|
Економічна кібернетикаДата публикации: 13.08.2017 16:47
ПРОГРАМА ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ
для студентів IV курсу спеціальності 6.030502 «Економічна кібернетика» денної форми навчання
Затверджено на засіданні Вченої ради економічного факультету (протокол № 2 від 18 вересня 2014 р.)
Завідувач кафедри економічної кібернетики д.е.н., проф. Благун І.С.
Івано-Франківськ - 2014 ВСТУП Для засвоєння і поглиблення теоретичних знань при підготовці фахівців зі спеціальності «економічна кібернетика», вивчення основ управлінської і організаційної діяльності, формування у студентів професійних знань, вмінь, навиків та їх використання в майбутній практичній діяльності передбачена виробнича практика. Виробнича практика студентів денної форми навчання ІV курсу триває протягом 6-и тижнів і передбачає виконання звіту за її результатами відповідно до програми практики, яка видається студенту перед початком практики. Базами виробничої практики можуть бути підприємства, організації та установи різних форм власності та підпорядкування. За результатами виробничої практики і захисту звіту передбачене її оцінювання комісією, сформованою завідувачем кафедрою економічної кібернетики. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИКИ І НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ КЕРІВНИЦТВО Навчально-методичне керівництво виробничою практикою здійснює кафедра економічної кібернетики. Кафедра призначає керівників практики, доводить до відома студентів інформацію про бази практики. На основі цієї інформації студенти подають заяву на ім'я завідувача кафедри про вибір бази практики. Кафедра перед початком практики проводить засідання студентів і викладачів з метою ознайомлення зі змістом і організацією проходження практики. За місяць до початку практики кафедра разом з відповідальним за виробничу практику від університету готує і оформляє наказ, в якому відображається закріплення студентів-практикантів і викладачів-керівників за базами практики. Кафедра зобов'язана забезпечити студента-практиканта направленням на базу практики (додаток А1), програмою. Протягом перших трьох днів після прибуття на базу практики необхідно оформити і надати в університет повідомлення про початок практики студентам, що проходять практику на підприємствах, в організаціях, установах м. Івано-Франківська (додаток А2). Студенти, що проходять виробничу практику в інших містах, надають повідомлення по прибуттю в університет після закінчення практики. Це повідомлення є документом, що підтверджує своєчасність початку практики в передбачений термін. Якщо студенти з поважної причини спізнилися у вказаний термін початку практики, то це питання регулюється деканатом. ОБОВ'ЯЗКИ КЕРІВНИКІВ І СТУДЕНТІВ-ПРАКТИКАНТІВ Керівництво практикою здійснюється викладачами від університету і керівником практики, призначеним наказом керівництва підприємства. Керівник практики від університету повинен:
Керівник від університету приймає звіти, дає відзив і висновок по виробничій практиці відповідно до встановлених вимог. У звіті про проходження практики керівник дає характеристику бази практики, якості її проведення на підприємстві і висуває пропозиції щодо вдосконалення підготовки і проведення практики. Студенти-практиканти зобов'язані: 1) повністю виконувати завдання, передбачені програмою практики і календарним графіком; 2) дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку, діючих на підприємстві; 3) систематично вести щоденник виробничої практики і надати звіт про проходження практики і виконання індивідуальних завдань. Студент, який не виконав програму практики і одержав негативний відзив або незадовільну оцінку при захисті звіту, матиме заборгованість по виробничій практиці. ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ Виробнича практика передбачає наступні цілі: ü закріплення теоретичних знань, одержаних з управління і прийняття рішень, математично-статистичного аналізу, інформаційних систем; ü придбання навиків практичної роботи в планово-економічних і інформаційно-аналітичних відділах підприємств, фірм, фінансових органів, банків; ü збір початкових даних для виконання курсових робіт і науково-дослідних робіт. В період практики студенти повинні вирішити наступні задачі:
