|
Главная \ Методические указания \ Методические указания и информация \ Управління міжнародною конкурентоспроможністю
Управління міжнародною конкурентоспроможністюДата публикации: 05.09.2019 13:41
Розробники: Антонюк Лариса Леонтіївна, доктор економічних наук, професор викладач кафедри міжнародної економіки, професор Швиданенко Олег Анатолійович, доктор економічних наук, професор викладач кафедри міжнародної економіки, професор Хоменко Ольга Володимирівна, кандидат економічних наук, старший викладач кафедри міжнародної економіки.
© Л.Л. Антонюк, О.А.Швиданенко, О.В.Хоменко, 2018 © КНЕУ, 2018
ЗМІСТ
1. ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ.. 6 Тема 1. Конкуренція та міжнародна конкурентоспроможність. 6 Тема 3. Оптимізація факторів міжнародної конкурентоспроможності підприємства 7 Тема 4. Оцінка міжнародної конкурентоспроможності підприємства. 7 Тема 5. Стратегії міжнародної конкурентоспроможності підприємств. 7 Тема 6. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства. 8 Тема 8. Регіональні та локальні виміри міжнародної конкурентоспроможності 8 Тема 9. Кластери у системі формування міжнародної конкурентоспроможності підприємств. 8 Тема 10. Національні стратегії міжнародної конкурентоспроможності країн. 8 Тема 11. Сучасні конкурентні політики та їх ефективність. 9 Тема 12. Глобальна конкурентоспроможність. 9 2. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ 10 2.1. Карта навчальної роботи студента. 10 2.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни. 11 3. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ.. 14 3.1. Карта навчальної роботи студента. 14 3.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни. 16 4. ВИМОГИ ДО ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ.. 18 5. ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ.. 27 5.1. Зразок екзаменаційного білетудля денної та заочної форми навчання. 29 6. РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА.. 37 6.3. Дистанційні курси та інформаційні ресурси. 37
Навчальна дисципліна «Управління міжнародною конкурентоспроможністю» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» спеціальності 051«Економіка». Анотація навчальної дисципліни: Глобалізація світової економіки загострює конкуренцію, що здійснюється на міждержавному конкуренція держав; міжрегіональному конкуренція регіонів та мікроекономічному рівнях зумовлюючи нестійкість конкурентних переваг суб'єктів міжнародних економічних відносин. Це вимагає постійного вдосконалення, гнучкого пристосування до змін світової кон'юнктури та турбулентного конкурентного середовища. Для досягнення та утримання високого конкурентного статусу підприємств має значення характер конкурентних переваг, які вони розвивають. Стратегічними факторами успіху суб’єктів міжнародних економічних відносин в економічному змаганні за лідерство на світових ринках стають науково-технологічний потенціал, інноваційна корпоративна культура, сучасна інформаційно-комунікаційна інфраструктура, що дозволяють створити ключові компетенції та ефективні конкурентоспроможні ділові моделі. Міжнародна конкурентоспроможність підприємств та компаній, пов'язана передусім із їх сильними позиціями на світовому ринку та стратегічними конкурентними перевагами. Міждисциплінарні зв’язки робочої програми навчальної дисципліни «Управління міжнародною конкурентоспроможністю»як навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних і спеціальних дисциплін таких, як: «Міжнародна економіка», «Міжнародні фінанси», «Міжнародна інвестиційна діяльність», «Глобальна економіка», «Глобальне конкурентне лідерство», «Статистика». Мета вивчення дисципліни – формування розуміння студентами факторів та механізмів досягнення високих конкурентних позицій на світовому ринку: 1) надання студентам теоретичних знань і розуміння основних положень курсу, як основи для набуття ними професійних умінь і навичок; 2) розроблення комплексу практичних завдань, вирішення яких забезпечує набуття студентами цілісної системи умінь виконувати типові завдання професійної діяльності менеджера у сфері міжнародних економічних відносин; 3) розроблення методичних рекомендацій і завдань для самостійної роботи над вивченням курсу, що слугує засобом формування у студентів здібностей до проведення науково-практичних досліджень і презентації їх результатів. Завдання (навчальні цілі) дисципліни: виявлення системної сутності міжнародної конкурентоспроможності підприємств, галузей, регіонів та національних економік в умовах економічної глобалізації; визначені показників та факторів міжнародної конкурентоспроможності підприємств (організацій); досліджені та селекції різних типів міжнародних стратегій конкурентної поведінки та оцінюванні їх ефективності; аналізі галузевих, регіональних та секторальних імператив формування конкурентних переваг суб’єктів міжнародних економічних відносин; визначені диспозиції суб’єктів глобальної конкуренції; розробці та імплементації конкурентних стратегій українських підприємств для виходу на зарубіжні ринки. Предметом дисципліни є конкурентні відносини суб’єктів міжнародного бізнесу та механізми їх реалізації. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання: 1.Знання: Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень; критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності. 2. Уміння: Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів. 3. Комунікація: Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності; здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. 4. Автономність та відповідальність: Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах; відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб; здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності. Засвоєні студентами знання та набуті під час вивчення даної дисципліни навички є основою для здійснення практичної діяльності у сфері управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства (організації), галузі, регіону. Досягненню мети та ефективній реалізації завдань вивчення дисципліни підпорядкована логіка її викладання, структура і зміст.
1.ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ
Тема 1. Конкуренція та міжнародна конкурентоспроможністьНовітні концепції конкуренції та конкурентоспроможності. Класична теорія досконалої конкуренції. Неокласична теорія ринку. Теорії недосконалої конкуренції. Теорії монополістичної конкуренції Теорії ефективної конкуренції. Теорії меркантилістів та класична політекономія. Основні функції конкуренції. Класифікація видів конкуренції. Неокласичний напрямок в дослідженні конкурентоспроможності суб’єктів міжнародних економічних відносин. Еволюційна теорія. Теорія конкурентних переваг М.Портера. Теорії глобального випередження конкурентів. Міжнародна конкурентоспроможність країн. Конкурентоспроможність підприємств. Конкурентоспроможність експорту та товарів. Взаємозв’язок конкурентоспроможності підприємства, галузі, регіону, країни. Підприємство як основний суб’єкт конкурентних відносин. Методи наукових досліджень.
