|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ Управління стратегічними змінами в агробізнесі
Управління стратегічними змінами в агробізнесіДата публикации: 15.07.2019 13:50
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДВНЗ «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима Гетьмана»
Факультет економіки і управління
Кафедра економіки і менеджменту агробізнесу
ЗАТВЕРДЖУЮ: Проректор з науково-педагогічної роботи
«30» січня 2019 р.
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ «Управління стратегічними змінами в агробізнесі»
Київ – 2018
Розробники: Садовник Олександр Володимирович, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки і менеджменту агробізнесу, доцент.
email: sadovnyk@kneu.edu.ua
© О.В.Садовник, 2018 © КНЕУ, 2018
ЗМІСТ
Навчальна дисципліна «Управління стратегічними змінами в агробізнесі» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» спеціальності 051 «Економіка» спеціалізації «Економіка агробізнесу». Дисципліна викладається в обсязі 120 год. (4 кредити). Анотація навчальної дисципліни: Управління стратегічними змінами в агробізнесі (Managing strategic changes in agribusiness) – це сукупність принципів, методів, форм, прийомів прийняття стратегічних рішень, які зумовлені постійними змінами внутрішнього та зовнішнього середовища в агробізнесі та визначають вектор реалізації стратегії підприємства з урахуванням непередбачених викликів. Оскільки із формулюванням стратегії підприємства процес стратегічного управління на підприємстві не закінчується, стратегічний успіх підприємства значною мірою залежить від реалізації стратегічних планів. Впровадження будь-якої стратегії вимагає певних змін на підприємстві в агробізнесі, а запровадження змін стикається з опором і численними проблемами і перешкодами. Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Управління стратегічними змінами в агробізнесі» є логічним продовженням курсу «Стратегія підприємства» та «Стратегічне управління» і передбачає необхідність тісного зв’язку з іншими навчальними дисциплінами магістерського рівня вищої освіти: «Управлінська економіка», «Конкурентоспроможність в агробізнесі», «Фінансове управління в агробізнесі», «Глобальна економіка», «Управління проектами в агробізнесі», «Менеджмент витрат в агробізнесі», «Управління ланцюгом вартості в агробізнесі». Мета вивчення дисципліни – розвинути стратегічне мислення, поглибити розуміння стратегії підприємства, посилити діагностичні здатності та сформувати навички щодо управління стратегічними змінами в агробізнесі, а також оволодіння технічними навичками і прийомами, пов'язаними з використанням сучасних методів управління стратегічними змінами, а також: 1) надання студентам теоретичних знань і розуміння основних положень курсу, як основи для набуття ними професійних умінь і навичок; 2) розроблення комплексу практичних завдань, вирішення яких забезпечує набуття студентами цілісної системи умінь виконувати типові завдання професійної діяльності як економіста так менеджера у сфері стратегічного управління, зокрема управління стратегічними змінами в агробізнесі; 3) адаптація методичних рекомендацій і завдань для самостійної роботи щодо вивченням програми навчальної дисципліни, що слугує засобом формування у студентів здібностей до проведення науково-практичних досліджень і презентації їх результатів у сфері стратегічного управління. Завдання (навчальні цілі) дисципліни «Управління стратегічними змінами в агробізнесі» направлені на:
Предметом дисципліни є успішне управління процесом стратегічних змін при реалізації намічених стратегій підприємства в умовах нестабільного навколишнього середовища. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання:
з формування та реалізації стратегії діяльності підприємств в агробізнесі, визначення тактичних заходів для досягнення стратегічних цілей діяльності підприємства, стратегічного аналізу конкурентного середовища функціонування підприємств в агробізнесі, якісного аналізу ринків ресурсів та їх впливу на ефективність функціонування підприємства, координації діяльність структурних підрозділів щодо розробки планів в умовах конкуренції згідно з укладеними господарськими договорами, організації впровадження заходів щодо підвищення ефективності виробництва за умов раціоналізації витрат матеріальних, трудових і фінансових ресурсів підприємств в агробізнесі.
виділяти ключові ресурси і компетенції підприємства в агробізнесі, які є носіями конкурентних переваг, визначати рівень стратегічних змін на підприємстві в агробізнесі, обґрунтовувати методи і способи реалізації стратегії, аналізувати і пропонувати шляхи удосконалення організаційної структури і культури підприємств в агробізнесі.
