|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ Європейський проектний менеджмент
Європейський проектний менеджментДата публикации: 03.07.2019 06:46
Міністерство освіти і науки ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Факультет міжнародної економіки і менеджменту Кафедра європейської інтеграції
ЗАТВЕРДЖЕНО: Проректором з науково- педагогічної роботи____________ А.М.Колот «11» травня 2017 р.
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ до вивчення дисципліни «Європейський проектний менеджмент»
магістерська програма «8М01-Європейський бізнес»
освітній ступінь магістр
галузь знань «05-Соціальні та поведінкові науки» спеціальність «051-Економіка» спеціалізація (освітня програма) «Міжнародна економіка»
ПОГОДЖЕНО: В.о. завідувача кафедри _______________О.А.Федірко
Начальник навчально- методичного відділу _________________Т.В. Гуть
Київ 2017
ЗМІСТ з дисципліни «Європейський проектний менеджмент»
1. Вступ. 2. Тематичний план дисципліни. 3. Зміст дисципліни за темами. 4. Плани занять: 4.1. Плани лекцій. 4.2. Плани семінарських (практичних, лабораторних) занять очної форми навчання. 4.3. Плани контактних занять для студентів заочної форми навчання (не передбачено). 4.4. Плани навчальної роботи студентів заочної форми навчання в міжсесійний період (не передбачено). 5. Самостійна робота студентів. 6. Поточний і підсумковий контроль знань: 6.1. Очна форма навчання: - Карта самостійної роботи студента. - Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань з дисципліни. 6.2. Заочна форма навчання (не передбачено): - Карта самостійної роботи студента. - Порядок поточного і підсумкового оцінювання знань з дисципліни. 6.3. Приклади типових завдань, що виносяться на екзамен (не передбачено). 6.4. Зразок екзаменаційного білета (не передбачено). 7. Рекомендована література (основна і додаткова).
1. ВСТУП
Дисципліна «Європейський проектний менеджмент» є однією з дисциплін за вибором для підготовки магістрів програми «Європейський бізнес». Актуальність дисципліни «Європейський проектний менеджмент» необхідно розглядати в розрізі розвитку стратегії України в рамках європейської інтеграції.
Метою вивчення дисципліни «Європейський проектний менеджмент» є ознайомлення студентів з сучасною методологією та інструментарієм проектного менеджменту європейських організацій, засвоєння практичних навичок розробки та реалізації проектів, розуміння перспектив застосування своїх знань та умінь у процесі європейської інтеграції.
Основними завданнями дисципліни «Європейський проектний менеджмент» є:
Предметом дисципліни є відносини суб’єктів господарської діяльності України з європейськими організаціями щодо розробки, реалізації та фінансування проектів.
Після опанування дисципліни «Європейський проектний менеджмент» студент повинен знати:
У результаті опанування дисципліни студент має уміти:
Результатом опанування дисципліни «Європейський бізнес» є набуття студентами ряду професійних компетенцій:
Для опрацювання та вивчення питань дисципліни рекомендується користуватися підручниками, навчальними посібниками, монографічною літературою, періодичними виданнями, довідниками, джерелами Інтернет. За результатами вивчення курсу складається залік. Загальний бюджет на вивчення дисципліни – 120 год. (4 кредити).
2 ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ «ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ»
3. ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ ЗА ТЕМАМИ
Тема 1. Методологія і сучасний інструментарій проектного менеджменту
Ключовими поняттями курсу «Європейський проектний менеджмент» є портфель, програма, проект, задача. Важливість ефективного управління проектами. Основні поняття та визначення. Життєвий цикл проекту. Концептуальна фаза життєвого циклу проекту. Фаза планування проекту. Фаза виконання проекту. Фаза завершення проекту. Експлуатаційна фаза. Проектний менеджмент. Система проектного менеджменту (СПМ). Суб’єкти СПМ. Об’єкт СПМ. Процеси СПМ. Функції СПМ. Підсистеми проектного менеджменту. Еволюція систем управління проектами. Інституціональний і функціональний менеджмент проекту. Функції та підсистеми управління проектами. Методи управління проектами. Організаційні структури управління проектами. Екстремальне (радикальне) управління проектами.