Тема 2. Конкурентоспроможність товару (послуги) як пріоритетний компонент в системі стратегічного менеджменту підприємствНовітні методики оцінювання рівня якості товарів. Показники рівня якості товарів для споживачів. Виробничі фактори конкурентних переваг продукції на світовому ринку. Ринкові фактори міжнародної конкурентоспроможності товару. Сервісні фактори та фактори збуту. Принципи оцінки конкурентоспроможності товарів. Система оцінювання конкурентоспроможності товару. Особливості оцінки міжнародної конкурентоспроможності продукції на світовому ринку. Якість продукції в системі управління міжнародною конкурентоспроможністю. Основні напрямки підвищення якості та конкурентоспроможності товару на світовому ринку.
Тема 3. Оптимізація факторів міжнародної конкурентоспроможності підприємстваМіжнародне конкурентне середовище і методики оцінки стану і динаміки його розвитку. Сутність і рівні міжнародного конкурентного середовища. Міжнародний ринок: сутність, класифікація, межі. Технологія виходу підприємства на міжнародний ринок. Моніторинг міжнародного конкурентного середовища. Ключові групи чинників формування та забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Ієрархія чинників, що визначають конкурентоспроможність підприємства. Конкурентні переваги підприємства. Ринкові фактори успіху. Ключові компетенції підприємства та їх класифікація.
Тема 4. Оцінка міжнародної конкурентоспроможності підприємстваОсновні принципи визначення рівня конкурентоспроможності підприємства (організації) на світових ринках. Сутність, етапи та методи комплексної діагностики стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Оцінка фінансової конкурентоспроможності фірми. Оцінка маркетингово-збутової діяльності компанії. Оцінка виробничої ефективності. Оцінка рівня науково-інноваційної діяльності підприємства. Оцінка інтелектуального рівня та конкурентоспроможності трудового потенціалу підприємства. Новітні дослідження в діагностиці міжнародної конкурентоспроможності підприємства.
Тема 5. Стратегії міжнародної конкурентоспроможності підприємствСтратегія конкурентоспроможності як складова загальної стратегії розвитку компанії. Основні етапи формування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємства на світовому рівні. Реалізація конкурентної стратегії підприємств. Типізація міжнародних стратегій. Стратегії створення конкурентних переваг за М.Портером. Стратегічна архітектура за Г.Хамелом та К.Прахаладом. Концепція співконкуренції А.Браденбургера та Б.Найлбафа. Взаємозв’язок конкуренції та співробітництва як основа високо конкурентного статусу. Тема 6. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємстваНовітні моделі та методи управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств. Методологія управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств. Концептуальні засади управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств. Механізм імплементації конкурентних стратегій на рівні функціональних підрозділів підприємства. Типи організаційних структур та їх відповідність конкурентним стратегіям підприємств. Лідирування та мотивація персоналу в системі формування конкурентних переваг.
Тема 7. Галузеві та секторальні імперативи формування конкурентних переваг суб’єктів міжнародних економічних відносинКонцепції конкурентоспроможності на мезорівні. Поняття галузі у світовому господарстві. Суперництво між конкурентами однієї галузі. Конкуренція з боку товарів, які виробляють компанії інших галузей. Загрози проникнення в галузь нових конкурентів. Економічні можливості постачальників та споживачів. Оцінка інтенсивності конкуренції в галузі. Галузева трансформація світової економіки. Сучасні тенденції формування конкурентоспроможності галузей світової економіки. Основні індикатори міжнародної конкурентоспроможності галузі.
Тема 8. Регіональні та локальні виміри міжнародної конкурентоспроможностіНовітні дослідження регіональної конкурентоспроможності країн. Регіон в системі сучасного світового господарства. Сутність і структура регіонального ринку. Поняття конкурентоспроможності регіону. Класифікація факторів конкурентного середовища регіону та їх діагностика. Модель конкурентоспроможності регіонів та її складові. Система показників та критерії оцінки конкурентоспроможності регіонів. Природно-ресурсний потенціал та його вплив на конкурентоспроможність регіону. Регіон як складова конкурентоспроможності національних господарств світової економіки.
Тема 9. Кластери у системі формування міжнародної конкурентоспроможності підприємствЕволюція теорії кластерних систем. Дослідження конкурентоспроможності кластерів. Етапи формування та розвитку кластерів. Види та класифікація кластерів. Конкурентні переваги та ключові фактори успіху суб’єктів кластерів. Інноваційна конкурентоспроможність підприємств в технокластерах. Модель конкурентного інформаційного середовища і каналів зв’язку в кластерах.
Тема 10. Національні стратегії міжнародної конкурентоспроможності країнНовітні концепції конкурентоспроможності країн та їх суб’єктів. Методики оцінки міжнародної конкурентоспроможності країн. Фактори та умови забезпечення високого конкурентного статусу країни. Економічні фактори міжнародної конкурентоспроможності. Програми міжнародної конкурентоспроможності США. Політика міжнародної конкурентоспроможності країн ЄС. Міжнародна конкурентоспроможність нових індустріальних країн. Інноваційні виміри міжнародної конкурентоспроможності країн. Концепції національних інноваційних систем. Інноваційні стратегії країн – ключових інноваторів. Роль інформаційно-комунікаційних технологій в забезпеченні конкурентних переваг суб’єктів міжнародних економічних відносин.
Тема 11. Сучасні конкурентні політики та їх ефективністьОстанні дослідження у сфері конкурентної політики. Конкурентна політика в сучасних умовах розвитку світового господарства. Правові засади формування політики ЄС у сфері конкуренції. Антимонопольна політика США. Сфери реалізації конкурентної політики країн світу. Регулювання антиконкурентних угод та обмежувальної ділової практики. Контроль за зловживаннями домінуючим положенням на ринку. Контроль та регулювання економічної концентрації. Лібералізація ринків "природних монополій" та регламентація надання спеціальних та виняткових прав. Система надання державної допомоги. Наддержавний характер побудови конкурентної політики ЄС. Особливості конкурентного законодавства США. Конкурентна політика в умовах перехідної економіки. Взаємозв'язок конкурентного законодавства із суміжними галузями права. Права та функції органів регулювання конкуренції у світовому господарстві. Сфера повноважень і діяльності Європейської Комісії. ООН в системі регулювання конкурентних відносин. СОТ та конкурентна політика країн світу. Міжнародні угоди в сфері конкурентної політики.
