|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ Завдання для практичної роботи з курсу «Психологія Вищої школи»
Завдання для практичної роботи з курсу «Психологія Вищої школи»Дата публикации: 29.06.2017 14:02
Завдання для практичної роботи з курсу «Психологія Вищої школи» Оберіть два питання та розкрийте їх, посилаючись на аналіз наукової літератури та власного досвіду 1.Відомо, що для того, щоб успішно працювати самостійно, як того вимагає вища школа, потрібно мати високий інтелектуальний рівень розвитку, інтелектуальні вміння та навички опрацювання літератури. Запропонуйте, що можна зробити, якщо в студента цей рівень недостатній. 2.Запропонуйте програму ваших дій як викладача, яка може забезпечити підвищення навчальноїмотивації студентів . 3.Що ви запропонуєте зробити для того,щоб посилити працездатность та наполегливость студентів при вивченні вашого курсу. 4.Розкрийтесоціально-психологічний портрет сучасного студента. Наскільки і в чому він співпадає (або не співпадає) з реальним портретом студента з вашої колишньої групи? Чи є протиріччя? Які? 5.Проаналізуйте,які психологічні особливості юнацького віку дали привід П.Флоренському припустити таке: «Секрет творчості в збереженні юності. Секрет геніальності в збереженні дитинства»? 6.Запропонуйте власну програму підвищення рівня соціально-психологічної адаптації студента-першокурсника до вищої школи. 7.Обґрунтувати, чому навчально-професійна діяльність є провідною діяльністю в студентському віці? Які зміни в структурі особистості студента відбуваються під її впливом? 8.Проаналізувати (з погляду структури діяльності) учіння знайомого студента. 9.Який зміст поняття «вміння вчитися»? З яких дій студента складається його вміння вчитися? 10.Поясніть положення: «Творчість - це не здібність людини, це її сила, її внутрішній потенціал» (В. В. Давидов). 11.Організовуючи навчання, що насамперед Ви, як викладач, намагатиметесь забезпечити: мету чи мотив? Чому та як? 12.Визначите темперамент викладача, який оптимістичний, уміє швидко адаптуватися в новій ситуації, проявляє активність, легко встановлює контакт з різними студентськими аудиторіями, постійно переробляє лекції і практичні заняття, прагне різноманітити методику викладання. 13.Статистичний аналіз дозволяє передбачити, що через 20 років об'єм інформації в системі освіти зросте більш, ніж в 2000 разів. Проаналізуйте можливі варіанти вирішення проблеми. 14.Проаналізуйте думку: в найближчому майбутньому викладач не гратиме роль єдиного джерела знань, і його роль швидше полягатиме в тому, щоб навчити вибирати потрібну інформацію. 15.Проаналізуйте рівень розвитку студентської групи, в якій Ви вчилися. 16.Оберіть для своєї професійної викладацької діяльності тип навчання, який буде найбільш ефективним для виховання студентів. Доведіть свою думку. 17.Назвіть вигляд мотивів учення, що характеризується орієнтацією що вчиться на опанування нових знань, - фактами, явищами, закономірностями. Що Ви конкретно можете запропонувати з метою розвитку цієї мотивації у студентів? 18.Дії, направлені на аналіз умов ситуації, на їх співвідношення зі своїми можливостями і що приводить до постановки учбового завдання, називаються. Що Ви можете запропонувати для створення більш оптимальних умов розвитку цього компонента учбово-професійної діяльності? 19.Проаналізуйте відмінності в мотивації «сильного» і «слабкого» студента, з яким Ви вчилися. 20.Запропонуєте програму вивчення динаміки взаємин в студентських групах 21.Що ви можете запропонувати для розвитку позитивної професійної мотивації студентів? 22.Як Ви будуватимете педагогічну взаємодію із студентами з демонстративною акцентуацією характеру? 23.Які психологічні методи Ви використовуєте для вивчення особистості студента? 24.Проаналізуйте, які особливості вашого характеру позитивно, а які - негативно впливають на Ваш стиль спілкування із студентами (або учнями).
|