|
Звітність бюджетних установДата публикации: 03.07.2019 07:58
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДВНЗ «КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима Гетьмана» факультет обліку та податкового менеджменту Кафедра обліку в кредитних і бюджетних установах та економічного аналізу
ЗАТВЕРДЖУЮ:
Проректор з науково – педагогічної роботи ______________А.М.Колот “_20__” грудня___2018 р.
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ з вивчення навчальної дисципліни Звітність бюджетних установ
Київ - 2018
Розробник:
Цятковська Олена Віталіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку в кредитних і бюджетних установах та економічного аналізу email: tsiatkovska.elena@kneu.edu.ua
ЗМІСТ
ВСТУП «Звітність бюджетних установ» - вибіркова навчальна дисципліна модуля спеціальної підготовки здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні за освітньо – професійною програмою «Облік і аудит», вибіркова компонента «Облік і контроль в секторі загального державного управління» (галузь знань – 07 «Управління та адміністрування», спеціальність – 071 «Облік і оподаткування», спеціалізація – «Облік і аудит»). Предметом вивчення дисципліни є методика і техніка складання звітності бюджетними установами. Міждисциплінарні зв’язки. Вивчення дисципліни «Звітність бюджетних установ» передбачає знання основ теорії управління бюджетною сферою, організації економіки, теорії бухгалтерського обліку, фінансового, управлінського обліку, бухгалтерського обліку в бюджетних установах, контролю в бюджетних установах, фінансів, автоматизації бухгалтерського обліку. Мета дисципліни — набуття студентами теоретичних та практичних знань, опрацювання методики та техніки складання звітності в бюджетних установах.
Тема 1. Загальнотеоретичні положення звітності бюджетних установ Зміст дисципліни «Звітність бюджетних установ». Значення звітності бюджетних установ. Склад та охоплення звітності. Класифікація звітності. Користувачі звітності бюджетних установ. Вимоги до підготовки та подання звітності бюджетних установ. Нормативне регулювання складання і подання звітності бюджетними установами. Загальні питання організації річного узагальнення даних бухгалтерського обліку. Підготовка облікових даних для складання звітності. Порядок подання та оприлюднення звітності бюджетних установ.
Тема 2. Методика складання кошторису бюджетної установи Визначення поняття кошторису бюджетної установи. Формування кошторису бюджетної установи, затвердження його форми. Нормативне забезпечення порядку складання та затвердження кошторису. Порядок складання кошторисів бюджетних установ. Дохідна частина кошторису бюджетних установ. Видаткова частина кошторису бюджетних установ. Лімітна довідка, план асигнувань, штатний розпис, план асигнувань загального фонду бюджету, план надання кредитів із загального фонду бюджету, план спеціального фонду, план використання бюджетних коштів, помісячний план використання бюджетних коштів розпорядників бюджетним асигнуванням. Порядок розгляду і затвердження кошторисів. Основні вимоги щодо виконання кошторису.
Тема 3. Порядок складання основних форм фінансової звітності Призначення фінансової звітності бюджетних установ. Нормативне регулювання складання та подання фінансової звітності бюджетних установ. Вимоги та принципи фінансової звітності бюджетних установ. Склад та види фінансової звітності бюджетних установ. Елементи фінансової звітності бюджетних установ. Періодичність подання фінансової звітності бюджетних установ та звітній період. Користувачі фінансової звітності бюджетних установ. Консолідована фінансова звітність бюджетних установ. Основі форми фінансової звітності бюджетних установ. Порядок складання та подання Балансу (ф.№1-дс). Порядок складання та подання Звіту про фінансові результати (ф.№2-дс).
Тема 4. Окремі положення складання фінансової звітності Порядок складання та подання Звіту про рух грошових коштів (форма №3-дс) та Звіту про власний капітал (форма №4-дс). Порядок складання та подання інформації у примітках до річної фінансової звітності. Порядок складання та подання довідки про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами». Порядок подання інформації про фінансові показники у Пояснювальній записці.
