|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ ІНСТИТУЦІЙНИХ ІНВЕСТОРІВ КНЕУ
УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ ІНСТИТУЦІЙНИХ ІНВЕСТОРІВ КНЕУДата публикации: 29.06.2020 11:24
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА»
ФАКУЛЬТЕТ ФІНАНСІВ
КАФЕДРА ФІНАНСІВ
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ З ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ ІНСТИТУЦІЙНИХ ІНВЕСТОРІВ»
Начальник навчально-методичного ПОГОДЖЕНО: відділу Завідувач кафедри _______В.Федосов ________________ Д.М.Котенок
Київ – 2019
Навчальний план 2016 р.
© Н.В. Дегтярьова 2019 © КНЕУ, 2019
ЗМІСТ
Вступ Функціонування фінансового ринку потребує висококваліфікованого персоналу, спроможного організувати діяльність фінансових посередників, управляти цінними паперами та іншими фінансовими інструментами, забезпечувати виконання умов договорів з клієнтами. Дисципліна «Управління активами інституційних інвесторів» є складовою підготовки фахівців фінансового ринку та засновується на дисциплінах «Фінанси», «Фінансовий ринок», «Ринок фінансових послуг», «Банківські операції», «Фінансовий менеджмент», «Фінансовий аналіз», «Портфельне інвестування».
Дисципліна має прикладний характер: вона покликана поглибити знання щодо діяльності фінансових посередників – професійних учасників фінансового ринку, сформувати навички здійснення діяльності з управління фінансовими активами.
Предметом навчальної дисципліни є діяльність з управління фінансовими активами, що здійснюється професійними учасниками фінансового ринку, спрямована на ефективне використання фінансових ресурсів.
Мета – формування глибоких фахових знань та практичних навичок щодо здійснення професійної діяльності з управління активами на фінансовому ринку.
Завдання курсу полягають у:
Складові теми курсу:
У процесі вивчення дисципліни «Управління активами інституційних інвесторів» у студентів формуються наступні компетентності та відповідні здатності фахівця.
1.1. Здійснювати фундаментальний та технічний аналіз при прийнятті рішень щодо управління фінансовими активами; 1.2. Визначати вартість та дохідність фінансових активів; 1.3. Оцінювати ризики й ефективність управління активами;
2. Планово-проектні : 2.1. Прогнозувати вартість фінансових активів; 2.2. Складати інвестиційні декларації, формувати інвестиційний портфель;
3. Організаційні : 3.1. Ознайомлюватися з організаційною структурою та взаємодією структурних підрозділів професійних учасників, що здійснюють управління фінансовими активами; 3.2. Розробляти положення про провадження професійної діяльності щодо управління фінансовими активами; 3.3.Укладати договори щодо управління активами; 3.4. Здійснювати реєстрацію ІСІ, випусків цінних паперів;
4. Контрольні: 4.1. Проводити внутрішній моніторинг фінансових операцій професійних учасників фінансового ринку; 4.2. Складати звітність про управління активами;
5. Навчально-методичні та науково-дослідницькі: 5.1. Засвоювати сучасні теоретичні та методичні підходи, що використовуються при прийнятті рішень щодо управлінні фінансовими активами; 5.2.Розробляти навчально-методичне забезпечення викладання економічних дисциплін; 5.3. Організовувати командну роботу студентів (слухачів) під час проведення інтерактивних навчальних занять та самостійної, індивідуально-консультативної роботу студентів (слухачів) над програмним навчальним матеріалом 5.4. Аналізувати статистичну інформацію, наукові публікації, практичний досвід у галузі управління активами; 5.5. Розробляти систему новітніх підходів до управління фінансовими активами; 5.6. Прогнозувати зміни в складі та структурі фінансових активів;
6. Інформаційно-технологічні: 6.1. Використовувати програмні продукти при здійсненні діяльності з управління активами; 6.2. Використовувати в процесі діяльності професійних учасників ринку та державних органів сучасні інформаційні технології; 6.3. Виконувати операції, пов’язані з організаційно-технічним забезпеченням руху капіталів на фінансовому ринку; 6.4. Виконувати прикладні дослідження та впроваджувати їх результати у сфері діяльності професійних учасників ринку цінних паперів; 6.5. Розробляти та впроваджувати програму змін у діяльності суб’єктів, що здійснюють діяльність з управління активами на фінансовому ринку.
