|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ Статистичне забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі
Статистичне забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищіДата публикации: 05.09.2019 13:32
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА» Навчально-науковий інститут «Інститут інформаційних технологій в економіці» Кафедра статистики
ЗАТВЕРДЖУЮ: Проректор з науково- педагогічної роботи ____________ А.М. Колот
« 29 » січня 2019 р.
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ З ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Статистичне забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі»
галузь знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальність 051 Економіка освітня программа/ спеціалізація Соціально-економічна статистика
Київ 2018
Розробник: Іщук Ярослава Володимирівна, доцент кафедри статистики, к.е.н, , доцент yaroslava.ischuk@gmail.com
© Я.В. Іщук 2018 © КНЕУ, 2018
ЗМІСТ Стор.
ВСТУП
Навчальна дисципліна «Статистичне забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузі знань 05 «Соціальні і поведінкові науки» спеціальності 051 «Економіка», спеціалізації Соціально-економічна статистика Анотація навчальної дисципліни: Посилення процесів глобалізації та фінансової інтеграції в сучасному світі потенційно підвищують ймовірність виникнення та розповсюдження кризових явищ, зумовлюють появу нових викликів та загроз як на рівні національних економік, так і в окремих галузях. За таких обставин актуалізується завдання розробки статистичного забезпечення ефективних управлінських рішень та формування системи заходів антикризового управління в економічні політиці держави. Міждисциплінарні зв’язки Навчальна дисципліна базується на сукупності нормативних і вибіркових навчальних дисциплін бакалаврського і магістерського рівня освіти: економічна теорія, фінанси, статистика, макроекономічна статистика, бізнес-статистика, статистика ринків, глобальна економіка, статистика людського розвитку, статистика національної безпеки Метою вивчення дисципліни «Статистичне забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі» – навчальної дисципліни – набуття теоретичних знань та практичних навичок щодо статистичної оцінки передкризових і кризових явищ економіки, побудови статистичного забезпечення дослідження ефективності антикризової економічної політики в глобальному середовищі.
Завдання (навчальні цілі) дисципліни полягає у формуванні в студентів цілісної системи знань щодо методології статистичного забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні навчитися здійснювати організацію та проведення статистичного спостереження про стан та тенденції соціально-економічного розвитку на макрорівні з використанням світових статистичних технологій, будувати системи статистичних показників передкризового і кризового стану економіки, надавати узагальнену оцінку ефективності проведення антикризової економічної політики на кожному етапі її проведення. Предметом дисципліни є методологічні засади статистичного забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання:
основні причини виникнення та розвитку економічних криз; методи державного антикризового регулювання; основні напрямки державних антикризових програм; методику визначення стійкості економіки стосовно внутрішніх та зовнішніх криз; сучасні інформаційні технології збирання, оброблення, аналізу та розповсюдження статистичної інформації; основні принципи статистичної інформації, а саме, вірогідність, повноту (за обсягом та суттю) об’єктивність, оперативність, своєчасність та порівнянність за часом та у просторі відповідно до вимог і рекомендацій міжнародних статистичних організацій. Уміння: організовувати статистичні спостереження за соціально-економічними явищами і процесами відповідно до міжнародних рекомендацій та стандартів; формувати систему статистичних індикаторів передкризового і кризового стану економіки; адаптувати СНР як інформаційну базу статистичного аналізу ефективності антикризової економічної політики; аналізувати стан і тенденції зміни основних економічних показників, які характеризують причини виникнення криз; здійснювати моніторинг та контроль виконання програм антикризової економічної політики з точки зору реалізації та відповідності заданим параметрам та вимогам; здійснювати прогнозування економічної ситуації в результаті проведення державних антикризових заходів, оцінювати ефективність антикризової державної політики в глобальному конкурентному середовищі.
здатність майбутнього фахівця до професійної взаємодії у сфері соціальних комунікацій є інтегральною характеристикою особистості, що охоплює наявність професійно орієнтованих знань про комунікаційні технології, особливості ділової поведінки, усвідомлену мотивацію до комунікаційної діяльності, спектру умінь та навичок спілкування, письмової та усної презентації наукового та практичного матеріалу у процесі документального забезпечення управлінської діяльності, особистісних якостей, що забезпечать успішну побудову кар’єри та конкурентоспроможність фахівця.
продемонструвати розуміння особистої відповідальності за економічні розрахунки, професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємств, установ, корпоративних суб’єктів бізнесу в цілому чи окремих складових. Засвоєні студентами знання та набуті під час вивчення даної дисципліни навички є основою для здійснення практичної діяльності. Досягненню мети та ефективній реалізації завдань вивчення дисципліни підпорядкована логіка її викладання, структура і зміст. 1. ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ
Змістовний модуль 1 Тема 1. Економічна сутність антикризової економічної політики (АЕП) в глобальному конкурентному середовищі. Предмет, зміст та задачі навчальної дисципліни в системі економічних знань. Сутність поняття «економічна криза». Основні теорії економічних криз. Закономірності економічних криз. Зовнішні і внутрішні причини економічних криз. Особливості економічних криз в Україні. Антикризова політика держави. Функції АЕП. Етапи реалізації стратегії АЕП. Тема 2. Основні напрями АЕП. Принципи АЕП. Проблеми АЕП. Пріоритетні засоби АЕП. Основні напрями короткострокового стабілізаційного періоду. Основні напрями середньострокового стабілізаційного періоду. Основні напрями довгострокового стабілізаційного періоду. Тема 3. Інформаційне забезпечення статистичної оцінки АЕП. Поняття і види статистичної інформації. Сутність поняття «інформаційне забезпечення». Принципи побудови інформаційного забезпечення. Методи забезпечення достовірності інформації. Джерела надходження інформації.
