|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ Східноєвропейський університет економіки та менеджменту
Східноєвропейський університет економіки та менеджментуДата публикации: 26.02.2020 13:49
Східноєвропейський університет економіки та менеджменту
для студентів ІІІ курсу спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування (Фінанси і кредит)
на V навчальний семестр
Групи ЗФБ – 71
м. Біла Церква 2019 рік Завдання до контрольної роботи з предмету „Економіко-математичні методи і моделі ”Завдання 1.
Завдання №2
Завдання 3.
Таблиця № 1.1
Таблиця №1.2
Для формування варіанта вибирається будь – який стовпчик з таблиці 1 в парі з будь яким стовпчиком таблиці №2 Таблиця 2.1 Форма стохастичної залежності на вихідні дані.
Таблиця 6.1 Значення прибутку підприємства
Значення першого фактора
Значення другого фактора
Тематика курсових робіт з предмету „Економіка і підприємництво”
Методичні вимоги до написання курсової роботи з дисципліни «Економіка і підприємництво» ВСТУП Виконання курсової роботи є однією з важливих форм самостійної роботи студентів з вивчення дисципліни “Економіка підприємства”. Засвоєння студентами теоретичних та науково-методичних основ курсу передбачає їх практичне застосування. Знання студентами економіко-провових засад функціонування підприємства дає змогу підвищувати ефективність використання його основного й оборотного капіталу та нарощувати продуктивність і рентабельність діяльності. B процесі підготовки курсової роботи, студенти глибоко вивчають й всесторонньо ознайомлюються з теоретико-методологічними та прикладними аспектами функціонування підприємства, вчаться аналізувати ефективність використання його ресурсно-виробничого потенціалу і робити на основі цього правильні, наукового обґрунтовані теоретичні та практичні висновки щодо напрямків підвищення економічної ефективності. Мета курсової роботи – поглибити теоретичні знання, набуті студентами в процесі вивчення курсу, та виробити вміння застосовувати їх у практичному вирішенні питань підприємства. Студенти, виконуючи курсову роботу, отримують досвід роботи з економічною літературою, вчаться знаходити в ній головні положення, які безпосередньо стосуються обраної теми, чітко і логічно викладати свої думки, розкриваючи теоретичні питання, пов'язуючи загальні теоретичні положення з конкретною діяльністю, практикою становлення і розвитку ринкових відносин в нашій країні. B процесі написання курсової роботи студент повинен здійснити аналіз основних техніко-економічних показників господарювання, самостійно виконати економічні розрахунки. За допомогою бібліографічних каталогів студенти отримують навики самостійного підбору необхідної літератури, фактичного та цифрового матеріалу, роботи із статистичними даними, складання таблиць, діаграм. Усе це не лише розширює й поглиблює знання з курсу "Економіка підприємства", але й розвиває навики наукового дослідження та самостійного письмового викладення важливих та складних економічних проблем. 1. Основні етапи написання курсової роботи студентами Успішне виконання курсової роботи багато в чому залежить від правильної організації її підготовки та написання, а також дотримання основних вимог, які до неї ставляться. Для раціональної організації праці над курсовою роботою студенту доцільно правильно розподілити свій час. Допоможе в цьому певний алгоритм написання курсової роботи, який містить такі етапи: 1-й етап – вибір теми; 2-й етап – узгодження і (якщо необхідно) корегування вибраної теми з викладачем, обговорення принципової логічної структури роботи та попереднього списку необхідної літератури; 3-й етап – складання попереднього змісту роботи і списку літератури; 4-й етап – представлення початкового плану курсової роботи і затвердження її викладачем; 5-й етап – робота з необхідною літературою; 6-й етап – написання вступу: обґрунтування актуальної проблеми, визначення цілей та завдань дослідження, визначення об’єкта, предмета, методології та методів дослідження; 7-й етап – написання теоретичної частини курсової роботи та здача її на перевірку у встановлені терміни; 8-й етап – написання практичної частини роботи; 9-й етап – написання висновків, перевірка адекватності отриманих результатів цілям і задачам, які визначені у вступі; 10-й етап – оформлення курсової роботи в цілому згідно з вимогами та здача її на перевірку у встановлені терміни; 11-й етап – аналіз отриманого попереднього відзиву викладача та підготовка до захисту; 12-й етап – захист курсової роботи. 2. Вибір теми курсової роботи Протягом двох перших тижнів навчального семестру студент повинен самостійно або з допомогою викладача вибрати із пропонованого списку, тему своєї майбутньої курсової роботи. За узгодженням з керівником студенти мають право змінити тему курсової роботи, розширивши або звузивши її за відповідними мотивами. Студент може сам запропонувати тему курсової роботи, однак вона повинна бути узгоджена з викладачем. Недотримання цієї вимоги може призвести до повернення вже написаної курсової роботи без її рецензування. Щоб здійснити правильно вибір теми, студент повинен спочатку уважно переглянути відповідний розділ курсу “Економіка підприємства”. Це дозволить краще уявити зміст, обсяг та основні питання вибраної теми. 3. Підбір літератури Після вибору теми та узгодження її з викладачем студент самостійно (або з допомогою викладача) розпочинає підбір літературних джерел та нормативних актів з вибраної тематики. Варто відмітити, що тема курсової роботи розкривається на основі вивчення основної та додаткової літератури, а не лише на базі матеріалів підручників та навчальних посібників. У списку використаної літератури має бути не менше 30 назв різноманітних джерел (журнальні та газетні статті, довідники, навчальні посібники, офіційні документи). Підібрану літературу спочатку потрібно детально опрацювати і скласти попередній план курсової роботи, який в подальшому буде уточнюватися і доповнюватися. Робота повинна виконуватись самостійно, без копіювання тексту підручника. 