Тема 2. Основи планування проектів
Суть планування проектів. Основна мета планування проектів. Етапи планування проектів. Ієрархія елементів проектного планування. Основні процеси планування, допоміжні процеси планування. Рівні планування та їх взаємозалежність. Види проектного планування: концептуальне, стратегічне, детальне (тактичне, оперативне). Можливі стратегії для проектів. Структуризація проекту. Структура, декомпозиція робіт. Рівень деталізації СРР. Система управління проектом. Призначення відповідальних у проекті. Матриця відповідальності. Основні методи планування. Етапи планування проекту. Правила ефективного планування і виконання проекту. Ієрархічна проектна структура. Методи структуризації проектів: низхідний метод «зверху – вниз», висхідний метод «знизу – вгору». Декомпозиція проекту. Детальне планування. Сіткове та календарне планування. Функціональні календарні плани. Методи мережевого / сіткового планування. Основні елементи сіткового плану. Конструювання сіткового графіку проекту. Типові конструкції мережевого графіку. Метод жовтих стікерів для конструювання сіткових графіків. Метод командного планування та старту проекту. Зв’язок попередніх розрахунків і календарного планування. Ресурсне планування. Документування плану проекту. Типові помилки планування та їх наслідки. Роль менеджера проекту в командному плануванні.
Тема 3. Управління вартістю проектів
Сутність управління вартістю проекту. Основні принципи управління вартістю проекту. Бюджет проекту. Оцінка вартості проекту. Кошторис проекту. Структура рахунків витрат. Оцінка життєздатності проекту. Отримання фінансування. Управління рухом грошових коштів. Розподіл ресурсів. Оцінка тривалості. Управління вартістю. Розподіл вартості проекту протягом життєвого циклу. Види оцінок вартості проекту: за стадіями проекту. Види оцінок вартості проекту: за призначенням і точністю. Структура вартісної оцінки: трудовитрати, вартість матеріалів, витрати на послуги заводів і устаткування, субпідряд, витрати на управління, накладні і адміністративні витрати, обов’язкові виплати і оподаткування, інфляція, непередбачені витрати. Фінансування проектів. Бюджетні та фактичні витрати Форми представлення бюджету проекту: календарні плани – графіки витрат, матриці розподілу витрат, стовпчикові діаграми витрат, стовпчикові діаграми кумулятивних витрат, лінійні діаграми кумулятивних витрат розподілених в часі, кругові діаграми структури витрат. Методи оцінки витрат проекту. Методи в інженерно-будівельній галузі. Методи оцінки в будівництві. Методи оцінки у сфері інформаційних технологій. Методи контролю вартості проекту. Основні вартісні показники проекту. Звітність за затратами.
Тема 4. Моніторинг, регулювання та аудит проектів
Цілі та зміст системи контролю проекту. Концепції контролю проекту. Вимоги до системи контролю наступні. Межі та перспективи контролю проектів. Процес контролювання проекту. Ефективність планів. Ефективність звітності. Ефективність перевірки. Ефективність заходів. Класифікація процесів контролю проекту. Методи контролю. Критерії контролю проекту. Цикл контролю змін. Управління ризиками в проектах. Загальна класифікація ризиків. Основні типи факторів ризиків. Види втрат і ризиків. Матриця оцінки ризику проекту. Алгоритм аналізу ризиків проекту. Методи управління ризиками. Основні підходи до визначення та оцінки ризиків проекту. Менеджмент комунікацій. Інформаційні системи в менеджменті проектів. Моніторинг та оцінка проектів. Аудит проектів. Звітність та документація. Управління проектними відхиленнями. Управління ризиками.
Тема 5. Менеджмент якості проектів
Сучасні концепції менеджменту якості. Концепції загального управління якістю (TQM). Принципи TQM. Матриця рівнів розвитку на основі концепції TQM. Розвиток партнерства. Відповідальність перед суспільством. Загальний вигляд Європейської моделі досконалості. Якісний проект в європейському варіанті. Структура менеджменту якості проекту. Менеджмент якості в проекті. Якість продукту. Якість процесу управління. Забезпечення якості. Контроль якості. Менеджмент якості в рамках управління проектом. Елементи виробничого менеджменту якості. Стандартизовані системи менеджменту якості. Сертифікація продукції проекту.
Тема 6. Менеджмент людських ресурсів
Менеджер проекту. Обов’язки менеджера проекту. Запуск проекту на виконання. Відношення з замовником. Адміністрування контрактів. Планування, управління, звітність, оцінка і керівництво проектом. Маркетинг. Ключові посади, коло їх обов’язків і повноважень. Концепції побудови команд проекту. Компетенції команди та стандарти її роботи. Модель розвитку ефективної команди. Ситуаційні фактори розвитку ефективної команди. Умови організації ефективної команди проекту. Характеристики високоефективних проектних команд. Міждисциплінарне співробітництво. Міжфункціональна групова робота. Керівництво проектом. Мотивація команди проекту. Навики ведення переговорів. Управління контрактами. Управління конфліктами. Менеджмент стресів. Корпоративна культура. Етика та управління проектом.