здатність працювати сфері діяльності підприємств агробізнесу, застосовувати управлінські навички у сфері стратегічного управління, зокрема управління стратегічними змінами, забезпечити зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до членів робочої групи, структурного підрозділу та колективу підприємства в агробізнесі в цілому.
продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на формування, реалізацію та контроль запланованих заходів в сфері управління стратегічними змінами в агробізнесі. Засвоєні студентами знання та набуті під час вивчення даної дисципліни навички є основою для здійснення практичної діяльності у сфері прийняття стратегічних рішень, зокрема управління стратегічними змінами в агробізнесі, ризик-менеджменту в аграрному секторі економіки та проектуванні бізнес процесів підприємств агробізнесу. Досягненню мети та ефективній реалізації завдань вивчення дисципліни підпорядкована логіка її викладання, структура і зміст.
1. ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ
Тема 1. Загальні основи управління стратегічними змінами Поняття змін в агробізнесі: суть та види. Етапи процесу змін. Реакції на зміни. Інструменти поширення змін на підприємстві. Послідовність заходів для ефективного впровадження змін. Пріоритети при проведенні змін на підприємстві. Елементи перетворення організації та основні завдання при їх впровадженні.
Тема 2. Підходи до здійснення стратегічних перетворень Підходи до управління стратегічними змінами в агробізнесі. Визначення змін у показниках ринкової поведінки, конкурентної переваги та позиціювання у середовищі. Діагностика визначальних для змін параметрів організації: цінності та норми, організаційна культура, розподіл владних повноважень, готовність до змін, організаційна структура і бізнес-процеси. Загальні прийоми ідентифікації основних характеристик (ключових факторів), що сприяють або уповільнюють реалізацію змін. Критерії та варіанти проектування змін в агробізнесі.
Тема 3. Визначення рівня та послідовності стратегічних змін Суть та рівні стратегічних змін в агробізнесі. Критерії визначення рівня стратегічних змін. Характеристика впливу різнорівневих стратегічних змін на підприємство. Масштаби стратегічних перетворень. Послідовність впровадження стратегічних змін. Переваги і недоліки кожного підходу та особливості їх застосування в залежності від етапу стратегічних змін. Характеристика організації, що самонавчається. Шляхи досягнення загальних цілей. Типові помилки організацій, що самонавчаються. Зміна свідомості і процеси навчання. Бенчмаркінг в агробізнесі як метод визначення змісту та рівня стратегічних зрушень. Види бенчмаркінгу. Процедури бенчмаркінгу.
Тема 4. Галузеві аспекти стратегічних змін в агробізнесі Особливості управління стратегічними змінами в агробізнесі. Галузевий взаємозв'язок змін в агробізнесі. Вплив макросередовища на діяльність підприємств агробізнесу. Залежність розвитку агропромислових підприємств від змін зовнішнього середовища. Розвиток підприємств агробізнесу та їх адаптованість до змін в умовах глобалізації та міжнародної співпраці.
Тема 5. Управління змінами на різних етапах життєвого циклу підприємства Теорії життєвого циклу підприємства в агробізнесу. Характеристика основних етапів життєвого циклу підприємства. Управління діяльністю підприємств в залежності від його життєвого циклу. Організаційний розвиток. Характеристика змін на кожному етапі життєвого циклу організації та особливості їх впровадження. Шляхи досягнення конкурентної переваги в залежності від стадії життєвого циклу галузей АПК. Доцільність та можливості зміни галузевої структури агропромислового підприємства.
Тема 6. Організаційні аспекти проведення змін на підприємстві Функції підрозділів підприємств агробізнесу при впровадженні стратегічних змін. Сфери функціонального аналізу: землевпорядкування, технологія, фінанси, логістика, виробництво, управління персоналом, маркетинг. Роль та місце відділу стратегічного управління в процесі здійснення функціональних перетворень. Зворотній зв’язок та децентралізація, покращення координації функцій в процесі впровадження змін. Залучення зовнішніх контрагентів для здійснення перетворень у функціональних підрозділах.