Після опанування курсу «Управління активами інституційних інвесторів» студент повинен знати теоретичні основи здійснення професійної діяльності з управління активами інституційних інвесторів, її нормативно-правове регулювання. Студент повинен уміти використовувати отриманні теоретичні знання для здійснення практичної діяльності з управління активами інституційних інвесторів, формування портфелю активів, розрахунку ризику, дохідності та інших показників, що характеризують результати професійної діяльності з управління активами.
1. ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ
ТЕМА 1. Поняття управління фінансовими активами та його складові Фінансові інструменти та фінансові активи як об’єкт управління. Класифікація фінансових активів. Управління фінансовими активами. Портфельне інвестування. Портфельна стратегія і політика. Інституційні інвестори. Управління активами інституційних інвесторів. Законодавче регулювання діяльності з управління активами ІСІ. Закон України «Про інститути спільного інвестування». Законодавче регулювання діяльності з управління активами НПФ. Закон України «Про недержавне пенсійне забезпечення». Суб’єкти, що здійснюють діяльність з управління активами інститутів спільного інвестування (ІСІ) та недержавних пенсійних фондів (НПФ). Професійна діяльність з управління цінними паперами. Управитель Фонду операцій з нерухомістю (ФОН). Суб'єкти управління іпотечними активами. Управитель іпотечними активами. Діяльність з управління іпотечним покриттям звичайних та структурованих іпотечих облігацій.
ТЕМА 2. Управління активами інститутів спільного інвестування (ІСІ) Класифікація ІСІ. Учасники ІСІ та посадові особи ІСІ. Порядок створення та діяльності корпоративного фонду . Порядок створення та діяльності пайового фонду. Активи інституту спільного інвестування. Склад і структура активів інституту спільного інвестування. Загальні вимоги щодо складу активів ІСІ. Загальні положення про цінні папери ІСІ. Розміщення цінних паперів ІСІ. Особливості розміщення акцій корпоративного фонду. Особливості розміщення інвестсертифікатів пайового фонду. Порядок подання звіту про досягнення мінімального обсягу активів ІСІ. Особливості обігу цінних паперів ІСІ. Викуп цінних паперів ІСІ. Достроковий викуп та викуп при подовженні діяльності фонду. Організація діяльності компанії з управління активами та її взаємодії з іншими особами, які обслуговують ІСІ. Основні вимоги до здійснення діяльності з управління активами. Функції та обов’язки осіб, що здійснюють управління активами. Винагорода компанії з управління активами. Склад витрат, що підлягають відшкодуванню за рахунок активів ІСІ. Відповідальність компанії з управління активами. Організація внутрішнього аудиту в компанії з управління активами. Взаємодія компанії з управління активами з іншими особами, що здійснюють обслуговування активів ІСІ – зберігачем, оцінювачем аудитором.
ТЕМА 3. Управління активами недержавних пенсійних фондів (НПФ) Суб’єкти системи недержавного пенсійного забезпечення. Особливості провадження діяльності з управління активами недержавних пенсійних фондів. Державні органи, що здійснюють регулювання та контроль у сфері недержавного пенсійного забезпечення. Винагорода за надання послуг з управління активами НПФ. Заміна особи, що провадить діяльність з управління активами пенсійних фондів. Інвестиційна декларація НПФ. Склад та структура активів пенсійних фондів. Застосування вимог до осіб, що здійснюють діяльність з управління активами щодо дотримання ними структури пенсійних активів. Особливості відшкодування особою, що управляє активами НПФ заподіяних збитків.
ТЕМА 4. Довірче управління фінансовими активами Правила здійснення діяльності з управління цінними паперами торговцями цінними паперами. Організаційні засади діяльності з управління цінними паперами. Функції, обов`язки та відповідальність торговця цінними паперами, що здійснює діяльність з управління цінними паперами. Вимоги до договору про управління цінними паперами. Істотні умови договору. Права та обов’язки торговця стосовно його клієнта. Особливості передачі в управління готівкових та безготівкових грошових коштів. Особливості передачі в управління цінних паперів. Винагорода торговця цінними паперами. Звіт торговця перед клієнтами про використання грошових коштів. Вимоги до організації торговцем обліку операцій з цінними паперами. Організація первинного обліку діяльності торговців. Здійснення внутрішнього контролю за обігом цінних паперів та грошовими потоками у торговця цінними паперами.