Тема 12. Глобальна конкурентоспроможністьДослідження глобальної конкурентоспроможності суб’єктів МЕВ. Ознаки та характерні риси глобалізації як суспільного процесу. Основні форми розвитку економічної глобалізації. Суперечливий характер впливу процесів глобалізації. Конкурентні переваги ТНК у світогосподарських процесах. Глобальні ресурсні джерела. Розвиток і поглиблення регіональної економічної інтеграції в умовах глобалізації. Системні трансформації світогосподарських структур в контексті міжцивілізаційних взаємодій та розширення меж і поглиблення конкурентної боротьби. Багаторівнева система глобальної конкуренції. Якісні та кількісні ознаки і показники що характеризують розвиток глобальної конкуренції.
2. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ2.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА
з обов’язкової дисципліни Управління міжнародною конкурентоспроможністю для студентів освітньої програми / спеціалізації «Міжнародна економіка»
денна форма навчання
2.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни
Основними завданнями контролю знань магістрів з дисципліни “Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств (організацій)” є оцінювання засвоєння ними теоретичних знань і практичних навичок, набутих під час проходження практики та навчання. При цьому, контрольні заходи мають: 1) стимулювати систематичну самостійну роботу над навчальним матеріалом; 2) забезпечити закріплення та реалізацію набутих теоретичних знань при виконанні практичних завдань на базах виробничої практики (за місцем роботи); 3) сформувати необхідні професійні компетенції магістрантів, навички відповідального ставлення до своїх обов‘язків, самостійного цілеспрямованого пошуку потрібної інформації, чіткої організації свого робочого дня тощо. Об’єктом оцінювання знань студентів є програмний матеріал дисципліни різного характеру і рівня складності, засвоєння якого перевіряється під час поточного контролю і на іспиті. Завданням поточного контролю є перевірка розуміння і засвоєння теоретичного матеріалу, вироблення навичок проведення розрахункових робіт, умінь самостійно опрацьовувати тексти, здатності осмислити зміст теми, умінь публічно чи письмово представити певний матеріал (презентація). Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною шкалою на основі результатів поточного і підсумкового контролю знань. Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 50 балів для студентів денної й заочної форми навчання. Поточний контроль знань студентів передбачає оцінювання обов’язкових та вибіркових завдань. Поточна робота студента оцінюється в межах від «0» до «50» балів в залежності від результатів модульних завдань та виконання завдань для самостійного опрацювання. Перелік обов’язкових і вибіркових завдань наведений у карті самостійної роботи (див. пункт 2.1). Максимальна кількість балів, яку можуть отримати студенти денної форми навчання за обов’язкові завдання – 40 балів, за вибіркові – 10 балів. Студент, який набрав за результатами поточного контролю від 0 до 20 балів (включно), вважається таким, що не виконав вимоги робочої навчальної програми з дисципліни, передбаченої індивідуальним навчальним планом, і отримує з дисципліни незадовільну оцінку. Він має право за власною заявою опанувати цю дисципліну в наступному семестрі понад обсяги встановлені навчальним планом за індивідуальним графіком у формі додаткової індивідуально-консультативної роботи згідно з діючими в Університеті положеннями. Під час таких занять студент має виконувати завдання для самостійної роботи, модульні контрольні роботи, інші види робіт, передбачені робочою навчальною програмою з дисципліни та набрати від 21 до 50 балів (включно). Бали у кількості 21 і більше є підставою для допуску студента до екзамену за білетами, які містять 5 екзаменаційних завдань. Студент, який набрав за результатами поточного контролю від 0 до 20 балів (включно) і не бажає опановувати дисципліну в наступному семестрі понад обсяги встановлені навчальним планом за індивідуальним графіком у формі додаткової індивідуально-консультативної роботи, не допускається до повторного складання екзамену і вважається таким, що має академічну заборгованість. Об’єктами поточного контролю знань студентів денної форми навчання є: – систематичність та активність роботи на семінарських заняттях (максимальна оцінка 30 балів); – виконання модульних (контрольних) завдань (вирішення тестів за тематикою курсу) (максимальна оцінка 10 балів). – виконання вибіркових завдань для самостійного опрацювання (аналіз статей; підготовка виступу на конференціях та щорічному студентському науковому семінарі “Проблеми управління міжнародною конкурентоспроможністю”; переклад з іноземних джерел матеріалів з питань управління конкурентоспроможністю суб’єктів МЕВ (максимальна оцінка 10 балів). Активність роботи студента на семінарах оцінюється в межах від “0” до “30” балів на основі оцінки рівня засвоєння теоретичного матеріалу та набутих компетенцій щодо розв’язання практичних завдань. Для студентів денної форминавчання згідно з навчальним планом передбачено 30год., тобто 15 семінарських (практичних) занять. Реальна кількість занять, відведених на цю роботу, для студентів денної форми навчання складає 14. Максимальна кількість балів, яку можуть набрати студенти денної форми навчання на одному занятті залежить від складності завдань, винесених на заняття і є диференційованою. Шкалу і критерії оцінок наведено у табл. 1 Таблиця 1 Шкала і критерії оцінювання семінарських (практичних) занять для студентів денної форми навчання
Студенти денної форми навчання виконують модульне завдання. При виконанні модульного завдання оцінці підлягають теоретичні знання та практичні навички, яких набули студенти після опанування навчальної дисципліни. Модульний контроль проводиться у формі відповідей на теоретичні питання та розв’язання практичних завдань. Модуль містить двадцять теоретичних тестових питань і одну задачу. Максимальна кількість балів, яку може отримати студент за виконання модульних завдань складає 10 балів. При цьому весь теоретичний блок оцінюється за шкалою: 0; 3; 4; 5 балів (тобто вірна відповідь на одне тестове питання приносить 5/20 = 0,25 бали), оцінка задачі здійснюється, виходячи з аналогічної шкали. У сумі формується оцінка за модуль 10 балів (табл. 2). Таблиця 2 Критерії оцінювання знань студентів під час виконання контрольних (модульних) завдань
3. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ 3.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА Об’єктом оцінювання знань студентів заочної форми навчання є програмний матеріал дисципліни різного характеру і рівня складності, засвоєння якого перевіряється під час поточного контролю і на іспиті. Завданням поточного контролю є перевірка розуміння і засвоєння теоретичного матеріалу, вироблення навичок проведення розрахункових робіт, умінь самостійно опрацьовувати тексти, здатності осмислити зміст теми, умінь публічно чи письмово представити певний матеріал (презентація). Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною шкалою на основі результатів поточного і підсумкового контролю знань. Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 50 балів.
КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА
з обов’язкової дисципліни Управління міжнародною конкурентоспроможністю для студентів освітньої програми / спеціалізації «Міжнародна економіка»
3.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни Поточний контроль знань студентів передбачає оцінювання роботи студента в аудиторії, виконання індивідуальних обов’язкових та вибіркових завдань. Поточна робота студента оцінюється в межах від «0» до «50» балів в залежності від результатів аудиторної роботи, модульного контрольного тестування та виконання индивідуальних завдань для самостійного опрацювання. Систематичність та активність роботи студента в аудиторії протягом контактних годин оцінюється за максимальною оцінкою 20 балів з 50, якими оцінюється вся робота, винесена на поточний контроль. Шкала оцінювання відповідей на семінарських заняттях становить: 0-2 балів за кожне контактне заняття (0 балів — оцінка «незадовільно»; 1 бал – оцінка «задовільно»; 2- бали «відмінно»). Максимальна кількість балів, яку може набрати студент під час роботи на контактних заняттях – 20 балів, розраховується на підставі реальної кількості занять, відведених згідно з навчальними планами на даний вид робіт (12 контактних занять): дванадцять занять від 1 до 2 балів (20 балів). Оцінка студента варіюється відповідно до активності та рівня знань студентів при обговоренні питань, винесених на заняття, у тому числі розв’язанні розрахункових завдань, участі у ділових іграх тощо. Всі завдання розбиті на групові та індивідуальні, що дозволяє викладачеві оцінити рівень підготовки до контактних занять та ступінь опрацювання завдань винесених на самостійне вивчення, залежно від персональних компетенцій студента. Критерії оцінювання:
Контрольна (модульна) робота, яка входить до загального порядку оцінювання поточної успішності студента, складається з виконання тестових вправ. Оцінка модульного завдання визначається на основі розроблених кафедрою критеріїв і становить максимум 5 балів з 50 балів, якими оцінюється вся робота, винесена на поточний контроль. Модульне завдання складається з тестових вправ за Темами 1-12 даного курсу. Студент проходить тестування (що триває 15-20 хвилин) на дванадцятому, останньому, контактному занятті. При цьому весь теоретичний блок оцінюється за шкалою: 0 або1бал (тобто вірна відповідь на одне тестове питання приносить 1 бал), У сумі формується оцінка за модуль 10 балів. Шкалу і критерії оцінок наведено у табл. 3 Таблиця 3 Критерії оцінювання знань студентів під час виконання контрольних (модульних) завдань
4. ВИМОГИ ДО ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
4.1. Вимоги до виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи студентів денної форми навчанняСамостійна робота студентів складається з виконання одного завдання на 10 балів, або двох завдань по 5 балів. Завдання на 10 балів передбачає проведення наукового дослідження на обрану тематику в межах дисципліни «Управління міжнародною конкурентоспроможностю» та виступ на науковому семінарі. Вимоги до підготовки доповіді для наукового семінару та структура презентації: 1. Теоретичні підходи до дослідження – розкриття сучасних концепцій та теоретичних підходів до досліджуваного питання. 2. Аналіз світових тенденцій та бенчмаркінг об’єкта досліджень з світовими лідерами у відповідних галузях/сферах. 3. Перспективи та стратегічні пріоритети розвитку об’єкта досліджень – аналіз на основі стратегій уряду країн/ компаній. Виконання завдання дослідницького характеру потребує використання інформаційно-довідкових матеріалів:
Результати досліджень повинні бути представлені у вигляді нових таблиць, діаграм, графіків, що є обов’язковою вимогою до виконання завдання. Висновки, зроблені за результатами дослідження, повинні супроводжуватися посиланнями на таблиці, на підставі яких вони робляться. Обсяг доповіді - до 10 сторінок. Другий вид індивідуальної роботи – аналіз наукових статей та звітів, оцінюється в 5 балів та передбачає стислий, критичний та у певній логічній послідовності аналіз основних положень статей, звітів, досліджень і публікацій, що безпосередньо стосуються обраної проблематики в межах дисципліни «Управління міжнародною конкурентоспроможностю». Інформаційну базу для виконання цього завдання становлять аналітичні та статистичні матеріали, почерпнуті з довідникової, монографічної, навчальної літератури, видань науково-дослідних інститутів, центрів, служб, агенцій, Інтернет-мережі. Кількість використаних публікацій повинна бути не меншою 5. Метою критичного огляду наукових публікацій та звітів є доповнення висновків, зроблених за результатами виконання завдання дослідницького характеру, а також аналіз і оцінка підходів науковців до розгляду і вирішення певної проблеми за темою дослідження. Обсяг дослідження не повинен перевищувати 5-7 сторінок. Третій вид індивідуальної роботи – переклад, який оцінюється в 5 балів. Тематика текстів повинна відповідати структурі дисципліни «Управління міжнародною конкурентоспроможностю» та носити аналітичний або науковий характер. Максимальний обсяг - 20 сторінок, рисунки та список літератури не перекладаються. Титульний аркуш для всіх завдань повинен містити наступну інформацію:
Кінцевий термін подання робіт – за тиждень до кінця семестру. 4.2. Критерії оцінювання результатів виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи студентів денної форми навчанняКрім обов’язкових завдань для студентів денної форми навчання передбачені вибіркові завдання. Студенти мають обрати одне із запропонованих вибіркових завдань. Максимальна кількість балів за вибіркове завдання – 10 балів (для аналізу статей та перекладу -5 балів). 10 балів (5 балів) студент отримує за дане завдання у разі, якщо якісно виконав його, показав високі знання понятійного апарату, вміння аргументувати своє ставлення до відповідних процесів, виявляти тенденції та робити висновки. 8 балів (3 бали) отримує студент, коли завдання загалом вірно виконав, але мають місце окремі недоліки: використано недостатньо літератури, неточно чи неповністю розкрито предмет дослідження, тенденції не виявлені. 6 балів (2 бали) отримує студент, коли завдання загалом виконав, але мають місце недоліки: помилки у використанні понятійного апарату, аналіз та висновки зроблені поверхово чи взагалі не наведено статистичних даних бо вони є неактуальними. 0 балів отримує студент у випадку, якщо показав незадовільні знання понятійного апарату, неякісно виконав аналіз, допустив грубі помилки, не зробив висновки, або взагалі не виконав завдання. Таблиця 4 Критерії оцінювання індивідуального аналітичного завдання