ЗМІСТ ПРАКТИКИ Студент починає виробничу практику з вивчення короткої історії розвитку підприємства, його форми власності, видів і номенклатури продукції що випускається (послуг, що надаються), типів виробництва на підприємстві (об'єднанні), технології і організації виробництва, виробничої структури управління, організації роботи структурних підрозділів, рівня автоматизації основних процесів, що відбуваються на підприємстві. Програма виробничої практики охоплює наступні роботи: 1) ознайомлення з техніко-економічними показниками бази практики; 2) аналіз існуючої системи управління; 3) аналіз структури управління виробництвом; 4) аналіз використовуваних моделей прийняття рішень; 5) аналіз інформаційної основи моделювання; 6) придбання навиків з моделювання економічних процесів; 7) систематизація, закріплення і поглиблення знань зі спеціальних дисциплін, вивчених у вузі; 8) придбання практичних навиків, знань і умінь в галузі професійної і організаційної роботи на промислових підприємствах і в організаціях; 9) збір матеріалів для курсових і науково-дослідних робіт. В результаті проходження практики студенти повинні: знати загальні методичні питання організації і управління на підприємстві; напрями їх вдосконалення; склад і економічну сутність задач управління; методику постановки економічної задачі; методику використання пакетів прикладних програм обробки і аналізу даних; організацію і методику управління трудовим колективом, підготовку і вдосконалення кваліфікації персоналу; вміти виконувати аналіз роботи об'єкту управління, застосовувати системний підхід до управління виробництвом; здійснювати постановку економічної задачі; розробляти інформаційне забезпечення проектованих задач; вибирати раціональні моделі прийняття рішень і обґрунтовувати їх ефективність; вміти проводити ситуаційний аналіз з використанням економіко-математичних методів і ЕОМ; аналізувати алгоритми і програми розв’язання задач з використанням ЕОМ; набути навики проведення техніко-економічного аналізу роботи системи управління, вибору і обґрунтування методів прийняття управлінських рішень, розробки інформаційного забезпечення конкретної задачі, оволодіння методами отримання економічної інформації з первинної документації і за допомогою автоматизованих систем обробки і аналізу даних. Програма виробничої практики включає наступний календарний графік проходження (таблиця 1). Таблиця 1 Графік проходження виробничої практики
Індивідуальне завдання на практику видається керівником від університету в залежності від теми виконуваної науково-дослідної і курсової роботи. При цьому враховуються особливості підприємства або організації (фірми, акціонерного товариства, банку, податкової інспекції, фінансових органів, промислового підприємства), де студент буде проходити практику. В індивідуальному завданні встановлюється перелік виробничих екскурсій і тематика навчальних занять, що будуть проводитися на підприємствах і в організаціях у період практики. СКЛАДАННЯ ЗВІТУ ПРО ВИРОБНИЧУ ПРАКТИКУ ТА ЙОГО ЗАХИСТ Звіт з виробничої практики складається по мірі збору матеріалу, його кінцеве оформлення завершується до моменту закінчення практики на підприємстві. Звіт з виробничої практики оформляється в текстовому редакторі Word. Текст звіту повинен бути написаний з одного боку окремих аркушів паперу стандартного формату (шрифт Times New Roman, розмір шрифту – 14, міжрядковий інтервал – 1,5, поля: зліва – 30 мм, справа – 15 мм, зверху – 20 мм, знизу – 20 мм). Закреслення, довільні скорочення (крім загальновживаних) і будь-які вставки і незрозумілі позначення не дозволяються. Обсяг звіту складає 30-35 сторінок. Сторінки мають бути пронумеровані внизу справа кожної сторінки. Першою сторінкою вважається титульна сторінка, на якій не проставляється нумерація. Зразок оформлення титульної сторінки наведено в додатку Б. Наступною за титульною є сторінка зі змістом, який відображає структуру звіту з виробничої практики (додаток В). Навпроти кожної структурної частини змісту праворуч зазначаються відповідні сторінки тексту звіту. Кожна структурна частина звіту (зміст, вступ, розділи, висновки, список використаних джерел, додатки) починається з нової сторінки. Необхідно витримати пропорції обсягу всіх частин звіту з виробничої практики. Зокрема, вступ і висновки разом повинні не перевищувати 15-20 відсотків його загального обсягу. Бажано, щоб відносно рівномірним був розподіл матеріалу і по розділах. Текст роботи повинен бути чітким і грамотним, рисунки, таблиці та діаграми – пронумеровані та мати назву, охайно оформлені. Цитати необхідно брати в «лапки» й супроводжувати відповідними посиланнями (зносками), які повинні розміщуватись внизу сторінки, відокремлюватись від