Тема 5. Порядок складання основних форм бюджетної звітності Призначення бюджетної звітності бюджетних установ. Нормативне регулювання складання та подання бюджетної звітності бюджетних установ. Вимоги та принципи бюджетної звітності бюджетних установ. Склад та види бюджетної звітності бюджетних установ. Елементи бюджетної звітності бюджетних установ. Періодичність подання бюджетної звітності бюджетних установ та звітній період. Користувачі бюджетної звітності бюджетних установ. Зведена бюджетна звітність бюджетних установ. Основі форми бюджетної звітності бюджетних установ. Порядок складання та подання звіту про надходження та використання коштів загального фонду (ф. № 2д, № 2м). Порядок складання та подання звіту про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (ф. № 4-1д, № 4-1м). Порядок складання та подання звіту про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (ф. № 4-2д, № 4-2м). Порядок складання та подання звіту про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (ф. № 4-3д, № 4-3м). Порядок складання та подання звіту про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів (ф. № 4-4д). Порядок складання та подання звіту про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій) (ф. № 4-3д.1, № 4-3м.1). Порядок складання та подання звіту про заборгованість за бюджетними коштами (ф. № 7д, № 7м). Порядок складання та подання звіту про заборгованість за окремими програмами (ф. № 7д.1, № 7м.1). Порядок складання та подання довідки про виконання головними розпорядниками розпису витрат спеціального фонду Державного бюджету України за програмами, які фінансуються за рахунок позик міжнародних фінансових організацій.
Тема 6. Окремі положення складання бюджетної звітності Порядок складання та подання довідки про підтвердження залишків коштів загального та спеціального фондів державного або місцевих бюджетів на реєстраційних (спеціальних реєстраційних) рахунках. Порядок складання та подання довідки про підтвердження залишків коштів на рахунках інших клієнтів Державної казначейської служби України. Порядок складання та подання реєстру про залишки коштів загального та спеціального фондів державного (місцевого) бюджету на реєстраційних (спеціальних реєстраційних), інших рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України, та поточних рахунках, відкритих в установах банків. Порядок складання та подання реєстру залишків коштів загального та спеціального фондів державного (місцевого) бюджету на реєстраційних (спеціальних реєстраційних) та поточних рахунках розпорядників бюджетних коштів, що належать до сфери управління розпорядників бюджетних коштів вищого рівня. Порядок складання та подання довідки про залишки коштів в іноземній валюті, що перебувають на поточних рахунках, відкритих в установах банків. Порядок складання та подання довідки про залишки коштів на інших поточних рахунках в установах банків. Порядок складання та подання довідки про депозитні операції. Порядок складання та подання довідки про сплату до бюджету штрафів, накладених контролюючими органами. Порядок складання та подання довідки про причини виникнення простроченої дебіторської заборгованості загального фонду та вжиті заходи щодо її стягнення. Порядок складання та подання довідки про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду. Порядок складання та подання довідки про спрямування обсягів власних надходжень, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет). Порядок складання та подання довідки про направлення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, які належать до сфери управління інших головних розпорядників бюджетних коштів. Порядок складання та подання довідки про використання іноземних грантів. Порядок складання та подання довідки про дебіторську заборгованість за видатками. Порядок складання та подання довідки про розподіл видатків на централізовані заходи і програми з охорони здоров'я на 20__ рік між адміністративно-територіальними одиницями. Порядок подання інформації про бюджетні показники у Пояснювальній записці.
Тема 7. Податкова звітність бюджетних установ Призначення податкової звітності бюджетних установ. Нормативне регулювання складання та подання податкової звітності бюджетних установ. Вимоги та принципи податкової звітності бюджетних установ. Склад та види податкової звітності бюджетних установ. Періодичність подання податкової звітності бюджетних установ. Користувачі податкової звітності бюджетних установ. Основі форми податкової звітності бюджетних установ. Порядок складання та подання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями. Порядок складання та подання податкової декларації з податку на додану вартість. Порядок складання та подання розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів. Порядок складання та подання податкового роз-рахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища. Порядок складання та подання податкового розрахунку земельного податку. Порядок складання та подання розрахунку збору за спеціальне використання водних ресурсів. Порядок складання та подання податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, та сум утриманого з них податку (ф. № 1-ДФ).