4.3. Вимоги до виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи студентів заочної форми навчанняВсі індивідуальні завдання для самостійної роботи студентів заочної форми з дисципліни «Управління міжнародною конкурентоспроможністю» передбачені для виконання у прив’язці з конкретними підприємствами та організаціями. Індивідуальні завдання формують основний обсяг завдань, які мають бути виконані студентами для опанування цією дисципліною. На вибір студента в залежності від специфіки бази практики та його наукових інтересів пропонується набір завдань, що можуть бути уточнені з викладачем та керівником практики від підприємства. Навчання студентів в міжсесійний період складається з двох частин:
Робота над аналітичним звітом передбачає ґрунтовне опрацювання тем, винесених на контактні години. Змістовне наповнення кожної теми наведено в робочій навчальній програмі з дисципліни «Управління міжнародною конкурентоспроможністю», а також на сайті КНЕУ в персональному кабінеті викладача в розділі викладання http://meim.kneu.edu.ua/ua/depts6/k_mizhnarodnoi_ekonomiky/disc_me_m/ymk_me/. Для виконання завдання необхідно вивчити лекційний матеріал викладача, а також необхідно скористатися додатковими матеріалами:
Аналітичний звіт (індивідуальним завдання з аналізу конкретної виробничої ситуації з формуванням аналітичного звіту) включає 6 завдань/розділів для самостійного опрацювання які комплексно відображають зміст науки «Управління міжнародною конкурентоспроможністю»:
Результати виконаної роботи подати у формі аналітичного звіту обсягом 25-30 сторінок друкованого тексту, авторськими розрахунками, висновками та пропозиціями. Обов’язковим є використання в роботі узагальнюючих таблиць та рисунків, з авторськими розрахунками, висновками та пропозиціями. Аналітичний звіт здається на кафедру міжнародної економіки (407 ауд. 1 корпус ДВНЗ «КНЕУ імені Вадима Гетьмана») не пізніше ніж за 1 місяць до екзамену з «Управління міжнародною конкурентоспроможністю». До захисту допускаються аналітичні звіти в роздрукованому вигляді з зазначеною кафедрою датою виконання. При оцінюванні захисту беруться до уваги:
Аналітичний звіт має бути надруковане на комп’ютері на білому папері стандартного формату А4, мати титульний аркуш, викладені за відповідними пунктами роботи матеріали. Титульний аркуш завдання повинен мати такі реквізити:
У випадку, коли два і більше студента здадуть ідентичні роботи, робота не буде зарахована. Захист аналітичного звіту проводиться згідно Положення «про порядок проведення дня заочника» в ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» (Додаток 1 до наказу №84 від 13 лютого 2014 р), у відповідності з графіком проведення консультацій викладача. Крім обов’язкових завдань для студентів заочної форми навчання передбачені вибіркові завдання (підготовка дослідницьких есе; підготовка виступу на конференціях та щорічному студентському дослідницькому семінарі «Проблеми управління міжнародною конкурентоспроможністю»; критичний огляд сучасної монографічної літератури за заданою темою; переклад з іноземних джерел новітніх методик, теорій, концепцій конкурентоспроможності). Студенти мають обрати одне із запропонованих вибіркових завдань. Підготовка дослідницьких есе Підготовка дослідницьких есе виконується за обраною студентами заочною форм навчання тематикою. Тема аналітичного завдання не повинна повторюватися у студентів однієї групи. Інформаційною базою для підготовки студентами навчального завдання аналітичного характеру є статистичні матеріали у вигляді таблиць, перелік яких формується в рамках певних тематичних блоків. Статистичні матеріали для підготовки дослідницького есе знаходяться у викладача і видаються студентам за варіантами відповідно до їх порядкового номера у журналі поточної успішності. Виконання завдання дослідницького характеру потребує використання інформаційно-довідкових матеріалів:
Студент повинен проаналізувати дані з інформаційно-довідкових матеріалів в динаміці не менше ніж за 3-5 років за допомогою статистичних показників, серед яких повинні бути абсолютні, відносні (темп росту, приросту, індекси), середні величини, показники варіації тощо. На підставі аналізу статистичних даних студент повинен виявити тенденції і встановити їх причини. Результати досліджень повинні бути представлені у вигляді нових таблиць, діаграм, графіків, що є обов’язковою вимогою до виконання завдання. Висновки, зроблені за результатами дослідження, повинні супроводжуватися посиланнями на таблиці, на підставі яких вони робляться. Обсяг роботи з виконання завдань дослідницького характеру не повинен перевищувати 5-7 сторінок (без врахування базових статистичних таблиць). Обговорення та представлення результатів виконаної роботи відбувається під час аудиторних занять або ІКР. Критичний огляд наукових публікацій Критичний огляд публікацій виконується студентом за темою, яка обрана для виконання обов’язкового завдання (підготовка аналітичного звіту), тобто є логічним його продовженням. Інформаційну базу для виконання цього завдання становлять аналітичні та статистичні матеріали, почерпнуті з довідникової, монографічної, навчальної літератури, видань науково-дослідних інститутів, центрів, служб, агенцій, Інтернет-мережі. Кількість використаних публікацій повинна бути не меншою 5. Метою критичного огляду наукових публікацій є доповнення висновків, зроблених за результатами виконання завдання дослідницького характеру, а також аналіз і оцінка підходів науковців до розгляду і вирішення певної проблеми за темою дослідження. Обсяг дослідження не повинен перевищувати 5-7 сторінок. Обговорення та представлення результатів виконаної роботи відбувається під час аудиторних занять або ІКР.
