|
Главная \ Методичні вказівки \ Методические указания и информация \ Організація бухгалтерського обліку
Організація бухгалтерського облікуДата публикации: 27.02.2019 14:07
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ СТАТИСТИКИ, ОБЛІКУ І АУДИТУ
ЗАТВЕРДЖЕНО на засіданні кафедри теорії бухгалтерського обліку Протокол № ___ від ____________
Методичні вказівки до виконання контрольної роботи студентами заочної форми навчання з дисципліни "Організація бухгалтерського обліку", спеціальність 7.03050901 «Облік і аудит» (спеціалісти), 8.03050901 «Облік і аудит» (магістри)
2013 При виконанні контрольних завдань потрібно керуватись наступними правилами:
У випадку негативної рецензії виправлену контрольну роботу слід повторно представити на перевірку рецензенту, разом з варіантом не зарахованої роботи. Студентів, які не виконали контрольну роботу, до здавання іспиту не допускаються. Варіант індивідуальної контрольної роботи відповідає останній цифрі номера залікової книжки. В контрольній роботі студент повинен відповісти на одне теоретичне запитання (завдання №1) та виконати практичну частину, яка містить розробку наказу про облікову політику підприємства з додатками (завдання №2) та розв’язок трьох задач (завдання № 3, 4, 5). При виконанні завдання № 2 слід дотримуватись зазначених обмежень відповідно до варіанту індивідуальної контрольної роботи, а саме: організаційно-правової форми, основного виду діяльності підприємства, величини статутного капіталу, середньої чисельності персоналу та тривалості операційного циклу. Вказані обмеження впливають на облікову політику підприємства. Всі інші фактори, які визначають облікову політику, студент обирає самостійно. Макет наказу про облікову політику та перелік додатків до нього наводиться нижче (після контрольних завдань). Наявність того чи іншого додатку до наказу про облікову політику визначається факторами, що впливають на облікову політику. 6. Критерії оцінювання контрольної роботи. Для оцінювання якості виконання студентом заочної форми навчання контрольної роботи з дисципліни "Організація бухгалтерського обліку" будуть використані такі критерії оцінювання. Теоретичне питання оцінюється 10 балами (при 100% виконанні). Відповідь на теоретичне питання оцінюється за шкалою 10, 7, 4, 0. - 10 балів – відповідь на питання повна, ґрунтовна, аргументована, викладена логічно, послідовно, доповнена прикладами з сучасного економічного життя. При оформленні студент дотримався загальних вимог до письмових контрольних робіт. - 7 балів – відповідь досить повна, аргументована, викладена логічно, послідовно, але містить незначні помилки, що не є принциповими. - 4 бала – відповідь не повна, але зміст запитання в цілому розкритий, відповідь не завжди викладена послідовно, містить незначні окремі помилки, як по змісту так і по оформленню. - 0 балів – відповідь неповна, містить значні принципові помилки, або не розкриває сутності запитання. Кожне практичне завдання оцінюється 10 балами (при 100% виконанні). Відповідь на кожне практичне завдання оцінюється також за шкалою 10,7,4,0. - 10 балів – завдання вирішено повністю. - 7 балів – рішення завдання досить повне, але містить незначні помилки, що не є принциповими. - 4 бала – рішення не повне, містить не значні окремі помилки як по змісту (результату) так і по оформленню. - 0 балів – відповідь на тестове запитання не вірне, як що задача, то рішення не вірне або не повне, містить значні принципові помилки. Загальна сума балів (при наявності 100% вірних відповідей на 5 поставлених запитання) за результатами виконання контрольної роботи повинна складати 50 балів. Після розрахунку сумарної кількості балів передбачається подальше переведення їх загальної суми у традиційну систему оцінювання. 20 – 30 балів – "задовільно"; 31 – 40 балів – "добре"; 41 – 50 балів – "відмінно". Студент, що набрав менш 20 балів, одержує оцінку незадовільно і мусить виконати контрольну роботу ще раз.