4. Структура курсової роботи Курсова робота повинна містити: - титульний аркуш; - зміст; - вступ; - Розділ 1 (теоретичну частину); -Розділ 2 ( практичну частину); - Розділ 3 (вдосконалення об’єкта чи вирішення проблеми); - висновки; - список використаних літературних джерел; - додатки. Титульний аркуш є першим листом курсової роботи і повинен містити назву організації виконавця роботи (міністерство, університет, кафедра), тему та дисципліну, прізвище, ім’я, по батькові виконавця, а також місто і рік її написання. Зміст розташовується після титульного аркуша, починаючи з нової сторінки. В змісті перелічуються структурні елементи роботи і проставляються сторінки. Зміст доцільно узгоджувати з викладачем. До змісту рекомендується включати: вступ, основну частину, висновок, список використаних літературних джерел, і, якщо потрібно, додатки. 5. Вимоги до структурних елементів курсової роботи Зміст – це логічна основа курсової роботи, важливий показного того, наскільки глибоко студент вивчив існуючі джерела та відібрав з них найголовніше. Правильно складений зміст – підтвердження розуміння студентом сутності досліджуваної проблеми. У вступі на 1-2 сторінках студент повинен обґрунтувати актуальність обраної теми, сформувати мету, завдання, які підлягають вирішенню в курсовій роботі, визначати предмет, об’єкт, методологічну основу та методи дослідження. Об’єктом дослідження є процес чи явище, що обране для вивчення й зумовлює проблемну ситуацію. Предмет дослідження – це ті суттєві зв’язки, які підлягають безпосередньому вивченню в роботі, є головними та визначальними для конкретного дослідження. Таким чином, предмет дослідження міститься в межах об’єкта, дає уявлення про те, які нові відносини, властивості, аспекти та функції об’єкта розкриваються. Інакше кажучи, об’єктом є те, що досліджується, а предметом – те, що в цьому об’єкті має наукове пояснення. Для досягнення поставленої в роботі мети використовуються певні методи дослідження. Їх також слід перерахувати у вступі, коротко визначаючи, що конкретно досліджувалося тим чи іншим методом. У вступі зазначають також інформаційну базу, що використовувалася при написанні роботи. Це можуть бути законодавчі та нормативні акти; статистичні дані; результати соціологічних опитувань та фактологічні дані, розміщені у спеціалізованих виданнях; матеріали конференцій, монографічні дослідження; статті в періодичних виданнях; підручники та навчальні посібники. При написанні першого розділу необхідно висвітлити загальні теоретичні підходи до об’єкта дослідження, розкрити зміст основних понять, що вживаються у курсовій роботі, подати повну характеристику досліджуваного об`єкту (основні параметри, галузеву структуру, територіальну структуру тощо), охарактеризувати об’єкт дослідження як фактор регіонального розвитку, визначити фактори впливу на розвиток і територіальну організацію досліджуваного явища, розглянути нормативно-правову базу та зарубіжний досвід у досліджуваній сфері. Огляд літературних джерел за обраною тематикою повинен показати вміння студента систематизувати джерела, критично їх розглядати, виділяти головне та оцінювати виконане. У даній частині повинна бути не тільки інформація з літературних джерел, а й висловлена власна думка студента щодо теоретичних аспектів теми курсової роботи. При написанні курсової роботи, студент повинен посилатися на літературні джерела, матеріали та результати, які наводяться в роботі. Це також стосується випадку, коли при вирішенні власної проблематики за основу було взято чужі авторські ідеї та висновки. Посилання на літературне джерело зазначається порядковим номером за переліком у списку використаних літературних джерел, виділеним двома квадратними дужками (наприклад, [3, с. 57] – посилання робиться на цитату тексту на сторінці 57 літературного джерела, розміщеного в списку використаних джерел під номером 3). У другому розділі здійснюється організаційний аналіз об’єкта дослідження, а також аналіз по обраній темі сме на обраному підприємстві, виявляються існуючі проблеми підприємства. У третьому розділі характеризуються існуючі підходи до вирішення виявлених проблем або підходи до вдосконалення роботи підприємства. Висновки і пропозиції повинні займати 3-5 сторінок. В них необхідно чітко сформулювати основні висновки, які випливають з матеріалу курсової роботи та запропонувати шляхи вирішення виявлених проблемних сторін об’єкта дослідження. Список використаних літературних джерел, на які є посилання в роботі, наводиться в кінці текстової частини, починаючи з нової сторінки. При складанні списку використаної літератури рекомендується порядок посилання в тексті. Бібліографічні описи посилань наводяться відповідно до чинних стандартів з бібліографічної та видавницької справи. У додатках розміщують допоміжний матеріал, необхідний для повноти сприйняття текстової частини роботи (формули та розрахунки; таблиці допоміжних цифрових даних, інструкції та методики, допоміжні ілюстрації, документи статистичної звітності).