основного тексту лінією й нумеруватися цифрами в порядку послідовності. Вони повинні давати досить повну інформацію про джерело, з якого взято матеріал, і включати: дані про автора, назву книги чи статті, рік та місце видання (для журналів – номер, для газет – дата виходу), сторінку, на якій розміщено текст. Основні вимоги до оформлення науково-довідкового апарату: - обов’язкові точні загальноприйняті посторінкові зноски при цитуванні і запозиченні теоретичних положень, використання фактичного матеріалу, результатів досліджень інших авторів, посилань на досвід; - зноски щодо джерел повинні відповідати вимогам державного стандарту; - на кожній окремій сторінці зноски починаються з цифри 1; - кожна нова зноска починається з нового рядка; - на відміну від посторінкових, зноски до таблиць, схем, діаграм, графіків розміщуються безпосередньо під ними, позначаються не цифрами, а «зірочками» (*); - ініціали авторів розташовуються після їх прізвищ; - назви книг, брошур, газет, журналів, статей у зносках наводяться без «лапок», причому, якщо вони згадуються в тексті, то у зносках їх вказувати не потрібно; - посилання наводяться мовою оригіналу; - посилання у звіті можуть робитись в тексті в дужках, наприклад: [10, с.27], де перша цифра «10» означає номер джерела в бібліографічному списку, а друга – «27» – його сторінку; - посилання на матеріали поточного діловодства або первинної звітності підприємств подаються у такий спосіб: Матеріали первинної статистичної звітності ВАТ «Полонина» м. Івано-Франківська за 2014 рік. У кінці звіту наводиться список використаних джерел (не менше 30 найменувань). Він складається у такій послідовності. Спочатку в алфавітному порядку авторів або назв книг зазначаються державні та урядові документи, міждержавні угоди, інші офіційні матеріали, статистичні довідники, монографії, збірники, брошури, далі – статті з журналів та газет з дотриманням бібліографічних вимог. Зразки найбільш поширених посилань на джерела та літературу наведені у додатку Д. Після списку використаних літературних джерел розміщуються додатки, в які вноситься допоміжний матеріал, який неможливо чи недоцільно розміщувати в основній частині звіту. В правому куті друкується слово «Додаток ___» і велика літера, що позначає додаток. Додатки слід позначати послідовно великими літерами українського алфавіту, за винятком літер Ґ, Є, І, Ї, И, Й, О, Ч, Ь. Кожен додаток повинен мати назву, яка формується напівжирним шрифтом посередині рядка. Робота переплітається або має бути зброшурована. Для тексту відзиву керівника практики в кінці звіту необхідно залишити 2 чисті сторінки. Текст повинен бути старанно вивіреним автором після друку. У кінці звіту студент-практикант ставить свій підпис та дату його виконання. Звіт з виробничої практики повинен включати текстову частину і додатки. 1. Текстова частина повинна містити наступні розділи. Загальна характеристика підприємства. Організаційна структура управління (виділити блоки, взаємозв'язки і представити у вигляді схем). Склад основних функцій і задач управління по кожному структурному підрозділу. Опис техніко-економічних характеристик підприємства і виробничих процесів. Аналіз методів прийняття рішень, що використовуються на підприємстві. Коротка характеристика використовуваних пакетів прикладних програм для задач управління підприємством. Постановка економічної задачі та її зв'язок з іншими задачами управління. Інформаційне забезпечення задачі. Вибір, обробка і аналіз показників, що використовуються для формалізації економічної задачі. Огляд різних класів економіко-математичних методів і моделей, які можуть бути використані при розв’язанні даної задачі. Вибір найраціональніших методів розв’язання задачі, алгоритмів розв’язання задачі. Використання або рекомендації щодо розробки відповідного інформаційного і програмного забезпечення для вирішення задачі. Розрахунок економічної ефективності, одержаної від розв’язання даної задачі. 