Тема 8. Статистична звітність бюджетних установ Призначення статистичної звітності бюджетних установ. Нормативне регулювання складання та подання статистичної звітності бюджетних установ. Вимоги та принципи статистичної звітності бюджетних установ. Склад та види статистичної звітності бюджетних установ. Періодичність подання статистичної звітності бюджетних установ. Користувачі статистичної звітності бюджетних установ. Основі форми статистичної звітності бюджетних установ. Порядок складання та подання звіту про обсяг реалізованих послуг (ф. № 1-послуги). Порядок складання та подання звіту з праці (ф. № 1 ПВ). Порядок складання та подання звіту про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) і потреби в працівниках (ф. № 3-ПН). Порядок складання та подання звіту про кількість працівників, їхній якісний склад та професійне навчання (ф.№ 6-ПВ). Порядок складання та подання звіту про кількісний і якісний склад державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, що займають посади керівників і спеціалістів (ф. № 9-ДС). Порядок складання та подання звіту про травматизм на виробництві (ф. № 7-тнв). Порядок складання та подання звіту про наявність та рух основних засобів, амортизацію (знос) (ф.№ 11-03). Порядок складання та подання звіту про залишки і витрати матеріалів (ф. № 3-МТП). Порядок складання та подання звіту про залишки і використання енергетичних матеріалів і продуктів переробки нафти (ф. № 4-МТП). Порядок складання та подання звіту про результати використання палива, тепло енергії і електроенергії (ф.№ П-МТП). Порядок складання та подання звіту про витрати палива, тепло енергії і електроенергії (ф. № 11-ЕР). Порядок складання та подання звіту про наявність обчислювальної техніки (ф. № 2-інф). Порядок складання та подання звіту про роботу автотранспорту (ф. № 2-тр).
Тема 9. Звітність бюджетних установ, що подається до державних цільових соціальних фондів Призначення звітності бюджетних установ, що подається до державних цільових соціальних фондів. Нормативне регулювання складання та подання звітності бюджетних установ, що подається до державних цільових соціальних фондів. Вимоги та принципи звітності бюджетних установ, що подається до державних цільових соціальних фондів. Склад та види звітності бюджетних установ, що подається до державних цільових соціальних фондів. Періодичність подання звітності бюджетних установ, що подається до державних цільових соціальних фондів. Користувачі звітності бюджетних установ, що подається до державних цільових соціальних фондів. Основі форми звітності бюджетних установ, що подається до державних цільових соціальних фондів. Порядок складання та подання звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів ДФС України (ф.№ Д4). Порядок складання та подання звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (ф.№ Д5). Порядок складання та подання звіту про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та суми доплати до органів Пенсійного фонду України (ф.№ Д6). Порядок складання та подання звіту про настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (ф.№ Д7).
Тема 10. Узгодженість показників різних форм бухгалтерської звітності бюджетних установ Поняття та призначення узгодженності показників бухгалтерської звітності бюджетнихї установ. Звірка показників форм фінансової звітності з показниками форм фінансової та бюджетної звітності і показниками форм щодо розкриття елементів фінансової і бюджетної звітності: Форма № 1-дс «Баланс», Форма №2-дс «Звіт про фінансові результати», Форма №3-дс «Звіт про рух грошових коштів», Форма №4-дс «Звіт про власний капітал», Довідка про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі№ 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами», Реєстр залишків коштів загального та спеціального фондів державного (місцевого) бюджету на реєстраційних (спеціальних реєстраційних) та поточних рахунках розпорядників бюджетних коштів, що належать до сфери управління розпорядників вищого рівня. Звірка показників форм бюджетної звітності з показниками форм фінансової та бюджетної звітності і показниками форм щодо розкриття елементів бюджетної та фінансової звітності: Форма № 2д, № 2м «Звіт про надходження та використання коштів загального фонду», Форма № 4 звітів про надходження і використання коштів спеціального фонду, Форма № 7д.1, № 7м.1 «Звіт про заборгованість за окремими програмами», Довідка про дебіторську заборгованість за видатками.
2.ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ. 2.1. Карта навчальної роботи студента
з дисципліни (вибіркової)_ Звітність бюджетних установ для студентів освітньої програми / спеціалізації «Облік і аудит»
денна форма навчання
2.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни. Система поточно-модульного контролю знань здобувачів магістерського рівня освіти денної форми навчання передбачає оцінювання самостійної роботи студентів (СРС) за такими напрямами: 1) за відповіді (виступи) на аудиторних заняттях; 2) за виконання контрольних (модульних) завдань; 3) виконання та захисту завдань для самостійної роботи студента; 4) виконання та захист інших видів робіт, що передбачені робочою програмою.