6. Оформлення курсової роботи Обсяг курсової роботи – 40-45 аркушів формату А4 (включаючи таблиці, схеми, діаграми, графіки тощо). Допускається виконання курсової роботи від руки. Курсова робота виконується на стандартних листках формату А4 (210×297 мм). Орієнтація тексту книжна. Текст наноситься лише з однією сторони листка. Основний текст роботи друкується шрифтом 14 розміру через 1,5 (півтора) інтервали. Абзацний відступ – 1 см. Поля та відступи тексту: лівий, нижній та верхній – 2 см, правий – 1 см. Шрифт друку повинен бути чітким з однаковою щільністю тексту, стрічка – чорного кольору середньої жирності. Вписувати в текст окремі іншомовні слова, формули, умовні знаки можна чорнилом, тушшю, пастою тільки чорного кольору, при цьому щільність вписаного тексту повинна бути наближеною до щільності основного тексту. Друкарські помилки, описки і графічні неточності, виявлені в процесі написання роботи, можна виправляти підчищенням або зафарбовуванням білою фарбою і нанесенням на тому ж місці або між рядками виправленого тексту машинописним способом. Всі помилки і описки необхідно виправити. Кількість виправлень повинна бути мінімальною: на одній сторінці не більше двох виправлень від руки чорним чорнилом. Текст основної частини роботи поділяють на розділи. Заголовки структурних частин роботи "ЗМІСТ", "ВСТУП", "РОЗДІЛ 1", "РОЗДІЛ 2", "ВИСНОВКИ", "СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ", "ДОДАТКИ" друкують великими літерами симетрично до тексту. Заголовки підрозділів — маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. Крапку в кінці заголовка не ставлять. Якщо заголовок складається з двох або більше речень, їх розділяють крапкою. Заголовки пунктів друкують маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. В кінці назви пункту ставиться крапка. Відстань між заголовками (за винятком заголовка пункту) та текстом повинна дорівнювати 2-м інтервалам. Кожен розділ роботи (крім підрозділів, пунктів, підпунктів) починають з нової сторінки. Нумерація сторінок розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів, рисунків, таблиць, формул. Нумерація сторінок розпочинається з титульної сторінки. Титульна сторінка вважається першою сторінкою, але номер “1” на ній не проставляється. На другій сторінці – “Зміст” (план роботи). У “Змісті” навпроти відповідних пунктів, підпунктів обов’язково повинні бути проставлені номери сторінок, з яких вони розпочинаються (додаток Б). Номер сторінки на листі ставиться у верхньому правому куті сторінки. Такі розділи роботи, як "ВСТУП", "ВИСНОВКИ", “CПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ", "ДОДАТКИ" наводяться у "ЗМІСТІ", але не номеруються. Нумерації підлягають лише розділи, які відносяться до основної частини курсової роботи. Ілюстрації (фотографії, креслення, схеми, графіки, карти) і таблиці необхідно подавати в роботі безпосередньо після тексту, де вони згадані вперше, або на наступній сторінці. Ілюстрації і таблиці, розміщені на окремих сторінках роботи включаються до загальної нумерації сторінок. Таблицю, рисунок або креслення, розміри яких більше формату А4, враховують як одну сторінку і розміщують у відповідних місцях після згадування в тексті або додатках. Ілюстрації позначають словом "Рис." і нумерують послідовно в межах розділу, за винятком ілюстрацій, поданих в додатках. Номер ілюстрації складається з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, між якими ставиться крапка. Наприклад: "Рис. 1.2. Графічне зображення...". Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщують послідовно під ілюстрацією (див. додаток В). Таблиці нумерують послідовно (за винятком таблиць, поданих у додатках) в межах розділу. У правому верхньому куті над відповідним заголовком таблиці розміщують напис “Таблиця” із зазначенням її номера. Номер таблиці складається з номера розділу і порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад: “Таблиця 1.2” (друга таблиця першого розділу). Кожна таблиця повинна мати заголовок, який відтворює її зміст. Заголовки розміщуються над таблицею (див. додаток Г). Заголовки таблиці починають з великої літери, в кінці крапки не ставлять. При перенесенні частини таблиці на іншу сторінку слово “Таблиця” і номер її вказують один раз справа над першою частиною таблиці, над іншими частинами пишуть слова “Продовження табл. 1.1”. Номер формули складається із номера розділу і порядкового номера формули в розділі, між якими ставлять крапку. Номери пишуть біля правого берега аркуша в одному рядку з відповідною формулою в круглих дужках, наприклад: (2.1) (перша формула другого розділу). На титульній сторінці курсової роботи повинна бути така інформація: назва вузу, кафедра, на якій виконується робота, назва теми, абревіатура студентської групи, прізвище та ініціали студента, прізвище та ініціали викладача, а також його наукове звання та посада, місто та поточний рік (див. додаток А). Оформлення списку використаних джерел. Список використаних джерел – елемент бібліографічного апарату, котрий містить бібліографічні описи використаних джерел і розміщується після висновків. Такий список – одна із суттєвих частин роботи, та віддзеркалює самостійну творчу працю її автора і демонструє ступінь фундаментальності проведеного дослідження. Джерела можна розмішувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті, в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку. Відомості про джерела необхідно давати відповідно до вимог державного стандарту з обов’язковим наведенням назв праць. Оформлення додатків. Додатки оформлюють як продовження курсової роботи на наступних сторінках, розміщуючи їх у порядку появи посилань у тексті роботи. Кожен додаток (якщо їх кілька) починають з нової сторінки. Додаток повинен мати заголовок, який зазначається вгорі малими літерами з першої великої симетрично відносно тексту сторінки. Посередині рядка над заголовком малими літерами з першої великої букви друкується слово "Додаток -" і велика літера, що позначає цей додаток. Додатки слід позначити послідовно літерами української абетки за винятком літер Г, Є, З, І, Ї, Й, О, Ч, Ь, наприклад: додаток А, додаток Б і т.д. Один додаток позначається як додаток А. Додатки повинні мати спільну з рештою роботи наскрізну нумерацію.