ТЕМА 5. Діяльність з управління іпотечним покриттям
Іпотека. Іпотечні цінні папери. Заставна. Іпотечні сертифікати. Управитель іпотечними активами. Іпотечні облігації. Іпотечне покриття звичайних та структурованих іпотечних облігацій. Вимоги до включення іпотечних активів до складу іпотечного покриття. Правовий режим іпотечного покриття. Обслуговування іпотечних активів у складі іпотечного покриття. Реєстр іпотечного покриття. Звернення стягнення на іпотечне покриття. Припинення застави іпотечного покриття. Функції, обов`язки та відповідальність фінансової установи, що здійснює діяльність з управління іпотечним покриттям. Особливості формування іпотечного покриття звичайних іпотечних облігацій. Заміна або включення нових іпотечних активів до складу іпотечного покриття звичайних іпотечних облігацій. Управління іпотечним покриттям звичайних іпотечних облігацій. Управитель іпотечного покриття структурованих іпотечних облігацій. Управління іпотечним покриттям структурованих іпотечних облігацій. Заміна управителя. Зберігання документів щодо іпотечного покриття. Витрати і винагорода управителя.
ТЕМА 6. Ризики, що виникають у процесі управління активами та методи їх мінімізації
Визначення рівня ризику юридичних осіб, що провадять діяльність з управління активами інституційних інвесторів (діяльність з управління активами) – компаній з управління активами та осіб, які провадять діяльність з управління пенсійними активами, інститутів спільного інвестування. Поняття та основні види ризиків на фінансовому ринку. Оцінювання ризиків. Пруденційні нормативи, що застосовуються до юридичних осіб, що провадять діяльність з управління активами інституційних інвесторів (діяльність з управління активами) – компаній з управління активами та осіб, які провадять діяльність з управління пенсійними активами, порядок їх розрахунку. Пруденційні нормативи, що застосовуються до інститутів спільного інвестування та порядок їх розрахунку. Методи мінімізації ризиків. Показники виміру ризику. Дисперсія (варіація), стандартне відхилення. Розрахунок портфельного ризику та доходу. Коефіцієнти Шарпа, Трейнора та Дженсена. Диверсифікація як метод зменшення ризику.
ТЕМА 7. Аналіз та оцінювання вартості фінансових інструментів Основні підходи до оцінювання активів згідно зі стандартами оціночної діяльності: витратний, дохідний, порівняльний. Загальні теоретичні засади оцінювання фінансових активів. Вартість грошей у часі. Прості та складні проценти. Теперішня та майбутня вартість. Поняття дисконтування та дисконтної ставки. Рента. Ануїтет. Приведена вартість ануїтету. Фінансові розрахунки з використанням формул ануїтету. Оцінка доцільності інвестування. Чистий приведений дохід. Внутрішня норма доходності. Оцінка основних інвестиційних якостей цінних паперів. Поточна дохідність цінного паперу, дохідність облігацій на строк погашення. Вартісні характеристики цінних паперів – номінальна вартість, ринкова ціна, внутрішня теоретична вартість цінного паперу. Розрахунок балансової («бухгалтерської») вартості акцій – власний капітал на акцію. Поняття технічного аналізу цінних паперів. Поняття фундаментального аналізу. Оцінка вартості облігацій. Оцінка вартості акцій. Моделі оцінки акцій в залежності від дивідендної політики емітента. Оцінка вартості похідних ЦП. Нормативні правила оцінки активів ІСІ при визначенні чистих активів фонду.