Завдання для контрольної роботи.
Варіант № 1.
1. Сутність та завдання організації бухгалтерського обліку. Надати характеристику об’єктів та суб’єктів організації бухгалтерського обліку. 2. Розробити проект наказу про облікову політику з необхідними додатками для новоствореного промислового підприємства. Статутний капітал підприємства складає 900000 грн. Середня чисельність персоналу – 280 чол. Тривалість операційного циклу – 12 місяців. 3. Сформулювати зміст господарських операцій та вказати первинні документи на підставі наведеної кореспонденції рахунків.
4. Визначити розмір статутного капіталу ТзОВ “Світлана”. Визначити частку кожного засновника в статутному капіталі. Визначити суму, яку необхідно виплатити Тарасенко Т.О. при його виході з товариства, якщо є наступні дані: ТзОВ “Світлана” займається виробництвом кондитерських виробів, яке засноване 15 січня ц.р. Склад засновників: Жиркова Ж.А. – директор-менеджер; Підлубна П.А. – головний бухгалтер; Тарасенко Т.О. – начальник цеху. Внески засновників до статутного капіталу ТзОВ “Світлана”
На момент виходу Тарасенка Т.О з товариства підприємство працювало і одержало прибуток в розмірі 25000 грн., заборгованість перед кредиторами склала 5000 грн. 5. Визначити продажну вартість освітлювальних приладів. Зазначити, якими документами оформлюються операції, пов’язані з реалізацією готової продукції. Встановити за яких умов доцільніше користуватись послугами транспортної організації, враховуючи, що вартість таких послуг становить 500 грн. Дані для виконання: ТзОВ “Світолюкс” займається виробництвом і реалізацією освітлювальних приладів. Виробнича собівартість партії виготовлених приладів в кількості 2000 шт. склала 80000 грн. В ході реалізації готової продукції виникають наступні витрати: пов’язані з транспортуванням (ПММ, поточний ремонт автотранспорту) – 350 грн., оплата вантажно-розвантажувальних робіт – 200 грн., витрати по відрядженню водіїв та експедиторів – 150 грн.
Варіант № 2.
1. Етапи процесу організації бухгалтерського обліку. Елементи та план організації бухгалтерського обліку. 2. Розробити проект наказу про облікову політику з необхідними додатками для новоствореного підприємства торгівлі. Статутний капітал підприємства складає 750000 грн. Середня чисельність персоналу – 110 чол. Тривалість операційного циклу – 12 місяців. 3. Провести ліквідацію підприємства – ТзОВ “Сіріус”, дотримуючись черговості задоволення вимог кредиторів згідно чинного законодавства. Скласти журнал реєстрації господарських операцій, вказати кореспонденцію рахунків та первинні документи. Дані для виконання: Після продажу майна на поточному рахунку ТзОВ “Сіріус” залишилось 26000 грн. Пасив балансу даного підприємства має наступний вигляд:
4. Скласти акт приймання на баланс цінностей. Дані для виконання: ТзОВ “Контракт” передає торговельне обладнання на баланс ТзОВ “Глорія” в рахунок внеску до його статутного капіталу. Комісія у складі: голова – директор Шульга Ш.Г., члени комісії – головний бухгалтер Якір Я.Р., менеджер Крініцький К.Й., касир Моровська М.А. за наказом директора ТзОВ “Глорія” від 20.02 ц.р. №25 прийняла від представника ТзОВ “Контракт” директора Лютого Л.Й. і передала на відповідальне зберігання комірнику ТзОВ “Контракт” Стеценко С.О. торговельне обладнання. 5. Здійснити облік виробничих запасів, оцінка яких здійснюється за одним з методів:
Вказати, який з методів є більш доцільним для застосування і за яких умов. Дані для виконання Дані про рух борошна на складі ТзОВ “Степ” за квітень ц.р.
Варіант № 3.