Захист курсової роботи Виконана курсова робота подається на кафедру і перевіряється викладачем. У випадку, якщо робота виконана на низькому рівні і не відповідає вимогам, викладеним у методичних вказівках, вона повертається на доопрацювання. Захист курсової роботи проводиться згідно з графіком
Питання до заліку та контрольної роботи з предмету „Маркетинг”
Вибір теоретичних питань для контрольної роботи: (за номером по списку)
Практична частина контрольної роботи з предмету “Маркетинг” (Варіант обирається за останньою цифрою залікової книжки) Вибір тестових питань для контрольної роботи: (за останньою цифрою залікової книжки)
Тестові завдання 1.Представників служби маркетингу було запрошено на нараду керівного персоналу де з’ясовувалися питання ринкової поведінки, стратегії і тактики, планування та контролю дій при виведенні на ринок нового товару. Яку з функцій маркетингу виконуватиме маркетингова служба? А) Збутову Б) Управлінську В) Аналітичну Г)Виробничу 2. З метою з’ясування періодичності розрахункових надходжень представник служби маркетингу проаналізував звітність відділів фінансів, збуту та бухгалтерії. З яким середовищем відбувся контакт? А) Зовнішнім (макросередовищем) Б) Зовнішнім (мікросередовищем) В) Внутрішнім 3. Керівництвом підприємства було направлено розпорядження для служби маркетингу про необхідність проведення досліджень та надання звіту щодо споживчих вподобань і конкуренції перед виведенням нового товару на ринок. Яку з функцій маркетингу виконуватиме маркетингова служба? А)Аналітичну Б) Управлінську В) Виробничу Г) Збутову 4. Відділ маркетингу підприємства, здійснивши аналіз діяльності, дійшов висновку, що за існуючого стану попиту підприємство не зможе забезпечити виробництво запитаної кількості товарів. Для забезпечення необхідного балансу було запропоновано підвищити ціни на товари. Який вид маркетингу в залежності від співвідношення попиту та пропозиції застосовано? А)Протидіючий маркетинг Б) Демаркетинг В) Синхромаркетинг Г) Підтримуючий маркетинг 5. До якої підприємницької концепції звернулося виробниче підприємство, закупивши нове обладнання, що дозволило виробляти та постачати на ринок товари за значно нижчими, ніж раніше цінами без втрат якісних параметрів, як наслідок – вдалося долучити до купівель нових споживачів А)Концепція вдосконалення виробництва Б) Концепція маркетингу В)Концепція вдосконалення товару Г) Концепція інтенсифікації комерційних зусиль 6. Якою з підприємницьких концепцій скористалася торговельна організація, провівши інтерв’ювання свої покупців з метою з’ясування їхніх думок щодо обслуговування, внутрішньої атмосфери магазинів, культури поведінки персоналу, а на основі отриманих висновків були усунуті всі недоліки А) Концепція інтенсифікації комерційних зусиль Б) Концепція вдосконалення товару В) Концепція маркетингу Г) Концепція вдосконалення виробництва 7. Працівники відділу маркетингу провели анкетування постачальників та покупців. З яким середовищем відбувся контакт? А) Зовнішнім (макросередовищем) Б) Внутрішнім В) Зовнішнім (мікросередовищем) 8. Покупці взуттєвого магазину почали відстежувати ситуацію, за якої перед початком сезону ціни на взуття були високими, а до кінця сезону – знижувалися. Який вид маркетингу в залежності від співвідношення попиту та пропозиції застосовано керівництвом магазину? А) Демаркетинг Б) Синхромаркетинг В) Протидіючий маркетинг Г) Підтримуючий маркетинг 9. В процесі розробки нового товару працівник відділу маркетингу запропонував власні уточнення до проекту, поданого інженерною службою. З яким середовищем відбувся контакт? А) Зовнішнім (макросередовищем) Б) Внутрішнім Г) Зовнішнім (мікросередовищем) 10. Відділ маркетингу підприємства, здійснивши аналіз продажів, передав керівництву рекомендації нічого не міняти в товарі, ціни залишити на існуючому рівні, співпрацювати з тими ж посередниками, розміщувати рекламу в тих же засобах масової інформації. Який вид маркетингу в залежності від співвідношення попиту та пропозиції застосовано? А) Підтримуючий маркетинг Б)Синхромаркетинг В) Демаркетинг Г) Протидіючий маркетинг 11. До якої підприємницької концепції звернулася організація з надання рекреаційних послуг, відкривши будинок відпочинку у вигляді середньовічного замку, з дорогим меблюванням, вишуканою кухнею, полем для гольфу, вечірніми концертами камерної музики тощо А) Концепція вдосконалення виробництва Б) Концепція маркетингу В) Концепція інтенсифікації комерційних зусиль Г) Концепція вдосконалення