Тема 7. Типізація і класифікація проектів
Різноманітність та класифікація проектів. Класифікація проектів кожної категорії: мета та характер діяльності, характер цілей, сфера діяльності, призначення проекту, галузева приналежність проектів, масштаб і розмір проекту, ступінь складності, склад і структура проекту, за рівнем проекту, тривалість проекту, за вимогами до якості і способом його забезпечення, за характером цільової задачі проекту, за замовниками, за джерелами фінансування. Категорії проектів. Види проектів. Приклади проектів по розширенню діяльності. Технічні та нетехнічні проекти. Великі та малі проекти. Традиційні та нетрадиційні проекти. Внутрішні та зовнішні проекти.
Тема 8. Донорський ресурс європейського союзу
Проекти економічного та соціального розвитку України, що фінансуються європейськими організаціями. Угоди між Україною та ЄС: хронологія двосторонніх відносин. Європейський центральний банк (ЄЦБ). Стратегія України в рамках європейської інтеграції. Європейська політика сусідства. Проекти економічного та соціального розвитку України, що фінансуються європейськими організаціями. Європейський банк реконструкції та розвитку (Євробанк, ЄБРР). Менеджмент реалізації програм технічної допомоги. Міжнародна технічна допомога (МТД) - цільова передача країнами-донорами ресурсів і послуг у втіленій формі на безоплатній і неповоротній основі для підтримання соціально-економічного розвитку країни-бенефіціара (реципієнта). Основні критерії класифікації ресурсів технічної допомоги. Канали надходження ресурсів ТД до країни-реципієнта
Тема 9. Проектний менеджмент ЄБРР
Проекти ЄБРР, які реалізуються в Україні. Механізм затвердження та підписання проектів, що фінансуються по лінії ЄБРР. Керівництво ЄБРР по операціям фінансування. Вимоги ЄБРР до фінансування проектів. Види фінансування. Проектний цикл ЄБРР. Мікро-проекти, малі та середні проекти. Великі проекти: критерії та схеми фінансування. Проектна інформація. Форма заявки. Програми розвитку виробничо-господарської діяльності. Менеджмент програм сприяння розвитку торгівлі. Закупки за проектами ЄБРР. Особливості реалізації конкретних проектів.
Тема 10. Принципи менеджменту проектів комітету сприяння розвитку ОЕСР
ОЕСР – клуб держав-однодумців. Еволюція ОЕСР. Структура Організації . особливості фінансування ОЕСР. Результати роботи ОЕСР. Аналітична робота ОЕСР. Партнерство у відносинах між донором та реципієнтом. Ідентифікація проекту. Вивчення проекту. Його технічна, фінансова, економічна та інституціональна оцінка. Екологічна експертиза проекту. Затвердження проекту. Нові принципи технічного співробітництва. Рекомендаційні методики оцінки впливу на зовнішнє середовище в ході реалізації проектів розвитку. Спільна оцінка та умови фінансування великих проектів. Порядок надання офіційної допомоги.
Тема 11. Специфіка проектного менеджменту програми «ТАСІС»
«ТАСІС» – програма ЄС з надання технічної допомоги. Особливості проектного менеджменту програми «ТАСІС» в Україні. Базові керівні принципи реалізації інструменту «ТВІНІНГ» за програмою «ТАСІС» в Україні. Визначальні риси даних проектів. Цілі програми «ТВІНІНГ». Головні принципи проекту «ТВІНІНГ». Види діяльності у рамках реалізації проектів «ТВІНІНГ». Законодавча та методологічна база інструменту «ТВІНІНГ» в Україні. Кількість проектів «ТВІНІНГ» у країнах ініціативи ЄС «Східне партнерство». Характеристика основних завершених проектів «ТВІНІНГ» в Україні. Загальні висновки та рекомендації щодо підготовки та реалізації проектів. Програма «Бістро» – підтримка у втілення малих проектів
Тема 12. Мотивація та розвиток менеджерів проекту
Міжнародні та національні стандарти проектного менеджменту. Оцінка мотивації міжнародних проектів. Особливості розвитку менеджерів проектів, досягнення загальних цілей проектів. Глобальний менеджер та менеджер по країні. Країнові особливості, завдання, функції менеджерів. Крос-культурний аналіз проекту. Можливості використання персоналу проекту. Відбір та навчання персоналу проекту. Форми рекрутингу орієнтованого на культуру. Міжнародні форми та методи відбору персоналу. Українська асоціація управління проектами. Система сертифікації професійних менеджерів і організацій України. УАУП «УКРНЕТ», місія й цiлi асоціації, робочі завдання асоціації. Напрямок діяльності УАУП УКРНЕТ. Послуги асоціації УКРНЕТ . Ефективність організаційного консультування фахівцями Української асоціації управління проектами УКРНЕТ.