1. Охарактеризуйте процес формування облікової політики підприємства. Відповідальність, яка передбачається законодавством за порушення положень облікової політики підприємства. 2. Розробити проект наказу про облікову політику з необхідними додатками для новоствореного будівельного підприємства. Статутний капітал підприємства складає 800000 грн. Середня чисельність персоналу – 125 чол. Тривалість операційного циклу – 12 місяців. 3. Скласти акт про виділення до знищення документів (додаток Д). Дані для виконання. На підставі Переліку типових документів, що створюється в діяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, старшим архівістом ТзОВ “Омега” за погодженням з експертною комісією та керівником підприємства Сидорчуком С.К. було прийняте рішення про виділення до знищення наступних документів:
Всього 7 справ. 4. Керівництво ПАТ “Збручівка” прийняло рішення про випуск облігацій. Відповідно до цього рішення було випущено 600 облігацій на пред’явника номінальною вартістю 10 грн. за од. Облігації були продані з премією 10%. Відсотки по облігаціях становлять 5% на рік, амортизація премії – 25%. Необхідно розрахувати суму премії, відсотків та амортизації премії. Зазначити первинні документи. 5. Оптовою базою одержано від заводу-виробника “Астор” скляний сортовий посуд вартістю 15000 грн. Товар перевезено залізницею на відстань 720 км та автотранспортом від станції залізниці до складу бази. При оприбуткуванні товару в результаті перевірки на “чутний” бій на складі бази відібрано пачки та коробки з порушеним упакуванням і шорохом, що чується всередині упаковки. В результаті розпакування відібраних пачок та коробок виявлено бій на суму 270 грн. В результаті повної перевірки всієї партії товару виявлено бій на суму 310 грн. Необхідно обчислити нормативну суму втрат, що підлягають списанню та зазначити кореспонденцію рахунків по операціях зі списання втрат запасів за нормами природного убутку. Виставити претензію виробнику за понаднормові втрати.
Варіант № 4.
1. Охарактеризуйте методичні прийоми перевірки документів та операцій. Сутність бухгалтерської обробки документів. 2. Розробити проект наказу про облікову політику з необхідними додатками для новоствореного підприємства торгівлі. Статутний капітал підприємства складає 700000 грн. Середня чисельність персоналу – 95 чол. Тривалість операційного циклу – 12 місяців. 3. Необхідно розробити і затвердити у встановленому порядку посадову інструкцію головного бухгалтера підприємства. Скласти індивідуальний графік роботи головного бухгалтера та структурний графік роботи відділу бухгалтерій. 4. ТзОВ “Грона” за домовленістю з постачальником видало кредитору простий довгостроковий вексель на суму 4000 грн. Строк погашення заборгованості за даними складає 3 роки за умови сплати відсотків у розмірі 20% щороку. Вексель та відсотки по ньому були погашені вчасно. Необхідно розрахувати суму відсотків, належних до сплати та зазначити первинні документи. 5. Підприємство роздрібної торгівлі ПП “Світограй” отримало за складу оптової бази партію ялинкових іграшок на суму 2300 грн. З них 15 ящиків на суму 450 грн. переупаковані після поштучної перевірки та упакуванням підприємством-виробником. При оприбуткуванні товару виявлено бій на суму 200 грн. Необхідно:
Варіант № 5.
