|
ВНУТРІШНІЙ АУДИТ КОРПОРАЦІЙДата публикации: 02.07.2019 21:24
ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА» Факультет обліку та податкового менеджменту Кафедра аудиту
ЗАТВЕРДЖУЮ: Проректор з науково-педагогічної роботи
«___» ___________ 20__ р.
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ
«ВНУТРІШНІЙ АУДИТ КОРПОРАЦІЙ»
Київ – 2018
Розробник:
Заднепровська С. П., к.е.н., доцент, доцент кафедри аудиту, polantonk@bigmir.net
© Заднепровська С. П., 2018 © КНЕУ, 2018
ЗМІСТ
ВСТУП Навчальна дисципліна «Внутрішній аудит корпорацій» є однією із складових комплексної підготовки фахівців галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 071 «Облік і оподаткування», спеціалізації «Облік і аудит», вибіркової компоненти «Аудит та державний фінансовий контроль». Анотація навчальної дисципліни: На сучасному етапі формування ринкових відносин і розвитку корпоративної форми власності, дезінтеграції і диверсифікації галузей економіки зростає необхідність ефективного управління корпораціями, яке має на увазі широкий діапазон завдань, включаючи всі аспекти класичного управління – фінансами, кадрами, виробництвом, ресурсами, інвестиціями та ін., а також відносно нові для української практики питання постійного і систематичного контролю з боку власників корпорації. Прагнення власників корпорації розвивати ринкові взаємини цивілізованим шляхом обумовлюється потребою в забезпеченні довіри з боку ділових партнерів і споживачів, органів державного управління і громадських організацій. Вирішення даних проблем, а також конфлікту інтересів, що виникають між власниками корпорації і її менеджерами, проблем оптимізації процесу контролю повинне забезпечити служба внутрішнього аудиту (СВА). Однією з головних причин недостатньо ефективної діяльності корпоративних організацій України, незначних обсягів залучення інвестицій, низької ліквідності їх акцій є недосконала система корпоративного управління й брак управлінських навичок нового типу у керівників старої формації. Невідповідність корпоративного управління у вітчизняних корпораціях світовим стандартам стримує залучення іноземних інвестицій у розвиток економіки держави, розвиток виробничого та інноваційного потенціалу підприємств, а також ускладнює реалізацію проектів із розміщення цінних паперів вітчизняних корпорацій закордонних фондових біржах. Також з’явилась потреба постійно розширювати коло власників, що вплинуло на виникнення розриву в просторі між реальним власником і самою власністю, адже розширюючи свій бізнес акціонер може створювати підприємства на різних територіях або вкладати свої кошти у вже існуючі підприємства. Таким чином, з’явилась потреба контролювати функціонування вкладеного капіталу та діяльність найманих працівників. Вирішенню цих проблем сприяє впровадження в організаційну структуру та діяльність корпорацій функції внутрішнього аудиту, який здатний збалансувати інтереси усіх зацікавлених осіб у процесі функціонування корпорації. Саме тому особливої актуальності набуває підготовка фахівців-магістрів, які здатні працювати у нових умовах, впроваджувати у практику діяльності вітчизняних корпорацій міжнародні стандарти корпоративного управління й забезпечувати підвищення ефективності їх діяльності в інтересах акціонерів та держави. Міждисциплінарні зв’язки: Дисципліна «Внутрішній аудит корпорацій» базується на фундаментальних знаннях з таких курсів, як «Економіка підприємства», «Бухгалтерський облік», «Фінансовий облік», «Фінансовий аналіз суб’єктів підприємницької діяльності», «Аудит», «Внутрішній аудит», «Фінанси», «Гроші та кредит», «Господарське право», «Комп`ютерні технології в аудиті», «Інформаційні системи і технології в обліку». Вивчення дисципліни дає змогу закріпити і поглибити вже набуті знання, підвищити якість професійної підготовки фахівців. Метою дисципліни є засвоєння студентами теоретичних основ, організаційних та методичних положень внутрішнього аудиту як складової корпоративного управління та особливостей його проведення у корпораціях; набуття практичних навиків організації служби внутрішнього аудиту та методики проведення аудиторських перевірок основних напрямків діяльності корпорацій. Завдання (навчальні цілі) дисципліни:
Предмет дисципліни – теоретичні положення та практичні аспекти внутрішнього аудиту корпорацій. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути такі результати навчання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей та програмних результатів навчання відповідно до освітньо-професійної (освітньо-наукової) програми «Облік і аудит». 2. ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ
Тема 1. Сутність та місце внутрішнього аудиту в системі корпоративного управління
Еволюція становлення корпоративної форми організації бізнесу та корпоративного сектору економіки. Учасники корпоративних відносин та органи корпоративного управління. Поняття та концептуальні засади корпоративного контролю в корпорації. Сутність внутрішнього аудиту. Модель «Три лінії захисту» Місце і роль внутрішнього аудиту в системі корпоративного управління.