товару (послуги) 12. Керівництвом підприємства було направлено розпорядження для служби маркетингу про необхідність забезпечення продажу залишків товарних запасів. Яку з функцій маркетингу виконуватиме маркетингова служба? А) Виробничу Б)Аналітичну В) Збутову Г) Управлінську 13. Перед розробкою нового товару працівниками відділу маркетингу було проведено аналіз законодавчої бази та динаміку народжуваності. З яким середовищем відбувся контакт? А) Зовнішнім (мікросередовищем) Б) Зовнішнім (макросередовищем) В)Внутрішнім 14. Фахівці з маркетингу, проаналізувавши внутрішню звітність, дійшли висновку, що надходження від продажів мають стійку тенденцію до зниження. З метою підвищення попиту були прийняті рішення про збільшення асигнувань на рекламу, поліпшення споживчих характеристик товару, здійснено перегляд цін і умови роботи з посередниками. Який вид маркетингу в залежності від співвідношення попиту та пропозиції застосовано? А) Ремаркетинг Б)Конверсійний маркетинг В) Розвиваючий маркетинг Г) Стимулюючий маркетинг 15. Якою з підприємницьких концепцій скористалася комерційна організація з надання послуг соціального характеру, включивши до числа обслуговуваних клієнтів осіб, які не в змозі самостійно оплатити вартість отримуваних послуг, шляхом перерозподілу отримуваних доходів від заможних клієнтів А) Концепція інтенсифікації комерційних зусиль Б)Концепція вдосконалення виробництва В) Концепція соціально-етичного маркетингу Г)Концепція маркетингу 16. Уряд ухвалив рішення про припинення рекламування тютюнових виробів з одночасним зобов’язанням виробників збільшити площу на сигаретних пачках під попередження про шкоду паління. Який вид маркетингу в залежності від співвідношення попиту та пропозиції буде застосовано? А) Демаркетинг Б) Підтримуючий маркетинг В) Протидіючий маркетинг Г) Синхромаркетинг 17. У якому з варіантів відповіді вказана правильна послідовність етапів проведення маркетингового дослідженняa, коли відомо, що дослідження обов'язково має включати шість етапів: а.аналіз та інтерпретація даних; b. вибір проекту дослідження; c. визначення методу збору даних; d. визначення проблеми, цілей і завдань дослідження; e. збір даних; f. підготовка та представлення звіту А) f, e, a, d, b, c Б) b, f, e, a, d, c В) d, b, c, e, a, f Г)e, a, d, b, c, f 18. Систематичнийзбіртааналіз, пов’язанихзіснуючоюситуацієюданихщодомаркетинговоїдіяльностіпідприємствачиорганізації А) маркетингові дослідження Б)первинна інформація В)маркетингова інформаційна система Г)вторинна інформація 19. Маркетингова інформація, що збирається і опрацьовується фірмою вперше А) первинна інформація Б)маркетингові дослідження В)маркетингова інформаційна система Г) вторинна інформація 20. Маркетингова інформація, що вже була зібрана раніше для попередніх досліджень А)первинна інформація Б) маркетингова інформаційна система В) вторинна інформація Г)маркетингові дослідження 21. Який із ситуаційних впливів подіяв на покупця прохолоджувальних напоїв, який вийшов на перон під час зупинки поїзда та здійснив свою купівлю за значно вищою ціною, ніж у іншому місці? А)Попередній стан Б)Соціальне оточення В) Фізичне оточення Г) Ефект часу 22. Проти якого виду ризику перестрахувався покупець відмовившись від купівлі раніше звичної для нього марки взуття, яке псувалося раніше гарантійного терміну експлуатації? А) Фінансовий ризик Б)Фізичний ризик В)Втрата часу Г) Психологічний ризик 23. Проти якого виду ризику перестрахувався покупець, який відмовився купувати консерви, на яких не було вказаної дати кінцевого споживання? А) Психологічний ризик Б)Ризик виконавця В) Фізичний ризик Г) Втрата часу 24. Теорія мотивації, яка передбачає, що система людських потреб збудована в ієрархічному порядку, відповідно до ступеня значущості її елементів: фізіологічні потреби, потреба у відчутті захищеності, соціальні потреби та потреби в самоствердженні (самореалізації) А) Теорія мотивації Маслоу Б)Теорія мотивації Герцберга В)Теорія мотивації Фрейда 25. Короткий вираз основної мети підприємства, чітко сформульована причина його існування А) SWOT-аналіз Б) Місія В) Цілі підприємства Г) Стратегія маркетингу 26. Визначення сильних і слабких сторін підприємства, а також можливостей і загроз, що походять з його найближчого оточення (зовнішнього середовища) А) SWOT-аналіз Б) Місія В) Цілі підприємства Г) Стратегія маркетингу 27. Складаючи довгостроковий план маркетингу, слід дотримуватися відповідної послідовності його етапів. Яка з указаних послідовностей повною