Написание контрольных, курсовых, дипломных работ, выполнение задач, тестов, бизнес-планов
  • Не нашли работу?
    Заказать в 1 клик:  /contactus
  •  
Главная \ База готовых работ \ Інвестиції та інновації

Інвестиції та інновації

Заказ 34936 (150 грн./кейс) 02.08.2020 21:21

PETCUBE Кейс 2.3. Кращий український стартап 2014 року – Petcube

 

У 2014 році в Україні було зареєстровано 160,9 тис фізичних осіб-підприємців. Але гідно заробляти і стати дійсно успішними, а тим більше відомими змогли далеко не всі. Причому така тенденція характерна не тільки для України, але і для всього світу. Дійсно популярними стали лише ті, хто не побоявся ризику і сміливо заявив про свою ідею на весь світ.

Найуспішнішим стартапом в Україні можна сміливо назвати проект Petcube.

Компанія Petcube Inc. була створена для того, щоб об’єднати  власників домашніх тварин і надати їм гаджети, які зроблять життя кращим для них і їхніх вихованців.

Перший продукт компанії - це пристрій, що дозволяє віддалено дивитися і грати зі своїми домашніми тваринами за допомогою смартфона.

Ідея належить  киянину Олександру Нескіну через те, що  йому не було з ким залишити вдома свою собаку по кличці Роккі.

Першим видатним досягненням Petcube стала перемога в конкурсі стартапів в рамках конференції Macworld, яка щорічно проводиться в Сан-Франциско компанією Apple. Причому Petcube став переможцем як на думку журі, так і за підсумками глядацького голосування.

Команда Petcube зуміла знайти вільну нішу на ринку гаджетів і мобільних додатків і створила своєрідну доглядальницю для домашніх тварин, за допомогою якої можна спостерігати за кішкою або собакою, перебуваючи далеко від дому. Найцікавіша частина історії - те, що Petcube не зупинилися на розробці працюючого прототипу, але задумалися і про соціальну складову, і про приємні деталі, на кшталт чохлів різних забарвлень. Ця політика дала результат - Petcube брали участь у змаганнях стартапів Seedcamp і HY! в Берліні і з'являлися на сторінках Wired і CNET.

Фізично Petcube являє собою куб зі стороною 10 см, всередині якого відеокамера, лазерна указка на рухомій платформі, динаміки, мікрофон і мікрокомп'ютер. Пристрій приєднується до домашньої мережі wifi і живиться від електромережі.

Через мобільний додаток користувач бачить live video з камери Petcube і може грати з твариною за допомогою лазерної указки. Він також може дати доступ до свого Petcube членам сім'ї, друзям або зробити його публічно доступним на короткий час. За допомогою мобільного додатку навіть ті, хто не має ні пристроїв Petcube, ні домашніх тварин, може грати з публічно доступними тваринами.

Стартап Petcube не тільки підняв рекордні $ 250 000 на краудфандінговой платформі Kickstarter, але і вельми успішно залучає на свій бік інвестиції від сторонніх осіб. Один із прикладів вдалого співробітництва Petcube - недавня угода з Almaz Capital. Від цієї компанії команда розробників отримала $ 1.1 мільйон.

Всі кошти наразі йдуть на налагодження дистрибуції і зростання продажів винаходу у всьому світі. У подальших планах Petcube - розширювати компанію і будувати екосистему для людей, які люблять своїх вихованців і піклуються про них. Вже зараз компанія здійснює доставку свого інтерактивного «куба» в найбільші країни світу, ну і, звичайно ж, в Україну.

Джерело:

http://ubr.ua/market/startup-time/petcube-kak-zarabotat-na-domashnih-jivotnyh-istoriia-odnogo-iz-samyh-perspektivnyh-ukrainskih-startapov-219102

http://znaypravdu.com/uspeshnyiy-startap-camyie-interesnyie-ukrainskie-it-proektyi/

http://www.lookatme.ru/mag/people/experience/193371-petcube

 

Питання:

1. Для яких цільових ринків (цільової аудиторії), насамперед, створено даний продукт, чому?

2. Чим відрізняється венчурне підприємство від стартапу, чи це тотожні поняття?

3. Чи бачите ви майбутнє Petcube в серійному або масовому виробництві?

4. Якщо Ви були б розробником/власником технології виробництва Petcube, що б Ви змінили, додали, переробили

5. Що Ви вважаєте кращим, якщо були б підприємцем: знаходити нову незайняту нішу на ринку чи розробляти конкурентоспроможний продукт, який не є новим для ринку? Чому? В яких випадках, яка стратегія є кращою?

Кейс 13.2.

Практика функціонування технологічних парків (ТП) в країнах Азіатсько-Тихоокеанського регіону (АТР) свідчить про високу ефективність концентрації науково-технічних, виробничих та фінансових ресурсів у технопарках і технополісах. Розумна державна інноваційна політика надає вагомий вплив на економічне зростання країн, сприяє розвитку їх науково-технічного потенціалу. Важливою особливістю є те, що держава виступає основним інвестором наукомістких виробництв, а також активним учасником в реалізації інноваційних проектів. Прискорений процес комерціалізації наукових досягнень підтверджує актуальність і ефективність обраної інноваційної політики країн АТР.