Тема 2. Інфраструктура корпоративного середовища та нормативно-правове забезпечення організації внутрішнього аудиту корпорації
Інфраструктура корпоративного середовища в Україні. Учасники корпоративного управління та регулювання відносин між ними. Законодавство про діяльність акціонерних товариств Нормативно-правове забезпечення внутрішнього аудиту в Україні. Основні положення МСА в частині організації внутрішнього аудиту. Міжнародні стандарти професійної практики внутрішнього аудиту (International Standards for the Professional Practice of Internal Auditing).
Тема 3. Організація СВА. Структура та зміст положення про СВА (з у рахуванням галузевої та секторальної специфіки)
Порядок та основні вимоги до організації внутрішнього аудиту в корпораціях. Зміст та структура Положення про службу внутрішнього аудиту корпорації. Права, обов’язки та відповідальність внутрішніх аудиторів. Інформаційне, кадрове і матеріально-технічне забезпечення внутрішнього аудиту. Професійні компетенції і кваліфікаційні вимоги до внутрішніх аудиторів корпорації. Посадова інструкція внутрішнього аудитора. Взаємодія працівників СВА з іншими структурними підрозділами корпорації та зовнішніми контрагентами.
Тема 4. Інтегрована «модель» СOSO. Сутність ризико-орієнтовного планування внутрішнього аудиту корпорації
Планування діяльності служби внутрішнього аудиту корпорації. Сутність концепції «Управління ризиками організації. Інтегрована модель» Комітету COSO. Методологія ризико-орієнтовного планування внутрішнього аудиту.
Тема 5. Методика внутрішнього аудиту корпоративного управління як об’єкт аудиту
Інформаційно-аналітичне забезпечення аудиту корпоративного управління. Методика внутрішнього аудиту корпоративного управління.
Тема 6. Організація та методика внутрішнього аудиту корпоративного капіталу
Поняття та структура корпоративного капіталу. Об’єкти ВА формування, використання та управління корпоративним капіталом. Інформаційно-аналітичне забезпечення аудиторського процесу. Критерії вибірки операцій (операції з цінними паперами, дивідендна політика, операції з пов’язаними особами).
Тема 7. Методика внутрішнього аудиту бізнес-процесів корпорації
Організаційна структура корпорації. Основні положення щодо бізнес-процесів корпорації. Види бізнес процесів – керуючі, операційні та підтримуючі. Організація та методика аудиту основних бізнес-процесів корпорації. Внутрішній аудит персоналу та інтелектуального капіталу. Мета та сутність аудиту персоналу корпорації. Основні підходи до діагностики ефективності системи управління персоналом. Інформаційно-аналітичне забезпечення аудиторського процесу. Рівні та інструментарій проведення аудиту персоналу. Основні фактори, що визначають зростання інтелектуального капіталу організації. Внутрішній аудит процесу закупівель. Мета, інформаційно-аналітичне забезпечення внутрішнього аудиту закупівель. Завдання аудиторської перевірки процесу закупівель. Критерії вибірки операцій та методи аудиторської перевірки. Притаманні ризики та їх оцінка внутрішнім аудитом. Внутрішній аудит процесів маркетингу та збуту. Сутність аудиту ефективності маркетингу. Оцінка частки ринку корпорації та його конкурентоспроможності. Аудит товарної (продуктової) та цінової політики корпорації. Аудит збутової політики корпорації.
Тема 8. Організація та методика внутрішнього аудиту ризиків корпорації
Внутрішній аудит ризиків корпорації. Короткий огляд сутності ризиків у підприємницькій діяльності. Заходи ризик-менеджменту як об’єкт внутрішнього аудиту. Завдання внутрішнього аудиту в системі управління ризиками корпорації. Програма внутрішнього аудиту ризику ліквідності корпорації. Внутрішній аудит інформаційної безпеки. Мета, завдання та об’єкти аудиторської перевірки інформаційної безпеки корпорації. Сутність операційно-технологічного ризику та підходи до його оцінки. Інформаційні технології корпорації як об’єкт ВА корпорації. Комерційна таємниця корпорації та оцінка рівня її безпеки. Інформаційно-аналітичне забезпечення аудиторського процесу. Типові помилки та недоліки.