1. Порядок вибору форми організації бухгалтерського обліку на підприємстві. Переваги та недоліки існуючих форм організації бухгалтерського обліку. 2. Розробити проект наказу про облікову політику з необхідними додатками для новоствореного товариства з обмеженою відповідальністю (ТзОВ) у галузі промисловості Статутний капітал підприємства складає 850000 грн. Середня чисельність персоналу – 112 чол. Тривалість операційного циклу – 12 місяців. 3. ВАТ “Олдіс” створюється на базі міського молокозаводу. Частина акцій належить трудовому колективу. Планується виготовляти три види продукції: кефір, масло селянське, сир. Відповідно працюватимуть три виробничих цехи, передбачений допоміжний цех для незалежного водо- та енергопостачання, автопарк для транспортування готової продукції. Функціонує відділ матеріально-технічного постачання та відділ збуту. Загальна кількість працюючих – 1200 чоловік. Необхідно обрати організаційну структуру бухгалтерії та відобразити її за допомогою схеми. 4. Першого червня ц.р. підприємству наданий кредит у розмірі 500000 грн. строком на три роки під 40% річних. Умовами кредитного договору передбачено, що заборгованість підприємства по основній сумі боргу погашається щороку, частинами, одночасно з виплатою відсотків за кредит. Необхідно:
5. 20.05 ц.р. згідно з договором №01/10 підприємство ПП “Автотранс” надало послуги з перевезення вантажу ПАТ “Ортекс” на суму 1000 грн. з оплатою 31.05 ц.р. У вказаний термін контрагент ПАТ “Ортекс” не розрахувався, у зв’язку з чим йому 01.07 ц.р. ПП “Автотранс” було вручено лист-вимогу. На лист-вимогу оплата також не надійшла, і тому ВАТ “Ортекс” у листопаді було виставлено претензію. Необхідно:
Дані для виконання: Офіційний індекс інфляції за червень-жовтень ц.р. склав: Червень – 103,7% вересень – 102,6% Липень – 99,9% жовтень – 101,4% Серпень – 100,0% Облікова ставка НБУ встановлена 27% річних, штраф згідно з умовами договору – 10% суми боргу.
Варіант № 6.
1. Особливості централізованої те децентралізованої організації обліку. Порядок розподілу праці за функціональним та оперативно-виробничим принципами при різних формах побудови бухгалтерії. 2. Розробити проект наказу про облікову політику з необхідними додатками для новоствореного товариства з обмеженою відповідальністю (ТзОВ) у торгівлі. Статутний капітал підприємства складає 700000 грн. Середня чисельність персоналу – 92 чол. Тривалість операційного циклу – 12 місяців. 3. Необхідно:
4. Необхідно нарахувати погодинно-преміальну оплату праці, різні види доплат, премію та допомогу у зв’язку із тимчасовою непрацездатністю відповідно до табеля робітникам цеху №1 та здійснити необхідні утримання:
Дані для виконання
Перелік тарифних ставок до розрядів, грн.
Виписка з табелю обліку використання робочого часу по цеху №1
За колективним договором оплата праці за години нічної роботи здійснюється в розмірі 40%. Наказом по підприємству робітникам цеху №1 встановлена премія 15%.
Відомості про оплату праці за два попередні місяці
Кількість відпрацьованих днів за попередні два місяці становить 42 робочі дні. Стаж роботи: Біленької Б.А. – 5 років; Кононенко К.О. – 3 роки 8 місяців. 5. Підприємство “Знання” здійснює реалізацію підручників з маркетингу Ф. Котлера собівартістю 15 грн. за загальним списком цін, в якому зазначена ціна підручника 30 грн. Вищим навчальним закладам підприємство надає знижку в розмірі 25%. Інститут менеджменту придбав 200 підручників зі знижкою. Необхідно визначити суму дебіторської заборгованості за підручники.
Варіант № 7.
1. Планування діяльності бухгалтерії. Значення посадових інструкцій. 2. Розробити проект наказу про облікову політику з необхідними додатками для новоствореного публічного акціонерного товариства (ПАТ) у промисловості. Статутний капітал підприємства складає 1200000 грн. Середня чисельність персоналу – 310 чол. Тривалість операційного циклу – 12 місяців. 3. На складі оптової бази яловичина морожена на суму 9000 грн. зберігалась 12 діб Норма природного убутку яловичини мороженої при 3-х добовому терміні зберігання встановлена у розмірі 0,08%. За кожну наступну добу зберігання до 10 діб збільшується на 0,01%, після 10-ти добового зберігання за кожну добу норма збільшується на 0,005%. Необхідно розрахувати норму природного убутку та обчислити суму природного убутку. 4. Здійснити нарахування робітниці цеху №4 Сидоренко С.О., суми вихідної допомоги та компенсації за невикористану відпустку внаслідок закінчення трудової угоди, якщо вона відпрацювала в цьому місяці 20 робочих днів. Визначити суму утримань. Дані для виконання Відомості про оплату праці за два попередні місяці робітниці цеху №4 Сидоренко С.О.