Науково-технічна політика в країнах регіону реалізується через механізми виділення бюджетних коштів на підтримку наукоємного виробництва і галузей промисловості, що випускають конкурентоспроможну продукцію на основі останніх досягнень науки і техніки, що вимагають значних витрат на НДДКР і залучення кваліфікованих кадрів. Безумовно неможливе існування ТП в країнах регіону без підтримки з боку місцевих урядів, кооперації між науковими центрами та промисловими підприємствами, проведення спільних, у тому числі і міжнародних, НДР. При цьому важливим моментом вважається розвиток інтеграційних зв'язків з сусідніми країнами регіону, а також залучення прямих зарубіжних інвестицій. В рамках даної політики здійснюється перегляд антимонопольної, ліцензійної, податкової та митної нормативних баз. У ряді країн передбачені додаткові заходи по пільговому оподаткуванню виробництв, пов'язаних з діяльністю ТП, дозволена передача прав інтелектуальної власності виконавцям НДДКР, які фінансувалися з державного бюджету. Зазначені заходи реально сприяють розширенню взаємодії наукових установ і впроваджувальних фірм, а також сприяють економічному зростанню регіону. Таким чином можна припустити, що в найближчому майбутньому збережеться тенденція на розвиток технопаркових зон, кооперацію наукових установ і промислових фірм як однієї з перспективних форм залучення приватного капіталу, комерціалізації наукових досліджень, розвитку високотехнологічних виробництв.

 

Японія

Провідну роль в АТР за рівнем розвитку досліджень грають технопарки Японії. За функціональним принципом їх можна розділити на:

- Науково-дослідні парки (41 відсоток від загального числа), створювані для впровадження у виробництво розробок національних дослідних інститутів;

- Наукові парки (33 відсотка), що сприяють створенню нових високотехнологічних підприємств;

- Інноваційні центри (26 відсотків).

Близько 70 відсотків японських ТП створювалися для підтримки підприємств малого та середнього бізнесу в регіонах, при цьому 58 відсотків від загального числа орієнтоване на виробництво високотехнологічної продукції. 73 відсотка японських ТП надають технічну, а 52 відсотки - іншу підтримку (зокрема, консалтингові послуги, маркетингові дослідження, юридичні консультації) знову утвореним фірмам та підприємствам регіону.

Для розвитку національних ТП урядом країни розроблені спеціальні програми:

"План розвитку технополісів", що передбачає надання субсидій, низькопроцентних позик для венчурного бізнесу, зниження оплати за оренду промислових потужностей і будівель.

"План розміщення наукового виробництва", що передбачає територіальну концентрацію регіональних виробництв і їх об'єднання по спеціалізації.

"План базових досліджень", який сприяє розвиткові підприємства на початкових етапах його існування.

Даними програмами передбачена особлива роль місцевих органів самоврядування, які наділяються повноваженнями надання додаткових пільг учасникам проектів, включаючи звільнення від місцевих податків, виділення цільових дотацій і позик з місцевих бюджетів.

Для залучення іноземних інвесторів японський уряд розробив систему пільгових умов. Так, інвесторам, що мають намір вкласти кошти в наукові та виробничі потужності в технопарк о.Кьюшу (спеціалізується на виробництві засобів мікроелектроніки, зв'язку та комп'ютерних технологій), муніципальна влада видає позики до 10 млн. Дол. Під 1- 8 відсотків річних з терміном погашення заборгованості до 10 років (при відстрочці перших виплат на 2 роки).

 

Республіка Корея

Певний інтерес представляє південнокорейська система ТП, що передбачає державну підтримку прямих зв'язків між великими і дрібними підприємствами. При цьому стимулюється процес концентрації дрібних фірм, які обслуговують велике підприємство. Крім того, системою заохочується участь материнських фірм у вирішенні фінансових питань, в налагодженні виробничих процесів, в навчанні персоналу.

Близько 40% корейських фірм, структурно об'єднаних в технопарки, реалізують послуги технічної підтримки, надання персоналу та проведення НДДКР спільно місцевими підприємствами, розташованими в межах 30 км. Основними завданнями, які розв'язуються за допомогою системи ТП, є:

  • об'єднання коштів і зусиль університетів, державних і приватних компаній для проведення НДДКР за пріоритетними напрямами національної програми наукових досліджень;
  • координація досліджень державних і приватних структур, що дозволяє виключити дублювання НДДКР в національному масштабі;
  • надання необхідної практичної допомоги підприємствам малого та середнього бізнесу, що працює в наукомістких галузях;
  • скорочення тимчасового інтервалу для впровадження новітніх розробок у виробництво;
  • сприяння становленню венчурних фірм, створюваних співробітниками університетів та державних НДІ на основі запропонованих ними новітніх технологій.

Найбільшим Технопарком є "Даедук" (г.Даедук) розташований на півдні країни. "Даедук" є південнокорейським прототипом японського технополісу в Цукубі. Основні науково-дослідні розробки технополісу пов'язані зі створенням високотехнологічних товарів, нових технологій і матеріалів. Крім того, тут займаються і фундаментальними дослідженнями.

 

Джерела:

http://tpark.ict.nsc.ru/analitic/asiatpark.htm

 

  1. Яким чином побудовано систему технопарків в Японії та Кореї?
  2. Як зазначені системи технопарків можна вдосконалити?
  3. Чи завжди організація технопарків – найкращий шлях розвитку інноваційного потенціалу країни? Чи є цьому краща альтернатива?
  4. Яким чином Україна може перейняти досвід організації технопарків в Японії та Кореї?

Кейс 1.1. Хмарні технології – нова тенденція у сфері управління бізнесом.

За результатами другого кварталу 2015 компанія Microsoft збільшила свої доходи від хмарної системи Azure на 88%. Останні кілька років саме цей напрямок в Microsoft показує активне зростання, тоді як продажі операційної системи Windows та офісного пакету Office демонструють негативну тенденцію.