Тема 9. Шахрайство та корупція як об’єкти внутрішнього аудиту корпорацій
Сутність шахрайства та його види у підприємницькій діяльності. Корупція як об’єкт внутрішнього аудиту. Роль і функції внутрішнього аудиту у боротьбі з корупцією та протидії шахрайства. Методика внутрішнього аудиту шахрайства та елементів корупції у корпорації. Комплайєнс – зміст та основні процедури.
Тема 10. Внутрішня та зовнішня оцінка ефективності діяльності СВА
Сутність оцінки ефективності діяльності служби внутрішнього аудиту. Особливості внутрішньої та зовнішньої оцінки ефективності діяльності служби внутрішнього аудиту. Критерії оцінки ефективності діяльності служби внутрішнього аудиту. Система контролю якості функціонування служби внутрішнього аудиту.
2. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ 2.1. Карта навчальної роботи студента з дисципліни «Внутрішній аудит корпорацій» для студентів освітнього ступеня магістр, галузь знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальність 071 «Облік і оподаткування», спеціалізація (освітня програма) «Облік і аудит», вибіркова компонента «Аудит та державний фінансовий контроль»
Денна форма навчання
2.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни
Система оцінювання знань, умінь та навичок студентів, набутих під час навчання, містить такі складники: − поточний контроль результатів навчальної діяльності студентів та оцінювання її результатів під час вивчення вибіркових дисциплін; − підсумковий контроль результатів навчальної діяльності студентів та оцінювання її результатів після вивчення вибіркових дисциплін. Поточний контроль результатів навчальної діяльності студентів під час вивчення вибіркових дисциплін здійснюється з метою перевірки знань, умінь та навичок студентів під час проведення аудиторних занять, а також для перевірки результатів виконання та захисту завдань самостійної роботи. Завданням поточного контролю є перевірка рівня: засвоєння відповідного навчального матеріалу, набуття знань та сформованості навичок вирішення конкретних питань та ситуацій, умінь самостійно опрацьовувати тексти, здатності осмислювати сутність змісту матеріалу заняття, сформованості вмінь публічно чи письмово обґрунтувати власну точку зору, уміння працювати в команді, здатність нести відповідальність за надані рекомендації та прийняті рішення тощо. При поточному контролі результатів навчання студентів під час вивчення вибіркових дисциплін оцінці підлягають результати навчання, що виявляються через набуті компетентності (знання, уміння, навички тощо), а саме: − відповіді (виступи) на аудиторних заняттях; − результати виконання контрольних (модульних) робіт; − результати виконання і захисту завдань самостійної роботи студента; − результати виконання і захисту інших видів робіт, що передбачені робочою навчальною програмою. Поточний контроль за результатами виконання контрольних (модульних) робіт передбачає оцінювання теоретичних знань та практичних умінь і навичок, які студент набув після опанування навчального матеріалу з дисципліни. Контрольна (модульна) робота проводиться у формі: − відповідей на теоретичні питання; − розв’язання практичних завдань. Результати поточної успішності студентів є показником рівня засвоєння студентами робочої навчальної програми та виконання вимог Карти самостійної роботи студентів. Підсумковий контроль результатів навчальної діяльності студентів здійснюється для оцінювання знань, умінь та навичок студентів з дисципліни навчального плану і проводиться у формі заліку. Залік − форма підсумкового контролю рівня засвоєння студентом навчального матеріалу з окремої дисципліни виключно на підставі результатів поточного контролю рівня знань, умінь та навичок студентів з окремої дисципліни. Оцінювання результатів навчальної діяльності студентів з вибіркової дисципліни здійснюється виключно на підставі результатів поточного контролю у формі заліку. При поточному контролі результатів навчання студентів під час вивчення вибіркових дисциплін оцінці підлягають результати навчання, що виявляються через набуті компетентності (знання, уміння, навички тощо), а саме: − відповіді (виступи) на аудиторних заняттях; − результати виконання контрольних (модульних) робіт; − результати виконання і захисту завдань самостійної роботи студента; − результати виконання і захисту інших видів робіт, що передбачені робочою навчальною програмою. Оцінювання знань студентів денної форми навчання з дисципліни «Внутрішній аудит корпорацій» здійснюється на основі результатів виконання практичних завдань, модульних контрольних робіт та самостійної роботи. Об’єктами контролю знань студентів є: 1. Рівень засвоєння теоретичних знань та правильність і повнота виконання практичних завдань на практичних заняттях. Загальна кількість практичних занять за навчальними планом – 12, у тому числі:
Знання, уміння та навички, продемонстровані на аудиторних заняттях оцінюються від 0 до 70 балів. 2. Виконання контрольної (модульної) роботи. При виконанні контрольної (модульної) роботи оцінці підлягають теоретичні знання та практичні навички, яких набули студенти після опанування дисципліни. Модульний контроль проводиться у формі відповідей на теоретичні питання, відповідей на тестові завдання та розв’язання практичних завдань під час проведення контрольної роботи. Загальна оцінка контрольної (модульної) роботи від 0 до 20 балів. В електронному журналі оцінювання знань здійснюється відповідно Карті самостійної роботи студента. Загальна оцінка за семестр (відповіді (виступи) на аудиторних заняттях та результати виконання контрольних (модульних) робіт) складає від 0 до 90 балів.
3. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ 3.1. Карта навчальної роботи студента з дисципліни «Внутрішній аудит корпорацій» для студентів освітнього ступеня магістр, галузь знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальність 071 «Облік і оподаткування», спеціалізація (освітня програма) «Облік і аудит», вибіркова компонента «Аудит та державний фінансовий контроль» Заочна форма навчання
* За рішенням кафедри студентам, які брали участь у позанавчальній науковій діяльності — участь у конференції, підготовці наукових публікацій тощо — можуть присуджуватись додаткові бали за поточну успішність, але не більше 10 балів.
3.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни1. Контактні заняття оцінюються в діапазоні від 0 до 4 балів (0, 1, 2, 3, 4). Знання, уміння та навички, продемонстровані на контактних заняттях оцінюються від 0 до 40 балів. 2. Виконання контрольної (модульної) роботи. При виконанні контрольної (модульної) роботи оцінці підлягають теоретичні знання та практичні навички, яких набули студенти після опанування дисципліни. Модульний контроль проводиться у формі відповідей на теоретичні питання, відповідей на тестові завдання та розв’язання практичних завдань під час проведення контрольної роботи. Контрольна робота виконується за варіантами, кожен з яких включає 4 завдання: а) 2 теоретичних питання, що оцінюється за шкалою від 0 до 1 балів (разом 2 бали); б) 4 тестів, що оцінюються за шкалою від 0 до 1 балів (разом 4 бали). в) ситуаційна задача, що оцінюється за шкалою від 0 до 4 балів. Загальна оцінка контрольної (модульної) роботи від 0 до 10 балів. В електронному журналі оцінювання знань здійснюється відповідно Карті самостійної роботи студента. 3. Домашнє обов’язкове самостійне завдання (письмова контрольна робота) включає 1 теоретичне питання, яке оцінюється від 0 до 20 балів та одну ситуаційну вправу, яка оцінюється від 0 до 20 балів. Загальна кількість балів за домашнє обов’язкове самостійне завдання становить 0-40 балів При виконанні вибіркових самостійних завдань оцінці підлягають завдання, передбачені Навчальною картою самостійної роботи студентів. Вибіркове самостійне завдання оцінюється від 0 до 10 балів. Результат поточного контролю результатів навчальної діяльності студентів визначається сумарно за всіма складовими поточного контролю. Результат поточного контролю визначається в діапазоні 0-100 балів. У разі пропуску з поважних причин аудиторних занять студент денної і заочної форми навчання має право їх відпрацювати за графіком консультацій. Відпрацювання аудиторних занять можуть бути здійснені впродовж 2-х тижнів (14 календарних днів), починаючи з моменту, коли студент має знову приступити до занять (завершилася дія відповідної поважної причини), але не пізніше дня початку залікового тижня у відповідному семестрі. Поважними причинами пропуску студентом аудиторних занять можуть бути хвороба, виклик до суду, правоохоронних органів чи до військового комісаріату; відрядження; сімейні обставини тощо, що мають бути підтверджені документально − лікарняний, медична довідка, повістка, тощо.
4. ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ З дисципліни «Внутрішній аудит корпорацій» не проводиться дистанційна форма навчання.
5. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
5.1. Вимоги до виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи
Самостійна робота студентів (СРС) є однією з форм організації навчання, за якої заплановані завдання виконуються студентом під методичним керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі. СРС є важливою складовою навчального процесу, яка позитивно впливає на глибину засвоєння знань і вмінь, що є передумовою творчого застосування їх у майбутній професійній діяльності. Метою СРС є засвоєння в повному обсязі навчального матеріалу, передбаченого програмою та послідовне формування у студентів самостійності як риси характеру, що відіграє суттєву роль у формуванні сучасного фахівця вищої кваліфікації. СРС з дисципліни «Внутрішній аудит корпорацій» включає:
Індивідуальні завдання є однією з форм самостійної роботи студентів, яка передбачає створення умов для якнайповнішої реалізації творчих можливостей студентів і має на меті поглиблення, узагальнення та закріплення знань, які студенти одержують у процесі навчання, а також застосування цих знань на практиці. До індивідуальних завдань належать: підготовка рефератів, есе, виконання розрахункових, графічних робіт, оформлення звітів, аналіз практичних ситуацій, підготовка реферативних матеріалів з фахових публікацій, власні дослідження до конференцій, участь в олімпіадах тощо. Індивідуальні завдання виконуються студентами самостійно під керівництвом викладача. Як правило, індивідуальні завдання виконуються окремо кожним студентом. У тих випадках, коли завдання мають комплексний характер, до їх виконання можуть залучатися кілька студентів. Можливі форми практичної реалізації СРС, а також форми контролю представлені в таблиці. Таблиця Можливі види самостійної роботи студентів та форми контролю
Вимоги до виконання самостійної пошуково-аналітичної та наукової роботи Завдання виконується в письмовому вигляді на аркушах паперу формату А4, шрифт Times New Roman, 14, інтервал 1,5, поля: ліве 2,5 см, праве 1,5 см, верхнє і нижнє по 2 см. Нумерація сторінок проставляється у правому верхньому куті. Обсяг роботи 3-20 сторінок (залежно від виду і форми виконання завдання). Титульна сторінка повинна містити назви МОНУ, університету, факультету, кафедри, назву дисципліни, обрану форму роботи та її тему, ПІБ студента, спеціальність, курс, група, посада, ПІБ викладача. Основна частина роботи складається зі змісту (плану), вступу, розділів (параграфів), висновків. Обов’язково наводиться список використаних джерел, а в додатках − ксерокопії опрацьованих публікацій. Посилання на літературу по тексту обов’язкове. До роботи додається диск з файлом презентації результатів дослідження у Power Point.
5.2. Критерії оцінювання результатів виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи
1. Результати виконання і захисту завдань самостійної роботи студента. При виконанні захисті завдань самостійної роботи студента оцінці підлягають завдання, передбачені Навчальною картою самостійної роботи студентів. Кожне з двох самостійних завдань оцінюється у 0-10 балів. Загальна кількість балів за виконання і захист завдань самостійної роботи студента складає 20 балів. 2. Науково-дослідна діяльність студентів. Науково-дослідна діяльність студентів − виконання завдань в рамках дослідницьких проектів кафедри, участь студентів у роботі наукових конференцій, студентських наукових гуртків та проблемних груп, підготовці публікацій, участь у Всеукраїнських олімпіадах і конкурсах та Міжнародних конкурсах тощо понад обсяги завдань, які встановлені робочою навчальною програмою з відповідної дисципліни. За рішенням кафедри студентам, які брали участь у науково-дослідній роботі, можуть присуджуватися додаткові (заохочувальні) бали, але їх кількість не повинна перевищувати 10 балів за семестр. Результати оцінювання всіх складових поточного контролю фіксуються в електронному журналі обліку навчальної роботи студентів академічної групи. Результат поточного контролю результатів навчальної діяльності студентів визначається сумарно за всіма складовими поточного контролю. Загальний результат поточного контролю визначається в діапазоні 0-100 балів.
Оцінка виконання обов’язкових та вибіркових самостійних робіт
Завдання самостійної роботи мають обов’язковий та вибірковий статус. Протягом семестру студенти обов’язково виконують домашні самостійні завдання (самостійні домашні контрольні роботи за варіантами згідно номера залікової книжки). Домашня самостійна контрольна робота оцінюється від 0 до 20 балів.
Оцінка виконання вибіркових самостійних робіт
Вибіркова самостійна робота обирається студентом самостійно із запропонованих видів та оцінюється від 0 до 5 балів (залежно від її змістовності та результатів захисту).