Карта навчальної роботи студентів (Карта НРС) є основою організації СРС з дисципліни «Звітність бюджетних установ». Вона відображає перелік конкретних форм самостійної роботи студента, види навчальних робіт, які необхідно виконати студенту відповідно до робочої програми та кількість балів, які можна отримати за виконання цих робіт. Студенти, що приступають до вивчення дисципліни, на першому занятті мають бути поінформовані викладачем щодо організації самостійної роботи: термінів виконання завдань, кількості балів за кожен вид роботи, часу проведення консультацій, а також отримати докладну інформацію про розміщені на сайті університету «Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю знань з дисципліни «Звітність бюджетних установ»», в структуру яких включена Карта навчальної роботи студента. До відома студентів має бути доведений такий порядок планування та організації самостійної роботи:
За відповіді (виступи) на аудиторних заняттях студент може отримати максимально 60 балів. У табл. 2.1 наведено шкалу оцінювання рівня знань студентів за певний вид робіт на семінарському (практичному) занятті. Таблиця 2.1 Шкала оцінювання видів робіт поточного контролю знань студентів
За шкалою 5 – 4 – 3 – 0 оцінюється робота студента на семінарі – вирішенні ситуаційних вправ.
За шкалою 5 – 4 – 3 – 0 оцінюється робота студента на семінарі – «мозковому штурмі».
За шкалою 10 – 8 – 6 – 0 оцінюється робота студента по вирішенню завдань міні тренінга з подальшою презентацією.
За шкалою 10 – 8 – 6 – 0 оцінюється виконання студентом завдань міні – контрольної роботи.
Рівень засвоєння студентом програмного матеріалу визначається за допомогою письмової контрольної модульної роботи. За дисципліною ”Звітність бюджетних установ” передбачено два модульні контролі, за кожний з яких студент може отримати максимально 10 балів. Питання і завдання, що виносяться на модульний контроль, дають можливість визначити і оцінити рівень опрацювання студентом прослуханого лекційного матеріалу, рівень засвоєння тем «Форми звітності затверджені Держкомстатом України» та «Порядок складання звіту про використання коштів неприбутковими організаціями» (Карта НРС). Контрольна модульна робота пишеться студентами стаціонару в термін, визначений кафедрою. Максимальної оцінки в 10 балів за виконання завдань модульного контролю заслуговує повна, правильна і обґрунтована відповідь, що містить рішення всіх завдань і свідчить про поглиблену обізнаність студента із специфікою формування звітності бюджетних установ. Оцінки в 8 балів заслуговує відповідь, яка є досить повною та обґрунтованою, логічно викладеною, але містить такі недоліки:
Оцінки в 6 балів заслуговує відповідь, яка відзначається недоліками щодо повноти, обґрунтованості та логіки викладення матеріалу, а саме:
Крім наведених недоліків, зниженню оцінки сприяє порушення логіки викладення матеріалу, а також орфографічні помилки. Відповідь вважається незадовільною (0 балів) при вирішенні менш, ніж 50% завдань модульного контролю, що свідчить про незнання студентом програмного матеріалу з дисципліни «Звітність бюджетних установ». У разі пропуску з поважних причин аудиторних занять студент денної форми навчання має право їх відпрацювати за графіком консультацій. Відпрацювання аудиторних занять можуть бути здійснені впродовж 2-х тижнів (14 календарних днів), починаючи з моменту, коли студент має знову приступити до занять (завершилася дія відповідної поважної причини), але не пізніше дня початку залікового тижня у відповідному семестрі. Поважними причинами пропуску студентом аудиторних занять можуть бути хвороба, виклик до суду, правоохоронних органів чи до військового комісаріату; відрядження; сімейні обставини тощо, що мають бути підтверджені документально — лікарняний, медична довідка, повістка, тощо. Порядок відпрацювання пропущених занять визначає викладач.