мірою відповідає особливостям плану маркетингу, коли відомо, що всіх елементів - 5:a. SWOT-аналіз; b. визначення місії підприємства; c. визначення цілей і стратегії організації в цілому; d. визначення цілей маркетингу; e. складання плану маркетингу та контроль за його виконанням А) b, a, c, d, e Б)a, c, d, b, e В)c, d, b, a, e Г)e, b, a, c, d 28. Яка характеристика послуги вказує на те, що послугу неможливо відокремити від її джерела? А)Непостійність якості Б)Невідчутність В) Нерозривність виробництва і споживання Г) Нездатність до зберігання 29. Продуктовий магазин відкрив на своїй площі невеличке кафе в якому здійснювався продаж страв і напоїв, приготовлених з продуктів, що безпосередньо продавалися в магазині. Який вид диверсифікації застосовано? А) Латеральна (конгломератна) диверсифікація Б) Вертикальна диверсифікація В) Горизонтальна (концентрична) диверсифікація 30. Назва, термін, символ, дизайн або комбінація цих елементів, що використовується для ідентифікації товарів або послуг, які пропонуються продавцем або групою продавців, а також для встановлення їхніх відмінностей від товарів і послуг конкурентів А) Товарна номенклатура Б)Товарна політика маркетингу В) Товарна марка Г)Товарний асортимент 31. Будівельний трест, у процесі активізації своєї діяльності, викупив контрольний пакет акцій металургійного комбінату. Який вид диверсифікації застосовано? А) Латеральна (конгломератна) диверсифікація Б)Горизонтальна (концентрична) диверсифікація В)Вертикальна диверсифікація 32. Колекціонер творів живопису, дізнавшись про аукціон картин, який мав відбутися в країні на іншому континенті, негайно почав готуватися до поїздки з метою купівлі конкретного твору. До якого типу товарів широкого вжитку можна віднести картину? А) Товари пасивного попиту Б) Товари особливого попиту В) Товари попереднього вибору Г) Товари повсякденного попиту 33. Компанія-виробник легкових автомобілів раніше присвоювала лише порядковий номер кожній з моделей. Згідно з новим рішенням всім новим моделям почали присвоювати власні назви (марки). Яку марочну стратегію обрано? А) Багатомарочний підхід Б) Розширення меж використання марки В)Розширення родини марки Г) Нові марки 34. Машинобудівний завод спеціалізувався на виробництві визначеної моделі трактора потужністю в 300 к.с., придатного для використання великими фермерськими господарствами. З метою залучення нових покупців було ухвалено рішення про виробництво міні-тракторів потужністю 150 та 200 к.с. Яку асортиментну стратегію тут застосовано? А) Поглиблення асортименту Б) Звуження асортименту В) Підтримка марок Г) Скорочення асортименту 35. Виробник меблів, урахувавши якісні параметри та надійність своїх виробів, вирішив поставити ціну на товар дещо вищою, ніж у конкурентів. Який вид ціноутворення з орієнтацією на рівень конкуренції тут застосовано?. А) Встановлення ціни на підставі торгів Б) Ціноутворення за рівнем конкурентоспроможності В)На рівні поточних цін 36. Стан ринку, що характеризується великою кількістю підприємств, які пропонують диференційовані товари в широкому діапазоні цін А)Монополія Б) Ринок олігополії В)Ринок вільної (чистої) конкуренції Г) Ринок монополістичної конкуренції 37. Виробник паперово-картножних виробів, відгукнувшись на оголошення про тендер на закупівлю паперу одного з міністерств, запропонував свою ціну, де були враховані всі вимоги, висунуті в тендерній документації. Який вид ціноутворення з орієнтацією на рівень конкуренції тут застосовано? А) Встановлення ціни на підставі торгів Б)Ціноутворення за рівнем конкурентоспроможності В) На рівні поточних цін 38. Стан ринку, що передбачає функціонування на ньому одного продавця А)Ринок олігополії Б) Монополія В)Ринок вільної (чистої) конкуренції Г)Ринок монополістичної конкуренції 39. Стан ринку, що характеризується наявністю великої кількості продавців і покупців, однорідністю і взаємозамінністю продуктів, відсутністю ринкової сили впливу на ринок у кожного з його учасників А) Ринок вільної (чистої) конкуренції Б) Ринок монополістичної конкуренції В) Монополія Г) Ринок олігополії 40. Стоматологічний кабінет оголосив про зниження цін на свої послуги на 10%, що призвело до збільшення потоку пацієнтів на 15%. Який вид попиту за ціною має місце в наведеному прикладі. А) Нееластичний попит Б) Еластичний попит В)Попит на престижні товари Г) Одинична еластичність попиту Задача №1 Визначити рівень монополізації ринку на підставі даних, представлених у таблиці 1 (індекс Харфіндена-Хіршмана).