Це пов'язано з тим, що світовий бізнес активно переходить до використання хмарних сховищ і сервісів. Їх основна перевага - можливість доступу з будь-якої точки світу, де є підключення до Інтернету.

Останніми роками в світі, і зокрема в Україні, спостерігається тенденція переосмислення ролі технологій у роботі бізнесу. Функція ІТ переростає з допоміжної - тобто, технічної підтримки роботи компанії - в стратегічну, де ІТ стає ключовою платформою, яка пронизує і активує всі бізнес-процеси підприємства.

Якщо раніше виробничий ланцюжок був в основному наземним і включав в себе тільки фізичні ресурси, землю, обладнання, фінанси, людей, то сьогодні створення цінності для споживача базується більше на електронних бізнес-моделях і на ключовому ресурсі бізнесу - інформації. Побудова хмарної інфраструктури - це трансформація, яка допомагає будувати сучасний, захищений і ефективний бізнес з фокусом на захисті та аналізі даних як цінному ресурсі компанії.

Джерело: http://forbes.net.ua/opinions/1399851-kurs-na-oblaka-sovremennye-it-sistemy

 

Питання:

1. Як Ви вважаєте, до якого виду інновацій можна віднести розвиток хмарних технологій?

2. На якому етапі життєвого циклу знаходяться хмарні технології?

3. Як ви гадаєте, чи затребувані хмарні технології українським бізнесом? Якщо "ні", то чому? Якщо "так", то яким: малим, середнім чи великим бізнесом?

4. Які можливості, що надають бізнесу хмарні технології, можуть бути корисні українському бізнесу? Назвіть принаймні п'ять таких можливостей.

5. Поясніть, яким чином використання хмарних технологій здатне підвищити прибутки / знизити витрати українського бізнесу?

 

Кейс 1.1.**** За інформацією аналітичного агентства IDC, ринок хмарних сервісів в Україні минулого року зріс на рекордні 47%, тоді як продажі інших ІТ товарів і послуг стрімко падають, переживаючи не найкращі часи.

Таке зростання викликано багатьма факторами, що мають місце в країні і на ринку, проте, головна причина полягає в тому, що ринок уже дозрів, щоб зробити сміливий і усвідомлений крок у бік «хмари». І це не дивно, адже хмарні сервіси пропонують те, що так важливо для бізнесу в непростий період - організацію віддаленої роботи бізнесу, захист його ІТ-інфраструктури та економію на капітальних інвестиціях.

Робота поза офісом стає все більш популярним трендом в Україні. Люди воліють працювати в коворкінгах і на вільних просторах, а деякі - в далеких подорожах. Все це стає можливим завдяки розвитку мобільних технологій. Майже половина (48%) українських співробітників малого та середнього бізнесу зазначають, що їм не обов'язково перебувати на робочому місці, щоб виконувати свою роботу. Про це йдеться в дослідженні компанії Ipsos MORI, ініційованому Microsoft.

Мобільні технології допомагають «офісному планктону» істотно підвищити ефективність і заощадити час - так вважають четверо з п'яти (83%) співробітників малого та середнього бізнесу в Україні. Крім того, для 74% респондентів дорога на роботу і з роботи перестала бути «мертвим часом». Вони можуть включатися в робочі моменти вже в дорозі. Кожен другий співробітник головним плюсом від впровадження технологій називає швидкий доступ до критично важливої інформації. Результати дослідження Ipsos MORI також показали, як саме співробітники компаній малого та середнього бізнесу в Україні працюють віддалено:

• 60% відправляють файли по e-mail, і працюють з ними вдома.

• 50% використовують віддалений робочий стіл.

• 34% отримують доступ до хмарних сервісів використовуючи свій смартфон, планшет або комп'ютер.

• 22% відправляють файли, використовуючи хмарні сервіси.

 

http://ain.ua/wp-content/uploads/2015/05/Infographic_ru_%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D1%8B%D0%B8%CC%86-%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D1%8F%D0%B7%D0%B8-%D1%81-%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BC-e1432719248388.png

Джерело: http://ain.ua/2015/05/27/582643

1.  Хмарні технології – це технології обробки даних, в яких комп’ютерні ресурси надаються інтернет-користувачеві як онлайн-сервіси. Вважають, що термін «хмарні технології» не зовсім точний, адже «сloud» крім  «хмара», перекладається і як «розсіяний», «розподілений». Ці технології є «розподіленими технологіями», тобто опрацювання даних відбувається не з використанням одного стаціонарного комп’ютера, а розподіляється по комп’ютерах, підключених до мережі Інтернет. Зустрічаємо й таке пояснення: «Спочатку хмара була лише одна – саме цим символом традиційно позначали мережу Інтернет. Ця хмара позначала сукупність усіх комп’ютерів, що об’єднані протоколом IP і що мають власну IP- адресу. З часом в Інтернет почали виділяти серверні ферми, які встанов- лювались у провайдерів і на яких базувались веб-проекти. При цьому для забезпечення високого навантаження та відмово-стійкості найбільш великі веб-системи ставали багаторівневими та розподіленими».

2. хмарні технології  перебувають на  етапі життєвого циклу  розвитку, тобто на входженні на ринок і активному розвитку.

3. Хмарні технології на мою думку в даний час затребувані як середній так і великим бізнесом, що зумовлено активізацією використання ІТ в діяльності даних підприємств та

4. Хмарні технології надають бізнесу наступні корисні  можливості:

- управління дистанційно

- безпека інформації

- економічна доцільність

- легкість роботи

- можливість швидкого навчання персоналу.