4. ПЛАНИ ЗАНЯТЬ
4.1. Плани лекцій
Заняття 1. Методологія і сучасний інструментарій проектного менеджменту
Інноваційні технології: презентація, проблемні питання, обговорення
4.2. Плани семінарських (практичних, лабораторних) занять очної форми навчання
Тема №1. Методологія і сучасний інструментарій проектного менеджменту (4 години) Вид інноваційних технологій - усне експрес-опитування, усне опитування для з’ясування рівня засвоєння студентами даної теми заняття, кейс-методи.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План:
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №2. Етапи розробки проектів (2 години) Вид інноваційних технологій – міні-лекція, усне експрес-опитування, презентація, кейс-методи.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 2.1. Моделі проектного менеджменту. Концепція «європейського проектного менеджменту». 2.2. Загальні стандарти управління проектами. Професійні європейські кваліфікаційні стандарти. 2.3. Життєвий цикл проекту. Етапи розробки проектів
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №3. Структура європейського проектного менеджменту: менеджерський підхід (2 години) Вид інноваційних технологій – обговорення, дискусія з елементами аналізу.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 3.1. Технічні елементи компетентності 3.2. Поведінкові елементи компетентності 3.3. Контекстуальні елементи компетентності
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №4. Планування проектів (2 години) Вид інноваційних технологій – міні-лекція, обговорення, проблемні питання, дискусія з елементами аналізу, кейс-методи.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 4.1. Основні елементи та процеси проектного планування 4.2. Структура, декомпозиція робіт. Структуризація проекту 4.3. Календарне, детальне та сіткове планування 4.4. Планування сценарію проекту. Документування плану проекту. Роль менеджера проекту в командному плануванні.
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №5. Управління вартістю проектів (2 години) Вид інноваційних технологій – обговорення, дискусія з елементами аналізу
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 5.1. Цілі, інструменти та оцінка вартості проекту 5.2. Структура вартісної оцінки 5.3. Бюджет проекту 5.4. Методи оцінки витрат проекту 5.5. Контроль вартості проекту
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №6. Моніторинг, регулювання та аудит проектів (2 години) Вид інноваційних технологій – міні-лекція, обговорення, презентація, кейс-методи.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 6.1. Цілі та зміст системи контролю проекту. 6.2. Моніторинг, методи та критерії контролю проекту. 6.3. Управління ризиками проекту. 6.4. Сценарії управління відхиленнями проекту. Аудит проекту.
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №7. Менеджмент якості проектів. Менеджмент людських ресурсів (2 години) Вид інноваційних технологій – обговорення, дискусія з елементами аналізу, кейс-методи, особисто орієнтовані технології
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 7.1. Сучасні концепції менеджменту якості. Загальне управління якістю (TQM). 7.2. Забезпечення якістю проекту. 7.3. Стандартизовані системи менеджменту якості.
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №8. Менеджмент людських ресурсів. Мотивація та розвиток менеджерів проекту (4 години) Вид інноваційних технологій – міні-лекція, обговорення, дискусія з елементами аналізу, кейс-методи.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 8.1. Поняття та формування команди проекту. 8.2. Ефективність команди проекту. 8.3. Побудова команди проекту. 8.4. Ключові ролі в управлінні проектами.
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №9. Проектний менеджмент ЄБРР (2 години) Вид інноваційних технологій – міні-лекція, обговорення, дискусія з елементами аналізу, кейс-методи.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 9.1. Основні інститути-донори ЄС. 9.2. Проектний менеджмент ЄБРР. 9.3. Проектний цикл як базовий механізм співпраці з ЄБРР. 9.4. Реалізація Європейських інвестиційних проектів в Україні. 9.5. ЄБРР: фінансування муніципальної інфраструктури в Україні.