Вибір завдань:
Визначити місце кожної СБО на ринку за допомогою матриці Бостонської Консультативної Групи (БКГ), якщо середньорічні темпи зростання ринку для варіантів 1-4 складають 12%, для 5-7 варіантів складають 11%, для варіантів 8, 9, 0 складають 9%. Задача №2 Чи доцільно підприємству виробляти 6000 одиниць продукції в рік, якщо змінні витрати на одиницю продукції – Х, постійні витрати – Y, а ціна реалізації – Z. Як зміниться ситуація, якщо ціна зросте на 5%, а змінні витрати – на 3%?
Відповідь підтвердити аналітичними розрахунками та графічним представленням. Яку б ціну та цінову стратегію ви б запропонували для збереження 6000 одиниць виробництва продукції? Література:
Питання до заліку з предмету „Релігієзнавство”
Тематика контрольних робіт з предмету “Релігієзнавство”
Завдання для написання контрольної роботи з навчальної дисципліни«Ділова іноземна мова»
Task 1 Business Interview. Answer the questions:
You are applying for a position of an economist/ lawyer .
1. What is your name? ______________________________________________________________ 2. Do you have work experience? Where did you work? What is your last place of work? _______________________________________________________________ 3. What is your education? _______________________________________________________________ 4. What languages do you speak? _______________________________________________________________ 5. What do you know about our company? _______________________________________________________________ 6. Do you work under pressure? ______________________________________________________________ 7. Are you interested in promotion? ______________________________________________________________ 8. Why are you the best candidate for this position? ______________________________________________________________ 9. When can you start to work? _______________________________________________________________
Task2 Visiting Card
Make up your own visiting card using the examples.
Task 3 Dialogues
Translate the dialogues into Ukrainian or English.
MAKING AN APPOINTMENT 1. - Hello. Is that Mr. Smith? - This is Smith. Who is speaking, please? - Here is Morgan. - Hello, Mr. Morgan. Glad to hear your voice. How are you? -Fine. Thanks. How are you getting on? - Pretty busy, you know. I’ve got some news for you. How about having a сhat early next week? - It suits me O.K. When and where do we make it? - Just a moment... Let’s make it Monday 1 p.m. We could meet at the BlueCafe, if it suits you. - It suits me all right. The Blue Cafe, 1 p.m., Monday. - Thai’s right I’ll be seeing you on Monday. Good-bye. - Good-bye. 2. - Hello, here is John Snow. May I speak to Frank Butler? - Hold the line, please... - This is Butler. - Hello, Frank. How are you? - No complaints. Thanks. How is life treating you? - I am doing fine. Thank you. Are you engaged on Salurday? - No, I am not. Why? - I want to invite you and your wife Helen to come and dine with us. We shall be delighted. - Thank you for the invitation. What’s the occasion? - It will be my wife’s birthday. - We would be pleased to come. - Do you know my address? - Sure. What time do you want us to come? - We expect you at 7 p.m. - All right. Till Saturday. Good-bye. - Good-bye. 3. - Is this 3-2-2-0-1-0-6? - Yes. Who is speaking? - My name is John Ford. I want to speak to Mr. Winer. -Just a moment... - Here is Winer. Hello, John. - Hello, Peter. What’s the news? - No news, John. - No news is good news. I say, Peter, there is something I want to talk over with you. Have you got some time to spare? - Is it urgent? - Yes, very. The sooner we meet the better. - Could you come to my office at half past three? - Of course. - I’ll be waiting for you, John. Please don’t be late. - I’ll won’t. Good-bye.
Translate, reproduce and learn by heart: 1. -Алло, це 1-2-1-0-0-3-8? - Yes. Who is speaking, please? - This is Fred Smiler. May I speak to John Fisher? - Одну хвилинку… Не вішайте трубку. - Here is John Fisher. Hello, Fred. - Hello, John. Glad to hear your voice. - Що сталося? Чому ти мені телефонуєш? - I’ve got some news for you. It is urgent. - Давай зустрінемося біля кінотеатру після роботи.. - It suits me O.K. What time? - Давай домовимося о пів на восьму. - Settled. See you later. - Бувай! 2. - Це Анна Сміт? - Так. Говорить Анна Сміт. Із ким я розмовляю? - My name is Susan Flight. Do you remember me? - Звичайно, Сюзан. Як ви поживаєте? - Nothing to boast of. Thanks. How are you? - Життя йде своїм звичаєм. Дякую. - I say, Ann, I have two tickets for the art exhibition. I know you are keen on art. Care to join me? - I’ll be delighted. When and where do we meet? - Let’s meet at the entrance to the exhibition hall at 12:30. - O.K. Thank you for inviting me. - My pleasure. See you later. So long!