Змістовний модуль 2 Тема 4. Система статистичних показників передкризового і кризового стану економіки. Спеціальні і часткові показники передкризового і кризового стану економіки. Формування факторних навантажень кожного з показників. Порогові (критичні) значення показників. Побудова інтегрального показника як індикатора виникнення кризового стану в економіці. Тема 5. Прогнозування впливу заходів антикризової політики держави на стан економіки. Антикризові заходи бюджетно-податкової політики держави. Вплив заходів грошово-кредитної політики. Підтримка реального сектору економіки. Вдосконалення організаційних структур державного управління. Зниження напруженості на ринку праці. Заходи щодо соціального захисту населення. Підтримка внутрішнього попиту.
Тема 6. Статистичне дослідження ефективності проведення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі. Конкурентоздатність країни як індикатор ефективності антикризової економічної політики. Конкурентоздатність національної економіки і місце країни в глобальному середовищі. Багатовимірна статистична оцінка конкурентоздатності країни. Система міжнародних рейтингових оцінок конкурентоздатності країн. Індекс конкурентоспроможності зростання. Індекс глобальної конкурентоспроможності. Індекс конкурентоспроможності бізнесу. Україна в системі міжнародних рейтингових оцінок конкурентоспроможності національних економік.
2. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ 2.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни (вибіркової) "Статистичне забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі " для студентів спеціальності (спеціалізації)__ Соціально-економічна статистика денна форма навчання
[1] Оцінка може відповідати результатам навчальної діяльності студентів на одному або декількох заняттях Довідкова інформація:
2.2. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється відповідно до максимально можливої кількості балів для кожного виду робіт, вказаних в «Карті самостійної роботи студента». Кожний вид роботи оцінюється за шкалою:
Переведення наведеної шкали в кількісну оцінку здійснюється відповідно до «Положення про організацію самостійної та індивідуально-консультативної роботи студентів і викладачів» від 20.12.2012 року в залежності від максимально можливої кількості балів на одному занятті (або за один вид роботи): Шкала оцінювання видів робіт поточного контролю знань студентів
а) практичні заняття. Робота студента на практичних заняттях оцінюється за наступними критеріями:
б) модульний контроль. Модульні контролі (2 заняття), передбачені Робочою програмою дисципліни «Статистичне забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі» включають по 5 аналітичних завдань за тематичними блоками. Для їх виконання студент повинен:
Критерії оцінювання завдань модульного контролю:
3. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
3.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни (вибіркової) «Статистичне забезпечення антикризової економічної політики в глобальному конкурентному середовищі» для студентів спеціальності (спеціалізації)__ Соціально-економічна статистика Заочна форма навчання
3.2. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИПоточний контроль знань студентів заочної форми навчання оцінюється в діапазоні від 0 до 100 балів на підставі виконання таких видів навчальної роботи:
4. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ4.1. Вимоги до виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи Індивідуальні завдання є однією з форм самостійної роботи студентів, яка передбачає створення умов для реалізації творчих можливостей студентів і має на меті поглиблення, узагальнення та закріплення знань, які студенти одержують в процесі навчання, а також застосування цих знань на практиці. Згідно тематичного плану робочої програми дисципліни до індивідуальних завдань належать:
Індивідуальні завдання студенти виконують самостійно. В окремих випадках, коли завдання мають комплексний характер, до їх виконання залучаються кілька студентів (2-3 особи). Метою самостійної роботи студентів є засвоєння в повному обсязі навчального матеріалу, передбаченого Робочою програмою, та послідовне формування у студентів самостійності як риси характеру, що відіграє суттєву роль у формуванні сучасного професіонала з прикладної статистики. 4.2.Критерії оцінювання результатів виконання індивідуальних завдань для самостійної роботиІндивідуальні завдання обираються студентами відповідно до «Карти самостійної роботи студента». Зміст роботи та графік виконання встановлюється викладачем індивідуально для кожного студента (або малої групи у випадку комплексного завдання). Термін подання робот до захисту встановлюється відповідно до затвердженого розкладу занять. Для оцінювання рівня виконання студентами індивідуальних завдань (2 * 20) використовують такі критерії:
5. Підсумкове оцінювання результатів вивчення навчальної дисципліни 5.1. Підсумкове оцінювання результатів вивчення навчальної дисципліни Підсумкове оцінювання знань здійснюється на основі оцінювання поточної успішності студентів у формі заліку за шкалою від 0 до 100 балів включно. Залік на денній формі навчання бакалаврського рівня підготовки оформлюється під час останнього семінарського (практичного, лабораторного) заняття у семестрі, на заочній формі навчання – за розкладом сесії. Якщо за результатами поточного контролю студент набрав менше 60 балів, він отримує оцінку "не зараховано" з даної дисципліни. Загальна підсумкова оцінка у формі заліку формується як сума балів за виконання завдань поточного контролю знань, вказаних в карті самостійної роботи студентів денної форми навчання:
До відомості обліку поточної і підсумкової успішності заносяться сумарні результати в балах поточного контролю: Зараховано – від 60 до 100 балів; Не зараховано – від 0 до 60 балів.
5.2. Зразок модульного завдання Зразок модульного завдання
6. РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА 7.1. Основні джерела
7.2. Додаткові джерела
|