Тема 7. Земельна та матеріально-технічна складові стратегічних змін Ресурси як носії конкурентних переваг підприємств агробізнесу. Класифікація ресурсів. Розвиток ресурсної бази. Організаційні здатності як необхідна база розвитку ресурсів. Земельні ресурси. Особливості земельних відносин і вплив їх змін на розвиток агропромислових підприємств. Зміни в державному регулюванні земельних відносин. Особливості залучення матеріально-технічних ресурсів в агробізнесі. Високопродуктивні енергозберігаючі технології виробництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції. Зміни на ринку матеріалів. Готівковий баланс. Визначення та складові реінжинірингу в агробізнесі. Принципи реінжинірингу. Впровадження загальної системи управління якістю для досягнення цілей реінжинірингу.
Тема 8. Трудові ресурси в управлінні стратегічними змінами Визначення агентів стратегічних змін в агробізнесі. Основні завдання агентів змін. Налагодження зворотного зв’язку. Підготовка агентів змін середньої ланки. Шляхи подолання стереотипів, що загрожують змінам. Ментальні моделі агентів стратегічних змін. Навички агентів змін. Взаємозв'язок змін політики щодо персоналу та змін в прийнятій загальній стратегії. Типи стратегічних управлінців, які здатні успішно реалізовувати різні види стратегій. Проблеми скорочення персоналу і шляхи їх вирішення в агробізнесі.
Тема 9. Взаємозв'язок стратегій та організаційної структури управління підприємством Забезпечення переходу від планування до реалізації стратегічних змін в агробізнесі. Політики як закріплення правил поведінки та прийняття рішень при реалізації стратегії. Поняття та зміст програм. Формальне та неформальне закріплення змінених процедур. Модель п’яти «Р» у процесі реалізації стратегії. Розвиток моделі сім «S» у процесі впровадження стратегічних змін. Концепція «центру тяжіння» у розвитку організаційної структури управління підприємством. Складові організаційної структури. Сім типів конфігурації структури за Г. Мінцбергом. Матрична та дивізіональна організаційна структури при реалізації стратегій підприємств в агробізнесі: переваги і недоліки. Сітьова структура: принципи побудови, еволюція. Стратегічні ризики. Використання кластерної організаційної структури в агробізнесі.
Тема 10. Вдосконалення організаційної культури та управління стратегічними змінами Визначення організаційної культури. Складові організаційної культури. Механізми розвитку організаційної культури та їх застосування на підприємствах агробізнесу. Класифікація організаційних культур за різними ознаками. Переваги і недоліки, специфіка процесу змін за різних організаційних культур в підприємствах агробізнесу.
Тема 11. Соціальна відповідальність та етика при управлінні стратегічними змінами Необхідність урахування інтересів і відповідальності перед зацікавленими групами у зовнішньому і внутрішньому середовищі. Види відповідальності підприємства: економічна, юридична, етична і «на власний розсуд». Соціальна відповідальність і соціальний аудит. Персональні цінності вищого керівництва і працівників. Концепція і види морального релятивізму: наївний, рольовий, соціальної групи і культурний. Підходи до визначення етичної поведінки: утилітарний, персональних прав, справедливості та рівності.
2. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
2.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА Карта самостійної роботи студента є основою організації самостійної роботи студента з дисципліни ««Управління стратегічними змінами в агробізнесі»» і відображає перелік конкретних форм роботи, які необхідно виконати студенту відповідно до робочої програми дисципліни та кількість балів, які можна отримати за виконання цих робіт.
Карта навчальної роботи студента з дисципліни (вибіркової) «Управління стратегічними змінами в агробізнесі» для студентів освітньої програми / спеціалізації Економіка агробізнесу денна форма навчання
2.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни Курс складається з 11 тем, які повністю розкривають зміст дисципліни «Управління стратегічними змінами в агробізнесі». Заняття проводяться у вигляді лекцій та семінарських занять. Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, відбувається написання контрольних робіт та модулів. Для визначення рівня досягнення результатів навчання передбачено індивідуальне завдання, під час якого студенти презентують результати своєї індивідуальної роботи (ІР) та демонструють набуті навички. Завершується дисципліна – заліком.