3.ПОТОЧНА НАВЧАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ3.1. Карта навчальної роботи студента з дисципліни (вибіркової) Звітність бюджетних установ для студентів освітньої програми / спеціалізації «Облік і аудит» заочна форма навчання
3.2. Критерії оцінювання поточних результатів вивчення дисципліни. Система поточного контролю знань здобувачів магістерського рівня освіти заочної форми навчання передбачає оцінювання відповіді (виступи) на аудиторних заняттях; виконання завдань контрольної модульної роботи; виконання завдань самостійної роботи студентів. Карта навчальної роботи студентів (Карта НРС) є основою організації СРС з дисципліни «Звітність бюджетних установ». Вона відображає перелік конкретних форм самостійної роботи студента, види навчальних робіт, які необхідно виконати студенту відповідно до робочої навчальної програми та кількість балів, які можна отримати за виконання цих робіт. Студенти, що приступають до вивчення дисципліни, на першому занятті мають бути поінформовані викладачем щодо організації самостійної роботи: термінів виконання завдань, кількості балів за кожен вид роботи, часу проведення консультацій. До відома студентів має бути доведений такий порядок планування та організації самостійної роботи:
У табл. 3.1 наведено шкалу оцінювання за певний вид робіт на контактному занятті, диференційовану відповідно до рівня знань студентів. Таблиця 3.1 Шкала оцінювання видів робіт поточного контролю знань студентів
За шкалою 1 – 0,75 – 0,5 – 0 оцінюється робота студента на міні-контрольній роботі.
За шкалою 1 – 0,75 – 0,5 – 0 оцінюється робота студента на семінарі – вирішенні ситуаційних вправ.
За шкалою 1 – 0,75 – 0,5 – 0 оцінюється виконання студентом завдань міні – кейсу.
Отже, за відповіді (виступи) на аудиторних заняттях з дисципліни «Звітність бюджетних установ» студент – заочник може отримати максимально 40 балів відповідно до карти НРС. При виконанні модульних завдань оцінці підлягають теоретичні знання та практичні навички, набуті студентами - заочниками після опанування певного модуля. З дисципліни ”Звітність бюджетних установах” передбачено 2 модульні контролі, за які студент може отримати максимально 5 балів за кожний за шкалою 5 – 4–3 - 0 балів. Виконання завдань контрольної модульної роботи оцінюється в 5 балів за умови, коли студент виклав у роботі повну та аргументовану письмову відповідь. Така відповідь має свідчити про глибоку обізнаність студента з теоретичними та практичними положеннями, які розкривають сутність питання, зокрема відповідь повинна містити повністю правильне розв'язання всіх завдань модульного контролю і викладення аналітичних висновків. Оцінки в 4 бали заслуговує виконані завдання контрольної модульної роботи, в якій в цілому правильно вирішені всі завдання, але допущені несуттєві помилки при їх розв’язанні. Оцінки в 3 бали заслуговує виконана контрольна модульна робота, яка відзначається недоліками щодо повноти (правильно виконано 50% завдань), обґрунтованості та логіки викладення матеріалу, а саме містить суттєві помилки, допущені при розв'язанні практичних завдань або відсутність самостійних висновків. Крім наведених недоліків, зниженню оцінки сприяє порушення логіки викладення матеріалу а також орфографічні помилки. Відповідь вважається незадовільною (0 балів), коли виклад матеріалу відзначається безсистемністю, не розкриває сутності питання, містить грубі помилки та нерозв'язані практичні завдання, що свідчить про незнання студентом програмного матеріалу з дисципліни «Звітність бюджетних установ». Таким чином, за виконання всіх завдань модульного контролю студент – заочник може отримати максимально 10 балів. Отже, разом за відповіді (виступи) на аудиторних заняттях під час сесії та за виконання контрольних (модульних) робіт) студент – заочник може отримати не більше 50 балів.
4. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ4.1. Вимоги до виконання індивідуальних завдань для самостійної роботиВиконання індивідуальних завдань для самостійної роботи студента (СРС) — це форма організації навчального процесу, за якої заплановані завдання виконуються студентом під методичним керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі. СРС є важливою складовою навчального процесу, яка позитивно впливає на глибину засвоєння знань і вмінь, що є передумовою творчого застосування їх у майбутній професійній діяльності. Метою СРС є засвоєння в повному обсязі навчального матеріалу, передбаченого програмою з дисципліни «Звітність бюджетних установ» та послідовне формування у студентів вміння самостійно узагальнювати різноманітну облікову інформацію в управлінні бюджетними установами, що сприятиме набуттю ними високого фахового рівня. Під час самостійної роботи студент має бути активним учасником навчального процесу, свідомо ставитися до оволодіння теоретичними і практичними знаннями, вільно орієнтуватися в інформаційному просторі. Поточне оцінювання результатів самостійної роботи студентів здійснюється за такими об’єктами контролю: а) виконання завдань та відповіді на семінарських (практичних) заняттях; б) виконання контрольних модульних робіт; в) виконання завдань для самостійної (пошуково-аналітичної) роботи. З урахуванням змісту, цілей та завдань, що вирішуються в процесі виконання різних форм СРС з дисципліни «Звітність бюджетних установ», розрізняють чотири основні види самостійної роботи: І — підготовка до поточних аудиторних занять; ІІ — пошуково-аналітична робота; ІІІ — наукова робота; ІV — міні - тренінги. Самостійна робота студентів денної форми навчання з дисципліни «Звітність бюджетних установ» включає такі форми: - опрацювання теоретичних основ прослуханого лекційного матеріалу; - вивчення окремих тем або питань, що передбачені для самостійного опрацювання; - переклад іноземних текстів; - виконання домашніх завдань; - підготовка до семінарських (практичних) занять; - підготовка до міні - контрольних робіт та інших форм поточного контролю; - вирішення і письмове оформлення навчальних завдань; - систематика вивченого матеріалу дисципліни перед написанням модуля; - відпрацювання завдань міні - тренінгу; - аналіз конкретної виробничої ситуації (Case study). Індивідуальні завдання є однією з форм самостійної роботи студентів, яка передбачає створення умов для якнайповнішої реалізації творчих можливостей студентів і має на меті поглиблення, узагальнення та закріплення знань, які студенти одержують в процесі навчання, а також застосування цих знань на практиці. До індивідуальних завдань належать: виконання розрахункових, графічних робіт, оформлення звітів, аналіз практичних ситуацій, підготовка реферативних матеріалів з фахових публікацій, власні дослідження до конференцій, участь в олімпіадах тощо. Індивідуальні завдання виконуються студентами самостійно під керівництвом викладача. Як правило, індивідуальні завдання виконуються окремо кожним студентом. У тих випадках, коли завдання мають комплексний характер, до їх виконання можуть залучатися кілька студентів. Можливі форми практичної реалізації СРС, а також форми контролю представлені в таблиці 4.1. Таблиця 4. 1 Види самостійної роботи студентів та форми контролю
Студенти заочної форми навчання виконують самостійно завдання за темами 1-9, а також індивідуальні завдання, передбачені картою НРС. Виконання блоку домашніх завдань СРС дає можливість засвоїти теоретичний матеріал з дисципліни «Звітність бюджетних установ». Виконання і захист завдань СРС, які студент обирає самостійно, дозволяє отримати додаткові бали при поточному оцінюванні знань студентів. Інформація про організацію СРС надається викладачем на першому занятті з дисципліни. Викладач оголошує:
Кожний студент самостійно роздруковує для себе Карту НРС. У визначені терміни, погоджені з викладачем він виконує завдання і звітує перед викладачем про їх виконання. До основних форм самостійної роботи студентів заочної форми навчання віднесено:
До завдань СРС заочної форм навчання віднесено виконання розрахункових, графічних робіт, оформлення звітів, аналіз практичних ситуацій, підготовка реферативних матеріалів з фахових публікацій, власні дослідження. Списані роботи і такі, що не відповідають вище визначеним вимогам, не зараховуються.