ТЕМА 8. Регулювання та контроль діяльності з управління активами Повноваження НКЦПФР України щодо перевірок та ревізій діяльності учасників ринку цінних паперів. Порядок проведення перевірок та ревізій. Заходи за наслідками перевірок та ревізій при виявленні порушень законодавства. Види правопорушень на ринку цінних паперів. Відповідальність за правопорушення на ринку цінних паперів. Функції Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг України та Національного банку України щодо регулювання, нагляду та контролю діяльності фінансових установ, що здійснюють діяльність з управління активами інституційних інвесторів. Система та суб’єкти фінансового моніторингу. Завдання та обов’язки суб’єктів первинного фінансового моніторингу. Завдання, обов’язки та права суб’єктів державного фінансового моніторингу. Відповідальність за порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Загальні вимоги до процедури отримання ліцензій на провадження професійної діяльності на фондовому ринку – діяльності з управління активами інституційних інвесторів. Порядок та умови видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку, переоформлення ліцензії, видачі дубліката та копії ліцензії. Порядок анулювання ліцензій. Ліцензійні умови провадження професійної діяльності на фондовому ринку – діяльності з управління активами інституційних інвесторів. Вимоги до сертифікації осіб, що здійснюють діяльність з управління активами у складі юридичної особи – професійного учасника ринку цінних паперів. Вимоги НКЦПФР щодо сертифікації осіб, що здійснюють професійну діяльність з цінними паперами в Україні. Контроль за дотриманням юридичними особами, що провадять діяльність з управління активами інституційних інвесторів пруденційних нормативів.
ТЕМА 9. Інформаційне забезпечення управління фінансовими активами Види інформації на фінансовому ринку. Регулярна та особлива інформація про емітента. Проспект емісії цінних паперів. Порядок розкриття КУА інформації про інститут спільного інвестування. Порядок надання до НКЦПФР компанією з управління активами інформації про власну діяльність та про діяльність ІСІ, активами яких управляє компанія. Порядок подання інформації щодо фінансових показників діяльності осіб, які здійснюють діяльність з управління активами НПФ. Подання до НКЦПФР юридичними особами, що провадять діяльність з управління активами інституційних інвесторів інформації про результати розрахунку пруденційних показників та даних, на основі яких здійснювався розрахунок таких показників. Фондові індекси та рейтинги як індикатори ринку цінних паперів. Рейтинги та їх значення для здійснення діяльності з управління активами. Використання програмних продуктів при здійсненні діяльності з управління активами. Особливості роботи з програмними продуктами.
2. Поточна навчальна робота студентів денної форми навчання
2.1. Карта навчальної роботи студента Очна форма навчання : КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни «Управління активами інституційних інвесторів»
2.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни
Загальна максимальна сума балів поточного контролю - 100 балів. Поточний контроль складається з наступних частин: 1) оцінювання систематичності та активності роботи студента протягом семестру; 2) контроль за виконанням модульних завдань; 3) оперативний контроль за виконанням завдань для самостійного опрацювання (вибіркових). Оцінювання роботи студента на семінарських (практичних) заняттях протягом семестру - максимальна сума 60 балів проводиться за наступною шкалою: Шкала оцінювання видів робіт поточного контролю знань студентів
Загальна кількість балів за результатами роботи студента на семінарських (практичних) заняттях протягом семестру не може бути більше 60 балів. Оперативний контроль за виконанням завдань для самостійного опрацювання. Вибіркові індивідуальні завдання включають: підготовка міні-лекції з презентацією, виконання розрахунково-графічного завдання, написання доповіді та організація засідання дискусійного клубу, виступ на студентській конференції. Контроль за виконанням індивідуальних завдань здійснюється шляхом обговорення (захисту), розгляду підготовлених матеріалів, виявлення та розбору спірних або незрозумілих моментів, перевірки правильності виконання завдань, обговорення під час аудиторних занять або в позааудиторний час (під час ІКР, засідання дискусійного клубу, студентської конференції). Максимальна сума - 20 балів. Система