Форми контролю результатів навчальної діяльності студентів та їх оцінювання
Організація оцінювання: Оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни для студентів денної форми навчання здійснюється впродовж семестру з усіх видів робіт, зокрема: - активність роботи студента під час семінарських занять (фронтальне опитування, участь в дискусіях, реальні пропозиції при аналізі конкретних виробничих ситуацій). За семестр буде проведено 5 опитувань. Активність студентів та їх відповіді на занятті будуть оцінені від 4,0, 3,0, 2,0 та 0 балів, тому максимальна кількість балів за цим напрямом контролю може становити 20 балів; - 20 балів - за рівень знань, продемонстрований студентом під час написання 5-ти поточних контрольних робіт. Контрольна робота може бути оцінена на шкалою 4,0, 3,0, 2,0 та 0 балів в залежності від повноти відповіді та точності розрахунків. - рівень виконання контрольних (модульних) завдань Для проведення проміжного контролю знань студентів виділено 2 модулі. За результатами кожного контролю (модулю) студент може набрати максимум 10 балів. Контрольна (модульна робота) складається студентом у письмовій формі і включає 5 завдання. Кожне із завдань оцінюється за п’ятибальною шкалою. Фактична кількість, яку отримує студент за модуль визначається шляхом розрахунку середнього бала, отриманого за 5 завдання та його подальшим перемножуванням на 2. Середній бал успішності за завдання даної роботи визначається як середня арифметична із оцінок, одержаних по кожному із завдань. Оцінка «5 балів» ставиться за питання тоді, коли студент: а) з питання теоретико-методологічного спрямування чітко сформулював поняття і терміни, які необхідно знати для висвітлення змісту даного питання; обґрунтував методологічні принципи, підходи до розв’язання передбаченої питанням проблеми; б) правильно виклав економічний механізм чи методичні підходи до розв’язання сформульованої економічної проблеми, спираючись на теоретичні знання; в) з практичної реалізації набутих теоретичних знань через розв’язання економічних задач за вихідною заданою інформацією у логічній послідовності правильно розв’язав задачу, зробив відповідні висновки, які випливають із одержаного результату. Оцінка «4 бали» ставиться тоді, коли студент: а) сформулював поняття і терміни в основному правильно, але не повністю. За допущених ним неістотних похибок; правильно, але поверхово розкрив сутність економічних явищ і процесів; назвав методологічні принципи, підходи до розв’язання аграрно-економічних завдань без належного їх обґрунтування; б) допускає неістотні похибки при викладенні економічного механізму або підходів до розв’язання економічної проблеми; або ж допускає одну істотну похибку, що свідчить про дещо поверхневі знання студента з даного питання; в) правильно описав методику визначення більшості економічних показників, не повністю розкрив їх сутність і взаємозв’язок, не розкрив логічних підходів до якісної оцінки вказаних показників; г) правильно окреслив хід розв’язання задачі, але допустив помилку в розрахунках і отримав неправильний результат. Оцінка «3 бали» ставиться тоді, коли студент: а) допускає істотні похибки при викладенні економічного механізму розв’язання економічної проблеми; або ж допускає одну істотну похибку, що свідчить про поверхневі знання студента з даного питання; б) концептуально виклав основні напрями (шляхи) розв’язання тієї чи іншої проблеми, але здійснив лише поверхневе їх обґрунтування, допустив логічні похибки; або ж студентом названо і здійснено належне обґрунтування не з усіх основних напрямів розв’язання проблеми. Оцінка «0 балів» ставиться тоді, коли студент: а) зовсім не дає визначення понять і термінів або сформулював їх неправильно, що свідчить про відсутність у студента розуміння суті даного питання; в основному неправильно назвав методологічні принципи, підходи до розв’язання економічних завдань, зробив невдалу спробу їх обґрунтування; б) допускає істотні похибки при викладенні економічного механізму або методичних підходів до розв’язання проблеми, що у підсумку свідчить про відсутність у студента системних знань з даної проблеми; в) неправильно визначив більшість показників, що передбачені питанням, не зробив або ж зробив невдалу спробу розкрити сутність цих показників та їх взаємозв’язок, що в цілому свідчить про незасвоєння студентом методики розв’язання даного питання; г) неправильно окреслив більшість основних напрямів (шляхів) розв’язання проблеми; д) допустив неправильний хід розв’язання задачі, що призвело до одержання неправильного результату.
3. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
3.1. КАРТА НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА Карта самостійної роботи студента є основою організації самостійної роботи студента з дисципліни ««Управління стратегічними змінами в агробізнесі»» і відображає перелік конкретних форм роботи, які необхідно виконати студенту відповідно до робочої програми дисципліни та кількість балів, які можна отримати за виконання цих робіт.