2. Додатки повинні містити основні форми первинних документів, що входять в інформаційне забезпечення задачі, схему документообігу, алгоритм обробки і аналізу інформації, алгоритм розв’язання задачі. Звіт перевіряють і підписують керівники практики від підприємства і університету. Після повернення з практики студент в триденний термін повинен здати керівнику практики від університету звіт зі всіма додатками до нього. До звіту про виробничу практику обов’язково додається характеристика з оцінкою, підписом керівника від бази практики та печаткою і щоденник практики (додаток А3). У встановлені терміни студент повинен захистити звіт про практику перед комісією, призначеною кафедрою економічної кібернетики, і одержати диференційовану оцінку. Диференційна оцінка з практики враховується нарівно з іншими оцінками, які характеризують успішність студента. В цих випадках, коли практика закінчується після проведення екзаменаційної сесії і призначення стипендії, оцінка з цієї практики враховується разом з оцінками наступного семестру. Результати складання заліків з практики заносяться в екзаменаційну відомість, проставляються в заліковій книжці і в журнал обліку успішності. Захищаючи звіт про практику, необхідно показати знання загальної теорії управління на підприємстві, довести доцільність своїх пропозицій по вдосконаленню організації, управлінню та прийняттю рішень на підприємстві, показати вміння використовувати економіко-математичні методи і моделі при розв’язанні економічних задач. ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ ЗВІТУ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ Звіт, що надається студентом за результатами проходження виробничої практики, повинен мати наступний орієнтовний зміст. У вступі (близько 2 сторінок) висвітлюються повна назва підприємства, установи чи організації, на якій здійснюється виробнича практика, його місце розташування, форма власності, основний вид діяльності, чисельність працюючих. Вказуються мета і завдання проходження виробничої практики. 1. Загальна характеристика підприємства, установи, організації. В даному розділі відображають коротку історію підприємства, мету і задачі підприємства, етапи розвитку. Приводиться перелік номенклатури виробів, що випускаються підприємством в даний час і в перспективі, коротка характеристика їх техніко-економічних показників. Якщо підприємство займається наданням послуг, то необхідно навести спектр і характеристику послуг, що надаються, показники, які відображають вид даної діяльності. Проводиться загальний аналіз постачальників і споживачів продукції (послуг) підприємства, інших каналів комунікацій підприємства. Якщо підприємство або установа достатньо великі, то як об'єкт дослідження в період проходження виробничої практики вибирають структурний підрозділ (цех, ділянка, відділ і т.п.) і показують його цілі і задачі, коротку характеристику в загальному процесі діяльності всього підприємства. 2. Структура і функції управління підприємством. В даному розділі відображається структура управління організацією у вигляді схеми, на якій представлені рівні ієрархії і зв'язки між елементами системи управління. Приклад структури управління підприємством наведено в додатку Е. Для наведеної структури управління підприємством проводиться загальний аналіз, визначається тип структури управління (лінійна, лінійно-функціональна, лінійно-штабна і т.д.). Аналізуються сильні і слабкі сторони представленої структури управління підприємством. Далі для даної структури управління формується склад і зміст функцій управління, задачі управління виробництвом. Приклади загальних функцій і задач управління основним виробництвом наведені в додатках Ж та З. Для досліджуваної структури управління або для її підсистеми слід виділити конкретний перелік функцій, їх зміст, задачі, які розв'язуються, терміни їх розв’язання, показники і періоди часу, які виділяються для контролю за станом виробничої системи, нормативи або межі значень показників для визначення стану виробничої системи. Результати проведеного аналізу слід оформити у вигляді таблиці. 3. Аналіз виробничих процесів на підприємстві. В даному розділі виділяється і аналізується перелік виробничих процесів. Під виробничим процесом розуміється сукупність взаємозв'язаних дій трудових ресурсів, засобів виробництва і матеріалів, необхідних для виготовлення продукції. Необхідно на основі аналізу техніко-економічної документації підприємства виділити і стисло описати основні, допоміжні і обслуговуючі виробничі процеси. Основні процеси утворюють основне виробництво і підрозділяються на заготівельні, оброблювальні, випускаючі (складальні). Допоміжні процеси групуються відповідно до їх призначення, утворюючи такі допоміжні виробництва, як ремонтне, інструментальне, енергетичне та ін. Обслуговуючі процеси забезпечують необхідні умови для здійснення основних і допоміжних процесів. До них відносяться складські, транспортні та інші процеси. Якщо підприємство займається невиробничою діяльністю, то до основних робочих процесів відносяться процеси, які спрямовані на аналіз діяльності підприємства, прогнозування і планування; до допоміжних – процеси, які спрямовані на ведення поточної документації, укладання договорів. В цьому ж розділі повинні бути детально описані деякі з робочих чи бізнес-процесів, виділених з сукупності виробничих процесів. Наприклад, у складі основного виробництва можна виділити наступні:
Аналогічно можна виділити перелік робочих процесів в інших структурних підрозділах підприємства. Для вибраного робочого чи бізнес-процесу слід скласти схему, що показує взаємозв'язок різних елементів виробничої або іншої системи підприємства при його реалізації. Приклад схеми робочого процесу продажу товару зі складу з передоплатою наведено в додатку К. Необхідно також виділити і провести аналіз показників, що характеризують виконання розглянутого у звіті робочого процесу за деякий період часу. Вказати якісні і кількісні критерії оцінки ефективності виконання робочого процесу, провести кількісний аналіз значень показників в динаміці по вибраному робочому чи бізнес-процесу, дати якісну оцінку його ефективності. Результати аналізу необхідно представити у вигляді таблиці. Приклад форми таблиці представлений в додатку Л. 4. Інформаційне і програмне (математичне) забезпечення робочих процесів (бізнес-процесів) на підприємстві. Для основних або низки допоміжних виробничих процесів необхідно провести аналіз інформаційного забезпечення, виділити форми документів, які необхідні в процесі виробничої або іншої діяльності підприємства, представити схему або таблицю документообігу (додатки М і Н). Далі для підприємства необхідно проаналізувати автоматизовані системи обробки економічної інформації. Якщо на підприємстві (або в його підрозділі) частина або основні процеси автоматизовані, то необхідно привести приклад зв'язків між АРМ для вибраної підсистеми. Приклад зв'язків в структурі АРМ по управлінню трудовими ресурсами наведений в додатку Р. Якщо на підприємстві (або підрозділі) відсутні системи автоматизованої обробки інформації, то необхідно запропонувати і представити на схемі орієнтовну структуру системи обробки економічної інформації. Для представленої системи (підсистеми) автоматизованої обробки економічної інформації необхідно сформулювати задачі, які розв'язуватимуться в даній системі, і надати їх коротку характеристику у відповідній таблиці. В додатку С наведений приклад форми і заповнення такої таблиці. Для однієї із задач, вирішуваних в рамках системи автоматизованої обробки інформації, представити відповідне математичне забезпечення (алгоритми і методи розв’язання задачі, формули розрахунку показників і т.д.). На закінчення необхідно зробити аналіз існуючого програмного забезпечення для вирішення задач підприємства, дати загальну оцінку ступеня його використання. У висновках (2-3 сторінки) підводяться підсумки діяльності підприємства, установи чи організації, на якій здійснювалась виробнича практика, даються рекомендації щодо покращення його діяльності з використанням відповідних економіко-математичних методів і моделей прийняття управлінських рішень. Список використаних джерел. В цьому розділі вказуються ті літературні джерела, які були використані при написанні звіту з практики. В додатках наводяться форми звітності: баланси підприємства за декілька кварталів або років, звіт про майновий стан, звіт про прибутки і збитки, інші форми звітності, техніко-економічна документація, перспективні плани підприємства, бізнес-плани, нормативи і т.п. Зібрані в додатках дані потім можуть бути використані при написанні курсових робіт.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА Анфилатов В.С, Емельянов А.А., Кукушкин А.А. Системный анализ в управлении: Учебн. пособие. – М.: Финансы и статистика, 2002. – 368 с. Большаков А.С., Радин А.А. Экспресс-курс по созданию и организации деятельности фирмы. – СПб.: Питер, 2000. – 496 с. Бойчик І.М., Харів П.С, Хопчан М.І., Піча Ю.В. Економіка підприємства. Навч. посібник. – К.: Каравела; Львів: Новий світ-2000, 2001. – 298 с. Годин В.В., Корнеев И.К. Управление информационными ресурсами: 17-модульная программа для менеджеров «Управление развитием организации». Модуль 17. – М.: ИНФРА-М., 2000. – 352 с. Дячун О.В. Організація, нормування та оплата праці. – Навчальний посібник. – Львів. 2001. – 220 с. Дж. Обэр-Крие. Управление предприятием. – М.: СИРИН, 1998. – 256 с. Економіка підприємства: Підручник / За заг. ред. С.Ф.Покропивного. – К.: КНЕУ.2001. – 528 с. Кизим Н.