5.  При використанні хмарних обчислень, споживачі інформаційних технологій можуть істотно знизити капітальні витрати - на побудовуцентрів обробки даних, закупівлю серверного та мережевого обладнання, апаратних і програмних рішень щодо забезпечення безперервності і працездатності - так як ці витрати поглинаються провайдером хмарних послуг. Крім того, тривалий час побудови та введення в експлуатацію великих об'єктів інфраструктури інформаційних технологій та висока їх початкова вартість обмежують можливість гнучко реагувати на потреби ринку, тоді як хмарні технології забезпечують можливість практично миттєво реагувати на збільшення попиту на обчислювальні потужності.

При використанні хмарних обчислень, витрати споживача зміщуються в бік операційних - таким чином компенсуються витрати на оплату послуг хмарних провайдерів. Для забезпечення узгодженої роботи вузлів обчислювальної мережі на стороні хмарного провайдера використовується спеціалізоване проміжне програмне забезпечення, що забезпечує моніторинг стану обладнання і програм, балансування навантаження, забезпечення ресурсів для вирішення завдання.

Одним з основних рішень для згладжування нерівномірності навантаження на послуги є розміщення шару серверної віртуалізації між шаром програмних послуг та апаратним забезпеченням. В умовах віртуалізації балансування навантаження може здійснюватися за допомогою програмного розподілу віртуальних серверів по реальним, перенесення віртуальних серверів відбувається за допомогою живої міграції.

 

 Кейс 7.4. Захист авторських прав на комп'ютерну програму в США

 

В якій країні реєструвати авторське право на комп'ютерну програму?

Автор може зареєструвати права на створений ним об'єкт авторського права в будь-якій країні, а якщо ця країна є учасником міжнародної угоди про захист авторських прав, то такий захист буде діяти одночасно у всіх країнах учасницях міжнародної угоди. Таким міжнародною угодою є Бернська конвенція про захист літературних і художніх творів. Україна і США є країнами учасницями даної Конвенції. Таким чином, якщо наприклад авторське право на комп'ютерну програму зареєстровано в Україні, автор отримує автоматичну захист своїх прав на цей твір (включаючи комп'ютерну програму) і в США.

Перевага реєстрацію авторського права на програму в США

В Україні, на відміну від США діє так звана «явочна система», тобто авторське свідоцтво видається на програму в тому вигляді, в якому вона подається на реєстрацію, без проведення її експертизи по суті. Якщо надалі виникне суперечка, вже в суді сторони будуть доводити своє авторство всіма передбаченими процесуальним правом видами доказів і, той хто отримав авторське свідоцтво раніше матиме процесуальне перевагу. Важливою відмінністю реєстрації авторського свідоцтва в Сполучених Штатах Америки є перевірка програмного коду, який надається на реєстрацію на предмет вмісту в ньому вже захищаються авторським правом елементів.

Особливості захисту авторського права в США

Авторське право в США реєструється в Бюро реєстрації авторських прав при Бібліотеці Конгресу США (United State Copyright а department of the Library of Congress). Подавати заявку на реєстрацію авторського права може автор програми, його правонаступник, правовласник (за замовленням або за наймом якого твір створено), або їх представник. Слід зазначити, що автором може бути тільки фізична особа, правовласником - як фізичне, так і юридична. Електронна заявка на реєстрацію авторського права розглядається не менше 8 місяців. Мито буде становити від 35 до 55 американських доларів.

Існує також прискорена процедура, якщо в цьому у заявника є необхідність, - наприклад, йому необхідно подати позов до суду. За прискореною процедурою охоронне свідоцтво можна отримати в термін до 5 днів. Слід зазначити, що розмір мита за отримання свідоцтва за прискореною процедурою досить істотний і уточнюється в кожному конкретному випадку при заповненні заявки на реєстрацію авторського права. Без обліку окремих випадків і винятків, термін охорони авторського права надається на весь термін життя автора і 70 років після його смерті. Для об'єктів авторського права, створених під псевдонімом або за наймом - 95 років з дати першої публікації, але не більше 120 років з дати створення.

Крім заповнення заявки та оплати, необхідні: опис комп'ютерної програми, вихідний код або його частина, а так само інструкція користувача.

Основні дані, необхідні для заповнення реєстраційної форми (заявки) на комп'ютерну програму в CША наступні:

- дані про автора / власника авторського права; заявника прав (місце проживання, громадянство);

- назва комп'ютерної програми;

- для опублікованих комп'ютерних програм - дані про публікації (час, місце);

- якщо авторів декілька - інформація про внесок кожного у створення комп'ютерної програми;

- дані про представника, якщо такий призначений;

- адреса для листування та напрямки свідоцтва про реєстрацію.

Якщо ваші цінні інтелектуальні ресурси спрямовані на створення твору, довірте краще питання реєстрації професіоналам у галузі захисту інтелектуальної власності.

 

Джерело: http://itin.com.ua/zaschita-avtorskih-prav-na-kompyuternuyu-programmu-v-ssha.html

 

Питання:

1. Як Ви вважаєте, в якій країні краще реєструвати авторське право на комп'ютерну програму?

2. Визначте, переваги та недоліки (якщо вони є) реєстрації авторського права на програму в США.

3. Поясніть, особливості захисту авторського права в США.

4. Порівняйте, процедуру захисту авторських прав в США з тим, як це відбувається в Україні.




Заказ 34846 (200 грн.) Завдання 1. Підготувати невеличкі доповіді/виступи, в яких описати на прикладі транскордонних ЗіП мотиви цих угод. 02.08.2020 18:09

Завдання 1.

Підготувати невеличкі доповіді/виступи, в яких описати на прикладі транскордонних ЗіП мотиви цих угод.