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №10. Зовнішня допомога ЄС: проекти TWINNING (2 години) Вид інноваційних технологій – міні-лекція, обговорення, дискусія з елементами аналізу, презентація.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати
уміти
План: 10.1. Основні засади TWINNING. 10.2. Цикл підготовки проектів TWINNING. 10.3. Проекти TWINNING в Україні
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №11. Менеджмент реалізації програм технічної допомоги (2 години) Вид інноваційних технологій – міні-лекція, обговорення, дискусія з елементами аналізу, презентація.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 12.1. Сутність та форми міжнародної технічної допомоги. 12.2. Правові засади здійснення міжнародної технічної допомоги. 12.3. Особливості надання Україні міжнародної технічної допомоги. 12.4. Специфіка проектного менеджменту програми «TACIS». 12.5 Програми ЄС-Україна: Erasmus Mundus, TAIEX (Technical Assistance Information Exchange), Tempus, Youth In Action.
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
Тема №12. Європейські проекти в Україні (4 години) Вид інноваційних технологій – міні-лекція, обговорення, дискусія з елементами аналізу, презентація.
Компетентності. Проведені заняття зі студентами повинні сформувати в них систему знань, вмінь та навичок. Зокрема, опанувавши курс вони повинні: знати:
уміти:
План: 12.1. Зелений проектний менеджмент. Зелені проекти ЄС в Україні. 12.2. Європейські проекти для підтримання демократичного розвитку в Україні 12.3. Європейські проекти спрямовані на економічне зростання та сталий розвиток 12.4. Соціально-культурні проекти ЄС в Україні 12.5. Європейські проекти для адаптації законодавства України
Інформаційно-методичне забезпечення заняття:
5. ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
5.1. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ ТА ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ ДИСЦИПЛІН
Перелік питань в межах тем, які виносяться на самостійне опрацювання:
Тема 1. Методологія і сучасний інструментарій проектного менеджменту
Тема 2. Основи планування проектів
Тема 3. Управління вартістю проектів
Тема 4. Моніторинг, регулювання та аудит проектів
Тема 5. Менеджмент якості проектів
Тема 6. Менеджмент людських ресурсів
Тема 7. Типізація і класифікація проектів
Тема 8. Донорський ресурс Європейського Союзу
Тема 9. Проектний менеджмент ЄБРР
Тема 10. Принципи менеджменту проектів комітету сприяння розвитку ОЕСР
Тема 11. Специфіка проектного менеджменту програми «ТАСІС»
Тема 12. Мотивація та розвиток менеджерів проекту
5.2. ПЕРЕЛІК ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ
Тематика презентацій
Індивідуально-консультативна робота
Індивідуальна робота з даної дисципліни здійснюється у наступних формах: індивідуальні консультації, перевірки виконання індивідуальних завдань, перевірки та захист завдань, що внесені на самостійне опрацювання і поточний контроль. Графік використання цих форм для денної форми навчання, для якої передбачено вивчення курсу «Європейський проектний менеджмент», наведено у наступній таблиці.
Графік проведення індивідуально-консультативної роботи з дисципліни «Європейський проектний менеджмент» на ІІІ триместр н.р. Викладач Ткаленко С.І.
Індивідуально-консультативна робота відбувається під час консультацій з викладачем згідно графіка консультацій.
6. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ З ДИСЦИПЛІНИ
6.1. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни «Європейський проектний менеджмент» для студентів магістерської програми «8М01-Європейський бізнес» Денна форма навчання
6.2. ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ДИСЦИПЛІНИ
1. Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною системою з наступним переведенням у традиційну 4-бальну систему та систему оцінювання за шкалою ECTS. Переведення 100-бальної шкали оцінювання в 4-и бальну та шкалу за системою ECTS здійснюється в такому порядку
2. Об'єктом оцінювання поточного контролю знань студентів денної форми навчання є: систематичність та активність роботи протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни; рівень виконання тестів, а також обов’язкових та вибіркових завдань для самостійного опрацювання.
2.1. Систематичність та активність роботи студента протягом семестру оцінюється за максимальною оцінкою 90 балів із 100. Навчальним планом не передбачається проведення семінарських занять, а відтак оцінка успішності студента складається з тестових випробувань, що базуються на перевірці набутих теоретичних знань та практичних навичок за виконання завдань для самостійного опрацювання.