А. Крупномасштабные экономико-производственные системы: организация и хозяйствование. – Харьков: Бизнес-Информ, 1999. – 228 с. Лысенко Ю.Г. Модели управления хозрасчетным промышленным предприятием. – М.: Финансы и статистика, 1991. – 208 с. Маклаков СВ. Моделирование бизнес-процессов с Bpwin 4.0. – М.: ДИАЛОГ-МИФИ, 2002. – 224 с. Минаев Э.С., Агеева Н.Г., Аббата Дага А. Управление производством и операциями: 17-модульная программа для менеджеров «Управление развитием организации». Модуль 15. – М.: ИНФРА-М., 2000. – 256 с. Писаревська Т.А. Інформаційні системи і технології в управлінні трудовими ресурсами. – К.: КНЕУ. – 2000. – 280 с. Планування діяльності підприємства: Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисц. / За заг. ред. Москалюка В.С. – К.: КНЕУ, 2002. 252 с. Рапопорт Б.М., Скубченко А.И. Инжиниринг и моделирование бизнеса. – М.: ТАНДЕМ, 2001. – 240 с. Системы автоматизированного планирования и диспетчирования групповых производственных процессов/ Под ред. А.А. Павлова. – К.: Техника; Вроцлав: Изд. Вроцлав, политехн. инст., 1990. – 198 с. Скурихин В.И., Забродский В.А. и др. Автоматизация организационного проэктирования промышленных предприятий. – К.: Техника, 1992. – 142 с. Скурихин В.И., Забродский В.А., Копейченко Ю.В. Адаптивные системы управления машиностроительным производством. – М.: Машиностроение, 1989. – 208 с. Чавкин А.М. Методы и модели рационального управления в рыночной экономике: разработка управленческих решений: Учебн. пособие. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 320 с. Цыгичко В.Н. Руководителю о принятии решений. – М.: ИНФРА-М, 1996. – 272 с. Додаток А1 ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 29 березня 2012 року № 384
Форма № Н-7.02
Місце кутового штампа вищого навчального закладу
КЕРІВНИКУ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________
НАПРАВЛЕННЯ НА ПРАКТИКУ /є підставою для зарахування на практику/ Згідно з угодою від „___” ________________________ 20___ року № ___, яку укладено з ______________________________________________________________________ (повне найменування підприємства, організації, установи) направляємо на практику студентів ____ курсу, які навчаються за напрямом підготовки ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Назва практики ___________________________________________________________________ Строки практики з „___” ________________________________________ 20___ року по „___” ________________________________________ 20 ___ року
Керівник практики від кафедри _______________________________________________________________________________ (посада, прізвище, ім’я, по батькові)
Прізвища, імЕНА та по батькові СТУДЕНТІВ
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
М.П. Керівник виробничої практики ВНЗ ______________________________________. (підпис) (прізвище та ініціали)
Примітки:
Додаток А2 ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 29 березня 2012 року № 384
Форма № Н-7.04 Кутовий штамп (підприємства, організації, установи)
Надсилається у вищий навчальний заклад не пізніше як через три дні після прибуття студента на підприємство (організацію, установу) /початку практики/
ПОВІДОМЛЕННЯ студент ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (повне найменування вищого навчального закладу) _______________________________________________________ ( прізвище, ім’я, по батькові) _______________________________________________________ (курс, інститут, факультет (відділення), напрям підготовки (спеціальність)) прибув „___” __________ 20____ року до ______________________________ (назва підприємства, організації, установи) і приступив до практики. Наказом по підприємству (організації, установі) від „__” ___________20____ року № _____ студент _________________________ зарахований на посаду _______________________________________________________ (штатну, дублером, штатну роботу, практикантом) _______________________________________________________ (штатні посади назвати конкретно) Керівником практики від підприємства (організації, установи) призначено _______________________________________________________ (посада, прізвище, ім’я, по батькові) Керівник підприємства (організації, установи) _____________ ______________________________ (підпис) (посада, прізвище, ім’я, по батькові) Печатка (підприємства, “____”____________ 20_____року організації, установи)