оцінювання:: «відмінно» – 20 балів; «добре» – 16 балів; «задовільно» – 12 балів; «не достатньо» – 8 балів; «мінімально» – 6 балів; «незадовільно» – 0 балів. Контроль за виконанням модульних завдань (максимальна сума 20 балів). Модульний контроль здійснюється у вигляді контрольної роботи. Викладач, що проводить модульний контроль, формує варіанти завдань, які включають розв’язання задач. Тривалість модуля – 2 академічні години. Система оцінок за модуль – 0-15 балів. Критерії оцінювання доводяться до студентів перед модульним контролем. Робота складається з завдань, які можуть бути оцінені залежно від складності на 1, 2, 3, 5, 4, 6, 8, 10 балів. Шкала оцінювання видів робіт модульного контролю знань студентів
Загальна сума балів за кожен модульний контроль не може перевищувати 10 балів. Письмові роботи зберігаються на кафедрі до закінчення семестру. На останньому семінарі виводиться загальна сума балів. Будь-яка письмова робота може бути виконана лише один раз. Доопрацювання і переписування не дозволяються. За несамостійну роботу і використання недозволених джерел (списування) студент отримує 0 балів. Результати поточного контролю знань студентів вносяться до заліково-екзаменаційної відомості без переведення їх у 4-х бальну шкалу. У разі пропуску з поважних причин аудиторних занять студент денної і заочної форми навчання має право їх відпрацювати за графіком консультацій. Відпрацювання аудиторних занять можуть бути здійснені впродовж 2-х тижнів (14 календарних днів), починаючи з моменту, коли студент має знову приступити до занять (завершилася дія відповідної поважної причини), але не пізніше дня початку залікового тижня у відповідному семестрі. Поважними причинами пропуску студентом аудиторних занять можуть бути хвороба, виклик до суду, правоохоронних органів чи до військового комісаріату; відрядження; сімейні обставини тощо, що мають бути підтверджені документально — лікарняний, медична довідка, повістка, тощо. Порядок відпрацювання пропущених занять визначає викладач. Студенти, які за результатами підсумкового контролю у формі заліку набрали від 0 до 59 балів (включно), після належної підготовки мають право повторно скласти залік у формі виконання індивідуальної контрольної роботи. Індивідуальна контрольна робота має складатися з 10 завдань, кожне з яких оцінюється за вимогами, що є аналогічними вимогам до екзаменаційного білета:
Види (теоретичні, практичні, тестові) завдань індивідуальної контрольної роботи визначаються робочою навчальною програмою дисципліни. Результат підсумкового контролю у формі заліку фіксується в заліковій відомості в термін, який становить для студентів денної форми навчання — не пізніше 2-х робочих днів після проведення останнього аудиторного заняття з дисципліни. 3.Поточна навчальна робота студентів заочної форми навчання
3.1. Карта навчальної роботи студента Заочна форма навчання: КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни «Управління активами інституційних інвесторів»
* За рішенням кафедри студентам, які брали участь у позанавчальній науковій діяльності — участь у конференції, підготовці наукових публікацій тощо — можуть присуджуватись додаткові бали за поточну успішність, але не більше 10 балів. Довідкова інформація:
3.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни
Об’єктом поточного контролю знань студентів заочної форми навчання є робота на контактних заняттях (максимальна сума 40 балів та модульні завдання, що виконуються в аудиторії під контролем викладача (максимальна сума 10 балів), контроль за виконанням завдань для самостійного опрацювання (обовязкових та вибіркових). Шкала оцінювання видів робіт знань студентів на контактних заняттях:
Модульний контроль. Викладач, що проводить модульний контроль, формує варіанти завдань. Критерії оцінювання доводяться до студентів перед модульним контролем. Система оцінок за модуль – 0-10 балів. Критерії оцінювання доводяться до студентів перед модульним контролем. Робота складається з завдань, які можуть бути оцінені залежно від складності на 1, 2, 3, 5, 4, 6, 8, 10 балів. Шкала оцінювання видів робіт модульного контролю знань студентів
