти років виділяється 20 тис. грн щорічно. Яка повинна бути ставка, за якою на внески нараховуються відсотки для того, щоб фонд був створений? Зробіть висновки. Задача 2.2 [20] Є дані про ціни угод за два біржових дні одного емітента. Розрахувати котировку акцій емітента і зробити висновки про те якою мірою кожен фактор вплинув на її динаміку, використовуючи систему індексів середніх величин.
Задача 2.3 [15] Необхідно дослідити доцільність збільшення обсягів продажу товарів на певному сегменті, виходячи з таких умов:
Визначить: 1. Частку ринку, що утримувало підприємство у звітному році (Ч1), та частку ринку, яку планується захопити наступного року (Ч2). 2. Фактично отриманий балансовий прибуток (П1) та очікуваний прибуток у наступному році (П2). 3. Зробіть висновок щодо доцільності збільшення частки ринку, враховуючи, що першочерговою метою підприємства є максимізація поточних прибутків. Задача 2.4 [20] Є такі дані по торговому підприємству:
Примітка: грошова виручка або сума товарообороту складала 300 тис. грн. Визначити: 1) роздрібний товарооборот з кожної товарної групи; 2) не документовані витрати з кожної товарної групи.
Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 року
Екзаменатор Іваненко О.І.
Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Напрям підготовки 6.030506 Прикладна статистика Форма навчання Денна Семестр 5, 6 Навчальний предмет Статистика ринків Екзаменаційний Білет № 121. Теоретична частина [30]1.1. Що не є професійною діяльністю на фондовому ринку:(5):
1.2. Знайдіть відповідність сутності суб’єктів фондового ринку (5).
1.3. Запишіть формули (5):
1.4. Система показників статистики товароруху та товарообігу (5). 1.5. Заповніть схему каналів рівнів збуту, використовуючи такі позначення: В – виробник; С – споживач; 1 – оптовий торговець; 2 – дрібнооптовий торговець; 3 – роздрібний торговець (5). 1.6. Запишіть формули (5):
2. Розрахункові завдання [70] Задача 2.1 [10]Визначити недооцінена чи переоцінена акція на ринку якщо її ціна 45 дол., дивіденд за останні два роки зріс на 40% і складає 1,6 дол., об’явлена норма доходності по акції 22%. Визначить реальну доходність цієї акції. Зробіть висновки. Задача 2.2 [25] Необхідно через шість років погасити борг у сумі 550 тис. грн за рахунок портфелю облігацій. Існує можливість інвестувати кошти в облігації двох видів: 1) безкупонні облігації номіналом 20000 грн, терміном 5 років (повна доходність 10%); 2) купонні облігації номіналом 5000 грн, терміном погашення 8 років, купонною доходністю 8 % (виплата по роках) і ставкою розміщення 10%. У яких пропорціях необхідно вкласти кошти в облігації, щоб портфель був цілком імунізований? Продемонструйте ефект імунізації, якщо ставки зростуть на 2 п.п. і знизяться на 2 п.п. Задача 2.3 [15] Львівська кондитерська фірма “Світоч” продала на внутрішньому ринку в 2010 р. печива на суму Q1= 700 тис. грн. На ринку печива за той самий період конкуренти продали аналогічної продукції на суму Qk = 5000 тис. грн. Обсяг найпотужнішого з конкурентів Q2 =1050 тис. грн. Служба маркетингу фірми “Світоч” після ринкових досліджень зробила висновок, що при активній маркетинговій діяльності ємність ринку в 2011 році можна збільшити до Є= 8500 тис. грн. Визначить: 1. Яку частину ринку печива захопила фірма “Світоч” в 2010 році? 2. Знайдіть відносну частину ринку підприємства стосовно основного конкурента в 2010 році. 3. Наскільки використано маркетинговий потенціал фірми з продажу печива? Задача 2.4 [20] Є такі дані по області, тис. грн:
Визначить: 11) товарооборот виробників або обсяг товарної маси, що вперше надійшла до сфери обертання; 12) торгово-посередницький товарооборот; 13) оптовий, роздрібний і валовий товарооборот; 14) зміну товарних запасів у сфері обертання; 15) коефіцієнт ланковості для торгових організацій колективної й приватної власності. Зробіть висновки.
Затверджено на засіданні кафедри Статистики та демографіїПротокол № 8 від “29” квітня 2015 року
Екзаменатор Іваненко О.І.
Зав. кафедри ____________ Ковтун Н.В.
|