Кількість відпрацьованих днів за попередні два місяці становить 42 робочі дні. Відомості про нараховану заробітну плату за попередні 12 місяців робітниці цеху №4 Сидоренко С.О.
Тривалість невикористаної відпустки складає 24 календарних дні. 5. За результатами інвентаризації в ТзОВ “Автопарк” встановлено наступне:
Необхідно визначити резерв сумнівних боргів та скласти розрахунок бухгалтерії.
Варіант № 8.
1. Суть і основні завдання інвентаризації як методу наступного господарського контролю. Порядок планування інвентаризаційної роботи. 2. Розробити проект наказу про облікову політику з необхідними додатками для новоствореного публічного акціонерного товариства (ПАТ) у торгівлі. Статутний капітал підприємства складає 900000 грн. Середня чисельність персоналу – 285 чол. Тривалість операційного циклу – 12 місяців. 3. На складі ТзОВ “Смак” проведено інвентаризацію залишків ковбаси станом на 15-те травня ц.р. Попередня інвентаризація проводилась 15-го березня ц.р. (інвентаризаційний період склав 61 добу). Надходження, відпуск та залишки ковбаси на підставі даних бухгалтерського обліку за весь міжінвентаризаційний період відображені в нижче наведеній таблиці. Рух ковбаси на складі №1 ТзОВ “Смак” за період з 15 березня по 15 травня ц.р., кг
Норма природного убутку ковбаси при терміні зберігання 4 доби – 0,086%. Необхідно розрахувати середньодобовий залишок, добовий оборот, середній термін зберігання. Обчислити граничний розмір природного убутку. 4. На балансі ВАТ “Орхідея”, яке надає послуги населенню з ксерокопіювання, обліковується ксерокс. Строк корисного використання ксероксу – 5 років, первісна вартість – 2600 грн., ліквідаційна вартість – 200 грн. Протягом терміну корисного використання ксероксу планується зробити наступну кількість копій: за 1-й рік – 34000 шт., за 2-й рік – 32000 шт., за 3-й рік – 31500 шт., за 4-й рік – 30000 шт. Обчислити суму амортизації основного засобу в розрізі років за виробничим методом амортизації. 5. Здійснити розрахунок амортизації дисконту (премії) за інвестиціями в облігації, якщо відомо, що Купівельна вартість придбаних облігацій склала 60000 грн., при їх номінальній вартості 50000 грн. Строк погашення облігацій – 4 роки, річний відсоток доходу – 10%, виплачується щорічно в кінці року.
Варіант № 9.
3. Заповнити інвентаризаційний опис №5 товарно-матеріальних цінностей та порівняльну відомість за результатами інвентаризації на 31-ше грудня ц.р., проведену за наказом №10 від 15.12.ц.р. Дані для виконання Комірник: Сергієнко Сергій Олександрович. Комісія в складі: голова комісії: Тарасенко Т.О. члени комісії: Соколова С.А., Маркова М.А. В результаті проведення інвентаризації було виявлено:
За даними обліку:
4. На балансі ВАТ “Кедр”, яке надає послуги населенню з ксерокопіювання, обліковується ксерокс. Строк корисного використання ксероксу – 4 роки, первісна вартість – 2200 грн., ліквідаційна вартість – 200 грн. Протягом терміну корисного використання ксероксу планується зробити наступну кількість копій: за 1-й рік – 34000 шт., за 2-й рік – 32000 шт., за 3-й рік – 31500 шт., за 4-й рік – 30000 шт.