Індивідуальні завдання для самостійної роботи для студентів заочної форми включають виконання індивідуальної (дослідницько-аналітичної) робіти з аналізу конкретної виробничої ситуації з формуванням аналітичного звіту. Тематику індивідуального завдання студенти отримують від викладача. Всі завдання скомпоновані у відповідності до контактних годин и представляються у формі аналітичного звіту. Оцінюється змістовна та презентаційна (мультимедійна складова та представлення/виступ) частина індивідуальної (дослідницько-аналітичної) робіти. Аналітичний звіт включає 5 завдань для самостійного опрацювання які підлягають обов’язковому захисту викладачу, який проводив контактні заняття та подається на кафедру міжнародної економіки (не пізніше ніж за місяць до початку екзаменаційної сесії). Дана робота має максимальну оцінку 15 балів з 50, якими оцінюється вся робота, винесена на поточний контроль в міжсесійний період. Оцінювання результатів виконання індивідуальної (дослідницько-аналітичної) робіти відбувається за наступними критеріями: Таблиця 5 Критерії оцінювання індивідуальної (дослідницько-аналітичної) робіти
Захист індивідуальної (дослідницько-аналітичної) робіти (аналітичного звіту за відповідним рівнем виконаних 5 завдань) здійснюється згідно затвердженого графіку «Дня заочника». За презентаційну (мультимедійна складова та представлення/виступ) частину індивідуальної (дослідницько-аналітичної) робіти студент може отримати від 0 до 5 балів. 5 балів студент отримує у разі, якісного, всебічного, системного виконання і презентації власної роботи, вміння аргументувати своє ставлення до відповідних процесів, виявляти тенденції та робити висновки. Студент правильно і вичерпно відповів на всі поставлених питаннь захиту роботи. 4 балів студент отримує у разі, якщо якісно його виконав, показав високі знання понятійного апарату, вміння аргументувати своє ставлення до відповідних процесів, виявляти тенденції та робити висновки їх якісно презентувати. Студент правильно відповів на переважну більшість поставлених питаннь захиту роботи. 3 бали студент отримує, коли завдання загалом вірно виконав, але мають місце окремі недоліки: використано недостатньо літератури, неточно чи неповністю розкрито предмет дослідження, тенденції не виявлені і частково представлені у презентації. Студент часково відповів на поставлені питання захиту роботи. 2 бали студент отримує, коли завдання загалом виконав, але мають місце недоліки: помилки у використанні понятійного апарату, аналіз та висновки зроблені поверхово чи взагалі не наведено статистичних даних бо вони є неактуальними. . Студент правильно відповів лише на окремі поставлені питання захиту роботи. 0 балів отримує студент у випадку, якщо показав незадовільні знання понятійного апарату, неякісно виконав аналіз, допустив грубі помилки, не зробив висновки, або взагалі не виконав завдання.
Крім обов’язкових завдань для студентів заочної форми навчання передбачено виконання індивідуальних робіт за вибором (підготовка дослідницьких есе; підготовка виступу на конференціях та щорічному студентському дослідницькому семінарі «Проблеми управління міжнародною конкурентоспроможністю»; критичний огляд сучасної монографічної літератури за заданою темою; переклад з іноземних джерел новітніх методик, теорій, концепцій конкурентоспроможності). Студенти мають обрати одне із запропонованих вибіркових завдань. Максимальна кількість балів за виконання індивідуальних робіт за вибором – 5 балів. Загальне оцінювання виконання індивідуальних робіт за вибором студента базується на наступних критеріях: 5 балів студент отримує за дане завдання у разі, якщо якісно виконав його, показав високі знання понятійного апарату, вміння аргументувати своє ставлення до відповідних процесів, виявляти тенденції та робити висновки. 4 бали отримує студент, коли завдання загалом вірно виконав, але мають місце окремі недоліки: використано недостатньо літератури, неточно чи неповністю розкрито предмет дослідження, тенденції не виявлені. 3 бали отримує студент, коли завдання загалом виконав, але мають місце недоліки: помилки у використанні понятійного апарату, аналіз та висновки зроблені поверхово чи взагалі не наведено статистичних даних бо вони є неактуальними. 2 бали студент отримує, коли завдання виконано частково, але мають місце значні недоліки: вагомі помилки у використанні понятійного апарату; аналіз та висновки зроблені поверхово з помилками чи взагалі не наведено статистичних даних бо вони є неактуальними. 0 балів отримує студент у випадку, якщо показав незадовільні знання понятійного апарату, неякісно виконав аналіз, допустив грубі помилки, не зробив висновки, або взагалі не виконав завдання. Додаткове оцінювання якості підготовлених дослідницьких есе здійснюється за системою критеріїв наведених у таблиці 6:
Таблиця 6 Додаткові критерії оцінювання якості підготовлених дослідницьких есе
Для оцінювання якості виконання індивідуальної робіти повязаної з критичним оглядом наукових публікацій додатково застосовуються критерії що наведені в таблиці 7: Таблиця 7 Додаткові критерії оцінювання якості підготовлених індивідуальних робіт повязаних з критичним оглядом наукових публікацій
Результати оцінювання всіх складових поточного контролю фіксуються в електронному журналі обліку навчальної роботи студентів академічної групи. Результати поточного контролю знань студентів вносяться до заліково-екзаменаційної відомості без переведення їх у 4-х бальну систему. Студент, який набрав за результатами поточного контролю від 0 до 20 балів (включно), вважається таким, що не виконав вимоги робочої програми навчальної дисципліни, передбаченої індивідуальним навчальним планом, і отримує з дисципліни незадовільну оцінку. Він має право за власною заявою опанувати цю дисципліну в наступному семестрі понад обсяги встановлені навчальним планом за індивідуальним графіком у формі додаткової індивідуально-консультативної роботи згідно з діючими в Університеті положеннями. Під час таких занять студент має виконувати завдання для самостійної роботи, модульні контрольні роботи, інші види робіт, передбачені робочою навчальною програмою з дисципліни та набрати від 21 до 50 балів (включно). Бали у кількості 21 і більше є підставою для допуску студента до екзамену за білетами, які містять 5 екзаменаційних завдань. Студент, який набрав за результатами поточного контролю від 0 до 20 балів (включно) і не бажає опановувати дисципліну в наступному семестрі понад обсяги встановлені навчальним планом за індивідуальним графіком у формі додаткової індивідуально-консультативної роботи, не допускається до повторного складання екзамену і вважається таким, що має академічну заборгованість.
5. ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Формою підсумкового контролю знань студентів з дисципліни “Управління міжнародною конкурентоспроможністю є екзамен. До екзамену допускаються всі студенти незалежно від кількості балів за результатами проміжних контрольних заходів. Екзамен проводиться у письмовій формі. Екзаменаційні білет для денної та заочної форм навчання містить 1 кейсове завдання (що містить 3 питання), 1 розрахункову задачу та тести, які складаються з 10 питань (кожне питання оцінюється за шкалою 0;1). Питання кейсового завдання і розв’язання задачі оцінюється за шкалою 0; 2; 4; 6; 8; 10 балів. В цілому тестове завдання оцінюється за шкалою 0; 2; 4; 6; 8; 10 балів (за умови якщо студент правильно відповідає на 2 -3 питань – 2 бали, на 4-5 питань – 4 бали, 6 питань – 6 балів; 7-8 питань – 8 балів; 9-10 питань – 10 балів; опанування матеріалу тестів нижче за 50% оцінюється на рівні 0 балів). Для оцінювання рівня відповідей студентів на теоретичні питання з дисципліни використовуються такі критерії:
Студент, який набрав за результатами поточного контролю від 0 до 20 балів (включно), вважається таким, що не виконав вимоги робочої програми навчальної дисципліни, передбаченої індивідуальним навчальним планом, і отримує з дисципліни незадовільну оцінку. Він має право за власною заявою опанувати цю дисципліну в наступному семестрі понад обсяги встановлені навчальним планом за індивідуальним графіком у формі додаткової індивідуально-консультативної роботи згідно з діючими в Університеті положеннями. Під час таких занять студент має виконувати завдання для самостійної роботи, модульні контрольні роботи, інші види робіт, передбачені робочою програмою навчальної дисципліни та набрати від 21 до 50 балів (включно). Бали у кількості 21 і більше є підставою для допуску студента до екзамену за білетами, які містять 5 екзаменаційних завдань. Студент, який набрав за результатами поточного контролю від 0 до 20 балів (включно) і не бажає опановувати дисципліну в наступному семестрі понад обсяги встановлені навчальним планом за індивідуальним графіком у формі додаткової індивідуально-консультативної роботи, не допускається до повторного складання екзамену і вважається таким, що має академічну заборгованість. Академічні успіхи студента визначаються за допомогою системи оцінювання, що використовуються у КНЕУ з обов'язковим переведенням оцінок до національної шкали та шкали ЕСТS в такому порядку: Шкала оцінювання: КНЕУ та ECTS
Таблиця 8 Загальна підсумкова оцінка знань, умінь та практичних навичок студента
Складання академічної заборгованості студентами всіх форм навчання з дисципліни передбачає виконання модульних (контрольних) та екзаменаційних завдань.
5.1. Зразок екзаменаційного білетудля денної та заочної форми навчання
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДВНЗ «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Дисципліна "Управління міжнародною конкурентоспроможністю"
Білет №1 1. Кейс Вихідні дані Компанія «Євроресурс Корп.» - займається виробництвом модифікатору для бетону поліфункціональної дії «Геокон G». На відміну від існуючих імпортних аналогів, що покращують один або декілька параметри бетонної суміші, модифікатори «Геокон G» здійснюють комплексний вплив, тобто поліпшують всі параметри. Застосування модифікаторів «Геокон G» дозволяє одержувати характеристики бетонів по міцності на стиск і розтягання, водонепроникності, морозостійкості не гірші, ніж із застосуванням імпортних дорогих домішок, але з яскраво вираженими низькими деформаціями усадки. В теперішній час модифікатори застосовують для одержання бетонів у монолітному будівництві. Таким чином, застосування модифікаторів “Геокон G” відкриває шлях до бетонів з високими експлуатаційними властивостями для будівництва висотних будинків, мостів, доріг, аеродромів, підземних тунелів, резервуарів і басейнів, річкових і морських споруд. Виробництво модифікаторів для бетону являє собою один з найбільш динамічно зростаючих секторів ринку сухих будівельних сумішей (СБС): у натуральному виразі місткість ринку модифікаторів бетону України склала 32,45 тис.т у 2011 році та 35,7 тис.т – у 2012 році. У вартісному виразі ці показники склали 13,5 та 16 млн. дол. США відповідно. При цьому за рік ринок зріс приблизно на 18,5 %. Оператори ринку впевнені, що його обсяги в подальшому будуть рости. Головним стимулюючим фактором стає пожвавлення капітального будівництва та реконструкції. Безпосередніми конкурентами ЗАТ «Євроресурс Корп» у сегменті модифікаторів бетону на ринку СБС є наступні компанії: Мареі (Італія), Sika (Швейцарія), Поліпласт, Мастер Бетон, Будіндустрія ЛТД (Україна). Таблиця 1 Ринкові частки та обсяги реалізації компаній у сегменті модифікаторів бетону