Заказ 34843 (200 грн.) Чи потрібно Україні запровадити програму громадянство за інвестиції: за та проти 02.08.2020 18:09

Чи потрібно Україні запровадити програму громадянство за інвестиції: за та проти




Заказ 34554 (200 грн.) Презентація Організаційна модель бізнесу за А. Юдановим (віолент, патієнт, експлерент, комутант): сутність, особливості, типові загрози функціонуванню та можливі шляхи їх подолання 31.07.2020 17:27

Організаційна модель бізнесу за А. Юдановим (віолент, патієнт, експлерент, комутант): сутність, особливості, типові загрози функціонуванню та можливі шляхи їх подолання


Заказ 34526 (200 грн.) Презентація Проект Чисте місто 31.07.2020 14:58

Презентація Проект Чисте місто


Заказ 34503 (200 грн.) 31.07.2020 14:45

Індивідуальне завдання №6

Exxon Mobil

Фінансові показники Exxon Mobil

Чистий прибуток сегментів компанії Exxon Mobil у 2018 році




Заказ 34502 (300 грн.) 31.07.2020 14:44

 Mitsubishi UFG Financial

Індивідуальне завдання до теми №4

 

  1. Визначити сутність моделей міжнародної аллокації активів ТНК.
  2. Для обраної досліджуваної ТНК (з списку Forbs 2000 Global Public Companies, 2019) описати стратегію аллокації активів (семінар №7 НМК) + методи управління грошовим потоком.  

Mitsubishi UFG Financial

Індивідуальне завдання до теми №5

 

  1. Для обраної досліджуваної ТНК (з списку Forbs 2000 Global Public Companies, 2019) описати глобальну стратегію її діяльності 



Заказ 34500 (200 грн.) Аналіз статей 30.07.2020 11:13

Аналітичний огляд на тему «Інноваційна діяльність підприємства»

 

Чижишин О. І. Проблемні питання інноваційної діяльності в Україні: податковий аспект [Електронний ресурс] / О. І. Чижишин // Інноваційна економіка. - 2018. - № 3-4. - С. 170-175.

Місюк М. В. Вплив інноваційної діяльності на розвиток ресурсного потенціалу аграрних підприємств [Електронний ресурс] / М. В. Місюк, І. М. Мушеник // Інноваційна економіка. - 2018. - № 7-8. - С. 50-55.

Фролов Д. К. Детермінанти активізації інноваційної діяльності в Україні [Електронний ресурс] / Д. К. Фролов // Центральноукраїнський науковий вісник . Економічні науки. - 2019. - Вип. 2. - С. 69-78.




Заказ 34489 (300 грн.) 30.07.2020 11:07

Розрахункова робота

Задача 1 ( бали: 0,5 ).

Розрахуйте теперішню вартість CF(1) гривень отримуваних щорічно протягом t(1) років плюс CF(2) гривень що будуть отримуватися довічно з  t(2) року за умови, що річна процентна ставка становитиме i1 відсотків до t(1) року включно, та i2 після цього та довічно.

Таблиця 1.1

Вар№

CF(1)

t(1)

CF(2)

t(2)

i1

i2

 

4

546,19

 

6

510,14 

12

4,00%

17,00%

Задача 2 ( бали: 2 ).

Задача 2.1

На підставі табличних даних розрахувати наступні показники по проекту:

  • чистий прибуток,
  • чистий грошовий потік зобразити графічно,
  • ставку дисконтування,

Задача 2.2

  • чисту теперішню вартість,
  • індекс рентабельності,
  • дисконтований період окупності,
  • обліковий дисконтований період окупності,
  • коефіцієнт ефективності,
  • бухгалтерський період окупності,
  • недисконтований період окупності,

Задача 2.3

  • внутрішню норму доходності (без врахування впливу ризиків та інфляції),
  • модифіковану внутрішню норму доходності (без врахування впливу ризиків та інфляції, з використанням WACC)

Проаналізувати проект стосовно усіх показників. Результати представити у табличній формі.

Задача 2.4

Порівняти базовий проект* (згідно свого варіанту) з проектом згідно таблиці 2.9 (згідно свого варіанту) з урахуванням їх тривалості. За умови фіксованої** відсоткової ставки протягом всього періоду.

* - ставку вважати розраховану  WACC по базовому проекту  без врахування ризику і інфляції.

** - ставку по проекту для порівняння розрахувати самостійно згідно заданих даних відповідного варіанту.

 

Задача 3 (0,5 балів)

Компанія  розглядає доцільність заміни існуючого обладнання, що було придбано два роки тому за a грн. і розраховано для експлуатації протягом b років. Нове, більш економічне обладнання  можна придбати за c грн. Його  можна експлуатувати протягом d років, проте, оскільки по закінченні наступних e років компанія не планує  продовжувати виробництво  продукції даного типу, з великою ймовірністю через f роки обладнання  буде продане приблизно за g грн. Впровадження нового обладнання  призведе до скорочення  загальних поточних витрат  на даному підприємстві на  h грн. на рік. У випадку прийняття  рішення про заміну діюче обладнання  можна буде негайно продати  за i грн. Ціна капіталу компанії – j%. Податок на прибуток складає 18%.