Завдання для самостійної роботи включають: написання обов’язкової контрольної роботи та вибіркові завдання. Обов’язкова письмова контрольна робота оцінюється у 0 - 40 балів: зміст – 20 балів, захист -20 балів. Система оцінювання: 0-6-8-10-12-16-20 балів: «відмінно» – 20 балів; «добре» – 16 балів; «задовільно» – 12 балів; «не достатньо» – 8 балів; «мінімально» – 6 балів; «незадовільно» – 0 балів. Вибіркові індивідуальні завдання для студентів заочної форми навчання включають: аналітичний огляд наукових публікацій за відповідною тематикою, виконання розрахунково-графічного завдання, підготовка презентації. Максимальна сума - 10 балів. Система оцінювання: 0-6-8-10 балів: а) «відмінно» – 10 балів; б) «добре» – 8 балів; в) «задовільно»– 6 балів; г) «незадовільно»– 0 балів. У разі пропуску з поважних причин аудиторних занять студент заочної форми навчання має право їх відпрацювати за графіком консультацій. Відпрацювання аудиторних занять можуть бути здійснені впродовж 2-х тижнів (14 календарних днів), починаючи з моменту, коли студент має знову приступити до занять (завершилася дія відповідної поважної причини), але не пізніше дня початку залікового тижня у відповідному семестрі. Поважними причинами пропуску студентом аудиторних занять можуть бути хвороба, виклик до суду, правоохоронних органів чи до військового комісаріату; відрядження; сімейні обставини тощо, що мають бути підтверджені документально — лікарняний, медична довідка, повістка, тощо. Порядок відпрацювання пропущених занять визначає викладач. Студенти, які за результатами підсумкового контролю у формі заліку набрали від 0 до 59 балів (включно), після належної підготовки мають право повторно скласти залік у формі виконання індивідуальної контрольної роботи. Індивідуальна контрольна робота має складатися з 10 завдань, кожне з яких оцінюється за вимогами, що є аналогічними вимогам до екзаменаційного білета:
Види (теоретичні, практичні, тестові) завдань індивідуальної контрольної роботи визначаються робочою навчальною програмою дисципліни. Результат підсумкового контролю у формі заліку фіксується в заліковій відомості в термін, який становить для студентів заочної форми навчання — за розкладом сесії. 4. Індивідуальні завдання для самостійної роботи студентів
4.1.Вимоги до виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи
Самостійна робота над навчальною дисципліною «Управління активами інституційних інвесторів» включає наступні форми: 1. опрацювання теоретичних основ прослуханого лекційного матеріалу; 2. вивчення та опрацювання основної і додаткової літератури, законодавчих і нормативних документів; 3. підготовка студентів до аудиторних (семінари, консультації) занять; 4. підготовка до контрольної роботи; 5. виконання індивідуальних (практичних завдань). 1. Опрацювання теоретичних основ, прослуханого лекційного матеріалу здійснюється студентами самостійно у поза аудиторний час. 2. Вивчення та опрацювання основної і додаткової літератури, законодавчих і нормативних документів; 3. Підготовка студентів до аудиторних занять, (семінарських консультацій); 4. підготовка до модульної контрольної роботи – студентами проводиться самостійно згідно розкладу занять. В аудиторії викладач надає методичні рекомендації з вивчення тем курсу, формулює питання по кожній темі, які має опрацювати студент. На кожному консультаційному занятті викладач робить опитування по темі з метою з’ясування, чи засвоєно студентом, той чи інший матеріал, чи виконав він завдання, надане на попередній консультації. На консультаційних заняттях викладач знайомить студентів з переліком тестових питань, що виносяться на модульний контроль, з вимогами щодо викладення питань в письмовій роботі. На консультаціях також з’ясовуються всі незрозумілі студенту питання. Модульні завдання В процесі самостійної роботи, як вже зазначалось вище, студенти готуються до виконання модульного завдання. Модульне завдання включає в себе тестові завдання, підготовлені відповідно до програми дисципліни. Індивідуальні завдання включають: підготовку ситуаційного завдання і розрахункових завдань, аналітичний огляд наукових публікацій за заданою тематикою, підготовку матеріалів до семінарів–дискусій, підготовка міні-лекції з презентацією, участь у конференціях, олімпіадах та підготовка наукових публікацій - за вибором студентів. Підготовка ситуаційного завдання і розрахункових завдань. Робота над складанням ситуаційного завдання дозволяє студенту навчитися самостійно працювати з інформаційними джерелами, узагальнювати їх матеріали, формує навички самостійної практичної роботи, сприяє формуванню професійно значущих якостей, знань, умінь і навичок майбутніх фахівців, розвитку та поглибленню і практичних інтересів до майбутньої професійної діяльності. Для самостійної роботи пропонується виконання робіт за наступними напрямками:
Аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій за заданою тематикою. Аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій за заданою тематикою формує навички самостійної науково-дослідної та практичної роботи, дозволяє студенту навчитися самостійно працювати з інформаційними джерелами, узагальнювати їх матеріали, сприяє розвитку та поглибленню наукових і практичних інтересів до майбутньої професійної діяльності. Результати проведеної роботи оформлюються студентом згідно з вимогами до оформлення реферату. Контроль за виконанням індивідуальних завдань здійснюється шляхом обговорення (захисту) робіт під час аудиторних занять, розгляду підготовлених матеріалів, виявлення та розбору спірних або незрозумілих моментів, перевірки правильності виконання завдань. Підготовка матеріалів до семінарів–дискусій . Студенти, що бажають прийняти участь у науковій роботі, можуть підготувати матеріали для участі у семінарі–дискусії. Для самостійної роботи пропонується написання доповіді. Підготовка та проведення семінара–дискусії проходить в час, відведений для аудиторних занять. Контроль за виконанням індивідуальних завдань (п.6.4.5 ) здійснюється шляхом обговорення доповідей, розгляду підготовлених матеріалів, виявлення та розбору спірних або незрозумілих моментів в аудиторії. Підготовка міні-лекції з презентацією. Виконується під час проведення лекцій з дисципліни за погодженою заздалегідь з викладачем темою. Підготовка презентації. Вибір теми презентації, а також термінів її представлення узгоджується з викладачем, який проводить контактні заняття. Презентація – це доповідь протягом 7 хвилин. Вона складається з наступних структурних частин: 1. Постановка проблеми на основі опрацювання підручників, монографій, періодичних публікацій і законодавства, 2. Аналіз фінансової проблеми, явища, процесу чи дискусійного питання. Аналіз проблеми включає: — розкриття та оцінку поточної ситуації, виявлення суперечливих моментів, протиріч; — визначення причин, наслідків; — аргументація власної позиції. Аналіз проблеми займає до 4 хвилин міні-лекції. 3. Висновок Висновок містить пропозиції доповідача щодо вирішення проблеми, які ґрунтуються як на власних аргументах, так і на думку фахівців. У презентації не наводиться учбовий матеріал (визначення термінів, переліки функцій, класифікацій чи принципів тощо), за виключенням випадків, коли він є предметом дискусії. Обов’язково: презентація є основою для проведення дискусії. Критеріями оцінки презентації є змістовність її структурних частин, зрозумілість і лаконічність. Участь у конференціях, олімпіадах та підготовка наукових публікацій. Участь у конференціях, олімпіадах і підготовка наукових публікацій може бути оцінена викладачем, якщо зміст доповідей або статей відповідає профілю дисципліни. Для отримання відповідної кількості балів треба надати документи, які підтверджують участь студента в конференції чи олімпіаді. Наприклад, представити програму конференції, де вказано прізвище студента та назва доповіді, показати викладачеві опубліковані тези чи наукову статтю. В міжсесійний період студентам заочної форми навчання пропонується виконання обов’язкової та вибіркової індивідуальної письмової роботи. Виконання індивідуальної письмової роботи студентами заочної форми навчання належить до обов’язкових видів самостійної роботи студента. Інші види індивідуальних завдань студентів заочної форми навчання виконуються за його власною ініціативою (аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій за заданою тематикою, підготовка ситуаційного завдання і розрахункових завдань, міні-лекція (презентація)). Обов'язкова індивідуальна робота виконується за варіантами. Індивідуальний варіант роботи визначається за порядковим номером студента у відомості. Розподіл варіантів обов'язкових індивідуальних завдань визначено у табл. 1. Таблиця 1