Компанія ЗАТ «Євроресурс Корп» на ринку модифікаторів бетону відноситься до тієї групи компаній, що мають середні розміри та пропонують широкий асортимент будівельної хімії. Порівняно невеликі розміри та достатній обсяг капіталу роблять такі компанії гнучкими у своїй політиці та дозволяють їм швидко реагувати на потреби ринку та вдосконалювати свою продукцію. Їх сукупна частка ринку становить 27,7%. Виробничо-господарська характеристика компанії«Євроресурс Корп»:має унікальну технологію виробництва модифікаторів поліфункціональної дії, що комплексно покращують властивості бетонів;порівняно низька ціна продукції; позитивний імідж компанії, який базується, насамперед, на основі позитивних відгуків щодо якості продукції ЗАТ «Євроресурс» таких замовників як: Криворіжсталь, Рівненська АЕС, Чорнобильська АЕС, Київський метрополітен; здійснення НДДКР; постійне вдосконалення та розширення асортименту продукції; освоєння нових сфер використання продукції; модернізовані виробничі потужності та оновлене устаткування; гнучка система знижок; консультування та післяпродажне обслуговування клієнтів. Виробничо-господарська характеристика компанії «Sika»: значна економія на масштабі виробництва;міжнародна репутація виробника високоякісної продукції;широка мережа дилерів, представництв та дочірніх підприємств;адаптація програми охорони оточуючого середовища у хімічній промисловості для включення всіх аспектів, пов’язаних з екологією, у всі сфери діяльності;постійне доповнення номенклатури продукції;адаптованість продукції до місцевих умов;фундаментальні дослідження в області гідратації цементу і механізму дії домішок для розробки нових матеріалів і систем;інтенсивне навчання спеціалістів на місцях;стратегічні альянси з третіми сторонами. Виробничо-господарська характеристика компанії «Mapei»: передові наукові дослідження, спрямовані на створення, технічне обслуговування та універсалізацію продукції;імідж компанії Mapei – виробника хімікатів для будівельних робіт, що підвищують естетику, комфорт і безпеку середовища, в якому ми живемо. Матеріали Mapei можуть стати джерелом натхнення архітекторів і проектувальників, допомагаючи їм створювати кращі і безпечніші споруди;високоякісне після продажне обслуговування клієнтів;надання технічних і консультаційних послуг;наукові дослідження і розробки. Компанія інвестує 5% від обороту у проектно-конструкторські розробки, 12% співробітників компанії зайняті розробкою нових видів продукції. Мареі співробітничає з найважливішими університетами світу. В компанії існує 7 лабораторій НДДКР;велика відеотека для демонстрації застосування продукції. Виробничо-господарська характеристика компанії «Поліпласт»: велика потужність всіх заводів, щовходять у склад компанії;наявність модернізованих лабораторій;розгалужена мережа торгових представництв по всій території країн СНД, оптимізований процес розповсюдження продукції у регіонах;індивідуальний підхід до кожного споживача;тісна взаємодія з різними науковими закладами у галузі зниження рівня забруднення оточуючого середовища;нова система найменування продукції, яка дозволяє споживачу обрати найбільш підходящий для себе продукт як за характеристиками, так і за ціною. Виробничо-господарська характеристика компанії «Мастер Бетон»: висококваліфіковані спеціалісти, що мають великий досвід наукової і практичної роботи в сфері будівництва і виробництва будівельних матеріалів;співробітництво з науковими, проектними і виробничими організаціями. Виробничо-господарська характеристика компанії «Будіндустрія ЛТД»: інновації існуючої і розробка нової продукції;постійний розвиток виробничої бази;власна дослідно-експериментальна база і незалежна дослідна лабораторія;повний технологічний сервіс протягом всього часу співробітництва підприємства з замовником, включаючи введення домішки у виробництво бетону;система управління якістю продукції у відповідності з ISO 9001:2000. У иці 2 наведені основні характеристики бетону, отриманого за умови внесення різних модифікаторів, а саме: міцність на стиснення на 1, 3 та 28 добу, рухливість та водостійкість, а також ціни товарів. Таблиця 2 Характеристики бетону, отриманого з додаванням домішок
Характеристика споживачів. Відомо, що більше половини обсягу бетонної суміші, що випускається розгалуженою мережею бетонних заводів, витрачається для виготовлення монолітних бетонних і залізобетонних конструкцій. ЗАТ «Євроресурс Корп» успішно співробітничає з найбільшими залізобетонними заводами й будівельними організаціями. Окремою групою споживачів є компанії по виробництву сухих будівельних сумішей, які випускають свою продукцію на основі модифікаторів бетону марки «ГЕОКОН». Різні можливості бетонів і розчинів з модифікаторами «Геокон G» використовуються дуже широко. Так, завод «Будіндустрія» за замовленням корпорації «Київпідзембуд» виготовляє труби різного діаметра, активно співпрацює з Рівненською та Чорнобильською АЕС. Характеристика постачальників. У підприємства склалися міцні довгострокові відносини з постачальниками сировини та матеріалів для виробництва продукції. До того ж близько 50% компонентів, що застосовуються у виробництві, фірма виробляє сама на обладнанні, розробленому спеціалістами ДП «Грінмаш», що входить в корпорацію Євроресурс. Основним постачальником метакаоліну (найголовнішого компоненту модифікаторів бетону) є Глуховецький каоліновий завод. ЗАТ «Евроресурс Корп» декілька років назад володіло контрольним пакетом акцій цього підприємства. Тому з ним налагоджені міцні зв’язки.
Таблиця 3 Показники оцінки фінансового стану компанії «Євроресурс Корп.»
Таблиця 4 Коефіцієнт впливу конкурентного середовища
Таблиця5 Інтегральна оцінка конкурентного потенціалу компаній
Тести
6. РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА 6.1. Основна література
6.2. Додаткова література
6.3. Дистанційні курси та інформаційні ресурси
[1] Оцінка може відповідати результатам навчальної діяльності студентів на одному або декількох заняттях |