Таблиця 3.1

Необхідні дані щодо прийняття рішення про заміну існуючого обладнання

 

a

b

c

d

e

f

g

h

i

j

4

6000

6

14000

6

4

4

3000

2000

2000

14

 

Компанія  розглядає доцільність заміни існуючого обладнання, що було придбано два роки тому за a=6000 грн. і розраховано для експлуатації протягом b=6 років. Нове, більш економічне обладнання  можна придбати за c=14000 грн. Його  можна експлуатувати протягом d=6 років, проте, оскільки по закінченні наступних e=4 років компанія не планує  продовжувати виробництво  продукції даного типу, з великою ймовірністю через f=4 роки обладнання  буде продане приблизно за g=3000 грн. Впровадження нового обладнання  призведе до скорочення  загальних поточних витрат  на даному підприємстві на  h=2000 грн. на рік. У випадку прийняття  рішення про заміну діюче обладнання  можна буде негайно продати  за i=2000 грн. Ціна капіталу компанії – j=14%. Податок на прибуток складає 18%.

Задача 4* ( 0,5 балів додатково)

Річний обсяг закупівлі товару комерційною фірмою становить VC тисяч гривень, річний обсяг продажу - S тисяч гривень. Щорічні витрати на оренду приміщення, упаковку, оплату праці персоналу складають  FC тисяч гривень. Який мінімальний річний обсяг продажу при якому  фірма не збитків ? Зобразити графічно.

Таблиця 4.1

Дані по проекту

Варіант

Показники, тис. грн.

FC

S

VC

4

300

 

9000

6000

 

Річний обсяг закупівлі товару комерційною фірмою становить VC=6000 тисяч гривень, річний обсяг продажу - S =9000 тисяч гривень. Щорічні витрати на оренду приміщення, упаковку, оплату праці персоналу складають  FC=300 тисяч гривень.

Задача 5 (0-1 бали)

Визначити доцільність надання кредиту (з точки зору комерційного банку) на основі табличних  даних. Суму кредиту та вартість позики визначити на основі задачі 2 даної розрахункової роботи відповідно свого варіанту

Таблиця 5.1

Дані відносно умов кредитування

 

Періодичний платіж, тис. грн.

Термін надання кредиту, роки

Вартість капіталу для банку, %

Схема погашення основного боргу та відсотків

4

 

6

16

Відсотки нараховуються на залишок боргу та тіло кредиту сплачуються регулярно

 Задача 6 ( бали: 2 ).

На підставі даних таблиць 6.1 – 6.3:

    1.  Сформувати портфель інвестиційних проектів використовуючи графічний метод, з врахуванням інвестиційних можливостей та доступних джерел фінансування інвестиційної діяльності (враховується подільність проектів, взаємозв'язки між проектами не враховуються) (див. Таблицю 6.1 + 6.2).
    2. Сформувати портфель інвестиційних проектів на підставі даних щодо взаємозв'язку між проектами та їх подільності. Обсяг інвестиційних ресурсів та ставка дисконтування фіксовані (див. Таблицю 6.1 + 6.3).
    3. Сформувати портфель з 3-х найбільш ефективних  інвестиційних проектів ( див. завдання 6.2 ) та провести його часову оптимізацію. Інвестиційна діяльність проводиться протягом року. Ставка дисконтування фіксована ( див. завдання 6.2 ). Обсяг інвестиційних ресурсів не враховується (див. Таблицю 6.1 + 6.3).



Заказ 34436 (150 грн/кейс) 30.07.2020 09:22

Ідеальний керівник

 

У бізнес-літературі часто зустрічається термін «ідеальний керівник». Професор Адизес переконаний: людей, яких можна так назвати, не існує на світі. «Ідеальний керівник - це те ж саме, що єдиноріг», - говорить він. І це не тому, що ідеальний керівник - це занадто висока планка, а тому що передбачається, що на світі існує людина, яка може поєднувати в собі набір якостей, який в одній особистості неможливий. Подивіться на вакансії, і ви побачите, що деякі компанії шукають співробітників, яких просто не існує в природі.

Так, старанність високого рівня не поєднується з прекрасними творчими здібностями, а здатність методично день за днем виконувати рутинні завдання - з високою енергійністю. Зазвичай це марні пошуки того, чого немає на світі. Тим не менш, багато бізнес-школи продовжують готувати «ідеальних керівників», які повинні вміти і планувати, і управляти, і мотивувати. Передбачається, що в одній людині можуть поєднуватися чуйність, раціональність, дар передбачення, харизма, творчий геній, пунктуальність, строгість і розважливість. Іцхак Адізес вважає, що весь процес менеджменту занадто складний для однієї людини, незалежно від його талантів і теоретичної підготовки.

 При цьому в бізнес-школах практично не вчать працювати в команді. У підсумку на практиці менеджери звалює на себе десяток проблем, які особисто їм складно вирішити, і не вміють працювати в команді, що шкодить справі. Набагато ефективніше було б розподілити обов'язки між кількома людьми. Так, на думку Адізеса, може ефективно працювати будь-яка організаційна структура, будь то сім'я або міжнародна корпорація. Адизес спеціально акцентує увагу на довгостроковості. Буває, що фірма якийсь час процвітає, а потім успіх сходить нанівець. Найчастіше це відбувається тому, що керівники вищої і середньої ланки занадто зайняті вирішенням поточних проблем і не знаходять часу подумати про майбутнє.

Питання до кейсу

1. Як забезпечувати ефективність і результативність в довгостроковій перспективі?

2. Що буде, якщо в організації виконуються не всі функції PAEI, а тільки кілька?

3. Вкажіть риси типів керівників.

Ринок консалтингу: вчора, сьогодні та завтра

 

З кожним роком аутсорсингові послуги в Україні набирають все більшої популярності. Багато з підприємців і топ-менеджерів компаній прийшли до розуміння того, що вести бізнес за старими правилами стає мало того, що неефективно, а й, м'яко кажучи, небезпечно. На зміну ведення бізнесу по «чорним» («сірим») схемам прийшла ера ведення прозорого бізнесу, яка означає відкритість, зрозумілість компанії для всіх зацікавлених осіб (інвесторів, кредиторів, тощо). Це в свою чергу позитивно впливає на ділову репутацію і зростання фінансових показників компаній.