Вимоги до написання обов’язкової індивідуальної роботи.Виконувати роботу слід на аркушах формату А4, стандартні поля й інтервали, аркуші пронумеровані, на останньому аркуші дата виконання, підпис. Обсяг роботи до 10-15 машинописних сторінок з використанням шрифтів текстового редактора Word розміру 14 з полуторним міжрядковим інтервалом. Титульний лист (найменування міністерства, навчального закладу, факультету, курсу, номера групи). Зразки чи копії документів та інші допоміжні матеріали, що ілюструють виконання відповідних операцій, виносяться у додатки в кінці. Термін виконання - за місяць до початку екзаменаційної сесії. Роботу можна подати в електронному вигляді у встановлені терміни на елетронну поштову адресу викладача. Стиль викладу матеріалу повинен бути професійним, висновки та рекомендації – конкретними. Опрацювання літератури необхідно починати з найновіших публікацій, в яких висвітлюються останні досягнення і зміни у галузі теорії та практики проектного фінансування. Таблиці, графіки, схеми, список використаних джерел інформації – в окремому додатку в кінці роботи. В разі недопущення до захисту, роботи не повертаються студентам для доопрацювання. Захист виконання письмових індивідуальних робіт студентами заочної форми навчання проводиться під час екзаменаційної сесії у формі співбесіди керівника курсу зі студентом. Вибіркові роботи. Аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій за заданою тематикою формує навички самостійної науково-дослідної та практичної роботи, дозволяє студенту навчитися самостійно працювати з інформаційними джерелами, узагальнювати їх матеріали, сприяє розвитку та поглибленню наукових і практичних інтересів до майбутньої професійної діяльності. Результати проведеної роботи оформлюються студентом згідно з вимогами до оформлення обов’язкової індивідуальної роботи. Підготовка ситуаційного завдання і розрахункових завдань. Робота над складанням ситуаційного завдання дозволяє студенту навчитися самостійно працювати з інформаційними джерелами, узагальнювати їх матеріали, формує навички самостійної практичної роботи, сприяє формуванню професійно-значущих якостей, знань, умінь і навичок майбутніх фахівців, розвитку та поглибленню і практичних інтересів до майбутньої професійної діяльності. Для самостійної роботи пропонується виконання робіт за наступними напрямками:
Підготовка презентації. Вибір теми презентації, а також термінів її представлення узгоджується з викладачем, який проводить контактні заняття. Презентація – це доповідь протягом 7 хвилин. Вона складається з наступних структурних частин: 1. Постановка проблеми на основі опрацювання підручників, монографій, періодичних публікацій і законодавства, 2. Аналіз фінансової проблеми, явища, процесу чи дискусійного питання. Аналіз проблеми включає: — розкриття та оцінку поточної ситуації, виявлення суперечливих моментів, протиріч; — визначення причин, наслідків; — аргументація власної позиції. Аналіз проблеми займає до 4 хвилин міні-лекції. 3. Висновок Висновок містить пропозиції доповідача щодо вирішення проблеми, які ґрунтуються як на власних аргументах, так і на думку фахівців. У презентації не наводиться учбовий матеріал (визначення термінів, переліки функцій, класифікацій чи принципів тощо), за виключенням випадків, коли він є предметом дискусії. Обов’язково: презентація є основою для проведення дискусії. Критеріями оцінки презентації є змістовність її структурних частин, зрозумілість і лаконічність.
4.2.Критерії оцінювання результатів виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи Результати виконання індивідуальних завдань оцінюються за шкалою 0-10 балів. Розподіл балів відповідно до рівня знань студента:
Основні критерії оцінки: є фінансова грамотність, змістовність, якість систематизації та аналізу матеріалу, зрозумілість і лаконічність, обґрунтованість і конкретність висновків, самостійний характер виконання роботи.
5. Рекомендовані інформаційні джерела
5.1.Основна література
А.Законодавчі та інші нормативно-правові акти
Б.ПІДРУЧНИКИ ТА НАВЧАЛЬНІ ПОСІБНИКИ
5.2.Додаткова література
5.3.Дистанційні курси та інформаційні ресурси Верховної Ради України - http://portal.rada.gov.ua; Законодавство України - https://zakon.rada.gov.ua/laws Президент України - http://www.president.gov.ua Кабінет Міністрів України — http://www.kmu.gov.ua Національна комісія. що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг — http://www.dfp.gov.ua/ Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку — http://www.ssmsc.gov.ua/ НАЦІОНАЛЬНА АСОЦІАЦІЯ НЕДЕРЖАВНИХ ПЕНСІЙНИХ ФОНДІВ УКРАЇНИ ТА АДМІНІСТРАТОРІВ НЕДЕРЖАВНИХ ПЕНСІЙНИХ ФОНДІВ - https://www.napfa.com.ua/ Українська асоціація інвестиційного бізнесу —http://www.uaib.com.ua/ Української асоціації адміністраторів пенсійних фондів — http://uaapf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=429:2017-04-19-19-45-48&catid=1:2009-09-24-10-44-06&Itemid=2 Національний банк України — http://www.bank.gov.ua/
|