Обчислити суму амортизації основного засобу в розрізі років за різними методами. Звести отримані результати в таблицю та з’ясувати, як сума амортизації, обчислена за кожним методом, вплине на фінансовий результат підприємства. 5. Здійснити розрахунок амортизації дисконту (премії) за інвестиціями в облігації, якщо відомо, що підприємство придбало облігацій на суму 28000 грн. номінальною вартістю 30000 грн. Погашення облігацій заплановано через два роки з щорічною виплатою відсотку – 8%.
Варіант № 10.
1. Вимоги до ергономічного та соціального забезпечення бухгалтерського обліку. 2. Розробити проект наказу про облікову політику з необхідними додатками для новоствореного закритого акціонерного товариства (ЗАТ) у торгівлі. . Статутний капітал підприємства складає 950000 грн. Середня чисельність персоналу – 290 чол. Тривалість операційного циклу – 12 місяців. 3. При ревізії паливно-мастильних матеріалів (ПИИ) виявлена недостача бензину А-76 у кількості 360 л та бензину АІ-92 – 230 л. У пояснювальній записці завідуючий складом ПММ вказав, що він працює недавно, про повну матеріальну відповідальність не попереджений, договору про повну матеріальну відповідальність не укладав і відповідати за недостачу не збирається. Необхідно:
4. ПП “Октава” придбано автомобіль, первісна вартість якого 20000 грн. Як очікується, після ліквідації об’єкту буде отримано 2 тони металобрухту (закупівельна ціна – 260 грн. за 1 тону) та запчастини, придатні для використання на суму 660 грн. Витрати на ліквідацію складуть 80 грн., а транспортні витрати з доставки металобрухту – 45 грн. Необхідно визначити ліквідаційну вартість основного засобу та вартість, яка амортизується. 5. Об’єктом інвестування є асоційоване підприємство, статутний капітал якого складає 150000 грн., внесок інвестора – 60000 грн. Загальний чистий прибуток об’єкта інвестування складає 15000 грн., в т.ч. прибуток від надання асоційованим підприємством послуг підприємству-інвестору – 5000 грн. Визначити дохід інвестора в асоційованому підприємстві за методом участі в капіталі.
Рекомендована література
А. Нормативна література
1. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.99р. № 996-ХІУ (із змінами і доповненнями). 2. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій: Затв. наказом Мінфіну від 30.11.99р. № 291. 3. Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій: Затв. наказом Мінфіну від 30.11.99р. №291. 4. Про затвердження типових форм первинного обліку: Наказ Міністерства статистики України від 29.12.95р. № 352. 5. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку.
Б. Спеціальна література
6. Організація бухгалтерського обліку: Підручник для студентів спеціальності״Рута״, 2005 – 528 с. 7. Кужельний М.В., Левицька С.О. Організація обліку Підручник — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 c. 8. Організація бухгалтерського обліку. Вправи, ситуації, тесті. Навч. посіб. /під ред. проф. Ф.Ф. Бутинця – Житомир: ЖІТІ, 2001. – 288с. 9. Організація бухгалтерського обліку. Навчальний посібник/за ред. В.С.Леня. К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 696 с. 10. Організація бухгалтерського обліку: підручник / Л.К. Сук, П.Л. Сук. - К. : Каравела, 2009. - 624 с. 11.Організація обліку: навч. Посібник (для студентів економічних спеціальностей, які навчаються за спеціальністю "Облік і аудит") / М.Ю. Карпушенко; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 241 с. 12. Кундря-Висоцька О.П. Організація обліку: Навчальний посібник. - К.: Алерта, 2007. - 223 с. 13. Сльозко Т. М. Організація обліку: навч. посіб. /Т.М. Сльозко – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 224 с. 14. Сопко В.В., Завгородній В.П. Організація бухгалтерського обліку, економічного контролю та аналізу: Підручник. – К.: КНЕУ, 2004. - 412 с. 15. Михайлов М.Г. Організація бухгалтерського обліку на підприємствах малого бізнесу: Навчальний посібник рекомендовано МОН України. – К.: ЦУЛ, 2007. – 320 с. 16. 0. Чебанова Н., Чупир Т., Чупир В. Організація бухгалтерського обліку. Х.: Фактор, 2008. – 480 с.