Карта навчальної роботи студента з дисципліни (вибіркової) «Управління стратегічними змінами в агробізнесі» для студентів освітньої програми / спеціалізації Економіка агробізнесу заочна форма навчання
3.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни Курс складається з 11 тем, які повністю розкривають зміст дисципліни «Управління стратегічними змінами в агробізнесі». Заняття проводяться у вигляді лекцій та контактних занять. Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, відбувається написання контрольних робіт та модулів. Для визначення рівня досягнення результатів навчання передбачено індивідуальне завдання, під час якого студенти презентують результати своєї індивідуальної роботи (ІР) та демонструють набуті навички. Завершується дисципліна – заліком.
Форми контролю результатів навчальної діяльності студентів та їх оцінювання
Організація оцінювання: Для студентів заочної форми навчання передбачено:
Плани контактних занять відповідають «Змісту навчальної дисципліни за темами» та зазначені в «Методичних матеріалах з вивчення навчальної дисципліни». За роботу в аудиторії студент може отримати наступні бали: 10 балів студент може отримати активну та системну участь в контактних заняттях, за умов: 10 балів – приймав активну участь у 85-100% занять; 8 бали – приймав активну участь у 70-84 % занять; 6 бали – приймав активну участь у 60-69% занять; 4 бали – приймав активну участь у 55-59% занять; 2 бал – приймав активну участь у 50-54% занять. По 10 балів за експрес контрольну та усні відповіді, якщо кожне з них було оцінено: - на відмінно – 10 балів; - на добре – 8 бали; - на задовільно – 6 бали; - на незадовільно – 0 балів. Модуль складається студентом у письмовій формі і включає 5 завдань. Кожне із завдань оцінюється за чотирьохбальною шкалою. Фактична кількість, яку отримує студент за модуль визначається шляхом розрахунку середнього бала, отриманого за 5 завдань. Середній бал успішності за завдання модуля визначається як середня арифметична із оцінок, одержаних по кожному із завдань. Сумарна оцінка за модуль - 20 балів. Оцінка «4 бали» ставиться за питання тоді, коли студент: а) з питання теоретико-методологічного спрямування чітко сформулював поняття і терміни, які необхідно знати для висвітлення змісту даного питання; обґрунтував методологічні принципи, підходи до розв’язання передбаченої питанням проблеми; б) правильно виклав економічний механізм чи методичні підходи до розв’язання сформульованої економічної проблеми, спираючись на теоретичні знання; в) з практичної реалізації набутих теоретичних знань через розв’язання економічних задач за вихідною заданою інформацією у логічній послідовності правильно розв’язав задачу, зробив відповідні висновки, які випливають із одержаного результату. Оцінка «3 бали» ставиться тоді, коли студент: а) сформулював поняття і терміни в основному правильно, але не повністю. За допущених ним неістотних похибок; правильно, але поверхово розкрив сутність економічних явищ і процесів; назвав методологічні принципи, підходи до розв’язання аграрно-економічних завдань без належного їх обґрунтування; б) допускає неістотні похибки при викладенні економічного механізму або підходів до розв’язання економічної проблеми; або ж допускає одну істотну похибку, що свідчить про дещо поверхневі знання студента з даного питання; в) правильно описав методику визначення більшості економічних показників, не повністю розкрив їх сутність і взаємозв’язок, не розкрив логічних підходів до якісної оцінки вказаних показників; г) правильно окреслив хід розв’язання задачі, але допустив помилку в розрахунках і отримав неправильний результат. Оцінка «2 бали» ставиться тоді, коли студент: а) допускає істотні похибки при викладенні економічного механізму розв’язання економічної проблеми; або ж допускає одну істотну похибку, що свідчить про поверхневі знання студента з даного питання; б) концептуально виклав основні напрями (шляхи) розв’язання тієї чи іншої проблеми, але здійснив лише поверхневе їх обґрунтування, допустив логічні похибки; або ж студентом названо і здійснено належне обґрунтування не з усіх основних напрямів розв’язання проблеми. Оцінка «0 балів» ставиться тоді, коли студент: а) зовсім не дає визначення понять і термінів або сформулював їх неправильно, що свідчить про відсутність у студента розуміння суті даного питання; в основному неправильно назвав методологічні принципи, підходи до розв’язання економічних завдань, зробив невдалу спробу їх обґрунтування; б) допускає істотні похибки при викладенні економічного механізму або методичних підходів до розв’язання проблеми, що у підсумку свідчить про відсутність у студента системних знань з даної проблеми; в) неправильно визначив більшість показників, що передбачені питанням, не зробив або ж зробив невдалу спробу розкрити сутність цих показників та їх взаємозв’язок, що в цілому свідчить про незасвоєння студентом методики розв’язання даного питання; г) неправильно окреслив більшість основних напрямів (шляхів) розв’язання проблеми; д) допустив неправильний хід розв’язання задачі, що призвело до одержання неправильного результату.
4. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ Дистанційна форма навчання з дисципліни «Управління стратегічними змінами в агробізнесі» на спеціалізації «Економіка агробізнесу» відсутня.
5. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
Для студентів денної форми навчання за виконання індивідуальної роботи передбачено бали за своєчасність, якість і захист персоніфікованих завдань самостійної роботи студента. Максимальна кількість балів за цим напрямом контролю становить 30 балів. Своєчасність виконання завдань дуже важливе при вивчення оскільки тут вимагається чітка послідовність виконання завдань, їх взаємопов’язана не тільки за персоніфікованими завданнями окремих студентів, а і всієї академічної групи. Тому якщо студент не виконав одного індивідуального завдання, він не може робити наступне. Студентам пропонується 3 блоки завдань кожне з яких буде оцінено від 0 до 10 балів в залежності від їх складності, зокрема: 10 балів – захищено 85-100% передбачених завдань 8 балів – захищено 70-84 % передбачених завдань 6 балів – захищено 60-69% передбачених завдань 4 балів – захищено 55-59% передбачених завдань 2 бали – захищено 50-54% передбачених завдань.
За це ж завдання студент заочної форми може отримати 40 балів за якісне виконання у встановлений термін всіх завдань самостійної роботи студента, тобто: - 30 балів: якщо у викладача не було суттєвих зауважень щодо їх змісту та оформлення за таких умов: 25-30 балів – виконано 85-100% передбачених завдань 19- 24 бали – виконано 70-84 % передбачених завдань 13 -18 балів – виконано 60-69% передбачених завдань 7- 12 балів – виконано 55-59% передбачених завдань 4 - 6 бали – виконано 50-54% передбачених завдань 0 балів - якщо студент виконав менше 50 % передбачуваних завдань - 10 балів студент може отримати протягом семестру за успішний захист у встановлений термін всіх завдань самостійної роботи студента, за таких умов: 10 балів – захищено 85-100% передбачених завдань 8 балів – захищено 70-84 % передбачених завдань 6 балів – захищено 60-69% передбачених завдань 4 балів – захищено 55-59% передбачених завдань 2 бали – захищено 50-54% передбачених завдань.
За виконання інших завдань самостійної роботи студента для самостійного опрацювання (вибіркова частина) – студент отримує 0-10 балів, в тому числі: - на відмінно – 10 балів; - на добре – 8 балів; - на задовільно – 6 балів; - на незадовільно – 0 балів.
Результати поточного контролю знань студентів вносяться до залікової відомості обліку успішності у наведених балах. Студенти, які за результатами підсумкового контролю у формі заліку набрали від 0 до 59 балів включно, після належної підготовки мають право повторно скласти залік у формі виконання індивідуальної контрольної роботи. Індивідуальна контрольна робота складається з 10 питань, кожне з яких оцінюється за вимогами, що є аналогічними вимогам до екзаменаційного білету. За своєю структурою індивідуальна контрольна робота складається з 4 теоретичних та 6 розрахункових завдань, які студенти вивчали опановуючи дисципліну «Управління стратегічними змінами підприємства». Переведення 100-бальної шкали оцінювання в 4-и бальну та шкалу за системою ECTS здійснюється в такому порядку:
Шкала оцінювання: КНЕУ та ECTS
6.1. Основна література
6.2. Додаткова література
6.3. Дистанційні курси та інформаційні ресурси
[1] Використовуються дані підприємства – майбутньої бази практики або дані надані керівником курсу по віртуальному підприємству |