|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ ВПЛИВ ІННОВАЦІЙ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ
ВПЛИВ ІННОВАЦІЙ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬДата публикации: 02.07.2018 12:16
Вплив інновацій на конкурентоспроможність
Актуальність тематики зумовлено зростаючим рівнем конкуренції в економічній діяльності, тому підприємствам потрібно якісно та своєчасно забезпечувати високий конкурентний профіль, одним з ключових елементів якого в цей час є інноваційна діяльність. Значний внесок в розвиток інноваційної науки внесли Бобирєв Д. Б. [1], Єлісєєнко О. В. [1], Нестеренко О. [3], Тараненко І. В. Тараненко І. В. [4] та інші. Метою роботи є оцінка впливу інновацій на конкурентоспроможність підприємства. Загалом під інновацією слід розуміти форму зміни діяльності підприємства в окремій сфері концептуально відрізняється від традиційних форм ведення фінансово-господарської діяльності фірми. На нашу думку, розвиток фірми може відбуватися як інтенсивним, так і екстенсивним способом, проте найбільш динамічним способом стимулювання внутрішніх змін в фірмі є реалізація інновацій, яка може загалом на підприємстві або в окремій сфері діяльності значно покращити процеси функціонування в виробничій, маркетинговій, логістичній, збутовій, кадровій сфері. Ефективність інновацій та їх напрямок залежить від галузевої специфіки підприємства і фінансових, наукових, кадрових можливостей підприємства, тому для поступального розвитку конкурентного профілю підприємства важливим є формування стратегії інноваційного розвитку на середньо- та довгострокову перспективу. В 2016-217 рр. за глобальним рейтингом конкурентоспроможності Україна займала 85позицію в світі, що на 6 позицій гірше показників 2015-2016 рр. [5]. Враховуючи показники субіндексу інноваційності Україна перебувала на 73 позиції, що показує більш високий динамізм в Україні в сфері інновацій, проте інші субіндекси сприяли меншому зростанню рівня конкурентоспроможності. Ключовими проблемами реалізації інновацій в Україні слід вважати: макроекономічну та фінансову нестабільність, що не сприяє інтересу інвесторів до реалізації інновацій, високий рівень регулювання окремих сфер господарської діяльності, значний податковий тиск, супротив впровадження інновацій. Реалізація інновацій містить свій економічний, технологічний та соціальний ефект як для підприємства, так і для споживачів. Внаслідок цього споживачі отримують більш конкурентний товар з кращими властивостями та можливо за меншими цінами. При цьому підприємство позиціонує себе на ринку як інноваційно активну фірму, має змогу технологічно оптимізувати виробничий та збутовий процес та пропонувати на ринок нові інноваційні товари і послуги. Ключовими чинниками впливу інновацій на конкурентоспроможність для підприємства є:
Ключовими чинниками впливу інновацій на конкурентоспроможність для споживачів є:
Ключовими чинниками впливу інновацій на конкурентоспроможність для конкурентів є:
Для зростання рівня конкурентоспроможності за рахунок впровадження інновацій, на нашу думку, доцільним є: - розробка державної стратегії інноваційного розвитку; - забезпечення дієвих механізмів непрямого стимулювання інновацій на рівні підприємства; - розробка індивідуальних програм інноваційності на рівні підприємства; - стимулювання розвитку сфери стартапів; - нарощення кадрового потенціалу інноваційними способами. Висновки. Нами було досліджено особливості впливу інновацій на конкурентоспроможність підприємства, доведено важливість впровадження інновацій для формування високого конкурентного профілю підприємства, запропоновано напрямки реалізації інноваційної діяльності залежно від галузевої специфіки підприємства.
Список джерел
|