Ще однією причиною підвищення попиту на послуги консультантів я б назвала посилення вимог регулятора ринку і зміни в стандартах обліку та ринку в цілому. Відповідно до прийнятого ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», який вступив в силу з нового року, більшість підприємств України (які потрапляють під критерії даного Закону), а саме: емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до біржових торгів; банки; страховики; недержавні пенсійні фонди; інші фінансові установи (крім мікро- і малих підприємств); великі підприємства, повинні:

  • Надавати інформацію відповідно до МСФЗ;
  • Створити бухгалтерську службу (мінімум дві людини на чолі з головним бухгалтером);
  • Оприлюднити річну звітність та річну консолідовану звітність до 30 квітня разом з аудиторським висновком на власній веб-сторінці.

Першим звітним періодом, за який підприємства зобов'язані застосовувати МСФЗ, подають фінансову звітність на підставі таксономії за міжнародними стандартами в електронній формі, є 2019 рік. Компанії на добровільній основі можуть подати фінансову звітність за МСФЗ і за 2018 рік.

Згідно прийнятому закону, всі підприємства України (ТОВ, приватні підприємці, компанії з іноземними інвестиціями) зобов'язані забезпечити доступ до фінансової звітності та консолідованої звітності на запит юридичної або фізичної особи.

А це означає, що компаніям уже потрібно активно готувати свої облікові системи: структурувати документообіг, приводити облік до міжнародних стандартів і т.д.

Перехід на загальнодоступні стандарти бізнесу - один з перших двигунів, який породжує попит на консалтингові послуги. Безумовно, це призведе до додаткових витрат, але, з іншого боку, це дає можливість залучення фінансування за нижчими ставками, що, в свою чергу, окупить витрати на консультантів. Тим більше, що вибір, до кого звернутись, чималий.

В Україні, згідно з останньою статистикою, послуги аутсорсингу бізнес-процесів у фінансовій та юридичній сферах надають 45 компаній. А обсяг ринку юридичних та бухгалтерських послуг в 2017 р. оцінювався в 15 млрд грн. Левова частка «аутсорсингового пирога» (75% ринку) припадає на так звану «четвірку», яка представлена великими міжнародними гравцями: Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers, Deloitte, KPMG.

Решта 25% ринку ділять між собою так звані консалтингові компанії «другого ешелону». Іноді чую думку про те, що, нібито, невеликі аудитори не настільки ефективні, як представники «великої четвірки», мовляв, не витягують за якістю послуг. Але, хочу вас запевнити, не завжди це правда. Головна відмінність - в потребах і розмірах клієнта, і, ясна річ, в розмірах самих компаній «другого ешелону». Якщо великий бізнес може собі дозволити послуги консультантів-міжнародників, то середньому та дрібному вони вже будуть не «по кишені». Тут і приходять на допомогу консалтингові компанії «другого ешелону». Точно також, як є різні банки для різних клієнтів, так є потреби клієнтів, які вирішують різні консультаційні фірми.

Нещодавно вперше був проведений рейтинг аутсорсингових компаній «другого ешелону», трійку якого закрила наша компанія. Сам факт, що в Україні з'являються подібні проекти, вже говорить про те, що ринок консалтингу стрімко розвивається і ця тенденція продовжиться і далі. Поживемо, як то кажуть, побачимо. І, як говорив американський баскетболіст і тренер Джон Вуден: «Краще за всіх справи йдуть у тих, хто робить свої справи найкращим чином»!

Питання до кейсу

1.Визначте позитивні фактори, які вплинуть на ринок консалтингу в середньостроковій перспективі.

2.  Вкажіть сучасні тренди ринку консалтингу.

3. Виділіть особливості консалтингу для корпоративного сектору.

Ринок консультування: проблеми та розвиток

 

Більшість практиків консалтингового бізнесу в Україні вважає, що консалтинг в національному секторі все ще знаходиться на ранньому етапі розвитку. Перевага консультантів іноземних компаній - в накопиченій базі знань. Відсутність достатнього досвіду національних консультантів знижує як вірогідність отримання ними замовлень, так і ефективність реалізації консультаційних проектів.

Крім цього, на сьогоднішній день українські консалтингові компанії не мають змоги конкурувати з іноземними спеціалістами цієї галузі у використанні професійного програмного забезпечення. На заході такі програми, що допомагають ефективніше впроваджувати консалтингові послуги коштують дуже дорого, а українських аналогів такого рівня ще не існує. Але це вже проблема не консультантів, а національних ІТ-спеціалістів з програмування.

Також існує проблема зі стандартами, що регулюють діяльність цієї сфери. Галузеві стандарти в українському консалтингу ще не сформовані, що викликане як незрілістю самого консалтингу, так і абсолютно різними вимогами, що висуваються до консультантів з боку компаній різних галузей національної економіки.

Репутацію українських консультантів підривають і деякі недобросовісні представники галузі, які надають свої послуги без дотримання норм законодавства, приховуючи свою діяльність, або просто неякісно виконують роботу. За даними дослідження, більше 50% консалтингових послуг задовольняється тіньовим чином. Тільки у Києві працює велика кількість фахівців, які надають приватні професійні послуги підприємствам, не реєструючи при цьому офіційно свою діяльність.

 Тіньова діяльність не тільки знижує податкові відрахування до державного бюджету, але і веде до недобросовісної конкуренції. Відсутність необхідності сплати податків створює додаткові конкурентні переваги для консультантів, що працюють нелегально.