2.2. Модульні завдання, які входять до загального порядку оцінювання поточної успішності студента, складаються з виконання тестових вправ, що охоплюють основні засади європейського проектного менеджменту. В курсі «Європейський проектний менеджмент» передбачається виконання одного тесту (20 питань). Оцінка завдань визначається на основі розроблених кафедрою критеріїв і становить 10 балів із 100 балів, якими оцінюється вся робота, що була винесена на поточний контроль. Тести включають питання всіх тем курсу і передбачають контроль рівня набутих знань з основних напрямів розвитку ЄС, а саме: Тема 1. Методологія і сучасний інструментарій проектного менеджменту Тема 2. Основи планування проектів Тема 3. Управління вартістю проектів Тема 4. Моніторинг, регулювання та аудит проектів Тема 5. Менеджмент якості проектів Тема 6. Менеджмент людських ресурсів Тема 7. Типізація і класифікація проектів Тема 8. Донорський ресурс Європейського Союзу Тема 9. Проектний менеджмент ЄБРР Тема 10. Принципи менеджменту проектів комітету сприяння розвитку ОЕСР Тема 11. Специфіка проектного менеджменту програми “ТАСІС” Тема 12. Мотивація та розвиток менеджерів проекту
2.3. Обов’язкові завдання для самостійного опрацювання передбачають презентацій за даною тематикою. Дана робота оцінюється за шкалою 0; 5; 10; 20 балів. Написання презентацій передбачає здійснення таких видів роботи: 1. Пошук, підбір та огляд літератури за заданою тематикою. 2. Використання інтернет-ресурсів щодо підбору статистичних даних (сайти Євростату, Європейської Комісії, Держкомстату тощо). 3. Формулювання висновків та рекомендацій. Творчим розвитком підготовленої презентації є подана наочно інформація. Активність та успішність на заняттях, виконання модульних завдань та обов’язкові види самостійної роботи студентів, зміст та порядок оцінки яких відображені в пп. 2.1 – 2.3 дозволяють в сумі набрати максимум 90 балів із 100 (це відповідає оцінці А за шкалою ECTS).
Кількість балів за підготовку презентацій, пошук, підбір прикладів успішних проектів за обраною тематикою визначається за наступними критеріями (20 балів):
Кількість балів за детальний аналіз проекту (за власним вибором студента), що фінансується ЄС
2.4. Вибіркові завдання для самостійного опрацювання дозволяють студенту набрати 10 балів поверх 100 – науково-дослідна діяльність студента. Для цього пропонується альтернативний вибір між двома видами наукової роботи, кожен з яких оцінюється максимум на 10 балів: 2.4.1. Студенти, які беруть активну участь у роботі студентського наукового товариства факультету МЕіМ, представляють свої наукові роботи на конференціях, круглих столах, симпозіумах та конкурсах, готують та подають до друку наукові статті, брошури, монографії та інші види наукових робіт отримують 10 балів із 100, винесених на поточних контроль. 2.4.2. Альтернативним видом самостійного вибіркового завдання є формування студентами аналітичних звітів (з побудовою діаграм, графіків, таблиць тощо) за заданою тематикою, яка пропонується студентом та погоджується з викладачем.
Згідно робочої навчальної програми практичних занять не передбачено. При цьому шкала оцінювання виглядає таким чином: відмінному рівню відповідає правильне і вичерпне розкриття у звіті поставленої проблеми, демонстрування студентом всебічного системного знання програмного матеріалу; засвоєння основної та додаткової літератури; чітке володіння понятійним апаратом, методами, методиками та інструментами, вивчення яких передбачене програмою дисципліни; використання останніх статистичних даних та фактологічного матеріалу; уміння аргументувати своє ставлення до відповідних категорій, залежностей та явищ; задовільному рівню відповідає у цілому вірне розкриття заданої тематики, демонстрування студентом достатнього рівня знань з основного програмного матеріалу, і водночас обмежене використання таблично-графологічного матеріалу, помилки у використанні понятійного апарату, недостатнє знання та узагальнення літературних джерел, непереконливі висновки з досліджуваної проблеми; незадовільному рівню відповідає неправильне або неповне розкриття заданої тематики, при цьому студент продемонстрував значні прогалини у знаннях з основного програмного матеріалу; ухилився від аргументувань; показав незадовільні знання понятійного апарату і спеціальної літератури.
4. Для оцінювання відповідей студента на залікові питання використовуються такі критерії:
7. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА (ОСНОВНА І ДОДАТКОВА)
Основна
Додаткова
|