Оцінювання науково-дослідної роботи студентів
Науково-дослідна діяльність студентів – участь студентів у роботі наукових конференцій, студентських наукових гуртків та проблемних груп, підготовці публікацій, участь у Всеукраїнських олімпіадах і конкурсах та Міжнародних конкурсах тощо понад обсяги завдань, які встановлені робочою навчальною програмою з відповідної дисципліни. За рішенням кафедри студентам, які брали участь у науково-дослідній роботі, можуть присуджуватися додаткові (заохочувальні) бали. Їх кількість не може перевищувати 10 балів за семестр. Результати оцінювання всіх складових поточного контролю фіксуються в електронному журналі обліку навчальної роботи студентів академічної групи. Студент, який набрав за результатами поточного контролю від 0 до 20 балів (включно), вважається таким, що не виконав вимоги робочої навчальної програми з дисципліни, передбаченої індивідуальним навчальним планом, і отримує з дисципліни незадовільну оцінку. Він має право за власною заявою опанувати цю дисципліну в наступному семестрі понад обсяги встановлені навчальним планом за індивідуальним графіком у формі додаткової індивідуально-консультативної роботи згідно з діючими в Університеті положеннями. Під час таких занять студент має виконувати завдання для самостійної роботи, модульні контрольні роботи, інші види робіт, передбачені робочою навчальною програмою з дисципліни та набрати від 21 до 50 балів (включно). Бали у кількості 21 і більше є підставою для допуску студента до екзамену за білетами, які містять 5 екзаменаційних завдань. Студент, який набрав за результатами поточного контролю від 0 до 20 балів (включно) і не бажає опановувати дисципліну в наступному семестрі понад обсяги встановлені навчальним планом за індивідуальним графіком у формі додаткової індивідуально-консультативної роботи, не допускається до повторного складання екзамену і вважається таким, що має академічну заборгованість.
6. ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
6.1. Порядок підсумкового оцінювання знань студентів у формі заліку
Підсумковий контроль результатів навчальної діяльності студентів здійснюється для оцінювання знань, умінь та навичок студентів з дисципліни навчального плану і проводиться у формі заліку. Залік − форма підсумкового контролю рівня засвоєння студентом навчального матеріалу з окремої дисципліни виключно на підставі результатів поточного контролю рівня знань, умінь та навичок студентів з окремої дисципліни. Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни «Внутрішній аудит корпорацій» здійснюється виключно за результатами поточного контролю. Результат підсумкового контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів (включно). Студенти, які за результатами підсумкового контролю у формі заліку набрали від 0 до 59 балів (включно), після належної підготовки мають право повторно скласти залік у формі виконання індивідуальної контрольної роботи. Індивідуальна контрольна робота складається з 10 завдань, кожне з яких оцінюється за вимогами, що є аналогічними вимогам до екзаменаційного білета. До видів завдань індивідуальної контрольної роботи можуть бути включені теоретичні, практичні та тестові завдання. Залік проводиться під час останнього контактного заняття відповідного семестру. Кількість балів, що студент набрав за результатами виконання завдань, що передбачені Картою самостійної роботи (від 0 до 100 балів), вноситься до залікової відомості і є основою для визначення загальної успішності студента з дисципліни «Внутрішній аудит корпорацій». Переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-бальну та шкалу за системою ECTS здійснюється в наступному порядку:
Результат підсумкового контролю у формі заліку фіксується в заліковій відомості в термін, який становить: – для студентів денної форми навчання − не пізніше 2-х робочих днів після проведення останнього аудиторного заняття з дисципліни; − для студентів заочної форми навчання − за розкладом сесії.
6.2. Приклади типових завдань, що виносяться на залік
Завдання № 1. 1. Сутність внутрішнього аудиту у системі корпоративного управління. 2. Інформаційно-аналітичне забезпечення аудиту корпоративного управління 3. Сутність принципу організаційної незалежності 4. Розробити схему бізнес-процесу запасів. 5. Ситуаційне завдання: Оцінити організаційно-правову модель діяльності корпорацій з позиції та виявити можливі ризики щодо захисту прав акціонерів, діяльності органів управління та контролю та доступності інформації щодо діяльності компанії власників капіталу. Здійсніть аналіз:
Аналізуються:
склад і діяльність виконавчих органів товариства;
Розкриття інформації. Аналізуються:
Діяльність акціонерного товариства в інтересах «інших зацікавлених сторін» і корпоративна соціальна відповідальність (політика соціальної відповідальності й облік інтересів інших зацікавлених груп, трудові конфлікти, соціальні проекти для персоналу і місцевого населення, екологічність__________).
7. РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА 7.1.Основна література
7.2.Додаткова література
|