Подолання цієї проблеми можливе лише за умов створення спеціальних асоціацій  та союзів на ініціативній основі великих гравців консалтингового ринку, які б розробляли правила та звичаї джентльменської поведінки та чесних правил гри на поприщі бізнес арени.

Але перелік проблем, які спіткають підприємців не обмежується лише переліченими вище пунктами, важливим питанням залишається комунікації між основними споживачами послуги та тими, хто її надають.

Розглянемо далі проблеми у взаємодії консультантів та клієнтів.

У системі «консультант-клієнт» труднощі створюються обома сторонами. Для більшого розуміння сутності самої проблеми, були проведені дослідження, щоб дізнатися про ставлення головних діячів цього бізнесу (рис. 1).

 

Рис. 1. Результати опитування споживачів консалтингових послуг та визначені за допомогою цих досліджень проблеми  

 

Найчастіше учасники дослідження згадували проблему зайвої  зацикленості консультантів на формальних моделях. Більше 40% опитаних висловили настороженість з приводу недостатньої, на їх думку, відповідальності, яку беруть на себе консультанти за зроблені в компанії дії і надані рекомендації.

Далеко не всі представники бізнесу визнають, що успіх консалтингового проекту залежить не тільки від консультанта, але і від клієнта. Про це свідчить великий відсоток згадки складнощів в області виділення організаційних ресурсів (більше 40%) і надання внутрішньої інформації (26%).

Широке розповсюдження консалтингу стримується його високою вартістю. Не дивлячись на те, що опитування проводили серед провідних українських компаній, для третини з них дорожнеча послуг є одним з проблемних чинників.

Більше 30% респондентів зауважили, що результати діяльності консультантів іноді важко застосувати у реальному середовищі бізнес-процесів. Все частіше перевага віддається комплексним проектам, що включають всі стадії: від діагностики організації до впровадження змін.

Прямі звинувачення в некомпетентності деяких консультантів містились у відповідях 22% опитаних топ-менеджерів.

Проте, слід проаналізувати погляд на дану проблему також зі сторони консультантів, які безпосередньо працюють та втілюють проекти з бізнес-консультування, а також інших видів консалтингових послуг на національному ринку.

Консультанти часто зіштовхуються з труднощами, пов'язаними з недостатньою компетентністю та опортуністичною поведінкою клієнта.

Питання до кейсу

1.Визначіть основні складові проблематичних питань, що виникають при взаємодії з клієнтом.

2. Які проблеми ринку консультування характерні для України?

3. Які перспективи має ринок?

СЕТАМ : торговий консалтинг та його перспективи

 

ДП «СЕТАМ» — державне підприємство, що створено Міністерством юстиції України для сприяння реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів або посадових осіб.

 З початку адміністрування системи підприємством реалізовано 24 тис. лотів загальною вартістю 3,95 млрд грн. Ціни реалізації у порівнянні зі стартовими у середньому зросли більш ніж на 11 %. Кількість лотів, реалізованих із приростом ціни — 55 %.

З листопада 2016 року між ПАТ АБ «Укргазбанк» та ДП «СЕТАМ» діє договір про надання послуг з організації продажу з аукціону нерухомого майна та майнових прав на нерухоме майно. Незалежним консультантом виступає відома міжнародна компанія JLL. В рамках укладеного договору на електронному майданчику ДП «СЕТАМ» 30.12.2016 року пройшли перші аукціони з реалізації нерухомого майна, що перебувало у власності банку. З чотирьох виставлених на аукціон лотів торги відбулися за двома. Об'єктами вдалого торгу стали дві земельні ділянки у м. Києві загальною вартістю 96 млн грн. В рамках співпраці із АБ «Укргазбанк» було реалізовано активів із загальною ціною продажу 157 млн.грн.

У червні 2017 року було прийнято рішення про те, що СЕТАМ буде розпродавати на аукціоні активи, які знаходяться на балансі націоналізованого Приватбанк.. Усього буде продано понад 2 тис. об'єктів, що знаходяться на балансі ПриватБанку, серед яких: гірськолижний курорт Буковель та стадіон Дніпро-Арена.

СЕТАМ співпрацює із ВТБ. Договір про співпрацю було підписано 31.05.2017 року. На даний момент на реалізацію виставлено 38 лотів загальною вартістю 2 млрд.грн.

У 2017 році було підписано договір про співпрацю з Укрексімбанк.

ДП «СЕТАМ» 7 вересня 2017 року провело перший у світі аукціон за допомогою технології blockchain, яка унеможливлює зміну даних у системі. Для впровадження блокчейну була обрана платформа EXONUM міжнародної компанії BitFury Group. З вересня 2017 року по лютий 2018 року з використанням блокчейну було проведено 24 202 аукціонів, серед них успішних — 4 471. Загальна сума продажів склала 692 млн грн.

ДП «СЕТАМ» 7 вересня 2017 року заявило про ребрендинг. Новий бренд — «OpenMarket», «відкритий ринок», символізує відкритість, готовність до змін, невпинне зростання", — заявив генеральний директор ДП «СЕТАМ» Віктор Вишньов.

9 червня 2017 року ДП «СЕТАМ» підписало договір з забудовником, який виставив на продаж інвестиційну нерухомість в Грузії. Таким чином СЕТАМ вийшло на міжнародний рівень реалізації майна на своєму електронному майданчику.

 

Питання до кейсу:

1.Як покращити роботу консалтингу в СЕТАМ.

2. Визначіть заходи по підвищенню ефективності управління навчанням в  СЕТАМ.