4.2. Критерії оцінювання результатів виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи Виконання і захист індивідуальних завдань для самостійної роботи дає можливість студенту денної форми навчання отримати 20 балів. Для цього необхідно обрати з переліку індивідуальних завдань, наведеного у Карті НРС, два їх види (кожне з індивідуальних завдань оцінюється в 10 балів). Картою НРС з дисципліни «Звітність бюджетних установ» передбачено такий перелік видів індивідуальних завдань:
Тематику індивідуальних завдань студент погоджує з викладачем. Студент може обрати тему індивідуального завдання, безпосередньо пов’язану з темою магістерської дипломної роботи, якщо нею передбачено розкриття організаційних та методичних положень формування звітності в бюджетних установах. Зокрема, студент може написати та успішно захистити презентацію на обрану тему (10 балів) та підготувати доповідь на тему, пов’язану зі звітністю бюджетних установ, і взяти участь у науково-практичній конференції (10 балів). Або студент може скласти аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій за заданою тематикою (10 балів) та виконати переклад літературних джерел іншомовного походження за заданою проблематикою (10 балів). За рішенням кафедри студентам, які брали участь у науково- дослідній діяльності (в роботі науково – практичних конференцій, студентських наукових гуртків та проблемних груп, підготовці публікацій, тощо) понад обсяги завдань, які встановлені робочою навчальною програмою з дисципліни, можуть присуджуватись додаткові бали за поточну успішність, але не більше 10 балів. При цьому загальна кількість балів за поточну роботу не може перевищувати 100 балів. Результати поточного контролю знань студентів заносяться до Електронного журналу.
За виконання індивідуальних завдань для самостійної роботи у міжсесійний період студент заочної форми навчання може отримати максимально 50 балів. При формуванні оцінки за виконання індивідуальних завдань у міжсесійний період враховуються бали за виконані три обов’язкові завдання (максимально 30), бали за захист виконаних обов’язкових завдань (максимально 10) та бали за виконані вибіркові індивідуальні роботи (максимально 10).
За шкалою 10 – 8 – 6 – 0 оцінюється письмове виконання студентом кожного з трьох завдань для СРС, надісланих електронною поштою:
Виконані письмово три обов’язкові індивідуальні завдання студенти заочники повинні захистити під час ІКР. Захист обов’язкових індивідуальних завдань оцінюється за шкалою 10 – 8 – 6 – 0 балів. Під час захисту студент може отримати:
Таким чином, за результатами виконання й захисту трьох обов’язкових індивідуальних завдань студент може максимально отримати 40 балів.
Виконання і захист під час ІКР вибіркового індивідуального завдання дає можливість студенту заочної форми навчання отримати 10 балів. Для цього необхідно обрати вид індивідуального завдання з переліку, наведеного у Карті НРС. Картою НРС з дисципліни «Звітність бюджетних установ» передбачено такий перелік видів індивідуальних завдань:
Тематику індивідуальних завдань студент погоджує з викладачем. Студент може обрати тему індивідуального завдання, безпосередньо пов’язану з темою магістерської дипломної роботи . Зокрема, студент може скласти аналітичний (критичний) огляд наукових публікацій за заданою тематикою , чи виконати переклад літературних джерел іншомовного походження за заданою проблематикою.
За рішенням кафедри студентам, які брали участь у науково- дослідній діяльності (в роботі науково – практичних конференцій, студентських наукових гуртків та проблемних груп, підготовці публікацій, тощо) понад обсяги завдань, які встановлені робочою програмою з дисципліни, можуть присуджуватись додаткові бали за поточну успішність, але не більше 10 балів. Результати поточного контролю знань студентів заносяться до Електронного журналу.
5. ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Підсумкова оцінка рівня знань студентів денної і заочної форм навчання за дисципліною «Звітність бюджетних установ» формується за результатами поточного контролю знань студентів, відображеними в Електронному журналі. При цьому загальна кількість балів не може перевищувати 100 балів. Якщо студент набрав менше 60 балів, він отримує оцінку «незадовільно». Переведення даних 100-бальної шкали оцінювання в 4-бальну та шкалу за системою ECTS здійснюється в наступному порядку:
Студенти отримують залік з дисципліни «Звітність бюджетних установ», якщо загальна сума балів, отримана протягом поточної роботи дорівнює або перевищує 60 балів. Студенти, які за результатами підсумкового контролю у формі заліку набрали від 0 до 59 балів (включно), після належної підготовки мають право повторно скласти залік у формі виконання індивідуальної контрольної роботи. Індивідуальна контрольна робота має складатися з 10 завдань у формі теоретичних питань. Кожне із запитань оцінюється за шкалою 10 – 8 – 6 – 4 – 2 – 0. Критерії оцінювання запитань відповідають критеріям оцінки питань модульної контрольної роботи (див. п.2.2.).
6. РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА 6.1. Основна література
6.2. Додаткова література
|