В. Додаткова література
17. Бухгалтерський облік і фінансова звітність в Україні/під ред. С.Ф. Голова. – Дніпропетровськ, ТОВ "Баланс-Клуб", 2001. – 832 с. 18. Бухгалтерський облік в Україні: навчальний посібник / За ред. Р.Л. Хом'яка, В.І.Лемішовського. - 7-ме вид., перероб. і доп. - Львів: Національний університет "Львівська політехніка", 2008. - 1224 с. 19. Бухгалтерський фінансовий облік, оподаткування і звітність: підручник / Н. М. Ткаченко. - 2-ге вид., доп. і перероб. - К. : Алерта, 2007. - 954 с 20. Бухгалтерський облік у документах: навчальний посібник / За ред. Л.М. Чернелевського. - К. : Кондор, 2007. - 430 с. 21. Войнаренко М.П., Пухальська Г.В. Податковий облік і аудит: Навч. посібник. – Хмельницький: ХНУ, 2006. – 338 с. 22. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 1, Розділ 1. – Краматорськ: НЦП, 1998. 23. Журнали – ордери та методичні рекомендації з їх застосування // Все про бухгалтерський облік .– 2001. – № 24 (570) (спецвипуск 62). – 19 березня 24. Івахненков С.В. Інформаційні технології в організації бухгалтерського обліку та аудиту: Навч. посіб. – К.: Знання-Прес, 2003. – 349 с. 25. Лень В.С. Бухгалтерський облік в Україні: основи та практика: навч. посіб. /В.С.Лень, В.П. Гливенко – К.: Знання-Прес, 2005 – 491с. 26. Малюга Н.М. Бухгалтерський облік в Україні: теорія й методологія, перспективи розвитку: Монографія. – Житомир: ЖДТУ, 2005. – 548 с. 27. Міжгалузеві нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку (наказ Міністерства праці та соціальної політики України N 269 від 26 вересня 2003 р.) 27. Пилипенко А.А. Організація обліку і контролю / А.А. Пилипенко, В.І. Отенко – Х.:Харківський національний економічний університет, 2005. – 350 с. 29. Сопко В.В. Бухгалтерський облік в управлінні підприємством: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2006. – 526 с. 30. Теорія бухгалтерського обліку: підручник / За ред. М.В. Кужельного. - 6-те вид. - К.: А.С.К., 2007. - 266 с. 31. Хом’як Г.Л. Бухгалтерський облік в Україні. Навч. посібник. – Лівів: Національний Університет "Львівська політехніка", "Інтелект - Захід", 2003. – 820 с. 32. Шпак В.А. Організація бухгалтерського обліку: концептуальний підхід [Текст]: монографія / В.А. Шпак. – К.: Бізнес медіа консалтинг, 2011. – с.312.
Додаток А
Макет наказу про облікову політику
Наказ №__________ про облікову політику підприємства й організацію бухгалтерського обліку м. __________________ від _____________ 200___ року Відомості про підприємство
Для виконання Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність України” від 16 липня 1999 року №996-XIV (далі – Закон про бухгалтерський облік), Положень (стандартів) бухгалтерського обліку, затверджених Міністерством фінансів України з метою забезпечення єдиної облікової політики й надання достовірної фінансової звітності
НАКАЗУЮ: Здійснити організаційні заходи щодо ведення бухгалтерського обліку, складання та подання звітності. Розділ 1. Організація роботи облікового апарату
Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку на підприємстві і виконання пункту 4 статті 8 Закону про бухгалтерський облік встановити з 1 січня 200___ року в ____________________ наступну форму організації бухгалтерського обліку:
__________________________________________________________________________.
___________________________________________________________________________.
___________________________________________________________________________. 2. Права та обов’язки ____________________________________________________ визначаються Законом про бухгалтерський облік, цим наказом та затвердженими посадовими інструкціями. 2.1. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону про бухгалтерський облік, головний бухгалтер підприємства: 2.1.1.________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. 2.1.2. __________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________. 2.1.3. __________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. 2.1.4. __________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
2.2. Розпорядження _________________, які стосуються організації та здійснення бухгалтерського обліку на підприємстві, є обов’язковими до виконання усіма структурними підрозділами і працівниками підприємства. 2.2.1.___________________________ наділяється правом другого підпису, який він проставляє на первинних бухгалтерських документах, регістрах бухгалтерського обліку та відповідних звітах, згідно з переліком, наведеним у додатку 1 до цього наказу. 2.3. _____________________ несе особисту відповідальність перед керівником підприємства, згідно з переліком питань, наведених у пункті 2.1. цього наказу. 2.3.1. За відсутності _____________________ обов’язки та відповідальність покладаються на ______________________________. У разі відсутності з поважних причин _____________________ і його _______________________ - на _______________________________, згідно з окремим письмовим розпорядженням керівника підприємства. 2.3.2. Відповідальність _____________________________ регулюється посадовими інструкціями, які затверджуються керівником підприємства. 3. Затвердити (перелік) посадових осіб, які складають фінансову звітність та примітки до неї згідно з вимогами Закону про бухгалтерський облік, національних стандартів (положень) бухгалтерського обліку, звітності з обліку податків та платежів (додаток 2). 3.1. Зобов’язати посадових осіб, які включені до переліку, наведеному у додатку 2 до цього наказу, підписувати відповідні звіти підприємства. 3.2. Покласти на вказаних у додатку 2 осіб відповідальність за якість підготовки та своєчасність подання такої звітності. 4. Загальну відповідальність за ведення податкового обліку покласти на ___________________________________. (Закріпити за окремими працівниками бухгалтерії конкретні ланки обліку: 4.1. Виписування податкових накладних, ведення книг обліку продажу та придбання доручити______________. 4.2. Ведення підрахунку валових доходів та валових витрат покласти на ___________________________. Облік валових доходів та валових витрат здійснювати _________________________________ у форматі діючої звітності про прибуток підприємства.) Розділ 2. Методика обліку
_______________________, первісна вартість яких _____________________ грн.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
___________________________________________________________________________.
___________________________________________________________________________.
__________________________________________________________________________.
_____________________________________________________________(облікова політика щодо забезпечення на відшкодування майбутніх відпусток).
__________________________________________________________________________________________________________________(якщо на підприємстві створюються резерви або фонди (додаток 7)).
Розділ 3. Організаційно-технічні аспекти
Для реєстрації фактів господарського життя та відображення їх в обліку застосовувати _____________________ систему обробки облікових документів __________________________________________________________________________. Відповідальність за рівень відповідності регістрів обліку, порядку та способу реєстрації та узагальнення інформації вимогам законодавства покласти на _____________________________________________________________________.
Видачу документації у тимчасове користування посадовим особам підприємства здійснювати ________________________________________________________________. Особам, які не є працівниками підприємства - ___________________________________.
Графік документообігу повинен містити всі документи, в тому числі розроблені та застосовувані підприємством.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Точний час і порядок їх проведення, відповідальних осіб визначити окремим письмовим розпорядженням (наказом) керівника підприємства.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Використовувати для узагальнення інформації про витрати підприємства рахунки класу ______________________________________________________________________ _________________________________________________________________________.
____________________________________________________________________________ (наводиться перелік відповідальних посадових осіб) ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Керівник підприємства ____________________________. (підпис) З наказом ознайомлені:___________________________________________________ (наводиться перелік та підписи відповідальних посадових осіб)
Додаток Б
Перелік можливих додатків до наказу про облікову політику
Додаток В
Можливі варіанти організації та ведення бухгалтерського обліку
|