Керівник практики від вищого навчального закладу _________________________________ (назва кафедри, циклової комісії) ________________ ________________________________ (підпис) ( посада, прізвище, ім’я, по батькові) “____”___________20____року
Примітки:
Додаток А3 ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 29 березня 2012 року № 384
Форма № Н-7.03
ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
ЩОДЕННИК ПРАКТИКИ ___________________________________________________________________ (вид і назва практики) студента ___________________________________________________________ (прізвище, ім’я, по батькові) Факультет _________________________________________________________
Кафедра_____________ _____________________________________________
освітньо-кваліфікаційний рівень_______________________________________
напрям підготовки ___________________________________________________
_________ курс, група _______________
Студент______________________________________________________ (прізвище, ім’я, по батькові)
прибув на підприємство, організацію, установу
Печатка підприємства, організації, установи „___” ____________________ 20___ року
____________ ________________________________________________ (підпис) (посада, прізвище та ініціали відповідальної особи)
Вибув з підприємства, організації, установи
Печатка Підприємства, організації, установи “___” ____________________ 20___ року
_____________ ________________________________________________ (підпис) (посада, прізвище та ініціали відповідальної особи)
Календарний графік проходження практики
Керівники практики: від вищого навчального закладу ______ _____________ (підпис) (прізвище та ініціали)
від підприємства, організації, установи ______ _____________ (підпис) (прізвище та ініціали
Робочі записи під час практики
Відгук і оцінка роботи студента на практиці _______________________________________________________ (назва підприємства, організації, установи)
Керівник практики від підприємства, організації, установи ___________ ______________ _____________________ (підпис) (прізвище та ініціали) Печатка «______» __________________ 20 __ року
Відгук осіб, які перевіряли проходження практики
Дата складання заліку „____”_______________20____року Оцінка: за національною шкалою____________________ (словами) кількість балів _________________________________ (цифрами і словами) за шкалою ECTS __________________________ Керівник практики від вищого навчального закладу ____________ ______________________ (підпис) (прізвище та ініціали)
Примітки:
Додаток Б Зразок оформлення титульної сторінки звіту МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
______________________________________________________________________________________________________ (повна назва кафедри)
ЗВІТ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ на ______________________________________ (найменування підприємства)
Студента (ки) ___ курсу, групи ____ напряму підготовки (спеціальності) ________________________________
________________________________
Керівники практики: від підприємства
(прізвище, ініціали, науковий ступінь та вчене звання) від університету
(прізвище, ініціали, науковий ступінь та вчене звання)
Національна шкала: ______________ Університетська шкала: ___________ Оцінка ECTS: ____
Члени комісії: _________ __________________ (підпис) (прізвище та ініціали) _________ ________________ (підпис) (прізвище та ініціали) _________ _________________ (підпис) (прізвище та ініціали)
м. Івано-Франківськ - 20__ рік Додаток В Зразок оформлення змісту звіту
ЗМІСТ ст. Вступ 3 Розділ І. Загальна характеристика підприємства (установи, організації) 5 Розділ ІІ. Структура і функції управління підприємством 13 Розділ ІІІ. Аналіз виробничих процесів на підприємстві 20 Розділ ІV. Інформаційне і програмне (математичне) забезпечення робочих процесів (бізнес-процесів) на підприємстві 27 Висновки 32 Список використаних джерел 34 Додатки 35 Додаток Д Зразки оформлення найбільш поширених посилань на джерела та літературу
Додаток Е
Додаток Ж
Функції управління основним виробництвом
Додаток З Задачі управління основним виробництвом
Додаток К
Рис. 2. Алгоритм продажу товару на складі (з передоплатою)
Додаток Л
Характеристика робочих (бізнес) процесів
Додаток М
Документи, що проходять через склад
Додаток Н
Перелік основної звітної документації по праці
Додаток Р
Рис. 3. Структура мережі АРМ з управління трудовими ресурсами підприємства
Додаток С
Склад і характеристика задач автоматизованих комплексів управління трудовими ресурсами на промисловому виробництві
Продовження додатку С
|