3. - Hello. May I speak to Carol Night? - Carol is speaking. Who is speaking, please? - Here is Jane Miller. How are you, Carol? - Fine, thanks. How are you, Jane? - Pretty much the same. Thanks. - Carol, я хочу запросити вас із чоловіком до нас на обід. - Дякую за запрошення. З якого приводу? - My husband has been promoted. - Це варто відзначити. Ми обов’язково прийдемо. - Ми чекаємо на вас у неділю о вісімнадцятій. Ви знаєте нашу адресу? - Certainly. Till Sunday. Good-bye. - До побачення.
4. - Hello. This is Robert Flesh. Am I speaking to Mr. Thomson? - Here is Thomson. Hello, Mr. Flesh. What can I do for you? -І want to remind you of the talks which are to be held at 10:30 tomorrow. - Thank you for reminding me of that. Боюся, що не зможу бути присутнім. У мене ділове побачення. Замість мене прийде мій керуючий. - Шкода, що ми вас не побачимо завтра. Як прізвище керуючого? - Homer. Allan Homer. H-o-m-e-r. - Homer. All right.
Task 4 Formal Letters V -1 Write an email to the hotel to make reservation for your family (2 adults and 2 children) for 5 nights in February. Hotel Danieli, Venice, Italy.
V-2 Write an email to the hotel to make reservation for you and your business partner for 3 nights in March. Mena House Oberoi Hotel, Giza, Egypt.
Приклад:
Task 5 Translate the letter from English into Ukrainian. V-1 Read the model and fill in the numbered gaps with linking words/phrases from the list. Then, list the specific complaints made, as well as the examples/reasons given to support them.
Moreover, Finally, To begin with, because, Despite, although
Dear Mr. Howard, I am writing to complain about the service I have received from your company since ordering a jumper from mail-order catalogue on 15th January. 1)______________________ the juniper was not properlypackaged. When I received it, I was shocked, to find the jumper actually hanging out of the package' tom and dirty. 2)__________________________I had been told that all parcels werewell packaged. 3) ______________________________, was extremelyannoyed to discover that the jumper sent to me was not theone I ordered. 4)___________________ ordering a size10 blue jumper (code #26345), I received a size 16 jumper (code #26354). 5)_____________________, to.make matters worse, the peopleI spoke to in your customer services department were very unhelpful. When I telephoned .to inform them of their mistake, the staff were rather unwilling to help me solve thisproblem, which surprised me 6)._______________________yourcatalogue states that you have an excellent customer services department. Please replace the jumper with the correct one as soon as possible and provide a full explanation for the poor service I received.
Yours sincerely, Amanda Lee
V-2 Read the letter and replace the informal phrases in bold with suitable formal phrases from the list. I am entitled to, receive your immediate attention, Yours faithfully, complain about, Sir/Madam, correct equipment.
Dear 1) Frank, I am writing to 2) tell you I’m not pleased with thevacuum cleaner (Model #SE375) I ordered from your store two weeks ago. To begin with, the order was incomplete. Many of the special parts that come with the vacuum cleaner were missing. As a result, I was unable to clean the curtains and furniture as I did not have the 3) right things. To make matters worse, the vacuum cleaner is faulty. It does not pick up dust very well. In fact, the carpets still looked dirty after I had vacuumed them. I feel 4) you should give me a full refund. I hope this matter will 5) be sorted out now.
6) Best wishes, Alise Petersen
Вимоги до оформлення контрольних робіт Однією з основних форм роботи студента заочного відділення є написання контрольних робіт з основних навчальних дисциплін курсу. Контрольні роботи виконуються з метою:
Пам’ятайте! Контрольна робота – це Ваше невеличке наукове дослідження, яке Ви маєте провести самостійно. Під час роботи над виконанням контрольної роботи пам’ятайте наступні правила:
З М І С ТСтор. ВСТУП..........................................................................................................3 1.....................................................................................................................5 1.1...............................................................................................................8 1.2...............................................................................................................9 2. ( підрозділи основної частини, їх назва)..............................................12 3....................................................................................................................17 ВИСНОВОК................................................................................................23 ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА.................................................................25 Початок кожного розділу необхідно виділити окремо. У Вступі (1–2 сторінки) ви маєте відобразити актуальність теми, в яких сферах економічного, політичного чи суспільного життя ця тема найбільш актуальна, хто працює над цими проблемами, історіографія питання. У Основній частині викладається суть теми, термінологія, визначення, виклад теми. Висновок (1–2 сторінки ) - це Ваші особисті враження, спостереження, думки, які у Вас виникли в ході роботи над темою. В кінці роботи обов’язково вкажіть список використаної літератури за таким порядком:
Зразок титульної сторінки
СХІДНОЄВРОПЕЙСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЕКОНОМІКИ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ
Кафедра маркетингу, фінансів, банківської справи та страхування
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Навчальна дисципліна
Фінанси
Тема: Фінансова політика держави
Роботу виконала: студентка групи ЗФБ – 71 Кравченко Оксана Вікторівна Залікова книжка ЗМЕ – 231 бц
Роботу перевірив: Викладач Ярмоленко І. І. з оцінкою___________
2019 рік
|